Gdy pocynowanie listków nie poprawi sytuacji , silnik dmuchawy, łożyska ślizgowe stawiają opory.
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Ogólnie zaczął bym od spraw najprostszych typu czy np. przewód gdzieś się nie poluzował. Później sprawdził bym, czy gdy sterownik teoretycznie włącza dmuchawę to czy napięcie do niej dochodzi. Teoria z kondensatorem też może okazać się prawdziwa choć silniki z umierającym kondensatorem raczej mają tendencję do problemów przy starcie a nie do przerywania...
Jakie napięcia masz na silniku dmuchawy? Sprawdziłeś łożyska i wirnik czy nie ociera?
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
W kotle grzewczym 2520V stanął silnik powietrza wlotowego (błąd 7). Kable przygrzane, po rozruszaniu ruszył z oporami - wygląda na uszkodzone łożysko. Czy jest to naprawialne? Jak rozebrać silnik i dostać się do łożyska? W sieci dmuchawy znalazłem tylko na ebayu. Może ktoś w kraju dysponuje silnikiem/ dmuchawą? Edytowane: udało mi się rozebrać - pod...
Rafik4 chyba masz rację z tymi deklami bo łożyska były wymieniane już około 8razy Falownik zastosowany jest po to aby silnik miał łagodny rozruch i pracował w rożnych zakresach obrotów. ponieważ jest on podłączony do dmuchawy która nabija tlen do ścieków gdy telen rośnie to automatycznie obroty spadają. silnik pracuje w rożnych zakresach obrotów max...
Jeśli ma luz to z pewnością uległo uszkodzeniu łożyskowanie-w tym przypadku po podaniu napięcia rotor ze statorem przyciągają się i trą o siebie,w związku z czym przy małym momęcie rozruchowym silnik nie ruszy. Na wirniku powinny być ślady tarcia się o stator.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
siada łożyskowanie wirnika [czasem szczotki]-wymiana silnika lub naprawa łożyskowania ,dobrze też sprawdzić filtr p.pyłkowy admuchawa jak dmuchawa, jest w grodzi silnka w okolicy podszybia lub w kabine pod deską -często n/wprost pasażera ,lub wprost lewara -takie ogólniki ,ale jeśli masię oczy to niesposób nie znajśc
Witam! auto z roku 1994, ale to chyba nie ma większego znaczenia, problem jest podobny do innych, czyli ciągłe przepalanie się części uzwojenia. Jeżeli mógłby ktoś napisać dlaczego akurat te dmuchawy aż tak padają, jak można je naprawić w domowych warunkach, bo koszt regeneracji jest dość duży jak na tak stare auto. Czy panel sterowania ma jakikolwiek...
Po pierwsze czy się obraca i czy nie ma luzu na osi? Wygląda że nie może wystartować (buczy).Jeśli łożyskowanie ma luz to nie ruszy.
Używam ten wentylator do nawiewu w piecu CO, na zmniejszonym napięciu zasilania do 7V (odpowiednia prędkość obrotowa). Przy zasilaniu 12V prąd obciążenia chyba był 6 lub 8A. Jeżeli masz ten wentylator, to dobrze by go było pomierzyć po podłączeniu do np. akumulatora, i to w takim układzie roboczym w jakim będzie pracował- pobór prądu będzie zależny...
Piszczenie to może być spowodowane nawet przez zabłąkany liść lub inne zanieczyszczenie. Ale jeśli podświetla się lamka wskaźnikowa akumulatora to już chyba gorzej. Jest wówczas opcja zacierania wirnika w łożyskowaniu albo zanikające połączenia na instalacji elektrycznej.
Koledzy fachowcy od wentylatorów, pomóżcie. Mam taki wentylator od dmuchawy zespołu gazowego kotła C.O., przy okazji innej naprawy rozebrałem ów wentylator, aby go oczyścić. Nie znam się za bardzo na elektronice, ale wydaje mi się, że wentylator nie jest łożyskowany, tylko "wał" obraca się pomiędzy panewkami silnika (panewki wydają się być aluminiowe)....
Kolego,bezpiecznik zabezpiecza układ przed przepływem nadmiernego prądu.Więc w tym przypadku nie ma znaczenia czy będzie on na 12 czy 230V.Oczywiście gabaryty bezpiecznika na 230V z pewnością będą trochę większe.W przypadku bezpiecznika termicznego ważnym parametrem jest wartość temperatury na jaką został wykonany.W przypadku szybkiego usunięcia awarii,można...
Witam wszystkich. Mam problem przy złożeniu silnika indukcyjnego do dmuchawy RV 05R pieca C.O. Otóż zdemontowałem dmuchawę celem wymiany łożysk. Jednak przy demontażu zerwały się mi dwa przewody łączące uzwojenie silnika z kondensatorem i zasilaniem. Jeśli wiecie napiszcie, czy te przewody mają być razem podpięte do uzwojenia? Na to wygląda, gdyż jak...
Praprzyczyną wszystkich (nieomal) problemów z dmuchawą jest woda dostająca się do łożysk silnika wentylatora. Powoduje ona ich zacieranie, a w konsekwencji - nadmierny pobór prądu przez silnik. Wypalają się styki w kostkach połączeniowych, przekaźniku, padają tranzystory mocy w regulatorze obrotów. Oczywiście - naprawa tych uszkodzeń jest nieodzowna,...
Witam. Mondeo 1994 r. 16 V, MkI. Chodzi o znamionową moc dmuchawy (źródło: (źródło: . Z uszkodzonego bezpiecznika odczytałem temp. 121 'C i prąd 4 A (ten prąd odczytałem z symbolu i to nie jest pewne -- jednak nie mogę gdzieś go znaleźć, żeby napisać cały symbol :/ ). Zamiast bezpiecznika wstawiłem amperomierz i zmierzyłem prąd na I biegu: 4 A, II:...
Chyba, że maszyna pracuje po 8 godzin dziennie przez cały rok, to wypadałoby nasmarować raz na miesiąc. Użytkowałem zawodowo wiele pilarek, które przepracowały kilkanaście tys godzin i w żadnej, absolutnie żadnej nie zatarło się to łożysko. Nawet w żadnej nie musiałem go wymieniać, bo praktycznie się nie zużywa. Dlatego następnym razem dwa razy się...
Na początek trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy i sama dmuchawa jest sprawna. Odłączyć sterownik od napięcia zasilającego i ręcznie sprawdzić czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie bez zacięć. Może pył i kurz w kotłowni dostały się do silnika i jego łożysk i blokują jego prawidłową pracę. Później dmuchawę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa z pominięciem...
Przepsikałem kontaktem 60 wszystkie wtyczki błedy poznikały. Został tylko błąd dmuchawy. Jak podłącze w miejsce dmuchawy żarówkę to widać że sterownik działa dobrze. Przeczyściłem silnik, nasmarowałem w miarę możliwości łożyska (strzykawką z wygięta igłą) ale nadal jest to samo - dmuchawa czasami startuje, czasami nie, czasami tylko na max. obrotach....
No więc właśnie skończyłem naprawę dmuchawy. Tak jak pisał Paweł nie trzeba wykręcać silnika, tylko można dostać się tam od tyłu. Kłopot miałem z odkręceniem nakrętek z wałka. Wirnik miałem dobrze przykręcony ale były luzy na wałku, więc wymieniłem łożyska. To nie jest takie proste i chyba lepiej jest dać auto do mechanika. Kłopot jest z wyciągnięciem...
Witam . Może być wina sterownika ,lecz w pierwszej kolejności sprawdź dmuchawę podłączoną bezpośrednio pod zasilanie(omijamy sterownik),gdyż może być to z winy kondensatora rozruchowego ,lub oporami wirnika na łożyskach (tocznych lub ślizgowych)w zależności jakie są zastosowane w silniku.
Witam . Czy sprawdzałeś czy nie ma luzu na osi, czy nie są wybite łożyska ślizgowe, jeżeli nie są zastosowane typowe łożyska kulkowe.
W jakim stanie są łożyska silnika. Wraz z upływem czasu smar w łożyskach mógł zgęstnieć lub zostać zanieczyszczony przez pył lub popiół i teraz powoduje to większe opory podczas pracy silnika. Przedkłada się to na jego mniejszą prędkość obrotową.
Witam. Standardowo w wentylatorze pojawiła się rdza na łożyskach ślizgowych i słychać stuki, jęki. Dzisiaj rozebrałem silnik, wyczyściłem rdzę i przesmarowałem łożyska. Sam silnik chodzi lekko i bezgłośnie, dopóki nie założę szczotek. Po podłączeniu silnika słychać głośne szorowanie szczotek. Szczotki jak były na środku komutatora, pomiędzy jego wybrzuszeniami,...
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
witam założyłem nowy (stary ale działający) opornik z innego kadetta i wszystko juz gra :) zdobyłem go okazyjnie silnikowi w dmuchawie i tak juz za wiele czasu nie daje bo wirnik nie jest na łożyskach a sam komutator juz jest "zdrowo" wypracowany ale za niedługo i tak sie go będe pozbywał (samochodu) :D dzieki śliczne za wszelkie odpowiedzi :) pozdrawiam...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Dmuchawa czasami piszczy, przypuszczam że na łożyskach lub na tulejkach, nie wiem jakie tam jest rozwiązanie, W czasie jazdy nie jest to przyjemny odgłos. Tak to jest nowa buda, scenic II
Miałem podobne przypadek w "kadeciku", ale w moim zatarł się silnik dmuchawy tj. oś silnika kręciła się bardzo ciężko i "wywalało" bezpiecznik. Później doszło do tego, że oś wirnika kręciła się razem z ułożyskowaniem, następstwem czego było zupełne zablokowanie silnika dmuchawy i palenie kolejnych bezpieczników. O ile nie spaliło się uzwojenie silnika...
Witam. Posiadam Audi A4 B6 z 2000r. i jak włączę ogrzewanie to słychać pisk, sądzę że to jest spowodowane tym że coś wleciało do środka wentylatora lub jego łożyskowanie zużyło się. Wie ktoś może czy mam rację i jak zabrać się do tego?
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
Może rezystor dmuchawy się sfajdał, jeżeli rezystor by się sfajfcył to by chodziło tylko nadmuch na 1 piegu ponieważ pierwszy bieg wentylatora jest poza rezystorem dopiero kolejne idą przez rezystor a jeśli koledze po chwili chodzi na wszystkich biegach to jedyna odpowiedzią może być tak jak kolega miler 80 pisze lub kabelki gdzieś przy silniku nie...
Silnik dmuchawy sprawdziłem, działa. Choć obracał się z dużym oporem, przesmarowałem łożyska i jest ok. Filtr kabinowy jest nowy, ale z pewnością kiedyś auto jeździło z brudnym albo bez filtra bo silnik bardzo brudny. Powiedzcie mi proszę czy sterowanie tam na przełączniku jest za pomocą masy czy przewodu prądowego + ?
potrzebne są dwie spirale o mocy około 600-:-650 Wat lub jedna dzielona w połowie o mocy około 1,2-:-1,3 kilowata. i to jest pewne? w srodku są dwie spirale, bo na tyle co już patrzyłem to nie są one połączone. Sugerował bym oczyszczenie wentylatora i łożysk ślizgowych wirnika wentylatora z "kurzu", jak również po oczyszczeniu ponowne ich naoliwienie...
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
To że radiator parzy to normalne. ZObacz jak się spalił. Zmierz ile ciągnie prądu wentylator. Nie kolego, to nie jest normalne. Po to umieścili go w strumieniu powietrza z dmuchawy aby był chłodzony. Może być ciepły, ale nie goracy. Jako że nic się nie dzieje bez przyczyny ( kilka, czy nawet kilkanaście lat działało a teraz w krótkim czasie ponowne...
Podpodłogowa nagrzewnica części pasażerskiej ma odśrodkową plastikową dmuchawę na osi silnika. Zespół silnika z dmuchawą ma numer 701 819 167. Robię generalny remont nagrzewnicy i chcę odrdzewić korpus silnika oraz nasmarować oba łożyska ślizgowe. Niestety przedniego dzielnie broni wspomniany element dmuchający. Wygląda na wciskany lub wklejany. Czy...
Filtr kabinowy zabity syfem lub opór na łożyskach ślizgowych dmuchawy (smarowanie olejem pomaga)
Dzień dobry, od jakiegoś czasu dziwnie pracuje dmuchawa pieca c.o. Nie jest zupełnie zepsuta bo pracuje na „krótko” czyli podłączona bezpośrednio do prądu, a nie sterownika. Kiedy pracuje ze sterownikiem po kilku godzinach przechodząc z nadzoru na prace nie załącza się ponownie tylko buczy. Dziś kiedy przełączyłam ja znowu na „krótko”...
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Wskazane jest usunąć przyczynę a nie tylko skutek awarii. Oczywiście można montować coraz to mocniejsze elementy. Ten temat przerabiałem kilka razy w swoich i firmowych samochodach. Najczęściej przyczyną spalenia rezystora (poza błędem konstrukcyjnym) są zatarte (duże opory)...
Witam, Kupiłem kosze GCD420 z dmuchawą do remontu. Są w akceptowalnym stanie:do wyczyszczenia pomalowania i wymiany łożysk. Niestety muszę też przystosować kosz do mojego traktorka bo mam mini traktor a nie kosiarkę samojezdną. Zastanawiam się nad obrotami wałka napędzającego i niezbędnych obrotów dmuchawy by poprawnie pracowała. Zakładam ze są one...
Wymieniałem kiedyś u siebie w VW Polo z podobnego rocznika - powinno być podobnie w Fabii. Trzeba wyjąć schowek, i mamy dostęp do dmuchawy. Najlepiej jakbyś ją wykręcił i sprawdził czy lekko się kręci , one lubią się zacierać na łożysku ( u mnie tak było) . Jeśli chodzi lekko to podłącz na krótko pod 12V. Jak sprawna to już wiesz że rezystor. Jak chodzi...
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
Sprawdzić pobór prądu przez dmuchawę. Sprawdzić dmuchawę, czy coś co kilka dni nie blokuje wirnika (kawałek filtra, przegrzane łożysko).
Silniki (dmuchawy) są robione na łożyskach ślizgowych i najnormalniej zacierają się, do posmarowania nawet WD40. Dlaczego na krótko chodzi- dostaje pełne napięcie tak jak na 4 biegu, Na niższych biegach napięcie idzie zmniejszone napięcie przez regulator i opory wirnika są zbyt duże żeby kręcić. U jakich mechaników byłeś?.
W dmuchawie raczej nie będzie łożyska, będzie zwykła tulejka na której jest zamocowany pręt, na którym obraca się dmuchawa. Czyli łożysko.
Czwarty bieg to bieg bezpośredni, silnik pobiera max prąd. Podejrzewam że gniazdo które zamontowałeś ma cieńsze przewody niż oryginalna instalacja, lub silnik dmuchawy stawia duże opory na łożyskach przez co pobiera zwiększoną wartość prądu. Jeżeli grzeją się tylko nowe przewody (cieńsze) a oryginalne (grubsze)są chłodniejsze to musisz te nowe maksymalnie...
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Łożysko nagrzewnicy?Chyba wentylatora dmuchawy?
po pierwsze zobacz czy silniczek obraca sie lekko ( łożyska) pózniej sprawdz czy nie ma przebicia na silniczku a jesli to nie pomoże to tranzystorki lubią padac gdy nie mają chłodzenia ( filtr PP) a jesli i to nic to pozostaje kupic drut oporowy ( np. spirale do piecyka ) i zamienic tranzystorki na opornice moc nawiewu regulujesz iloscią zwojów na bieg...
Witam. Zatarł mi się silnik nawiewu. Miał prawo. Udało mi się go wymontować, wyczyścić tuleje ślizgowe i ponownie go uruchomić. Problem jeest taki, że najprowdopodobniej na skutek luzów na łożyskach ślizgowych ( wirnik obracał się razem z tulejami) silnik głośno pracuje, wpada w wibracje. Podejrzewam, że ślizgów nie da się kupić. Pozostaje szrot. Pytanie...
Tulejka łożyskowa jest tzw. samosmarna. Metal jest porowaty jak gąbka i nasączony olejem. Łożysk takich nie smaruje się żadnym gęstym smarem, bo pozalepiają się kanaliki i zniknie efekt smarowania. Jeśli chcesz je od nowa nasączyć olejem, należy najpierw wyjąć tulejki i dobrze przemyć np. rozcieńczalnikiem nitro (moczyć kilka godzin). Po wysuszeniu...
Od silnika zacząłem, wyczyściłem go i wpuściłem troszkę WD40 do łożysk, obraca się przyzwoicie chociaż jakiegoś wybiegu po zakręceniu wirnikiem nie zaobserwowałem, może one z takim lekkim oporem działają, nie wiem bo nie mam porównania... Kupiłem wczoraj bezpiecznik termiczny 10A 127°C. Zamontuje go i sprawdzę ile pochodzi jeśli sie przepali to wsadzę...
Problem zapewne tkwi w łożyskasz, ja osobiście rozbieram te silniczki i po złożeniu chodzą bez zażutów. Ciężko się je rozbiera, trzeba być ostrożnym. Z częściami jest problem jeśli chodzi o łożyska to trzeba dobrać ale jeśli nie ma wyczuwalnych luzów to wystarczy przesmarować. Jeśli już rozbroisz warto sprawdzić stan szczotek jeśli są już starte to...
Po włączeniu sterownikiem dmuchawa ma problemy żeby wejść na odpowiednie obroty, a czasami nawet problem z ruszeniem wiatraka. Słychać burczenie i nic więcej. Temperatura też raczej ok. Rozebrałem całość, łożyska są na pewno ok, wszystko wyczyszczone a pomimo tego nie rusza. Przy silniku jest jakiś przekaźnik Tesli. Dziękuje za sugestie.
Sprawdź czy nie ma oporów toczenia. Czyli zatartych łożysk.
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
Tak też zrobiłem i działa póki co:) Przyczyną spalonego bezpiecznika termicznego było zatarcie wentylatora na łożyskach ale WD 40 pomogło. Mam też pytanie odnośnie podświetlenia, tzn. czy suwaki nawiewu (niebiesko-czerwony) i kwadraciki za pomocą których zmienia się kierunek powietrza powinny świecić oraz czy zegarek powinien mieć oświetlenie, a także...
Może to będzie śmieszne co napiszę,ale...auto jest z 1995r.Z pewnością nikt nie próbował do tej pory nasmarować panewek silnika w związku z czym wzrastają opory toczenia,a tym samym pobór prądu.Nie sądzę żeby akurat w tym silniczku były łożyska kulkowe,ale już dawno nie miałem do czynienia z autami więc mogę się mylić.W każdym bądź razie,ja zacząłbym...
Zrób tak. Weź zwykły wałek od przekaźnika mocy. Jeden koniec nasuniesz na wałek WOM ciągnika a drugi koniec na wałek(trzeba dorobić) ułożyskowany w dwóch łożyskach kulkowych. Do tego wałka przymocujesz koło zębate i sprawa jest załatwiona. W powietrzu niestety nic wisieć nie będzie.
Prawdopodobnie masz ja do wymiany no możesz sprawdzić łożyska czy sie nie zatarly ale mało kiedy to sie zdarza
Witam , pytanie jest śmieszne może- jak rozebrać obudowę silnika dmuchawy, trzeba wymienić łożyska-jak to rozerwać ??? (Czasem proste sprawy sami sobie utrudniamy!!) pozdrawiam
Zużyte szczotki i łożyska slizgowe.Musisz dokopać się do silnika i prawdopodobnie wymiana silniczka.Chyba ,że masz na tyle samozaparcia żeby dorobić te łozyska.Pracochłonne.
Zwarcie w uzwojeniu, lub przytarte łożyska, na moje oko-silnik do wymiany.
Niedługo bedziesz wymieniał na nowy. Przepalanie się termika , to skutek , a przyczyna jest inna.Mieli racje servisanci z pierwszego postu. Kolega ma rację - przyczyna jest inna... Mam ten sam problem i już wiem co jest powodem ciagłego przepalania się "termika". U mnie łożyska wentylatora są niestety lekko zatarte. Powodują one bardzo duże opory obrotu...
Wirnik obraca się w miarę lekko. Smarowałem łożyska ale nie wiele pomogło. Zrobiłem głupotę bo psiknąłem jakimś środkiem który nie przewodzi prądu, psiknąłem na szczotki i komutator i od tego momentu jest katastrofa. Teraz oporność wirnika to 0,1ohma. Dodano po 3 Chyba szczotki węglowe rozpuszczają się od tego środka na komutatorze.
To zadzwoń i zapytaj :) U nich robiłem planik ,wymienili 400 brutto i mówią że łożyska huczą ale oni nie wymieniają łożysk ,tylko całą dmuchawę 500 netto !!!! Chore.
kondensator został wymieniony ale jeszcze było zatarte lekko łożysko kaszt 10zl
Wykręć wiatrak który prawdopodobnie jest w nogach pasażera. Podłącz na krótko pod akumulator jeśli zakręci szukasz dalej jeśli nie zakręci problem z głowy(chyba, że na oko stwierdzisz, że zalicza się do śmietnika np przez wytarte łożysko i wiatrak ma luzy). Praca zajmuje około 30min.
Sprawdź ręcznie kręcąc czy pompa obraca się lekko bez oporów, sprawdź czy pompa ma luzy na łożyskach (jeżeli tak to wymień) , sprawdź jakie idzie napięcie na silnik przy biegu 1 i 2, sprawdź induktorem czy uzwojenie rozruchowe ma przebicie do masy, na koniec podstaw nowy kondensator koszt niewielki. Podaj dokładny model pieca i sterownika.
Wyczyściłem dzisiaj tą dmuchawę. Szczotki wg mnie są ok. Nasmarowałem łożyska. Podłączyłem i wiatrak ładnie wystartował ale po chwili znowu stanął. Miernikiem pomierzyłem i do wtyczki do jeża dochodzi napięcie miedzy 1-2 oraz 1-3 pinem. Między 2-3 pinem nie ma żadnego napięcia... Nie wiem czy tak ma być. Natomiast nie dochodzi żadne napięcie do wtyczki...
Witam, zauważyłem wycie dmuchawy w Borze 2003 r podczas hamowania lub wyłączania nawiewu na 1 i 2 poziomie nadmuchu. Przy wymianie opornika dmuchawy jakieś 6 miesięcy temu łożyska dmuchawy wydawały się dobre. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
roznitowywać obudowę i smarować łożyska Tak próbowałem - tam nie ma łożysk. Jest tulejka toczna, która zwyczajnie się wciera. Generalnie można to rozłożyć (chwilę "zabawy") a potem złożyć z powrotem też nie jest dużo pracy ale niestety trzeba by dorobić tulejkę to raz (tokarz w okolicy) no i z tym efektem jest różnie... ja dotoczyłem niby za 30zł co...
Łożyska w samym agregacie ? EDIT: Zauważyłem, że forum obcięło błąd w tytule. Powinno być Thermo Top C "Zwarcie w obwodzie silnika dmuchawy pojazdu " A było Thermo Top C "Zwarcie w obwodzie silnika dmuchawy pojazdu" Przepraszam, za zamieszanie.
I jeszcze jedno pytanie czy takie buczenie na niskich obrotach ma jakiś negatywny wpływ na silnik? Może zmniejszać trwałość, ale niewiele, wcześniej i tak siądą łożyska. Dmuchawy teoretycznie powinny mieć silniki lepsze do sterowania fazowego (bardziej zwarte blachy i uzwojenia), ale jak jest w praktyce - różnie bywa. Jak już eksperymentujesz i chcesz...
Jak w tytule. Co może być najczęstszą przyczyną? Co sprawdziłeś ? Na teraz to tylko dodać zatarte/zabrudzone łożyska w silniczku .
Za duży pobór prądu aby lutować. To musi być zgrzane. Dodano po 41 Sprawdź wentylator na łożyskach. To tak samo od siebie się nie odrywa.
Sprawdź czy napięcie dochodzi do silnika dmuchawy i stan połączeń (nadpalenie). Ciężka praca silnika to najprawdopodobniej zatarcie się łożysk ślizgowych wiatraka od kurzu. Dodatkowo mogły zużyć się szczotki silnika. W takim wypadku najlepiej kupić używkę za 50 zł i wymienić całość.
Tak jak sam zauważyłeś silnik może pobierać za duży prąd przez duże opory na łożyskach. Pomiar prądu wszystko wyjaśni.
Witam, Problem z piecem Vitopend 100 WHE jak w tytule. Błąd 06. Po sprawdzeniu okazało się, że problem z dmuchawa pieca. Dmuchawa hałasowała i zawieszała się. Po rozebraniu na części pierwsze zobaczyłem luźno latający wirnik, który w efekcie opadał na obudowę i ją obcierał oraz zatarte łożysko wirnika. Łożysko wymienione, wirnik zablokowany w swojej...
Na starcie ma duuużo czasu na ruszenie. Pomimo utraty pojemności w końcu ruszy. Przy przedmuchu sterownik podaje napięcie na kilka sekund i może nie zdążyć wystartować. Nie kombinuj waść, tylko wymień ten kondensator, po wcześniejszym sprawdzeniu łożysk, jak sugerował kolega. A wolniejsze/szybsze ładowanie kondensatora zostaw w spokoju, bo akurat w...
czy w wentylatorze ejst jakieś łożysko, które można wymienić Jest łożysko, ale raczej niewymienialne.
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Witam.Jestem tu ,,nowy" ale temat mi znany parę lat temu wymieniałem łożyska tylko nie pamiętam nr łożysk . Piasta na wirniku jest blokowana śrubką na imbus zdaje się że 3 ,przez łopatki wentylatora trzeba wsunąć odpowiednio długi kluczyk żeby szło odkręcić .Cała filozofia. Jak rozkręcisz to podaj nr tych łożysk , bo też zaczynają gwizdać po 10 latach...
I niewiem czy to ten sterownik czy silnik sie przyciera ...? Mial ktos podobny przypadek? Wirnik przytarty na łożyskach ślizgowych.
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Witam, Proszę o informację jak sprawdzić poniższy silnik. Łożyska sprawdzone, rezystancja uzwojenia ok 76Ω. Czy mogę podłączyć w celu sprawdzenia bezpośrednio pod 230V jak na poniższym zdj. Silnik posiada również układ sterowania PWM.
Ja myślę ze się przyciera na łożyskach - na 4 jakoś ma sile się rozpędzić bo idzie cale napięcie i dlatego na niższe biegi potem schodzi. Ja bym rozpołowił i wymontował silniczek. Trzeba klipsy zdjąć i potem silnik do góry wychodzi.
Zacząłbym od silnika, czy jego łożyska są sprawne ( może kropla oleju by pomogła ) . Raczej całą dmuchawę zdjąć, rozebrać, porządnie wyczyścić i ewentualnie przesmarować. Z tym smarowaniem to też uważać - niektóre elementy powinny być suche - smar z kurzem tworzy doskonałą pastę ścierną Poza tym czy w sterowniku nie da się ustawić obrotów minimalnych...
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Podkreślę, że to nie ja je wysłałem, tylko pseudo mechanik. Moim zdaniem wszystkie żeberka piły wpływają na równowagę koła, tak jak np. koło w samochodzie, chodzi o wyważanie, jeśli tego nie będzie to nie rozwali się czasem łożysko na wale? W sumie to tylko ja tak myślę...
Albo masz nawiewy ustawione na "twarz" i wszystkie kratki pozamykane, ewentualnie kompletnie zapchany filtr, albo silnik ma opory na łożyskach pobiera zbyt duży prąd.
Witam. Magnes tacho należy wykręcic z osi silnika /w lewo/,natomiast koło pasowe jest osadzane na kleju należy wcześniej zmierzyc jak głeboko jest osadzone w stosunku do osi,potem zagrzac palnikiem gazowym lub dmuchawą do temp.300-400 st.C i szybko zciągac sciągaczem lub na prasie. Pozdrawiam
Ja bym dał fabryczną tulejkę z proszku, samosmarującą od rozrusznika lub silniczka dmuchawy a wytoczył tylko obudowę pod nią.
Łożyska wstawione dobrej firmy wysoko obrotowe , a więc na pewno wytrzymają . Tanie chińskie można kupić po 2 zł za szt. Ale to nie ma sensu. Dmuchawa chodzi cichutko , jak nowa :) A co do wyważania , to cztery lata temu kupiłem na giełdzie w Słomczynie taki silnik regenerowany nie wyważany , i chodzi do dzisiaj bez jakiegokolwiek problemu.
Witam ! ( zdjęcie pochodzi z internetu ) Czy jest możliwość dostania się do łożysk/tulejek aby je wymienić/nasmarować ? Jak to zrobić ? Silnik ten znajduje się w dmuchawie pieca C.0. Pozdrawiam. Stefan