Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
dokładniej pod filtrem kabinowym, przymocowany jest na 1 śrubkę
Dmuchawa jest na środku deski (pod centralnym schowkiem od góry) . Po usunięciu schowka ukaże się takie użebrowanie/kratka które producent zaleca wyrżnąć gdyż jest konieczne tylko w procesie produkcyjnym deski rozdzielczej. Tak więc po operacji ekstrakcji tego niepożądanego elementu będzie możliwe wymontowanie dmuchawy bez demontażu deski rozdzielczej....
Tak łopatologicznie :D https://obrazki.elektroda.pl/8249733600_...
Rezystor to masz właśnie to z dużą wtyczką na wierzchu, przewody czarny i czerwony na dół idą już do silnika dmuchawy
Tyrystory to się używa w przekształtnikach o fazowym przebiegu tak zrozumiale na napięcie przemienne. A ty masz DC.. Najprawdopodobniej jest to 2SK2500 (mosfet)
rezystory sa nierozbieralne to raz dwa nie ryzykuj pozaru samochodu i wymieniaj odrazu.
Jeśli chodzi o rezystor od nawiewu wewnętrznego to powinien się znajdować obok filtra kabinowego. Tu w 0.50 ładnie go widać [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
pod sschwokiem pasazera
Tranzystor to MJ802
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Zlokalizowany jest za schowkiem pasażera, wchodzi w dmuchawę ;)
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Ja bym zaczynał od sprawdzenia wiązki, to chyba jest najtańsze i do wykonania we własnym zakresie. Izolacja w kabelkach lubi się przecierać od wibracji, a liczba błędów które pojawiły się u Ciebie w krótkich odstępach raczej na to wskazuje.
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
Witam. Z lewej strony pod podszybiem od trony pasażera jest rezystor dmuchawy w plastikowej obudowie dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/7071090700_...
Otwórz schowek i spójrz do góry , w kanale wentylacyjnym ujrzysz rezystor. Lepiej wyjąć cały schowek.
C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
kolego jest tak wejdź na stronę sklepu monster elektronik i tam znaidziesz rezystory o mocy 10 wat nawet o rezystancji 3,3 ohma lub 3,5 połączysz równolegle dwa rezystory i masz łączną rezystancje w przybliżeniu 0,6 ohma powinny wytrzymać lub zakup drut oporowy i wykonać samemu rezystor ale lepsze rozwiązanie te rezystory bo są zalane w cementowej szamotule...
Jeśli to jest tak samo jak w zwykłym scenicu to pod deska dostęp od strony pasażera.
Problem rozwiązany znalazłem rezystor dmuchawy i go naprawiłem.
Jest jeden rezystor podzielony na sekcje, wartośc rezystancji to 0,6 om, 1,2 om i 2,2 om. Popraw pisownię!
Przyczyną uszkodzenia rezystora, może być zacierający się wentylator.
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
Jak rozumie nadmuch nie działa w ogóle ???? Rezystor dmuchawy sprawdź .
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Wersja z klimatyzacją ma dziwaczny przełącznik dmuchawy, nie zdziwił bym się jakby w nim się coś rozwaliło i zwiera.
Kolego to standardowy opornik do dmuchaw, będzie pasował ten co masz drugi, podpinasz mierząc rezystencję, musisz znaleźć wspólny zacisk dla wszystkich oporników, tam dajesz zasilanie a potem szukasz następnego, o najmniejszej rezystencji ze wszystkich pozostałych trzech wyprowadzeń względem tego wspólnego, to będzie bieg 3 dmuchawy, następnie szukasz...
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
W Oplu C1 nagle przestała działać dmuchawa kabinowa, jaka może być przyczyna? Jeśli działa tylko na najwyższym biegu to tak. Jeśli nie działa całkiem to coś innego.
Cze. rezystor raczej odpada,poniewaz najwyższy bieg dmuchawy(3)dizała bez opornika(rezystora).Sprawdz bezpieczniki ,ja obstwiam przełacznik (wygrzane styki).Pozdrawiam. C
Rezystor dmuchawy do sprawdzenia, wymiany.
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
Witam w mojej Astrze 2 działa tylko 4 bieg dmuchawy. Na forum wyczytałam że to element który zaznaczyłam na foto. I że mozna go zamostkować. Po zamostkowaniu rezystory grzeją sie do czerwoności. (ale nie były włozone w kanał nawiewu) http://obrazki.elektroda.net/18_12559382...
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy.
Na 99% naprawa jest możliwa. 1. aby mieć dostęp do dmuchawy odkręcasz dwa wkręty mocujące schowek i zdejmujesz go (po stronie pasażera) 2. w górnej części dmuchawy rezystor jest przukręcony dwoma wkrętami ,wykręcasz nie oraz wypinasz kostkę z kablami 3. wyciągasz rezystor 4. jeśli drut oporowy jest przypalony w pobliżu punktu lutowniczego wystarczy...
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
Zainteresuj się rezystorem dmuchawy.
najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy
Generalnie w szmelcwagenach wentylator wysterowywany jest tak: 400Hz , 8V i wypełnienie zmienne. Pozdrawiam
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
https://obrazki.elektroda.pl/2877653900_... Kiedy poczułem swąd spalenizny z nawiewu i gdy po niedługim czasie zostały tylko maksymalne obroty wentylatora to sprawa była już jasna co uległo uszkodzeniu. Wystarczy wymienić rezystor i gotowe. Tylko czy aby na pewno...? Szybkie oględziny cen w internecie i pojawia się mnóstwo ofert z...
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
Dlatego pytam. Gdzie jest.
Mialem kupe lat e38 4.0 o powiem tylko tyle ze te dmuchawy z tych lat padaja jak muchy.. Powod? Zdarty komutator i szczotki.. Wiem ze potrafi bardzo zaiskrzyc przy wytartym komutatorze i byc moze to byla przyczyna zapalenia.. Co najlepsze przy dosc powaznym uszkodzeniu dmuchawy moze ona sie krecic bez kluczykow w stacyjce poniewaz auto ma system odzyskiwania...
W kanale nadmuchu powietrza pod deską rozdzielczą, Dojdziesz po przewodach zasilania dmuchawy
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Wszystko wygląda na uszkodzony rezystor dmuchawy. Dodano po 52 Auto z klimatyzacją ?
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Rezystor dmuchawy do wymiany kolego i bedzie po sprawie :)
Uszkodzony rezystor dmuchawy,trzeba wymienić go na nowy. Znajduje się on przeważnie w tunelu powietrznym między dmuchawą a parownikiem.
Witam Was czy ktos podpowie gdzie jest rezystor dmuchawy Citroen C4 grand picasso 2015 +
Nie, "ignition main circuits relay", przekaźnik dający napięcie na pewne układy, np w celu odciążenia akumulatora przy odpalaniu. U mnie jeszcze elektryczne szyby, ogrzewanie tylnej szyby i radio/zapalniczkę. http://obrazki.elektroda.pl/5181316800_1... Masz przekaźnik nr1 ? Wyjmij gdy nie wyłączy się dmuchawa, 3 schematy do 1,6 pokazują...
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Możliwości są dwie kupujesz niskiej jakości zamienniki lub masz uszkodzoną samą dmuchawę.
Czy to wersja po lifcie mk2? jak się dostać do tego od strony pasażera czy kierowcy
Dzięki jutro sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam
Miałem podobny przypadek: brak ogrzewania, brak nawiewu. Pomogła wymiana rezystora dmuchawy. Podobna sytuacja wydarzyła się po ok. roku, tym razem dmuchawa działała tylko na najwyższym biegu. I znowu rezystor wymieniony, wszystko wróciło do normy. Wymiana rezystora wymaga zdemontowania obudowy nad nogami pasażera (3 klipsy) oraz schowka (wkręty torx...
Na filmiku compact, ja mam coupe i totalnie nie mogę tego znaleźć, jeśli nie znajdę tego w środku, będę się tam rozglądać, dzięki!
silnik dmuchawy nowy, rezystor dmuchawy nowy Nowe, ale oryginały czy zamienniki? A może nowe ale nowe używane? To istotne...
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Zasysak jest (o ile dobrze pamiętam ) nad lewą stopą pasażera, jest to też chyba najłatwiejsza droga do rezystora dmuchawy tak na marginesie.
Witam Znalazłem w sieci może Ci się przyda. Pierwszy rezystor dmuchawy 2.2 ohm; drugi 5.6 ohm. Źródło : http://elektrokadet.w.interia.pl/ogrzewa...
Szukam schematu rezystora dmuchawy Valeo F664411D/F lub calego schematu nawiewu do Renault Clio II 1.4 16v 2003r.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Dziekuję za rysunek,wynika z niego ze opornik znajduje sie obok dmuchawy to jest po stronie pasazera.Niestety po zdemontowaniu elastycznej osłony dmuchawy, rezystora nie widac.Przez otwór powstały po zdemontowaniu obudowy popielniczki równiez go niema. JAK SIE DO NIEGO DOBRAĆ?CO NALEZY ZDEMONTOWAĆ?
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtop...
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Witam. To co masz na zdjeciu to jest rezystor dmuchawy. Jeśli masz z nim problemy to jest wielce prawdopodobne, że jest to spowodowane dużym oporem ze strony dmuchawy. Więc zaczął bym od wymiany filtra, który prawdopodobnie jest zapchany.
Nie sprawdzaj tych 12V miernikiem tylko żarówą,chociaż 21W,to wszystko wyjaśni.
No dobra, ale jak tam widać wirnik dmuchawy, a tam jest zamontowany rezystor dmuchawy na obudowie. Jak pamiętam, od środka to nie będzie zwarcia tego rezystora jak podam jaks środek
115'C do 218'C
Wymiana Rezystora dmuchawy. Uszkodzony rezystor brak przejścia.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Witam, dźwięk przypomina mi uszkodzone łożysko. Ps. W życiu nie słyszałem hałasującego rezystora :)
Cześć wszystkim. Szukam schematu lub fotki jak powinny być połączone przewody rezystora dmuchawy(jeża) w Peugeot 206cc. Kostka 5pin i 2 pin. Dzięki. Pozdrawiam 😁
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Kolega wyżej ma racje, ostatnio miałem taki przypadek że działał tylko bieg 4 dmuchawy i właśnie ten rezystor był uszkodzony
https://allegro.pl/oferta/95skv072-rezys... 95SKV072 REZYSTOR DMUCHAWY OPEL MERIVA ESEN SKV Cheapest or in other words only one available. Almost 5 years ;) buyed 22.08.2020 for similar price. Now I'm thinking about replacing 1 gear to PWM regulated but that's still in thinking "version".
Jeśli napięcie dochodzi do rezystora, a nawiew nadal nie startuje to wskazuje na rezystor.
zajrzyj od kabiny za schowkiem pasażera, jak go zdemontujesz powinienes zobaczyc filtr przeciwpyłkowy, wyjmnij go i juz masz silnik dmuchawy, rezystor jest dosc karkołomnie umieszczony bo jest wpuszczony w kanał powietrzny gdyz w czasie pracy bardzo sie nagrzewa i jest chłodzony powietrzem wpadajacym i tłoczonym przez wentylator dmuchawy rezystor wstepny...
rezystor dmuchawy rezystor rezystor opornik dmuchawy rezystor dmuchawy peugeot
renault ręczny hamulec ważność klucz skrzynia automatyczna dodge
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Schemat silnika 2.2 Land Rover Freelander 2 TD4/SD4 – manual, wiązki, ECU SID204/SID208 Privileg Sensation 9415 – kod E40 po włączeniu start, błąd blokady drzwi