Witam mam problem z Volvo C30 a mianowicie auto to jest z 2007- 2,0 benzyna -gaz no i właśnie z tym gazem jest problem .auto jeździło ok ale od pewnego momentu po zatankowaniu zaczęło szarpać oczywiście wszystko dzieje się na gazie byłem u mechanika wymienił jedna cewkę filtry i coś jeszcze ale co nie wiem auto miało jeździć już jak nowe ale po zatankowaniu...
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
"po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego" A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica? Jeżeli kolega tego nie wie, to nie wiem w jakim celu się wypowiada, bo to jest jedna...
A wtryskiwacz podaje paliwo?
Zobacz czy po odłączeniu akumulatora na 15 min poprawi mu się na PB. Odłączenie czujnika powoduje wzbogacenie mieszanki paliwa.
Człowieku daj to komuś bo nie ogarniesz ty masz fizycznie zajrzeć pod maskę wziąć mierniki posprawdzać napięcia zasilania.
Te objawy dwa ostatnie bledy
Jestes bezczelny: A Ty natomiast znowu brednie od czapy wypisujesz, nie wiadomo po co. Co ma AFR na gazie, do szarpania na benzynie? Czemu sterownik nie rejestruje błędów wypadania zapłonu/ubogiej mieszanki? Przyczyna gdzieś jest, tyle tylko ze trzeba umieć i mieć czym ją znaleźć. Więc bądź uprzejmy nie doradzać tu więcej.
jak słaba iskra to lezy cewka albo masz uszkodzony kabel królewski, pod waruniem że iskrę sprawdzasz na nim.
Koszt docisku oraz tarczy to około 350 do 500 zł Plus drugie tyle wysprzęglik. Normalny mechanik nie zostawi starego przy wymianie sprzęgła.
Skoro komputer pokazał błąd czujnika to trzeba sprawdzić przewody miedzy komputerem a czujnikiem. Te objawy bardziej mi wyglądają na jakieś nieszczelności w kolektorze ssącym.
bez urazy ale ten post to obciach dla elektrody.
Czasami ten błąd to nie zawór "odpowietrzania zbiornika paliwa"?
Trzy błędy masz chwilowe a jeden stały. Na 1 cylindrze zamień wtryskiwacze miejscami i sprawdzisz czy błąd się przeniesie na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Sprawdź okablowanie czy nie jest uszkodzone, wtedy pozostanie wtrysk lub silnik.
witam sa to wtryski pewnie długo juz jeździsz na gazie a mało na benzynie sprawdź jeszcze pompke paliwową czy podaje benzyne jak podaje to wtryski siadają mozna by spróbowac jakimś płynem do benzyny i pojeździć troche może przeczyści....... pozdrawiam
skutki gazu sterownik stracil adaptacje albo wtryskiwacze pojezdzij troche na benzynie i bedzie ok
Na benzynie dobrze działa?
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
To zobacz ten zawór z tyłu silnika na głowicy czy jest sprawny. Zmierz Jedi oporność. Podłącz zamiast niego żarówkę 5W i zobacz czy się zapali w czasie jazdy. Masz uszkodzony zawór bądź przerwany przewód od niego. Tam powinien być plus po stacyjce na pracującym silniku i masa podawana z ECU. Zobacz czy nie brakuje tam plusa.
Nie jeździsz czasem na wiecznej rezerwie? Jeżeli Tak to mogłeś uszkodzić druga pompę
Olej krąży w obiegu zamkniętym, jeżeli go ubywa, to gdzieś musi się wydostawać, najczęściej przez wydech, jeżeli pierścienie zgarniające nie zgarną go z powrotem to w cyklu wydechu wylatuje razem ze spalinami. Sprawdź jak wygląda końcówka rury wydechowej, powinna być jasnobrązowa, tak jak świece, tylko trzeba przejechać dłuższą trasę, bo w takich warunkach,...
Można podszlifować płytkę spiętrzającą,. ale rzadko daje rezultat. Lepiej wymień na używany.
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
Astra G 1,6 benzyna, przerywa jak się dodaje gazu. Wie ktoś, co to może być?
To zmierz cisnienie paliwa na listwie, miałem podobnie było 0,5 bara.
Jakaś diagnostyka była robiona - błedy odczytane ? Szarpanie silnika to najczęściej wypadanie zapłonu. Następny podejrzany cewki.
99% zanieczyszczony filtr:)
To co mi przychodzi do głowy to różna średnica opon. Inna opcja to uszkodzenie czujnika lub pierścienia od abs-u.
Nie pamiętam dokładnie, ale jeśli to ma swój map-sensor to powinno być widać "rozjazd" mapy gazowej i benzynowej i trzeba to skorygować. Ale z tego co opisujesz regulacja gazu powinna pomóc. A reguluj nie na 20% tylko tak żeby czas wtrysku benzyny na gazie i na benzynie był taki sam.
Szarpanie pojawia się na benzynie i na gazie, zarówno po krótkiej, jak i długiej jeździe.
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Ale to się dzieje na benzynie
Sprawdź sondę lambda ps co prawda miałem problem w benzynie.
Jeżeli w tym silniku występują przewody zapłonowe to je wymień na nowe - ona dają właśnie takie objawy.
Witam, Auto citroen c3 2008 rok 1.4 16v benzyna z gazem. Borykam się z problemem szarpania w zakresie od 2.5 tys do 4 tys na benzynie (mniejsze szarpanie) i na gazie (wieksze szarpanie) w aucie. Problem występuje na zimnym silniku, a wraz ze wzrostem temperatury szarpanie jest mniejsze, ustaje/jest niewyczuwalne po przejechaniu 20 km. Auto moc ma, przyspiesza...
Czujni temperatury wymieniłem i się uspokoiło
Reset przez rozpięcie.wtryski się raczej nie zapiekają,trudno przypuszczać aby odpiekły się po dodaniu gazu(najprościej przeczyścić je środkiem chemicznym dolewanym do paliwa - jest tego sporo na rynku,czyszczą sie w czasie jazdy na benzynie). Proponuję wizytę u kogoś,kto potrafi odczytać parametry bieżące pracy silnika prz użyciu Scanera. Czasami pomaga...
Cześć, mam obecnie ten sam problem. Udało Ci się rozwiązać twój? Co było przyczyną?
Symbol silnika to pierwsze litery w numerze silnika - powinny być gdzieś wybite na silniku. Ale najprościej sprawdzić w (starym bo w nowych chyba już ni ma) w dowodzie rejestracyjnym. Np. RLxxxxxxxxxxxxx
A cokolwiek zrobiłeś w kierunku wyeliminowania tego?
Zajmij się gazem ,jak na benzynie nie czujesz szarpania. Nic na razie nie wymieniaj. To może być zacierający się wtryskiwacz gazowy.
Problemem okazało się rozszczelnienie na podciśnieniu.
Zacznij od diagnostyki, sprawdź błędy,
na mój gust to przegub wewnętrzny skrzyni lub poduszki skrzyni/silnika - bardzo często dają takie efekty szarpania jak jest już duży luz
wygląda na zamarzający parownik albo cewkę zapłonową. Ja miałem cewkę uszkodzoną, na początku szarpało tylko na gazie, później już na benzynie też.
Więc kolego Proponuję sprawdzić czy jest iskra na każdym garze. Oraz przejrzeć filtr paliwa, powietrza. Zapytam jeszcze czy autko jest na gazie czy tylko benzyna.
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Check zapalał się tylko w momencie szarpania auta. Jak auto przestawało poszarpywać, to gasł całkowicie.
Witam.A jak kompresja?
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
szarpać benzyna benzyna szarpać mazda benzyna szarpać
skanowanie komputera wyłączenie bezpiecznik lampa włącznik szlifierka iskrzenie
lodówki jakie polecacie chłodziarka polar
Range Rover Sport 3.0 V6 2013 – typowe usterki, DPF, LED, zawieszenie pneumatyczne Mercedes W220 S320 – ograniczenie do 3000 obrotów, tryb awaryjny, MAF, DPF, conductor plate 722.6