Nie ma kompetencji żeby tutaj dokładnie podpowiedzieć, ale regulator napięcia ma znaczenie w stosunku do konstrukcji alternatora i nie można sobie go dobrać od tak czy tylko patrząc na napięcie.
Napięcie na akumulatorze w samochodzie bardzo szybko podnosi się do 14V (lub trochę więcej) gdyż alternator jest źródłem prądu stałonapięciowym i w pierwszych sekundach (minutach) potrafi ładować pełną swoją mocą to może być 50A i więcej. Przez to napięcie szybko wzrasta, a prąd maleje proporcjonalnie do szybkości naładowania się akumulatora. Jak akumulator...
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
Czy ma ktoś pomysł jaki kontroler dobrać tak aby obsłużył 4 alternatory o łącznym prądzie 600A którym będzie ładować akumulatory połączone szeregowo do zasilenia silnika ?! https://obrazki.elektroda.pl/5962404300_...
Jaki dobrać akumulator do tego alternatora?? Ile Ah itd. http://www.allegro.pl/item122340421_alte...
Sprawa wygląda tak: jak jest nie nałdowany akumulator(np po rozruchu to ciagnie duży prąd) wtedy jest falowanie gdy już sie podładuje to brak falowania Podejżewam,że alternator został dobrany do mniejszego akumulatora, prducent chcac zaoszczedzic na nowym alternatorze dorzucil przewód oprowy. Podaj dane akumulatora i alternatora.
a do czego potrzebujesz ten kondesator, bo napewno on nie zastąpi akumulatora. Napisz bardziej szczegółowo jaki masz pomysł a pomyślimy co z tym zrobić. Pozdrawiam Piotrek
po to 10A bo ładowarka ma taką opcje Ładowanie większym prądem gdy nie jest to konieczne zmniejsza żywotność akumulatora. Skoro na tej nie potrafisz dobrać najbardziej optymalnych parametrów, to najprościej zmienić prostownik (ładowarkę).
Oczywiście macie rację. Koło pasowe na silniku ma 50mm, na alternatorze 73mm. Przełożenie wynosi 0,68. Przy obrotach silnika około 2800obr, na alternatorze wychodzi 1900obr. Obroty w kosiarce są stałe. Do jakich obrotów alternatora dobrać koło pasowe? Przy kole 100mm wychodzi 3830obr.
Minimum 60Ah znanej firmy . ok 300 zł. Wbrew opiniom "fachowców" dobrze jest mieć wiekszy aku niż podaje producent . Aby odpowiadał gabarytami . Przy alternatorze sprawnie działjącym napewno będzie doładowany . pozdrawiam
Witam, Jaki dobrać alternator do ciągnika 4 gary, i akumulatory 2x6V 195 A każdy. Czy każdy będzie się nadawał ?
Każdy alternator powinien mieć regulator (jedne mają wbudowane a do innych trzeba podpiąć zewnętrzny). Co do mocy to trzeba by policzyć zapotrzebowanie (np.1000 W przy 12 V to jest ok. 83 A) dodać zapas na straty, do tego dobrać odpowiedni akumulator i alternator (albo dwa :D )
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Niestety po wymianie modułu i skasowaniu błędu, brak poprawy. Po kilku sekundach pracy silnika wyskakuje błąd i informacja na wyświetlaczu. Spróbuję dobrać się do alternatora ( mimo że ładowanie na akumulatorze wynosi od 13,9 do 14,2 V)
dziugi daj znać znać jak postępy z nowym alternatorem. Gdyby coś nie działało chętnie pomogę dobać odpowiedni alternator, choć jestem prawie pewien, że do starego można dobrać odpowiedni regulator.
Co to za ciągnik? Jaka marka i model? A problem polega na tym że padł alternator i nie wiem jaki dobrać żeby doładował taki akumulator Alternator dobiera się raczej ze względu na pobór prądu przez odbiorniki a nie ze względu na akumulator . Im więcej masz odbiorników prądu w czasie pracy ciągnika tym mocniejszy potrzebujesz alternator.
źle dobrany To jest tzw. legenda miejska (totalna bzdura).
Jeśli juz tylko do grzania to chyba wystarczyłby alternator bez regulatora, ze stałą wzbudzenia, nie ma potrzeby stosowania regulatora tylko do tego celu (z regulatorem w parze idzie akumulator), mogą być wspólne masy. Dobierz tylko dobrze grzałki do alternatora.
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
http://obrazki.elektroda.pl/3854031300_1... Opornik trzeba dobrać tak, aby przy maksymalnie wyładowanym aku 12V/18Ah i napięciu alternatora 14,4V prąd ładowania nie przekroczył 2A. Diody Schottky dobierz na wartość prądu pobieraną przez elektronikę - 5A ? Pytajnik, bo chyba coś kręcisz. Jeśli pobór prądu wynosi 5A to akumulator 18Ah...
Ja upieram się przy swoim. Akumulator musi być dobrany do mocy alternatora( na tabliczce znamionowej alternatora powinien być opis max aku który można podłączyć). Pozdrawiam
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
No dobrze alternator ładuje akumulator ale dobry akumulator tez nie przyjmuje prądu bo jest naładowany :) Zasada jest taka ze alternator jest tak dobrany do samochodu ze włączając wszystkie odbiorniki to alternator powinien je wszystkie pokonywać i jeszcze doładowywać akumulator :)
Witam Jeżeli prąd ładowania będzie mniejszy od prądu pobierania przez car audio akumulator się wyczerpie.Wiadomo że w seryjnych autkach nieprzewidują że zamontowany bedzie sprzęt wyższej klasy niż seryjny .Wiadomo że Alternatory i akumulatory są tak dobrane żeby autko funkcjonowało bez doładowywania .Problem zaczyna sie wtedy jeżeli dołączymy dodatkowe...
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
Wiemy, że kombajn ale jakiej wielkości. A szczególnie jakiej mocy silnik co da nieco wyobrażenia o maszynie. Te 80 A to jednak chyba zbyt wiele. Jakże zabawne w tej sytuacji są propozycje włożenia jednego akumulatora 12 V i zwykłego alternatora (w domyśle 40 - 50 A). Zastosowane rozwiązanie jest typowe dla większych maszyn. Podaj urządzenia elektryczne,...
Drugi alternator odpada ze względu na napędzenie go dodatkowym paskiem klinowym. Wiąże się to z wymianą koła napędowego ( szajby) i dodatkowy problem umiejscowienie alternatora. Co jest największym problemem. Pomijam już połączenie elektryczne. Jedyny sensowny sposób to wymienić alternator na mocniejszy. Skoro już masz alternatory 70A to nie staraj...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
Witam, chyba nie masz czym zmierzyć napięcia ładowania? Przy sprawnym ładowaniu można odpiąć klemę akumulatora i silnik nie zgaśnie. Dlaczego został wymieniony regulator? Może źle dobrany regulator albo uszkodzony alternator. Może czegoś nie dokręciłeś, dlatego nie zawsze problem występuje.
Nie myślałeś nad reflektorami LED (LED lightbar)? https://obrazki.elektroda.pl/8230772500_... Korzyści: - kompaktowa budowa - zamiast czterech lamp montujesz jedną - duża siła światła - mały pobór mocy co się przekłada na lepsze warunki pracy alternatora i akumulatora - można sobie dobrać kolor światła według upodobania - regulujesz...
z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem. W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
Tam jest Alternator. Takze powinno zaspokoic 170AH i 950A. Jednakze czy zaspokoi to rozrusznik?
Tak, pozostałe kontrolki działają jak należy. Jeśli chodzi o wtyczkę wielostykową koło akumulatora to chodzi o tą okrągłą? teraz jest już ciemno, ale jutro spróbuję się dobrać do alternatora i jeszcze raz rzucę okiem na bezpiecznik, choć wydaje mi się, że jest w porządku.
Witam, Zrobiłem kilka prób: 1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok. 2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V 3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii). Sprawdzę...
Raczej tak, inaczej nie było by w ogóle prądu, chyba że o czymś nie wiem. Zastanawiam się jak sprawdzić czy ECU wysyła jakikolwiek sygnał do alternatora... Bo może kabel sygnałowy jest gdzieś uwalony, chociaż tego nie widać? Jak zlokalizować pin wyjściowy? Bo komputer ,,to to coś" koło akumulatora, na dwa duże wtyki, co nie? A jakby się okazało jednak,...
On już i bez alternatora jeździ i atxami akumulatory ze słońca ładuje. Cóż, do szkoły pod górkę to i tak bywa
Należy tak dobrać przełożenie pomiędzy silnikiem, a alternatorem aby obroty alternatora wynosiły 1300 do 1400obr/min przy wolnych obrotach silnika.
Słaby aku masz. Kondensator nie wiele pomoże w przypadku gdy akumulator nie będzie wstanie oddać wystarczająco dużo A. Zobacz jaki masz alternator i może zmień akumulator na taki 72Ah.
Właśnie też coś mi zaświtało. Faktycznie naładowanie jednego może spowodować przeładowanie lub nie doładowanie następnego. Jest miejsce na inny akumulator to może zastosuje to rozwiązanie. Jeszcze inna myśl dwa alternatory 12V i każdy ładuje swój. Jak dobrać rezystor ażeby nie spalić wentylatora 12V.
A po co chcesz wogóle wstawiać ten rezystor? W trakcie pracy silnika w sprawnej intalacji samochodowej występuje napięcie ok 14,4V ze względu na ładowanie akumulatora przez alternator. Rezystor 0,4÷0,5Ω 10W.
Witam Niestety po 4 latach mój obecny akumulator EXIDE 55 AH przy mrozach odmawia posłuszeństwa, sprawdzałem lądowanie i na wolnych jest 13,8V wiec raczej OK, generalnie jak go doładuje prostownikiem to pojeżdze 2 dni ale później już nie odpala.. Przymierzam się do zakupu nowego ale no właśnie chce dobrze dobrać akumulator, autko to VW POLO II z 1992r...
Kolego. UAZ jako pojazd o długiej historii miał przeróżne rozwiązania konstrukcyjne w tym alternatory. Spróbuj zidentyfikować to urządzenie lub przynajmiej dokładniej opisać. Ja nie wiem, czy ten regulator jest zintegrowany z alternatorem, czy zewnętrzny. Podejrzewając, że chodzi o zewnętrzny widzę konieczność zamontowania przekaźnika (trochę specjalizowanego)...
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
to czyli silniki 500w odpadaja a alternator samochodowy może byc bo mam wójka mechanika tylko jakie do tego akumulatory i jaki sterownik?? Dodano po 2 i jeszcze jedno alternator diziala jak silnik tak?? i jest zasilany z akumulatora??
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Jelcz - G-2020 350 zł allegro. 28v 60A = ~~1680W Alternatror dla Ursus c-330 - ok 100zł allegro. 12v 70A =~~840W 2400W? 1) A nie liczy się tego przypadkiem jako V * A = W? 2) Jak dobrać akumulator do 28V? Przywykłem, że 12V to napięcie akumulatora, chyba, że spinamy je równolegle. Ale... czy to w powietrze nie wyleci? :)
Moc silnika WSK 125 to zdaje się coś około 4kW. Sprawność samego alternatora jak i przekładni oceniłbym na max 50%. Czyli całość z biedą napędzi 2 alternatory 70A. Alternatory do prawidłowej pracy potrzebują akumulatora, choćby niewielkiego. Chłodzenie jak najbardziej jest wymagane-może to być wentylator napędzany od wału silnika bądź przekładni, może...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Witam Naładowałem akumulator do pełna po czym spróbowałem odpalić silnik zapalił bez problemu na wyświetlaczu nic się nie pojawiło. Przy okazji byłem sprawdzić akumulator okazało się że jest sprawny około w 30%. Akumulator mam o pojemności 74 AH trzeba będzie przygotować się na wymianę pytanie tylko jak aku kupić bo z tego co czytałem to aku należy...
zadziwia mnie jak piszą niektórzy iż nawet 8 lat jeżdżą na jednym akumulatorze To jest kwestia egzemplarza, kultury technicznej związanej z obsługą oraz prawidłowego ładowania przez alternator. Podobnie jest z eksploatacją samych silników cześć odpala silnik i od razu jedzie inni odpalają i odczekują 1-2 minuty aż silnik zostanie dobrze nasmarowany....
strikexp Tak nieśmiało spytam, jakie napięcie dawał ten prostownik? Żeby nie było nieporozumień, czy pod obciążeniem, czy bez, czy chodzi o wartość średnią, skuteczną czy maksymalną, to podaj mi wartość bez obciążenia maksymalną, czyli z podłączonym kondensatorem. Dalej podtrzymuję, że jak prostownik daje bez obciążenia maksymalnie 14,4 V (Umax) to...
Witam. Ciekawe pytanie. Jaki prąd może dać alternator, który ma wydajność 80A? Może 80A? Teraz bardziej poważnie. W czasie rozruchu rozrusznik pobiera około 200A lub więcej (zależy od silnika i zdolności rozruchowej akumulatora). Pzdr.
Nie rozumiesz nadal- regler pilnuje aby w instalacji napięcie nie wzrosło wyżej, niż 14,4V i nie jest dla niego ważne jakiej pojemności jest akumulator. Akumulator jest dobrany pod kątem zapotrzebowania do uruchomienia silnika i pozostałych odbiorników. Natomiast alternator, czy prądnica ma być dobrana do pokrycia komsumpcji prądu przez wszystkie odbiorniki,...
Nie wiem dlaczego miałby to być alternator. Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Trzeba tylko dobrać przekładnię żeby prądnica pracowała z nominalnymi obrotami. Do prądnicy podłączasz stabilizator na 5V z kondensatorami i ewentualnie mały akumulator 4,8V, który zapewni działanie aparatury przed załączeniem i...
Moim zdaniem akumulator podłączasz do alternatora przez BMS, a rozrusznik bezpośrednio pod akumulator. I masz rozwiązany problem ładowania oraz zbyt wysokiego prądu. Musisz tylko dobrać ogniwa LiFePo4 o odpowiednim prądzie by przy rozruchu się nie uszkodziły. Nie wiem tylko jaki to ma sens. Nowy akumulator Pb kosztuje powiedzmy 350zł. Wystarczy na ładnych...
Warto obejrzeć w/w nagranie i stosować się do podanych tam zaleceń (zwłaszcza jeśli jest zimno i próbujemy uruchomić samochód z dużym silnikiem wysokoprężnym "pożyczając prąd" z samochodu z niewielkim silnikiem benzynowym) - zwłaszcza aby nie próbować uruchamiać drugiego samochodu zaraz po podłączeniu przewodów, tylko odczekać kilka minut i aby nie...
A jakbym zamontowal alternator i wlozyl akumulator z samochodu to sa jakies szanse zeby pociągnelo cale oswietlenie
Witam. Mam następujący problem: posiadam minikoparkę z silnikiem KUBOTA. Jest zainstalowany alternator (z tego co udało mi się odkryć chyba jednofazowy, choć ekspertem nie jestem). W każdym razie wychodzą z niego dwa kable i na wyjściu w zależności od obrotów mam 25 - 50V napięcie zmiennego. Problem w tym, że nie ma regulatora napięcia.:(. Po wielu...
Z opisu w #1 można wywnioskować, że planujesz taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/1457890200_... Trochę mało danych podajesz. Np. nie wiadomo jakie napięcie ma LiFePO4 - czy to pojedyncze ogniwo, czy bateria. Nie wiadomo też jaki zakres napięć wejściowych jest tolerowany przez regulator MPPT i czy będzie działał przy napięciu instalacji...
Niestety nie zdążyłem dobrać się do alternatora, łatałem i konserwowałem zbiornik paliwa (ciekł), ale akumulator naładowałem i nic nie pomogło.. alternator będę wyciągał chyba pod domem, bo zima sie zbliża i auto coraz toporniej jeździ, btw. szczotki koszt 10pln, regulator 25pln (trzeba wylutowywać stare i lutować nowe) sklep z rozrusznikami i alternatorami...
takie info mam na aku : 1S0 915 105 A (pierwszy rząd) 12V 59Ah 320A DIN (drugi rząd) Najlepiej jak byś zrobił zdjęcie nalepki, ale myślę że będzie programowany więc jeśli kupisz taki sam nie będzie trzeba nic robić tyko przyłożyć go, jeśli kupisz deko inny trzeba programować tak na pewno jest programowany bo masz Start Stop Varta około 500 zł Bosch...
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Nie do końca zgadzam się z przedmówcami. Typowy akumulator do Matiza ma pojemność 35Ah. Powiedzmy, że bez problemu można włożyć akumulator o pojemności 40 Ah. Natomiast instalowanie akumulatora o większej pojemności, może powodować że będzie on permanętnie "nie doładowany". Teoretycznie pojemność akumulatora jest dobrana pod instalcje w samochodzie...
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Zarówno na schemacie elektrycznym (niestety, nie mam na nim wyszczególnionych obwodów ładowania) jest wyraźnie zaznaczony minus na masie. Podobnie jest w naturze - nieliczna pokładowa elektronika (przekaźniki czasowe czuwaka, tranzystorowe przetwornice świetlówek oświetlenia przedziału pasażerskiego) działają prawidłowo, zasilane z akumulatorów - także...
Ano chyba od zawsze. Nic głupszego już nie wymyślisz? To teraz poczytaj sobie o bilansie energetycznym w aucie. Diesel i większa ilość cylindrów po części się zgadza ale reszta to brednie. O pojemności akumulatora decyduje przede wszystkim ilość i moc odbiorników prądu w aucie. Weź kolego nie gadaj. Najważniejszym parametrem akumulatora rozruchowego...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Przetwornica działa jak dławik ,dodatkowy aku zbytnio nie obciąża alternatora. Czasami jak był rozładowany do 11,2v na wolnych obrotach silnik zwalniał odkąd ładuje przetwornicą + prost. nie ma tego problemu. Zależy mi na wyeliminowaniu przetwornicy. Witam . Dobrze kombinujesz , przetwornica działa jako ogranicznik prądu ładowania . Akumulator wyładowany...
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
Nie obliczy dlatego bo brak mu wiedzy niestety. A nie że będzie liczył i będą mu wychodziły dobre rzeczy. Nie nawet jak zacznie to wyjdą bzdury. Dobierze współczynniki jakie będzie chciał. Tyle żeby je dobrać to trzeba coś na ten temat wiedzieć a on nawet nie wie z jakiego wzoru się do tego zabrać. Co do tego że większy lepiej zakręci pisałem już wyżej...
Prąd z alternatora jest stale regulowany przez regulator Nie prąd tylko napięcie. w samochodzie jest to tak dobrane by regulator pasował do pojemnosci akumulatora Regulator nie ma nic do pojemności akumulatora. W zależności od zastosowanego alternatora, do samego ładowania akumulatora wystarczy już nawet około 2500 obr/min alternatora. Oczywiście przy...
Z tego co wiem, to akumulator żelowy nie nadaje się auta i ma inne zastosowanie. W aucie przy rozruchu jest duży pobór mocy, a ten akumulator nie jest do tego przystosowany. Wymaga też specjalnie dobranej do niego ładowarki. Zastanów się nad zastosowaniem akumulatora AGM... To kolega nie wie, że akumulator AGM jest właśnie żelowy? Akumulatory żelowe...
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem i podpowiedzi, temat zamykam bo rozwiązanie przyszło wiedzą, sprawdziłem alternator po swojemu i okazało się że zamiennik był nie ten do tego auta. Występują dwa typy regulatorów i na jednych jest napięcie do wzbudzenia a drugich nie ma. Po wymianie na odpowiedni regulator wszystko śmiga jak należy. To właśnie...
Instrukcji było wiele i różnych,nawet wyróżniane złotą czcionką w teleexpresie.Taki problem może się pojawić,gdy autko jeżdzi na trasie 3 km rano i wraca tą samą drogą,razem 6km,podaję przykładowo.Alternator jest w stanie dostarczać ciągle 30A prądu i więcej,w ciężarówkach 50,w autobusach, pewno ze sto. Auto zapalone na popych,(wyładowana bateria do...
Witam, myślę że miałeś na myśli 8V wtedy trzeba by było dobrać akumulator na te 8V a to nie ma sensu. Sprawę wzbudzenia poprawiło by zastosowanie układu obcowzbudnego ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest alternator jak pisze mr.Sławek.
bo czytałem że musi być w sam raz do panelu dobrany. Jak wspomniałem to troche odwrócenie kolejności bo akumulator powinien być dobrany do zapotrzebowania na energie a w zasadzie do zapotrzebowania na magazynowane energii a panel należy dopasować do takiego zestawu. Ale można próbować chodzić tyłem tylko proszę bez pretensji, że nie jest tak szybko...
Ale tu nie ma co rysować. Kupujesz transformator sieciowy około 100W i napięciu znamionowym około 10V. Wytrzyma on pobór prądu około 10A. w szereg z przewodem sieciowym włącz koniecznie bezpiecznik 0,6A. Do strony wtórnej włącz mostek prostowniczy lub zlutuj taki mostek z 4 diod 10-amperowych. Włączony na wyjściu takiego zasilacza kondensator elektrolityczny...
No ale On dobrze napisał ,bo czytając forum natkniesz się na informacje , że ten głośnik w miarę dobrze nadaje się do HH , a co do Monacora , to już nawet nie wspomnę ile jest tematów o tym wzmacniaczu. Używając opcji "szukaj" znajdziesz 2 tematy, a w jednym masz wszystkie dane T-S dla niego. Piszesz również, że producent zaleca closed ale Ty wiesz...
Oczywiscie ze nie rozumiem poniewaz jestem tokarzem szlifierzem ucze sie powoli elektroniki ale musze sam z ksiazek i nie wszystko jest jasne. Umiem polutowac uklad ale jak mam wszystko rozpisane i policzone. To ma byc zabezpieczenie akumulatora w maxi skuterze, ladowanie podczas pracy wynosi ok 14,5v ale mam podpieta mate grzewcza pod siedzenie i.chce...
Problem polega na bilansie energetycznym całej instalacji samochodu. Jeżeli ilość energii dostarczanej przez alternator będzie mniejsza od ilości energii pobieranej przez odbiorniki samochodu, to akumulator będzie sukcesywnie rozładowywany. Żeby to sprawdzić, podłącza się woltomierz do akumulatora, Zgadza się i żeby taka sytuacja zaistniała to napięcie...
Witam, mam sterownik świateł dziennych philips day light, który po napięciu z akumulatora włącza światła dzienne. Niestety przy niskich obrotach jak ruszam ze skrzyżowania lub parkuję to światła potrafią na chwilę przygasać, tak jakby napięcie spadło poniżej 14v i sterownik wyłącza światła. Pomyślałem aby zamontować kondensator przed sterownikiem, który...
Gdyby potrafił dobrać pracowników i lepiej zorganizować im pracę - zarabiałby więcej, jego pracownicy też. Na bylejakości tracimy wszyscy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Rolki mechanik nie założył a my przez 40 postów zastanawiamy się dlaczego alternator nie ładuje,
Im prościej, tym lepiej. Najprościej podłączać baterie akumulatorów tego samego rodzaju, pojemności, napięcia. Z tego nie uwzględniasz warunku pojemności - bateria będzie mniej pojemna, dobrana do pojemności lokalizatora. Do tego potrzebna jest wiedza o poborze prądu i zakładanym czasie działania. Kombinatoryka z ładowarkami zaczyna się, gdy sobie komplikujesz...
Przestańcie głupoty wypisywać. Jeśli auto zostało zamknięte przed wyjęciem akumulatora, to się podwójnie zaryglowało. Teraz bez prądu to można sobie wiecie... Wszelkie próby siłowego obracania wkładki poza jej zakres, skończą się uszkodzeniem zamka. Trzeba dobrać się od spodu pojazdu do zacisku rozrusznika/alternatora podłączyć na przewodach mały akumulatorek...
Witam wszystkich mam problem z samochodem Citroen C1. Samochód jeździł codziennie beż problemu zapalał itd. Ostatnio z przyczyn zdrowotnych zostawiłem go na około miesiąc pod chmurką bez odpalania po miesiącu zszedłem gdy zacząłem odpalać rozrusznik kręcił wolno jakby coś go blokowało. Stwierdziłem, że pewnie aku więc przełożyłem z innego auta nowy...
2gi akumulator jest kupiony. Kable od spawarki leżą już na stanie 35mm. A alternator nadal w poszukiwaniach. Budżet na wzmaka. Chciałbym się zmieścić w 1500
Jak się ma niedobrany do alternatora akumulator to trzeba go czasem prostownikiem ratować :D A jeśli chodzi o polecanie, to ja od siebie mogę zasugerować Jenox. Mój ojciec na nim jeździ już parę ładnych lat no a teraz ja go sobie sprawiłem.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
powiem tak, możesz kupić i nawet większy akumulator wszystko zależy czy twój alternator będzie w stanie go doładować jak należy, nie wystarczy że np ładuje napięciem np. 14V musi mieć również odpowiedni amperaż do takiego akumulatora bo jeżeli miałeś seryjnie np 45Ah a chcesz wstawić dwa razy więcej to możliwe że jeszcze bardziej sobie zaszkodzisz niż...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Czemu na wyższych obrotach jest aż 17-18V? Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Dodano po 2 Alternator kompletny 14V 55A z kołem i regulatorem, Zetor 5011-7045, 5211-7745, Ursus c-385, Zetor 8011 i pochodne, Inne (59115740) - - Agro-Punkt https://www.agro-punkt.pl/pl/catalog/vie...
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał wrażenie nie w pełni naładowanego. No ale jazda na krótkich...
Witam Jeżeli instalacja dobra ,alternator sprawny ma zapas mocy,przełożenie (alternator -silnik) dobrze dobrane ,to nie będzie mniej niż te 14V.
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Witam, mampytanie do fachowców elektroników:) czy regulator musi być dobrany do alternatora? czy może to być obojętnie jakiś tam z pojazdu a alternator z innego całkowicie pojazdu??
w oryginalnym silniku była prądnica ale nie mogę dobrać się do jej parametrów alternator jest pewnie 55A dzisiaj sprawdzę, w razie czego dam większy poborem lodówki i ogrzewania się nie przejmuję ,martwi mnie kiedy i jak ma się ładować ten drugi aku bo oryginalna instalacja jest niekompletna brakuje akurat kabla który załącza ten cholerny przekaźnik...
Witam, Kończę właśnie remont silnika WSK 175 i pomyślałem, że jest okazja aby zafundować mu elektroniczny zapłon. Jakieś 20 lat temu zabierałem się za własnoręczną budowę, ale na planach się skończyło. Dzisiaj łatwo dostępne są tanie moduły od skuterów, tak więc samodzielna budowa wydaje się trochę bez sensu. Wiele osób przystosowało te silniki do współpracy...
Witam wszystkich specjalistow, Zastanawiam sie czy mozna taki wentylator z samochodu jak na zdjeciach przerobic jakos w turbine wiatrowa aby ladowala na łodzi akumulatory samochodowe ? Jesli ktos wie jak to zamienic i czy sie da to bd wdzieczny za wypowiedz i wzskazowki. Pozdrawiam, Tomasz Miotk Witaj Tomasz, Zadanie, które opisałeś, jest możliwe do...
dobrać alternator akumulator dobrać alternator akumulator dobrać
hyundai obrazu cyfra moduł logować hasło elektroda
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Lampa cofania nie świeci w Polonezie - przyczyny i rozwiązania Jak naprawić obejmę fartucha pralki? Koszty i porady