diody w alternatorze przewodzą w dwóch kierunkach,najlepiej sprawdzić podłączając sąsiednia sprawną w szeregu z żaróweczką do akumulatora.+do diody,`zaróweczka i do -,na trzech diodach ma świecić,na pozostałych trzech nie swieci,po zamianie biegunów odwrotnie,do sprawdzenia małych diód nie mozna używać zbyt dużej zarówki.oczywiście jak jest rozmontowany...
To samo auto. Ten sam rok. Ta sama usterka. U mnie było walnięta połączenie w skrzynce bezpieczników. Należy ją wymontować (wtyki wiązki się nie pomylą), wyjąć wszystkie przekaźniki, diody i blaszki (zaznacz sobie jak były powkładane) i zdjać obudowę (popodważać te plastikowe zaczepy - delikatnie). W środku będzie płytka ze ścieżkami i gniazdami. Wszystkie...
Bardzo dziękuję, wymieniłem diody wzbudzające i wszystko działa jak należy. Lecą punkty dla Was Panowie ;)
kombajn to rekord ( ale nie wiem czy alternator jest fabryczny). Może kolega mi przybliżyć jak zbadać diody wzbudzające ? Prostownicze to wiem - test z żarówką. No i jak sprawdzić regulator ?
Silnik zgaszony nie miga, 6 diod w altku zmierzone 100% dobre , styki ok czyszczone, moze jeszcze mase powinienem przeczyscić ale watpie by to bylo powodem.. Mam pytanie gdy rozbierałem mostek z diodami te duze pomierzylem natomiast jest tam jeszcze nie wiem jak to opisać coś tak jak by jakieś elementy w plastiku (jest to zabudowane nie da sie tego...
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Dziękuję za rady. Jak na razie jestem w takiej sytuacji. Rozebrałem Dokładnie cały alternator i jeszcze raz pomierzyłem diody tym razem jednak nie na teście diód ale na oporność. I wychodzi że dwie diody różnią we wskazaniach kierunku przewodzenia od innych. Czyli można się spodziewać że są nie do końca dobre. Ale odkryłem jeszcze jedną ciekawą sprawę....
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
Delirium, ładowarki GP to grzałki niszczące do akumulatorów, swoją obudową już bardzo nagrzewają ogniwa a dodatkowo ogromny prąd , czesto bez DV je dodatkowo przegrzewa..,, często mają tylko ogranicznik czasowy To fakt, że moja poprzednia ładowarka ładowała dosyć dużym prądem - 1800 mAh w 1h daje całkiem spory prąd ładowania. Obudowa również się grzała...
Prawdopodobnie jest to prądnica bezszczorkowa z przekazywaniem energii do wirnika za pomocą pola elektroamgnetyznego. Prąd w wirniku musi być prądem stałym stąd te diody i kondensatory w wirniku. Co do stojana i 2 grubych uzwojeń to mogę się domyślać, że stojan jest uzwojony jako 2 x 115 V czyli dla krajów nazwijmy to amerykańskich uzwojenia daje się...
Nie sprawdzałem rozpiski tego IC3, ale T1-T4 są na wyjściach albo Q albo inwertowanych bo tak działa silnik krokowy, że na poszczególne wejścia podaje się sygnały taktujące, tak, że jeśli przelutowałeś jeden działający tranzystor w miejsce niedziałającego to w układzie nic się nie zmieniło - dalej masz brak sterowania jednego wejścia do silnika krokowego....
Witam. Mam problem a zarazem prośbę. Na zaliczenie mam pracę do wykonania jak w temacie. Mam opis działania alarmu, schemat ideowy, natomiast brakuje mi na podstawie tego układu opisać zasadę działania alarmu, w którym będzie wykorzystywany sterownik i proszę o napisanie diagramu decyzyjnego dla tego urządzenia. Niestety jako BHP-owiec nie miałem w...
Najpierw szczotki (czy nie mają powodu się zawieszaćczy są czyste, czy nie za krótkie), potem LUTY NA DIODACH. Może będzie widać rozwarstwienie lutu... Może też być uszkodzona dioda WZBUDZANIA, jeśli pracują tylko 2 może na wolnych przyświecać.
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
Kolego Karol17, ten tranzystor to w końcu 2SC3553 czy 2N3553 ? Jesli 2SC to ma trochę małą moc... W tej Veronice częstym problemem jest brak startu końcówki mocy. Ale jeśli Ci nie startuje to dziwi mnie palenie się tranzystora. No i napięcie na bazie wydaje się dużo za niskie... Jakie tranzystory zastosowałeś w generatorze ? Z ilu V zasilasz nadajnik...
Po pierwsze - baza pierwszego tranzystora wisi w powietrzu - jeśli włącznik jest otwarty może robić za antenę i zbiearć wszelkie możliwe zakłócenia - daj rezystor pull-down. A po drugie - jaki jest prąd wsteczny użytej diody LED? W tej konfiguracji prąd może popłynąć od 24V przez złącze B-E tranzystora pnp, rezystor 10k, rezystor 150R, diodę LED do...
Mam taki problem, że świecą mi się diody od prawego kanału (dokładnie to dwie). Wzmacniacz się wzbudza.
Odłącz kondensatory 33pF od układu, może to za duża pojemność i kwarc sie nie wzbudza.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Będzie działał ale ja bym wstawił za prostownikiem 100µF i 100n i tak samo na wyjściu...możesz jeszcze zabezpieczyć układ diodą przed wzbudzaniem...Co do woltomierza cyfrowego to chyba będzie lepiej jak kupisz zwykły uniwersalny na allegro są nawet po 7 zł.... Pozdro Dodano po 4 Tu masz prosty schemat gdzie dac diody http://www.belza.cz/pwrsply/317-sch2.gif...
Taki układ może się wzbudzać. A na diodzie LED może być coś jak PWM i stąd zmiany jasności. Dodaj kondensator 100nF pomiędzy nóżki 1 i 3 TL431.
Przewody blokujące podłączasz z wkładki i są sterowane plusami ale znajdziesz je z tego co kojarzę pod schowkiem.Przycisk wewnątrz nie działa gdy auto jest zamknięte z pilota więc Cię nie interesuje.Kierunkowskazy,chyba były po lewej stronie kolumny kierowniczej, kolory niebieski z brązowym i niebieski z zielonym paskiem.Szukasz 6 takich i separujesz...
Na zdjęciu wygląda jakbyś dał 10k szeregowo z diodami a na bazy tranzystorów 1k. Przy 1k w bazach - LEDy świecą obie ciągle -układ się nie wzbudza
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Do sprawdzenia diody wzbudzania.
To napięcie 314V mierzone podczas pracy? -jak tak to dobre i elektrolit też. Możesz jednak podstawić-dolutować równolegle. Prędzej jakieś kondensatory w kolektorze,drenie tranzystora wykonawczego przetwornicy lub pozostałe diody i kondensatory. Przetwornica się "wzbudza"
Chce wykonać prostownik do motocykla z instalacją 12 V Oryginalny prostownik w tym motocyklu ma napięcie 14 V i 15 A A wiec co mam kupić mostek prostowniczy 15 A W oryginalnym prostowniku są diody prostownicze i diody wzbudzania jakie mają być diody wzbudzania ??
problem tkwi w diodach wzbudzania (tych małych)
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
oddawaj to szybko do reklamacji i niech wymienią diody wzbudzające, bo załatwisz akumulator na amen
Z twojego opisu wygląda na zwarcie diody wzbudzania ale nie zawsze jest możliwość wymiany tych diód w niektórych alternatorach są zalane masą i trzeba wymienić cały zespół prostowniczy czyli wszystkie 9
Ta wartość prądu jest między diodami wzbudzania a szczotkami (mierzyłem miernikiem cyfrowym i analogowym). Regulator napięcia mam elektroniczny. Wirnik zasilam przez regulator bo bez niego napięcie mam powyżej 15 V (z regulatorem 14.1 bez świateł). Prąd ładowania akumulatora też jest odpowiedni. No i miałem problemy z diodami wzbudzania bo ciągle mi...
Wylutowana, pęknięta dioda wzbudzania w mostku.
Odlutowana, uszkodzona dioda wzbudzania, częsty przypadek, typowy objaw.
Trzeba sprawdzić diody wzbudzania najczęściej uszkodzenie jednej z nich powoduje świecenie kontrolki ładowania a co do mrugania świateł trzeba sprawdzić regulator napięcia i masy żarówek leflektorów
Dioda na wyjściu rozwiązała problem wzbudzania się układu.
Jakimi komendami obsługujesz tracker? ("ADMINIP123456 IP port" czy "SERVER,666666,0,IP,port,0#") Są różne wariacje tego modelu (np, Dyegoo), często tożsame z TK102 (wspólny protokół). Jak diody mrugają to dobrze, łapie zasięg i odświeża pozycje. Czy tracker udało Ci się zestawić z którymś z serwerów (Traccar, Ruhavik)? PS. Z ciekawostek, to klon GT06...
Wszystko jest OK. Nie powinien sie grzać. Spróbuj odłączyć zabezpieczenie przeciwzwarciowe poprzez wypięcie diod D101 i D102. Być może coś się wzbudza. C105 jest zamontowany?
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
również stawiam na diody wzbudzania - często zdżają się problemy z zabrudzonymi / zawieszonymi ścieżkami.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Układ gasikowy RC stosuje się do minimalizacji iskrzenia występującego na stykach stycznika (przekaźnika) a nie do cewki wzbudzającej. W tym przypadku faktycznie stosuje się diodę - jednak jest pewne ograniczenie: cewka stycznika musi być zasilana prądem stałym. Jeżeli zaś chodzi o zasadę działania: Szeregowy układ RC . Załóżmy, że styki są zwarte,...
Tylko jak mają wytrzymać taki prąd diody wzbudzania (fabrycznie mają 1A)? Pracują na granicy wytrzymałości.
Całej instalacji, kto Ci głupot napieprzył o jakiejś diodzie wzbudzania. Chyba, że to kontrolka od ładowania się żarzy.
Panowie na rysunku jest błąd bo kontrolka ładowania nie jest zasilana z zacisku 30 ale z 15 czyli po stacyjce, Po włączeniu stacyjki wirnik alternatora jest magnesowany prądem płynącym przez żarówkę kontrolki a po wzbudzeniu wirnik jest zasilany bezpośrednio z diod wzbudzających a prąd wzbudzania a co za tym idzie napięcie wyjściowe alternatora reguluje...
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Odłącz jedną diode i sie dowiesz. Najlepiej zobaczysz to na oscyloskopie. Jeszcze lepiej, jak akumulator będzie kiepski lub nie bedzie go wcale. Poniżej oscylogramy w zależności od uszkodzenia diody i diody wzbudzającej. http://e9-driven.com/Public/Library/BMW-...
danek 17 czytaj dokładnie co ja napisałem , napięcie na kontrolce podczas ładowania w sprawnym alternatorze jest równe napięciu akumulatora w granicach 14-14.2V w zależności od regulatora i dlatego kontrolka gaśnie bo nie ma różnicy potencjałów a te napięcia o których piszesz służą do sprawdzenia alternatora w stanie spoczynku , a jesli o diodach wzbudzania...
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
Zmierz napięcie baterii - czasami trzeba przytrzymać telefon długo na podłączonej ładowarce. Dawno temu dostałem dwie P10, które niedawno próbowałem wskrzesić. Objawy jak u Ciebie, jedna się wzbudzała, dioda migała, po pół godzinie, doszło do sytuacji, że telefon pokazał czerwoną błyskawicę i gasł. Dopiero za jakiś czas zaskoczył i zaczął się poprawnie...
Mój altek też działa sprawdziłem jeszcze raz diody lecz okazało się ze wszystko jest ok więc kupiłem nowe diody wzbudzania i wymieniłem i działa. Może ktoś wie czemu na przyrządzie wyszło że są dobre??
A nic nie znaczy. Po przygodach z zasilaniem elektrolity się wymienia a nie mierzy. Masz jak podstawić 9V z jakiegoś zasilacza zamiast Q15 ? W celu sprawdzenia czy przestanie się wzbudzać.
pierścienie nie mają w tym przypadku nic do rzeczy, są dwie możliwości, albo uszkodzona dioda wzbudzająca, albo regulator napięcia i jeżeli żaży się kontrolka ładowania to na 200% dioda, a jeżeji nie to traiłeś zły regulator
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Najgorszy możliwy sposób zasilania diod - napięciem a nie prądem. I piszę to mimo Twojego zastrzeżenia: "Proszę nie pytać dlaczego 40LED równolegle i inne tego typu" Ad rem - możliwości są dwie: - układ się wzbudza, co pokazuje "głupoty" przy pomiarze prądu zasilania. - nie tyle się wzbudza, co wypadkowa charakterystyka napieciowo-prądowa diod jest...
Na poczatek to dolej wody do akumulatora i spr. klemy, później połączenia przy alternatorze a na końcu wymień diody wzbudzania (trzy małe zastapić możesz szybkimi 1 amper ) w prostowniku alternatora.
3 małe diody do sprawdzenia
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
to już wolę na każdym z nich dokonywać pomiaru - będzie bardziej "po Bożemu" Prawdziwy opornik pomiarowy to czterokońcówkowy precyzyjny opornik mocy - drogi jest. Tutaj już konieczne będą diody zenera pomiędzy B-E (max tylko 6V na bazie) Po co diody Zenera? Ube=6V ???
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
...bo nic tam niczego nie wzbudza - zwyczajnie nie dostanie napięcia anodowego, proste jak świński ogon :) Twoim zdaniem magnetron generuje mikrofale bez wzbudzenia się ? Wzbudza go odpowiednia wartość napięcia anodowego, a obecnie (bez diody) jest tego napięcia połowa. Widać że różnie to bywa z prostotą świńskich ogonów :) Pozdrawiam
Teoretycznie są takie same, a praktycznie nie....rozrzut parametrów elementów, choćby diod Zenera, oraz niewielka asymetria uzwojenia pierwotnego transformatora. Z kolei ja zapytam - dlaczego wzbudza się sam z siebie multiwibrator astabilny ?
Dla pewności - na pewno chodzi o diody ? Bo jest ich tam 9 i może chodzi o diody wzbudzania - 3 sztuki. SY170 i SY171 to diody dodatnie i ujemne ale tych byś chyba nie uszkodził. Wzbudzenia to chyba SY351/3 (zamiennik to 1N5401) lub dowolna inna o prądzie min 3A. Sam z kolegą szukałem info i wspominano że powinno byc min. 10A ale chyba chodziło o te...
I teraz tak, z uzwojenia stojana wychodzą 4 kabelki z czego wszystkie biegną do mostka diodowego. Diod prostowniczych jest łącznie 8 sztuk z czego 4 na plus i 4 na minus. Diod wzbudzania jest 3 lub 4 ale są schowane o ciężko je zobaczyć. Poważnie? Jest to możliwe ale niekoniecznie powszechne.
Sprawdż kontrolkę ładowania (odłącz kabel od alternatora ten cieńszy i końcówkę podłącz do masy; sprawna kontrolka powinna świecić po przekręceniu kluczyka). Sprawdż szczotki alternatora (czy nie są za krótkie lub nadpalone). Może też być niesprawny regulator napięcia, diody (wzbudzania i prostownicze).
Schemat jest. Patrzac glownym winowajaca moze byc uklad U100. Albo ktorys wzmacniacz sie wzbudza.
Kondensator daj na 400V bo z tego co wiem to jak nie bedzie basu to naładuje sie on do ok 310V. Co do 1go pytania to tak ma być i po to są potencjometry żeby wyregulowaqć układ tak aby reagował na bas a nie wzbudzał sie byle dźwiękiem.
Nie masz do końca racji bo prądnica działa z avr'em. Działa i jest stabilne napięcie międzyfazowe 400V≈ na wyjściu w pełnym zakresie obciążenia generatora? Producent napisał że, prądnica ma proste i niezawodne wzbudzanie za pomocą diod prostowniczych. Bez regulacji elektronicznej. Str. 2 punkt 9. https://www.swisclima.ch/files/thermokin...
Jaka jest różnica użytkowa pomiędzy alternatorem 9-diodowym, a 6-diodowym? Rozumiem, że alternator 9-diodowy chwilowo jest wzbudzany z akumulatora, a potem poprzez 3 dodatkowe diody wzbudzające. Alternator 6-diodowy jest wzbudzany z akumulatora, a jak akumulator zaczyna być ładowany wykorzystuje prąd generowany przez alternator. Być może, coś rozumiem...
Alternatywa dla samochodów nie wyposażonych w automatyczne odłączanie zbędnych odbiorników w czasie rozruchu. Schemat "b" pozwala na zmniejszenie liczby przewodów. Dioda zapobiega wzbudzaniu się układu ("hazard"), gdy wyłącznik jest w pozycji "lato/dzień".
Jeżeli był by ktoś tak miły i mnie upewnił w przekonaniu a mianowicie mam podobny problem do opisanego tu lampka kontrolki ładowania sie swieci z tym ze ładowanie mam na wolnych to między 17 a 20 a na obrotach już koło 2000 i dalej to rośnie w granicach 24 ( jak w tirze ha ha) i czy to jest wina DIOD wzbudzania oczywiście wykluczam regulator czy zaśniedziałe...
Elektryk powiedział, że to ciekawa sprawa bo nie ma diod wzbudzania. Do alternatora idzie też cieńszy, przykręcany kluczem 8 przewód, po odłączeniu którego przestaje świecić kontrolka akumulatora, natomiast dalej jest takie same słabe ładowanie Większość nowych alternatorów nie ma diod wzbudzenia bo i po co. Regulator zasilany jest z głównego przewodu...
Wymienilem stabilizatory na nowe dalej jest tak samo, po wlaczeniu suba bez sygnalu audio w trybie auto po kilku sekundach stabilizatory coraz cieplejsze i sub sie uruchamia (zaswieca sie dioda na zielono) i wzbudza sie.
W momencie zatkania tyrystora nie ma żadnego przepływu prądu przez uzwojenie pierwotne!!! Jeżeli tyrystor i diody są sprawne to przyjrzałbym się elementom które sterują (zatykają bądź wzbudzają tyrystor na schemacie) rezystor podciągający i opto tranzystor.
Witam.Stosowno przydźwięku sieci.Spotkałem się z podobnym zjawiskiem.Należy wymienić elektrolity zasilaczy.Sąndąc ze zdjęć-czy pojemność kondensatoruw nezamala do tego systemu? Stosowno efektu wzbudzania.Chcę zapytać,czy buzz na minimalnej glośności?Problem może być fakt,że niema dobrej masy? P.S. Najpierw sprawdż ,czy dobre diody po transformatoru...
Witam! Mam podobny problem z podobnym piecykiem (WRP 11 G 23). Podczas napełniania wanny wodą potrafi zgasnąć 3 razy. Pierwszy raz po ok. 2 minutach (po minucie zaczyna migać czerwona dioda, po kolejnej minucie gaśnie). Za drugim podejściem działa nieco dłużej. Za trzecim z reguły udaje mu się dotrwać do końca zadania (na migającej czerwonej diodzie)....
W tym alternatorze jest taki oto regulator napięcia wraz ze szczotkami http://obrazki.elektroda.net/36_12909336... Także nie ma w nim diod wzbudzania. Jutro jadę do elektryka z nim, niech sprawdzi go na stole, potem ewentualnie całe auto będę musiał zaprowadzić.
Stokrotne dzięki, moją pomyłką było złe sprawdzenie diod od wzbudzania, faktycznie dwie z nich były uwalone i to było przyczyną. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Na tym schemaciku -podanym wcześniej -uzwojenie od bazy będzie miało może 20-30 zwojów. Uzwojenie z C1 -rezonansowe- jakieś 40zwojów . Transformatorek -miniaturka ferrytowa -E-I 30X20X5 mm.Ze szczelinką powietrzną. Moc tego to pewnie max 300mW. Tranzystor germanowy , dioda też .Aby odsłuchać czy coś się wzbudza - można postawić obok radio na zakresie...
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Miałem podobny objaw po wymianie szczotek, przeszło po przejechaniu ok 300km, szczotki ułożyły się widocznie do pierścieni. Gdyby nie ustąpiło, zerknąłbym jeszcze na diody wzbudzania, ale może się czepiam??? Dodano po 1 Jeszcze jkedno podstawowe pytanie, pasek klinowy jest OK? Naciągnięty tak jak trzeba?
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Koledzy, dla pewności dam to wszystko do weryfikacji, u nas koszt takiego sprawdzenia 20 zł, Alternator rozebrałem na najmniejsze części, nawet diody wszystkie. Narazie mi się z tym nie spieszy bo mam drugi alternator, ale w razie co będę robił zdjęcia i pytał szanownych kolegów. Dodano po 7 Artur062, zmierzyć diody wzbudzania? A które to? oprócz tych...
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Witam. Zmieniłem u siebie w samochodzie liczniki. W starym była żaróweczka do wzbudzenia w nowym jest dioda. I na starym jest ok a na nowym trzeba dodać gazu do 1500 rpm żeby zaczęło ładować. Co by zrobić żeby wzbudzenie było na tej diodzie zaraz po odpaleniu auta tak jak w starym liczniku? Zmiana diody na zaroweczke nie wchodzi w gre ze wzgledu na...
Oczywiście można dołożyć diody wzbudzania jak proponuje 1000godzilla1000 , ja jednak pozwoliłem sobie nieco zmienić zamieszczony oryginalny schemat tego motocykla bez ingerencji w alternator, a dokładając jedynie przekaźnik lampki kontrolnej ładowania i powinno działać. http://obrazki.elektroda.pl/9689267300_1...
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Już to sprawdzałem wpinając się w przewód idący do bagażnika. Lampki w drzwiach owszem zgasły i paliła się tylko lampka w bagażniku ale alarm nie wzbudzał się. Drogi kolego "witgit" jak podłączysz diody odwrotnie niż na twoim schemacie to będzie wszystko OK. Musi działac! Jeśli testujesz na jednej diodzie to po otwarciu klapy nadal powinny się świecic...
Wczesniej altek tez podpiety jest jednym kabelkiem do tej szpilki plusowej. Wczesniej nie zauwazylem ze nowy mostek ma + z drugiej strony wiec przylutowalem go do stojanu, poskladalem patrze a tu lądowanie 10V czyli raczej brak .... moze regulator rozwalilem tym mostkiem? grrr juz nie kumam tego. No ale nic nie mzoe byc jak diody wzbudzania skoro po...
Jak mógłbym wykorzystać go do swojego projektu? i czy ogólnie będzie się nadawał? Faktycznie oznaczony jest na laminacie jako "E1" ale nie widzę nigdzie diody wzbudzającej chyba że ta dioda jest w enkoderze albo to ta która podświetla kółko scroolla? Ma on trzy wyprowadzenia prosiłbym o jakieś oznaczenia tych wyprowadzeń dodaję zdjęcia swojej płytki....
Najprawdopodobnie poleciała dioda zabezpieczająca ( Zenera ) na wejściu z ładowarki i ją przywiera. Wtedy przetwornica ładowarki nie wzbudza się i nie ma napięcia ładowania. Oczywiście w serwisie tego się nie wymienia więc chyba telefon DO WYMIANY ! Najlepiej aby był na gwarancji i nie dać sobie wmówić że to wina użytkjownika ! Powodzenia !
Coś sie stało, że wzmacnioacz juz sie nie wzbudza, bo go teraz testuje i na jednym kanale teraz prawie rozwala głośnik 100W RMS, bo słysze jak czasem cewka stuka o magnes :) chyba juz wszystko ok z nim jest oprócz dwóch kanałów, bo nie mam tranzystorów. Heh ciekawe co zrobiłem, ze juz działa poprawnie ??
Witam. Mam problem z żarząca sie kontrolką ładowania w Polonezie Caro '92. Kontrolka lekko sie świeci, mimo że ładowanie jest prawidłowe(14,4V). Na forum przeczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest przebita jedna z diod wzbudzania. Sprawdziłem i wszystkie były OK, ale i tak je wymieniłem na nowe(1N4007). Po tym zabiegu żarzenie kontrolki jeszcze...
No to już wiesz, co jest źle. Skróć program tak ze 20 razy, wyrzuć wszystkie delay(), reaguj na przycisk, gdy np. trzykrotnie masz ten sam odczyt co 10 ms, no i nie używaj typu long tam, gdzie wartości są krótkie. Jeśli masz diody wsteczne przy przekaćnikach i sensownie oddzieliłeś zasilanie przekaćników od zasilania płytki (min. dioda i kondensator),...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
Sprawdziłem naciąg pask, było luźno wiec zmieniłem to - jest naciągniety. Zmierzyłem napiecie - na akumie przy wyłączonym silniku jest 12, przy niskich obrotach na klemach jest 11,05, przy obrotach pow 1500 jest 11,75 wymieniłem regulator napiecia i to samo wiec.... co może byc czy moga to byc zasniedziłe kable na rozruszniku?? kable na altku sa całe...
D - koniec uzwojenia wzbudzania podłączony do diod, dałem +akomulatora, a SZ to drugi koniec wzbudzania, dałem -. Miernik + do śruby ładowania , - do masy i maaam ok. 28v...ok.?
Próbowałem diodę zastąpić tranzystorem, ale układ wzbudzał się i nie chciał pracować tak jak ten Dodałeś kondensator ułatwiający wzbudzenie C5. Przydał by się kondensator przeciwdziałający wzbudzeniom. 1. Jako że budowałem go z elementów które miałem pod ręką, czy TLV272 i diodę 1N4148 można zastąpić "lepszymi" elementami i czy to będzie miało znaczący...
mrugajace diody diody diody spawarka inwertorowa diody metabo diody
alpine kostki oznaczenie indukcyjność cewka wymiana toner
słuchawki radiowe poziome cienkie paski
Jak zbudować antenę do odbioru Jedynki w Bułgarii? PCF8583: Przykładowy kod programu w C dla RTC