Jest informacja serwisowa na montaz dodatkowego czujnika temperatury silnika plus wiazka.
Czujnik temperatury do wyłącznika.
Sugeruję sprawdzić układ zasilania paliwem (filtr,pompa,ciśnienie), dodatkowo czujnik temperatury silnika. Podaj oznaczenie silnika (np. C16NZ), bo nie wiemy nic o tym silniku (wtrysk np.?) Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z moim Mondeo kombi 2002 rok 2 l diesel 130 koni. Stracił moc i nie wchodzi na obroty, ale czasami na jedynce i dwójce odzyskuje moc i wtedy kopci na czarno. Zostaje wtedy chmura dymu i nawet czarny ślad na drodze zostaje. Dodatkowo czujnik temperatury silnika przekłamuje i czasami pokazuje prawidłowo, ale rzadko. Proszę o poradę,...
Nie próbowałem tego na falownikach ale zasilając bezpośrednio silnik niższym napięciem to tak robiłem. Pracował bez zarzutów bo miał mniejsze obciążenie od nominalnego, dodatkowo miał czujnik temperatury.
Jest napisane na tabliczce: PTC-DIN44081......... Czujnik temperatury uzwojeń typu PTC pozdrawiam
Masa(wspólna)sonda lambda,czujnik temperatury ,tps w stosunku do masy silnika?? Dodatkowy kabel pomoze.Powodzenia.
Posiada ktoś kody błędów do Mercedesa SK? 40 - czujnik temperatury paliwa 150 - dodatkowy czujnik obrotów z FMR albo E-modul (usterka jest aktywna jak silnik nie pracuje) z tych modułów idzie już CAN 210 - za wysoka prędkość obrotowa silnika 220 - Hubschieberstellwerk ma usterkę elektryczną (przerwa zwarcie etc) Jest to cewka w pompie od kąta wtrysku....
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
Miej na uwadze jedną rzecz. Zmniejszając prędkość obrotową za pomocą przekładni wraz z redukcją obrotów (prędkość) rośnie moment obrotowy (siła) W przypadku silnika sterowanego falownikiem tego efektu nie ma. Co więcej W przypadku pracy skalarnej (u/f) wraz z zmniejszeniem obrotów spada moment na wale. W przypadku pracy wektorowej jesteś w stanie utrzymać...
W samochodach z gaźnikami był montowany (dodatkowo poza fabryką) układ elektoniczny z sondą Lambda. To po to by zmniejszyć podatek od auta bez katalizatora. Układy te produkowała firma HJS. Czujnik ten to zwykły czujnik temperatury silnika, współpracujący z dodatkowo zamontowanym komputerkiem, którego zadaniem było sterowanie gażnikiem w ten sposób...
Czasem bywa tak, że jak "nadgorliwy mechanik" naleje zbyt dużo oleju - po prostu przeleje stan max to jak silnik jest rozgrzany np. po dłuższej jeździe w gorące dni obroty mogą falować i nawet może wyłączyć się silnik. Szczególnie często zdarza się w samochodach z wbudowanym dodatkowym czujnikiem temperatury w bloku silnika. Egr do wymiany !
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.
a na co Ci temperatura chłodnicy? czujnik temperatury silnika montuje się w głowicy obejrzyj czy masz jakąś wolną dziurkę w aluminium głowicy na jakąkolwiek śrubę i jak tak to kup sobie termometr z sondą na kablu, kup pastę do procesorów, napchaj tej pasty w dziurkę, wsadź czujnik i zaklej np sylikonem żeby nie wypadł albo przypnij jakoś, coś tam sobie...
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Wtyk do gniazda obd i apka diagnosttczna na komórkę . Masz podgląd w parametrach. Lub dodatkowy zegar plus redukcja z czujnikiem na górnym weżu chłodnicy. Kupisz w sklepach do tuningu
Witam. Samochodzik jak w opisie. Problem polega na tym, że na zimnym silniku strasznie falują obroty do tego stopnia, że silnik się zamula. Dodatkowo rzuca silnikiem strasznie. Po podpięciu vaga pokazało błąd czujnika temperatury silnika i powietrza dodatkowego. Zmieniłem czujnik i nic kompletnie nie dało. Ten sam błąd cały czas. Silnik zachowuje się...
W zbiorniczku temperatura będzie niższa. Wg mnie czujnik nieprawidłowy albo dodatkowa oporność na kablach złączach zaniża wskaznia czujnika.
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
Tam jest zamontowany czujnik temperatury silnika. Wystarczy się pod niego podłączyć.
moje pytanie jest nadal aktualne - gdzie powinien być podłączony napęd przepustnicy - czy do komputera wtrysku , czy do czujnika temperatury. Przepustnica w układzie KE jest MECHANICZNIE (linką) połączona z pedałem przyspieszenia. W nowszych silnikach (M111) przepustnica RÓWNIEŻ jest połączona mechanicznie z pedałem przyspieszenia, natomiast dodatkowy...
nie pomogło. wentylator nadal szaleje Nic nie piszesz jaki tm jest układ zasilający, czy gaźnik czy wtrysk, ale wtych samochodach był zastosowany dodatkowy czujnik temperatury komory silnika [ taki z pojedynczą wsuwką w gaźniku zamontowany na gaźniku a we wtrysku to koło kolektora sącego. I on właśnie przejmuje działanie po wyłączeniu stacyjki, poprostu...
W sumie żył jest więcej. 3x gruba żyła do silnika 5x żyła do czujników odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem ( +5v , gnd, 3x wyjscie z czujnika SS41F do sterownika silnika ) 1x żyła - wyjscie z dodatkowego SS41F zamontowanego za sprzęgłem
Sprawdz czujnik w silniczku krokowym dosc czesta przyczyna i dodatkowo czujnik temperatury cieczy
(at)lolo83 A może by tak zmierzyć omomierzem te dwa kabelki ? I pokazać fotkę tego motorka w pełnej krasie. Zasada jest taka - jeżeli silnik bez zasilania da się obrócić reką, to jest tam czujnik temperatury, jeżeli nie, to elektrohamulec. I tylko tyle. Bo sam się zastanów co piszesz, albo 3 kabelki = 3 fazy, albo 1 ochrona + 2*coś A może to Kolega...
Ja ma taki SWAP pompy EPIC zrobiony w samuraju 1.9D- akurat u mnie była prosta sprawa bo jedynie trzeba było zrobić na dodatkowym przekaźniku połączonym z czujnikiem temperatury załączanie wentylatora chłodnicy.
masa . posprawdzaj wszędzie gdzie tylko się da to juz zrobione, nawet jest dodatkowy przewod miedzy komputerem a silnikiem :-(
Wypada zapłon podczas jazdy do świateł i to nie zawsze. Drugi program widzi dodatkowy błąd P0070 czujnik temperatury zewnętrznej.
Poniżej 35Hz powinno sie stosowac dodatkowe chłodzenie.Radze zastosowac czujnik temperatury w silniku i podłaczyc do falownika.W ubiegłym tygodniu miałem przypadek spalenia silnika przez zasilanie zbyt niską czestotliwością.Mądrość po szkodzie skąd to znamy.Pozdrowienia
Stojąc przed otwartą maską i patrząc z góry po prawej stronie na dole na wyjściu z chłodnicy masz czujnik, tzn. jeśli wiskoza nie zbije temperatury płynu chłodzącego zadaniem tego czujnika jest załączyć dodatkowo wentylator klimy aby zbić temperaturę płynu, często tam śniedź powoduje brak połączenia i usterkę nie załączającego się wentylatora.
Podejrzewam przekłamuje ci czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy, daje on sterownikowi dodatkową informację o temp. płynu jaki wraca na silnik, i odpowiada wprost za załączanie wentylatorów
Witam. Posiadam samochód Seat Ibiza 1.4 silnik (AKK) 8 zaworowy, rok 12.1999. Potrzebuję informacji jak jest poprowadzona instalacja czujnika temperatury. Czujnik 4 stykowy. W komorze silnika nie widać żadnych dodatkowych złącz wiązki elektrycznej. Dwa przewody w kostce czujnika to masa, gdzie sa podłączone kolejne dwa? Czy ma ktos może schemat instalacji?
Pakiet nie możesz podłączyć bezpośrednio do przetwornicy. wymaga BMSa , małe złącze jest do balansjera tylko do ładowania , w niektórych ogniwach takiego złącza niema , układ zabezpieczenia wraz z balansjerem jest w środku . Wtedy podłączasz zwykłą ładowarkę najlepiej o 50% mniejsze natężenie prądu niż pojemność akumulatora, wolniej się ładuje jest...
to dodatkowa pompa wodna ma jakis przekaznik czy sterowana jest czujnikiem temperatury czy termowyłącznikiem czy w sobie ma
Witam, Czy śruby zaznaczone na zdjęciu to zaślepki zamiast których można zamontować czujniki od temperatury i ciśnienia oleju? Pytam bo widziałem kilka aut z taką modyfikacją tego silnika, ale nikt nie podał w którym miejscu się podłączyć.
I co z tym dodatkowym czujnikiem temperatury? Jak długo digifant musi mieć odłączone zasilanie Czujnik mierzy temp głowicy, jak przekracza 110° to uruchamia na 7 min wentylator przy zgaszonym silniku, steruje tym przekaźnik 31 w skrzynce bezpieczników Digifant ma tylko i wyłącznie zasilanie po stacyjce, to raz, a dwa posiada pamięci eprom (kasowane...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Ponownie mam problem z moją instalacją...Poprzedniej zimy wymieniłem wtryskiwacze na nowe MED i problem znikł.Teraz temperatura na dworze spada i zaczyna się ponownie ten sam problem, auto chodzi na 3 cylindry po przejściu na lpg. W instalacji nie mam podpiętego czujnika temperatury wody...czy bardzo jest to skomplikowane żeby takowy zainstalować? dodatkowy...
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Skoro to ma być pomiar temperatury rzeczywistej silnika, co z założenia jest bzdurą bo nigdy nie mierzymy temperatury samego silnika, raczej płynu chłodniczego to można mierzyć i w gaźniku. Zapytam raz kolejny kolegę wqq: po co są tam te czujniki? Do pomiaru temperatury silnika w sposób liniowy? Do czego służą? Proszę o szybką odpowiedź, niezmiernie...
Miałem identyczny problem i potwierdzam-czujnik temperatury do wymiany. U mnie dodatkowo objawiało się to tym, iż rozgrzany silnik nie zawsze chciał odpalić. Po wymianie wszystkie problemy zniknęły. Na allegro czujnik ten można kupić za ok 30 PLN.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Tam jest to zrobione tak: w chłodnicy jest dwubiegunowy wyłącznik termobimetaliczny, który uruchamia wentylator na I biegu przy 88°C i II biegu przy 105°C, ale działa on tylko w oparciu o temperaturę cieczy w chłodnicy. Po zgaszeniu gorącego silnika, gdy nie pracuje pompa temperatura w chłodnicy już się nie podniesie, natomiast głowica silnie się rozgrzewa...
Temperatura dolotu na zimnym silniku równa jest temperaturze na zasysaniu, przy pracy gdy podwójna przepustnice działa temperatura rośnie do około 50 stopni otwiera się dolot intelcoolera i schodzi na 30+/- , trochę mnie dziwila zasada działania przepustnicy bo to moje pierwsze auto z tym rozwiązaniem dolotu ale wydaje się że jest ok. Ps przepustnica...
Podpięty diagbox = uszkodzony czujnik temperatury silnika (zielony dwupinowy) po wymianie auto dodatkowo lepiej odpala :-) Dodano po 1 Ten czujnik jest odpowiedzialny za bardzo dużo rzeczy w tym aucie...
Głównym czujnikiem podającym impuls na podstawie którego wykonywana jest ilość kroków to czujnik temperatury silnika. Wraz ze wzrostem temperatury ilość kroków (przy zamkniętej przepustnicy) maleje. Dodatkowych informacji do korekty kroków dostarcza czujnik temperatury powietrza na wlocie do przepustnicy. Oczywiście cały czas piszę o zamkniętej przepustnicy....
Kierunek był dobry- czujnik temperatury był walnięty. Dodatkowo trzeba było wyregulować zawory
Witam Czy ma ktoś pomysł jak zrealizować ostrzeganie dzwiękiem przed wzrastającą temperaturą cieczy chłodzącej? Raz już mi się zdarzył przegrzać silnik, efekt-konieczność wymiany uszczelki pod głowicą. Wiem że należy się patrzeć na wskażnik temperatury, ale myślę że mało kto to robi stale np co 4 min, a przy pęknięciu węża przegrzanie następuje błyskawicznie...
Witam. Jak rozróżnić który silnik jest z wersji japońskiej, a który z francuskiej? Mam takie dwa różnią sie czujnikiem spalania stukowego. W jednym czujnik jest przykręcany bezpośrednio do bloku, a w drugim jest szpilka i czujnik dokręcany jest nakrętką. Poza tym jeden ma dodatkowy czujnik temperatury przy termostacie. Który to który i co jeszcze je...
Rozwiazalem problem z dymieniem.Powod-zamkniety termostat,ale po zamontowaniu nowego dalej dymil,rozebralem od nowa,sprawdzilem we wrzatku i tez kicha.zamontowalem wiec chwilowo stary po uprzednim nawierceniu paru otworow dla przywrocenia obiegu i pomoglo-zero dymienia,ale wskaznik pokazuje ze silnik zimny.Wniosek ;wskaznik lub czujnik temperatury daje...
Właśnie. Przykładowo taki: http://moto.allegro.pl/mercedes-w124-200... W układzie jest jednak potrzebny dodatkowy element: czujnik temperatury mocowany w bloku silnika. Skraca długość świecenia kontrolki zależnie od temperatury silnika. Jest on przyczepiony do małej wtyczki pin "T" Przekaźnik ma jednak czujnik...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Jaki system wtrysku jest zamontowany w twoim silniku.Teoretycznie powinien być Digifant (to tam niema silnika krokowego tylko zawór dodatkowego powietrza). Teoretycznie winę za taki stan rzeczy może ponosić czujnik temperatury silnika lub fałszywe powietrze.
problem leży w regulacji na zimnym silniku z tego co piszesz po nagrzaniu jest ok na jałowym i żadnych dodatkowych objawów? Do sprawdzenia czujnik temperatury w czasie pracy od zapalenia do nagrzania czyli temp... i silnik krokowy.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ok, jak rozrusznik kręci, to skrzynia nie jest problemem. Lampka kontrolna świec żarowych pełni funkcję informacyjną o zakłóceniu pracy silnika. Choć nie zawsze powoduje to unieruchomienie silnika. Z reguły dotyczy filtra cząstek stałych. Warto jest sprawdzić dane jakie czujniki ciśnienia spalin i temperatur przekazują sterownikowi. Dodatkowe przyczyny...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem, zapala się kontrolka temperatury cieczy (czerwony termometr). Włącza się ona sygnalizując przegrzewanie (włącza się, gdy temperatura cieczy wskazuje 70 - 90). Jedno , dwukrotne wyłączenie silnika rozwiązuje doraźnie problem. Płyn chłodzący sprawdzony, dolany (było na min.) - problemu nie rozwiązało. W związku z...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
(...) sekund po wciśnięciu pedału przyspieszania. Turbo nie zalacza się. Sterownik się zgrywa i wgrywa po obd Doszedłem do tego że nie ma 5v na czujnikach - co to może być? Gdzie jest zwarcie?, mieliście taki przypadek? Błąd dtc 0641 https://obrazki.elektroda.pl/8413375000_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie...
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
Mam sporo innej roboty, ale mogę spytać u zródła. Czyli szefa produkcji firmy F&F który dobrze znam. Musisz tylko podać więcej sczegółów, mianiwicie: Pracę silnika typowo rozpoznaje się po ładowaniu alternatora, a nie po obrotach ( do czego też można wykorzystać alternator i wyjście W ). Przegrzanie silnika najłatwiej zrobić przez dodatkowy czujnik...
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
Nie wiem czy gazownik Ci mówił ale przypominam : filtr powietrza nowy i pilnuj czystości, świece, przewody WN, kopułka, palec rozdzielacza (jeśli posiadasz takowe) muszą być w stanie bdb, cewka WN sprawna, płyn chłodniczy w odpowiedniej ilości. To podstawa. Dodatkowo przy dużym spalaniu sprawdź czujnik temperatury silnika oraz termostat. Pozdrawiam
Silnik ma sprzęgło odśrodkowe pracuje w wysokim zakresie obrotów. Bieg jałowy, czyli nic nie robi. To i się nie grzeje. I pełny gaz kiedy kosi. Wtedy ma chłodzenie z obrotów. W stanach pośrednich takie sobie. Dlatego albo zmiana wentylatora na większy i sporo grzebania. Albo tak jak pisałem sprzęgło odśrodkowe i musi pracować na wysokich. Można też...
Hmm dzisiaj tak myślałem, żeby kupić sterownik od 1.0 i podłączyć go pod oryginalne złącze wiązki nadwozia. Dodatkowo wymyśliłem, żeby podłączyć pod ten komputer czujnik temperatury silnika , żeby wskaźnik na desce pracował. Zostanie jeszcze obrotomierz do ogarnięcia - też nie wiem jak jest przesyłany, także przez can?
Witam W moim Mitsubishi Colcie rocznik 2012 1,3 benzyna na zegarach niema wskaźnika temperatury, tylko są dwie kontrolki niebieska i czerwona informujące o niskiej lub za-wysokiej temperaturze silnika. Chciałbym założyć dodatkowy wskaźnik cyfrowy, który będzie wskazywał aktualną temperaturę cieczy chłodzącej w silniku. Podepnę się pod czujnik temperatury...
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury od wtrysku i zawór dodatkowego powietrza.
Witam wszystkich. Mam problem z toyota yaris 1999r silnik 1.0 kod 1SZ. Stary silnik odpalał bez problemów, przekładany z innych powodów.Dostałem goły słupek o tych samych kodach silnika. Różnił się tylko czujnikiem spalania stukowego i brakiem dodatkowego czujnika temperatury przy termostacie.. Po przekładce (kolektory, czujniki i osprzęt ze starego...
Witam. ad.1 W naszym kraju są (były) zakłady przemysłowe, które miały sieci 3x220V.To przykład ad.2 Bezpiecznik nie zabezpiecza przed zwarciem. Jeśli silnik dostanie zwarcia, to bezpiecznik zabezpieczy sieć przed jego skutkami. Zabezpieczeniem silnika jest termik czy np. czujnik temperatury. Ty masz prawdopodobnie czujnik, ale powinieneś się dowiedzieć,...
Sprawdź czujnik położenia wału i czujnik temp. silnika ten od sterownika dwupinowy. Ten dodatkowy oszukiwacz temperatury silnika jest dobry ale tylko na chwile jak ktoś chce przetrzymać troche z naprawą pompy.
Dokładnie tak Aby na 100 % wykluczyć ewentualne uszkodznie przewodu (choć oczywiście najpierw sprawdziłem go miernikiem) uściłem dodatkowy przewód z dwóch czujników na pin 30 sterownika. Niestety nic to nie dało
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Masz do sprawdzenia dwa podzespoły sterowania silnikiem: - silniczek krokowy,który jest zaworem powietrza dodatkowego (może być zablokowany w pozycji otwarty, jak dla zimnego silnika) - czujnik temperatury silnika dla komputera (podaje zafałszowaną wartość temperatury [zimny silnik] więc komputer trzyma otwarty silniczek krokowy)
Ale rozumiem, że ten wyłącznik może kontrolować nadmierne natężenie prądu w stojanie silnika Tak kontrolować temperaturę tego uzwojenia za pośrednictwem czujnika w uzwojeniu? Nie . Potrzebne jest dodatkowe urządzenie
Czujnik temperatury układu elektronicznego silnika sprawdź . Ten który steruje dodatkowym powietrzem poniżej 15 stopni Celsjusza.Często kable się urywają od niego i dlatego silnik może na zimno gasnąć
1) Można przekaźnik samochodowy, ale o wiele lepiej MOSFETa. Wolałbym aby układ był łatwy w serwisowaniu. Łatwiej jest wyciągnąć przekaźnik z gniazda niż wymienić MOSFETA. 3) Bezpiecznik samochodowy 30A powinien wystarczyć. Możesz dodać termostat z czujnikiem doklejonym do silnika. Jest w układzie sterowania zainstalowany czujnik temperatury i podłączony...
U mnie po nocy, przy zimnym silniku 1 Z ( 1,9 tdi) świece grzeją przez pewien czas, aby poprawić tzw. kulturę jego pracy tuż po uruchomieniu ( obserwuję taki stan, gdyż mam dodatkową kontrolkę podłączoną bezpośrednio do zasilania świec żarowych ). Proszę sprawdzić stan świec żarowych, przekaźników odpowiedzialnych za ich zasilanie oraz czujników temperatury...
A szukałeś nad panelem bo w niektórych modelach jest dodatkowy obwód z stałego zasilania sterowany dodatkowym czujnikiem przez przekaźnik który po wyłączeniu silnika włącza wentylator jeżeli temperatura była zbyt wysoka po wyłączeniu zapłonu, kiedy jeszcze pracował wentylator lub temperatura podniosła się po zatrzymaniu silnika.P
Sprawdzałem i nie widać żadnych wyłęków, ale dodatkowo powiem, że wentylator włącza się od razu po odpaleniu silnika, a czujnik był wymieniony.
Był temat na forum. W skrócie trzeba dać dodatkową masę na głowice silnika. Brak masy niewłaściwe grzanie świec żarowych trudny pierwszy rozruch silnika.
Witam. Chciałbym rozwiązać następujący problem. W moim samochodzie (Citroen Saxo) nie ma wskaźnika temperatury silnika, tylko lampka sygnalizująca przegrzanie silnika. Znalazłem jakie wartości przyjmuje rezystancyjny czujnik temperatury przy konkretnej temperaturze. Chciałbym się podpiąć pod ten czujnik dodatkowym układem który by mi pokazywał jaka...
Witam. Tak jak w temacie problem z odpaleniem vw tiguan 2.0 tdi cr 2009r kod silnika CBAB Dodatkowo wywala błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod maską i w nogach kierowcy i podmieniałem przekaźnik, odpowiedzialny za pompę. Nie dochodzi prąd do pompki, która znajduje się nad rozrządem. Ciśnienie z pompy wysokiego...
Witam. Chciałbym rozwiązać następujący problem. W moim samochodzie (Citroen Saxo) nie ma wskaźnika temperatury silnika, tylko lampka sygnalizująca przegrzanie silnika. Znalazłem jakie wartości przyjmuje rezystancyjny czujnik temperatury przy konkretnej temperaturze. Chciałbym się podpiąć pod ten czujnik dodatkowym układem który by mi pokazywał jaka...
Jeżeli przy gorącym silniku napięcie jest cały czas 4.7V, to znaczy, że jest albo uszkodzony, albo niewłaściwy. Czujnik to rezystor NTC którego rezystancja maleje z wzrostem temperatury i połączony jest w konfiguracji "pull down resistor". Im mniejsza rezystancja (przy wzroście temperatury), tym większy spadek napięcia wskutek jego mniejszej oporności...
Wywal klimę to będzie mniej palił, i mniejszy silnik tym bardziej odczuwa dodatkowe obciążenie.
Po co tak rozbudowana konfiguracja sterowania? Fabryczny sterownik, według producenta, zapewnia: * 2 tryby pracy układu - ECO - sprężarka pracuje krócej i rzadziej się uruchamia oraz AC - układ pracuje normalnie * rozłączanie sprzęgła sprężarki w przypadku przegrzewania się silnika (dodatkowy czujnik temperatury) * rozłączanie sprzęgła sprężarki w...
Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM 2011 r , w trakcie pracy silnik nie osiąga temperatury trzyma może 70 stopni, nie zależnie od trasy jaką pokonuje, natomiast po zgaszeniu silnika i ponownie przekręceniu tylko zapłonu wskazuje idealnie 90 st. Nowy termostat wraz z kruccem i czujnikiem nic nie zmienił. Ponadto przy temperaturach poniżej 0 st. po kilku minutach...
Peugeot 307 2.0 HDi 2001 r RHY.Mam pytanie o wiązkę czujnika temperatury paliwa, a mianowicie problem jest taki, że samochód zaczął sam gasnąć podczas jazdy. Zapalał się check engine i gasł po 15 sekundach, a następnie odpalał. Na dodatek, podczas gaszenia po wyłączeniu stacyjki potrafi, aczkolwiek nie zawsze, chodzić mieszczę przez około sekundę do...
Nie podałeś roku a to jest różnica jeden model ma na podszybiu koło silnika wycieraczek drugi w zderzaku pod prawą zaślepką halogenu
witam kolego a posprawdzaj masy --podokladaj dodatkowe np pasuje od malucha
witam o ile jest juz pora na grzanie swiec ,a bodajże temperatura musi spaść poniżej 5 stopni to należy sprawdzic ten obwód.Dodatkowy przycisk to pewnie trik z równoległym połaczeniem masy (masa podawana z przekażnika pod warunkiem ze sprawny czujnik temperatury i sterownik silnika oraz połaczenia) .Kolega kupił auto z dodatkowym przyciskiem który jak...
Niestety masz rację, jednak aby temu zapobiec należałoby automatycznie ustawiać próg dolny zależnie od temperatury otoczenia, do tego trzeba było by zabudować dodatkowy czujnik temperatury który by mierzył temperaturę otoczenia i sygnał z tego czujnika odpowiednio wysterować nie wiem czy jest wogle możliwa taka modyfikacja, nie znam się aż tak Dobrze,...
Cześć. Z lepszą rozdzielczością ciężko ( max na forum dostępna), dodałem załącznik powinno być lepiej. Chcę mieć pewny schemat zanim zacznę pracować nad płytką. :) A będzie to na razie prosty sterownik wtrysku paliwa do motocykla. Na razie dlatego, że jak wyjdzie po mojej myśli to będę planował rozbudowę o dodatkowe czujniki np. położenia przepustnicy,...
Zastosuj więc silnik z podnośnika szyby, na drodze rolety zamontuj trzy styczniki krańcowe wykrywające oba położenia skrajne i środkowe, do tego czujnik temperatury, dwa komparatory z progiem 70 i 90 stopni i jakaś prosta cyfrówka wykrywająca przekroczenie progów w górę i w dół, zasadniczo da się to zrobić na tranzystorach i diodach. Do tego dwa przekaźniki...
Mam to samo w Oplu kadecie 1.6i. Dodatkowo co jakiś czas zapala się kontrolka błędu silnika. Spróbuję zmienić czujnik temperatury paliwa i wtedy dam znać.
Ja w hondzie city 2007 mam na pewno czujnik położenia wału (2 lub 4 położenia). Dodatkowo samochód wykrywa problem z zapłonem w każdym cylindrze, tylko nie wiem czy wykorzystuje ten czujnik czy ma dodatkowe. +immobilizer dodatkowo czujniki związane z układem paliwowym, mające wpływ na układ zapłonowy tj. czujnik położenia przepustnicy czujnik lambda...
Na zimnym silniku oszukać czujnik temperatury i zobaczyć czy wiatrak się włączy. Możliwa usterka wiatraków, dodatkowo w czasie jak się przegrzewa zbadać temperaturę węży na chłodnicę. Moim zdaniem siadają wentylatory.
dodatkowy czujnik temperatury dodatkowy wskaznik temperatury silnika regulator temperatury dodatkowy czujnik
wtórnik katodowy ecc83 wymiana pierścień tłokowy zespół obrazowania
kondensator rozruchowy kondensator rozruchowy
Szarpanie przy odpalaniu Kia Sorento 2.5 CRDi 2005 Zmiana impedancji zwrotnicy głośnikowej: 6 Ω na 4,7 Ω