Tu sobie poszukaj ;-))) http://www.kia-hotline.com/Main/Viewer/i...
Masz info na PW :arrow: A ta kontrolka jak EKG to usterka elementu obsługiwanego przez sterownik pojazdu , w Twoim przypadku chodzi o przekaźnik urządzenia czasowego wycieraczek ( zwarcie z masą lub przerwa w obwodzie) .
głowice zawsze dokręca się od środka w kierunku wskazówek zegara 7 8 2 3 1 4 6 5 tak mniej więcej to wygląda a poza tym to raczej na opakowaniu nowej uszczelki jest opisane jak dokręcać i z jakim momentem
Chodzi o kąt obrotu łba śruby. Czyli 90 stopni, potem jeszcze raz 90, następnie 45. Robimy to za pomocą sztywnego klucza. A oczywiście 25 Nm dynamometrycznym. Oczywiście z każdorazowym zachowaniem kolejności śrub.
Dociągało się tylko głowice żeliwne w starszych typach silników i ze starszymi typami uszczelek. W silnikach Mitsubishi, choć głównie serii 4GXX, uszczelka głowicy, to jest czuły punkt. Czuły na błędy montażowe. Ważne jest dokładne oczyszczenie powierzchni przylgni i wyrównanie (planowanie) głowicy, jeżeli jest potrzebne. Ważną sprawą jest również zastosowanie...
Odłącz przewody chłodzące od kompresora , zaślep tak żeby kompresor był bez kontaktu z płynem chłodzącym , i żeby można było zapalić motor , 10 ,15 min. niech popracuje(to nie groźne dla kompresora bez wody) zatrzymaj motor poczekaj chwilkę i sprawdź czy wywala wodę jak wyrzuci to dalej, do sprawdzenia pompa wodna- może wirnik być luźny na wałku pompy...
silnik Mack To nie zabardzo pomaga. Podaj dokładne dane, a otrzymasz dokładną odpowiedź! Model? Rok prod.? Jakaś moc silnika?
Głowicy nie dociągasz, zwiększasz tylko luz zaworowy. I po przepracowaniu 500h przeprowadzasz powtórną regulację zaworów tym razem na standartowy luz dla tego silnika. Później luz kontrolujesz co 1000h lub raz w roku.
Jeśli Ci potrzebne są te dane, to podaje: 1 moment = 10NM 2 poziom = 20Nm 3 ostatni poziom, to 240 stopni. Oczywiście to stosujesz tylko w tedy, jak wymieniasz uszczelkę głowicową i tylko w ów czas. Później już nie dociągasz głowicy - nigdy! Po co tam cokolwiek ruszałeś?
electrocom-op - w amerykańskej instrukcji SkyHawka podają ,aby śruby głowicy dociągać z siłą 13,5Nm (10ft/lb).
na opakowaniu po uszczelce głowicy masz podane wartości momętu siły dociągania głowicy i jej kolejność
tak ta która dociąga głowicę. Ile ona wystaje ponad blok silnika ?
Ale co ustawiłeś na pałę i czasem nie skrzywiłeś zawora któregoś przy dociąganiu głowicy?
Producent nakazuje wymianę śrub na nowe. Dołożysz 100zł za śruby a pomyśl jaki jest komfort psychiczny podczas dociągania głowicy.
Panowie jak w tym modelu jest z dociąganiem głowicy? Powinno sie po kilkudziesiat km dociągnąc ją? Znajomy mechanik mówi że nie ma takiej potrzeby i nie wiem czy faktycznie tak jest.
Pytanie dotyczące natrysków od spodu tłoka wymieniacie zawsze na nowe czy nie ? Jak zostawiacie stare tłoki np 4 to wymieniacie pierścienie czy lepiej zostawić stare na starych tulejach? Jak są niezapieczone? Dociąganie głowicy widziałem że ostatnie 3 cie 300Nm i potem 3 razy 90 stop a gdzieś wyczytałem że 1000Nm ? czy w końcu 300? Pompy ktoś wymienia...
Dzięki:) Chodzi mi o kolejność dociągania śrub na głowicy. Pozdrawiam
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Innymi przyczynami wyrzucznia płynu może być uszkodzony termostat, oraz cieknąca pompa wodna. Wczsie pracy silnika zasysane jest przez nią powietrze , na postoju cieknie. Jeżeli faktycznie uszcelka jest uszkodzona żadne dociąganie nic nie pomoże. Planowanie głowicy stosuje się tylko w przypadku wżerów w głowicy (inne przypadki to tylko próba podbicia...
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
20 Nm,dociąganie 40Nm.P
Przy szybkim przewijaniu "opasywacze" sie cofają, tylko dżwignia dociągania taśmy przed głowicę audio jest wysunięta.
Dzięki za info. Czy po przejechaniu około 1000km mam dociągać głowice? Jesli tak to jakim momentem?
Jak ustawiłeś na blokadach i dociągałeś koło głowicy to wycięcie z tyłu na impulsatorze było równo w tylną płaszczyzną głowicy? Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.pl/6475831100_1... Chodzi o ten znak. Blokady ok, wchodzą w wał i wałek, a impulsator przestawiony. Kiedy impulsator (koło wałka rozrządu) ustawiłem do płaszczyzny, wał był...
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,15 zimny Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,30 zimny Momenty dokręcające :: Głowica cylindra Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm Dokręć o 20 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm Dokręć o 60 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm Dokręcać 180° (nie dociągać) Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm (Max...
Zamrożenie silnika spowodowało pęknięcie bloku . nie wiadomo jakie spustoszenie spowodowało w środku , -- W środku przeważnie nic się nie dzieje. Uszczelki na tulejach są dobre. Dobrze, że dodałeś przeważnie, bo to można sprawdzić w 100% dopiero w zakładzie specjalistycznym, ale nawet jeżeli uda się zaspawać i obrobić prawidłowo nikt ci nie da gwarancji,...
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke.
Zastanawiam się po prostu bo po wymianie dolotu pojawił się przeciek (pocenie) oleju na głowicy zewnętrznie i czy nie zrobiłem błędu a silnik z 92r ma jeszcze oryginalne uszczelki przejechany 26tys/km , kiedyś 20lat temu były metody dociągania głowic po iluś tam kilometrów a to stare silnik.
Ja sie zastanawim czy to przez uszczelke a nie tuleje.. planowałeś glowice, jak dociągasz głowice 220mn tam trzeba.
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Można jeszcze zrobić elektromagnes z wciąganym rdzeniem, będzie lepsza zabawa. Na karkas trzeba użyć mosiężnej rurki, np. z anteny teleskopowej, oczywiście trzeba do tej rurki dolutować/dokleić kołnierze, aby zwoje się nie wysypywały. Wewnątrz rurki porusza się stalowy rdzeń dopasowany z minimalnym luzem. Jest to bardzo łatwe. Robiłem w podobny sposób...
Witam. Mam 2 problemy/usterki w moim silniku .1 to przedostający się olej do zbiornika z woda (olej w wodzie nie na odwrót!!!!) +do tego dochodzą bąbelki w zbiorniku wodnym. Głowica była planowana ,szczelność robiona , 2-nowe miedziane podkładki ,tuleja nowa ,pierścienie nowe stary tłok z korbowodem ,nowe panewki ,uszczelka pod głowica .Śruby głowicy...
Zawsze dokręcam na 30Nm, po 15 minutach (czas na ułożenie się uszczelki) dociągam o 90st, znowu po jakimś czasie o kolejne 90st. Nigdy nie było problemów. Auta jeżdżą po dziś dzień. Dwie i pół stówy za głowicę do 900 to bardzo drogo. Za stówkę mogę Ci załatwić sprawną jedynie do splanowania. Skąd jesteś?
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
Hmm jeśli bardziej przyjrzeć się Aspie to: 1. Wał korbowy jest kiepski do naprawy trzeba mieć sporo doświadczenia żeby go zregenerować nawet jeśli się to uda zrobić zostają inne problemy np wytarty rowek od simmeringu. 2. Zaworki zawsze były słabą stroną tej sprężarki; wiecznie któryś niedomagał, pękały spręzynki i masakrowały układ tłokowy. Jak pękł...
Cześć. Wymieniam uszczelkę pod głowicą w Renault Thalia 1,4 benzyna 2004. Silnik K7J700. Chcę kupić komplet uszczelek i co byście mi tu polecili. Elring 852.011 będzie ok? Czy może Reinz lub inne? Jak dobrać grubość uszczelki? Głowica pojedzie do sprawdzenia i będzie to drugie planowanie. Śruby też będą nowe. Z jaką siłą Nm dociąga się śruby w tych...
Będzie się pocić. rozbierz wyczyść, paste nakładaj zawsze na korpus wałka. Głowicy nie musisz planować . Uczczelke pewnie dociągałeś więc należało by założyć nową niewielki jej koszt.
Dla uproszczenia można przyjąć 10N/kg. Więc działając siłą 1kg na ramieniu 1m mamy 10Nm. Skracając ramię do 10cm mamy przy 1kg - 1Nm. No tak w rzeczywistości działa klucz dynamometryczny, z tą jeno różnicą, że ma dodatkową zapadkę, która przeskoczy jak będziesz chciał za mocno pociągnąć. Przy metodzie z wagą, sam musisz robić za zapadkę i patrzeć czy...
Tam niema kuleczek , a ustawienie dysku nigdy nie było krytyczne.Poprostu zakładałeś i dociągałeś śrubami. Dźwięk nie pochodzi z dysku , tylko z głowicy audio/control , chyba że to 6-ciogłowicowiec.
Mam jeszcze jedno pytanko czy jeśli teraz odkręcę głowicę to czy muszę zakładać nową uszczelkę pod głowicę (dodam że była ona raz przykręcona ale nie dociągana na ciepłym silniku, później znów odkręcona i taka sama sytuacja jak wcześniej, poza tym silnik nie był rozgrzany do więcej niż 40*C).
Aby temat był bardziej konstruktywny, a nie tylko przepychanki słowne, napisze kilka uwag o wymianie oleju w mojej myjce Karcher HD5/15C. Według instrukcji serwisowej otwory serwisowe powinny być gwintowane, lecz takie nie były. W takim razie gwintownikiem M6 poprawiłem otwory do głębokości ile dało radę. Następnie wykorzystując śruby M6 o długości...
od Błażej: Ciekawa miara - SOLIDNIE. Ile Nm jest? Bo mi się zawsze wydawało, że śruby w aucie, a głowicę w szczególności, dociąga się zgodnie z procedurą i wielkościami podanymi przez producenta pojazdu. Błażej, jak rozkręcisz tyle silników co ja to będziesz miał klucz dyno w mięśniach prawej ręki. Swoją drogą, słuszna rada o zabieleniu głowicy, wiele...
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
Kąt dociągania jest ostatnim krokiem po dokręceniu ich odpowiednim momentem. Także klucz dynamo jest niezbędny. Jestem pewien, że jeszcze się przyda więc inwestycja warta podjęcia.
Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki odnośnie sposobu wkręcenia nowych szpilek do mojego starego bloku. Strasznie umordowałem się z wykręceniem starych. Ze starych zostawiłem 4. Już nie mam siły i czasu. Uważam, że te szpilki są w przeszło 80 % dobre, bo nowe nakrętki wkręciłem na nie palcami i optycznie gwint nie był ponaciągany. Stosując klej do...
zmieniłem jedną świece na starą ,dokładnie 2 na drugiej cewce nr 4 , "pyrkanie " jak by zmniejszyło się jest mało słyszalne , jednak świeca po przejechaniu ok 10 km dostaje luzu i odkręca się , mimo że wkręcam ją rękoma do oporu i następnie dociągam z wyczuciem kluczem , możliwe że uszkodził się gwint w głowicy ?
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
A 12 kilo nie pozrywa gwintów w bloku. Szukałem też w necie ale takiej hondy nie było starszą jej siostre podobno dociąga się na 3 kilo i drugą ture na 6 kilo co ty na to ?
Tak według stopni ale najpierw kluczem dynamometrycznym dociągasz żeby równo była dociśnięta. Nie polecałbym kluczy made in topex itd ze wskazówką przynajmniej nie w tym przypadku
Witam, jaka powinna być (ew. która jest lepsza) uszczelka pod pokrywe zaworów w samochodzie Corsa 1.5D 95r , gumowa czy korkowa ? To zależy kto montuje! Kumplel kiedyś walczył w oplu 8v z wyciekami oleju właśnie spod pokrywy. Jeżdził od mechanika do mechanika i po ok. miesiącu znowu to samo. Powiedziałem mu jedż i kup nową i ja założę. Kupił (8zł.)...
hmm ciekawy pomysł nie planować głowicy w przypadku uszkodzenia uszczelki, zawsze zrobi się jakiś wżer. Co do dociagnia ja zrobiłem 21 tyś km w ciągu roku na głowicy która była tylko poprawnie dokrecona przy wymianie uszczelki. Ważne jest żeby cię nie wzieło na dokrecanie uszczelki kiedy już przejeździsz swoj bez jej dociągania. zrobisz np 1000 lub...
Tam nie ma za wiele elementów regulacyjnych, więc nawet jak to wszystko ktoś rozstroił, to roboty nie ma kosmicznej aby to doprowadzić do stanu wyjściowego. Wzbud wycisza szum? Czyli masz efekt jakby szeroko rozwalonej fali nośnej? Np. cisza na odcinku 1MHz i więcej? A potem przekręcasz gałę dalej i szum UKF wraca? Czy raczej nagle pojawia się potężny...
Witam, poszukuje kolejności i momentu dokręcenia śrub głowicy i panewek korbowodu do Kia Ceres 2.4 diesel jeśli to nie graniczy z cudem. Przekopałem chyba już całe Google na filipińskich stronach kończąc i nic. W Was jedyna nadzieja. Z góry dziękuję.
Sytuacja wygląda prawdopodobnie tak wymienione tylko 8 zaworów a któryś jeszcze był podgięty ale na tyle mało że sprężyna dociągała go gniazda i był w miarę szczelne. Takie przeginanie grzybka tam i z powrotem spowodowało że zawór urwał się do końca i klops. Trochę twoja że nie sprawdziłeś zakładu po obróbce głowicy ,ale głównie zakład robiący głowice...
Trochę czasu minęło ale udało mi się ogarnąć amplituner. Po podmienieniu cewki i kondensatora radio łapie zdecydowanie wyraźniej stacje w stereo. Co prawda siła sygnału nadal nie przekracza 3jednostek ale brak już charakterystycznego szumu przy słabym odbiorze stereo. Być może tranzystory w głowicy powoli kończą swój żywot stąd tak słaby sygnał odbioru...
Witam ponownie wymieniłem dziś świece ale nie maiłem okazji się dziś nim przejechać jutro zobaczę jak Fiacik pójdzie.Jedna świeca poszła szybko i sprawnie lecz z tą drugą mam problem ponieważ gdy ją popuściłem bardzo ciężko szła do końca gdy ją wkręcałem to odrazu szła ciężko ale wcale się nie dociągała i wychodzi na to że ktoś musiał przekręcić gwint...
Już jest wszystko O.K. Pierwszy raz od 1991 P75 działa poprawnie. Ten filcowy pasek sawsze był żle wyregulowany gdyż wogóle za mało było regulacji i musiałem powiększyć ją zwiększając skok regulacji poprzez wydłużenie regulacji napiłowyjąc otwór pilniczkiem. Po tej regulacji taśma zaczęła dobrze przylegać do głowicy kasującej i wreszcie napinacz dociąga...
Myjka Karcher K5.55 Jubilee nie daje ciśnienia. No ładnie, wiem, że ten temat już był przerabiany, ale problem jest ciągle nierozwiązany. Myjka pracowała może 10 godzin na przestrzeni 5 lat. Przestała dawać ciśnienie i nie wyłączała się. Rozebrałem, okazało się, że w plastikowym trójkącie, w głowicy zaworowej było pęknięcie i przemieszczenie. Kupiłem...
https://obrazki.elektroda.pl/1295799400_... Na starcie chciałbym podziękować wszystkim, którzy we mnie nie wierzyli - w was moja siła! :D Spis treści: 1. Wstęp 2. Założenia 3. Mechanika ruchu 4. Dlaczego nie CoreXY? 5. Ostateczny kształt "krzyża" 6. Toolchange - system zmiennych narzędzi 7. Parking głowic 8. Oś Z 9. Stół 10. System...
A wg mnie zapewne z powodu małego doświadczenia w złej kolejności przykręciłeś króciec gaźnika do cylindrów. A robi się to tak, że najpierw przykręcamy do cylindrów a dopiero potem cylindry wraz z głowicami dociągamy do bloku. W innym wypadku powstaje duża nieszczelność między gaźnikiem a cylindrami i ..... Nie zapali. Jeśli pod podaniu "kielicha" się...
Witam Kolego. Ja Cie nie pocieszę. Mam podobny problem już od roku i nikt mi nie jest w stanie pomóc. Mechanicznie wszystko wymienione, turbiny, wtryski głowica zrobiona, rozrząd itp itd. Kupiłem nawet nowy sterownik i nic właściwie. Mój tak do 100 dociąga, ale bieda taka. Nawet z górki 6 zapinam i nie chce jechać więcej nawet jakby go hamowało. Wyprzedzać...
Dzięki za odzew. Faktycznie może być, bo widelec jest prawie nie używany, a przeżył remont w domu i siłą rzeczy jest z lekka zanieczyszczony. Podobną usterkę już ktoś opisywał (oczywiście poszukałem i przeczytałem), ale pozwoliłem sobie napisać, bo chyba mój model jest inny i nic tam nie było o dociąganiu i "wstrzeliwaniu" kasety w "dołki startowe"....
W niektórych Maluszkach występował objaw luzowania się nakrętek lub nawet szpilek dociskających gaźnik do głowicy. Przy okazji wyjęcia gaźnika i czyszczenia nieświadomie się ten luz kasowało. Warto zrobić sobie specjalny klucz do dokręcania tych nakrętek przez takie oszlifowanie główki giętego klucza oczkowego by dało się łatwo dociągać tą nakrętkę...
Każda myśl warta sprawdzenia. Spróbuję odłączyć głowicę. Testów dokonuję na genratorze. Wstrajam się na idealny odbiór generatorem. Potem przy lekkim odstrojeniu generatora - AFC nie dociąga. Kiedyś miałem taki model na trzeszczącą fonię i pamiętam ,że sam doszedłem do tych syfiastych trymerków. Może tu też jest jakiś syfik, tylko co? Acha, tv był nastrojony...
Musisz jeszcze raz zrzucić głowicę i zobaczyć uszczelkę jeśli będzie ok. to zdemontuj zawory i przyjrzyj się dokładnie okolicom zaworów czy nie ma mikropęknięć ( najlepiej to widać jak się całą głowicę posmaruje przepracowanym olejem a potem szmatką wytrze do sucha w szparach pozostaje olej (czarny bo przepracowany) i widać cieniutkie jak włos pęknięcia.)...
Witam Posiadam w/w amplituner z przestrojoną oryginalna głowicą. Pokrywa cały zakres, siła sygnału na max, lecz po wyłączeniu i ponownym włączeniu za jakiś czas zaprogramowane stacje są odstrojone. Uvar stabilne, może chodzić cały dzień i wskaźnik 0 ani drgnie, ARCz też działa poprawnie - przy delikatnym odstrojeniu "dociąga" do 0. Będę wdzięczny za...
Głowica jest płaska, jeśli się nie mylę, więc nie ma znaczenia ile ją splanujesz, byle było to w granicach rozsądku. (głowica splanowana i gniazda zaworów też zazwyczaj liźnięte, więc nic się nie zmienia) Uszczelkę zakładasz grubszą o tyle, ile splanujesz blok. Nie planujesz bloku, więc wkładasz 0,7 taka jak była. Najgroźniejsze są wżery wokół cylindra....
Witam 3 dni temu robiłem klientowi uszczelkę pod głowicą w samochodzie citroen xsara 1,4 . Głowica oczywiście planowana , uszczelka solidna, lecz klient uparł się na pozostawienie starego paska rozrządu który nie wyglądał dobrze. Powiedziałem że zabiera auto na własną odpowiedzialność. Odebrał auto ,zapłacił. Następnego dnia dzwoni że coś nie działa...
Dziękuje za odpowiedzi. Co do głowicy jest oplombowana jeszcze fabryczne ustawienie i nie mam zamiaru jej dotykać bez potrzeby. :) Dodano po 32 Wydaje się, że jest diagnoza. Zgadza się z doświadczeniami jakie tu przeprowadziłem. Docisk jest w granicach 100 może 150 gram. Pomiar jest bardzo niedokładny. Jednak kiedy waga pokazuje 200g wałek jest już...
EEE popraw lepiej posta... :) słowo na c.. niestety modkowie nie są zbyt przyjaźnie do tego nastawieni. Głowice jeszcze sprawdź :) (pamiętaj dociągaj wszystko tylko kluczem dynamometrycznym!) Czyli czeka Cię remont :). To nic strasznego, ten silnik przyjemnie się naprawia. Sugeruję byś kupił sobie szpilki to mocowania tulei. (o ile są tanie) Chyba że...
To naprawdę świetny i użyteczny post. Potwierdzam, że operacja się udała w przypadku Sony KDL-32WE610, r. prod. 2018. Wymieniono RE-243ZP na CE251ZP (CE 251ZP zdobyłem z informacją, że był do KDL-40RE455). Wypięcie modułu głowicy z gniazda płyty telewizora robi się pod lekkim kątem, po odkręceniu śrubek mocujących nawet się on lekko unosi. Mogę potwierdzić...
Jeżeli chodzi o samą możliwość zestrojenia głowicy (uzyskania max czułości) to praca heterodyny (jeżeli założymy teoretycznie, że uzyskamy pokrycie pasma o szerokości 20,5MHz także dla heterodyny pracującej niżej) +10.7MHz lub -10,7MHz nie ma kompletnie znaczenia na możliwość zestrojenia głowicy (co najwyżej ARCZ zgłupieje jak heterodyny będzie pracować...
Jeśli głowica jest taka jak na rysunku to trzeba odkręcić 3 śrubki z góry razem z podkładką,zdjąć bęben do góry delikatnie oczyścić ośkę i lekko nasmarować oliwą do maszyn do szycia lub podobną (nie gęstą)-nasmarować też lekko,nie nalewać.Założyć bęben,podkładkę,lekko dokręcić śrubki delikatnie i po kolei dociągać.Zacieranie ośki w tego typu głowicach...
Jeżeli prawdą jest, że na nośniku (talerzach dysku) są ślady po głowicy to 2500 za odzyskanie danych nie jest wysoką ceną. - tak dla ciekawostki zapytam , a co jeżeli na talerzu ślad nie od głowicy a od czegoś co z dyskiem ma tyle samo wspólnego co i śrubokręt, ile takie coś musiało by kosztować ? 10000 , 100000 ? ile ? człowieku 2500 w tym przypadku...
Przy montażu instalacji gazowej trzeba się "wpiąć" do układu chłodzenia i tam najpierw bym szukał ubytków płynu. I to jest istotna uwaga. Mam dwa zagazowane samochody i w obydwóch miałem kłopoty ze szczelnością układu w miejscach włączenia reduktorów do układu. Ciągłe sączenie się płynu spod opasek zaciskowych (na śrubkę) na wężach wodnych do reduktora....
Głowica juz założona, rozrząd też. Przy tych operacjach spotkały mnie dziwne objawy mianowicie: Podczas dokręcania głowicy ostatnie 90st. sruba 6 i 10 miala taki lekki przeskok, początkowo myślałem że się ukręca albo zrywa gwint ale potem znów szła ciężko i wszystko trzyma. Potem rolka napinająca (bez "hydronapinacza") napiąłem i tak została bez dociągania...
Mam pytanie do zbiorowych umysłów. Przestroiłem głowicę owego tunera wygrzebanego z szafy na obecny zakres UKF. Głowica wydaje się być dobrze przestrojona w/g ogólnie dostępnych wskazówek, usunięte C3 C9 C19, za C17 wstawione 2x3p9 (inaczej zakres nie pokrywał skali), C23 wymienione na 2p2 by ARCz nie dociągał zbyt mocno do silnych stacji. Heterodyna...
Tyle razy już ściągałem tę pokrywę, czyściłem, odtłuszczałem, szlifowałem że teraz mogę sobie to wpisać do CV. Mając komplet śrub z gumowymi uszczelniaczami wstawiłem tam podkładkę która spowodowała, że te śruby mógłbym wkręcić kilka ruchów więcej. Tak zrobiłem. Dociągnąłem i heja. Po powrocie silnik nie tyle że się mocno pocił ale krwawił olejem. Musiałem...
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem nieco wyższego modelu vcr'a JVC, o którym mówił Kolega marck1 - ja mam HR-7700 EG. Mechanika magnetowidu jest prawie podobna. Po pierwsze: Jest to tzw. Mode switch, odpowiada za prawidłowe przełączanie magnetowidu w odpowiedni tryb pracy. Tutaj nie ma Mode-switcha!!! Jest tylko jeden wyłącznik krańcowy opasania!...
nie mam doświadczenia co chodzi o mechanikę pojazdów wiec możne na forum uda mi się rozwiązać problem to ze przewody muszą być trochę twarde to wiem ale nie powinny być twarde jak kamienie a takie są przed remontem uszczelki pod głowicą nie było tego problemu zwracałem na to uwagę żeby nie przegrzać silnika nie wiem może wymiana korka i przewodu wystarczy...
Zakładam, że heterodynę masz pracującą prawidłowo +10,7MHz względem odbieranej stacji. Czyli jak odbierasz stację na 100,0MHz to heterodyny w twojej głowicy oscyluje na pewno na częstotliwości 110,7MHz? Trzeba wykluczyć niedociągnięcia w rozważaniu. Trzeba też sprawdzić czy isostat od ARCZ na pewno ma dobrze łączące styki, bo po latach blaszki w isostatach...
Ja jak zakładałem swoją pompkę Wilo, to zadzwoniłem do przedstawiciela Wilo i powiedział mi że wszystkie pompki Wilo mogą pracować z glikolem.Teraz dużo ludzi zalewa centralne ogrzewanie glikolem.U innych producentów jest chyba podobnie. Dodano po 5 Dodam tylko że gorzej miałem z zaworami kulowymi bo po zalaniu glikolu zaczęły delikatnie ciec i musiałem...
Suszarka,zamrażacz może coś Uvar .Sprawdż czy ARCz dociąga z dwóch stron ,ale może być rozstrojone pcz.
Witam!!! Mam jeszcze taki błachy problem.Poci mi się autko po dekielkiem jak i pod nakrętkami.Uszczelki i tu i tu są nowe a mimo to jest mokro.Jak dopakowałem trońke za mocno nakrętki to mi dekielek pęknął i stanołem w chmurze dymu bo olej na rure wydechową poleciał.Teraz mam nowy dekielek i boję się dopakować na maksa żeby znowu go nie uszkodzić..Jęsli...
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Właśnie wyjąłem pompowtryski, górne i środkowe oringi są w porządku, natomiast dolne są już mocno wyrobione, nie podobają mi się gwinty w głowicy trochę luźno się wkrecaja, będę musiał je ostrożnie dociagac.. Razem z uszczelkami wymienic sruby od mocowania pompowtrysku i sruby regulacyjne ? Pompka w baku jest, juz ja wczesniej wyjmowalem i czyscilem...
Co to znaczy źle jest dioda? Diodę ARCz współpracującą ze starym demodulatorem stosunkowym, diodowym (na diodach germanowych AAPxxx) różnie wlutowywano, w zależności od tego, co tam sobie konstruktor wymyślił i w jakim kierunku wstawił dwie diody demodulatora. Wadą zasadniczą tak skleconego układu jest praca diody ARCz, po dostrojeniu do stacji (gdy...
Witam sprawdź czy taśma jest dobrze dociągnięta na głowicy i czy nie przestawił się tor prowadzenia taśmy.
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Dopiero będzie chodzić jak złoto gdy się wszystko ułoży i dotrze. Nie zapomnij dociągnąć głowicy po ok. 500 km. Szerokiej drogi i pozdrawiam.
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Oczywiście, że wiem. Dociągnij 90 Nm + 90° - zalecana śruba nowa, ale jak posmarujesz klejem do gwintów starą śrubę, to też powinno być ok.
Tak czytam i czytam się edukuje z książki "sam naprawiam 306" i widzę iż mam układ zasilania bosha jednopunkt motronic MA 3.0 a nie magneti mareli (występował ten układ tylko na wielowtrysku....) Przynajmniej tak wynika z tabel. A jak się sprawdza tę pompe? Dodano po 1 Panowie... Dziwna sprawa nastąpiła... Auto zaczęło lepiej jeżdzić z tym że najgorsze...
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Te tranzystory to nie do końca tak na ślepo,znalazłem na elektrodzie post Pana Grzegorza który pisał właśnie o tych tranzystorach... Tak, ale wtedy, oryginalne mają zczerniałe wyprowadzenia, co w tych "modelach" tranzystorów może skutkować rozszczelnieniem ich obudowy i degradacją struktury. Nie daje to raczej tak drastycznego spadku wzmocnienia. 1....
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Kiedyś zdarzyło mi się urwać w identyczny sposób nową świecę ale jakiś cep tak dociągnął że duża grzechotka poszła w ruch i puknęło ale użyłem maksymalnej siły, natomiast jeżeli mówisz że pociągnąłeś lekko to chyba widać czy było coś przykorodowane i wiadomo że będą pretensje ale bez Twojej całkowitej winy.P
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
+ nie jestem pewien. Pozostałe nogi wg zdjęcia. Jeśli fonie równoległej masz zasilanie +12V to musisz dociągnąć je z zasilacza, bo na głowicy jest 5V http://obrazki.elektroda.net/79_12272469...
Kiedyś oddawałem takie głowice do regeneracji w firmie INFODRUK SYSTEMS. Można jeszcze spróbować "dociągnąć" głowicę do wałka poprzez regulację "pręta" po której przesuwa się karetka. Tylko jak będzie za blisko to taśma będzie brudzić papier. Sporo tego naprawiałem jak miałem umowę z KRUS.
dociąganie drzwi schemat głowicy głowicy dokręcanie głowicy
kostka stacyjki octavia monitoring parkingu ciezko zapala
Jak zresetować lodówkę Siemens KG39NA91? Parametry tranzystora NCE7190: Napięcie, prąd, rezystancja