Witam musze napisać program i nie wiem jak musze dodać dwie liczby dziesiętne po przecinku i wyświetlic na 7-segmentowym wyświetlaczu. Czy ma ktoś jakąś propozycje jak to zrobić?
nie mam juz skanera wiec postaram sie to opisac, sumujesz dwie liczby dwubitowe A=a1a0 B=b1b0 w wyniku dostajesz C=c2c1c0, wynik jest 3bitowy bo na dwoch bitach mozna zapisac max trojke wiec w wyniku bedzie max 6 ktore da sie zapisac na 3 bitach, zrobilem to na trzech muxach jak to napisales 8-1 na wszystkie podajemy jako adres od najmlodszego bitu...
przede wszystkim to na potrzeby operacji do pierwszego rejestru powinieneś wpisać cechę, a więc (pracując wyłącznie na 8 bitach) RA=liczba[0]<<1 + liczba[1]>>7; mantysę zawsze możesz obcinać w razie konieczności - ucierpi dokładność na tym tylko.
Witam. czy mógłby mi ktoś pomóc w zadaniu o takiej treści: Zapisać tablicę prawdy dla dodawania dwóch liczb 2-bitowych. Nie miałem tego typu zadań na zajęciach ale na zaliczeniu się pojawiło i nie mam pojęcia jak to rozwiązać. będę bardzo wdzięczny za rozwiązanie pozdrawiam
Okej. Panowie wróciłem:D troche pcozytałem, poszukałem i z tej całej mieszanki(raz jest tu kod z 8051, raz 8086) wybralem 8086. mam już coś takiego .model small .stack 100h .data .code start: mov ah,0 int 16h ;pobiera znak z klawiatury i zwraca w AL mov bl,al ;przerzucam liczbe z AL do BL mov ah,0 int 16h ;pobiera drugi znak z klawiatury i zwraca...
Witam. Zaczynam naukę mikroprocesora 8086. Trochę poczytałem i chcę napisać swój pierwszy program, dodawania 3 liczb 8-bitowych. Czy może to wyglądać w ten sposób? .model small .stack 100h .data .code start: mov ah,0 int 16h ;pobiera znak z klawiatury i zwraca w AL mov bl,al ;przerzucam liczbe z AL do BL mov ah,0 int 16h ;pobiera drugi znak z klawiatury...
Zgodnie z opisem: Dodawanie dwóch liczb wykonuje się instrukcją ADD (bez uwzględnienia przeniesienia), która dodaje drugi operand do pierwszego, a wynik umieszcza w tym pierwszym. Możliwe wariancje (r-rejestr, m-adres, s-stała liczba określa rozmiar): r/m8,r8 r/m16,r16 r/m32,r32 r8,r/m8 r16,r/m16 r32,r/m32 AL,s8 AX,s16 EAX,s32 r/m8,s8 r/m16,s16 r/m32,s32...
mam zrobione wczytywanie tych liczb z pamięci, ale coś nie do końca działa. Jeżeli mam tylko kod, żeby wczytywał pierwszą liczbę to ją ładnie wczytuje, ale jeżeli dołączam kod na wczytanie 2. liczby to już nie działa, ponieważ tak jakby mazał po pierwszej wczytanej liczbie (ale nie korzystam z rejestrów gdzie przechowuję pierwszą liczbę). oto kod: [syntax=asm]...
Dzięki za sugestie, była bardzo pomocna. Po załadowaniu na sztywno maksymalnej długości tablicy działa jak trzeba oczywiście do tego rozmiaru który ustawiam. Swoją drogą byłem święcie przekonany, że jeśli kompilator nie wyświetla żadnego komunikatu o jakimkolwiek błędzie to jest wsio ok, jakże to było mylne podejście :P Kwestię z obcinaniem pierwszej...
Prosze o pomoc. Nie wiem jak dalej to podłączyć i czy w ogóle to jest dobrze.
Witam! Wczoraj posiedziałem trochę, zmajstrowałem prosty programik we flashu do sprawdzania generowanych liczb pseudolosowych według wzoru : x_new = ( x_old*a + b ) modulo c Wpadłem na prostą modyfikację, to jest w każdej iteracji, dodawana jest coraz wyższa wartość (..., +3, +4, +5, ...) aż do "przekręcenia licznika", wtedy od nowa dodajemy od zera....
W twoim przypadku, losowe liczby to nie jest rozwiązanie. Każdy może sobie "wylosować" takie liczby i twoje zabezpieczenie traci sens. Musisz się zastanowić nad jakimś sposobem kodowania, ze zmienną formą kodu, tak aby kolejne kody zawierały odmienne liczby/litery, ale odkodowane zawierały dokładnie tę samą informację. Można to zrobić w dość prosty...
Mam taki problem mam zsymulować dodawanie 3 liczb w kodzie U1, a dokładniej napisać program do tego ale nie za bardzo wiem czy dobrze przerobiłem tabelę: | A | B | C | P | ------------------ | 0 | 0 | 0 | 0 | | 1 | 0 | 1 | 0 | | 0 | 1 | 1 | 0 | | 1 | 1 | 0 | 1 | to jest tabela dodawania ja ją przerobiłem w taki sposób że program sprawdza po kolei równoważne...
Witam forumowiczów! Na początek się przedstawię. Jestem Mateusz chodzę do technikum teleinformatycznego i dostałem do zrobienia układ jak w temacie, niestety mam z tym mały problem. Otóż układ ma dodawać dwie liczby cztero-bitowe (do 0 do 15) i wyświetlać je na wyświetlaczach siedmiosegmentowych i tu pojawia się problem. Zrobiłem już tak że układ w...
Chciałem sie spytać czy sposób, który używam jest prawidłowy? np. liczbę 23 przeliczam tak: rozpisuje sobie liczby pomnożone przez dwa: 1 2 4 8 16 32 64 128 256 itd następnie podstawiam zero gdy liczba jest większa od 23 a jeden gdy mniejsza: ... 16 1 32 0 później do 16 dodaje następna liczbę czyli 8. Jeśli jest powyżej 26 pisze zero itd. Wychodzi mi...
Witam. Mam maly problem z programem w assemblerze. Temat programu to : wyprowadzanie liczb 16-bitowych na ekran w postaci dziesietnej Problem wyglada tak, ze program powinien wyswietlac liczby od 0-65535, niestety liczby 65536-65539 tez moga byc wpisane. czy moglby ktos sprawdzic moj kod i ewentualnie poprawic tak zeby wyswietlalo poprawnie? (program...
Witam, Mam problem ze zrealizowaniem na bramkach komparatora dwóch czterobitowych liczb danych w kodzie U2. Znalazłem oczywiście gotowy układ (SN7485) wraz ze schematem logicznym i mógłbym to po prostu przerysować, ale chciałem zrobić to jakoś po swojemu. Wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać odejmowanie liczb - dodatni wynik będzie oznaczał, że pierwsza...
Chyba już był taki temat. Myślałem, aby wykorzystać sumator 4-bitowy i jakoś go uprościć, aby dodawał dwie liczby, czyli nieznaną liczbę + 6 (DCBA + 0110). Raczej nie chodzi o to żebyś przerysował sumator 4-bitowy i na jedno z wejść podał 0110. Podpowiedź: zastosuj połączone sumatory 1-bitowe z przeniesieniem. Też raczej nie chodzi o to, układ nie ma...
Heh to dlaczego 4 odwiedzin nie zaokrągla do 3 tylko do 12 ?? po za tym nie rozumiem jaki to ma związek z szybkością pracy forum. Czy operacja dodawania do liczby odwiedzin wartości 3 jest szybsza od inkrementacji ??
Rzeczywiście działa najprostsza wersja, z tym ze moje pytanie było dlatego bo chciałem być pewny że zawsze będzie poprawnie liczone. Tak naprawdę licząc średnią dodaje kilka liczb i nie unsigned char a signed int, więc chciałem się upewnić. Dzięki za pomoc - gdy by ktoś miał jeszcze jakieś uwagi - proszę pisać. Pozdrawiam.
Witam, mam wielki problem, mam stworzyć układ odejmujący i dodający dwie liczby 8 bitowe w Tinie i nie mam pojęcia jak zacząć w ogóle to robić. Prosiłbym o jakieś wskazówki z jakich komponentów korzystać, jakieś sumatory itp. gdzie co ma być podłączone, jaki wyświetlacz stworzyć do tego? Dzięki wszystkim za pomoc.
Witam, dodaję dwie liczby typu double jedna b.mała druga np. 1, jak w poniższym programie. Nie spodziewałem się tutaj problemów, aż tu nagle dostaję złe rezultaty - o bardzo małej precyzji: int main(int argc, char* argv[]) { double r=0,d=0.00000000001; double i=1; r=d+i; printf("d = %g\n",d); printf("i...
Na podstawie podzielności n bez reszty przez 2, dodawaj odczytane liczby naprzemiennie do sum1 i sum2 powiedzmy. [syntax=c] if(n % 2 == 0) sum1 += num; else sum2 += num;[/syntax]
Pisze drugi raz o tym odejmowaniu i coś tam wymyśliłem. Wersja pierwsza: MOV R0,#2 MOV R1,#8 MOV A,R1 CPL A MOV R1,A MOV A,R0 ADD A,R1 CPL A MOV R3,A END Gdy odejmuje np mniejsza - większa daje wynik dobry tylko że dodatni. Co gorsza program całkowicie nie działa gdy odejmujemy większa-mniejsza. PROSZĘ o POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
musisz przejść na liczby zapisane w systemie dziesiętnym, gdzie każdą cyfrę masz zapisaną w oddzielnym rejestrze jeżeli każdą cyfrę masz zapisaną w rejestrach to trzeba dodać 30h i masz kod ASCII do wyświetlenia na lcd zobacz in acc2,adcl ; odczytanie wartosci z przetwornika AC ; ADLAR = 1 > wazny tylko adch clr d100 ; podstawa setek w dec ldi acc,0x64...
A ja bym zamianę z dziesiętnej na szesnastkową zrobił dodając wagi... ;) A dokładniej to tak: Konwesja w dwóch etapach - najsampierw na binarną, a dopiero potem na szesnastkową - będzie prościej. Zamiana z dziesiętnej na binarną - dodajesz wagi (1, 10, 100, ...) tyle razy ile wynosi wartość odpowiadającej danej wadze cyfry. To jest paskudnie proste...
Arar dziękuję za jasną i szybką odpowiedź. Odnosnie Twoich zapytań: Ad. 2. "A to co jest" Sądze, że Ararowi chodziło bardziej o deklarację tablicy. Wielkość tablicy powinna być znana w momencie kompilacji. Są pewne rozszerzenia C (chyba C99) które coś takiego, jak napisałeś przyjmują, ale to nie jest standard. Może zastanów się ile razy chcesz wołać...
Jesli chcesz rozwinac ten projekt to wez jakiegos procka seri 8051 lub AVR-a i w bascomie masz komende "RND" jest to losowanie liczby pseudo-losowej z zaznaczonego zakresu. Do tego dodajesz wyswietlasz LCD albo LED kawałek klawiatury i masz urzadzenie gotowe.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu takiego zadania. Jest to swego rodzaju harmonogram. Mamy kolumnę liczb posegregowaną wg. określonej kolejności, chciałbym aby od pierwszego wiersza następowało sumowanie z warunkiem aby suma = 1000, jeśli np. wiersz1 + wiersz2 <1000 to dodajemy wiersz3 itd. Jeżeli suma 1000 zostanie osiągnięta to wartość "1000" zapisywana...
mnożenie się wykonuje analogicznie, jak mnożenie liczb pod kreską ;) Z ty, uproszczeniem, że nie istnieje nic takiego, jak przenoszenie. Czyli zakładając początkowo wyzerowany wynik: wynik i i j czyli po prsotu pętla w pętli. grunt to właściwie zaindeksować w zależności od przyjętej zasady interpretacji tablicy. No i nalezy pamietać, że rozmiar stopień...
uses crt,dos; var fSource:file; bufor:array[0..1023] of char; i,o,p:word; read:integer; liczba:longint; cyfr:byte; znal_liczby:array[0..1023] of longint; ind_znal_liczb:integer; procedure SwapLI(var a,b:longint); var tmp:longint; begin tmp := a; a := b; b := tmp; end; begin...
nie mam pojecia jak napisac program aby robil mi podstawowe operacje tj. dodawanie odejmowanie itd na liczbach osemkowych wiem jak c++ rozpoznaje ze to jest liczba osemkowa, mam program ktory dodaje liczby osoemkowe ale zapisane na stale w programie, a ja chce mu podac liczbe w postaci osemkowej lub ewenualnie w postaci dziesietnej a on mi to przeliczy...
Wygenerowanie sekwencji liczb losowych jest trudniejsze, niż może się wydawać. Jakkolwiek generowane liczby mogą wyglądać na losowe, to jak upewnić się, że takie są, a nie są częścią jakiegoś długiego ciągu liczb? Stworzenie testu losowości jest czasami trudniejsze niż samo generowanie liczby. Liczby losowe potrzebne są m.in. w kryptografii, aby zapewnić...
Jak na mój gust to troszkę za mało danych podałeś. Liczba ze znakiem to u Ciebie oznacza liczbę "znak-moduł" czy może w uzupełnieniu do dwóch? Ogólnie mozna powiedzieć, że liczby zmiennoprzecinkowe reprezentuje się w postaci N=M*B^E, gdzie: M - znacznik (mantysa), E - wykładnik (cecha), B - podstawa potęgi (podejrzewam, że 2). W oficjalnym popularnym...
zwraca ile razy liczba x mieści się w liczbie y A nie wyjdzie to z dzielenia? W VB dzielenie bez reszty realizuje operator "\" ("zwykłe" dzielenie to "/"). Dziś się pobawiłem w Bascomie w związku tym czasem. Oczywiście użyłem Twojej porady. To co uzyskałem zaskoczyło mnie totalnie. Napisałem taki podprogram: [syntax=vbnet]Sub Odczyt_czas(byval Typ...
A czy umiesz mnożyć pisemnie - tak w kolumnach? To teraz wyobraź sobie że robisz to w układzie dwójkowym, gdzie są tylko dwie cyfry - 0 i 1. Mnożenie przez 0 daje 0, a przez 1 daje wynik równy drugiemu mnożnikowi. Bierzesz 4 bitową liczbę, mnożysz niezależnie przez oba bity tej drugiej liczby. Wynik mnożenia przez starszy bit przesuwać o 1 bit w lewo...
Warunek ten musi być w pierwszej pętli. Należy skonwertować liczbę podaną przez użytkownika na typ int i sprawdzić, czy jest ona we właściwym przedziale. Jeśli jest w tym przedziale to dodajemy ją do tablicy i przechodzimy do pobrania następnej liczby. Jeśli jest poza przedziałem, to musi być wyświetlony komunikat dla użytkownika i liczba musi być pobierana...
Witam. Po pierwsze będziesz wyświetlał cyfry (od 0 do 9), a więc każdy wyświetlany znak, to jedna cyfra z twojej liczby. Czyli musisz mieć je w kodzie BCD, czyli dziesiętnym - taki kod to cztery bity w zakresie wartości od 0 do 9. Po drugie - cyfrę w takim kodzie musisz zamienić na znak ASCII, bo takie znaki wyświetla LCD. Jest to bardzo proste - dodajesz...
Ja mam podobny programik,ale on szczytuje caly text z danego pliku. Program czyta litere po literce i sprawdza czy juz koniec i odrazu wrzuca do tablicy. A na sam koniec wyswietla cala zawartosc tablicy. Mozesz sprobowac cos pozmieniac (dodac IF'y itp.) i moze bedzie dzialac tylko na liczby. Kombinuj... #include <stdio.h> #include <conio.h>...
Zastąp mnożenie wielokrotnym sumowaniem. Ma to wyglądać dokładnie jak mnożenie w słupku na kartce tyle że na liczbach binarnych tj: jeśli na danej pozycji w drugiej liczbie jest 1 to musisz wykonać dodawanie. oczywiście pierwsza liczba musi być proporcjonalnie do bitu przesunięta w lewo. 1101 x 1010 --------------- 1 x 1100 0 x ---- 1 x 1100 0 x -----...
Proszę o przykład w pliku, bo to co Pan pisze nie jest do końca jasne. Podejrzewam, że kody są raz sformatowane jako tekst, a innym razem jako liczby. Nie pisze Pan jaką postać mają te kody towarów.
tak to jest najszybsza metoda wykorzystujaca przesuwanie i dodawanie wartosci 3 .Porownanie czasu tej operacji w asemblerze a sposobow napisanych w basicu pokazuje jakie to sa roznice.Algorytm jest kilka razy szybszy i kilka razy mniejszy.i ta metoda nie jest tylko dla 8-bitowych liczb lecz dla kazdej wielkosci liczby.po prostu zamiast 8 bitow przesuwamy...
Cze ! Opisowo wygląda to następująco: - w pętli, której warunkiem działania jest liczba16bit>0 przeprowadzasz dzielenie 16-to bitowe (mam taką procedurę) liczby16bit przez 10 - do reszty z dzielenia dodajesz 48 i masz kod ASCII cyfry (od końca) - pętla zakończy działanie gdy liczba16bit będzie równa 0 przykład: 65535/10=6553 (reszta=5) -> 5 6553/10=655...
załóżmy, że masz tablicę z liczbą wejściową, w której zamieniłeś kody ASCII cyfr na liczby z przedziału 0-35 liczba wejściowa ma bazę b1, baza wyjściowa to b2 Liczba wyjściowa to narazie tablica skłądająca się z samych zer, długość, no hmmm, odpowiednia(!) :D , ale to już osobny problem (w sumie to się chyba z jakiejś logarytmicznej zależności da wyliczyć)....
Witam wszystkich potrzebuje pomocy mam do napisania program który liczy iloczyn liczb BCD. Napisałem program w którym mnożna jest obojętnej długości natomiast mnożnik na razie jest z jednej liczby niestety ten program mi nie chce poprawnie działać.Bardzo prosił bym o pomoc poniżej wklejam mój kod. #include<iostream> using namespace std; void iloczyn(char...
Witam, aktualnie na pracowni wałkujemy DSM-51 i jest dla mnie sporo niewiadomych i prosiłbym o wyjaśnienie/pomoc. Do rzeczy, pierwsza sprawa; - sterowanie diodą i brzęczykiem, korzystałem z poniższego kodu: LEDEQUP1.7 BUZZER EQU P1.7 LJMPSTART ORG100H START: LOOP: CPLLED CPLBUZZER MOVA,#10;czekaj czas 10*100ms=1s LCALL DELAY_100MS LJMPLOOP Opis: definicja...
Dziękuję ślicznie !! TAK oto mi chodziło. Co prawda przerobiłam sobie jeszcze troszkę to makro, tak aby robiło dokładnie to co chcę. Jeśli masz ochotę sprawdzić - to zapraszam - plik dodałam w załączniku. przykład: w rejestrze mam zamówienie na 10 szt silników po 300 euro/szt. produkcja wyprodukowała 4 szt - i te 4 szt wyjechały na jakimś tam dokumencie...
Sposób który pierwszy narzuca się aby liczbę przedstawić w postaci tekstu to znaleźć ilość jednostek, dziesiątek, setek, tysięcy, itd... w danej liczbie (dzieląc przez 1000,100,10). Następnie te znaki pozostaje już tylko "przesunąć" do znaków ASCII, a wiec dodać 0x30. Dla przykładu mamy liczbę 123, liczba setek: 1, liczba dziesiątek 2, liczba jednostek...
napisałem dodawanie lecz przy dodawaniu liczb 12345+54321 powinno byc 66666 a wychodzi 1130. co jest nie tak, nie chce zeby mnie na zaliczeniu zagiął koles na prostym zadaniu program suma; uses crt; var a,b,c: integer; begin clrscr; write('Podaj wartosc liczby a: '); readln(a); write('Podaj wartosc liczby b: '); readln(b); c:=a+b; writeln; write('Wynik...
Witam. Mam do napisania 3 programy w assemblerze na DSM-51. 1. Dodawanie dwóch liczb 5-cyfrowych. 2. Mnożenie dwóch liczb 5-cyfrowych. 3. Komparator (porównywanie cyfr) 5-cyfrowych. Np. 18 większa 10, 10 mniejsza 18, 10 równa 10. Na wyswietlaczu LCD musi pokazac sie równiez słowo(mniejsza, wieksza, rowna)
Witam! Na początek wstawiam kod: [syntax=pascal]Var tablica:array[1..10] of integer=(20,6,28,496,656,86,37,379,65,24... a:integer; b:integer; d:integer; j:integer; w:integer; begin j:=1; d:=2; for a:=1 to 10 do begin w:=(j+d)*d; if w=a then writeln('liczba ',a,' jest doskonala!') else j:=j+d; d:=d*2; end; readln; end. [/syntax] j to liczba 1, d to 2,...
Witam, Stworzyłem w netbeansie projekt graficzny prostego kalkulatora i pod przycisk licz chciałem podpiąć kod który pobierał by z pól tekstowych TextField liczby wpisane przez użytkownika po czym je dodawał [syntax=java] private void Przycisk1ActionPerformed(java.awt.event.... evt) { // TODO add your handling code here: a = text1.getText();...
Dzień dobry Mam mały kłopot od czego zacząć otóż mam taki kod [syntax=java] public class Rozk100 { public static void main(String[] args) { int[] tab0 = { 10,30,50,70,90,100,115,120,140,150,160,1... }; int min=tab0[0]; int max=tab0[tab0.length-1]; int ze0 = 0; int godz = 0; String wyn; String min0; int a, b, c=0; for (b = 0; b<tab0.length;...
Polecam sprawdzanie robić od tyłu, to znaczy od elementu i = n-2. Chodzi o to, że jeśli zaczniesz od elementu zerowego, to za każdym razem musisz zsumować wszystkie elementy następujące po elemencie sprawdzanym. Dodaje nam to złożoności algorytmu z linowej na kwadratową (suma m elementów z tablicy, to tak na prawdę pętla po tej tablicy z m-1 ilością...
Witam, na początku dodam że dopiero zaczynam z BASCOMem. Mój problem polega na tym iż po naciśnięciu przycisku nr1 chcę aby do zmiennej "Liczba" było dodane 1 czyli gdy zmienna liczba wynosi 0 to po naciśnięciu przycisku 1 wynosiła 1. Po przyciśnięciu przycisku nr 2 na odwrót czyli zęby było odejmowane. Wynik ma być wyświetlany na wyświetlaczu 7dmio...
Najpierw zrobiłem jak radził albertb. Czas wykonania 104ms [syntax=basic4gl] $regfile = "m8def.dat" $crystal = 8000000 Dim Liczba As Dword At &H60 Dim Dzielnik As Word At &H6B Liczba = 4399875 Dzielnik = 0 $asm Wstepnie_znajdz_dzielnik: ldi r26,&H60 clr r27 ld r16,X+ ld r17,X+ ld r18,X mov r22,r16 mov r23,r17 mov r24,r18 lsl r17 lsl r18 adc r18,r27...
Witam, za zajeciach z techniki mikroprocesorowej przerabialiśmy podstawowe zagadnienia z arytmetyki w programowaniu asemblera 8051.Podany niżej program musze przerobic aby dodawał dwie liczby dwubajtowe.Wiem ze powinnen najpierw dodać młodsze bity z przeniesiem a potem starsze ale za bardzo nie wiem jak to zrobić dalej.Czy ktoś mógłby troche mnie pokierować?...
Zawsze zamiast dzielić można odejmować np na początek 10000 licząc ile razy to zrobisz zanim wynik będzie ujemny wtedy liczba operacji odejmowania -1 to liczba dziesiątek tysięcy. Dodajesz 10000 żeby wynik był dodatni i zaczynasz odejmować 1000 aż będzie ujemna dodajesz 1000 i odejmujesz 100 itd aż na końcu dodasz 10 a reszta będzie jednostkami . Na...
ale spodziewałem się, że w obu przypadkach wartości będą identyczne. A niby czemu? Skąd domniemanie, że kompilator używa w obu wypadkach tej samej biblioteki zmiennoprzecinkowej? sdcc/device/lib/_fsadd.c - dla '51 sdcc/device/lib/z80/_fsadd.asm - dla z80 Albert Nawet przy różnych implementacjach obsługi liczb zmiennoprzecinkowych wydawać by się mogło,...
W przykładzie wbudowanym w Arduino jest SerialEvent, w nim dowiesz się jak odebrać linię tekstu, czyli zakończenie w terminalu ma być znakiem końca linii i początek wiersza (standardowo). Taką linię tekstu parsujesz, zamiast tak jak jest w przykładzie odesłać odebrany tekst z powrotem. Deklarujesz dwie zmienne, przypisujesz do nich wynik parsowania,...
witam i podziwiam :) nie chce mi się wyciągać ZX z szafki i znowu gapić się w ten zielony monitor :) Dzięki Sinclairowi za Spectruma ! gdyby nie ten komputer to nie znałbym się na mikroelektronice. Rok temu przesiadłem się na PCta, i przekładam swoje programy na intelowskie mnemoniki '25 * 255 ORG 0 ; jeśli to "samoróba" ORG 32768 ; jeśli...
Przyjmujesz, że pierwsza wprowadzana cyfra to dziesiątki: {W nawiasach klamrowych wynik danej operacji } Pom=0; Wczytaj x1; {Mnożenie przez 10} pom:=x1; pom:=pom+pom; {pom=x*2} pom:=pom+pom; {pom=x*4} pom:=pom+x1; {pom=x*5} pom:=pom+pom; {pom=x*10} Wczytaj x2; pom:=pom+x2 {pom zawiera teraz x1*10+x2, x1,x2, wpisane cyfry} jeżeli pom jest jednym bajtem...
Po przestudiowaniu helpa, oraz ksiazeczki heliona (sic!) no i google dalej nie daję rady .. problem następujący: 2 komóreczki: a1 i a2. w a1 zawarta formula: =SUMA(D3:D31)*30-a2 w a2 wpisuje pewna wartość o która ma zostać pomniejszona liczba z a1 Chodzi mi o to aby po wyzerowaniu zawartości komórki a2, liczba w komórce a1 nie powiększyła się, zaś po...
do liczby od 0 do 9 dodajesz 48 do liczby od 10 do 15 dodajesz 55 (duże litery ABCDEF) lub 87 (małe litery (abcdef) function ToAscii(x:byte):byte; begin if x<16 then if x<10 then ToAscii:=x+48 else ToAscii:=x+55; else { Błąd } ToAscii:=255; end;
Step 5 umozliwia dodawanie i odejmowanie liczb 16-o bitowych ze znakiem (zakres od -32768 do +32767). Ale czy jest mozliwość dodawania i odejmowania liczb 16-o bitowych bez znaku ? (zakres od 0 do 65535; 0h to 0, a FFFFh to 65535)
Zaznaczam że jest to kombinacja 6 liczb z 26. Aby sprawdzić czy nie ma dalszych możliwości trzeba by było dodawać następne pętle. Np. po dodaniu kolejnej pętli możliwość uzyskania sumy 123,55 wzrosła do 56 kombinacji więc trzeba oczekiwać że dodawanie kolejnych pętli zwiększy te kombinacje. Jak chcesz sprawdzić wstaw w 'tu kolejna pętla dla kombinacji...
Programuje i programuje mój kochany procesorek atmega 32 i jakoś nie chce mi to zadziałać. Na wstępie zaznaczę, że poświęciłem godzinę na samo przetrzepanie elektrody i googli w celu rozwiązania problemu. Sprawa wygląda tak: Wysyłam z PC kolejno 3 wartości (przez UART) z zakresu 0...9 . Procesor je odbiera i ma skleić w jedną 3 cyfrową liczbę. Gdy takową...
Witam, Witam, mam problem z zadaniem polegającym na dodaniu napięć w postaci zespolonej. Moje zadanie polega na dodaniu następujących napięć: u1(t) =20\cdot cos(300\cdot t+45) u2(t) =7\cdot cos(300\cdot t-45) przecież to da się sumować bez zamieniana na reprezentację Symboliczną (jako liczba zespolona). Nosi to w matematyce nazwę sumowania harmonik...
Witam! Sądzę, że ciąg cyfr tworzących liczbę należy podzielić na trójki a każdą trójkę na setki (pierwsza cyfra trójki) którą obsługuje funkcja konwertujSetki() i parę młodszych cyfr ze względu na "nastki" - jedenaście, dwanaście itd które obsługuje funkcja konwertujDziesJed(), po czym odwoływać się do tablic w których umieszczono słownik. Indeksowanie...
Witam. Mam problem chciałbym zrobić coś takiego: Wpisując w komórkę A1 liczbę 10 pojawia się ona w C1 po usunięciu liczby z A1 liczba 10 w C1 nadal pozostaje, po ponownym wpisaniu w A1 np 20 sumuje się ona z liczbą z C1 czyli będzie teraz 30 i tak w kółko
Witam, mam za zadanie wymnożenie dwóch liczb decymalnych używając do tego operacji na procesorze 8080. Wiem jak podejść do tematu poprzez wielokrotne dodawanie liczby A do siebie oraz dekrementacje B, lecz problem pojawia gdy podczas pętli pojawiają się wartości heksadecymalne bo przecież na nich operujemy (mimo ze widzimy je jako decymalne), a dokładnie...
Hej . Czy podpowie mi ktoś jak stworzyć formularz który dodaje do tabeli ( Data , Liczba A , Liczba B , Liczba C , Tekst / a,b,c,d /) 4 wiersze a,b,c,d o tej samej Daci e różnych wartościach A,B,C, ? Serdecznie dziękuję Adam
Co to jest półsumator? Półsumator (half adder) jest jednym z podstawowych elementów cyfrowych układów logicznych, który jest używany do wykonywania binarnych operacji dodawania. Półsumator przyjmuje na wejściu dwie liczby binarne (dwie liczby jednobitowe) i generuje dwa wyniki: sumę (S) i przeniesienie (C - od ang. carry). Półsumator nie uwzględnia...
Ja robiłem to w asemblerze w następujący sposób: mov B,#0Ah ;wpisujemy 10 do B mul AB ;mnozymy A razy 10 add A,<cyfra> ;dodajemy wczytana cyfre do A I generlanie działa to tak, jak wpisujemy liczbę dziesiętną, czyli wpisujemy cyfrę i przesuwamy o jedną pozycję dziesiętna w lewo (co odpowiada mnożeniu przez 10) i dodajemy następną cyfrę itd. Oczywiście...
Nie kompiluje się bo a i b to wskazniki do tablic. Można je odejmować (choć wynik to nie zmienna tylko adres - w tym przypadku nie wiadomo czego) ale nie można ich dodawać. Przy 1000 cyfrach musisz napisać obsługę własnego typu przechowującego duże liczby albo inaczej podejść do problemu. Np przy zapisie do tablic jak u ciebie można zaimplementować...
Hej mam problem , napisałem prosty kalkulator w c i mi źle liczy: przy dodawaniu odejmuje, odejmowanie dobrze liczy , przy mnożeniu zawsze wychodzi 0, przy dzieleniu zawsze wychodzi 1, nie mam pojęcia co jest grane, pomóżcie proszę A oto kod: #include<stdio.h> #include <stdlib.h> int main() { int a,b,c,znak; printf("podaj...
witajcie. potrzebuje program, który po wczytaniu n liczb naturalnych do tablicy, losuje dwie z nich, dodaje i mnoży za pomocą procedur. z zapisem samej tablicy, dodawania i mnożenie dam sobie rade, ale te losowanie jest nie do zgryzienia.
Na początek to radzę ci trochę poczytać bo to są podstawy bez tego będzie ciężko ruszyć dalej. [syntax=php]$sql = "INSERT INTO tabela VALUES (NULL,'".$_POST['zienna']."')";//przekaz... wartości typu string, char, varchar $sql = "INSERT INTO tabela VALUES (NULL,".$_POST['zienna'].")";//przekazan... wartości typu liczbowego np. int[/syntax] Ponadto jeśli...
Witam. Piszę w asemblerze w środowsiku RIDE na mikrokontlorer 8051 Mam takie zadanie: wczytać z pamięci zewnętrznej dwie 8 bitowe liczby (ze znakiem), a następnie dodać je i wypisać gdzieś w pamięci. Przykład zapisania tych liczb w pamięci: Mam już wczytywanie tych liczb i dodawanie/odejmowanie decymalnie (działa!), (ale nie binarnie, tak jak mam to...
Witam, stanąłem przed następującym problemem: chciałbym w pętli (max. liczba elementów nie znana, ograniczona od góry) dodawać na formie komponenty typu PictureBox, mój problem polega na tym że nie wiem jak to zrobić dynamicznie by nie musieć wcześniej wygenerować "ręcznie" maksymalnej możliwej liczby komponentów dla pojedynczego elementu robię tak:...
Napisałem taki program konwersji decy na inny system. Możesz go sobie przerobić tylko na binarne #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; int reszta,liczba,i,j,k,wynik[20]; const char tab[6]= {'A','B','C','D','E','F'}; char ch; void bin(int); void oct(int); void hex(int);...
Czyli z tego co zrozumiałem, wynikałoby że maksymalna liczba kolumn to 10. Ale używam ComboBoxy i ListBoxy z większą liczbą kolumn. Także odwołuje się do wartości kolumn o indeksie powyżej 10 i jest ok. Także przy dodawaniu, jak wspomniałem, jeżeli na liście są już jakieś pozycje to nie ma problemu żeby dodać kolejną. Chyba że źle rozumiem ten fragment...
A jakby do -6 dodawać kolejno te 2 liczby na 7483? Przeniesienie na którymkolwiek dodawaniu oznacza, że suma jest nie mniejsza od 6; brak przeniesienia - że jest mniejsza od 6; ale pewnie trzeba rozpoznawać wynik zerowy (czyli sumę równą 6). Można też do 6 dodać negację jednej liczby (albo do -6 dodać jedną liczbę i zanegować wynik), a wynik porównać...
Witam serdecznie Moja xmega ma docelowo odbierać liczby po uart z zewnętrznego urządzenia przy 9600bps. Cyfra po cyfrze liczba z zakresu 0..99999. Na końcu standardowo \r\n. Liczby przychodzą 20x /s. Czyli w max wersji 140 bajtów 8-bitowych na sekundę. Po konwersji jednostek (stopy na metry czyli zakres 0..30000), do tych liczb chcę dodawać (nie algebraicznie)...
Witam, mam pytanie w jakim języku programowania będzie najłatwiej napisać program, który by miał za zadanie dodawać lub/i odejmować od pewnej sumy i to jakoś wyglądało, chodzi mi o to by np. od liczby XXX po kliknięciu "przycisku 1" dodało lub kliknięciu "przycisku 2" odjęło od liczby XXX. i wyglądało mniej więcej tak, jak na rysunku ps. jeśli jest...
Dzień dobry, To mój pierwszy post tutaj, więc jeśli pomyliłem działy lub coś wykonałem niepoprawnie to proszę od razu mnie poinformować - usunę lub przeniosę swój temat. Tak czy inaczej... Asemblerem zajmuję się od niedawna i właśnie próbuję napisać program, który będzie pobierał liczbę dodatnią z klawiatury, zapisywał ją do zmiennej, a następnie dodawał...
Ja kiedyś spróbowałem takiego sposobu, że podłączałem bramki NAND wszędzie, gdzie się dało, i sprawdzałem, czy gdzieś jest to, czego potrzebuję (robił to program, bo kombinacji jest sporo) - aż znalazłem rozwiązanie. Oczywiście podłączanie i sprawdzanie robił program komputerowy, który to symulował, bez stosowania rzeczywistych bramek. Potem usunąłem...
Posiadam rejestrator bcs-p-nvr3202, mam do swicha wpięte 7 kamer ale chce dołączyć jeszcze z 4 kamery. Problem w tym że nie chce ich wpinać do swicha, tylko bezpośrednio do sieci wewnętrznej, bo mam w wielu miejscach w pomieszczeniach gniazdka rj45. Fajnie byłoby tez gdyby po wifi to działało, tzn. żeby rejestrator widział kamerę połączoną z wifi. Mam...
witam nic prostszego! zaczynasz od wyzerowania wyniku i zrobienia pętli dla wszystkich cyfr liczby wejściowej, począwszy od najbardziej znaczącej W pętli: 1. mnożysz wynik przez podstawę liczby wejściowej (czyli 8) 2. dodajesz do wyniku kolejną cyfrę liczby wej. na którą wskazuje stan pętli np zmieniasz liczbę 157 1. wynik=0 2a. wynik*=8 podstawa liczby...
Witam, Mam taki problem - napisałem sobie procedury do obsługi wyświetlacza LCD, nie mogę tylko poradzić sobie z wyświetleniem na LCD zawartości rejestru (16 bitowy). Procesor ATmega 8. Próbowałem takie coś: void pisz_int(unsigned int t) { unsigned char bufor[20]; itoa(t,bufor,10); pisz_text(bufor); } ale nie...
Jeśli chodzi o AVR: Zapis stałoprzecinkowy robiony jest wg. dwóch formatów: 2^7, 2^6, 2^5, 2^4, 2^3, 2^2, 2^1, 2^0 w zapisie -1, 2^{-1}, 2^{-2}, 2^{-3}, 2^{-4}, 2^{-5}, 2^{-6}, 2^{-7} zapis 2^{-8}...2^{-15} teraz, aby załadować liczbę tego typu (czyli z przedziału (-1..1)) do rejestru najlepiej posłużyć się wbudowaną funkcją asemblera (w wersji v2):...
dobra, doszedłem jak to robić dla bitów po przecinku... Polega to na tym, że część całkowitą konwertuje dokładnie tak jak to jest wyżej opisane. Natomiast z tym co po przecinku robie tak: 1. Przesuwam o 1 pozycje w prawo, czyli pierwsze wchodzą najmłodsze bity 2. Tu można na kilka sposobów, wynik bedzie taki sam: a) jeśli po przesunięciu w danej...
Ani wynik dzielenia 1/3 ani 0,(3) nie jest liczbą rzeczywistą. Spieracie się o coś czego istoty nawet nie rozumiecie. 0,(3) jest sumą szeregu geometrycznego, a nie liczbą i ta suma "do kądś zmierza". Ten "problem" nie jest związany tylko z liczbami rzeczywistymi, zależy też od używanego systemu liczbowego. Ponadto liczby rzeczywiste są pewną abstrakcją,...
Witam. Potrzebuję wyświetlić liczby rzeczywiste z zakresu (0,1), znalazłem więc informację, że można tego dokonać za pomocą cyklicznego odczytu części całkowitej, odejmowaniu jej od liczby i mnożeniu przez 10. Jednak mam problem przy odejmowaniu liczb. Dla przykładu liczba 0.7254. Działa, dopóki nie osiągnę wyniku 5.4, w tym momencie po odjęciu 5 otrzymuję...
Witam Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wytargania z bazy ID dodawanego rekordu. ID jest to piramy key, więc jest to autoincrement. zasadniczo robię to przez: Proszę pamiętać o używaniu znaczników code . - arnoldziq
Witam, napisałem sobie system do którego dodaje sobie moduły. Jeden moduł to zbiór kontrolerów, których akcje należy dodać (podlinkować) do głównego menu. Menu to jest wielopoziomowe, bo każdy nowy moduł to nowa zakładka , a każdy kontroler to podkategoria, która składa się z kolei z pod podkategorii. Moduły mają być dodawane przez administratora systemu...
Excel 2007 - problem z dodaniem roku - Excel dodaje kod formatu na różne sposoby Witam, Utworzyłem wykres kolumnowy z 4 kolumnami (1,2,3,4) Chciałem zmienić nazwy kolumn tak żeby odpowiadały one latom (2000, 2001, 2002 i 2003 rok). Wybrałem formatowanie osi -> liczby i dodałem kod formatu "1999" Po dodaniu Excel zamienił numery kolumn "1,2,3,4" na 1999...
Bardzo proszę o pomoc, bo powoli zaczynam uczyć się programowania w C++ i nie wiem jaki popełniam błąd, że wyskakuje naruszenie ochrony pamięci. Chcę zbudować kalkulator, w którym wpisuję całe działanie i odczytuję potem z takiej linii tekstu liczby i działania. Na początek działaniami mogą być tylko dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Pracuję...
pgm_read_word to typ całkowity, i mam tam dane z zakresu 0-65535, ale przepisuję go do zmiennej obsługującej liczby ujemne typu Signed Long Int teraz po odjęciu wartości stałej, powinien obsłużyć liczby ujemne. Potem spowrotem dodaję taką sama wartość, dlatego właśnie, że przetwornik DAC nie obsługuje ujemnych. Chyba, ze po przepisaniu ze zmiennej Unsigned...
Mam kolumnę z wartościami liczbowymi: A1 1 A2 2 A3 3 A4 4 A5 5 itd. łącznie 98 wierszy Chciałbym skopiować wszystkie wartości kolumny A do innej kolumny np. D, ale chciałbym aby wklejone były wartości ze znakiem = przed liczbą, czyli w D1 widać 1 ale po najechaniu na komórkę wpisane w komórkę jest =1, w D2 widać 2 a wpisane w komórkę ma być =2 itd.......