Na przylgni zaworu widać dookólne rowki. Czy docierałeś; ręcznie czy wiertarka wkrętarką. Przy docieraniu zaworów nie można kręcić w koło .
Cześć, zabieram się za naprawę zapasowej głowicy, po wstępnym sprawdzeniu luzu zaworów w prowadnicach stwierdziłem ze ssące zostawię a wymienię tylko prowadnice wydechowe. Chciał bym dopytać czy jak już ładnie wyczyszczę zawory żeby można było docierać w gnieździe to czy docierać je już po wymianie prowadnic czy jeszcze na starych?
W nowych głowicach zawsze trzeba sprawdzać szczelność zaworów i prawie zawsze docierać zawory z gniazdami. Rozbieraj po kolei i weryfikuj. A w zasadzie to mechanik niech poprawia.
Hmm... Ja cały czas się męczę ze szczelnością zaworów w czterosuwie z agregatu od lodówki. Już się wydawało, że jest dobrze ale po paru obrotach zawory dalej przepuszczają... Kawaled, mogę prosić o jakieś rady w sprawie zaworów? Widziałem, że Tobie się udało. Jaka twardość sprężyn, jak docierać (mam pastę zaworową)? Jak duży luz w prowadnicy zaworów...
Fran_z napisał: Skąd w takim razie ciepło w większości mieszkań, w których na podzielnikach sa wskazania zerowe? A bardzo prosto. Zakręcony całkowicie termostat, i całość energii cieplnej pobierana z układu wentylacyjnego. Podzielnik widzi temp pomieszczenia 20 C, i taką samą temperaturę powierzchni grzewczej grzejnika. To co on ma zliczać? BINGO Z...
Witam ]W serwisówce jest napisane, że nałożone na wał i dociśnięte RĘKĄ sprzęgło nie ma prawa dać się zdjąć rękami. Bądź uprzejmy wkleić tą serwisówkę - konkretnie stronę z podanym wyżej stwierdzeniem. Wklejam zdjęcie strony 45 z: "Instrukcja napraw dla motocykla MZ ETZ 250 z 2001 ilustracjami i 29 rysunkami narzędzi specjalnych" Wydanie drugie. VEB...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Małe wyjaśnienie chodzi o pastę korundową do docierania zaworów w silnikach spalinowych.;-)
to jeszcze kolega nie spotkał silnika który naskładał nagaru na trzonkach zaworów i po prostu się nie domykały (zakleszczały w prowadnicach ), a zawory się dociera ale nowe ( albo szlifowane ale teraz ciężko znaleźć maszynę do tego bo nowe zawory są za tanie ) i do sfrezowanych gniazd - jak jest za szeroka przylga to sobie można docierać bez skutku...
Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
nie znam firmy Ajusa, ale gumowe uszczelki Elringa czy Reinza też nie są jakieś wspaniałe, choć to dobre firmy. w C15 zakładałem Elringowe uszczelki pokrywy zaworów i ciekły po ponad pół roku czasie, w CC900 z kolei zakładałem Reinzowe uszczelki pokrywy zaworów i też ciekły po jakimś roku. Teraz zawsze smaruję wszystkie nawet nowe uszczelki Reinzosilem...
Witam,w gaźnikach walbro jedynie co można zrobić to; jeżeli gniazdo zaworka iglicowego jest mosiężne a zaworek metalowy to je spróbować dotrzeć przy pomocy pasty do docierania zaworów (dokładnej) i kawałka plastikowej rurki igielitowej, w którą to można obsadzić końcówkę zaworka przy docieraniu,nie w każdym przypadku to pomaga.
Mam takie autko, również z LPG i uszczelkę wywaliło mi po kilkukrotnym zagotowaniu silnika z powodu zablokowania wentylatora (sprawdzałeś ?) Uszczelkę wymieni nawet średniorozgarnięty mechanik z kluczem dynam. Oprócz tego miałem kilka zaworów z praktycznym brakiem luzu. Musiałem docierać gniazda i szukać nowych płytek.
Warto się podzielić efektem
Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła ( Spłynęła czy wyparowała? Chciałbym też dodać ze skuter miał mała kompresje Mierzyłeś? Skąd taka wiedza. Czy silnik pracował równo? Paliwo w oleju wynika z tego, że nie jest spalane, bo brak iskry lub wypadają zapłony z innych przyczyn. Szczególnie...
Mierzyłem ciśnienie i na jednym garze jest za słabe, więc nie było innego wyjścia jak ściągać głowicę.... Miałem też jednak źle ustawiony rozrząd - na znakach było idealnie - tak jak pisałem, ale zmierzyłem czy tłok idzie do góry i wyszło o 2 ząbki źle, czyli wychodzi na to, że przy ustawianiu rozrządu, nie do końca trzeba się sugerować tylko znakami...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie A czy proces docierania gniazd i zaworów w silniku 4T też jest raczej drugorzędny? Nie dość że transfer ciepła do ścianek cylindra...
Kol. robokop nie powiększaj żenady tego tematu i nie pisz, że zawory da radę docierać wiertarką. Służy do tego docieraczka. Obrazisz się jeśli powiem że bredzisz teraz? Wskaż mi proszę link do jedynie słusznej twoim zdaniem docieraczki. Bo ja znam kilka typów - od "średniowiecznej" ręcznej, do zaworów z wcięciami w grzybkach, wykonującej po ćwierć...
Emulator spełnia trzy funkcje: rozłącza wtryski, podłącza rezystory zamiast wtrysków w celu oszukania komputera od benzyny (inaczej komputer może wywalać błąd przerwy na wtryskach) i realizuje opóźnienie odłączenia wtrysków w celu ciągłości zasilania czyli żeby dać czas na dotarcie gazu do zaworów ssących (czyli otwiera się zawór od gazu, a jeszcze...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Odnośnie zaworu zwrotnego, najlepszym możliwym jest ten istniejący w głowicy kompresora. Mnie przyjemność naprawienia go u tokarza kosztowała 40 zł + pasta do docierania zaworów. Samo wytoczenie nie daje mu należytej szczelności. Wszelkie próby stosowania zaworów zwrotnych od instalacji wodnych są tylko niepotrzebnym wyżucaniem pieniędzy.
Do docierania zaworów to lepiej wężyk wiertarka z czymś pod wymiar i dwa cybanty. Jeśli idzie o zawór iglicowy to może dało by się przerobić na wersje z uszczelką.
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Często planowaniu głowicy i obniżeniu zaworów kończy się zakres regulacji więc trzeba przeszlifować trzonki zaworowe żeby ten zakres regulacji miał miejsce ale tym się bez problemu zajmują ci co robią głowice oni o tym wiedzą. Chyba że Ziutek z Wieśkiem w garażu to robili planowanie na papierze ściernym na stole a docieranie zaworów pastą obowiązkowa...
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Koło jest aluminiowe, wał stalowy. Stosownie dokręcone nakrętką, nie obróci się bez żadnych guseł, typu docieranie stożka pastą do zaworów.
U mnie papier się zawija nawet po regulacji. A mógłbyś powiedzieć, co to za metody, bo na moją logikę to ten backlapping bez pasty może dać się zrobić, tak jak docieranie zaworów bez pasty też jest możliwe.
Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 17.5hp. Silnik sporo brał oleju zrobiłem mały remont nowa uszczelka głowicy, docieranie zaworów uszczelniacze planowanie głowicy nowe pierścienie, honowanie cylindra. Wielkiej poprawy nie ma chodzi jak zegarek ale po 3 godz. koszenia pół miarki oleju weźmie niby mniej ale czy to się uspokoji czy pomału myśleć na...
Gaźnik nowy uszczelnienia nowe i jak na starym tak na nowym gaźniku to samo się dzieje filtr też nowy i nie pomogło nic Regulacja zaworów, uszczelniacze wału tłokowo-korbowego, albo ewentualnie docieranie zaworu do gniazda zaworu ssącego, ew. wydechowego.
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Kup pastę Tempo lub do docierania zaworów , najlepiej ze dwie o różnej gradacji.. Ta druga z twojego linku nie nadaje się .
Pierwotnie miała być robiona sama głowica (uszczelniacze, prowadnice docieranie zaworów) . Powiedzmy że w miarę logiczne posunięcie, warunek właściwa diagnoza. ale jak już tyle było rozbebeszone to doszliśmy do wniosku żeby sprawdzić cylindry i pierścienie żeby się nie okazało że za miesiąc znów będzie trzeba rozbierać. . Idąc tym tropem można było...
Do demontażu zaworów potrzebny jest "ściskacz"- taki przyrządzik do naciśnięcia na talerzyk oporowy sprężyny zaworu (wieczorem może wrzucę zdjęcie). Do wykonania własnym sumptem jeśli masz spawarkę lub dostęp do niej. Przyda się jeszcze uchwyt do docierania zaworów i pasty do docierania ( po 1 zł za opakowanie kiedyś były)- w każdym razie nie są drogie)....
zdejmuj głowice i wszystko będzie jasne. albo jak wolisz czekaj az zawór sie rozpadnie i wtedy mogą zacząć sie problemy w tym silniku naprawde mozna to zrobic sprawnie w jeden dzien jak niemasz doswiadczenia, razem z docieraniem zaworów
Ok, a szlifowanie,docieranie zaworów na 2-3 przylgnie.Wiem, że robi się to w motorsporcie w celu delikatnego zwiększenia przepływu.Na czym to dokładnie polega?
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
Trzeba po mojemu sprawdzić, czy sygnał przełączający dociera do cewki zaworu przełączającego na grzanie, czy też wyłączającego chłodzenie (nie mam schematu) i tym sposobem ustalić czy winna jest elektryka, czy zacinanie zaworu mechaniczne. Prześledź całą drogę sterowania od termostatu, do elementu wykonawczego.
Tak, ale ocenić to można jak się ma już jakąś wiedzę w tym temacie, a ja to robię pierwszy raz, więc doświadczenie raczej nikłe w docieraniu zaworów
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Mają w prawie każdym warsztacie samochodowym do docierania zaworów. I nie tylko.
To wymieniaj uszczelki obie i od razu docieranie zaworów wymiana uszczelnień na zaworach itd.Zrób pełny zestaw. A jaki masz silnik 3,3 czy 3,8
Jeżeli głowice są fabrycznie nowe to w technologi produkcji głowic nie ma operacji docierania zaworów i zawory są szczelne. Luzy na zaworach są dobrze ustawione ?
W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
Jak odwozisz do warsztatu to niech zrobią co trzeba, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie i co tam jeszcze trzeba...
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Moim zdaniem jeśli podczas kręcenia orbitrolem nie wzrasta ciśnienie w układzie HP to do pompy nie dociera sygnał LS , orbitrol niesprawny albo zawór hamulca przyczepy blokuje LS Zajrzyj do tego zaworu , może coś się zacięło albo zapchało .
docierać zaworów głowica docierać ursus docierać silnik
ustawienia atheros ar5007 zodiak trzaski visual runtime library error
radio detektorowe czujnik ruchu
Mercedes V-Klasa 447: Problem z LED kierunkowskazami Błąd EEF7ED w Mercedes Actros MP4 - CPC