Foto dość niewyraźne. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy tam było coś dolutowane! Sprawdź przyrządem te trzy tranzystory SMD /lewa noga baza , prawa emiter , kolektor z drugiej strony -jedna noga/ i diodę na sterowaniu głównego tranzystora.
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Na początek sprawdź czy na dmuchawę dochodzą napięcia z wyłącznika. Jeżeli masz 3 biegi to napięcie w zależności od położenia przełącznika musi być na jednym kablu i po przełączeniu na inny bieg na następnym. Jeżeli są napięcia to sprawdż czy dochodzą na rezystory (jeżeli je wymieniałeś to mam nadzieję, że wsadziłeś rezystory drutowe). Jeżeli rezystory...
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
To jest typowa usterka nawiewu w peugeocie! Na płytce regulatora nawiewu są dwa duże owalne tranzystory o dziwnych oznaczeniach. W zamian można wstawić inne darlingtony z serii 2Nxxxx. Naprawiałem te moduły, koszt jednego tranzystora nie powinien przekroczyć 30 zł. Po wymianie zero reklamacji. Najlepiej dać do naprawy dobremu elektronikowi. Lub kupić...
Witam, W 807 sa trzy wentylatory: glowny - pod deska z prawej strony i dwa pomocnicze - rowniez pod deska z prawej i lewej strony. Nie jestem pewien, czy pomocnicze moga sie wlaczyc jesli glowny nie dziala. Sprawdz wiec najpierw zasilanie glownego - przekaznik na prawym nadkolu za reflektorem (zlaczka zielona). Pozdrawiam, Georges
Witam! To mój pierwszy post na elektroda.pl. W Peugeocie 307 wyposażonym w automatyczną klimatyzację należącym do kolegi z pracy awarii uległa właśnie dmuchawa nawiewu. Po otwarciu obudowy okazało się, że przynajmniej jeden z tranzystorów był już wymieniany i w układzie sterowania znajdowały się tranzystory: BUZ111s (sprawny) i BTS149 (spalony). Wymieniliśmy...
Witam, Wystarczy prawidlowo sformulowac pytanie. Pozdrowienia, Georges
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Nie podłączony lub źle podłączony lub spalony rezystor dmuchawy...
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
Kolego mam ten sam problem możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ten konkretny przekaźnik albo dodać zdjęcie gdzie on jest bo chciałem najpierw spróbować go wymienić zanim zacznę wymieniać dmuchawę
Tam, gdzie dmuchawa, tzn nad nogami kierowcy.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
tak
Teraz będzie gorzej, przekaźnik jest wlutowany w płytkę skrzynki bezpieczników (BSM) Pozostaje otworzenie i cofnięcie się od pinów po płytce do przekaźnika. Na bezpieczniku masz napięcie ?
Do sprawdzenia tzw. rezystor dmuchawy.
Np. Dmuchawa kręci się w odwrotnym kierunku.
Tak.
mam pytanie do Elektrit'a. dmuchawa przestała działać, wymieniłem tranzystory na BDX 66 i dział, tylko nie można jej wyłączyć, po zapaleniu samochodu i ustawieniu przełącznika regulatora jako wyłączony są małe obroty które można tylko zwiększać, co to może być
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Na mojego nosa wypalone gniazdo przekaźnika elektromotora dmuchawy, u dołu skrzynki bezpieczników; nad pedałem sprzęgła, przekaźnik koloru zielonego.
Zakładasz złe tranzystory, to jest tak jak się liczy na gotowca z sieci bez własnego myslenia. Te wymienione można było zakładac 10 lat temu, jak jeszcze podróbki nie były tak częste. Teraz się zakłada inne.
Tranzystory to BDX 66C,BDX68C. Pastylka to zabezpieczenie termicze,można ją pominąć.Kierunek montażu jej dowolny. Wypraszam sobie przekręcenie nicku. Przeczytaj jeszcze raz regulamin forum-najpierw wyszukiwarka,poźniej post na forum.
Ło musi być beton nie filtr jak nic nie leci. Choć i takie się trafiają. Widziałem też odwrotnie podłączony silnik dmuchawy.
Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wszystko wskazuje że on jest winowajcą.
Przekaźnik dmuchawy, może jest ogrzewanie postojowe które bruździe. Zobacz pod maską jak to we Fiacie.
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Pozdr. J. Czytałem ten wątek, ale dotyczy on dmuchawy po stronie pasażera, czyli tej dmuchawy z którą już sobie poradziłem i już ją naprawiłem. Ponieważ, kiedyś miałem Peugeota 806 i tam była druga dmuchawa po stronie kierowcy, którą także wymieniałem to szukam teraz w Ulusse, ale nie wiem czy w Fiacie...
Proszę o pomoc.. To napisz co sprawdziłeś. Bezpiecznik dmuchawy w BSM ma zasilanie, jest zasilanie (masa,plus) na silniku dmuchawy?
To będzie dmuchawa wnętrza.
Przecież to najzwyklejszy przekaźnik 12V/35 A. Są m.in. na aledrogo https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wen...
Tak zwany rezystor dmuchawy uszkodzony
Przestaje chłodzić, czy wyłącza się dmuchawa?
Nie działa dmuchawa nawiewu
Witam. Ja mam taki problem - mam puga 405 rocznik 94 nawaliła mi dmuchawa z tego co przeczytałem to jest dmuhawa BEHR a ma w sobie tranzystory w obudowie to3. Jaki tranzystor zamontowac? Aha i jeszcze jedno. Jaką role odgrywa ta pestka pomiędzy radiatorem a płytką? Była ona u mnie ale poprzedni "fachowic" ją zgubił. Czym można ją zastąpić ? Proszę o...
Przekaźnik i bezpiecznik od dmuchawy wnętrza jest pod maską.
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Za schowkiem,nad kolanami pasażera.Dostęp łatwy,widać ją jak się zdemontuje osłonkę.
Cześć wszystkim. Szukam schematu lub fotki jak powinny być połączone przewody rezystora dmuchawy(jeża) w Peugeot 206cc. Kostka 5pin i 2 pin. Dzięki. Pozdrawiam 😁
Wrzuć fotkę jaką masz opornicę tej dmuchawy.
Podaj mi numer vin,nadwozia.Chyba mam taka dmuchawe tylko musze sprawdzic. Pozdrawiam.
Witam wszystkich, mam problem z dmuchawa w samochodzie, peugeot 306 klimatronik, silnik dmuchawy sprawny natomiast nawaliła elektronika regulacji obrotów. Problem w znalezieniu prostego układu który można by zastosować. W czym problem: W samochodzie jest układ sterujący podający napięcie od 2,2-5V (mierzone miernikiem miedzy przewodem sterującym a masa...
microtemp do wymiany
uszkodzony byl tranzystor w tzw rezystorze dmuchawy
Uwalone tranzystory regulatora dmuchawy.
w silniku dmuchawy
Na 90% uszkodzony moduł wykonawczy dmuchawy.
Demontował kolega może ten panel i wie jak jest zamocowany? zatrzaski, śrubki?
bepziecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, sprawdz rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy
Zastosowałem inne PNP o podobnych parametrach i dmuchawa działa. Dziekuje wszystkim i temat uważam za zamknięty
Bezpieczniki sprawdzone? Rezystor dmuchawy?
Rezystor dmuchawy sprawdzałeś?
Widzisz, w tym roczniku, przy klimatroniku sprawdził bym rezystor dmuchawy.
Tak, przez stacyjkę jest zasilana dmuchawa, dokładnie przez dodatkowy styk rozłączany w chwili rozruchu. Sprawdź połączenie stacyjki z instalacją auta, może być wypalony pin. Możliwe też uszkodzenie samej kostki stacyjki.
Bsm nie jest kodowany, przekładasz i ma działać, tylko musisz założyć bsm o tym samym oznaczeniu typu L-01 L-05 L11 B05 R02 lub inne, ważne żeby sprawdzić po nr VIN jaki ma być i na jaki można przejść w sensie numer wyższy :) Pozdrawiam
Moim zdaniem jest tam gdzie pasażer ma nogi w dmuchawie i nie musisz go wymieniać zdarzało się ze śmieci woda i brak styku albo jest tam też bezpiecznik temperaturowy trzy śrubki odkręcasz i masz na zewnątrz
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
tak na necie są mapy za free po PL sprawdz bezpieczniki, oraz czy dochodzi U zasilania na silnik dmuchawy
Sprobój wymienić rezystor / opornik dmuchawy
Tak bybyło tylko dlaczego nie chodzi: kierunki ,szyby, el dmuchawa?
Witam, pod jakim numerem jest bezpiecznik wentylatora dmuchawy?
A gdzie dokladnie znajduje sie ten termik ? Dmuchawa przed padnieciem zalaczala sie cyklicznie co okolo 5 minut, pochodzila z minute i sie wylaczala. Wlasnie wygladalo to jakby ja odlaczalo jakies zabezpieczenie. Moze to wspomniany termin, tylko gdzie go szukac ? Pozdrawiam -- P4tryk
Witam Peugeot 406 1.8 16v 81kw rocznik 1998 Szukam inf dotyczących następujących usterek/awarii/ 1.Regulator nadmuchu w Peugeot działa tylko w max położeniu i dmucha na maxa. Sprawdź tranzystory sterujące dmuchawy.
Klimatronik czy manualny nawiew?
Na silniku dmuchawy jest moduł wykonawczy szybkości obrotowej silnika , jest uszkodzony. Wpisz w nasza wyszukiwarkę : peugeot dmuchawa , znajdziesz podpowiedzi na interesujący Cię temat.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Moduł silnika nadmuchu do kontroli.Przekaźnik modułu silnika(w BSM)do kontroli.Możesz też wyjąć silnik i sprawdzić chociaż stan szczotek.Gdybym miał strzelać to raczej moduł silnika dmuchawy.
Jak już masz cały zestaw sprawny, to powinieneś najpierw sprawdzić jeża na nim, ponieważ nie wyklucza się zadziałania zabezpieczenia przed przeciążeniem w jego elektronice. Tzn. zakładasz sprawnego i nie kręci - wina dmuchawy.
Kiedy zmieniałeś filtr kabinowy, od niego zależy m.in. chłodzenie tej opornicy. Oprócz tego przebadaj pod kątem uszkodzenia (zwarcia) instalację elektryczną, do której podłączona jest dmuchawa.
Tak to jest, jak sie dysponuje tylko fragmentem schematu Proszę bardzo, specjalnie dla Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/9540287500_1... Zapomniałem że masz wyłączność na posiadanie schematów. Coś jeszcze Ci nie pasuje Panie georgesgr ? Czy moje wywody nie okazały się prawdą? Czyli przy pełnym wystęrowaniu pwm z panelu powino byc...
Aleksander01- bezpiecznik o którym mówisz to w BMS nr 18. Na niego poprzez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora idzie zasilanie na dmuchawę, przechodząc kolejno przez stacyjkę i omawiane złącze pod kierownicą i regulator PWM (jeż). W moim przypadku, nie załącza ten pierwszy przekaźnik przy bezpieczniku nr 18 (40A) .Podanie napięcia na "krótko" w tym...
Potrzebny schemat ideowy sterownika wentylatora dmuchawy do Peugeot Partner.Kontakt PW.
mam 4 biegi,ale na 4 chodzi zamiast na sto to chodzi moze na 40% Dodano po 2 jest regulacja ale taka jak by mizerna Dodano po 1 moze ktos podpowie gdzie kupic dobry rezystor dmuchawy?
Piszę 2 x leć po przewodzie czerwonym i znajdź gdzie jest upalony styk.
Witam, problem z brakiem napięcia w przewodzie zasilającym u mnie się okazał, spalony bezpiecznik 40 od sterowania dmuchawą klimatyzacji pod maską. I dmuchawa działa :)
Podłącz na krótko wentylator jak masz dojście, będzie wiadomo czy działa. Jeśli tak to wymieniłeś rezystor i sprawdziłeś bezpieczniki, sprawdź czy styki w przełączniku wentylatora są ok.
Dwa przewody ida bezposrednio do modulu dmuchawy a w module tym na drugim pinie masz bezposrednio mase czyli minus a na pinie 1 masz plus bezposrednio ze bezpiecznika 40A ktory ma zasilanie po stacyjce czyli 15. 5 I 6 pin z tego modulu dmuchawy idzie do panelu AC
Musisz wszystko rozebrać niestety. Pewnie trzeba wyregulować cięgna.
Za opornikiem masz światło na żarówce?
Moze uszkodzony jest sam przelacznik wlaczajacy dmuchawe lub sama dmuchawa. Sprawdzales bezpieczniki?
witam, wyjalem, wymieniłem szczotki w silniku dmuchawy, peugeot 307, climatronic jednostrefowy. wiatrak chodzi jak go na krotko podpinam pod prad, ale po wpieciu go na miejsce nie chodzi,nie reagyje na polecenia z panelu klimy. panel dziala napewno, gdyz dziala klapka od obiegu zamknietego i grzanie tylnej szyby. ktos moze mial taki przypadek? jakies...
Nie działa dmuchawa nawiewu w Peugeot 306 1997 czyli lift z klimatyzacja. Dmuchawa podejrzewam że jest sterowana przez PWM. Do dmuchawy dochodzą trzy przewody, dwa grube-stawiam że to plus oraz minus oraz środkowy sterujący. Nie wiem jak działa regulator prędkości wentylatora do którego dochodzą trzy przewody a wychodzą do silnika dwa. Co już ustaliłem:...
Gdzie szukać problemu? Problemu szukać w nieprawidłowym podłączeniu zasilania silnika dmuchawy. Silnik powinien być podłączony " po stacyjce", a nie na krótko z akumulatora!
o ile pamiętam jest ona na 16V,zabezpiecza generator PWM
Uszkodzone było BSI. Po naprawie BSI wszystko działa. Pozdrawiam.
Mam problem zdmuchawa tzn podczas jazdy pewnego pieknego dnia dmuchawa mi sie wyłaczyła, wiec zaczełem krecic regulatorem obrotów na panelu. Okazało sie ze straciły mi sie regulowane obroty bo jezeli przekrece na dmuchawe na max włacza sie i chodzi ale brakuje mi obrotów regulowanych... rozebrałem układzik przy dmuchawie wymieniłem tranzystorki mocy...
Dla czego wstyd? A szkoda mi, za te 2.5 wolę browara wypić. Kto pyta nie błądzi. Do wycieraczek jest tryb serwisowy to i może do dmuchawy też.
Wpisz kombinację słów "peugeot,nawiew,dmuchawa" :)
no właśnie w kanale się wyłączał, wyjąłem go, żeby wymienić tranzystor. w tym układzie nie ma przekaźnika, prąd jest przekazywany (niestety) bezpośrednio ze stacyjki (częste przypadki zdeformowania kabli stacyjki z przegrzania wynikającego z przepływu niemałego prądu) na wejście układu sterownika, a z wyjścia układu do silnika dmuchawy.
Jest wypalone złącza w którym tkwi przekaźnik linii zasilającej obwód dmuchawy, to częsta usterka.
Zasysak jest (o ile dobrze pamiętam ) nad lewą stopą pasażera, jest to też chyba najłatwiejsza droga do rezystora dmuchawy tak na marginesie.
A fotki nie ma.:)
Powiedzcie mi, jak dokładnie dostać się do dmuchawy? Chce sprawdzić sam wentylator, opornice i rezystor?
Witam, Jesli chcesz pomocy, to trzeba bedzie byc bardziej precyzyjnym w okresleniu auta (nr PR i typ silnika jako minimum). Jesli nie masz zadnego nadmuchu, to sprawdz przede wszystkim dzialanie przekaznika nadmuchu przy BM34 (gniazdo przekaznika zielone). Pozdrawiam, Georges
Witajcie, może ktoś podpowiedzieć, gdzie szukać rezystora dmuchawy w peugeot boxer, działa tylko na 4 biegu, wszędzie do kupienia, albo rezystor, albo sam bezpiecznik, ale nigdzie nie znalazłem gdzie tego szukać - albo pod nogami pasażera, albo po szybą po zdjęciu deski - może konkretnie ktoś podpowiedzieć, bo pogoda nie sprzyja na szukanie na oślep......
W tym samochodzie dmuchawa pracuje po odpaleniu silnika, tak samo jak i w innych francuzach, np. w Berlingo, Jumpy, Jumper. Gdy pracuje non stop, to uszkodzony jest regulator wentylatora "jeż", przebite tranzystory. Regulator znajduje się w obudowie silnika dmuchawy, pod dechą przy nogach pasażera. Naprawa polega na wymianie tranzystorów. Koszt nowego...
peugeot dmuchawa nawiew peugeot wentylator dmuchawa peugeot dmuchawa tranzystory
wieje gorące powietrze cewka pompa ustawienia fabryczne xiaomi
Defro Tech K1: Komunikat "Temperatura nie rośnie" - przyczyny Jak połączyć przewody wysokiego napięcia w Linde H16?