Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
[url=http://www.morgancarbon.pl/download... do docierania szczotek i czyszczenia komutatorów Strona 6.
Po wymianie wirnika na oryginalny gdy sprawne jest uzwojenie stojana należy dotrzeć szczotki do komutatora na obniżonym napięciu i obrotach . Czasami potrwa to chwile ale trzeba to zrobić starannie ,czasami trzeba użyć do tego papieru ściernego delikatnego lub specjalnych kamieni do docierania komutatorów. Wszystko wymaga staranności i doświadczenia.
Powodzenia w docieraniu komutatora papierem ściernym. A później dlaczego nadmiernie iskrzy..
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Jakie szczotki kupiłeś? Docierałeś komutator?
Po przetoczeniu komutatora poleca wykonać czynności które są widoczne na filmie od około 15tej minuty: https://www.youtube.com/watch?v=OXgCtUv7... 1. Toczenie 2. Oczyszczanie miejsc pomiędzy wycinkami komutatora. 3. Docieranie komutatora. Powinno się też jak kol. wcześniej napisał dotrzeć szczotki, aby miały kształt taki jak komutator.
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Trzeba oglądnąć komutator czy jego wycinki nie są jeden wyżej , drugi niżej . Jeżeli tak jest to silnik można uratować docierając komutator aż do wyrównania się wycinków i wtedy będzie wirować.
Według mnie przezwajający nie wymieniają komutatora,tylko robią nowe uzwojenia i zostawiają stary komutator. Tak robią tylko partacze. Porządna firma zawsze wymienia komutator, przetacza go, frezuje rowki, wyważa, wymienia łożyska na markowe i na końcu dociera komutator. Po takiej robocie silnik jest prawie jak nowy.
Nowe szczotki muszą się podczas pracy dokładnie spasować z komutatorem wirnika. Z biegiem czasu będą dokładnie przylegać do komutatora. Docieraj szczotki wirnika przez pewien okres przez pracę szlifierki bez obciążenia.
wymienilem na nowe i chyba cos sknocilem bo jest straszny dzwiek tarcia Szczotki po zamontowaniu trzeba dotrzeć pumeksem naturalnym na obrotach, podstawowe abecadło montera. Inaczej szkoda komutatora wirnika. Opisy docierania na Elektrodzie, np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Podłącz silnik na zewnątrz pralki (obok bez wmontowania-podłączony do instalacji pralki), weź pumex (tylko ostry-biały, nie taki farbowany dla kobiet-sorry jeżeli którąś uraziłem) i docieraj komutator (w trakcie nastawienia programu wirowania-po prostu trzymaj pumex dociśniety do komutatora przez kilka sekund).Szczotki muszą być dotarte. Pozdrawiam....
niepodobaja mi sie natomiast 2 rzeczy , jedna to ze szczotki iskrza lekko przy obrotach w prawo natomiast nie iskrza przy obrotach w lewo mimo ze ich powierzchnia jest ok Docierałeś komutator pumeksem? duzo sie mowi ze procesory sie zawieszaja i przejscie przez tryb serwisowy w 98 % reanimuje elektronike, ale opisy dotycz pralek serii PA.natomiast...
Z tym pumeksem to jest absolutna prawda, nie ma lepszej metody (żaden papier ścierny). Bierzesz "klocek" pumeksu (oczywiście naturalnego), odcinasz piłką do metalu wąski pasek i przytykasz do obracającego się komutatora tuż przed docieraną szczotką, czyli przemiennie z obu stron przez kilka sekund. Idealnie czyści się i dociera komutator wraz ze szczotkami...
Wirnik kupiłem ze Zgierza +szczotki . Stojan sprawdziłem jest dobry.Najpierw omomierzem taka sama oporność obu cewek i zasiliłem napięciem zmiennym ~14V ze śrubą w środku na drugiej cewce pokazało takie samo napięcie. Komutator docierałem papierem 1200 a potem poprawiłem 2000. nastepnie wyciąłem pasek papieru 2000 nakleiłem delikatnie na komutator i...
Iskrzenie szczotek zwłaszcza nowych świadczy o docieraniu się szczotek do komutatora.
Szczotki kupione oryginalne z sczotkotrzymaczami, oco chodzi z tym dotarciem. Szczotki się dociera po to, żeby dolegały całą swoją powierzchnią do komutatora. Jak wygląda komutator - nie ma wypaleń, nierówności itp. Zdejmij pasek i obróć energicznie sam bęben.
Witam. Tak, trzeba BARDZO dokładnie przeszlifować komutator i szczotki. Najprościej zrobić to, włączając silnik bez obciążenia na wolnych obrotach i czekać, aż szczotki dopasują sie do komutatora (docieranie) - zakładam, że komutator masz wyrównany np. przez stoczenie nierówności na tokarce, potem oczyszczenie rowków między segmentami komutatora. Później...
Ja nowe szczotki w pralkach i odkurzaczach docieram wstępnie papierem ściernym - podkładam papier 600 między komutator, a szczotkę, gładkim do komutatora i kilka razy obracam wirnikiem w lewo i prawo. W Silmie RH 5500 robi się to dość ciężko ;) Nawet po tym iskrzą, ale krócej. Docieranie szczotek odkurzacza powinno wykonywać się przy obniżonym napięciu...
Jeśli wszystko dobrze zakupiłeś i złożyłeś to pozostaje dotarcie szczotek do profilu komutatora (docierałeś?) Pozdrawiam
Szczotki powinny być markowe, dwuwarstwowe.Komutator przetoczony lub przynajmniej wyczyszczony dokładnie pumeksem .Po spełnieniu tych warunków docieranie szczotek do komutatora nie będzie takie kłopotliwe.
Kolego po wymianie stojana i wirnika ,po poprawnym połączeniu całości należy koniecznie dotrzeć szczotki do komutatora przy obniżonym napięciu i obrotach .Docieranie powinno trochę potrwać /nie kilka sekund tylko dłużej/ . Przy wyjmowaniu szczotek należy je oznaczyć by ponownie ich wkładać w dokładnie ten sam szczotkotrzymacz i ich nie odwracać . Przy...
Tak docierałem szczotki pumeksem, przetoczyłem komutator i docierałem też szczotki przez nałożenie na komutator paska drobnego papieru ściernego, wymieniłem już trzy komplety szczotek a za każdym razem kupowałem coraz lepsze aż doszedłem do oryginalnych Boscha i wielkie g... z tej roboty :x Jakbym nie robił i zamieniał szczotki zawsze ta w jednym szczotkotrzymaczu...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Te szczotkowe silniki wszystkie sie grzeją .silnik jest nowy i może szczotki na komutatorze sie docierają i stąd ten zapach
Na koniec skończyłem papierem 2000. Może kolega 15kVmaciej nagra filmik jak prowidłowo szlifuje komutator i dociera szczotki?
Przeczytaj poniższy temat a szczególnie o czyszczeniu komutatora i docieraniu szczotek. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Oczyściłeś ten silnik chociaż z pyłu węglowego, komutator i resztę osprzętu, szczotki nowe się dociera a nie montuje na pałę, inaczej kaplica, silnik teraz może być do wymiany...
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Szczotki dociera się pumeksem Papier ścierny nie wchodzi w grę. Tylko pumeks jak pisał kolega Gobro. https://youtu.be/ftkJ0tDF Co Obaj macie teoretycznie rację. Dlaczego teoretycznie? bo coś słyszeliście, ale nie do końca. Pumeksem, jak widać na filmie to dociera się komutator. Szczotki te powinny być fabrycznie podszlifowane. Dotarcie szczotek (prostych...
Wybrałeś bardzo nowatorską metodę docierania szczotek. Ucina się pasek drobnego papieru ściernego/ pow 240, wkłada pomiędzy szczotkę a komutator i ciągnąc w jedną i w drugą stronę ziarnem do szczotki. Metoda na nowe szczotki- stare są za krótkie i mają luz w szczotkotrzymaczach. Potem zasila się silnik 24V i dociera ostatecznie na małych obrotach (komutator...
Szczotek nie profiluje się papierem ściernym tylko pumeksem. Odcina się (piłką) pasek z kostki do mycia rąk i na pracującym silniku dotyka się delikatnie do komutatora najpierw przed jedną szczotką a później przed drugą. Ziarenka pumeksu dostają się pod szczotki i pięknie je docierają czyszcząc jednocześnie komutator. Na koniec przedmuchujemy silnik...
Witam ponownie, Nie musi być to pumeks, może być to zwyczajny kawałek papieru ściernego odpowiednio usztywniony ( ja stosuję ten sposób z powodzeniem ) gramatura bodajże 100 czy 120. Najlepiej "docierać" powierzchnię komutatora przy pełnym napięciu, dlatego że jak się wyrówna na niższym, później po przełączeniu na znamionowe nadal będzie iskrzyć. Łożyska...
Porównaj sprężyny czy są tak samo napięte może dobrze nie dociska szczotki Wyciąg szczotkę zobacz czy nie jest stopiona na ściankach może się blokować w szczotkotrzymaczu jeżeli będzie dobrze wyglądac zrob szczotkom fazki na rogach w miejscu styku komutatora ja docieram szczotki osełką lub naturalnym pumeksem Cóż najgorsze może być uszkodzony stojan...
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
Elektronarzędzia z komutatorem są wrażliwe na zanieczyszczenia.Zanieczyszczają się klatki komutatora, przerwy pomiędzy nimi i prowadnice szczotek - musisz czasami sprawdzać ich czystość i regulowany docisk.Czystość to też nie wszystko czasami komutator należy przetoczyć na tokarce i docierać drobnym papierem ściernym - następnie oczyścić. Jak będzie...
Hej, Alternator 90A Valeo z 1.9 TDI, wymieniłem szczotki i komutator. Po uruchomieniu silnika zaczyna ładować dopiero po około minucie, dwóch. Jak zacznie ładować tak już jest idealnie, znowu do ponownego rozruchu silnika. Po wymienia nie docierałem ani szczotek ani komutatora, myślałem, że dotrze się samo - zrobiłem ok. 20 km od wymiany. Jeszcze trochę...
Do docierania szczotek używam twardy pumex-wierz mi sprawdzone. Z suchego ,białego pumexu wytnij wzdłuż (najlepiej brzeszczotem) pasek , żeby doszedł do komutatora i na obrotach pięknie się docierają szczotki. Powodzenia.
Takie docieranie nic nie da poniewaz przy obracaniu ręką nie jesteś w stanie uzyskac takich obrotów jakie są potrzebne (komutator bedzie ładnie wyglądał bo usuniesz nalot z niego ale przy podłączeniu do pralki go i rozhulaniu na wirówce może powstać jeszcze większe iskrzenie ) Wyciąg silnik i spróbuj go napedzic nawet wiertarką przyłożoną do osi tam...
aby wykonać profil przylegania szczotki Jeśli komutator sprawny bez wyżłobień. Silniki komutatorowe docierać można również paskiem papieru ściernego około 200 - 600 zależnie od przylegania nowych szczotek, który "owija się" wokół komutatora i porusza się ręcznie wirnikiem.
Wszystko jest w porządku. Takie niewielkie iskrzenie zawsze występuje. Docieranie szczotek pumeksem? Ciekawy pomysł, ale bez sensu. Szczotki muszą się w naturalny sposób dopasować do krzywizny komutatora. Ale nawet jak już się dotrą, to iskrzenie nie zniknie. Zamontuj w odkurzaczu i używaj.
Jutro poszukam takich u mnie w mieście, a jak nie będzie to zamówię na Allegro Tylko zanim weźmiesz się do roboty poczytaj o czyszczeniu komutatora i docieraniu szczotek, bo na prostszych rzeczach ludzie się wykładali :D Wkładając szczotki ot tak w miejsce starych, można szybciej załatwić silnik.
Chyba same docierają się do krzywizny. Komutator nie jest wypalony. Spalił się stojan -- wg mnie jest niemal czarny na zewnątrz i trzeszczy pod palcami; być może także wirnik jest przegrzany. Czyli wg Ciebie po skrzywieniu nadal trafiają w stosowne lamelki z uwagi na owe krzywizny -- wcześniej dopasowane? Ale chyba po jakimś czasie szczotki dotrą się...
Trzeba by wyjąc silnik i sprawdzić czy po wymianie szczotek nie chodził by lepiej , czasami trzeba by wymienić szczotki razem z szczotko trzymaczem i dobrze je dotrzeć do komutatora. Dobra a idąc tym tropem docierania to ile czasu trwa dopasowywanie się szczotek do komutatora?
Nie trzeba. Dociera się tylko silniki szczotkowe i tylko w celu dopasowania szczotek do komutatora. Spokojnie możesz przyjąć, że robi to kontrola jakości w fabryce. A silników bezszczotkowych nie ma nawet sensu docierać, bo nie ma się co docierać.
Oczyść rowki komutatora i przeszlifuj komutator drobnym papierem ściernym . Nowe szczotki na początku iskrzą bo się docierają . Jeżeli łuk ciągnie się na całym obwodzie to prawdopodobnie usterka wirnika .
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Jeżeli wymieniałeś szczotki a przedtem silnik dobrze pracował to prawdopodobnie szczotki są za miękkie i strużyny z nich powodują zwarcie wycinków komutatora. Komutator ma być czysty z metalicznym połyskiem od pracujących szczotek. Wycinki komutatora muszą mieć wyraźną przerwę bez nadpaleń. Nadpalenia, ciągnący się łuk elektryczny po komutatorze świadczą...
Wymień szczotki,a potem przeczyść komutator rozpuszczalnikiem,ale zanim będziesz docierał szczotki poczekaj,aż rozpuszczalnik wyparuje.
Spróbuj docierać szczotki przy pomocy twardego pumexu (kawałek dociskasz do komutatora w czasie pracy silnika). Pozdrawiam.
Zdemontuj szczotki i z nimi na zakupy. Docieranie szczotekk znajdziesz tu, na forum. Sprawdz stan komutatora oraz jakosc polaczen w kostce silnika.
Kolego, od razu widać że nie masz doświadczenia z tego typu urządzeniami. Nie ma przebić to bardzo dobrze. Pamiętaj, że takie iskrzenie to zawsze jest sprawa czysto mechaniczna.Po prostu listki komutatora nie dolegają dobrze do szczotek.Używany komutator się przetacza, jak nie ma na to szans, to delikatnie bierzesz papier ścierny drobny tak ok.800-1000...
A co oznacza "praktycznie nowa"? Przed "chwilą" zakupiona, czy dłuższą chwilę sobie poleżała, w swojej walizce? Kiedy kończy się gwarancja? Moja, jak się dobrze przypatrzeć, momentami delikatnie iskrzy, ale że to silnik z komutatorem, to w sumie ma prawo, bądź co bądź, szczotki dotykają wielu płytek komutatora, "przeskakując" z klepki na klepkę, więc...
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Szczotki docierałem w ten sposób że włożyłem papier ścierny między komutator a szczotkę i kręciłem wirnikiem i elegancko się dotarły. Nie wiem sam co juz z tym silnikiem najlepiej jak go oddam do serwisu.
Ten papier ścierny, to pornografia! Niektórzy o tym wiedzą. Komutator należy docierać tylko i wyłącznie twardym pumeksem! AMEN! PS. Nowych silników się nie dociera; widocznie miałeś jakiś problem. Temat wyjątkowo, z uwagi na charakter i specyfikację, pozostawiam w serwisie. PS1. E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja...
Przy wymianie szczotek na nowe radzę docierać je na połowie napięcia (np. na starym ściemniaczu ) ponieważ nowe niewyrobione szczotki moga poszarpać komutator. Już miałem takie przypadki że czotki normalnie "zmieliły" komutator. Pozdrawiam Mat
jak dobrze dotrzeć takie szczotki do wirnika? Nowych szczotek nie dociera się do nowego wirnika. Zakłada się i mają chodzić.
Jeżeli jeden z wycinków komutatora wygląda inaczej niż pozostałe oznacza to, że masz uszkodzony wirnik. Charakterystyczny dźwięk wytwarza podniesiony wycinek komutatora, który haczy szczotkę. Wirnik do przewinięcia lub wymiana całego silnika. Należy zauważyć że w takim przypadku silnik na pewno by iskrzył, a autor wcześniej napisał że to zjawisko nie...
Szczotki mają ponad 4cm, założone stare używane z malaksera, trochę za wąskie. Docierane na napięciu 9V, komutator przeszlifowany papierem i wyczyszczone rowki między lamerkami , łożyska szumią ale nie mają żadnych luzów, komutator jest mocno dosyć nadpalony ale wymiana wirnika jest za droga jak na moją kieszeń. Kurzu jest w silniku sporo, ale nie sądzę...
Pumeksem to można wyrównać komutator. ( novum? 8O - lepsza jest tokarka...:D ). Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i.... poczekać aż się dopasują ... ..."sto lat"... :| :? :roll: . :arrow: RychoT Pumeks dociera szczotki, a nie "wyrównuje"...
Według mnie cena za usługę jest właściwa chociaż że tak powiem z górnej półki. Jeśli sewisant zrobił tak jak napisał łącznie z dobraniem właściwych fabrycznych szczotek i przeszlifowaniem komutatora to ok. Jeśli nie to tak jak napisał Kretactwo i kłamstwo musi być pietnowane. Ja wiem że nie macie za dużo napraw ale tacy ludzie popsuje wam opinie. Kolego...
Tu nie chodzi o ukształtowanie szczotki, tylko jej dokładne dopasowanie do krzywizny komutatora. Dodano po 1 Lepiej docierać pumeksem, łatwiej jest... Wycinamy małą piramidkę, uruchamiamy silnik na obniżonym napięciu (można użyć prostownika do akumulatorów samochodowych bądź regulatora napięcia), i przykładamy pumeks naprzemiennie przed 1 i 2 szczotką....
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
z tego co rozumiem na silniku zostały wymienione szczotki czy szczotki zostały docierane jeżli nie to domowy sposób a zarazem skuteczny wyciągnąc silnik włączyć pralke na wirówke i wyczyścić komutator pumeksem , który powinien być w każdym domu miłej zabawy
Może najpierw zmierzę na wtyczce silnika po zatrzymaniu się pralki i wyświetleniu F06 czy jest zwarcie stojana i czy szczotki maja połączenie z komutatorem na wtyczce w sposób jaki opisałeś, żeby upewnić się ze bezpiecznik rozwiera połączenie? Wypadało by sprawdzić czy do silnika dociera te 230V aby mógł pracować mogę to zmierzyć na wtyczce?
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
Gdy dostałem ten mikser, szczotki iskrzyły, a dodatkowo słychać było charakterystyczny odgłos łożyska na krawędzi zatarcia. Komutator oczyściłem i przestało iskrzyć. Jedna szczotka jeszcze trochę iskrzy, ale chyba się dociera (może odwrotnie założyłem tę plastikową część, w której są szczotkotrzymacze). Łożysko od strony komutatora wymieniłem, a wałek...
Kolego Kreślarz do tej pory żyłem w nieświadomości ,że w silniku jest kolektor.Dzięki za uświadomienie mi mojej niewiedzy.Poza tym mnie uczono ,że szczotki przed włożeniem należy dotrzec do komutatora lub pierścienia. Odnośnie kolektora w silniku - zapewniam Cię, że jest, jak najbardziej, tyle, że w spalinowym. Właśnie dyskutowaliśmy na ten temat,...
Niestety nie są oryginalne ale problem rozwiązałem. Piszczenie pochodziło właśnie od szczotek bo komutator okazał się być OK. w tym typie silnika szczotki nie są ustawione prostopadle do osi wirnika (komutatora) tylko pod katem, więc przeszlifowałem czoło szczotek tak by płaszczyzna styku była odpowiednia i komutator dla pewności no i po problemie (...
Ale skoro rezystancja cewek stojana jest katalogowa, i dodatkowo cewki sprawdzone na zwarcie to wina, moim zdaniem, nie lezy po jego stronie. Na twoim miejscu założyłbym oryginalne szczotki (zdziwiłbyś sie jakie to ma znaczenie), są tak wyprofilowane, że nie będziesz ich musial nawet specjalnie docierać. Puśc go niech dziala godzine na połowie, może...
Witam! -Sprawdź rezystancję wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -Sprawdź rezystancję cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%) -Czy tarcza łożyskowa ze szczotkotrzymaczami jest ze sprężyną mocowania łożyska (obejmuje łożysko 608zz), czy tylko z podkładką sprężystą pod to łożysko. Jeżeli jest bez sprężyny mocowania łożyska to zarówno tu jak i w...
Witam, pierwsze co sprawdziłem to rezystancję uzwojeń. Wychodzi 1 om na każde uzwojenie. Następnie miernikiem IMU sprawdziłem czy jest przebicie na stojanie(jeden kabel miernika do wejścia uzwojenia a drugi do metalowej obudowy stojana). Przy dwóch uzwojeniach wyszło to samo rezystancja powyżej 50 mega omów. Z wirnikiem podobnie(komutator i część metalowa),...
Witam. Dostałem w prezencie wiertarkę Hitachi DH24PC3 z uszkodzonym wirnikiem, rzucał iskrami i buczał. Kupiłem nowy, oryginalny wirnik z łożyskami, szczotki, wszystko wymieniłem. Szczotki docierałem na wolnych obrotach i prawie nie było iskrzenia. Problem występuje jak zwiększam obroty. Pojawia się mocne iskrzenie, wygląda to tak, jakby iskry oplatały...
Witam. Iskrzenie na komutatorze w niedużym stopniu, zawsze występuje. Nie ma tak, że nie iskrzy wogóle. Niestety nie wiem jak intensywne jest to iskrzenie, i nie widzę tego, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć, czy jest to normalne, czy jednak świadczy o jakiejś usterce. Ikrzenie w przypadku usterki może być wywołane: - zużytymi i podwieszającymi...
A czy wczesnien tez iskrzyła nie wiem. Ale dalem nowe szczotki i zjadlo polowe puszczajac ją na luzie wiec cos jest nie tak. Jak połowę szczotek się starło to coś jest nie tak. Może się wirnik mechanicznie uszkodził przy naprawie? Jakieś ściskanie w imadle? Jeżeli nie to, to możesz jeszcze: - przedmuchaj/ przemyj komutator rozpuszczalnikiem (ewentualnie...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Taaaaak, to jest mechaniczny system, który dla zmniejszenia drogi hamowania należy UNIESZKODLIWIĆ! Jeśli próbowałbyś naprawić to chcę Cię zniechęcić, bo nic nie dają naprawy. Jest to badziewie od nowości, a głupszego pomysłu nie znam. Działa to tak: podczas jazdy wszystkie koła się kręcą i kiedy sie kręcą a naciskasz hamulec to płyn jest przepompowywany...
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Możliwe, że temat już dawno nieaktualny. Ale mam przestorgę, moja mama kupiła sobie dwa lata temu odkurzacz w Hipernovej Zelmera model Admiral za bodajże 220zł. Moc maksymalna 1400W. Dziś szlag go trafił. Zaczą nierówno chodzić i sypał iskarami. Rozebrałem, wymieniłem łożyska, wyczyściłem szczotki i komutator. I nic, dalej jak charczał tak charczy....
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
Cześć, dziś podczas koszenia kosiarka wciągnęła drut i się zablokowała. Po usunięciu drutu nóż się nie obracał (nie dało się ruszyć ręką). Rozebrałem kosiarkę aż do silnika i silnik, żeby ruszyć, wyczyściłem wnętrze z trawy, której było niemało, i złożyłem, po czym działa, ale dziwnie buczy i ostro iskrzy oraz nie ma mocy. Przy wjechaniu w trawkę coś...
No właśnie, nawet gorsze też często już coś mają. Miałem szlifierke Niteo na działkę, pracowała ok tylko że upaliła się przy komutatorze a przezwojenie się nie opłaca. Jedyne co miała to ręczną regulację obrotów. Najśmieszniejsze że kolega jest budowlańcem, kupił kiedyś z przymusu bo swojej zapomniał a Biedronka to był jedyny sklep w okolicy i już trzy...
Ponieważ nie jestem specjalistą odpuściłem sobie procedurę docierania szczotek pumeksem czy papierem ściernym. Po włożeniu szczotek silnik zamontowałem z powrotem w pralce, po czym włączyłem ją dwa razy na 15 minut by się trochę spokojnie pokręciła . Sprawdź na wirowaniu czy nie ciągnie łuku po komutatorze Jeśli zauważysz latające iskry lepiej je dotrzeć...
Elektronikę możesz wykluczyć. Wyczyść komutator jak opisałem wcześniej, a nie żadnym wacikiem i druciakiem. Szczotki założone odwrotnie lub pod złym kątem mogą i będą wywoływać większe iskrzenie. Tak więc wyczyść jak opisałem, ten zabieg od razu dociera szczotki no wirnika i może cos jeszcze z niego wykrzesasz. Jak nie wirnik do wymiany.
Dziękuję mrice. Jeszcze musze nad tym posiedzieć. Sterownik jest na pewno dobry- choć wolałbym, żeby to on był odpowiedzialny- bo to łatwiejsze dla mnie. Silnik uruchamiany na krótko z sieci bez pośrednictwa sterownika. Czyszczony i docierany "jako tako" czyli byle jak. Teraz muszę się przyłożyć... Zatem, to, że pracował na krótko nie jest miarodajne....
Po niedawnej przygodzie zastanawiam się gdzie kupować szczotki do elektronarzędzi i czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia tego co dostałem. Czy ktoś z doświadczonych kolegów może coś podpowiedzieć? Aktualnie naprawiam młoto-wiertarkę AEG PHD 35 (to samo co PHD 38), jednak problem jest raczej globalny - mam kilka narzędzi które niedługo mogą potrzebować...
Witam Jeżyk-1 Pracując kilka lat, że tak powiem na warsztacie, remontując wózki widłowe marki Still często i gęsto rozbierałem silniki jazdy, pomp hydraulicznych i wspomagania, prądu stałego celem czyszczenia wymiany łożysk wymiany szczotek... Powiem ci jak to się odbywało u nas: Rozebranie silnika, dokładne wydmuchanie pyłu szczotkowego, mycie benzyną...
Witam ponownie. Powiem Wam jaka była później historia tego odkurzacza. Odkurzacz w pełni działał ale wył głośno więc uznałem, że ma swoje lata i wymienię łożyska i szczotki. Pytałem się tutaj kilka rzeczy i wymieniłem więc łożyska i szczotki. Odkurzacz pochodził 2 odkurzania, w pewnym momencie był dziwny dźwięk jakby coś pluło i zaśmierdziało, został...
Dalej to samo. Z docieraniem jeszcze powalczę, ciągle piszczą. Boję się, że silnik coś poważniejszego trafiło :( , pralka przez 4,5 roku pracowała bardzo intensywnie. Przy okazji wyszło, że nie wyciąga całej wody. Wężyk od hydrostatu drożny. Dodano po 4 Komutator czysty. szczotki dotarte, start silnika wciąż oznacza błysk, zatrzymanie i błąd. :( Powierzchnia...
Powiem tak. Paliwo dochodzi, bo kapie ropą po zatankowaniu pieca, zdejmując wężyk z króćca paliwowego w piecu i ponownie tankując też kapie z wężyka. Oba palniki wraz ze świecami zachowują się tak samo. Jeden przeszedł gruntowne czyszczenie i bez problemu wszystko rozpala w nim. Powietrze dociera, bo słychać pracującą dmuchawę. Piec startuje, wszystko...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
ad. ryszardon, Witam. wg obliczeń to są minimalne tętnienia . Mało istotne. Ale kondensator zrobi filtrację. Trochę wygładzi. PS. Dziś pracowałem przy nim cały dzień. Wymieniłem wszystkie łożyska, bo jak się okazało silnik ten długo był nieużywany ( łożyska hałasowały, lekko skorodowane) , założyłem nowe uszczelniacze i wyczyściłem gruntowanie komutator...
delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach zrobiłem to najpierw na sam wirnik na wiertarce i papier ścierny 1200, później po zmontowaniu silnika docierałem szczotki (bez prądu) też kręcąc wiertarką za tą śrubę mocującą całość. Swoją drogą nie rozumiem skąd ten smród skoro się dotrły szczotki i mocno...
Dzień dobry, Dostałem odkurzacz jako uszkodzony. Po rozebraniu silnika okazało się, że jedno łożysko się rozpadło. Wymieniłem na nowe skf 608zz c3. Umieściłem je na wale wirnika, szczotki długie, komutator i turbinę wyczyściłem. Łożyska bez oporu weszły w tarcze. Stare mają ślady kleju. Po zmontowaniu całości z turbiną uruchomiłem silnik na najniższych...
Kupiłem prawie nieużywany Dremel 4000, od razu go rozebrałem by sprawdzić stan techniczny i ew. wyczyścić - właściwie był nie zakurzony, szczotki nawet nie dotarte, komutator bez śladów zużycia. Jednak przednie łożysko się dosyć mocno grzeje, po kilku minutach na najwyższych obrotach (bez obciążenia) uchwyt frezów prawie parzy. Sprawdziłem je - jest...
komutator docierać szczotka docierać komutator pumeks docierać ursus
avensis funkcja radio wykorzystać wyświetlacz radia pompa kulka
philips 32pfl9604h czujniki skrętka
Czas montażu elementów z masą Victor Reinz Czujnik temperatury Vaillant 253552 - zastosowanie i diagnostyka