Cześć wszystkim, Wczoraj zaskoczyła mnie lokalna akcja supermarketów „Dirk van den Broek”. Sprzedają inteligentne urządzenia domowe Tuya, które prawie na pewno są oparte na LEDVACE. Zwłaszcza ten z włókna, który ma wiele podobieństw. Zestaw druku i czcionki jest taki sam, podobnie jak kolorystyka druku. Zacznę od przeglądu urządzeń. https://obrazki.elektroda.pl/5252334200_...
W Stihl-u tylko pasta dirko, z tego względu że misy korbowe posiadają w swojej budowie rowek który ma miejsce na czynnik uszczelniający czyli pastę dirko, zwykły silikon silnikowy będzie się w tym miejscu podmywał i dojdzie do nieszczelności. W pilarkach z płaszczyznami na cylindrze i misie korbowej, którą funkcje spełnia karter stosuje się odmianę...
jak widać na http://radiokot.ru/circuit/digital/measu... Dodano po 4 jak widać na Należałoby raczej pokazać projekt Dirka Milewskiego (c) z roku 2006. http://comwebnet.webuda.com/fo/showthrea... Baardzo podobny projekt.
no i trafny wybór. a na dirce zagra to bardzo ładnie, sam kiedys katowałem moje altki na ws-354:D i szło to jak burza.
Nie bawiłem się aż tak grafiką ,żeby być autorytetem . Być może Direk jest bardziej odpowiedni niż API .API jest tak jak mówisz wygodniejsze choć czasem robi coś nie tak jak sobie tego życzymy . Ma przynajmniej tą zletę iż jest zawsze pod ręką
Patrząc na zdjęcia tłok jest w stanie idealnym, szukaj nieszczelności na uszczelniaczach lub gaźnik. Żaden zamiennik cylindra nie zdaje egzaminu. Takk na marginesie ciężko "żarżnąć" tę piłę nie lejąc "czystego" paliwa. Nie ma żadnej uszczelki tylko pasta np: dirko.
Raz już wyjaśniałem a tu znów, tylko z inną pamiątką. Albo poczytaj sobie stronę Jensa Dirka Madsena a nie zaszkodzi jak zobaczysz ten temat. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Bo niedługo będę miał odciski na palcach przez takich właśnie.;) SławeK
NIe ma wycieku , poci sie , na siłę to zmień oring w deklu i opaske na szerszą. Można Dirko też.
Oto uszczelka w całości, grubość 0,7mm . Uszczelka jest twarda jak preszpan Skoro jest taka twarda to trzeba "wspomóc" np: Dirko.
Możesz, ale błagam nie kupuj jakiegos najtanszego czerwonego. Kup Dirko koszt tubki koło 20-25 zł w kazdym motoryzacyjnym a na pewno załować nie bedziesz i bedzie wszystko szczelne
ok. dzieki za info. Obudowę udało się otworzyć. Czy można to umyć benzyną ekstrakcyjną , i czym teraz to kleić, wystarczy silikon czy coś innego. Benzyną E jak najbardziej. Ja tam wszystkie kleje zawsze na reinzosil albo na dirko to zależy co mam akurat pod ręką.
Podstawowa zasada, żadnych silikonów, czerwonych, czarnych czy innego koloru. Do uszczelnienia misy korbowej, zastosuj masę uszczelniającą DIRKO. Uszczelki na pewno są, pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Myślę że powodem są nieszczelne uszczelniacze walu, lub jakaś inna nieszczelność, np. misy korbowej. Zrób dobre zdjęcia cylindra i tłoka.
Tego się nie składa na silikon tylko na pastę Dirko. Tam nie ma uszczelki. Pasta zaschnie szybciej niż poskładasz graty do kupy. Trzeba dobrze odtłuścić zmywaczem obie powierzchnie i cienko rozsmarować pastę. Wystarczy "zabielić" obie powierzchnie. Pół godziny wystarczy. Nie ładować pasty dużo bo i tak wypchnie ją podczas dokręcania. Paluchem smarować....
Niektóre silikony akwarystyczne, silikony neutralne. Masy uszczelniające do motoryzacji, Dirko, Victor Reinz.
Ad 1. Arkusz na uszczelkę kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Powinien być odporny na temperaturę oraz olej. Grubość sprawdź starej i wtedy dokonaj zakupu. Alternatywa dla uszczelki to na przykład masa uszczelniająca do mis olejowych Dirko. Informacje o tym produkcie znajdziesz w internecie. Ad 2. Bardzo możliwe, że będziesz musiał ściągnąć kolektor...
Alegrosz, 250 zyli, miski razem z tymi aluminiowymi podstawami, dziś oglądałem, Te które pokazujesz raczej nie są do silnika YD25 który to przypuszczam masz A dlaczego wymieniasz? Jak może byc uszkodzona? Pogięta ? Jezeli tylko cieknie trzeba uzyć bdb kleju uszczelniającego do misek Dirko, ja tak miałem, oczywiście idealnie oczyścić odtłuścić a potem...
Oringi w rozdzielaczu, szczelność zaworu przelewowego cylindra jego stan, stan tłoka, od razu nowe uszczelniacze najlepiej niebieskie, jeśli ciekło na ośce drążka skrętnego wymienić, tulejka centrująca nowa, uszczelka pod dekiel nowa lub nie dawać wcale a osadzić na paście np. dirko, doktor reinz lub odpowiednik która po utwardzeniu ma konsystencje...
Kiedyś mi zostało trochę i zaklejałem, nic się nie stało, trochę było to podobne do kleju do szyb, na pewno nie śmierdziało octem, być może są różne silikony, cz też kleje do akwarium. Ale jak ma być wodo i olejoodporne i nie chce kolega szukać nie wiadomo gdzie, to polecam samochodowe masy do uszczelniania silnika. Stosuję na przemian Dirko i VictorReinz,...
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Mam dirko. Może tym spróbować.? Dirko to silikon więc smialo
//Edit Uszczelka odmy wymieniona, odma jest drożna. Wymieniona uszczelka pokrywy jeszcze dwa razy (corteco i glaser + dirko), ledwo po wymianie leci olej z tyłu. Czy ktoś ma pomysł czy pozostaje nowa pokrywa zaworów?
Silikon np dirko. W skrzyni korbowej jest zawsze jakieś ciśnienie . Poczytaj sobie jak działa odma.
Tam gdzie powierzchnia jest uszkodzona ,np wżery itp ,możesz dać dobry silikon, np dirko.
Możesz użyć odrobinę dirko pod uszczelniacz. Tylko delikatnie zapoleruj te nierówności Silikon uszczelni resztę.
Zastanawiam się czy jak rozbiore silnik to klecić go na paste Dirko ,czy wycinać nowe uszczelki?? Zauważyłem że ta pod cylindrem jest dwa razy szersza niż ta przy karterze.
Witam.Miałem podobną zabawę w Stihlu 025.Powodem jak się okazało było niewłaściwe uszczelnienie silnika.Na co była złożona piła?Silikon czerwony wysokotemperaturowy nie zdaje egzaminu,benzyna go rozpuszcza.Zastosuj pastę Dirko,do kupienia w motoryzacyjnym. Dodano po 4 Może masz zbyt wysoko ustawioną blaszkę z zaworem iglicowym.Ma być na równo z obudową...
pompe rozebrałem uszeczelnilem dodatkowo dirko.budowa identyczna jak pompa do akwarium tylko większa więc powinno być ok układ będzie otwarty więc ciśnienie tylko słupa wody więc niewielkie czas pokaże.ale o szczelność sie nie boje dirko jest odporne na glikol
Może być na bazie silikonu? Możesz, a nawet to będzie 100% właściwe, ale podstawą jest silikon niekorozyjny. Są dostępne, niestety nie wiem czy dostaniesz w małej tubce. Wydaje mi się, że nawet popularny środek o nazwie Dirko znajdzie tu zastosowanie, wszak używa się go jako wsparcie w uszczelnianiu silników, ale może ktoś to jeszcze potwierdzi lub...
Niestety samej uszczelki nie można dostać, czy na pastę dirko HT mogę to zrobić?
wlałem tyle ile napisałeś czyli zalałem skrzynię do połowy (została mi jeszcze trochę tego smaru), czyli uzupełnić to tym smarem co mam (Veco Agri 1500) i uszczelnić tą pastą Dirko ? A może wyciąć uszczelkę ?
Panowie. Przepuszczał presostat to rozebrałem, oczysciłem i przesmarowałem membranę smarem silikonowym do wysokich ciśnień, ale teraz pytanie jak najlepiej uszczelnić gwint zbiornika z presostatem, mam do dyspozycji : -taśma teflonowa -klej typu Dirko lub reinz -klej Loctite 243 Fabrycznie była tam jakaś twarda bliżej nie określona zdeformowana twarda...
Sam wodzik jest stalowy, ale widełki nie są przypadkiem żeliwne? Boję się żeby się jedno od drugiego nie odseparowało bo wtedy to się już na pewno skrzynia roz.... rozsypie. W tych ciągnikach było to wadą. Połączenie kołkowe się luzowało, wtedy widełki się kosiły, powstawał duży luz podczas zmiany biegów, dochodziło do zgrzytów i niezazębiana się kół...
Dirko , pewnie o to chodzi.
Masz na myśli pastę "Dirko szary" czy "Dirko HT" ? Uszczelkę chyba wypadło by posmarować z dwóch stron, tak? A może zastosować samą pastę bez uszczelki?
Dirko lub reinzosil.
Właśnie o to chodzi.... Nawet kupiłem dirko do 315' ale dopiero później zacząłem się zastanawiać czy aby temperatura nie wypali mi tego silikonu i będzie co2 w układzie chłodzenia..... A wyciągać ponownie tego egr z tego silnika to jest masakra. https://motone.pl/pl/chlodnica-egr/43973...
Nigdy przegigdy nie daje sie silikonu, a paste reinz lub dirko, one sa odporne na olej. Schną 24h od aplikacji. Tak dla wtornych analfabetow podaje informacje. Właśnie słyszałem że u sąsiada jacyś mechanicy w t25 dali silikon na uszczelkę i po jakimś czasie ciśnienie oleju spadło . Okazało się że kawałek silikonu się oderwał i tam coś zablokował. Dodano...
Nie wiem czy to pomoże autorowi (może komuś się przyda kiedyś taka informacja), ale w moich dwóch samochodach (astra H i peugeot 307) jak pociła mi się miska olejowa to mechanik mimo, że instalował nową uszczelkę to przesmarował cienko powierzchnię styku miski i bloku uszczelniaczem DIRKO. Po tym zabiegu w obu pojazdach na misach ani śladu po oleju....
Dobrze uszczelnia i daje się potem wyskrobać dirko. Ale na pewno ktoś ma lepsze sposoby.
Możesz dać dirko. Chyba że uszczelka robi za wymiar.
Piła utraciła szczelność na pokrywie karteru. Złożone na Dirko, wszystko gra.
Próby wakuometrem nie przeprowadzę bo takowego nie posiadam, jedynie manometr jakiś by się znalazł, ze strzykawką też nie będzie problemu, także jak przeprowadzę badanie to opisze wyniki. Chciałem zapytać czy mogę użyć dirko spezial silikon beige, bo kolega akurat taki ma bo jest on do misek olejowych VW/Audi ale pisze że do temp.180stC czy wytrzyma...
A oryginalne uszczelniacze gdzieś dostanę bo słyszałem że te tanie zamienniki długo nie działają. To kup drogie. W czym problem? Czy pod cylindrem ma być uszczelka czy np pasta dirko? Pasta dirko.
Odległość cewki od koła magnesowego ustawiona???? Jak nie masz szczelinomierza to ustawa na wizytówkę. Masa uszczelniająca to zwykły czerwony silikon??? Powinna być Dirko albo Victor Rainz. Gaźnik do sprawdzenia, czyszczenia regulacji.
Pasta Dirko. Cienko po obydwu stronach, odtłuszczonych powierzchni. No i nowa uszczelka.
Nie będzie OK, tylko pasta DIRKO, jeżeli chcesz to zrobić porządnie.
Zamiast tego silikonu lepiej kupić w samochodowym uszczelniacz Dirko.
Dziękuję, jeszcze mam wątpliwość czy oryginalną uszczelkę pod cylinder należy smarować dirko? pozdrawiam :)
1 bar na uszczelce ssania delikatnie puszcza to chyba nic dziwnego - tam takiego ciśnienia przecież nigdy nie ma. Pływak sprawdziłeś tak jak pisałem? Miałem kiedyś coś podobnego - też długo szukałem a winny okazał się pływak. Zamontowałem nowy i problem niedługo powrócił więc poszukiwania trwały jeszcze dłużej... później okazało się że nowy pływak nałapał...
A czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i czy jak ustawie koła rozrządu na znakach i je tak zdejme będe musiał ustawiać rozrząd i na co składać dirko?
Dajesz Dirko lub WR jest sucho. Jak to oczywiście miska, a nie uszczelniacz.
Tak czy inaczej w najbliższym czasie zamierzam zmienić uszczelkę pokrywy głowicy cylindrów. Sama nie pomoże, osadz ją na paście dirko.
Zastosuj pastę uszczelniającą Elring-a Dirko. Pzdr
Uszczelke dopiero trzymają śruby, samo z siebie nie przesunie się. Czyli można by dać sam uszczelniacz bez korkowej uszczelki? Ile godzin trzeba by odczekać tak realnie do zalania nie mówię o jeżdzeniu? Doba by starczyła żeby z grubsza ten dirko/reinzosil się utwardził? Przesunie się na brzegach tam gdzie jest duży rozstaw śrub.Jak mocno dokręcisz...
Uszczelnić jeszcze raz pastą Dirko nie żadnymi silikonami. To co opisujesz (stałą kilka lat ) gaźnik do czyszczenia.
Rozebrać, wyczyścić. Jak jest bez uszczelki to dobra pasta Dirko lub Victor Rainz.
Zastosuj pastę uszczelniającą Dirko
Na takie obciążenia stare z powodzeniem wytrzymają to raz a dwa że będą na pewno lepsze niż nowe made in no name. To nie tdi, takiej śruby nie urwie. Co do zaślepek jak oczyścisz gniazda będziesz widział czy są wżery zwłaszcza że jak piszesz będzie płyn. Ja bym dał może nie silikon ale Dirko np.
Silikon Dirko załatwi sprawę. Ewentualnie dobrze docieta igielitowa uszczelka.
Złożony na dirko, trzyma bardzo dobrze pomimo braku uszczelki gumowej.
Posmaruj uszczelką Dirko. I wyczyść sitko odmy w pokrywie.
Razu użyłem dirko i przy ponownej rozbiórce myślałem że mnie szlag trafi jak musiałem go czyścić... Najpierw odtłuszczanie, potem zdzieranie masy uszczelniającej, tak jest łatwiej. No i tak naprawdę nie trzeba w tym przypadku przesadzać z odtłuszczaniem, i tak Dirko czy Reinzosil odpowiednio zaaplikowany trzyma na wieki.
Jak odtłuścisz to cieńiutko można dirko. Jak uszczelka wysokiej jakości to bez ale podstawa to dokładne odtłuszczenie powierzchni.
(at)mczapski jaki pierścień masz na myśli ? pierw od wewnętrznej strony wbijam łożysko a później ten simering. Ten pierścień jeszcze powinien iść na ten simering ? Chyba już kumam, pierścień uszczelniający to inaczej SIMERING :) Tak ? Oczyścić. Nie ma tragedii. Simering zamontuj na pastę uszczelniającą Dirco. DIRCO czy DIRKO ? Na Allegro znalazłem MASA...
Bzdury opowiadasz. Górne uszczelki są miedziane i służą do uszczelnienia tuleja - blok. Bzdura. Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Jak są ubytki robi się na żywice epoksydowe. Epoxydy miękną przy 90 stopniach, do tego nie lubią się z olejami. Tulejowanie jest pewne. Przy bardzo dużych wżerach. Przy niewielkich pasta Dirko.
Daj silikon. Ja od dłuższego czasu stosuję Elringa Dirko S HT. Do silników, do skrzyń i nie narzekam.
Czy zaworki należy ustawić sprężynka i prowadnicą do kolektora czy też do dołu w otwory głowicy uszczelniać styk na dirko itp .
Silikon jest nieodporny na benzynę. Lepsza była ta Dirko niż jakikolwiek silikon, nawet na 1000 stopni.
Koledzy czy możecie podpowiedzieć czy uszczelke pod chłodniczke dodatkowo przesmarowac pasta dirko czy składać na sucho?
Dobrze uszczelnia pasta Dirko, mam nią zrobiona skrzynie i silnik.
Ok spoko! (sory pomyliłem sie,ale wczoraj była sobota . . . ;p). Jutro powinienem mieć nowy gaźnik zamontuje go i zdam relacje co będzie się działo :). Jeśli piła po wymianie gaźnika będzie pracować prawidłowo to na wymianę łożysk i uszczelniaczy zdecyduje się później ( po zakończanej pracy przy przygotowywaniu opału ). Jeśli będę kupował nowa pilę...
Kiedyś miałem podobny przypadek w Reno 19. Dobrze odtłuszczone,masa uszczelniająca Dirko i skończył się problem . Żeby to zrobić musiał bym silnik wyciągać. Zdało egzamin,ale wiadomo ze najlepiej to wbić nowy brok.
Do uszczelnienia pasta Dirko. Serwis zapewne wsadził nowy tłok ale gaźnik był źle wyregulowany na czas docierania - zbyt uboga mieszanka oraz upały zrobiły swoje.
A pasta dirko do starej uszczelki nie sprawdzi sie?czy lepiej nową kupić Dodano po 18 A uszczelniacz na równo z zewnętrzną stroną karteru?
Jeśli kleisz na specjalny silikon A co do sylikonu to jaki najlepszy by był? Bo słyszałem, że jakiś Dirko podobno dobry jest.
Najlepsza jest masa uszczelniająca Dirko. Myślę że warto odżałować to 25 zł i mieć pewność że będzie dobrze uszczelnione. Przy składaniu załóż prawidłowo misę, tak jak na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/1163076500_1...
Nawet pakuły i pasta nie pomogły przy instalacji plastikowego zaworu trójdroznego ( teflon nie dał rady), dopiero pakuły i pasta dirko ( samochodowa do uszczelniania) dała efekt- nie cieknie do dziś ( 4 lata). Poza tym nie panikujcie z tymi złączkami, jak jest dobrze zrobione to nigdy nie przecieknie, a jak źle to i lutowana miedź będzie leciała, a...
Szczelny jest na pewno iż stosowałem pastę Dirko a nie żadnych silikonów. Łącznik wygląda na nie uszkodzony tak jak i rurka impulsowa. Może cylinder już umarł pilarka należy do jednych z pierwszych modeli ma już około 12 lat. Gdy wkładałem tłok z nowymi pierścieniami do cylindra wydaje m się że wszedł zbyt prosto bez żadnych oporów.
Uszczelniacz i wkładka metalowa , można obrobić dziurę w wannie na wymiar i dopasować taki sam krążek, są fajne uszczelniacze dirko.
My wymienialiśmy cały most na używane. Pod tą podstawa filtra powinien być oring, spróbuj założyć na masę uszczelniającą Dirko lub Reinz. Sprawdź czy na 100 % przed odpowietrznik przechodzi powietrze jak dmuchniesz ustami.
Dirko chwyci nawet na olej. Szmata przecierasz i trzyma. Oczywiście nic nie zastąpi wyjęcia, wyczyszczenia i położenia nowego uszczelniacza.
Umyj dokładnie silnik i będziesz wiedział skąd leci czasami nowe uszczelki nie zdają egzaminu sądzę że dirko załatwi sprawę.
Podejdzie cokolwiek, dobry silikon, Dirko, itp - ważne żeby powierzchnie były odtłuszczone, czyste i suche.
Robiłem w ubiegłym tygodniu miske w hdi, miska stalowa, idzie tubka dirko, czekasz 24h lejesz olej i odjeżdżasz.
Zamiast uszkodzonej uszczelki można zastosować środki zastępcze, także na bazie preparatów silikonowych. Dobre opinie ma na przykład Elring Dirko czy Rainz Renzosil . Stosuje na oczyszczone powierzchnie, zgodnie z instrukcją producenta. Te środki są odporne na działanie olejów, więc dobrze będzie.
Jak wyżej napisał. Ale nie silikon tylko coś lepszego, jakąs masę klejąco uszczelniającą- Dirko :D
To jest jak najbardziej normalne To są chińskie rzeczy. Tłumik że leje od spodu to też normalne, bo jest to tak wykonane. Źle pozawijana blacha i będzie przepuszczał. Szczególnie koło tych dwóch dolnych śrub. Możesz to potraktować dobrym silikonem - Dirko, Victor Rainz.
jaki kolor ma ta pasta fabrycznie ? - taki jak w wolswagenach ? szara ? Pozdrawiam. Jest biała.Polecam dirko.
Pewnie z podstawy filtra leci lub rurki olejowej zasilającej turbo,tam sa oringi trzeba zmienić na nowe przed zamontowaniem. Pod podstawą filtra jest uszczelka metalowa daj ją na silikon dirko.
hevet2 a u Ciebie też luz powodował brak smarowania ? Dodano po 18 Byłem w serwisie stihla i nic nie da się zrobić bez wymiany kartera. Koszt kartera 215 zł do tego dojdą uszczelniacze. Zamierzam sam za to się zabrać. Mam pytanie jak zweryfikować łożyska czy są do wymiany. Czy są jakieś momenty dokręcenia śrub. Czy do uszczelnienia skrzyni korbowej...
Dzień dobry, Niestety znowu jestem zmuszony prosić Was o pomoc :(. Mam problem z wyciekiem oleju w C360-3p gdzieś z tyłu spod dekla podnośnika. Miejsce w które zalane mam olejem, oznaczyłem na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9965798000_... I teraz Wam powiem jak sytuacja wyglądała. Wyciek miałem już od kilku lat. W zeszłym roku...
Link To nie ta dystrybucja GUI. Ale już znalazłem właściwą. To GUI zrobione przez Dirk'a Paehla.
Doszły wszystkie części, silnik złożony jednak nie pali :( Kompresja jak poniżej, na uszczelkę pod cylindrem nie dawałem Dirko. https://obrazki.elektroda.pl/7233730900_...
bo trzeba porządną taśmę sobie kupić renomowanej firmy np 3M a nie jakieś chińskie badziewie :) porządna klei się zawsze ale wiem że o dobre taśmy ciężko a pamiętam jeszcze że jak kiedyś "ruscy" na targu sprzedawali to te ruskie taśmy to nowe nie kleiły się w ogóle, po odklejeniu ze szpulki to się nawet nie kleiły z powrotem ;) a co do "sylikonu" to...
a jeśli silikon nie załatwi sprawy to można spróbować użyć pasty montażowej DIRKO, z jej pomocą powinno się udać doszczelnić pokrywę.
No niestety kolego - z ta uszczelka to masakra. Serwis opla to sobie odpuść - szkoda czasu. Katastrofa i dramat. Ja zrobiłem tak - pojechałem do znajomego gazownika, oni maja różne uszczelki, cos tam dobrałem, wystarczyło na tydzień - dalej cieknie. Pojechałem do kumpli mechaników - Dirko w garść, nasmarowałem ile fabryka dała i trzymało. Opel poszedł...
nie lubię jak silnik jest zapocony To zostaje tylko zmienić markę auta jeśli ma być z dieslem. Wyciek na całej tylnej stronie silnika wygląda że to z pod pokrywy. Żadne dirko tylko nowa uszczelka i najważniejsze to dokładne odtłuszczenie.
silniki uszczelnia się pastą Dirko Popieram ale nie zawsze jest ona dostępna w małych stacjonarnych sklepikach. Jednak warto zainwestować aby nie robić 2 razy.
Muszę przyznać, że przy wymianie uszczelek pod pokrywą zaworową z reguły postępuję niezgodnie z zaleceniami producenta, i smaruję silikonem Reinz lub Dirko całą powierzchnię styku, nie tylko kanty. Czy uszczelka nowa czy stara, odtłuszczam obie powierzchnie dociskowe i daję cienką warstwę silikonu. Wiem że zaraz ktoś wyskoczy że to druciarstwo, ale...
Uszczelka powinna być nowa ,jeśli założysz starą konieczne jest posmarowanie dobrym silikonem np. Dirko (nową zresztą też należałoby posmarować uszczelniaczem).
tester delphi ds150e firmware sofar nabłyszczacz zmywarka bosch
Podłączenie elektryczne domofonu Ritto 7630 - jak to zrobić? Ford Kuga nie odpala - akumulator, rozrusznik, immobiliser