0,05A powinno być. Tam jeż dmuchawy często żarł prąd.
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Zmierz napięcie na 1% przy rozpalaniu i na pracy na silniku oraz częstotliwość jak masz miernik.
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
A ja uważam, że w ten sposób sprawdzę uszkodzoną masę w 100%. Przy pomocy miernika nie sprawdzi miarodajnie, takie pomiary robi się żarówką np H7 z dwoma kablami, wtedy masz pewność, że jeśli żarówka zaświeci to masę masz ok. Po co żarówka jak jest silnik dmuchawy podłączony tylko miernik i pomiary.
A przewód zasilający masz dobry zmierz napięcie na zasilaniu silnika na stojanie. Jak będzie ok wyjmij wtyczkę i tam zmierz oporność miernikiem można pokręcić wirnikiem żeby szczotki załapały pomiar.
W przypadku utraty pojemności przez kondensator, silnik pracowałby z normalną prędkością, ale miałby tylko problem z wystartowaniem. Po pchnięciu palcem zaczynałby pracować z normalną prędkością. Obniżone obroty prawdopodobnie są wynikiem ustawienia takiej prędkości w sterowniku. Pomiar napięcia pierwszym z brzegu multimetrem w tym przypadku nie zda...
Zmierz miernikiem
prąd do obudowy silnika dochodzi, ale już z niego nie. Do wtyczki prąd dochodzi na jednym przewodzie ? Drugi to masa. Do działania potrzeba plusa i masy. Wypnij wtyczkę z silnika wentylatora i zamiast niego podłącz tam żarówkę. Będzie świecić, wentylator padł. Nie będzie, źle sprawdziłeś ten prąd, bo np miernikiem, lub brak jest masy, minusa.
Wypnij wtyczke idącą do silnika(dwa brązy ) i tam podłącz za pomocą nasuwek i przewodów tylko żarówkę 55W np.H7 . Uruchom silnik i dmuchawę w panelu sterowania klimatyzacją. Przewód cieńki fiolet to sterowanie z panelu ,tam tylko miernikiem pomiar .
W czerwonym kółku masz wtyczkę od rezystora. Jak masz różnicę prędkości na najwyższym biegu, to raczej nie sprawa rezystora, bo napięie idzie bezpośrednio z przełącznika. W zielonym kółku jest wtyczka dmuchawy. Sprawdź miernikiem, alo żarówką, czy zmienia się napięcie na niej, gdy obroty falują. Zdjęcie wstawione jako plik, bo coś hosting zdjęć nie...
dmuchawa dobra ,przelacznik z wlacznikiem klimy sprawdzalem miernikiem przelancza ,oporica dmuchawy dobra ,bezpiecznik37dobry a dmuchawa nie dmucha co jeszcze moze byc padniete pomocy
W moim przypadku losowe działanie dmuchawy również było spowodowane upalonym/zanieczyszczonym bezpiecznikiem F11 (40A) pod maską. Miernik pokazywał na kablu zasilającym 4V, a żarówka świeciła, a wentylator włączył się dopiero po wyczyszczeniu styków bezpiecznika.
najpierw trzeba wsadzić dobry BTS132 a później podłączyć komp do pieca i szukać dalej jeśli dalej nie bedzie hulać poprawnie bo jest też taka możliwość że dmuchawa bierze za dużo prądu ale ją da sie sprawdzić jakimś miernikiem
cały czas jest włączona po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jedyna możliwość, że przewód +12 V, zasilania dmuchawy, jest zwarty z innym przewodem, albo elementem instalacji, który jest "bez stacyjki". Trzeba przy pomocy miernika, lub żarówki znaleźć to miejsce i zaizolować.
Kliknąłbym "pomógł" ale nie jestem autorem wątku. Dzięki za poradę. Czy znasz może jeszcze kolor przewodu zasilającego pokrętło dmuchawy? Jak nie to spoko - znajdę sobie miernikiem.
Bo ciągle robicie ten sam błąd, mierzycie miernikiem BEZ OBCIĄŻENIA. Sam napisałeś, że po podłączeniu dmuchawy, czytaj obciążenia, napięcie spada. Trzeba używać żarówki H4 z podłączonymi oboma włóknami. Wtedy znajdziesz usterkę.
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
Ten właśnie opornik dmuchawy , którego sprawdziłeś organoleptycznie , a miernikiem coś sprawdzałeś?
Witam, piszę z zapytaniem o dmuchawę ostatnio z nieznanych przyczyn przestał działać mi nawiew , rozebrałem to sprawdziłem miernikiem prąd w kostce od dmuchawy zero reakcji sprawdziłem bezpieczniki w środku oraz pod maską wszystkie są całe. Może miał już ktoś z tym problemy bo tracę już głowę a samochód jest mi potrzebny.
Kolego złym miernikiem diagnozujesz.
Ale ale! Czym to napięcie sprawdzasz? Miernik tutaj jest nieprzydatny, wepnij lampkę kontrolną. Jeżeli na mierniku masz, zaś lampka się nie zaświeci to masz jakiś niełącz po drodze. Miernik ma dużą R wewn. i nawet przez opuszek palca napięcie wskaże.
Ten BTB koło C4 to chyba jest jakiś 7812 od dmuchawy jest ten nieopisany koło palca to jest BTB08.Jak zamienisz je miejscami to pompa będzie chodziła cały czas.Chyba że posiadasz miernik,to można sprawdzić środową nogę wzgl. pozostałych nóżek.Nie powinna mieć przejścia. Tr1 i Tr2 to są BTB08 na 600V.7812 lub7815 to stabilizator nap. Jeśli ten Tr1 byłby...
Tam powinno być napięcie stałe (DC). Przełącz miernik na pomiar napięć stałych.
Sprawdź miernikiem czy czujnik temperatury od załączania dmuchawy nie zwarł się na dobre.
Na początek przelecę cyną te listki i sprawdzę jaki faktycznie prąd pobiera dmuchawa na niższych biegach , ale niestety mój miernik ma zakres pomiaru tylko do 20A . :(
Posiadam agregat endress ese 2000 bs. Mam takie oto pytanie. Czy bez problemu mogę podłączyć ten agregat jako zasilanie awaryjne pieca na ekogroszek. Marka pieca Gielniak a sterownik pieca Ognik. Mocy wystarczy bo jak odpali ślimak i dmuchawa to miernik pokazuje mi coś około 500-600 VA. Chodzi mi tylko czy agregat czegoś mi tam nie popali w sterowniku,...
Witajcie. Pacjent jak w tytule Ford Galaxy mk1 z klimatronikiem dwustrefowym. I tak tylny nadmuch dziala jak nalezy. Przedni zas wcale. Posprawdzalem bezpieczniki sa ok. Zdemontowalem schowek wypialem kostke od dmuchawy, wpialem miernik i napiecie jest podawane. Gdy ustawie nadmuch na maxa 12, 5 v ( na wylaczonym aucie, na wlaczonym 14,5) i gdy zmniejszam...
Widzę że temat na podstawie reklamy zrobione zostań bohaterem w swoim domu. Wymieniaj na pałę aż się uda. Nic nie sprawdzaj części tanie łącznie z wymianą tego auta na inne. Zamiast gdybać to miernik i żarówka w dłoni i masz pełną diagnozę.
Witam Posiadam sterownik kotła CO sk-3 emitron. 2 dni temu przy pierwszym paleniu w tym roku wszystko działało prawidłowo. Wczoraj gdy chciałem trochę przepalić w piecu okazało się, że dmuchawa przestała działać. Zmierzyłem miernikiem na wtyczce czy jest prąd ale go nie ma. Na sterowniku dioda pokazuje, że załączyła dmuchawę ale ona nie chodzi. Po podłączeniu...
Witam i jak w temacie - rano jechałem do pracy, dmuchawa od ogrzewania działała, po pracy już nie i w samochodzie było chłodno, dziś u mnie tylko +3 nagrzewnica raczej ciepła co było czuć jak położyłem rękę na kratkę, ale że nie działa dmuchawa to i zimno, dziwne to w starych samochodach podczas jazdy jakoś te powietrze łapało że czasami wyłączałem...
Problem tkwi w skrzynce bezpieczników(standard)musisz użyć miernika.
Z triakiem się chyba zagalopowałem ponieważ pod wyjście dmuchawy podłączałem tylko miernik ustawiony na pomiar napięcia i pokazywał cały czas 226V. Czy tak powinno być? Dodam tylko ze jak podłączyłem żarówkę to zapalała się i gasła jak osiągał temp zadana. Wymieniłem kondensatory w zasilaczu na 470uF/16V na 1000uF/25 i ten mniejszy zaraz po stabilizatorze...
Rozmontowałem całość. Wnioski poniżej: - Dmuchawa/silnik podłączony do akumulatora działa - silnik jest sprawny - Pomierzyłem rezystancje - 0.9, 1.5, 2.0 ohm - opornica wygląda raczej ok (pomiar prostym miernikiem) - Po włączeniu dmuchawy napięcie na stykach wynosi ok. 13V (niezależnie od wybranego biegu dmuchawy 1-4), ale jak podłączę silnik to się...
ale on jest dobry i co jest przyczyną tego ze nawiew wcale nie działa na żadnym biegu Po pierwsze sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego sterowanie. Na cienkim przewodzie , zmienia się napięcie wraz z nastawami na panelu. Dodano po 40 Regulator niema biegów on działa płynnie tylko panel tak go steruje.
Dobra, trochę się douczyłem. Biorę miernik, oscoskop i spróbuję popatrzeć co tam "słychać" na środkowym pinie. Na razie dziękuję.
bierzesz żarówkę np od migacza, jeden kabel żarówki do masy, drugi w garść włączasz zapłon (kluczyk) włączasz 1 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 1 włączasz 2 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 2 włączasz 3 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po...
Jedną sondę miernika przyłożyłem do bezpiecznika F45, drugą do - na akumulatorze i pokazało 00 (zapłon był włączony). Sprawdziłem też rezystor dmuchawy, jest sprawny, tak samo dmuchawa - podłączyłem na krótko i działa. Może to być wina któregoś przekaźnika?
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Rezystory - 104 to (10+4 zera w omach) = 100Kom a 473 (47+3 zera w omach) = 47Kom, tranzystory niewyraźne. Zdołałem odczytać tylko JS. Te brązowe to kondensatory i tylko miernik.
Dziwna sprawa. Nie działa nadmuch na pierwszym biegu. Zaraz wszystko opisze.Toyota posiada klime. Sprwadziłem juz kilka rzeczy: - opornica.. jest sprawna. sprawdzona w mlodszej toyocie. zamontowana i nadmuch działa na wszystkich biegach. Ta z mlodszej zamontowana do starszej nic nie daje. Nadmuch nadal nie działa na pierwszym biegu. -czy dochodzi napięcie....
Panowie mam pytanko, czy ktoś mierzył rezystancję dmuchawy? Dzisiaj sprawdzałem w swoim thermo top C i miernik pokazał 2,5ohm (bez rezystancji przewodów) przy temperaturze ok 0C Nie powinno być w okolicy 1ohm
Jeżeli silnik dmuchawy nie działa po podłączeniu bezpośrednio pod zasilanie, to pewnikiem jest uwalony. Przyczyną uwalenia mogą być szczotki, uzwojenia wirnika lub termik wewnątrz (o ile występuje). Nie wiem też jak moduł wykonawczy sterownika dmuchawy będzie się czuł po potraktowaniu pinu sterującego 12V. Tam jest sygnał 0-5V z tego co kojarzę. Tranzystory...
Ten w skrzynce bezpieczników. Weź schemat i sprawdz. Przyda też sie miernik i kontrolka.
świece sprawdzić możesz miernikiem nierozbierając nic w kostce przyłączeniowej są dwa grubsze piny nielicząc zasilania bo ono też ma grube piny pozatym resztę musisz z pozycji diagnozy musisz zczytać błędy i ewentualnie kasować
Na pewno przydałoby się ogarnąć trochę przy przewodach, bo w końcu zrobi się zwarcie albo pożar - przeczyścić złącza, kostki chociażby jakimś pędzlem, dokręcić itp. Jeśli silnik dmuchawy jest na 230V to warto sprawdzić go podłączając bezpośrednio do sieci - skoro poprzedni sterownik się spalił, to teoretycznie dmuchawa mogła go uszkodzić. No i raczej...
Miernik do łapki i szukamy zwarcia. A może zły tranzystor?
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
Rozumiem że masz zwykłą klimatyzację. Można pomierzyć miernikiem lub żarówką czy jest zasilanie na wejściu na każdym biegu. Jak popatrzysz na zdjęcie tego zielonego elementu to widać że od spodu są 4 styki a od góry coś co przypomina rezystor - to jest bezpiecznik termiczny. Jak go zewrzesz i będzie działał każdy bieg to ten element jest uszkodzony....
Należy sprawdzić (miernikiem, lub nawet żarówką), czy na silniku dmuchawy jest napięcie. Jeżeli jest - silnik walnięty (może szczotki), jeżeli nie ma - należy sprawdzić przełącznik. Rezystor dmuchawy raczej odpada, bo na najwyższym biegu jest ominięty.
Wiem, że temat się już trochę zakurzył, ale na pewno nie jedna osoba będzie miała jeszcze ten objaw. Ja naprawiałem tą usterkę w dniu dzisiejszym. Pokrótce opiszę co trzeba zrobić: 1. Odkręcić ramiona wycieraczek. 2. Zdjąć plastikowe podszybie (obie części). 3. Odkręcić całą dmuchawę (trzy śruby), można też zdemontować takie małe korytko plastikowe...
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Szczotki węglowe wpisz w googlach to się zorientujesz troszkę. Są zlokalizowane w "dupce" silnika, po przeciwległej stronie dmuchawy. Stykają się z komutatorem. Przyczyny mogą być dwie, albo dmuchawa i spirala są spalone albo nie dochodzi do nich prąd. Jak masz i umiesz, to musisz zmierzyć miernikiem gdzie prąd jest a gdzie nie ma...
Oczywiście wodne, chyba to z opisu wynika... przecież pisałem do webasto i dmuchawy. Czemu ten aku będzie za mały ? Mierzyłeś ile A webasto ciągnie ? Nie sądzę żeby więcej niż 10A, licząc że będę używał piec pół godziny zużyję 5A więc zapas jest. Moc mojego pieca to 40W, więc jakby nie liczyć to jest ok. 3,5A. Nie wiem tylko ile pobierają dmuchawy,...
Trzecia śrubka od lewej, koło czerwonego kabelka. Jakiej odpowiedzi sie spodziewałeś? Masz miernik, umiesz zmierzyć i nie spalić ? Masz instrukcję ze skrzynką bezpieczników ?
Panel jest podświetlany po włączeniu świateł pozycyjnych, natomiast żarówka od pokrętła to sygnalizacja włączonego podgrzewania szyby tylnej. A do tego piszesz o sporadycznym braku działania dmuchawy. Przyczyna wydaje się prosta. Wymontuj panel i kontrolka/miernik w garść. Sprawdź dokładnie zasilanie na włącznik dmuchawy, masę i pozostałe połączenia.
zrób reset klimatronica,miernik wepnij w przewód sterowania wentylatora i steruj obrotami powinno zmieniać sie napięcie,
Witam serdecznie wszystkich, proszę o pomoc jak w temacie, potrzebuje wymienić te tranzystory w sterowniku dmuchawy nawiewu Alfy Romeo 145, ew. może ktoś podać metodę sprawdzenia tych tranzystorów za pomocą miernika diód? Pozdrawiam Łukasz
Witam sprawdzałem silniczek jest sprawny opornik dmuchawy też ok, bezpieczniki też ok,z wtyczki wychodzi jak podłączę miernik to jest 12v na każdym biegu ale jak chcę podłączyć żarówkę to nie świeci tak jak by było mało prądu. Gdzie mam jeszcze szukać pozdrawiam.
Mogły by się już zużyć/zawiesić szczotki.. jak nie będzie się chciał załączyć spróbuj delikatnie w niego uderzyć jak ruszy to masz przyczynę ale ta metoda nie zawsze jest skuteczna.. Może też być coś nie tak z wtyczką rezystora lub samym rezystorem, może też być coś nie tak z wtyczką silnika lub gniazdem bezpiecznika.. Samo nie wyjdzie trza miernik...
przy nagrzewnicy jest cewka oporowa musisz sie tam dostac nie powinno buc trudno. Miernikiem posprawdzaj przejscia i wychodzace napiecie.sprawdz tez pod obciazeniem
ok, sprawdze rezystor, nie wiem jak dokładnie się go wymontowuje, ale zrobię najpierw test miernikiem lub próbnikiem. Gzie znajdę przekaźnik(i)?
Standardowo wytopiony bezpiecznik wentylatora, drugi od góry, w pierwszym rzędzie od lewej - nr. 25. A gość rozepnie wtyczkę i sprawdzi miernikiem że jest jednak 12 V. I znowu 35 pytań.
Autko w rodzinie od nowości. Raczej na krótko nikt nic nie wpinał. Choć rozbierając okazało się że nie ma filtra kabinowego nie wiem czy jakiś mechanik go wymontował czy jak. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i te amperówki koło akumulatora są oki. Na krótko czyli 2 kableki aku i dmuchawa to silnik idzie az miło :D Jak wszystko jest powpinane...
Napięcie się zmienia zależności od % dmuchawy. Ale nie więcej to jest w granicach do 7%. Możliwe, że miernik uśrednia i robi w balona- przy sterowaniu grupowym napięcie nie może być niższe w funkcji przebiegu (coś a'la PWM) V.
Witam Sprawdzę na luzie przy włączonych długich i dmuchawie miernikiem (mam Voltcrafta) ile faktycznie jest na zaciskach baterii i porównam z wskazaniem chinola i zobaczę jaka różnica - rozbierznośc jest. Bo ten chinol jest w gnieździe zapalniczki może gdzieś po drodze występuje również spadek napięcia... Dzięki za rady jak zmierzę to napiszę wnioski...
Witam ponownie mam drodzy koledzy jeszcze jedno pytanie odnośnie trj nieszczęsnej dmuchawy wczoraj z miernikiem trochę poszalałem po tych przewidzikach i z tego tytułu moje pytania:czy po włączeniu zapłonu czyli klemy 15 powinno być cały czas zasilanie 12V na wiązce do silnika(dwa grube przewody czarny i czerwony) i drugie pytanie tam są takie dwa cieńsze...
mam miernik mozesz opisać od czego zacząć)*?
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
Witam. Znajomemu przestał działać nawiew w Scenicu II - klimatyzacja automatyczna. Wymieniliśmy tranzystor - już w kilku przypadkach taka wymiana naprawiała moduł. Tutaj jednak po wymianie tranzystora nadal nie działa dmuchawa. Jeszcze miernikiem sprawdziliśmy, iż: - do modułu dochodzi napięcie 12V - na bezpieczniku 40A dmuchawy napięcie jest tylko...
Niby tak ale nie zasze sa te same kolory nawet w takich samych autach ;( Zgadza się ponieważ zależy to też od wersji wyposażenia jak i rocznika i nawet miesiąca produkcji. Co do kostki to jeśli masz rezystor dmuchawy jak i również miernik to sam dojdziesz co i jak. Potrzebne ci będzie: Kartka, długopis, miernik, rezystor, i troszkę czasu. Miernikiem...
Witam. Wątek nie zamknięty, więc spróbuję się podłączyć. Mam taki sam piec i problem podobny do problemu autora wątku. Po 10 latach eksploatacji zauważyłem, że sterownik czasem (3 razy w tym sezonie grzewczym) zmienia na stałe (i to znacznie) obroty dmuchawy w losowy sposób. Bez żadnej ingerencji w ustawienia. Zmiana prędkości wentylatora natychmiast...
Tak zastosuj miernik masy powietrza z samochodów diesli.
Nie mierzylem z tego wzgledu ze narzeczona codziennie tym autsm do pracy jezdzi i sie mijamy, jutro popoludniu zmierzę ale z tego co pamietam jak podlaczylem obd2 to bylo ciagle moge sie mylic 0.8v zero reakcji. Ale wiem o co ci chodzi, jutro miernik w reke poszukam wtyczki bo powiem micry nie robilem, wymienialem w niej wentylator dmuchawy itp to dopiero...
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
To że na oko wygląda ok nie świadczy że sprawna.Jest tam bezpiecznik termiczny i trzeba sprawdzić czy nie padł.Sprawdź miernikiem rezystory i ten bezpiecznik zanim pół auta rozbebeszysz
ogolnie jest to dmuchawa i nie powinna jej tak wyrwać , zwarcie mierzyłem, miernikiem na teście ciągłości diody i jak silnik niejest podłączony to miedzy żadnym uzwojeniem a obudową miernik niepiszczy jak podłącze do gniazdka które jest załączane przez włącznik i robuie pomiar to piszczy mi miezy kazdym uzwojeniem a obudową jak załącze włącznik odrazu...
na kostce do panelu nawiewu/klimy jest napiecie, na opornice juz nie jest podawane idac po kablach z miernikiem
Jak uzwojenie się uszkodzi to tranzystor siłą rzeczy też musi. No i na końcu przepali sie bezpiecznik. Trzeba je wymieniać, mimo, że pod miernikiem wydają się być ok.
Może..... a może warto wziąć miernik i sprawdzić napiecie na silnik? A moze oporniki?
Dziękuję za odpowiedzi, temat chwilowo "zawieszony". Panowie przy okazji mam pytanie, czy do sprawdzenia zgodności faz za falownikiem jest potrzebny specjalny miernik ? Próbowałem dzisiaj miernikiem Sonel MPI520 sprawdzić podłączony silnik dmuchawy, niestety nie potrafił pokazać kierunku wirowania. Pzdr
pompę obiegową sprawdza sie miernikiem, powinna mieć oporność ok 10kOhm, jeśli w jakiejś temp niema tej oporności to można ją naprawić, oczywiście jest bardziej prawdopodobna usterka sterownika niż tej pompki ale to należy sprawdzić
No już rezystor zbadałem miernikiem i jest ok ;/ No cóż teraz czeka mnie teraz grubsze dłubanie, przełącznik do sprawdzenia i silnik dmuchawy. W taki upał to masakra robić takie rzeczy, a jeździć jeszcze większa. Pozdrawiam i dzięki
Jak już sprawdzisz to stałe zasilanie i będzie ok to pozostaje sam moduł albo złe sterowanie. Tak jak pisałem wydaje mi się że leci tam jakiś prostokąt. Ale możesz sprawdzić np miernikiem. Bo może być tak że jest to sterowane wzrostem napięcia. Może nie musi. Ja już wysiadam.
Witam serdecznie, przyłączę się do tematu. Pacjent: boxer, rocznik 2010, nawiew z klimatyzacją. Przez dłuższy czas nawiew działał na 2-4 biegu, teraz całkowicie padł. Dostałem się do opornika rezystora dmuchawy (był spalony, wtyka również oraz nadpalony kabel). Zamówiłem nowy, okazało się, że ma 5 kabli, a ja w starym miałem 4. Dwa nowe skrajne czerwone...
Podepnę się pod temat. Czy ktoś wie jak zasilane jest to podświetlenie? U mnie po wyjęciu oprawek z panelu miernik wykazuje brak napięcia na oprawkach.
Stary wygląda też na nieuszkodzony.Jak sprawdzić czy jest sprawny ? Miernikiem da się ? Silnik raczej nie przytarty.Auto ma dopiero 130 tys przebiegu.
witam, z racji, że nie udało mi się znaleźć w archiwum informacji to piszę tutaj: pewnego dnia, sama od siebie przestała u mnie pracować dmuchawa, tzn nie działa na żadnej prędkości. Pomiary rezystorów wykazały brak nieprawidłowości, ale dla pewności postanowiłem podpiąć bezpośrednio silniczek dmuchawy pod kable z załącznika, czyli po prostu kable zamiast...
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
A teraz proszę wziąć miernik i sprawdzić bezpieczniki. Każdy wyjąć i pomierzyć.
witam w octavia pojawil sie problem ze dmuchawa nawiewu raz dziala a raz nie podpiolem pod vaga- bledu nie udalo sie skasowa- zwarcie do plusa uszkodzony jest prawdopodobnie sterownik przy wentylatorze "jez" miernik pokazuje napiecia na przewodach ze sterownika climatronica, dmuchawa po podaniu napiecia startuje. pytanie takie czy ktos to osobno wymianial?...
Jeśli dmuchawa na krótko działa, to może być popsuty rezystor ale czy na pewno to by trzeba sprawdzić miernikiem jakie są rezystancje, może najlepiej zacząć od diagnozy komputerowej jeśli to jest climatronic
(...) ałącza dmuchawy. Nie ma na to żadnej reguły. Moje pytanie. Jak "fachowo" to zrobić żeby działało. Czy w tym wypadku uszkodzony jest rezystor? Dlaczego nie daje on odpowiedniego napięcia? Wiem że Łopatologiczne wytłumaczenie ale nie jestem elektronikiem ani mechanikiem. Pozdrawiam i liczę na pomoc 👌 Witaj, Z tego, co opisujesz, wygląda na to,...
Albo nie łączy przełącznik, może wypalony albo po prostu padła opornica 1-szego i 2-giego biegu. Przede wszystkim musisz zdjąć środkowy panel. (prawdopodobnie 2 śrubki pod gumą na małej półeczce nad radiem) i chyba pod pokrętłami jeszcze były jeśli dobrze pamiętam. I tam zrobić oględziny wzrokowo a potem jakimś przyrządem mam na myśli miernik albo probówkę...
Witam posiadam dmuchawę kominkową marki DOSPEL kom600 i mam problem taki iż silnik nie chce ruszyć i w dodatku buczy. Jest to silnik indukcyjny jednofazowy z kondensatorem 2,0µF 250V. czy jest to kondensator pracy czy rozruchowy sprawdzałem oporność uzwojenia twornika i uzwojenia pomocniczego . R uzwojenia pomocniczego wynosi 257Ω R uzwojenia...
Witam! Żeby nie zakładać nowego postu-mam dokładnie ten sam problem-przestała działać dmuchawa. Brak zasilania tzn na mierniku pokazuje zasilanie 12 v na kostkę silnika ale pod obciążeniem-zero. Sprawdzony silnik, rezystor, przełącznik wielopozycyjny. Jest tylko jedna różnica-mój punciak 75 1,2-8V 1994 r , bez ABS-z klimatyzacją)Ma klimatyzację-poprzedni...
Odnośnie dmuchawy najprawdopodobniej padł rezystor. Powinien byc usytuowany na dmuchawie, dostep od schowka. Uszkodzenie rezystora rozpoznasz nawet bez miernika - po widocznie przepalonych "sprezynkach".
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Ma to jakiś wpływ na całą elektryke, akumulator? Bo tak w sumie to jeżdżę z tym z 3 miesiące i dopiero dzisiaj się tym zająłem, wcześniej nie miałem kiedy i ciągle zapominałem. Napiecie cały czas jest równe a mimo to swiatla pulsują tak jakby napiecie falowało. Wydaje mi się że scenic 2 ma już ten inteligentny alternator czy coś takiego który doładowuje...
http://obrazki.elektroda.pl/8474148300_1... spalony rezystor jest taki sam jaki zaznaczyłem dużą czerwoną strzałką - pomarańcz, niebieski, brązowy - 360 omów, (na mierniku 359 omów)
montaż dmuchawa dmuchawa boxer dmuchawa hyundai dmuchawa
passat włączona klimatyzacja buderus rezystancja powertrain control module
hulajnoga skymaster hulajnoga skymaster
Volvo 850 ECC – jak dobrać panel klimatyzacji do modelu, numery części, kompatybilność Wymiana naczynia przeponowego w kotle gazowym Baxi, Vaillant, Junkers – instrukcja krok po kroku