Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec...
Witam. Pacjęt to Skoda Fabia 2 z 2009 roku, przebieg 76 tys. Silnik 1.4 16v benzyna. Auto pali, wszystko działa jak należy, wszystko chodzi. Po podpięciu auta kablem do komputera wyskoczyło dużo błędów (widoczne na zdjęciach). Błędy te skasowałem. Jednak martwi mnie to, że komputer...
Może takie drobne spostrzeżenia: W drzwiach od wewnątrz jest klamka w drzwiach do otwierania, dlaczego z niej nie skorzystasz. No i chyba jest taka funkcja jak zamknięcie drzwi od wewnątrz taki "kluczyk" przycisk się załącza wtedy klamka nie otworzysz nawet od wewnątrz po to to jest. Masz...
sorki ale dlaczego odpisujesz że ręce opadają zadałem dwa konkretne pytanie forum jest dla początkujących czy naprawdę nie można odpisać z sensem że np. tak wentylator będzie pasował i ten zawór był od klimatyzacji lub czegoś innego a nie pisać takie głupoty jak ręce opadają,...
Ciekawe dlaczego moja wypowiedź jest niemerytoryczna? No jak można zdiagnozować cokolwiek nie widząc auta. W Fabii nie raz spotkałem się iż pęknięta uszczelka pod głowicą powodowała takie objawy. Wymiana samego korka nie na wiele się tu zda. Na forum Fabii jest bardzo dużo takowych przypadków....
Witam. Przedstawię od początku. Dnia dzisiejszego aura deszczowa. Auto odpalone. Przejechane około 15km - standardowy poranek. Parking. Postój około 20 minut. Ponowne odpalenie - kontrolka sygnalizuje brak ładowania. Silnik zgaszony, ponowne uruchomienie. To samo. Brak ładowania. Pierwsze podejrzenie...
Przystaję przy tej wypowiedzi. Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości...
Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy. A dlaczego to mnie się pytasz?:-) A o czym ma świadczyć niby? Nie widziałem to nie wiem, jasnowidzem nie jestem. Nie znam instalacji elektrycznej w fabii, nie mam żadnych schematów a...
ja mam tez problem w fabii ze wspomaganiem problem wyglada w ten sposob: podczas odpalenia silnika kontrolka nie zgasnie, dodawanie gazu nie powoduje zgasniecia kontrolki a wspomagania nie ma. wystarczy jednak po zastartowaniu silnika mocno przygazowac, zgasic silnik i na nowo go uruchomic wtedy...
Zainstalowałem autoalarm exus v10 do swojej fabii 1.4 Comfort, rocznik grudzień 2001. Samochód fabrycznie posiada f-cję domykania i otwierania szyb po przytrzymaniu kluczyka w zamku. C Z działa na pilota bez zarzutów ale s zyby w ogóle nie reagują, dlaczego? ?C Z podłączyłem na jednym...
a moge wiedziec dlaczego kolega o niego pyta?? mam fabię z błędnym przebiegiem odprowadzania par paliwa i nie wiem czy wystarczy podjąć ryzyko i wymienić ten zawór
Witam Przymierzam się do zakupu fabii 2 junior (dlaczego junior? odpowiedź jest prosta: względy finansowe). Z uzyskanych informacji dowiedziałem się że aby mieć instalację radiową należy dokonać dopłaty 500 zł ale przy juniorze tylko z zakupem radia skoda beat za 700 zł co daje łącznie...
Sprawdź lambdę w parametrach, ten błąd na to wskazuje. Wszystkie podłączenia pod komputer zawsze pokazywały ten sam błąd P0172.Pokazywały trzy różne interfejsy w tym dwa profesjonalne i jeden zapewne kupiony na allegro.Zawsze po skasowaniu błąd pojawiał się wcześniej lub póżniej.Sonda...
Witam Mam problem ze Skodą Fabią 1.9 SDI z 2000r. Klient przyjechał z usterką prędkościomierza, po wstępnej diagnostyce testerem, nie wykryłem żadnych błędów (dziwne ale nic nie było). Wiec zabrałem się za szukanie standardowej usterki (czyli zgnitej wiązki). Oczywiście wiązka zgniata,...
Zastanawia mnie jedno. Wszyscy mówią że Corolla e11 to wyjątkowo trwałe i niezawodne auto, ale porównując cenowo 4 wymienione auta (różne wyceny internetowe) to Toyota jest najtańsza i to o jakieś 1000zł od pozostałej trójki. Porównywałem rocznik 2000 i baaardzo mnie to zdziwiło. Ktoś...
Witam was Wymieniłem uszczelkę pod głowicą wymiana ok 10 h samemu :):) Jakieś pytania ?? Jechałem teraz przed chwilką wróciłem 32 km 140-150 km/h i temp. 90 stopni idealnie trzyma nie gotuje się super jest :) :) Dlaczego odraz się nie gotował ? Moim zdaniem że fabia 1.4...
Cześć, Sytuacja jaka doprowadza mnie już do braku pomysłów. W aucie jakie posiadam (Skoda Fabia 1.4 MPI) jest zainstalowana instalacja LPG drugiej generacji LOVATO ze sterownikiem AL-700. Od jakigoś czasu autko zaczeło strzelać na gazie. Wizyta u gazownika - diagnoza reduktor do wymiany....
Wypisujecie tu bzdety. Ja serwisowałem Fabie 1,4 MPI która miała olej syntetyk Mobile, po paru latach serwis skody zmienił na półsyntetyk. Pytałem dlaczego to zrobili, odpowiedź: bo tak powinno być. Dodano po 32 Mam też sam problem z zaworami, kiedy zapalam silnik zaczynają klekotać,...
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) ...
Witam wszystkich, mam problem, moja skoda fabia I 2001r. nie pali. Po nocy wsiadam do auta i próbuję odpalać ale: po przekreceniu kluczyka na zapłon cyka mi jakiś przekaźnik jakby w okolicy bezpieczników, chcąc kręcić wszystkie kontrolki gasną i koniec. Pierwsze co zrobiłem to na kable,...
witam jestem posiadaczem skody fabii z 2002 roku silnik 1.4 mpi. mam problem z zapaleniem samochodu w ogóle nie kręci rozrusznikiem i dodatkowo centralny zamek, szyby, i reszta zasilana z kolumny kierownicy (kierunkowskazy, wycieraczki) nie działają, nie wiem dlaczego czy ktoś miał już taki...
Witam posiadam skodę fabie 1.4mpi z 2001r. Pewnego razu jadąc na lpg samochód mi zgasł. Po tym już więcej nie chodził na gazie. Samochód odpala na benzynie i przy 2000tyś obrotów przerzuca na gaz tutaj po przerzuceniu samochód gaśnie. Dodam że reduktor był wymieniony na nowy. I ostatnio...
Chcę kupić zestaw rozrządu, ale napotkałem problem. Posiadam Fabię z silnikiem ATD z 2001 roku. Wg ETKI do około 2003 roku występuje pompa 045121011B i tłumik drgań (napinacz) hydrauliczny współpracujący ze rolką napinacza (cały zestaw to 038198119). Potem już jest pompa 045121011H...
Witam problem z klimatyzacja fabia 1.4 2000 r po nacisnieciu przycisku sie zaświeca, ale nie wlaczaja sie wentylatory i zasilanie zaworu sprezarki czynnik nabity czujniki ok wszystkie pokazuja w okolicy 25 stopni jak na zewnatrz po podaniu na przewod sprezarki sygnalu pwm klima startuje, sterownik wymieniony...
Problem polega na tym, że fabia nie odpala, nawet nie kręci rozrusznik. Do auta zostało wrzucone przez boczną szybę coś co zapaliło fotel. Plastikowa zaślepka na podsufitce się stopiła i instalacja idąca do prawej kurtyny się podtopiła, poszło zwarcie i kurtyna wystrzeliła. Teraz samochód...
Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Posiadam Fabię 1.2 12V 2003r. Chciałbym wydobyć Pin z Ecu. Walczę z tym już cholernie długo. Posiadam takie interfejsy: firmy Viaken wiadomo oraz Sprawdzałem takimi programami: Vag k+can commander 1.4 full(china) Vag k+can commander 2.5 full Vag...
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po...
Widzę, że trafiłem na kilka osób lepiej zorientowanych i podłączam się do tematu. Mam podobny problem !!! Autko to Peugeot 206XS/1.6/8V/1998r/LPG. używam instalki II Generacji od 2 lat, komp gazowy to Bingo-S. instalacja Zavoli, osprzęt Tomasotti. od pewnego czasu jadąc na gazie,...
Jezeli ta pompa nie jest potrzebna podczas pracy na LPG, to dlaczego fabryczne instalacje gazowe nie maja przy sobie takiego malego przekazniczka?? A dlaczego VW nie stosował przekaźniczków w obwodach świateł drogowych i mijania ? Koszty, koszty...... Nie przesadzaj z tymi kosztami......
sirocco to to samo co diego tylko inna nazwa a dlaczego tak drogo? w lublinie taka instalacje za 3200 zalozysz. podstawowa sprawa to informacja jakiego typy jest komputer samochodowy i co jest rownie wazna sposob wtrysku chodzi o tz polwtrysk czy pelny wtrysk bo nie wszystkie kompy gazowe sobie z tym...
zrobiłem jak proponował mr robi i poskutkowało (tylko dlaczego?) może ktoś wie ECU zanotował bład wtryskiwacza i przeszedł w tryb awaryjny i ma gdzieś odczyt z sondy lambda, bo podstawił sobie wartość domyślną. :-) Według mnie masz źle ustawiony sygnał emulowany, fabia potrzebuje...
to może jeszcze czegoś znowu się nauczę nie mnie się sprzeczać z Wami proszę o wytłumaczenie dlaczego? zwykły interfejs poległ jaka przyczyna skoro zero komunikacji ze wspomaganiem inne układy ok POZDRAWIAM
czy sugerujecie ze po wymianie tych gumek silnik moze bedzie rowno pracował... Tylko dlaczego od nowosci tak szarpie??? Nie sadze zeby to pomoglo... tu nie chodzi o zaden element ktory mogl sie zuzyc.
Udało mi sie wprowadzić go w tryb programowania dopiero kiedy wpisałem mu mape licznika i ECU z jednego auta, jest teraz zawieszony tzn kontrolka sie świeci i auto pali W KOŃCU teraz następny problem wbijam mu ilość kluczy, potwierdzam i kontrolka zaczyna mrugać błąd "nie autoryzowany klucz"...
brc bym nie wtykal tam pozdrawiam a dlaczego, przeciez BRC uchodzi za jedna z lepszych firm od lpg i zbiera pochlebne opinie od uzytkownikow... Dodano po 2 Mireq wykazujesz się bardzo dużą nieznajomością tego konkretnego tematu.Owszem silnik jest w porządku,sterownik SIOMOS i...
a co sadzicie np o tych na przod: a jesli chodzi o tuby albo suby to musze miec niestety wolny bagaznik. Dlaczego odradzasz 6na9"? z gory dzieki
dlaczego 180ohm
Dziękuję za odpowiedz. Do syrenki dochodzi wtyczka 3 pinowa. Tak się zastanawiam czy to może po prostu bateria się nie wyczerpała w syrenie ? Jutro potestuje wszystko - najbardziej dziękuję za ten czas uzbrajania - już wiem dlaczego nie zawsze zaskakiwał :) Pozdrawiam
a jakie glosniki masz z przodu...i dlaczego pioneer? Najwazniejszy jest dobry przod.:)
Witam. Czy wie ktoś może dlaczego im mocniej nawiew jest włączony ty mocniej słychać dziwny hałas w podszybiu:?::?::?:
Dlaczego musisz dopisać klucze, same wyleciały z pamięci?. Pamiętaj że po błednym zapisaniu sterownik się blokuje na pewien czas. Musisz odczekać ok.30min.
SKODA FABIA COMBI ELEGANCE 1.9TDI 2002 TMBGS26Y12356.... Komputer________Syste... Komfort_________Klimatyzacja 6Q1937049C _____ 6Q0959433E ____________6Y0820045 centr.zamek szyby elektr.x4 Proxima BP – Montowany PEHAMOT Proszę o porady jak podłączyć Proxime BP do Fabi by działał...
Czyli liście w filtrze przeciwpyłkowym to normalka. Zastanawiam się dlaczego niema wzmianki w instrukcji obsługi na ten temat. Wychodzi na to iż muszę czyścić filtr przynajmniej raz w miesiącu (te przeklęte brzozy syfią cały rok) bo inaczej tak się zabije że nie wyciągnę go i trzeba...
Sprawdź czy przebieg realny bo w dieslu to różnie bywa (moim zdaniem to 50-100 tys. rocznie u I właściciela). Zastanów się dlaczego sprzedający ją sprzedaje (poprzednie kolizje itp). Wszystko zależy jak zwykle od stanu samochodu i jego ceny. Porada uniwersalna. Jeżeli to SDI to bym się nie...
Sonda jest na wydechu i mierzy ilość tlenu w spalinach . Jeżeli mieszanka naprawdę jest za uboga to szukałbym raczej lewego luftu, albo przyczyny dlaczego dostaje za mało paliwa. (wypalony zawór wydechowy albo wypadanie zapłonów daje za bogatą na sondzie).
Czyli co, dlaczego? I co chcesz kolego "bogumil123" wymienić?
być może tak, jednak interesuje mnie dlaczego po połączeniu przewodów dalej się świeci
Witam, jakiś miesiąc temu wymienialem w swojej skodzie uszczelke pod głowica bo brała płyn i korek był bialy. Teraz sobie jeżdżę, płynu nie bierze a na korku mleko jak na zdjęciach. Dlaczego??? Auto nie jeździ na krótkich odcinkach. Praca silnika [youtube][/youtube]
wiązkę sprawdziłem sucha prąd jest na wtyczce zasilającej do pompy wtyki osuszone sprawdzone, dlaczego komputer się nie łączy ze wspomaganiem widocznie to będzie pompa bo chyba tam jest sterownik odpowiedzialny za połączenie ze wspomaganiem, spróbuje odłączyć jutro wtyczkę od czujnika...
Dla mnie, laika, przyczyny mogą być dwie: jedna - braki iskry na tych cylindrach - można sprawdzić czy ta sugestia jest trafna przez zmniejszenie przerwy na tych świecach, druga - niestrawna mieszanka gaz-powietrze na wolnych obrotach, a dlaczego to niech się głowią fachury od gazu. Raczej stawiałbym...
a dlaczego wymieniałeś te uszczelki? jak z tego samego powodu, to może trzeba teraz przepłukać układ chłodzenia, bo resztki ci się zbierają.
Faktycznie pomyliłem milejow,nie wiem dlaczego :cry:.Ale zgadza się,trzeba rozegrać to na dwóch przekażnikach na silnik z wyjściami 87 i 87a.Podłączyć tak aby zamieniały bieguny na silniku. Robiłem tak ostatnio w busie z elektrycznymi drzwiami przesuwanymi.
Jeżeli nie mam esp to czujnik skrętu jest niepotrzebny? ASR mam ,bo mam klawisz na desce. Dziwne jest to, że wszystko działało. Nie wiem dlaczego jeżeli nie mam esp to wywala mi błąd czujnika (brak sygnału) i nie można go skasować. Nadal nie wiem o co chodzi ? Chciałem odczytać w bagażniku...
Źle to wszystko poustawiałeś i dlatego.Zasada jest taka że podczas regulacji luzu między bębnem a szczękami dźwignia od ręcznego ma być cofnięta do końca .Nie chodzi tu o luzowanie linek ileś tam tylko do tego stopnia aż ta dźwignia cofnie się do pozycji wyjściowej.Bo gdy jest trochę...
Kolego dziękuję ci za szczegółowy opis ale....Czy przy hydraulicznej regulacji luzu zaworowego obowiązuje "jakaś" regulacja ręczna? Dlaczego żaden z mechaników tego nie zrobił?
Sonda lezy to fakt. Pytanie dlaczego? Sprawdź zasilanie na grzałke. Wypnij emulator i pojezdzij na gazie, zrób analize spalin. jezeli nie wzbudzi sie sonda to ja wymień.
Ależ ja ci już pomogłem. Bo ty z tymi opaskami sam sobie nie dasz rady w życiu. Z odpowietrzeniem też nie, już widzę ugrzany silnik bo takimi hasłami, sloganami operujesz. Po co chcesz odkręcać zbiornik wyrównawczy, powiedz mi? Co wyczytałeś ciekawego na ten temat? Dlaczego tego nie zacytujesz?...
W twojej sytuacji, z twoim tatą jako doradcą i z twoimi wymaganiami, to pozostaje ci jedynie służbowe auto z kierowcą. One się nigdy nie psują. Bo: - to, że sprzęgło wysoko bierze w danym egzemplarzu, nie świadczy, że wszystkie te auta tak mają. A jeśli auto ma udokumentowany tek niski...
To czy moduł widzi włączony zapłon(styk"s") też widać w parametrach. Nie sprawdziłem. Kojarzę, że światła pozycyjne też nie brzęczą przy otwartych drzwiach. Klient go świeżo kupił. Przy kupnie piloty były sprawne, dojechał do domu ok.200 km w ulewnym deszczu i pod domem już nie...
sprawdziłem wczoraj VCDS-em błędy - był jeden problem z komunikacją z panelem klimy ( prawdopodobnie przekręciłem kluczyk jak był odłączony panel), błąd skasowałem i już się nie pojawia. Poniżej zamieszczam wartości mierzone z adresu 08 (klima) i tak z moich obserwacji...
Tak na moje oko, to raczej wszystko robisz źle. A to dlatego, że nie masz bladego pojęcia o tym, co zrobić, jak zrobić o dlaczego.
Jesli chodzi o diagnostyke to przed pierwsza wymiana wyszedl czujnik skretu na komputerze do wymiany a teraz jak znow zaczelo fiksowac to nic nie wyszlo a jak bylem wczoraj jeszcze raz to wogole nie mogl sie polaczyc z komputerem i powiedzial gosciu ze moze to byc cos na laczu OBD. Co to wogole jest?...
WItam niedawno kupiłem taka skode z diesle , problem mam taki gdy jade pod gore zapla sie ECU silnik wpada w tryb awaryjny , po wyłączeniu silknik chodzi normalnie ale kontrolka swieci po jakims czasie znow tryb awaryjny pod gorke przyspeiszanie , i kontrolka sobie gasnie. Wszelkie próby podłaczenia...
Koniec kłótni/ sprzeczek, następny taki post i UPOMNIENIE ! Przepraszam Moderatorze, nie to było moją intencją, zrehabilituje się pisząc więcej. Każdy kierowca wie, że jeżdżąc nie wykorzystuje pełnej mocy swojego silnika a zużycie paliwa zależy od stylu jazdy. W moim BMW jadąc...
Wiązka klapy wygląda na ok. Sprawdziłem czy kabel jest ok mierząc od modułu komfortu do złączki w siłowniku. Kabel wygląda na ok, z tym że z modułu komfortu (z dwupinowej złączki) wychodzi kabelek brązowo-czarny, a na złączce jest brązowo-zielony. Mam nadzieję, że to dobry kabel....
Mój moduł sterujący to 045906019BR 7626 EDC15P+. Dlaczego chcesz wymienić sterownik silnika skoro nie chodzą szyby?
Dlaczego pech? Należało by sie przyglądnąć czy nie jest zgnita wiązka na lewej podłuznicy, czy na przewodach łączacych wiazkę kabiny z wiązką komory silnikowj jest napięcie. Taki newralgiczny też punkt (dwa wielozłącza) jest na ścianie grodziowej; niestety, aby się tam dostać trzeba...
Dziś okazało się, ze mikro styk w klapie służący do otwierania (wciskania) ręcznego klapy mechanicznie działał (słuchowo), ale niestety nie działał elektrycznie (brak przejścia). Po przyciśnięciu klapa otwiera się. Na sto procent siłownik i wszystkie mikro wyłączniki są sprawne. Klapa...
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy...
ten "rysunek jest "lustrzanym odbiciem" -12 oczek mierzy się po prawej stronie kółek Niby dlaczego?Poczawszy od 1000MB rozrzad w tych OHV- kach ustawialo sie zawsze tak samo czyli 12 sworzni od "gory" czyli tak jak w Pdfie.
Podaj przez bezpiecznik plusa na cienki czarny i zobacz czy będziesz miał komunikację Ok,jutro to zrobię i dam znać czy coś ruszyło. Sprawdziłem wiązke na podłużnicy ,wszystko gra ,swiecąca miedź. ale podając + na ten kabel czarny( czarny z żółtym paskiem) przy pierwszej wtyczce...
Dlaczego kolega chce oddać głowice do naprawy,wymień uszkodzone zawory i bez planowania głowicy bo przecież silnik się nie przegrzał składaj ,wymień ślizgi lub cały rozrząd.
raczej nie bo po włączeniu wycieraczek przednich startują mi tylne tylko pytanie dlaczego nie mogę spryskiwać wcześniej szyby ?? Dodano po 1 jeszcze faktycznie muszę sprawdzić wszystkie bezpieczniki dzięki Panowie wstępnie za pomoc może coś się uda
Mechanik mnie straszy że to mogą być początki wypalonych pompo wtrysków i koszta są straszne Zmień mechanika i niech ten zmieniony odczyta dlaczego pali się kontrolka.
no właśnie można wymienić samą rolkę to myśle że ją wymienie i pasek odrazu po dawno nie był wymieniany, no właśnie tylko tak się grzeje że parzy przy dotyku, a czy alternator ma jeszcze jakieś dodatkowe uziemienie bo od czego by się mógł tak grzać ten kabel, dlaczego miał by za duży...
Jakie narzędzia posiadasz? Dlaczego temat zakładasz w dziale "elektrycznym", skoro rozrząd to mechanika?
No tak włączone na tape, musi być skoro leci. ;) Chciałam po prostu wiedzieć dlaczego tak się dzieje Dodano po 33 Poprzestawiałam trochę kabel. Zaczął na chwilę grać i potem się jakby przełącza i tak cały czas gra i przełącza.. ?
Wymieniłem bezpiecznik nr31 taki mały i zamek już chodzi,ale nowy problem polega na tym dlaczego przestał dzialac poprzedni silownik(jest spalony) masakrujac bezpiecznik
Miałem regenerować alternator wiec najwyzsza pora,a może wiecie dlaczego wyrzuca mi ciagle ten błąd?
Heheh, ja i tak nie palę ale w koncu to ktoś objaśnił :D dzięki. Jednak według mnie nie ma tam nieszczelności. Zastanawia mnie dlaczego w tamtym temacie rozwiązaniem była niby uszczelka pod głownicą ?
Witam, Mam problem ze swoją Fabia 1,4 TDi 2004 rok. Podczas jazdy zapaliły się kontroli od wspomagania, ASR, ABS, check engine i już nie gasną. Po podpięciu pod komputer wskazuje błąd czujnika ABS lewy/tył (problem z odczytem obrotów koła). Dodam, że samochód był tydzień temu kupiony...
Bardziej podejrzewam brak iskry. Dlaczego? Slychać pompke paliwa po włączeniu zaplonu. Ponadto auto w ruchu spisuje się idealnie. Dziś rano nie chcial zapalić, poruszałem kablami za silnikiem i poruszałem nim i odpalil. Mam nastepujace pytanie: czy auto z uszkodzonym czujnikiem wałka rozrzadu...
To ze mam uszkodzone auto to wiem tylko nie wiem jaki jest powod dlaczego nagle przestalo wszystko dzialac, szyberdach, wycieraczki, klapa tylna sie nie otwiera itp. Nie jestem jakims wyspecjalizowanym elektrykiem lecz chcialbym naprawic samodzielnie ta usterke, oczywiscie jesli zakres moich mozliwosci...
Witam, pytanie brzmi następująco: jak powinien pracować zawór egr w tym silniku benzynowym (1.2 AZQ)? Pytanie to nasunęło mi się gdy podpiąłem VAGa i na kanale 074 bloków pomiarowych chciałem obserwować prace zaworu EGR. Kolega w tym temacie [url=]KLIK przedstawił screen z manula gdzie...
Więc zacznijmy od początku. Termostat ma za zadanie utrzymanie właściwej temperatury silnika, robi to na dwa sposoby, najpierw gdy silnik zimny, odcina chłodnicę i tworzy tzwn. mały obieg. Gdy temperatura rośnie, zaczyna się otwierać i część płynu trafia do dużego obiegu, dzieje się tak...
Centralny z kluczyka pewnie nie działa bo jest uszkodzony styk w zamku kierowcy. Szyby masz już rozwiązane. Póki sterownik nie będzie widział pozycji siłownika zamka to centralny działać nie będzie. W jaki sposób szyby mam rozwiązane? Napisałem tylko, że podawałem na szybko napięcie...
Skoro ma być dobrze to oddaj to w ręce mechanika. Ty zajmujesz się blacha i lakierem wiec rób to dalej. Nie rozumiem czemu lakiernik bierze się za kapitalke. No dzięki za pomoc, tyle że mechanik mechanikiem (jeden nim jest inny się tytułuje), dobrze zrobione może być ale nie musi za to...
Amortyzatory sprawdza się na ścieżce diagnostycznej Niby masz rację, jednak wyniki tego sprawdzania to śliski temat :). Moim zdaniem żadna ścieżka w temacie sprawności amortyzatorów nie zastąpi próby drogowej(geometria i różnego rodzaju luzy to całkowicie inny temat). Swoją drogą...
Nie wiem co się dzieje. Przy podłączaniu akumulatora między klemą a stykiem akumulatora przechodzi spore napięcie. Co jakiś czas przy próbie uruchomienia silnika wszystkie wyświetlacze gasną i słychać tylko dźwięk "piiii..." po naładowaniu akumulatora wszystko działa. Dlaczego jednak...
POZDRAWIAM WSZYSTKICH SZCZEGÓLNIE TYCH CO PO 1000 KM WYMIENIAJĄ OLEJ, CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ A DLACZEGO TO PROSZĘ POCZYTAĆ W INTERNECIE. Po pierwsze to nie pisz Caps Lockiem. A po drugie to PO 1000 KM WYMIENIAJĄ OLEJ, CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ To chyba na stronach jakichś teorii spiskowych...
W Fabii 1 z 2001r. z silnikiem ATZ 1,4 MPI - rozrząd na łańcuchu, mokre czy też pływające tuleje - jak zwał tak zwał, problemy zaczęły się rok temu, ubywał płyn w zbiorniczku wyrównawczym, pomagało dolewanie po 100ml raz na miesiąc, w maju tego roku zaczęło się to częściej dziać,...
zadanie to mieszanie, częściowy zwrot do filtra paliwa podgrzanego, które przeszło przez silnik A dlaczego wraca z pompy (czy to w pompie podgrzewa się ?) a z drugiej - odprowadzane jest do zbiornika ? Po co do zbiornika ?? ten filtr to masakra Nie wiem, nie mam odniesienia. Myślałem...
Przy sdi nie ma za dużo węży podciśnienia. Pod maską starałem się coś znaleźć, ale bez rezultatu. Nie wiem na jakiej zasadzie działa klimatyzacja ,może faktycznie to brak czynnika ,tylko dlaczego słychać przy wyłączononej klimatyzacji.Nie umiem juz wziąć tego na logikę.
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach...
A jednak usterki nie był to koniec i nie jedyne źródło. Okazało się, że w tym samym miejscu zbierał się również płyn spryskiwacza z rozszczelnionej rurki zasilającej spryskiwacz tylnej szyby. Rurka była rozszczelniona na poluzowanym (ciekawe jak?) połączeniu rurek na wysokości obojczyka...
Obroty na obrotomierzu stoją równo, wskazówka ani dygnie wg komputera wahania są między 780-820 rpm, silnik pracuje cichutko tylko szumi. Wczoraj wieczorem rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że wyszło uszkodzenie wtryskiwacza benzynowego na 1-szym cylindrze i zbyt bogata mieszanka. Twierdzi,...
Kody błędów nie wykazują awarii żadnej z cewek, wykazują z racji logiki zapalenie się kodu zbyt wysokiej mieszanki paliwowej, skoro jeden z cylindrów nie przepala dokładnie, idzie to "w rurę", a lambda natychmiast to informuje, ale wiem, że to wina jednej z cewek. Błąd myślenia, sonda...
ok dzięki kolego czyli z podłączeniem pod kompa możemy zapomnieć rozumiem o co chodzi. Ale dlaczego to dziadostwo nie świeci piny 4 i 6 nie działają wogle próbowałem znaleźć co to są te tajemnicze oznaczenia 58 L i 58 R na początku myślałem że to może kierunkowskazy, sprawdziłem też...
Ostatnio często tu zaglądam ale moja skodzinka mnie do tego zmusza. Problemy z zeszłego tygodnia się nie powtórzyły ale dzisiaj rano chciałem odpalić auto po 4 dniach i bateria była tak wyładowana że nawet centralny nie zadziałał. Nie mam pojęcia dlaczego wcześniej tak niemiałem, zadnych...
Zasilanie to te przewody czarne z niebieskim paskiem. Jak mowilem musisz ustalić dlaczego nie ma na jednym z nich napięcia po stacyjce. Niebieska kostka to zmieniarka lub jej emulator.
bez podłączenia do komputera raczej tego nie sprawdzę , mechanik nie ma pojęcia dlaczego tak się dzieje wszystkie wskazania wg .niego są prawidłowe . Jeżeli trzeba to podjadę do mechanika o co jeszcze powinienem spytać
W klapie widzę jedynie skobel, chyba, że się mylę, zamek jest cały w karoserii. Czy na pewno szukać tej krańcówki w klapie? Dlaczego jest to drażliwy temat?
Czyli jak rozumiem podłączając miernik w chwili otwierania zamka powinienem mieć 12 V na mierniku? Jeszcze pytanko. Dlaczego wszyscy piszą o jednym przewodzie a ja mam dwa? Czy to jest jakiś inny model i czy na pewno jest sterowany masą
Światła są załączane bezpośrednio przez włącznik. Niestety ale mylisz się. Dlaczego ? Pominąłem bezpieczniki.
Tak zrobię, tylko dlaczego otwarcie zaworu powoduje taki efekt..
0.15 na wolnych to coś nie tak, powinno być ok 0.35-0.38. Poszukaj dlaczego takie małe. Bo ciśnienie reduktora jest ciśnieniem roznicowym. Więc jeżeli kłamie jedno to drugie też będzie przeklamywane a za razem wynik autokalibracji jest do d.....
Alternator został sprawdzony u specjalisty na maszynie, trzyma wszystkie parametry, regulator i wszystko jest ok... niestety... bo nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny tego dziwnego zachowania... dziś u gazownika została przeprowadzona adaptacja komputera gazowego z korektami w trakcie jazdy,...
Witam. Skoda Fabia 1.4 diesel 2005 rok. Klimatyzacja bardzo slabo chlodzila. Sprawdzilem cisnienie czynnika i bylo zbyt niskie. Wypuscilem resztki czynnika R134a ,odessalem pompa prozniowa i napelnilem R600a.Cisnienia podczas pracy klimatyzacji:LP 0.8 Bara HP 4.5 Bara . Temperatura zewnetrzna 16.5 stopnia...
Od jakiegoś czasu obserwuję, że temperatura silnika rośnie bardzo powoli a następnie zatrzymuje się na pozycji, jak na załączonym zdjęciu i to po 30-40 minutach. Na kilkanaście lat eksploatacji auta, nigdy do tej pory wskaźnik tak się nie zachowywał. Temperatura zawsze rosła dynamicznie,...
01288 i 01290 te błędy mi wyskoczyły, nie wiem dlaczego ale auto nie komunikuje mi się z vagiem. Podejrzewam że padła pompa wspomagania, ale może ktoś miał ten sam problem ? Wspomaganie nie działa, wczesnej czasami jeszcze wspomaganie parę razy zadziałało. Płyn jest. Dodano po 59 ...
Ten tester zmierzył pojemność aku i prąd rozruchowy w instalacji napięcie wynosi 12,8v a te 9v jest w parametrach vcds-a jakie pokazuje. Więc zmierzyłem miernikiem na pinach podłączonych do bordnetza napięcie tam Gdzie przychodzi (15) i (30) i wynosi ono 12,8 v, masy też sprawdzone pod obciążeniem...
Ok a czy będę musiał przeprowadzić adaptacje w vagu ? Nie wiem dlaczego ale nie połączył mi się ostatnio z vagiem, będę musiał sprawdzić o co chodziło.
Nowy kolejny egr. Płytkę mini co jest sensor magnetyczny nie sprawdzilem. Na krotko wiem, ze dziala sensor. Zmienia napięcia wiec dziala. Dlaczego na silniku nie, nie wiem. Moze jakos wysterowac trzeba, aby wiedział kroki posuwu.
Ale tak sobie myślę, że jak padła jedna cewka to dlaczego wszystkie świece są mokre? Zastanawia mnie sonda i ta dziwna temperatura w blokach.
Sytuacja jak wyzej sterownik nie podaje sygnalu na zawor sterojacy reszta ok.Po podaniu z generatorka PWM sygnalu na zawor wszystko rusza.To co mnie niepokoju to na kompie w grupie 8 ograniczenie mocy sprezarki WŁ dlaczego nie wiem ?
Witam. Czy mógłby mi ktoś poradzić, dlaczego na zimnym silniku nadmuch (niezależnie który bieg) i wycieraczka tylna działa dopiero po ok 2 min.pracy silnika
Właśnie udało mi się nagrać coś co mnie nękało w tym samochodzie jeszcze przed wydatkiem z dnia 29.12.2019. Samochód miał problemy z odpalaniem jak przyszły chłodne dni. Wyglądało to jak by samochód nie mógł łapać obrotów przy odpalaniu przez co się tak trząsł, pyrkotał i zaraz...
Dlaczego podbijasz górę? Brakowalo na AFR? Tak nienaturalnie. Jesli skusiłes sie na mapki to tracisz swoj i nasz czas. Tylko obd lub czasy wtrysku. Jesli auto ma a bywaly takie z WBO to stroisz do konca na czasy wtrysku lub korekty obd.
Pobór prądu w normie. Do wymiany sonda lambda pierwsza oraz regulacja i przegląd LPG ( nowe wtryski i re reduktor) W normie to podobno max 0,05 A.A mi raz wyszlo 0,10A a raz 0,16A ale jedną z przyczyn było radio..więc to wyeliminowałem, A to dlaczego wtryski i reduktor w gazie ?
Witam. Problem jak w tytule: Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie...
Witam od dłuższego czasu mam problem w aucie, przygasają mi wszystkie światełka wewnątrz samochodu, widać to głównie w nocy. Chodzi o kontrolki, podświetlenie na gałce od świateł oraz na guzikach od szyb elektrycznych, praktycznie na wszystkim co świeci na zielono (fabryczny kolor diodek...
No dobrze, ale dlaczego tak się dzieje, skoro kabel kabel #1 wykorzystywany jest (jak się domyślam) tylko przy rozruchu... ? Dlaczego nakrętka kabla była gorąca po zakończonej jeździe, czyli jakieś 30-40 minut od chwili rozruchu ?
Da się za pomocą vag'a. Ale może lepiej poszukać przyczyny dlaczego obroty spadły...
W środku gdzie przepustnica mega dużo nagaru jakoś wyczyście to przedmuchami sprężarką. Jakiś debil idiota przykleił przepustnicę silikonem i nie da rady zdemontować utrudnił mi pracę eh . Dodano po 8 Może mi ktoś powiedzieć dlaczego raz jest gaz a raz nie ? Pojechałem na...
To wiem że taki jest opis tylko dlaczego jak go wyciągnę to nie działają wycieraczki i kierunkowskazy ?
W Skoda Fabia 1.2 jest przepływomierz ? Pali 7-8 l chyba bliżej 8 l. Dodano po 53 wymienilem sondę nr 1 i nic to nie dało. Sondę nr 2 też warto wymienić ? A co by to miało niby dać?Trzeba ustalić dlaczego jest uboga mieszanka.Odczyt tylnej sondy,prąd pierwszej,i korekty,...
Sedno sprawy siedzi w tym, że przy pokazywaniu mi włączenia biegu wstecznego (czynność zrobiona 2-3 razy z powrotem do luzu) nie sięgały mi nogi do pedałów (od strony kierowcy mi pokazywano, więc trzeba było wyjechać na maksa fotelem do tyłu). Przy poinformowaniu o tym, osoba wycofała...
Fachowiec zrobi to pewnie niczego nie wymieniając i nic nie wyłączając. Jak wyłaczysz immo na desce będzie migać kontrolka , jak wymienisz zestaw to będziesz miał w aucie niepoprawny stan lcznika i VIN auta . Dlaczego tą najprostrzą i najbardziej logiczną drogę naprawy każdy chce ominąć...
Nie wiem czy rozrząd jest cały 1rok temu był wymieniany Dlaczego moje zapytanie rozbierać Czy szukać słupek
Mam problem wczoraj zjechałem z krawężnika i uderzyłem zderzakiem w beton, poduszki zrobiły swoje auto w szczępach,... I przestało działać wspomaganie ktoś mi podpowie dlaczego z góry dziękuję za pomoc.
To znaczy? Styki panelu i radia. Radio gra, tylko przerywa raz na jakiś czas. No i trzeba się dowiedzieć dlaczego zaczynając od najprostszych rzeczy.
To dlaczego nie sprawdziłeś czy to radio?A łączysz się czym?To zagadka?
Ale za ciągnięcie odpowietrznika płaskim kluczem a nie oczkowym to bym jajca urwał. A jak myślisz dlaczego ma taki piskliwy głos. Aby nie uszkodzić odpowietrznika ja robię tak - zakładam klucz oczkowy w wycięciem, 6 ścio ramienny. Następnie delikatnie i z wyczuciem uderzam małym młotkiem...
Witam. Wracam do tematu gdyż po pierwsze czuję się zobowiązany wobec tych co brali udział w dyskusji, po drugie że pojawiły się nowe fakty. Mój mechanik nie miał czasu zająć się skodą przez kilka tygodni więc ja nią ciągle jeżdziłem tu i tam testując to wspomaganie. Od czasu kiedy...
Witam, jestem nowy z góry przepraszam jeśli napisze coś nie tak. Mam taki problem Škoda Fabia 1.2 pierwsza generacja a mianowicie nie załącza mi pompy paliwa, nie dochodzi do niej prąd. Kiedyś pomagało wyciągnięcie i włożenie przekaźników tych za włącznikiem świateł, ale już...
Samochód to Skoda Fabia 1.4 MPI 2002 rok Samochód bez LPG Iskra powinna być wnoszę to po stosunkowo nowych świecach oraz tym że od czasu do czasu samochód odpala na 3 sekundy A jeżeli chodzi o ciśnienie wtrysku ciężko mi się wypowiedzieć wymieniłem pompę palia na nową w obawie że...
I jeszcze jedno, moim golfem 1 1.6 GTI leję na światłach 95% współczesnych mocnych samochodów Lejesz bo inni startują z pod świateł normalnie, czy lejesz gdyby stanęli z tobą do wyścigu na 20m :?: Jak mi się chce, to na tym dystansie, moją Fabią z silnikiem 1,2 HTP12V leję 80% ruszających...
witam wlasnie zakaladam central ze sterownikiem w tym autku i jest pewien problem wszystko aldnie smiga oprocz tego ze zasieg pilota jest strasznie maly juz dwa sterowniki ymienilem i ciagle to samo:/
Czyli mój przypadek nie jest jedynym heh. Na chwilę obecną podłączyłem żółty przewód pod światła mijania i jest wszystko ok. Jednak ciekawi mnie dlaczego tak się dzieje... Mam dokładnie taki sam objaw, z mojej obserwacji wynika, że w obwodzie świateł mijania... U Ciebie żółty...
Witajcie mam na warsztacie skode fabie I z 2002r 1.4 benzyna. Samochód dojechał na warsztat o własnych siłach lecz tak jakby pracował na 3 cylindrach. Aktualnie nie pali ale ma chęć tzn już jak by miał palić ale w ostatniej chwili ma zadławienie. Świece dają iskrę (i tak je wymieniłem...
Dlaczego dziwne pytanie przeważnie z klimy kapię z podszybia a tu z okolić akumulatora lampy lewej kierowcy.
Witam. Mam Fabię 1,9 SDi 2005 rok z centralnym zamkiem, oryginalnym bez pilota, oraz dwie przednie szyby elektryczne. Ostatnio szyby przestały działać. Po wyciągnięci bezpiecznika od szyb i ponownym włożeniu, działają do czasu zamknięcia auta. Po otwarciu, na nowo trzeba wyciągnąć bezpiecznik,...
Witam. Mam następujący problem mam Skodę w gazie nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale do sedna. Odpalam silnik czy zimny czy ciepły jedzie normalnie po krótkim czasie jazdy silnik gaśnie żadne kontrolki się wtedy nie świecą chodzi dmuchawa radio. Po przekreceniu kluczyka żeby ponownie...
Jest problem z masą tak mi się zdaje, samochód robił maksymalnie 2 obroty prawie zaskakiwał i odcinało prąd , po poczyszczeniu mas samochod zaczął krecic ale dalej nie odpala. Pompa w baku pracuje, z plaka nie chce odpalić jakieś pomysły?
Wysypały się mapy. Napisz jeszcze raz coś takiego, to postaram się "docenić" odpowiednio. Witam fabia 2005 r 1.9 TDI Gdy silnik zimny odpala ok przynajmniej narazie , może od roku zdarzało się bardzo rzadko po przejechaniu paru kilometrów dłużej trwał ponowny rozruch , od dziś zaczyna...
Witam mam problem z swoją Skoda Fabia 1.4 MPI 50KW z 2002 r . Problem jest taki że skoda ma duże spalanie jak na taki silnik ok 10/11 lit /100km dodatkowo dławi się przy ruszaniu i ostatnio byłem nią w górach to pod górki musiałem na trasie redukować do 3lub 2 biegu bo nie miała siły ciągnąć....
Ciesze się że Ci wesoło. Mówicie Opel a ja mówię że to kicha. Gdyby Opel był naprawdę git to by się francuzom nie sprzedał. Co jest? opelek nie był na mocy konkurować ot by z Peżociakiem? Przecież gdyby postawił obok siebie 407-mkę i Insignię to każdy wołał by że Insignia spoko...
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA...
Tam miała być kropka, nie przecinek... Z aut które wymieniłeś to I30. Fabia i Ibiza to auta klasę niższe(...) O spalaniu się nie wypowiem. Ojciec ma służbową Fabię 1.2TSI i narzeka w tym aucie na wszystko poza silnikiem, jeździ to autko ponoć rewelacyjnie, tylko gorzej z hamowaniem,...
_jta_ czy nikogo nie zastanowiło dlaczego podawany jest spadek pojemności, nie po ilości cykli ładowania-rozładowania, ale albo w km albo w czasie? To bardzo proste, rekordzista przejechał "Teslą" 681 km :), czyli na przebieg 50.000 km potrzebuje 73 cykle ładowania :) Pewien człowiek...