Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Witam piec mam identyczny. Teraz nowe fakty, przypilnowałem moment, gdy coś się dzieje. Piec normalnie chodzi w trybie automatycznym, cyklicznie zależnie od temperatury załącza się dmuchawa i podajnik. Przy załączeniu podajnika silnik robi jeden obrót i się wyłącza. Ale wczoraj znów siedzę w kotłowni i czekam i tu włączył się podajnik na około jedną...
Zapytam przy okazji jak dostać się do łożysk w tej dmuchawie, odkręciłem obudowę silnika, to łożysko na osi ok, ale to głebiej ... jak je wymienić i jaki ma wymiar
Podkreślę, że to nie ja je wysłałem, tylko pseudo mechanik. Moim zdaniem wszystkie żeberka piły wpływają na równowagę koła, tak jak np. koło w samochodzie, chodzi o wyważanie, jeśli tego nie będzie to nie rozwali się czasem łożysko na wale? W sumie to tylko ja tak myślę...
Zdjąłem dmuchawę z pieca po tygodniu użytkowania. Znowu w nim był drobny węgiel, który wypełnił całą komorę . Po zdjeciu dmuchawy od pieca zgodnie z zaleceniami rozpołowiłem ja ,po czym zdjąłem silnik. Po rozkręceniu tego silnika stwierdziłem mechaniczne uszkodzenie ośki ze śmigłem.Stwierdziłem że łożysko składa się z dwóch części (zewnętrzna piasta...
Mam pytanie, czy wymieniał ktos łożysko na dmuchawie firmy GEKO. Dmuchawa nie chce się załączyć jak jej pomogę to ruszy ale nie w chodzi na obroty i słychac zatarte łożysko na wirniku. Rozebrałem dmuchawę ale nie chcę na siłę zdejmować łożyska bo nie wiem jak jest montowanena ośce wirnika. Może ktoś pomoże w tym temacie
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
Dźwięki pasują, jak łożysko będzie uszkodzone, wirnik nie będzie osiowo i dmuchawa będzie ocierać o obudowę. Łożyska mogły ulec uszkodzeniu bo był za mocno naciągnięty pasek klinowy.
A tak dla przypomnienia w pile spalinowej jest kółko które w oryginale napędza zębatkę które regularnie trzeba smarować żeby się nie zatarło gdzie jest dostęp do tego smarowania ,no nie ma wiec zrobione urządzenie na 1 godzinę pracy bo potem zatrze się wałek wyjściowy z piły i rozleci się wał silnika ,tyle mam w tym temacie do powiedzenia ale na czas...
bo pewnie piec jest w nieodpowiednim trybie jak sie z nim łączysz, na dole jest status WYŁĄCZONY? jeśli jest inny to możesz mieć to nieaktywne i program powinien Ci wywalić okienko że w tym trybie opcja testowania jest niedostępna,ten dziwny dźwięk wydaje najprawdopodobniej dmuchawa w piecu tzn jej silniczek, od spodu dmuchawy jest mała gumowa okrągła...
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
Kolego,bezpiecznik zabezpiecza układ przed przepływem nadmiernego prądu.Więc w tym przypadku nie ma znaczenia czy będzie on na 12 czy 230V.Oczywiście gabaryty bezpiecznika na 230V z pewnością będą trochę większe.W przypadku bezpiecznika termicznego ważnym parametrem jest wartość temperatury na jaką został wykonany.W przypadku szybkiego usunięcia awarii,można...
Witam, Problem z piecem Vitopend 100 WHE jak w tytule. Błąd 06. Po sprawdzeniu okazało się, że problem z dmuchawa pieca. Dmuchawa hałasowała i zawieszała się. Po rozebraniu na części pierwsze zobaczyłem luźno latający wirnik, który w efekcie opadał na obudowę i ją obcierał oraz zatarte łożysko wirnika. Łożysko wymienione, wirnik zablokowany w swojej...
Może rezystor dmuchawy się sfajdał, jeżeli rezystor by się sfajfcył to by chodziło tylko nadmuch na 1 piegu ponieważ pierwszy bieg wentylatora jest poza rezystorem dopiero kolejne idą przez rezystor a jeśli koledze po chwili chodzi na wszystkich biegach to jedyna odpowiedzią może być tak jak kolega miler 80 pisze lub kabelki gdzieś przy silniku nie...
1.Dlaczego nie świeci się kontrolka od świateł. Zapewne spaliła się żarówka, to są całoszklane żarówki T5 1,2W 12V. 2.Wymieniłam bezpiecznik od tylnej wycieraczki i dalej mi ona nie działa co z tym mogę jeszcze zrobić. Standardowa usterka w tym modelu - brak styku na złączu przy klapie lub zatarta oś wycieraczki. 3.Tłumik głośno chodzi,co lepiej pospawać...
No to teraz pytanie co się stało z tym zmienionym łożyskiem... Czy po zdemontowaniu jest wyczuwalny "luz" - łapiąc za zewnętrzną bieżnię i próbując ruszać na boki? Czy "szumi/świszczy" przy rozpędzeniu? Zmieniałem w dmuchawach minebea nie jeden raz łożyska (6000 i 608), generalnie SKF lub NSK, bo z TME. Nigdy nie było tak, że urządzenie wróciło po kilku...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
Są tam łożyska kulkowe 608 weź z oznaczeniem 2RS -uszczelnienie obustronnie gumowe lub ZZ-uszczelnienie obustronnie metalowe, łożyska dmuchawy pracują przy dużym zapyleniu.
Witam. Łożyska są pod tym dekielkiem, już kiedyś wklejałem dokładne zdjęcia na elektrodę jak to zrobić. http://obrazki.elektroda.pl/9415317400_1... Jest tam pierścień segera i na 90% dwa łożyska 608.
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Witam wymieniał ktoś z was łożyska w silniku dmuchawy?
Jak wszystko rozkręcone to najlepiej wycisnąć na prasie . Daj zdjęcie drugiej strony tego silnika.
W dmuchawie raczej nie będzie łożyska, będzie zwykła tulejka na której jest zamocowany pręt, na którym obraca się dmuchawa. Czyli łożysko.
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
Jakie napięcia masz na silniku dmuchawy? Sprawdziłeś łożyska i wirnik czy nie ociera?
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Bo powodem tego że pada rezystor dmuchawy jest zatarta na łożyskach dmuchawa.
Dmuchawa w ogóle pracuje czy stoi i buczy? Czy wcześniej dmuchawa nie pracowała za głośno lub wyraźnie słabiej? Silnik powinien mieć kondensator, który mógł się zużyć (utrata pojemności). Mogły zużyć się łożyska i silnik stanął. Mogło też dojść do zablokowania silnika przez pompkę paliwa. Gdyby dmuchawa pracowała a nie chciał odpalić, w pompce jest...
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Wskazane jest usunąć przyczynę a nie tylko skutek awarii. Oczywiście można montować coraz to mocniejsze elementy. Ten temat przerabiałem kilka razy w swoich i firmowych samochodach. Najczęściej przyczyną spalenia rezystora (poza błędem konstrukcyjnym) są zatarte (duże opory)...
Gdy pocynowanie listków nie poprawi sytuacji , silnik dmuchawy, łożyska ślizgowe stawiają opory.
Nie ma znaczenia.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
Witam. Jakby ktoś chciał sam spróbować wymiany. Dotyczy silniczka Eberspacher D1lc D1LCC D3LC DLCC : Oczywiście nie będę pisał jak wymontować dmuchawę z ogrzewania :) Zaczynamy od podgrzania opalarką dużego kółka nadmuchu , po czym delikatnie zdejmujemy ja z ośki. Ośkę zamontować w imadle lub uchwycie tokarki , kolejno podgrzać małe kółko i zdjąć ,...
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
Może silnik dmuchawy się kończy i zaciera się już na łożyskach , miałem tak w Polo. Trzeba dostać się do dmuchawy i zobaczyć czy obraca się lekko.
Mój rezystor wygląda podobnie. To zdjęcie z allegro używanego. Wg. mnie coś faktycznie z silnikiem dmuchawy. Szczotki, łożyska albo coś innego się zje...ło. Chciałem go wyciągnąć, ale toć tam łapy nie idzie włożyć. ledwo dosięgam obudowy, a jeszcze trzeba złapać, odciągnąć ząbek i przekręcić. Przeszkadza deska pod kierownicą, pedały i wałek od kierownicy....
Tylko dlaczego taka różnica stara dmuchawa ponad 20a nowa 13a ? Bo stara jest przytarta. Wyczyść łożyska, nasmaruj i wtedy zmierz prąd.
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
Silniki (dmuchawy) są robione na łożyskach ślizgowych i najnormalniej zacierają się, do posmarowania nawet WD40. Dlaczego na krótko chodzi- dostaje pełne napięcie tak jak na 4 biegu, Na niższych biegach napięcie idzie zmniejszone napięcie przez regulator i opory wirnika są zbyt duże żeby kręcić. U jakich mechaników byłeś?.
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Witam , pytanie jest śmieszne może- jak rozebrać obudowę silnika dmuchawy, trzeba wymienić łożyska-jak to rozerwać ??? (Czasem proste sprawy sami sobie utrudniamy!!) pozdrawiam
wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.
problem tkwił w silniczku dmuchawy - zatarte łożyska ślizgowe silniczka
Odczytaj kody błędow ATA- na desce przyciski, oczywiście w trakcie pracy webasta. Webasto czasem wymaga przeglądu- zawalone sitko świecy, zatykające się sitko pompki, kłaki na piórach dmuchawy, zawalone kanały wlot/wylot. czasem silnik, łożyska, szczotki. Airtronikach to w zasadzie naprawa silnika jest niemożliwa, tylko wymiana. Bywają kłopoty w trasie...
łożysko dmuchawa dmuchawa pieca łożysko wymiana łożysko dmuchawa
moment dokręcania głowice peugeot intel reakcji maksymalny rozmiar tablica
iveco 35c13 schemat iveco 35c13 schemat
Przegrzewanie Xbox 360 Slim E po 15 minutach gry NUTool - Czerwona lampka przeciążenia: przyczyny i rozwiązania