Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Jak panewka kręci się z osią w obudowie to trudno się dziwić że powstały luzy i hałasuje. Szanse na samodzielną regenerację masz raczej małe - bez praktyki jeszcze bardziej popsujesz. Szukam zamiennika tej dmuchawy ale jest jakaś nietypowa na tyle, że nigdzie jej nie mogę kupić Nie piszesz żadnych szczegółów a oczekujesz pomocy. Podaj numer podwozia,...
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Jednak uszkodzenie jeża.
że od czujnika niskiego ciśnienia wyłączałby się nawiew wewnątrz? Niemożliwe, sprawdź zasilanie na sterownik dmuchawy i samą dmuchawę na krótko jak tam ok to sterownik do wymiany
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
Styk 15A w stacyjce
Za schowkiem,nad kolanami pasażera.Dostęp łatwy,widać ją jak się zdemontuje osłonkę.
Podpinasz się przy panelu nawiewu.
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
A jak piszczało to dmuchawa się przycierała na tulejach ślizgowych. Dodatkowo, może dojść rezystor, gdyż poprzez DUŻE obciążenie mógł się spalić.
Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
Przekaźnik dmuchawy, może jest ogrzewanie postojowe które bruździe. Zobacz pod maską jak to we Fiacie.
Wygląda że jest sprawny.
A masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? Najczęściej obieg zamknięty/ otwarty jest jak jest klimatyzacja , choć nie jest to regułą. Moja rada sprawdź filtr kabiny jeśli takowy masz? Na zamkniętym obiegu szyby parują jak deszcz pada.
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
E5 - Masa po lewej stronie
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, który bezpiecznik odpowiada za działanie nawiewu w VW Caddy 2005 r.? Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, rezystor jest dobry, ale nigdzie w internecie nie mogę znaleźć, który bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawę.
Dlatego pytam. Gdzie jest.
Poszukuję potencjometru do układu sterowania dmuchawą nawiewu, do BMW E-23 z lat 70. Jest to dziwny potencjometr ponieważ posiada 4 nóżki - podejrzewam że czwarta nóżka jest połączona ze środkiem ścieżki oporowej ale mogę się mylić. Czy ktoś podpowie czy to prawda? Czy można gdzieś dostać zamiennik takiego potencjometra? Wartość to 2,5 kohm liniowy....
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
No to jak masz dowód to podaj VIN i rok produkcji - to powinno wystarczyć. Dmuchawa po niemiecku to "Geblase" lub "Heizgeblase"
Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Może ktoś zna gotowca który mógłby się nadać? Za mało danych, musisz się bardziej postarać. Przekaźnik możesz użyć taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... - ma różne konfiguracje wejściowe/wyjściowe i czasowe. Jest przeznaczony do branży automotive. U siebie zainstalowałem taki i uruchamiam go zdalnie pilotem od auta.
czy tą sterowke można naprawić np wymienić potencjometr ? Potencjometry odpowiadają za regulację temperatury i prędkości dmuchawy nawiewu, za regulację kierunku nawiewu odpowiedzialny jest przełącznik.
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Jedną sondę miernika przyłożyłem do bezpiecznika F45, drugą do - na akumulatorze i pokazało 00 (zapłon był włączony). Sprawdziłem też rezystor dmuchawy, jest sprawny, tak samo dmuchawa - podłączyłem na krótko i działa. Może to być wina któregoś przekaźnika?
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Dziękuję bardzo
Wersja z klimatyzacją ma dziwaczny przełącznik dmuchawy, nie zdziwił bym się jakby w nim się coś rozwaliło i zwiera.
Przy skrzynce bezpieczników, nad nogami kierowcy zobacz czy nie masz tam wilgotno bądź mokro. Sprawdź również, czy nie masz tam zielono.
Witam mam problem Staram się naprawić dmuchawę od nawiewu w Mercedesie C klasa Gdy wyjąłem dmuchawę wszystko działało a jak założyłem nie działało wykopem ja i tylko zauważyłem że tylko działa jak jest skierowana na dół, o co może chodzić proszę o pomoc https://filmy.elektroda.pl/83_1692857335...
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Według TIS R21 to zestaw rezystorów dmuchawy nawiewu powietrza do kabiny. http://obrazki.elektroda.pl/1634625900_1...
Dmuchana nawiewu wyciągniętą co nie jest za łatwe i wyczyszczona zmywaczem do hamulców bo jakoś z lekkim oporem się obracała. Działa do teraz bez najmniejszego problemu, jakby pewnie dłużej poczekał to wypali płytkę co jest przy wentylatorze, która jest przy automatycznej klimatyzacji.
W dolnej części zdjęcia mniej więcej na środku schemat instalacji w dachu kabiny. Wygląda na to że silniki są dwubiegowe. Nie ma 6V. Chyba że się mylę? http://obrazki.elektroda.pl/8091899500_1...
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Podobno za bezpiecznikami Tak W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w przedziale dla pasażerów masz trzy przekaźniki: - zapłon - dmuchawa - akcesoria Bezpieczniki sprawdzone (14,15,16) ? Przekaźnik klimatyzacji jest w komorze silnika.
Dwa przewody ida bezposrednio do modulu dmuchawy a w module tym na drugim pinie masz bezposrednio mase czyli minus a na pinie 1 masz plus bezposrednio ze bezpiecznika 40A ktory ma zasilanie po stacyjce czyli 15. 5 I 6 pin z tego modulu dmuchawy idzie do panelu AC
Hej, Pacjent to VW Multivan T5.1 2012 2.0 TDI CFCA. Pewnego razu przestały jednocześnie działać obydwie dmuchawy nawiewu - ta od świeżego powietrza, przednia jak i tylna w prawym nadkolu. Co zostało do tej pory sprawdzone: Sprawdziłem bezpieczniki od dmuchaw, obydwa nienaruszone, napięcia na obwodach zasilania są, przejścia przewodów ze sterowników...
W tych modelach są montowane fatalne rezystory, które często padają . Rezystor jest umiejscowiony na grodzi po prawej stronie ( pasażer) pod podszybiem. To sprawdź w pierwszej kolejności.
Problem rozwiazany, nie byla to kostka jak pisal kolega wyzej. Trzeba bylo lutowac plytki PCB , robota po psie trzeba bylo wszystko rozkrecac ale oplacalo sie jeszcze w lecie zdąze pojezdzic w chlodnym samochodzie. Zrobienie klimatronika to teraz pesciocha w lagunie dla mnie. Dzieki za zainteresowanie tematem gdyby co pisac chetnie pomoge.
Witam, Przejrzałem kilka podobnych tematów na forum, lecz dotyczyły one innych marek aut. Mój problem zaczął się kilka tygodni temu, po uruchomieniu silnika nawiew działał na wszystkich biegach, ale po kilku minutach jazdy dmuchawa sie zatrzymywala i słychać było delikatne 'terkotanie', a później nic. Dla mnie to wygłądało, że dmuchawa przestawała działać...
Tutaj było: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Schemat i opis bezpieczników
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Hymm... mechanik podlaczyl wszystko i zaczelo fafac, dziwne, ale dziala ;)
Instalacja przód: światła,silnik,deska rozdzielcza,bezpieczniki,sterowanie wys.reflektorów,wycieraczki,spryskiwacze... także reflektorów(mam takowe),ABS, i ogólnie im więcej tym lepiej.Serdeczne dzięki!
Silnik jest nad stopami pasażera. Przykręcony chyba 3 śrubami.
Witam, Citroen C5 I 1.8 16V 2004r Break. W samochodzie nie działa dmuchawa nawiewu powietrza. W klimatyzacji (automatyczna/CAN) błąd 88-silnik dmuchawy przerwa w obwodzie. Podmienione BSM na nowe sprawne w komorze silnika, bezpiecznik 40A cały, wtyczka przy opornikach i silniku nie wypalona. Czy ktoś może określić który przewód wychodzący z puszki BSM-a...
Wybić żadna filozofia tylko po co są tam odważniki centrujące
Nie działa dmuchawa nawiewu
Dokładnie tam gdzie kolega napisał.Lubi sie zepsuć czesto wystarczy wymienić szczotki w aso tylko cała..
Piszę 2 x leć po przewodzie czerwonym i znajdź gdzie jest upalony styk.
Przekaźnik 234 główne zasilanie modułu wentylatora zabezpieczone bezpiecznikiem F48 50A. Sterowanie cewki przekaźnika 12v po włączeniu zapłonu z bezpiecznika F33 15A pod nogami pasażera. Zarazem zasilanie modułu sterowania nawiewem po stronie kierowcy. Bezpiecznik F33 zasilony bezpośrednio z stacyjki.
Opornica dmuchawy.
Demontował kolega może ten panel i wie jak jest zamocowany? zatrzaski, śrubki?
Bez pomiarów to możemy strzelać a Ty będziesz tracił kasę na podzespoły a usterka będzie występowała nadal. Skoro nie ufasz mechanikowi to go zmień.
Witam, moim problemem jest niedziałający właściwie przełącznik siły nawiewu dmuchawy w fordzie mondeo 1.8 benzyna 1994. dmuchawa działa tylko i wyłącznie na ostatnim czwartym poziomie. słyszałem, że może to być przepalony regulator napięcia dmuchawy czy jak on się tam nazywa. Jeśli jest to jego wina, to gdzie mogę taki kupić lub zamówić?? z góry dziękuję...
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
W środku wentylatora znajduje się układ regulacji obrotów. Na tym układzie są dwie sztuki tranzystorów, takie metalowe(FW26025A1). Ten po lewej miał spięcie i przez to wentylatora nie dało się wyłączyć. Na allegro kupiłem (MJ11015) i wlutowałem zamiast poprzednich gdyż tamtych nie mogłem zdobyć. Wszystko teraz działa jak należy. Operacja udała się....
Bezpiecznik? :) Ciało obce blokujące wentylator? Podaj więcej danych - co stwierdziłeś, co wykluczyłeś.
Witam, na chwilę obecną problem z nie wyłączającą się dmuchawą rozwiązany. Winnym okazał się moduł BCM 6R0 937 086 R , w moim przypadku wystarczyło tylko odpięcie i ponowne podpięcie przewodów. Moduł znajduje się za skrzynką bezpieczników i przekaźników nad pedałami po stronie kierowcy. Możliwy jest demontaż modułu bez rozbierania kokpitu. https://obrazki.elektroda.pl/7185623100_...
Prosty temat, odpalasz auto sprawdzasz czy do wentylatora dochodzi + bo ma dochodzić po odpaleniu, sprawdzasz czy do opornicy dochodzi masa jeśli jest to sprawdzasz czy masa z opornicy wychodzi bo sterowany wentylator jest masą, jak masa nie wychodzi to albo problem z przełącznikiem albo opornica uszkodzona, ja obstawiam to drugie, dodam jeszcze że...
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
Spróbuj uderzyć pod schowkiem w wentylator przy włączonym nadmuchu jak zaskoczy to pewnie szczotki na wykończeniu, a jak nie to żarówka w wtyczkę silniczka i będziesz wiedział czy silnik czy jego sterowanie. Czy mógłbyś mi kolego wytłumaczyć , jak sprawdzić to żarówką silniczek ?
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Myślę, że jeśli przy silniku spalił się bezpiecznik termiczny to działa tylko na 4 biegu. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Witam wszystkich, problem jak w tytule, przestał działać nawiew początkowo gdy używałem na 4 biegu paliło bezpiecznik w nogach kierowcy aktualnie bezpiecznik cały a nawiewu kompletnie brak, dodatkowo przestały działać głośniki od strony kierowcy i nie wiem czy ma to jakiś związek? Proszę o pomoc co robić po kolei, co sprawdzić i gdzie znajduje się sama...
W nim jest taka przypadłość że jak odpalę nawiew na szyby to na szyby wieje tak że ledwo jest odczuwalne ale za to czuć jak wieje po nogach a ustawione jest tylko na szyby
Problem rozwiazany,przekaznik R6,dzięki za pomoc
Rezystor zapewne spalony, gołym okiem nie widać. Czsem bezpiecznik termiczny wystarczy zmienić.
W miejsce dmuchawy mam zamiar wstawić "dmuchawe-nawiew od pieca C.O" czy to zda egzamin? Głosne to bedzie, zdać egzamin to zapewne zda, pamiętaj że przeszczep musi dotyczyć silnika wraz z jego kondensatorem.
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Na silniku dmuchawy jest moduł wykonawczy szybkości obrotowej silnika , jest uszkodzony. Wpisz w nasza wyszukiwarkę : peugeot dmuchawa , znajdziesz podpowiedzi na interesujący Cię temat.
Pewnie masz rację. Różnie mogło być. A jak podłączyć na krótko, w sensie, gdzie znaleźć kabel od dmuchawy bez wyciągania całości? Pozdrawiam.
Dostałem do naprawy Voyagera 94r . Wszystko co miałem zrobić zrobiłem ale został jeden problem z dmuchawą nawiewu .Krótko mówiąc dmucha na cały gwizdek. Co może byś przyczyną gdzie tego szukać .
Jest wypalone złącza w którym tkwi przekaźnik linii zasilającej obwód dmuchawy, to częsta usterka.
nie wiem czy dobrze myślę ale ten silnik http://obrazki.elektroda.pl/6662170100_1...
micubihi pajero 2002 rok dmuchawa nawiewu wewnątrz samochodu nie działa jeżeli włącze ogrzewanie jak wlącze klimatyzacje to ruszy przez 2 sekundy
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Ostatni najszybszy bieg jest chyba na "ostro", Pomyliłeś z dmuchawą nawiewu. W silniczku wycieraczek szybki bieg realizowany jest przez dodatkową szczotkę (w silniku są trzy szczotki).
Bezpiecznik ma odpowiednią wartość czy włożony mocniejszy?
Jak włączasz klimę też się nie uruchamia? Tam dmuchawą steruje chyba komputer z czujnika temperatury cieczy w głowicy.
Za schowkiem w kokpicie przed fotelem pasażera, na tunelu dmuchawy zamontowany jest regulator pracy dmuchawy tam bym zaczął szukać twojej usterki.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Daj zdjęcia gdzie masz lub nie ma napięcia
Witam. Mam taki problem: nie działa mi nawiew w moim Golfie. Poprzedniemu właścicielowi uszkodziła się nagrzewnica. Ten samochód służył mu jako samochód roboczy więc niewiele w nim naprawiał. Tak więc nie wymienił jej, tylko odłączył tą całą dmuchawę po prawej stronie pod nogami pasażera. I mam problem z jej podłączeniem, gdyż od tej dmuchawy wychodzi...
dmuchawa nawiewu powietrza peugeot dmuchawa nawiewu dmuchawa nawiewu schemat
2sa1295 2sc3264 uszczelnić antenę panda elektryczne
bateria bosch powerpack starter świetlówki
Gasik RC i warystor do transformatora 200W 230V Skuter ZIPP BT 49QT-28A nie odpala: paliwo i iskra są, nowy akumulator