Ja bym zmienił filtr paliwa a dodatkowo popatrzył na cewkę.
W tym przypadku nie da rady. Jest tylko jedna cewka i zasila ona aparat zapłonowy. W przypadku silników przystosowanych do zasilania oświetlenia instaluje się dodatkowe cewki na potrzeby oświetleniowe. Uprzedzając pytanie - tutaj się tego nie da zrobić. Jeśli pomogłem - kliknij co trzeba.
M0że jest coś z tachometrem. Dodatkowa cewka na silniku podająca do sterowania dane o jego obrotach.
Rozrusznik – to Kolega kojarzy, prawda? Natomiast cewka zapłonowa: 15 do plusa a 1 do aparatu zapłonowego, na kondensator. Cewkę zapłonową dobrze przymocować do silnika lub jej masę doprowadzić dodatkowym przewodem do kadłuba silnika. N6 to opornik dodatkowy, powinien być na przewodzie z samochodu; na tą chwilę pracy nie jest wymagany. N to cewka,...
A odpal silnik i zmierz napięcie jakie generuje ta cewka świateł.
Dzięki jdubowski, faktycznie były zamienione. Niestety teraz dla odmiany silnik stale stoi.[/quote]
Podłączenie jest dziecinnie proste: do rozrusznika podłączasz się tak, jak się podłączyłeś. nie zapomnij o porządnej masie na obudowę silnika! Dodatkowo podajesz jedynie plus na cewkę zapłonową, którą z drugiej strony spinasz z wyjściem aparatu zapłonowego. I w sumie silnik powinien ruszyć. Możesz mieć jeszcze elektrodyszę w gaźniku. Ją też zasilasz...
Pojemność odsprzęgająca - mała pojemność 100nF która tworzy filtr dolnoprzepustowy dla zasilania procesora- zewrze do masy szumy na zasilaniu(wyższe harmoniczne), tak abyś miał np. czyste 5V bez oscylacji czy dodatkowych harmonicznych. Silnik w czasie rozruchu pobiera znaczny prąd, czyli za każdym razem jak jest włączany, w sieci powstaje jakieś zaburzenie,...
Witam.Na moje oko instalacja wygląda ok. chociaż nie miałem do czynienia z elektronikiem w mojej 251.W każdym razie cewka zapłonowa była bez dodatkowej izolacji i zapłon działał ok.
Witam . Tam moduł jest w cewce. Sprawdź ciągłość przewodów sterownik - cewka . W sterowniku piny 102 i 103 w cewce 1 i 3 . Dodatkowo 4 w cewce to masa a 2 (+). Dane dotyczą silnika APE 16V 55 kW. Tylko taki znalazłem. Pozdrawiam.
witam problem rozwiązany. zatarta była cewka/siłownik/elektromagnes od sterowania obrotami silnika. Komora dodatkowa działa - po schemacie udało się dojść co z czym i po kolei miernikiem doszliśmy do przekaźnika - spalona cewka wymieniony i jest OK wszystko działa. podczas sprawdzania urwał się ugnity konektor od czujnika oszronienia - i pytanie gdzie...
Nie przesadzaj - z powodu padnietego wyjścia lampki wywalać 500 zł... Jeśli sam nie poradzisz i brak kumpla ekektronika to jescze masz parę innych tańszych wyjść. -Użyć wyjścia SCA - wydaje przy otwieraniu 24V pulsujące raz na sekundę, przy zamykaniu 2x na sekundę, na otwarciu stałe 24V. Jako że wyjście ma małą obciążalność - użyj przekaźnika (choćby...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Najlepiej jest sprawdzic cewke na pracujacym silniku czy iskra ktora wytwarza cewka jest prawidlowa i czy w ogole jest. Podlacz do kabli wysokiego napiecia dodatkowa swiece po kolei do kazdego kabla i obudowe swiecy dotykaj wtedy do masy silnika. Jesli iskra jest najlepiej niebiseskiego koloru to jest ok. Sprawdz tez to na wysokich obrotach od razu...
Czy do przekaźnika potrzebne jest dodatkowe zasilanie 230V Tak przekaźnik czasowy działa na 230 V. Ale to nie przeszkadza, wystarczy, że weźmiesz zasilanie do niego z jednej z faz dochodzących do urządzenia. Schemat podłączenia przekaźnika jest na stronie którą podlinkowałem. Tylko że dodatkowo na zacisk nr 3 przekaźnika dajesz włącznik zasilania,...
Obudź się, po naładowaniu cewka przekaźnika pozostanie zasilona przez akumulatory, i będzie je rozładowywać, trzeba włączyć dodatkową diodę w układ tak, aby zasilanie przekaźnika było możliwe jedynie z ładowarki.
Bądź jeden przekaźnik i diody przed nim aby się nie włączał jak popłynie prąd o innym niż zadany kierunek? a drugi kable bezpośrednio z centrali - oczywiście poprzez diody (abu "puszczały" prąd o właściwej biegunowości. Tak w szereg z cewka dajesz diodę,ta powoduje że przekaźnik włączy sie przy odpowiedniej biegunowości .Przez styki przekaźnika (dwie...
masz za niskie napi.ęcie zasilające cewkę po kluczyku.Wyczyść stycznik w stacyjce kub zastosuj dodatkowy przekaznik zasilający cewkę
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Pytanie głównie co z prądem wyrównawczym, który popłynie w wyniku nierównomiernego obciążenia faz (cewka stycznika sterowana z fazy L1 zasilającej silnik)? Może lepiej zastosować stycznik z cewka na 400V? Nic, ten prąd jest tak niewielki że nie ma większego wpływu na działanie układu, po za tym jego obwód jest po za obwodem obciążenia zabezpieczeń...
W Voyagerach często gniją sterowniki silnika i może on jest przyczyną , dodatkowo listwa wtryskowa i cewka po zgaszeniu silnika jeszcze kilka sekund ma zasilanie , taka uroda tego auta. Może umierający sterownik daje jakieś dzikie impulsy na cewkę , która ma zasilanie i masz dziką iskrę. To taka moja teoria, ale mogę się mylić.
Przepraszam, chodziło mi czy to dodatkowy przewód uziemiający. Na mój głupi rozum cewka włącznika powinna być podłączona pod fazę i N (0).
A jakby oddzielić uzwojenie pierwotne od wtórnego tak jak jest w jawce 50 lub silniku zaburtowym wicher i zastosować dodatkową cewkę WN ? Na oryginalny rdzeń nawinąć tylko uzwojenie pierwotne albo wykorzystać drugą cewkę od oświetlenia i połączyć ją z cewką WN od jawki lub od wichra. Do starych silników zaburtowych jest duży wybór cewek WN.
W tym przypadku lepsze byłoby odłączenie sekcji wybierającej silnik od przełącznika, i zastosowanie stycznika z cewką 24V połączonego równolegle z cewką K1 i poprzez przełącznik( odłączona sekcja). Wyeliminowało by to możliwość wpłynięcia na cewkę stycznika dodatkowego przez układ hamulca.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Mam pytanko odnosnie regulatorów silniczków DC. Mianowicie Polskie sposoby na wentylatory czyli: 1. Silnik z 3 szczotką, 2. silnik z cewka dodatkowa wzbudzenia w srodku, 3. regulator PWM (polonez, peugeot citroen). Zagranicze: Oporniki regulacyje Silniki 3 fazowe sterowane elektronicznie Czy są jakies przesłanki dlaczego nie stosuje się tych pierwszych...
No rozruch bedzie lekki bo bez cisnienia w przewodach do zwrotnego. To są kumutatorowe silniki ( po 4 szczotki ) i chyba nie ma innej możliwości jak podłączyć po prostu napięcie stałe - jest tylko wybór prawe, lewe obroty według schematu na klapce. W sumie to nie mam doświadczenia, ale pytałem elektryka i mi wyjaśnił sposób podłączenia silnika ( czyli...
cewki silnika liniowego masz sprawne? i dodatkowo jest tam czujnik obrotów też jako cewka..
Rozumiem, że aby powiedzieć mi gdzie robię błąd, trzeba by mieć przy sobie to samo oprogramowanie co ja bo trzeba mi tłumaczyć na danym przykładzie żebym zrozumiał. W innym wypadku ciężko pomóc osobie bez podstawowej nawet wiedzy. Niestety muszę się z Tobą zgodzić. :( Postaram się zatem wytłumaczyć swoje przykłady. Zacznijmy od tego prostszego: - masz...
Moja cewka ma całe uzwojenia. Pierwotne jest ok. Wtórne pokazuje ok 10kΩ. Ale nie widzę wyraźnego śladu upalenia obudowy, dlatego nic nie ruszałem. Być może dodatkowa izolacja na wspomnianym odcinku rzeczywiście by pomogła?
Pod ręką mam tylko to, wg WDB poszukam. http://obrazki.elektroda.pl/3826468600_1... Ten dodatkowy przekaźnik to zabezpieczenie sterownika i przed nieuprawnionym rozruchem. Sterownik nie poda sygnału do rozruchu i na pompy jak cewka będzie uszkodzona. P.S. A przy tym WDB już był silnik 904??
6 rzeczy do wymiany : świece , przewody , cewka zapłonowa , sprawdzić przepływomierz , brudna przepustnica i któryś wtrysk , jako dodatkowo pokusiłbym się o dodatkowa masę na silnik - działa jeżeli jak wyżej mechanicznie silnik nie jest uszkodzony np: uszczelniacze , zawory , łańcuch czyli cały rozrząd lub kompresja , panewki itp to nie ma możliwości...
Sprawdziłeś czy jak ten silnik się rozpędzi pod obciążeniem to nie przekracza tych 5,5A ? Możesz spróbować prostej opcji, tj opornik mocy i przekaźnik. Bez zasilania silnik idzie szeregowo przez opornik, dajesz dodatkowo mostek Greca i z tego przez jakieś opóźnienie zasilasz cewkę przekaźnika. Po chwili przekaźnik zwiera opornik i centrala widzi "goły"...
https://obrazki.elektroda.pl/1202596800_... Witam. Mam pytanie jak na powyższym zdjęciu taka cewkę miałem zamontowana w kompresorze i był ogólnie taki problem ze jak jest zimno poniżej 5 stopni kompresor nie chce się uruchomić próbuje zakręcić silnikiem i nie ma takiego kopnięcia żeby ruszyć i dziś cewka się spaliła na innej słabszej...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Podłączając ten silnik na 230V straci on około 1/3 mocy. Musisz dobrać odpowiednią wartość kondensatora roboczego. Bez dodatkowego kondensatora rozruchowego ten silnik będzie slaby przy starcie.
Do tego uładu jest prawdopodobnie silnik do nigo przystosowany na którym można ustawić moc posówu bramy ( żeby nikogo nie zgniotła ). Chyba żeby pokombinowąć. Można by było zastosować dowolny silnik np z wiertarki . Tylko dodatkowo dołożyć przekaznik lub mały stycznik . Np. w lewo, prąd płynie przez styki przy otwartm złączone . A w prawo napięcie z...
Witam. Podłączam maszynę z 4 przewodowym wyjściem do instalacji 5-przewodowej. Różnicówka wybija. W maszynie kilkanaście styczników na cewkę 230V, dodatkowo silniki trójfazowe oraz pompa emulsji 1-fazowa. Pod to gniazdo była podłączona kiedyś wiertarko-gwinciarka, ale ze stycznikami na 24V i działało teraz jak podłączam inną maszynę nie działa... Pytanie,...
Ja przerobiłem sobie Trafica, drugi akum. spinam przekaźnikiem, którego cewka jest załączana z zapalniczki, w której napięcie pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika, a zanika chwilę po wyłączeniu. Dodatkowo w szereg chce dodać żarówkę 12V/21W , dla ograniczenia prądu ładowania, gdy w tym drugim akum. mocno spadnie napięcie. Co o tym myślicie ?
Witam, mam problem z identyfikacją silnika krokowego czy jest bipolarny czy unipolarny. Czy w arduino można go wysterować ULN2003 czy L298N?. Poniżej zdjęcia tego silnika. Proszę o pomoc. pozdrawiam Do wstępnej ogólnej identyfikacji wystarcza minimalna wiedza że: - jeżeli silnik ma cztery przewody do zasilania - jest to definitywnie bipolarny(dwie...
Posiada ktoś kody błędów do Mercedesa SK? 40 - czujnik temperatury paliwa 150 - dodatkowy czujnik obrotów z FMR albo E-modul (usterka jest aktywna jak silnik nie pracuje) z tych modułów idzie już CAN 210 - za wysoka prędkość obrotowa silnika 220 - Hubschieberstellwerk ma usterkę elektryczną (przerwa zwarcie etc) Jest to cewka w pompie od kąta wtrysku....
SL 450 problem z iskrą, a jej brak. Wymieniona cewka, ale nic nie pomogło. Aparat zapłonowy wyczyszczony. Do cewki jest zasilanie 12 V, a na minusie 5 V. Po odłączeniu kabla masowego jest 12 V, a po ponownym podłączeniu jest 5 V. Przerywacz sprawdzony, kondensator odłączony, masa dodatkowa na silnik zrobiona, a problem jest nadal. Pomocy!
Do wyjścia ze sprężarki musi być podłączony element rozruchowy ( cewka ) inaczej silnik nie będzie pracował. Tak więc bezpośrednio bez dodatkowych elementów go nie podłączysz.
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
No i teraz mam kolejny problem... niestety brak iskry w tym zapłonie. Cewka ma oznaczenie: Bosh 2 204222. Do masy połączony jest jeden kabelek. Dodatkowo cewka jest w 2 miejscach przymocowana do silnika więc chyba masa jest prawidłowa. Jak kręcę kołem i przystawię palec do fajki świecy - kopie ale chyba nie tak, jak powinno. Na świecy iskry brak. Zastanawiam...
Witam mam problem z autkiem jak z tematu. Samochód bardzo ciężko zapala jak jest zimny, szczególnie teraz jak temp. spadła poniżej 0. Kiedy już uda się zapalić silnik na jałowym chodzi jakby na 3 cylindry. Po ok. 5min. pracy silnik możemy zgasić i odpala już wtedy dobrze. Praca na biegu jałowym bez zmian. Silnik ma jedną cewkę i rozdzielacz zapłonu....
Jesli chodzi o prychanie, to moze byc wszytko. Akurat silnik krokowy do przerywania, szczegolonie na wysokich obrotach ma najmiejsze znaczenie. On odpowiada za doplyw powietrza dodatkowego, Padajaca cewka zaplonowa oznacza nie dzialanie silnika na 2. cylindrach a nie na jednym, gdyz jedna cewka obsluguje dwa cylindry. Koszt cewki to okolo 100 zlotych,...
A skąd zdobędziesz taką małą świece zapłonowa o odpowiedniej ciepłocie aby nie było samozapłonów? Nie kombinuj! Dobrze wyregulowany silnik na dobrym paliwie chodzi bez problemó. A z zapłonu iskrowego w modelarstwie zrezygnowano, bo to dodatkowa masa i komplikacja układu: przerywacz, kondensator, bateria (iskrownik?), cewka, świeca. przewód w.n. A jeśli...
Stycznik Siemens odciąża styki wyłącznika ciśnieniowego LCA, który załącza tylko cewkę stycznika , do załączania tego stycznika wykorzystujemy tylko jedną fazę. Czyli po kolei 1 faza na LCA, następnie na cewkę stycznika. I to jej koniec. Kolejne 3 fazy L1,L2,L3 z bezpiecznika S na styki robocze stycznika, potem na zabezpieczenie zaniku fazy i na silnik....
Masz schemat trochę nie dokładnie ale rysowałem w paincie. Jeden stycznik na cewkę 230AC żeby nie dawać dodatkowych zasilaczy czy transformatorów. Dwa przyciski NO do załączania stycznika i jeden NC żeby wyłączyć stycznik. Przyciski nie są stabilne tylko jest zrobione podtrzymanie z fazy. A cewkę się wyłącza poprzez odciekniecie potencjału neutralnego...
Możesz wrzucić fotkę całości tego co posiadasz? Nie znam tego czego tabliczkę zamieściłeś, ale wygląda, że to co masz będzie robić pod warunkiem, że cewki sterujące zaworami są na właściwe napięcie zasilania. Możemy ogarnąć temat na forum, priv, lub mailowo. Na podstawie tego co widzę to: 1. połączył bym HYDRAULIKĘ tak: P - do pompy (ciśnienie) R -...
ja do hamowania silnikem na gazie dorobiłem dodatkowy switch który po naciśnięciu rozwiera cewkę zaworka gazowego i silnik hamuje,robiłem testy przy różnych prędkościach silnika (RPM) i nawet zejście do 400 obr/min i załączenie cewki z gazem powodowało że silnik "odżywał"
Najprawdopodobniej mógł być w kserokopiarce, dodatkowo załączam zdjęcie gdyż miał jeszcze oto taką oś
Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
A nie piszesz,czym (jak) zasiliłeś cewkę . I dodatkowo ,czy sprawdziłeś dopływ wszystkich faz do wyłącznika.?
Włączenie przekaźnika == włączenie silnika. Odłączyłem silnik i nasłuchiwałem pracę przekaźników. Wygląda na to, że to silnik wprowadza takie zakłócenia. Jest już mały kondonek wyłapujący zakłócenia wysokiej częstotliwości, duży, żeby dać silnikowi "kopa" na rozpęd. Czyli jeszcze dodatkowo cewka z kondonkiem? Z elektromechaniki jestem cinki:(
Dodatkowo wymieniona cewka zero poprawy. Jest taka możliwość że wtryski LPG działają dobrze na zimnym silniku a na gorącym już nie ? Co może być jeszcze przyczyną
(at)UL7855 Moze nie tyle na dana prędkość, co częstotliwość. W każdym silniku asynchronicznym, pracującym z kondensatorem pracy, musi zajść zjawisko rezonansu obwodu cewka dodatkowa i kondensator. Jeżeli się zmieni częstotliwość, to oczywiście efektywność (sprawność) silnika natychmiast spadnie. Z kolei regulatory fazowe zasilając impulsami taki silnik,...
Mam problem z obrotami w moim samochodzie. Chodzi o to iż na ciepłym silniku obroty spadają poniżej 500. Dodatkowo w trakcie jazdy przy zmianie biegów i wciśnięciu pedała sprzęgła obroty spadają do 0 lecz samochód nie gaśnie. Ostatnio usunięty został katalizator, wymieniono uszczelkę pod głowicą i zamontowano nową cewkę. Dodatkowo na 2 przewodach od...
Cewka nie może być na stałe pod 12V bo się spali, do aparatu potrzeba jeszcze kondensator. Stacyjka z C330 to tylko do rozruchu czy jeszcze do świateł? 30 to stały + 15/54 + po stacyjce dajesz na cewke z tego też miejsca dajesz dodatkowy włacznik na rozrusznik bo w ursusie taak było.
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Sprawdź na tych 2 dodatkowych stykach czy to nie przypadkiem bezpiecznik termiczny, jeśli tak to można obejść. Dokładnie sprawdź rozmieszczenie pinów by przypadkiem nie poszło napięcie na cewkę tachogeneratora.
dobry dzień. A wiec tak: 1.dobrze gdyby silnik zatrzymywał się 2.posiadam już zespół przekaźników z blokada mechaniczna,steruje albo cewkę nr1 albo nr2 a dodatkowo zasilanie tych cewek przechodzi właśnie przez styki n.c. 3.silnik ma 3000 obr/min i 120W,jest trójfazowy 4.myślę o wykorzystaniu dodatkowo o wykorzystaniu zabezpieczzenia czsowego a dtr niedostane...
Takie tematy już były: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Generalnie to układ załączania silnika ze stycznikiem w którym na pomocniczym styku i dwóch przyciskach zrealizowano samo-podtrzymanie i funkcje Start/Stop (Załącz/Wyłącz). Po lewej masz obwód sterowania z samo-podtrzymaniem a z prawej samo zasilanie silnika. W linku jest pełniejszy...
Silnik jedno fazowy/trójfazowy? Potrzebny osobny stycznik? Można tym zabezpieczyć zarówno silnik jednofazowy, jak i trójfazowy. W obu przypadkach potrzebny jest dodatkowy stycznik odpowiednio dwupolowy lub trójpolowy. Odnośnie podłączenia: A1 i A2 dołączyć trzeba do napięcia +24 V. Może to być dołączone na stałe lub napięcie to może być np. również...
Witam! Wszystkie programy działają tylko pralka w ogóle nie wiruje ani nie kręci bębnem. Sprawdziłem triaka ale napięcie podaje. Zaglądnąłem pod spód i moją uwagę zwrócił dość brudny (zanieczyszczony, ciemny) komutator. Wyczyściłem go delikatnie drobnym papierem ściernym i silnik się kilka razy zakręcił przy dość intensywnym iskrzeniu. Czyli na pewno...
Podczas załączania silnika włącznikiem, najpierw strzela stycznik, a po włączeniu gwiazdy startuje silnik, jednak do włącznika dochodzą 3 grubsze przewody zasilania i odchodzą 3 grubsze przewody na uzwojenia silnika, do tego 3 cienkie od sterowania cewka. Więc w jaki sposób steruję silnikiem? Śrutownik ma dodatkowo "czujnik" w postaci krańcówki w koszu...
nie no BL nie wplywa na Xmax bo to parametr mechaniczny a nie elektryczny :) koledzy bez sensu sie skupiaja na BL bo nie maja pojecia do czego sluzy sama wartosc jego jest jak moc silnika ktora bez znajomosci masy samochodu nic nam nie daje. bolid F1 nie dlatego jest szybki ze ma mocny silnik ale dlatego ze jest lekki i ma mocny silnik. ile razy mam...
Wybacz. Wyłącznik silnikowy. Coś źle napisałem. Sęk w tym, że bardzo ważne jest to, żeby silnik ruszył odrazu na pełnej mocy. Rozmawiając z klientem uzyskałem odpowiedź że jeżeli nie mam silnika większego niż 10KW to nie ma najmniejszego problemu i nie muszę się martwić poborem. Jak to ujął klient, u nich w fabryce takie małe urządzenie mało co są używane...
Pierwsze pytanie - co napędza silnik? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że nie w każdym przypadku wolno (przepisy) sterować maszynami na odległość?Co zrobisz jeśli w momencie krytycznym - konieczność szybkiego wyłączenia silnika padnie bateria w nadajniku? Samo sterowanie opisali koedzy wyżej. Pozdrawiam Słuszna uwaga. Proponuję oprócz sterowania (odbiornik,...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Oj ludzie,kiedy wy sie nauczycie opisywać problem.Czy ten widłak pracuje w tajnej bazie NATO że nie mozna podac jego typu?Power shift to tylko zwrot używany do skrzyn ktore można przełączac pod obciążeniem- nie okresla jakies konkretnej ,jednej konstrukcji ani sposobu sterowania. Jak zrozumiałem dobrze to z zapietą wtyczką na cewce jedzie tylko do przodu...
bez dodatkowych informacji trudno jest cos okreslic, ale jesli silnik pracuje nierówno to możesz probowac odpinac po kolei wtryskiwacze, jesli znajdziesz taki wtryskiwaz po odpieciu którego praca silnika sie nie zmienia to znaczy ze na tym cylindrze masz problem. jeśli nie znajdziesz takiego cylindra to trzena szukać nieszczelności w układzie dolotowym...
jakie dodatkowe opóźmienie zapłonu wnosi zastosowanie tego modułu, czy jest ono jakieś znaczące ? Absolutnie nieistotne.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Kolego Sullivan i kolego mrn92, widzę że prawdziwych fachowców brakuje, a reszta rzuca diagnozami z kapelusza ,,remont silnika" ,,wycieranie prowadnic" ,,rozrząd", a wymieniacze wiadomo, cewka, świece, kable, akumulator, alternator... W razie gdyby ktoś miał taki problem to chętnie pomogę, zapraszam :) FSI z problemem nierównej pracy na wolnych jak...
Niestety w nowszych autach pobór prądu przez pompę jest monitorowany przez ECU i jej odcięcie spowoduje sygnalizację usterki silnika. To prawda. W takich autach nie ma sensu odcinać pompy. Jeśli jednak pompa uruchamiana jest poprzez przekaźnik to sterownik się nie połapie. To, że w instrukcjach montażu nie wspomina się o odłączaniu pompy niewiele dla...
jak to masa przybęzdzie do noszenia i co to ten szpej? Dodatkowy "szpej" to cewka WN, która musisz zamocować do silnika. Teoretycznie możesz usunąć tylko uzwojenie zewnętrzne nawinięte cienkim drutem, bo ono na 100% "padło", ale szanse na pozostawienie uzwojenia pierwotnego w stanie nieuszkodzonym są marne. :cry: Cewki sa zalewane żywicą i z reguły...
tak jak napisałem wczesniej wymieniłem trzy komplety poniewaz nie zakładam lipnych podrobek skorzystałem z kompletu beru ktore czesto zakładam i nie padaja szybko niestety pracował pare dni wiec sprawdziłem masy silnik ecu cewka ma dorobioną dodatkowa mase pod srube mocujaca sprawdziłem tez kable zasilajace i kupiłem nastepny zestaw z firmy hella i...
Witam, mam problem z silnikiem Honda G150 w odśnieżarce starego typu, cewka wewnątrz. Brak iskry. Miałem drugą nową cewkę, podmieniłem, świeca również nowa i dalej brak iskry. Przewód z cewki i kondensatora idzie na przerywacz mechaniczny, dodatkowo przewód przewód na włącznik, dokręcony do silnika. Miejsca styków wyczyszczone. Gdzie jeszcze można szukać...
Warto posprawdzać działanie kolejnych "etapów sterowania": zwierając com i P1 (na styku przekaźnika) sprawdzić czy za każdym razem falownik podejmuje pracę?. następnie wysterowywać pracę P3 poprzez podawanie na cewkę przekaźnika obcego sterowania; wnioski jak wyżej?! kolejne sprawdzenie: tam skąd pochodzi sygnał wysterowania P3 (z dodatkowego przycisku...
bardzo proste rozwiazanie to zastosowanie kontraktonu z cewką zawierajacą kilka zwojów drutu DNE o średnicy co najmniej 1mm , lub podobne rozwiązanie z przekaźnikiem R15 z cewka na napięcie stałe , którą zastępujesz nową kilku zwojową w obu przypadkach musisz jedynie doświadczalnie dobrać ilość zwojów styki kontraktonu możesz wykorzystać do dalszego...
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
Wczoraj dokonałem pomiaru napiecia akumulatora,i tak -wyłaczony silnik 12v -silnik pracujący (nieobciążony) 14,3v -silnik pracujacy (obciążony) 14v jezeli chodzi o cewkę podstawialem sklepową nówkę boscha efekt - bez zmian.Spróbuje pociągnąć dodatkową masę na karoserię na silniku mam już dwie.Dla wielu mechaników u których byłem z tym problemem traktuje...
Kolego czy doszłeś do jakiegoś rozwiązania mam taki sam problem, wymieniłem kable świece wyczyściłem przepustnice zmierzyłem impulsy z wałka rozrządu oraz wału na wolnych obrotach (są OK) wymieniłem cewkę WN, usterka wychodzi nagminnie jak silnik jest zimny a dodatkowo przy gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący lub gaśnie, samochód jedzie...
Jeśli katalizator sie nagrzewa do czerwoności to nie jest wypadanie zapłonu, tylko permanentne uszkodzenie układu zapłonowego - cewka, przewody, świeca Dodatkowo ten słynny wężyk od MAPa
Cały czas. Chociaż w jakimś małym atlasie spotkałem rozwiązanie z przekaźnikiem był pod deską do którego były podłączone czujniki. I w razie W gasiły silnik. Tylko że na czas odpalania były blokowane. Do tego przy zimnym silniku i pojawieniu się ładowania gasnoł silnik. Więc cały ten układ ominołem dając dodatkowo brzęczyk i dużą kontrolkę z diody.
Dodatkowo w panelu zauważyłem osmolenie rezystora To nie jest osmolenie tylko kurz zebrał się na naelektryzowanych elementach. Oczyść pędzlem i po problemie. W sprawie silnika zadzwoń do firmy North(przygotuj wcześniej symbole piekarnika, numer wentylatora) może będą coś wiedzieli o tańszym zamienniku. North.pl: :arrow: [url=https://north.pl/karta/silnik-wenty...
Ta szeroka wtyczka do aparatu ma 6 pin więc będzie to p11 144. Diagnoza chyba jest oczywista skoro wymieniany bezpiecznik na nowy pali się w momencie kiedy wkładam wtyczkę 2 pin do cewki zapłonowej przy włączonej stacyjce. Problemem jest dostępność tej cewki. Na tą chwilę jest nie dostępna w kraju. Kolega DriverMSG podsunął mi fajny pomysł który może...
ale nie mogę znaleźć żadnego czujnika z wyjsciem 0-10v pod logo Bo czujnik który pokazałeś ma wyjście zero-jedynkowe: poziom osiągnięty, stan się zmienia. Wyjście przekaźnikowe, więc podłączasz go jak zwykłą krańcówkę. LOGO! to tutaj start z armatą na muchy. Wystarczy stycznik, przycisk i wspomniany czujnik. W szeregu dajesz przycisk normalnie otwarty,...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Co do tańszego sterownika, jest L293, ale ma gorszą obudowę (trudno przykręcic radiator) i jest na mniej amper. Spotkałem go za 13 zł.
Witam Niedawno wziąłem się za remont jawki, części wymienione, rama malowana proszkowo, nowa instalacja elektryczna założona jak kazał schemat. Jak w temacie nie ma iskry, iskrownik zmieniony na nowy, cewka butelkowa sprawdzona, iskrę daje tylko przy połączeniu kablem złącza od przerywacza do cewki świetlnej ( prawa górna, przy złączu do świateł), ale...
Nie zrozumieliśmy się - sterownik podpina się pod cewkę dodatkowym przewodem, nie myl z fabryczną instalacją cewki. Sterownik mierząc częstotliwość tych impulsów, znając ilość cewek i cylindrów wylicza sobie obroty silnika.
słyszałem kolego iż trzeba to regulować. Na szczęście w nieszczęściu okazało się że była to cewka koszt z wymianą i wykasowaniem błędów 400 zł (cewka delphi) uato odebrałem wczoraj z zaprzyjaźnionego warsztatu zachowuje się dużo lepiej niż wcześniej inna charakterystyka pedału gazu tak jak by silnik zyskał dodatkową moc. czy rozwiąże to problem błędu...
Problem rozwiązany. Na wstępie - wyciągnięcie przekaznika od pompy wyłącza elektrykę od cewek. Nie zdiagnozuje się tak. Błędne działanie. Uszkodzoną była cewka na czwartym garze. Mimo prawidłowej oporności od strony kostek, nie dawała iskry na świece. Podobno to częsta usterka w tych silnikach. Wymiana cewki pomogła. Co prawda używka, ale tymczasowo....
Proponuje sprawdzić na początku dwie rzeczy: 1 silnik czy nie pękł magnes tachometru ewentualnie czy nie odpieła się cewka tacho (ważna wskazówka sprawdź w karcie gwarancyjne czy są warunki gwarancji dodatkowej wcześniej brandt dawał 5 lat gwarancji między innymi na silnik) 2sprawdż moduł sterowania silnika czy triak nie ma zwarcia Powodzenia!! :D
Witam. W takiej sytuacji musiał byś zastosować dodatkowo dwa styczniki z cewkami na 24V DC. A one dopiero włączały by napięcie 380V na silnik. Ale niestety, wskazane przez Ciebie urządzenie posiada funkcje łagodnego startu i zatrzymania silnika oraz zabezpieczenie przeciążeniowe. Przy takim rozwiązaniu funkcje te nie będą działały, ponadto styczniki...
Zastanawiam się, czy taka cewka wraz z regulatorem, po podłączeniu do instalacji, gdzie będzie jakiś opór, czy tylko akumulator będzie się inaczej zachowywała i da wyższe napięcie? W schemacie instalacji nie widzę żadnego dodatkowego transformatora. Moje pytanie wynika z tego, że w moim silniku nie było regulatora, bo kiedyś ktoś go wymontował, i zanim...
(...) 2V - 36V) - 3x Stepstick DRV8825 Sterownik Silnika Krokowego (Napięcie zasilania silnika : 8,2V - 45V, Prąd ciągły na cewkę: 1,5 A, Napięcie zasilania części logicznej: 2,5V - 5,25V) AI: Czy są jeszcze inne komponenty, które będą wymagały zasilania, takie jak czujniki lub dodatkowa elektronika? Nie Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z trzech propozycji...
głośnik dodatkowa cewka dodatkowa piwnica dodatkowa puszka
wiertarka bosch wirnik uszkodzony digitizer wharfedale titan
continental radio linijki cccam
Wentylator w Technics SA-EX100 działa non-stop: przyczyny i rozwiązania Jak wymienić kontrolkę w zamrażarce Ardo?