Zjęcia płytki z obu stron. https://obrazki.elektroda.pl/6131657700_... https://obrazki.elektroda.pl/6855900900_...
Zwarłem, po odpaleniu, dioda LED pokazała odczytany błąd. PIK PIK PIIIIIIIIK (- - --------). czyli jak odczytałem z instrukcji serwisowej D1LC, oznacza to błąd czujnika temperatury. Problem w tym że jest sprawny... Tzn. omomierz pokazuje ponad 1kohm (temp +5st). Dodam jeszcze że jak przełączę zdaje się na tylko nawiew, to urządzenie wyłącza się po ~20sek....
Witam potrzebuję pomocy w sprawie sterownika KOMFORT a mianowicie stopił się czujnik temperatury i teraz sterownik wyświetla cały czas alarm i piszczy wymieniłem czujnik na nowy ale sterownik nie reaguje i nadal wyświetla alarm i piszczy co może być przyczyną bardzo prosiłbym o pomoc i ewentualnie podpowiedź jak się do tego zabrać
Zawsze możesz sprawdzić co pokazuje w module klimatyzacji.
Możesz pokazać model dmuchawy ?
Czy dmuchawa automatycznie realizuje wolne i szybkie obroty.
Witam. Postanowiłem zrobić palnik na olej przepracowany z dmuchawa. Gdy rozpale palnik i włączę dmuchawę na wolne obroty ogień przygasa albo całkowicie gaśnie. Czy jest możliwość że otwory dolne są za nisko wywiercone i temu ogień gaśnie?
Im większa wartość w mg/skok tym mniejsza dawka. Optymalna wartość dawki zawiera się w zakresie 3,5 do 4,0 mg/skok czyli musisz Twoją zmniejszyć. Sprawdzając wartość dawki pamiętaj aby wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu typu klima, dmuchawa, radio itp.
Witka. Zapala się kontrolka oleju!?No to smarowanko cienkie. A na wolnych szczególnie potrzebne, bo wydajność dmuchawy spada drastycznie do minimum(przecież wolne obroty dmuchawy). I mam jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko do właściciela postu. Czy szanowny użytkownik "malucha" założył gumowe uszczelniacze na fajki świec zapłonowych?Ich brak powoduje...
Dziać się tak może dlatego że podczas jazdy sam pęd powietrza może wdmuchiwać w jednym miejscu cieplejsze a w innym zimne powietrze. Radze sprawdzić połączenie tunelu od nagrzewnicy do dmuchawy.
Czy nie ma błędów, czujniki temperatury sprawne, dmuchawa pracuje na wolnych obrotach czy tylko na szybkich?
Witam Mam suzuki samurai 1,3 z roku 1984 na gaźniku. Problem był taki, że jakiś czas temu brakowało wolnych obrotów, silnik gasł. Po włączeniu świateł mijania lub dmuchawy wracały obroty. Teraz są już wolne obroty (około 900), ale po włączeniu świateł lub nadmuchu obroty skaczą na około 2000. Ma ktoś jakiś pomysł?
Obstawiam wtryskiwacze. Wrzuć logi grupy 001 013 023 na rozgrzanym silniku bez świateł i dmuchawy, na wolnych obrotach. Log ma trwać około 20 sekund.
Ciągnie ciągnie, załóż reklamówkę na obudowę filtra i ostrożnie włącz dmuchawę na wolne obroty, to zobaczysz, że ciągnie. To, co czujesz jako powiew, to lokalne zawirowania powietrza.
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
klima nie ma nic do sterowania wentylatorem Wolę zapytać , bo w którymś modelu Saxsa po włączeniu klimy , dmuchawa na wolnych obrotach zaczyna chodzić .Podejrzewałem wiec że przychodzi za duży sygnał z klimy i kręci na maxa dmuchawa . Klimatronika nie mam , autko 16 lat ma .
Pewnie ładowanie masz niesprawne. Zmierz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku na wolnych obrotach, na podwyższonych obrotach( 3000 obr/min) , z obciążeniem (światła, szyba grzana, dmuchawa) i bez. Powinno być minimum te 13,5V (wolne obroty, obciążenie). Nominalnie 14,5V.
.............................. Błędy które się pojawiły były wynikiem grzebania/sprawdzania czujników. Skasowałem je i się więcej nie pojawiły. Potem zmieniłem krokowy. Adaptacja na wolnych obrotach do załączenia dmuchawy. Teraz chodzi w miarę. Obroty jeszcze troszeczkę spadają kiedy daję luz. Jeszcze może wyreguluję zawory bo auto ma już 130tys a...
Gratuluję cierpliwości przy "dłubaniu" w tym ustrojstwie - ja go nie miałem. Też w BMW , klient podobnie wymienił tranzystorki i miał takie same objawy, kupił używany / cena 120zł/ i od maja br. jeszcze nie zgłaszał problemu. Przed wymianą "jeża" , sprawdzić opory toczenia silniczka dmuchawy na wolnych obrotach!
Jak masz silniczek krokowy, to wyczysc go, odlacz kleme na minute lub dwie, odpal motor bez zadnego gazowania, niech pracuje az dmuchawa sie wlaczy na wolnych obrotach a potem przytrzymaj na wyzszych i bedzie cacy...
Moim zdaniem usterka czy błąd powinien być zapisany w komputerze Błąd jak jest jakaś przerwa w obwodzie ale jak czujnik oszukuje to co ma wykryć tester?Diagnostyka to nie tylko czytanie błędów. Tak jak napisałem wyżej fachowcem w tej dziedzinie nie jestem, ale dziękuje za wypowiedz. Ale szczerze to nie wiem czy jakiś czujnie nie wariuje od temp czasem...
Dzięki za odpowiedż. Czyli z tego co piszesz wynika, że montujesz pompkę przed dogrzewaczem i ta pompka ma pchać płyn do tylnej nagrzewnicy po ogrzaniu przez piecyk. Co prawda wolałbym aby ogrzany płyn szedł do przedniej nagrzewnicy i silnika, aby nie tracił ciepła w tylnej, ale jeśli tam nie jest włączony wentylator to niewielka strata. Z pomką elektryczną...
Po podlączeniu przweodów do zasilania zegar sterujący dziala prawidlowo,zalącza webasto za pomocą ustawionego czasu lub przycisku plomienia.Po zalączeniu uruchamia się pompka paliwa,wodna oraz dmuchawa na wolnych obrotach,po ok 35-40 sek.przelącza się na wysokie obroty i po ok.1,5min.wylącza się,pracuje tylko pompka wody.Webasto nie odpala ani nie zadymi.Co...
Ładowanie to raczej nie tylko dawka gazu na wolne obroty.Spróbuj podnieść wolne na reduktorze.
Dziękuję bardzo za podpowiedz.(przepraszam,że tak pózno ale miałem problem z internetem)Myślę jednak,że plus z czujnika lepiej podłączyć do klimatronika pod pin nr 4 ,wtedy będzie będzie mi działać opcja HE przewidziana właśnie dla webasto,czyli klapy ustawiają się na nadmuch na szyby i dmuchawa działa na wolnych obrotach.
Odnosnie 110 stopni . Mam Passata od nowosci tj. od 93 r . Temperatura skoczyla mi tylko 2 razy . Za pierwszym razem winna byla zabrudzona chlodnica , usuniecie kamienia pomoglo radykalnie . Za drugim razem uszkodzeniu ulegl wylacznik silniczka na clodnicy . Jest on dwubiegowy i spalil sie styk pierwszego stopnia i wtedy silniczek wlacza sie dopiero...
Piotrekwoj1 dziękuję za zainteresowanie tematem. Wentylator od dmuchawy jest ok, bo na wolnych obrotach działa, na szybkich też, tylko krótko :), jednak zastosuje się do Twoich uwag. za moment idę do autka, powiadomię, co wywnioskuję
Witam ponownie Więc tak sterowanie regulatorem obrotów (JEŻ) jest przebiegiem zmiennym (i-bus). Napięcie mierzone woltomierzem w czasie pracy dmuchawy na wolnych lub szybkich obrotach a także jeśli dmuchawa nie pracuje wynosi ok 8V-9V i się trochę zmienia. Mierząc na zakresie zmiennym napięcie wynosi ok 4V≈ . Napięcia są takie same jeśli odepnie...
Usunięty jeszcze jedno pytanie, kiedyś bawiłem się włączając kondensatory w szereg z dmuchawą w celu zmniejszenia obrotów i powiem że nawet przy bardzo wolnych obrotach nic nie było słychać żadnych przydźwięków z sieci i pytanie czy dobrze to dla dmuchawy ,czy gdybym zamontował przełącznik wielopozycyjny i kondensatory różnej pojemności i tak regulował...
Tak, u mnie też tak jest, przysiada po obciązeniu na wolnych obrotach i wraca.
A może znajdziesz drut oporowy. Skręcisz go w cewkę, aby uzwojenia się nie stykały i umieść go w kanale dmuchawy - będzie się chłodził. możesz wyprowadzić dodatkowy przełącznik do przełączania obwodów - (wolne-szybkie). Chyba prościej się nie da..
Odkopie temat samochód ten sam fabia 1,4 16v 2005 LPG przebieg >200tys. Wspomaganie raz działało, a raz nie(były to rzadkie zjawiska-raz bezpiecznik na aku się przepalił), a teraz już nie działa- świeci się kontrolka jest na kompie błąd 1309. Pompa wspomagania Koyo -płyn jest. Tej słynnej wiązki tu nie ma auto po lificie. Podejrzewałem jeszcze alternator,...
Zaraz sprawdzę multimetrem. Przedstawiam opakowanie po regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/5032882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5145490300_1... Dodano po 1 Pomiary wyszły tak : Wolne obroty : bez obciążenia : 15,63V ze światłami mijania 15,75V światła mijania + dmuchawa 2 bieg 14,80V Po przejechaniu...
Ale sprawdziłem dmuchawę na innym sterowniku i działa na wolnych obrotach spokojnie
Ad.1 - Wskazanie temperatury na zegarze - lewe skrajne położenie. Zimny silnik. Do serwisu kloimatyzacji miałem zaledwie 500 m Ad.2 - Nie wiem czy wentylatory w ogóle się włączają a) jeżeli chodzi o ten nawiew kabinowy to jak najbardziej działa auto oraz prędkości manualne bez zarzutów b) nie słyszę wentylatora chłodnicy i klimy tego z przodu samochodu....
To może coś alternatorem się dzieje ,nie powinno być tak dużych wachań . Uważam, że kolega błądzi. Przy obciążeniu 30A (a tyle z lekka licząc pobierają światła, dmuchawa i szyba) na wolnych obrotach nigdy nie będzie 14V.
Witam poszukuje modułu do klimy półautomatycznej marki valeo o numerachN32 602916 Z CITROEN XANTIA 1995R. 1,9TDI KOMBI.Nie ma regulacji obrotów wentylatora a dmuchawa sprawdzana na stole i jest 100% sprawna regulacja obrotów .potencjometr na panelu sterowania też jest sprawny sygnał z niego do modułu dochodzi ,masy i plusy też posprawdzane .moduł dmuchawy...
Witam, auto uszkodziło już trzy sterowniki silnika dmuchawy. Po awarii pierwszego silnik pracował tylko na max obrotach, na następnych wcale. Rozebrałem i uszkodzeniu ulega tranzystor W80NF55-08. Mam więc pytanie - czy możliwe że silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa? Szukałem również samych tranzystorów...
jeżeli to wtrysk - to procedura zaprogramowania wolnych obrotów jest następująca: odłącz akk. na ok 10 min podłącz akk. i zapal silnik - pozostaw na wolnych obrotach do włączenia witraka - odbiorniki prądu typu dmuchawa, klima - wyłączone ustaw silnik na ok 1200 obr/min i trzymaj przez 3 min. na koniec można przejechać ok 10 km z różnymi prędkościami...
Napięcie mierzone między śrubą na alternatorze a klemą dodatnią (nie słupkiem akumulatora). 10 mV mierzone na wolnych obrotach, akumulator bierze około 4 A, około 10 A elektronika. 70 mV też wolne obroty, włączone wszystkie światła, tylna szyba, dmuchawa na opór. Mierzełem na rozgrzanym silniku. Na zimnym jeszcze włacza sie w automatyce ogrzewanie elektryczne...
Miałem podobny problem w sterowniku Tango Negro: komunikat awarii "Er2" oraz trochę wolniejsze obroty dmuchawy (przynajmniej takie miałem wrażenie). Wymieniłem transoptor CNY17-4, optotriak MOC3021 i mostek prostowniczy RB157. Sterownik działa!
Witam Czym można zastąpić ten element? pochodzi z zetor 7211 88r. zapewne jest on odpowiedzialny za wolne obroty wentylatorów ( są dwa biegi wolny i szybki) problem w tym że dość szybko się grzeje i załącza ten stycznik, a wentylatory na wolnych obrotach ledwo się obracają, wszystko nasmarowane szczotki ok. Istnieje możliwość zwiększenia prędkości wolnych...
a czy przypadkiem tak tylko spytam masz wszystkie predkosci dmuchawy?
Wymieniony regulator altka. Po włączeniu dmuchawy na 4 + światła spadek napięcia na wolnych obrotach z 13.5V do 12.1 V. Na wyższych obrotach max 13.4. Gdzie szukać przyczyny?
Fazowa, tak jak napisałem startuje ona od 100% i później zwalnia. Nie ma buczenia na wolnych obrotach gdy ruszy.
Dokładnych pomiarów jeszcze nie przeprowadzałem. Myślę, że ok pół litra. Spalanie zależne jest od mocy dmuchawy, jeśli obroty są nastawione wysoko, wówczas webasto chodzi pełną parą bez zwalniania. W wolnej chwili wezmę menzurkę i sprawdzę spalanie ;). Do garażu został też zakupiony czujnik tlenku węgla, licho nie śpi, a sygnalizator dobrze mieć.
trzeba dodać trochę gazu, tak z 1000 obrotów musi być, na wolnych obrotach nie będzie pełnego ładowania szczególnie z tak dużym obciążeniem jak światła i dmuchawa, a i tak masz nieźle
Cześć wszystkim. Mam takie pytanie. Czy jak samochód stoi i przy zamykaniu szyb przygasają światła mijania to oznacza koniec akumulatora czy coś poważniejszego z alternatorem sie dzieje? Oprócz tego jak obroty spadają przy wrzuceniu na luz to przy około 1000 obrotow dmuchawa w kabinie zwalnia na ok. 2 sekundy.
Odgrzewam kotleta. Mam podobny problem, z tym że kiedy włączę drugi bieg, to prawy kręci na pełnych obrotach,a lewy na tych wolnych z 1. biegu. Jak na to zaradzić?
Witam.Mam problem z ogrzewaniem airtronic D4 S.Problem polega na tym że odpala i pracuje idealnie tylko jest taki mankament że po nagrzaniu w kabinie i wyłączeniu się pompki paliwa(silniczek dmuchawy pracuje na wolnych obrotach) to już nie zastartuje ponownie mimo wychłodzenia w kabinie.Trzeba otworzyć drzwi aby złapał naprawdę chłodnego powietrza to...
Rozlaczylem akumulator i po jakims czasie podlaczylem. Teraz ogrzewanie zachowuje sie nastepujaco: Wlanczam, zaczyna pracowac pomka wody i dmuchawa w urzadzeniu (raczej na wolnych obrotach) a z komina wylatuje zimne powietrze az po trzech minutach wszystko staje a zegar dalej odlicza minuty w dol.
Witam Moja znajoma jeździ Toyotą Yaris i ma problem taki że jeżeli auto pracuje na wolnych obrotach i włączy dmuchawę nagrzewnicy to wzrastają obroty silnika. Co to może być, miał ktoś taki problem? Z góry dzięki.
Sprawdź zawór regulacyjny wolnych obrotów (metalowy walec z 2 wężami i 3 stykową wtyczką koło przepustnicy), lubi się zacinać. Rezystory są w obudowie dmuchawy pod maską, sprawdź 3 stykową złączkę (przewody:zielony, pomarańcz, czerwony) z prawej strony obudowy dmuchawy (stojąc przodem do auta) Pzd
Jak compact to aku 50Ah i alternator 70A. Więc powinno być dobrze. Te objawy masz na wolnych obrotach czy w całym zakresie? Jak na wolnych to normalne, jak jeszcze do tego dojdzie dmuchawa albo ogrzewana tylna szyba.
Wychodzi na to że regulator napięcia nie działa jak należy. Powinnno być ponad 14V na wolnych obrotach bez włączonych świateł i dmuchawy ogrzewania. Po włączeniu świateł drogowych i dmuchawy na maxa powinien ładować nie mniej jak 14. Bateria jeśli ma jak piszesz 5 lat też może nie trzymać. Szukaj alternatora na szrocie. Koszt nie jest wielki. Jeśli...
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć do tego żeby podnieść temperaturę i jednocześnie...
A czytałeś to "Many times one of the vacuum motors for the doors on the air conditioning housing came loose" - z opisu tego błędu? A z pytaniem co nie tak? Ty bierzesz każde auto, które pierwszy raz widzisz i od razu wiesz do czego służy kazda rurka??? Dodano po 6 https://www.obd-codes.com/p2279 Dodano po 9 Włączanie/wyłączanie klimatyzacji powodujące...
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
W moim pojeździe to jest tak ,że ładowanie z szybą dmuchawą światłami i jakimiś tam bajerami na wolnych obrotach wynosi 14,35 ,a bez odbioru 14,45 co mnie osobiście dziwi bo zwykle jednak na tych regulatorach Magneti mało kiedy zdaża się ładowanie większe niż 14V. Dodam jednak ,że nie wiem "jeszcze" czy posiadam oryginalny :-)
Akumulator wytrzymał miesiąc po czym znowu zaczyna się rozładowywać, a raczej nie doładowywać. Dokonałem dokładnych pomiarów na wyjsciu z alternatora jak i bezpośrednio na akumulatorze. Spadek napięcia pomiędzy akumulatorem a alternatorem to około 0,03 V Pomiary: - bieg jałowy z włączonymi wszystkimi odbiornikami tj. światła drogowe, kierunki, dmuchawa,...
Sprawdz czy nie masz poboru pradu podczas wyloczonego silnika no i czy ladowanie jest OK W sumie z tego co wyczytałem to alternator ma moc 2,3kW co po części sprawdziłem włączając wszystkie odbiorniki prądu(światła,dmuchawa, tylna szyba etc.) przy wolnych obrotach było jeszcze ładowanie akumulatora w granicach 5-7A. Pobór prądu przy wyłączonym zapłonie...
Witam , dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi , niestety po wymianie czujnika temp. i silnika krokowego wraz ze sprawdzeniem obwodów w/w elementów problem pozostał jest nawet coraz gorzej wyglada to tak: Podczas normlanej jazdy bez włączonych odbiorników prądu autko chodzi bez zarzutu czyli trzyma obroty , natomiast wystarczy włączyć światła lub dmuchawe...
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Sterownik mam nadzieję że tylko to steruje tym ustrojstwem (ten za dmuchawą ) był podstawiany a zwarcia jeszcze raz poszukam.
Może być przytkany zawór rozprężny. Sprawdź ciśnienia na wolnych obrotach i zobacz ich wartość przy dodawania gazu (dmuchawa na 2 bieg,włączony obieg wewnętrzny)
witam mam problem dzisiaj wyczyściłem przepustnicę było dużo syfu ,tłumik płomieni, czujnik podciśnienia, przedtem odłączyłem akumulator dałemna stół i go doładowałem. jak wszystko zrobiłem włączyłem zapłon 3razy i wyłączyłem .po uruchomieniu silnik poszedł na3000 obrotów i falował do 2500 jak sie rozgrzał po 15 min faluje pomiędzy 1600-1900 co 2sekundy...
Przede wszystkim pomiary -napięcie podczas pracy silnika (na światłach i dmuchawie obroty wolne i podwyższone) -pobór spoczynkowy prądu (auto zamknięte ,kluczyk w kieszeni) Jesli bedzie ok to dopiero akumulator. O klemach pisałem.
Kolego auto ma 110 KM w dowodzie mam tak wbite. Mam pytanie mógłbyś wyjaśnić 001 na ciepło (silnik nagrzany do 90 stopni, dmuchawa wyłączona i światła również i na wolnych obrotach ten log robić - jak długo?) Logi grupy 010 od 1500 do 4000 obr?
Witam Mam w domu piec Schäfer Interdomo, przez kilka lat sprawował się idealnie. Dziś, prawdopodobnie po nocnej burzy zakończył żywot, ciemny wyświetlacz i na wolnych obrotach pracująca dmuchawa to wszystko, co może dać z siebie. Płyta MCBA 1466 D wygląda idealnie, trafo ma przejścia, jest 5V i ok 30 na drugim obwodzie, bezpieczniki są ok, żadnego efektu...
Witam podłączę sie do tego posta bo efekt problemu mam podobny a nie chce zasmiecać forum nowym postem. Pewnego razu podczas kilkugodzinnej trasy zaczeła swiecić słabo kontrolka ładowania. Miernik pokazywał 12,5 V na zaciskach aku na wolnych obrotach na włączonych światłach. Na drugi dzień pojechałem na szrot, założyłem alternator od rozbitego kadeta...
Tak jak pisałem na gwarancji wymienili komputer , wcześniej odłączyli akumulator, potem uruchomili silnik i tak sobie pracował do momentu włączenia sie silnika dmuchawy. Zrób tak-odłącz akumulator na jakieś 20 sekund ,potem go podłącz,uruchom silnik bez dodawania gazu(na benzynie) i tak niech sobie pracuje na wolnych obrotach do momentu załączenia sie...
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI altek 180A akumulator 120Ah ? a) bez włączania odbiorników prądu na wolnych obrotach b) taki sam stan ale obroty silnika powyżej 1500zobr/min c) włączone światła dzienne 40W, dmuchawa, radio,(webasto- 3pompy w sumie ok.70w) średnie obroty silnika
Sprawdź najpierw bezpiecznik w skrzynce (15A nr 6 lub 8 zależnie od roku produkcji auta). Jeżeli będzie sprawny to w okolicy regulatora obrotów dmuchawy powinno być złącze oznaczone AA (cztery styki 1 -wolny 2 - +12V do reg.dmuchawy 3 i 4 jakaś żarówka oświetlenia). Regulator dmuchawy w pozycji 3 powinien załączyć +12 na silnik bez żadnych rezystorów...
Ciekawie, świateł, dmuchawy ma kolega nie używać... Tam jest pewnie alternator coś ok. 70A, na wolnych obrotach to jaką on może mieć wydajność. A tak swoją drogą to co na odległosć można wiele pomóc. Postaram się zmierzyć jak to u mnie wygląda:)
Witam wszystkich. Samochód Peugeot 307 1.6 hdi. Klima manualna, rocznik 2005 Klima po napełnieniu, szczelna. Wymieniona chłodnica Klimy Objawy: Po załączeniu klimatyzacji załącza się sprężarka, startuje wentylator, klima chłodz. Jeżeli dmuchawa ustawiona jest na 1 biegu sprężarka zaczyna pracować cyklicznie 10 s praca, 10 przerwa i znowu praca. Na 3,...
PYTANIE PODSTAWOWE: czy śmierdzi spalonym czy świeżym gazem? Jeśli spalonym, to może jesteś nowym użytkownikiem gazu i śmierdzi ci rura wydechowa jak wiaterek zawieje do dmuchawy. Jeśli świeżym to przykręć na reduktorze tzw regulator wolnych obrotów, czyli pokrętło dawki postawowej.
Witam Audi a6 c5 1,8t + gaz 1997r silnik AEB Pewnego dnia gdy wracałem z pracy spod kierownicy buchnął mi dym, (zatrzymałem się bo myślałem ze samochód mi się pali). W aucie śmierdziało spalenizną. Z czasem przekonałem się, że nie działa dmuchawa klimatyzacji. Panel świeci można sterować obrotami dmuchawy, ale sama dmuchawa nie włącza się. Nie działa....
Obrotomierz w takim dieselku jest sterowany z alternatora: mierzy on częstotliwość przemiennego prądu generowanego przez alternator przed prostownikiem. Albo nie podłączył kabelka, albo jest inna usterka, np dioda lub diody.. Zmierz najpierw napięcie w instalacji na wolnych, potem na wysokich obrotach, zarówno pod obciążeniem (światła, szyba, dmuchawa,...
Kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72A do Mercedesa w124 /diesel/, akumulator jest w pełni naładowany /tak pokazuje przynajmniej kontrolka "oczko"/, gdy przyłoże miernik do zaciskow akumulatorowych to przy obciazeniu /wlaczone swiatla, radio, dmuchawa - II, podgrzewanie lusterek+spryskiwaczy, pompka elektryczna ogrzewania/ pokazuje na wolnych obrotach...
Witam, po zadziałaniu układu podtrzymanie cewki realizowane jest przez jeden z styków pk i układ załączający nie ma znaczenia. Światła świecą się do wyłączenia zapłonu, a o diodzie zabezpieczającej faktycznie zapomniałem narysować. Podtrzymanie wykonane jest na styku, dlatego, że cewka przekaźnika charakteryzuje się znaczną tolerancją na spadek napięcia....
Witajcie moi drodzy. Ja nadal walcze. została wymieniona przepustnica, bo wydawała dziwne dzwięki i zacinała się - nie pomogło. Ostatnio pedał hamulca stwardniał kilka razy i były też jakieś błędu elektromechanik obstawia SERWO. Czy faktycznie nieszczelność serwa może mieć wpływ na drgania/szarpnięcia silnika na wolnych obrotach i dużo jest roboty żeby...
Diagnostyka jest najwazniejsza i sprawdzenie parametrow rzeczywistych podczas kiedy nie chodzi. Wlacza sie dmuchawa wiec moze byc problem o informaci temperatury silnika. Blad z katalizatorem moze wynikac ze nie spala paliwa w 2 cylindrze reszte bledow tez podaj najlepiej wklej zdjecie bo wszystko jest wazne. To jest kiepski silnik BMW i czesto zacieraja...
Dzieki za porady bede probowal to sprawdzic.Jak pisalem ,sprawdzalem jak silnik pracowal na wolnych obrotach i po pewnym czasie napiecie ladowawnia spadlo do 13 V swiatla gasna i po chwili zapalaja sie ,ladowanie wraca do 14 V ten czas m.przerwami jest rozny w tym czasie nie pracuje dmuchawa,ale zobaczymy co sie bedzie dzialo.Pozdrawiam
Moim zdaniem przy włączonych światłach dmuchawie i jeszcze wolne obroty silnika , napięcie powinno się wachać w granicy 13V może z lekkim groszem więcej . Napięcie powinieneś sprawdzić najlepiej na obrotach zbliżonch do obr. przy jeżdzie [ około 14,5V ]. Może masz lużny pasek .Pozd.
podpiolem miernik i pokazywał 0.54 mA Używałeś miernika cęgowego czy zwykłego "amperomierza" ? Po jakim czasie od włączenia amperomierza w obwód akumulatora i zamknięcia samochodu (uśpienia) był wykonany pomiar ? Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na wolnych obrotach bez obciążenia i z pełnym obciążeniem (światła, dmuchawa, szyba ogrzewana,...
Po pierwsze jak koledzy radzą sprawdź wszystkie połączenia.Napięcie 14,1 na wolnych obrotach jest jak najbardziej prawidłowe.Te 12,5 co podałeś po włączeniu świateł dmuchawy i ogrzewania tylnej szyby myślę że jest na wolnych obrotach.Jakie jest przy wyższych ok.2000?.Moim skromnym zdaniem diody są dobre gdyby któraś z nich była uszkodzona nie uzyskał...
Witam. Mam Astrę F 1,7D i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 14,95 V. Po włączeniu wszystkich odbiorników ( światła , dmuchawa, radio ) spada do 14,5 V. Po półgodzinnej jeździe wynosi 14,2 V i tak już zostaje. Czy te prawie 15 V to normalne ??
a czy ktos z Was wie jak sprawdzic czujnik temp. tzn. jakie wartosci powinen wskazywac w jakich warunkach?, dla przypomnienia Astra G silnik X16XEL, wiem, ze jest to czujnik typu NTC ale nie znam jego charakterystyki, a tak jeszcze zapytam, silnik krokowy jest po to aby stabilizowac wolne obroty, jak np. wlaczy sie na luzie dmuchawe, ogrzewanie tylnej...
No i chyba jest problem. Akumulator do teraz podładował się tak do 12.7V. Odpaliłem go teraz i ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia 13.83, włączyłem światła - dalej 13.83V - włączyłem dodatkowo dmuchawe na maxa - 13.28V Następny pomiar - radio na maxa + światła = 13.78V Na końcu powyłączałem wszystko = 13.75V Powinno być te 14,5V ? - ale czy...
Panowie, Mam problem w Fabii 1 z wentylatorem chłodnicy (6Q0959455AE). Otóż po włączeniu klimatyzacji przestał on załączać się na wolnych obrotach. Sytuacja wygląda więc tak, że po włączeniu klimy dmuchawa załącza się okresowo na kilka, kilkanaście sekund, ale na maksymalnych obrotach. W normalnej sytuacji powinno to wyglądać tak, że wraz z włączeniem...
Witam mam sterownik tornado przy moim piecu i chcę zacząć palić węglem lub ekogroszkiem zastanawiam się jak ustawić obroty dmuchawy by była wolniejsza może ktoś poradzi.
No to mnie kolego zmartwiłeś... Niby mogę przysłonić wylot ale ta dmuchawa jest bardzo głośna i tego też chciałem się pozbyć. A nie ma jakiegoś taniego sposobu na zmniejszenie obrotów silnika 3f np. o połowę? A może jakieś ustrojstwo co pozwoli zrobić 3 biegi: obroty wolne, obroty średnie i obroty maksymalne?
Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Prosty test czy zawór IAC działa - uruchom silnik, zaciągnij hamulec awaryjny, włącz I bieg i powoli puszczaj pedał sprzęgła aż zacznie "brać" (nie dotykaj pedału przyspieszenia), sterownik powinien utrzymywać wolne obroty, jeśli teraz nagle wciśniesz (wyłaczysz) sprzęgło obroty powinny na chwilę wyraźnie podskoczyć, po czym wrócić do nominalnych. Podobne...
Witam mam ten sterownik przy moim piecu i chcę zacząć palić węglem lub ekogroszkiem zastanawiam się jak ustawić obroty dmuchawy by była wolniejsza może ktoś poradzi.
Ad 1. Porównaj moc obu urządzeń i będziesz miał gotową odpowiedź. Ad 2. To nie jest regułą, i to w obu przypadkach. Ad 3. Nie ma takiej możliwości. Odpowiada za to regulator ładowania (regler). Ad 4. Nie ma reguły. Musiałbyś zrobić dokładny bilans i proces ładowania porównać z używanymi odbiornikami. W mieście akumulator także ładuje się. Problemem...
Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ? Oczywiście, mierzyli na wolnych obrotach czyli regulator masz dobry natomiast zapalanie kontrolek przy wyższych obrotach i falowanie dmuchawy ewidentnie wskazuje na alternator.P
Witam serdecznie. Wożę się autkiem jak w temacie. Fabrycznie trochę golas - wspomaganie, centralny itp. Chciałbym nieco doposażyć - podgrzewane lusterka, lepsze audio, potem zobaczymy. Problemem jest ładowanie akumulatora - na wolnych obrotach, pod obciążeniem (światła + dmuchawa) napięcie spada do 13 V. Czyli na styk. Jak dołożę obciążenia to będzie...
romet wolne obroty berlingo wolne obroty wolne obroty iveco
philips pfl6007 katalog transformator indel amica pokrętło regulacji temperatury
stacja czyszcząca braun marantz sr5008
Pralko-suszarka Bosch WVG30462GB/01 - wymiana łożysk Optymalna temperatura do demontażu elementów SMD