Jeśli to nie szczotki sprawdzić regulator napięcia a następnie diody od wzbudzenia
Nie chciałem zakładać nowego tematu... Czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia diod w alternatorze seicento 900. Nie wiem jaki on jest dokładnie, ale wiem, że regulator jest razem ze szczotkami.. Czy zna ktoś symbole? Głównie chodzi mi o diody do wzbudzenia
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale przy gwałtownym zbyt dużym poborze i zwarciu, moc wydzielana na...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Jest tam coś kombinowane, chyba że ktoś dołożył diody wzbudzenia. W Volvo (jak i każdym Renault z alternatorem rodziny A13N ) jest alt. 6-cio diodowy. W oryginale na regulatorze -styk szeroki ( moznaczony jako L) lampka kontrolna -styk wąski (+) plus za stacyjką Dodatkowo z regulatora powinien wychodzić zółty kabel zakończony kabeloczkiem połaczony...
To widzę że jakiś amator podłączał regulator i to jeszcze źle a na dodatek do alternatora który już ma regulator elektroniczny w sobie. Regulator mechaniczny styk 15 to zasilanie (ze stacyjki rzadko) z tej mniejszej śruby na kontrolkę do której podłączone są 3 małe diody wzbudzenia w alternatorze. A styk 67 to wyjście z regulatora na uzwojenie wzbudzenia...
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Jedynym dobrym sposobem jest sprawdzenie instalacji samochodu. Ale jeśli jak to piszesz "spalił się regulator" to coś wygląda na wadliwy montaż urządzenia. Nic nie wiemy o rodzaju zakupu tj nowy czy regenerowany. Ja podejrzewałbym wadliwe funkcjonowanie szczotek lub uszkodzenie diod prostowniczych wzbudzenia. Ale to trzeba stwierdzić na obiekcie. Nie...
Wypada sprawdzić diody wzbudzenia.
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody. Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia są dobre. Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124 Natomiast instrukcja do A115-45n.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Podmieniałeś regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem ? A diody obwodu wzbudzenia są sprawne ? Sa to 3 małe diody zazwyczaj w OPLOWSKICH alterantorach zatopione gdzieś w obudowie mostka. Zasilaja one tą blaszkę którą podginałeś i jednoczesnie punkt ten czerwony ze zdjęcia. Po odpaleniu powinno pojawić sie na nim napiećie równe napieciu akumulatora i...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody przeciwprzepięciowe jeżeli już były to też. Schemat dokładnie odpowiada...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Najprawdopodobniej padła ci jedna dioda na wzbudzeniu. Musisz porównać napięcia pomiędzy wzbudzeniem a ładowaniem - żarówka wpięta jest właśnie pomiędzy te dwa punkty i nie świeci gdy oba napięcia są identyczne. Miałem 126-tkę i prościej jest wymienić co niepotrzeba brać ze sobą niż to co należałoby.:)
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
z tymi diodami na stale to racja bo napiecie nigdzy przy pracy nie wyskoczy ponad zasilania, wystarczy aby tylko wzbudzenie caly czas pracowalo-hamowanie silnikiem a przy braku wzbudzenia luz. :)
Dobry wieczór, nietypowy problem zaistniał i nie wiem jak się do tego zabrać. Otóż wymieniałem z ojcem łożyska w alternatorze [Magneti Marelli o symbolu 63320034 AA125R-14V-55A] w moim Fiacie UNO, ponieważ trochę wył na wyższych obrotach. Tak poza tym wszystko działało prawidłowo. Żeby zdjąć stare łożyska trzeba było trochę ponaparzać młotkiem i raz...
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora.
łożysko japońskie właśnie jest jako drugie i kicha 10 tyś przejechane, napięcie ze światłami lub bez mierzona na alternatorze takie samo! Co do diod to wzbudzenia (jeżeli są takie?)czy główne !
Na mój rozum to wygląda na przebitą jedną z diód dodatnich głównych lub bardzo silne zanieczyszczenie które powoduje upływność. Prąd płynie przez tę diodę i diodę od wzbudzenia i potem przez regulator. Odpięcie regulatora powoduje przerwę w obwodzie i zanik prądu.
Rozumiem że cały czas wspominasz o tych mniejszych diodach od wzbudzenia? Może jest gdzieś w układzie upływność do masy albo co gorsza przewód gdzieś czasami dotyka. Prawdopodobne jest też, że regulator wyzionął ducha - nie pisałeś o jego wymianie na dobry.
jeżeli kontrolka ładowania lekko się żarzy to albo padła któraś dioda na wzbudzeniu albo nie łączy bądź przerwało się jedno z uzwojeń stojana Jaja. Nigdy w feli nie padały diody wzbudzenia, zaś stojan jest wlutowany w prostownik, nawet porządnie.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
jakie sa diody na wzbudzeniu alternatora w maluszku z 1990 r chodzi mi o symbol i moze wiecie cene bo calosc kosztuje 20zl to duzo poradzcie
Jest tak-uszkodził się alternator, rozebrali sobie, kupili mostek i przyniesli do złożenia. Patrzę, i za diabła nie pasuje mi jedna dioda wzbudzenia- nie spotkałem sie, aby w 11 diodowym mostku jedna z diod szła na środek gwiazdy i dwie na fazowe, zawsze środek gwiazdy był bez diody wzbudzenia. Nie ma starego mostka aby sobie przyrównać. Widział ktoś...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
Spróbuj starym sposobem.podaj plus przez żarówkę 10W.Zmierz napięcie na D+ jeśli nadal będzie wysokie to wina diod w alternatorze.Oczywiście odłącz przewód z lampki ładowania,przed podłączeniem obcego wzbudzenia. POZDRAWIAM
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Jak już bedziesz miał altek na stole, to przestrzel wszystkie diody. Dość często padała któraś z diód wzbudzenia.
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
Witam! Na żadnym schemacie nie mogę dojść jak przebiega przewód wzbudzenia alternatora czyli od "żarówki" ładowania. W liczniku nie ma wcale kontrolki a alternator nie dostaje prądu wzbudzenia. Po podmianie licznika to samo po podaniu sztucznego wzbudzenia wstaje idealnie. Czy to licznik podaje prąd wzbudzenia? Bo tu jest dioda to raczej za mało prądu,...
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
W istocie pierwotnie w tym rozwiązaniu stosowano najpierw mechaniczne regulatory Forda, później zaczęto stosować elektroniczne na 3 piny (sense, aku, field) a teraz stosowane są 6cio pinowe. Sposób regulacji jest raczej sprawą prozaiczną. Tak, czy tak, polega on na 'przerywaniu' napięcia wzbudzenia, inaczej niż w przypadku regulatorów mechanicznych....
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Kiedyś miałem coś takiego w starym Golfie I , męczyłem się dość długo i okazało się że diody od wzbudzenia (te małe) dają za mało prądu. Poradziłem sobie w ten sposób że je wyłączyłem a wzbudzenie podpiąłem z akumulatora . Do końca eksploatacji miałem 14,3V bez względu na obciążenie i ...święty spokój.
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy będziemy wiedzieć jaki regulator do tego dobrać.
Problem polega na tym że przewód od wzbudzenia alternatora powoduje palenie diody w alternatorze.Silnik 2,9 przekopałem wiązkę od alternatora przewód wzbudzenia koloru niebieskiego łączy się z przewodami do czujnika temperatury na głowicy.Czy ktoś już spotkał się z takim problemem i go rozpracował ?
Wirnik ma magnetyzm szczątkowy,plus napięcie z kontrolki ładowania (bywa że się wzbudzi bez działającej kontrolki,lecz nie zawsze),jak również są dodatkowe diody wzbudzenia .To przykład często stosowany ,lecz lecz są inne jeszcze .Nie ma diod wzbudzenia.Działanie kontrolki ładowania jest realizowane w inny sposób .Do kolegi Carota a czym są wzbudzane,napięciem...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości....
Napięcie ładowania masz prawidłowe, prawdobodobnie jest lekko niesprawna dioda jedna z diod wzbudzenia. Polecam zainstalowanie ledowego wskaźnika napięcia (kilkanaście złotych w sklepach motoryzacyjnych) i obserwowanie w czasie jazdy jego wskazania - jeżeli będą prawidłowe, nic nie robić. Jest to częsta usterka. Poszukaj wcześniejszych tematów o alternatorze,...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem 67 regulatora, zacisk R z zaciskiem 15 i dodatkowo...
Takiego wynalazku nie miałem w rękach. Standard to uzwojenie trójfazowe połączone w gwiazdę i mostek prostowniczy składający się z sześciu diod mocy po trzy na jednej tzw. podkowie ( różnią się biegunowością) i trzy małe diody do zasilania regulatora napięcia z którego zasilane jest uzwojenie wzbudzenia na wirniku. trzeba by się przyjrzeć co jest podłączone...
Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę...
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego transformatorka ( napięcie międzyfazowe ok. 35V ) jednak...
To jest typowe japońskie rozwiązanie (jak np. w Toyotach), dlatego u nas jest trochę trudne w naprawie. Alternator może mieć mostek sześcio lub ośmiodiodowy bez diod wzbudzenia. To jest alternator obcowzbudny czyli zasilanie regulatora bierze po stacyjce (IGN), ale może też wymagać napięcia z akumulatora (B). W regulatorze prócz przekaźnika nie masz...
Możesz mieć uszkodzone diody wzbudzenia. Tam siedzą 1N4004 / nie jestem do końca pewien.Ostatni , taki altek naprawiałem bardzo dawno. Poza tym, przy wyłączonym silniku podłącz amperomierz do akumulatora, tak jak wspomniał kolega Dr.master. W ten sposób można sprawdzić czy alternator nie ma przebicia na diodach prostowniczych.One i tak czasami dostają...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Jeżeli świeci lampka to znaczy że układ ładowania jest niesprawny i raczej ładowania jest brak.Nie pamiętam jak jest oznaczony wirnik R czy M Omomierzem to można stwierdzić ,powinno być przez szczotki około 5 10 omów (bezpośrednio na pierścieniach około 4,5 omów). Pod drugą literką są diody wzbudzenia. Najlepiej podmienić regulator i stwierdzic czy...
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Zapomniałem dopisać, że te grzanie to przy wyłączonym silniku i zapłonie. Masz zasilanie wzbudzenia. Czyli albo diody w alternatorze albo zwarcie w instalacji, ale zwarcie powodowało by nieswiecenie kontrolki łądowania w ogóle.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Witam Szukałem rozwiązania ale nie znalazłem. Mianowice w zetorze 7745 nie mam ładowania. Sprawdzone multimetrem przewody na ciągłość wszystko ok. alternator wrócił od speca (były upalone diody). Po zamontowaniu kontrolka ładowania zasadniczo nie świeci (jak jej odbije to świeci lub jarzy się). Bez wyraźnych przyczyn. A ładowania niema bez różnicy czy...
Przyjacielu TZOK jeżeli prostownik jednopołówkowy jest tak świetny ciekawi mnie dlaczego zrezygnowano z prądnic samochodowych na rzecz alternatorów trójfazowych w których na prostowniku jest 6 diod roboczych plus 3 małe ale te już do wzbudzenia.
Georges, to sześciodiodówka. Sprawdzilem na starym, nie ma diod wzbudzenia. Łapany na 4 łapy.
To co na zdjęciu to mostek prostowniczy plus trzy diody wzbudzenia.
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
A o jakim właściwie alternatorze mówicie skąd wiadomo czy ma diody wzbudzenia.P
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Kolego D+ ma być podłączone z drugiej strony kontrolki.W tym podłączeniu mogły paść diody wzbudzenia.
Przez kontrolkę początkowo, później leci z diod wzbudzenia.
Jeśli faktycznie kontrolka się pali to do sprawdzenia regulator i diody wzbudzenia. Z bardzo rzadka podobne objawy daje jak ktoś wrzuci w kontrolkę żarówkę W3W zamiast W5W. Ale wtedy powinna się choć jarzyć. Chyba że ktoś tam wstawił leda. 300Ohm to że tak powiem kurewsko dużo jak na żarówkę w obwodzie.
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
R - może to być wyjście diod wzbudzenia. Stosowane do podłączenia kontrolki.
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
Pewnie tak zrobili jak mowisz. Mysle jeszcze nad wersja z zarowka. Przy zwartej diodzie + prad poplynie przez diody wzbudzenia do kabla zarowki na ktorym jest - z uzwojenia wzbudzenia. W takiej sytuacji zarowka z jednej strony bedzie na zwarciu (plus ze zwartej diody i minus z uzwojenia wzbudzenia), a z drugiej strony rozlaczony przez wylacznik zaplonu....
Może jedna z diod wzbudzenia. Super porada, bo tam nie ma diod wzbudzenia. Ale kontynuuj, jest fajnie.
Jak sprawdzić/ zbadać stan diod ? Gdzieś czytałem o sposobie z zarówka 12V21W Wymaga wylutowania mostka prostowniczego. Sprawdzasz diody po kolei w kierunku przewodzenia i w kierunku zaporowym. 6 diod mocy i ewentualnie 3 diody wzbudzenia.
Popieram opinię ostatnią czyli uszkodzenie (przebicie) diody wzbudzenia. Mozliwe także, że dzięki niekoniecznie kompetentnej ingerencji nastąpiło zwarcie w układzie regulatora a właściwie jego uszkodzenie. Podsumowując wywód napięcie wzbudzenia wewnętrzne przechodzi prez regulator na instalację samochodu czego nie może być.
Witam,wystarczy podpiac woltomierz pod odlaczony przewod wzbudzenia.Jesli wadliwy jest regulator,na mierniku pojawi sie napiecie.W regulatorze rowniez znajduja sie diody,ktoras znich mogla puscic.
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
A jak zrobisz kontrolkę jak nie ma diod wzbudzenia.P
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
Po pierwsze, nie diód, lecz diod. W takim układzie trafo musi miedź uzwojenie symetryczne Co i gdzie musi mieć? W alternatorze jest zwykle 9 diod, są montowane 3 zwykłe i 3 "R", czyli o odwrotnej polaryzacji, oraz 3 do wzbudzenia.
Witam. Aby się upewnić czy dekielek regulatora jest dobrze założony ja mierzę miedzy oznaczeniami D i SZ czy jest wpięta dioda przeciwprzepięciowa [tłumiąca]równolegle do uzwojeń wzbudzenia.Jeżeli jest to znaczy że dekielek jet dobrze założony.
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją drogą to przy tego typu ciagnikach przerywacze od kierunkowskazów...
Brak wzbudzenia sprawdz diody.
Coś ze wzbudzeniem altka po mojemu... Początkowo pracuje jak silnik elektryczny. Albo odpalany z agregatów rozruchowych i popaliło diody. Wyjąć i sprawdzić na stanowisku pomiarowym co się z nim dzieje.