[syntax=vbnet]Sub dodawaniekolumny() For Each arkusz In Sheets arkusz.Range("A1").EntireColumn.Insert Next arkusz End Sub[/syntax]
Załącz fragment twojego pliku excela (spakuj zip'em) a nie zdjęcie - będzie łatwiej sprawdzić. Ewentualnie wprowadź format ([gg].mm) dla każdej wartości w kolumnie O zobaczymy która wartość wpływa na ten wynik bo może któraś z danych miedzy kolumną E i F przekracza parę dni czego nie widać przy takim formatowaniu tych dwóch kolumn.
Xyz 8% tak bym chciał w każdej komórce danej kolumny
czy jest jakieś narzędzie w Excelu które umożliwia zmianę kolumny D na podstawie C? Narzędziem do tego celu są formuły. czyli jeśli mamy kraj GB w kolumnie C to chciałbym dopisać w kolumnie D +44 i analogicznie dla całej reszty symbol + W kolumnie E (pole E2) wpisz sobie formułę [syntax=vb]=JEŻELI(C2="GB";"+44"&D2;"+"&... A następnie przeciągnij...
chcę to zmienić na przycisk To proponuję wykorzystanie kodu typu :spoko: : [syntax=vbscript]Public Sub Powiel() i = 2 Do Until IsEmpty(Cells(i, 7)) If Cells(i, 7).Value > 1 Then a = i + 1 b = a + Cells(i, 7).Value - 2 Range("A" & i & ":K" & i).Select Selection.Copy Range("A" & a & ":A" & b).Select Selection.Insert Shift:=xlDown Range("G" & i & ":G"...
Dołączam załącznik 2 bo w tamtym nie dopisałem kolumny A Nie widzę różnicy między nimi. Uwaga: kolumna P używana do tymczasowo
OKNO -> zablokuj okienka następnie dodajesz usuwasz tyle wierszy i kolumn ile potrzebujesz i jak potrzebujesz aby nie były przesuwane podczas edycji. Pozdrawiam
Dodałem jeszcze możliwość ukrywania kolumn z niepotrzebnymi dniami w miesiącu, aktualizację dni miesiąca na pasku jak również zmiana koloru na szary dni sobota i niedziela. UWAGA!, nie zmieniaj (nie dodawaj nie usuwaj żadnych kolumn i wierszy) bo to spowoduje że makro będzie niepoprawnie działać
[syntax=vbscript]Sub Dodawanie() Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0) = Range("A5") End Sub[/syntax]
A po co do tego makro? Można to zrobić prostą formułą w kolumnie I: =if(isblank(h1);na();now()) Kolumnę formatujesz jako "czas" i tyle.
Poczytaj w pomocy o argumentach funkcji. W drugim przypadku wyszukujesz w wierszach a nie w kolumnach. Można zastosować bardzo podobną funkcję do poprzedniej WYSZUKAJ.POZIOMO, stosując kolumnę pomocniczą do określenia numeru wiersza (trzeci argument). W G3 (celowo dwa wiersze więcej, żeby nie dodawać, bo dane są od trzeciego wiersza tablicy) =PODAJ.POZYCJĘ(F3;K$2:K$6).....
Jeśli piszesz, że nie znasz się na VBA, to dlaczego chcesz to robić w VBA? Przecież do tego wystarczy prosta formuła: [syntax=text]=LICZ.JEŻELI(D$1:D1;$D$1)[/... kopiujesz w dół jak daleko potrzeba. A żeby to zrobić w VBA należałoby opisać jak to dokładnie ma działać, czy jednorazowo, czy ma śledzić wpisywanie nowych danych i dodawać numerację...
Cześć, jestem początkujący, proszę o pomoc. Mam arkusz Excel gdzie w kolumnie od F4 mam w każdej komórce ciągi 20 cyfr (numery kart SIM, jest ich często ponad 300). Potrzebuję jakiegoś sposobu aby przeprowadzić inwentaryzacje tych kart, skanować numery kart, a gdy numer karty zostanie odnaleziony to w kolejnej kolumnie wstawić opis. Może ktoś mi pomoże?
Walczę z tym i nie wiem co robię źle :( Jestem zielony w tym, więc dodaje załącznik. Dziękuję za wszystkie wskazówki :)
W załączonym arkuszu sprawa jest prosta (same liczby). Liczysz zajęte wiersze + przecinki. W treści natomiast, dopuszczasz tekst i tu jest już mniej prosta. Musiałbyś rozbić ciąg, sprawdzać czy fragmenty są liczbą i warunkowo dodawać do sumy... Przy ilości przecinków >3, bez VBA, robi się dość skomplikowana.
Może prościej zrobić to co proponowałem poprzednio czyli zwiększyć ilość komórek "winny zapłacił" (w dół) a arkusz będzie dalej przeliczał ile jeszcze trzeba oddać. Możliwości stworzenia formuł jest kilka, najprostsza w załączniku. W kolumnie zapłacił dodajesz kolejne wpisy a w kolumnie winny pozostaje aktualna kwota do oddania.
W e3 wpisz: =jeżeli(lub(C3="n/d";D3="n/d");"n/d";C3*... zatwierdź enterem i przeciągnij w dół. Na marginesie: Nazwa "SUMA" w nagłówku kolumny może kogoś wprowadzić w błąd bo suma to dodawanie, a ty chcesz mnożyć a to już nie jest suma.
Poradziłem sobie sama.
Mogłabyś rozszyfrować co jet w drugiej kolumnie. 07:00 - ? 7.46 ? -?
Czego nie rozumiesz ? Do każdej kolumny z lewej strony dodajesz kolumnę-ducha z warunkiem. To całe klu.
Brakuje tylko wypełnienia kombi nagłówkami. Skoro kolumny są dodawane w kolejności No właśnie Autor nie przesłał pliku, więc nie wiemy.
Mi takie wartości wychodzą w librze Bo w kolumnie A,B,C masz pod spodem "oczekiwany wynik" i dodaje się on też do całości.
Proste, w kodzie Cells(i, j).Value = Chr(39) + CStr(Cells(i, j).Value) zamiast "i" wpisać 24 Cells(24, j).Value = Chr(39) + CStr(Cells(24, j).Value) Pozostaje drobny szczegół "i" - pierwszy parametr jest właśnie numerem wiersza, a "j" - drugi parametr to numer kolumny.
Excel 2007 - problem z dodaniem roku - Excel dodaje kod formatu na różne sposoby Witam, Utworzyłem wykres kolumnowy z 4 kolumnami (1,2,3,4) http://obrazki.elektroda.pl/9191744500_1... Chciałem zmienić nazwy kolumn tak żeby odpowiadały one latom (2000, 2001, 2002 i 2003 rok). Wybrałem formatowanie osi -> liczby i dodałem kod formatu "1999"...
Trochę zmodyfikowałem, i tak: W arkuszu NUMERY KONT BANKOWYCH masz kontrahentów i tu możesz dodawać kolejnych, to jest Twoja baza kontrahentów, adresy konta itd. W arkuszu PŁATNOŚĆ w kolumnie PŁATNOŚĆ-SKRÓT wybierasz z listy kontrahentów i wprowadzasz FV. Z resztą sam poćwicz... Nie wiem po co Ci kolumna PŁATNIK:, no zawsze coś tam można wrzucić. ;)
Kolego, przerabialiśmy to wczoraj, adams_nt w #5 o tym pisał dzisiaj i znowu ten sam problem?? Rozwiązanie to samo: ustalasz ostatni wiersz w kolumnie E, która jest pusta: [syntax=vb]ost = Range("E10000").End(xlUp).Row + 2[/syntax] (nie wiem czemu dodajesz 2 nie 1...). Użyj G albo H.
bierzesz liczbę z kolumny A, zamieniasz ją na ciąg znakowy (łańcuch), dodajesz (tekstowo) spację, po czy bierzesz liczbę z kolumny B, robisz to samo i na końcu bierzesz liczbę z kolumny C, robisz to samo, ale bez dodawania końcowej spacji. Obejrzyj funkcje łańcuchowe w Excelu oraz dodawanie łańcuchów.
Otwórz w Access tabele do której chcesz wkleić dane, ctrl +a, ctrl+c, otwórz excel nowy arkusz ctrl+v, wytnij wszystkie wiersze oprócz nagłówków kolumn (pierwszy wiersz) , edytuj dane dodawaj, zmieniaj co chcesz, kolumnę id pozostaw pusta. Gdy skończysz zaznacz i skopiuj arkusz, w Access zaznacz ostatni wiersz w tabeli i ctrl+v, jeśli typy danych itd...
No to jak w końcu wygląda to w realu? Bo makro "samo" sobie znajdzie, jeśli będzie "wiedziało" czego szukać. Jak nie będzie danych w kolumnie A, to należy wskazać o którą kolumnę chodzi.
Idealnie, Dziękuję Ci bardzo ;] Dokładnie o to mi chodziło. Mógłbym Cię jeszcze prosić o dodanie do tego kodu, opcji która dodawałaby date kopiowania w 17 kolumnie kopiowanego wiersza?
Powiedzmy że działa - potestuj. Trochę info o pliku: Podstawa: Makro sprawdza w nagłówku (w wierszu drugim) gdzie jest tekst "Zadanie" i "Grupa interwencyjna" jak również w wierszu trzecim szuka ostatniej niepustej komórki. (po tym rozpoznaje ile jest poszczególnych kolumn. Jeżeli zmienisz nazwy dodawać dowolną ilość kolumn do zadania i do pracowników....
Witam Wszystkich Jak na obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/7048150100_... Opis: A2 ma sumować (dodać/odjąć) dowolną cyfrę z komórki C2, a następnie wyczyścić C2 żeby można było podawać kolejne cyfry. Najlepiej by było: w C2 wpisuję +100 lub -50 to dodaje lub odejmuje od A2 te wartości, a następnie czyści się. Znaki + i - w komórce...
Dodaje arkusz- ARKUSZ3 D11--> Tam jest formuła odnosząca się do ARKUSZ1 kolumny P
.. Czym może być do spowodowane. Aby WYSZUKAJ.PIONOWO działało poprawnie, baza musi być posortowana po kolumnie wg. której szukamy.
Ok. Na aktywnym arkuszu jest OK. A co jeśli w docelowym pliku, arkusz z tymi datami jest ukryty? W takiej sytuacji powyższe kody się wysypują. Dodaję plik
bardzo często dodajesz jakieś produkty do bazy -> kolumna M. Zastanawiam się nad przypisaniem tych 3 twoich dodatkowych kolumn do jakiejś stałej > tylko problem taki, że w momencie dodania do bazy nowego produktu trzeba zrobić ręczny update w excelu
Wykorzystaj funkcje ADR.POŚR oraz ADRES. Numer wiesza masz "prawie gotowy" w kolumnie A. Numer kolumny określisz przez LICZ.JEŻELI z dodawaniem lub funkcją WYBIERZ w kolumnie pomocniczej.
...nie muszę zmieniać ręcznie.... Tylko uważaj bo formatowanie nie dodaje tego do wartości komórki. Widzisz to "okiem", ale w rzeczywistości dla excela w komórce jest dalej wartość nieprzełamana. Jak się do niej odwołasz będzie bez przełamania.
Najlepsza jest kolumna Zsz (wypełnij serią) :) Excel (albo Word) mu dodawał jedności :D
Oj, nie jest dobrze. Czy kolumna D jest potrzebna czy nie, to już sprawa dyskusyjna - w zależności od potrzeb. Niemniej jednak do obliczenia sumy godzin z zakresu ta kolumna w ogóle nie jest potrzebna . Funkcja Wartość jest niepotrzebna - "godziny" w Excelu są liczbami !! Formuła w kolumnie C jest błędna - nie można ZAWSZE dodawać 1, bo to oznacza dodanie...
Niestety nie mogłam dodać pliku excel, wiec dodaje pdf. W pliku tym jest właśnie kolumna: zostało oraz ilośc minimana. Chciałabym taką formułę, że jeżeli np. bluzek zostało mniej niż wskazuje ilość minimalna to tło komórki robi sie czerwone.
Nie mam pod ręką excela, więc zrobiłem w Open Office W excelu będzie dokładnie tak samo http://obrazki.elektroda.net/28_12255347... W pierwszym wierszu stałe. Formuły w kolejnych kolumnach: kolumna A - czas z krokiem dt A3 =0 A4 =A3+dt A5 =A4+dt itd....... kolumna B napięcie wejściowe B3 =A*SIN(2*pi*f*A3) B4 =A*SIN(2*pi*f*A4) itd....... kolumna...
dodać odjąć grubości do odpowiednich ścianek - przecież to stolarz po zawodówce w pamięci dodaje np +1,8cm x2.
Potrzebuję gotowego makra, które będzie dodawało mi nowe wiersze. Może ktoś da radę pomóc. Mamy przykładowo w kolumnie D takie wartości: 1 D 2 5 3 1 4 30 5 8 6 100 Makro miałoby teraz dodawać pod spodem tyle wierszy ile jest napisane w tej kolumnie - 1. Np. Mamy w komórce 2D wartość 5 to pod spodem trzeba dodać 4 puste wiersze. w komórce 3D mamy 1 to...
Cześć, dołożyłem Ci jeszcze jedną kolumnę zieloną, w której będziesz miał liczony stan aktualny w taki sposób, że do stanu z kolumny F będzie dodana suma zwiększeń i zmniejszeń ze wszystkich (wielu) kolumn na prawo. Pozdrawiam, Kamil
Zastosowałem tą formułe do kolumny L, ale niestety z marnym skutkiem ;/
czy jest taka funkacja w excelu ktora dodaje liczby z 1 i 2 kolumny i wyswietla w tej pierwszej kolumnie?
Jeden z options - create objekt EXCEL - zrobić kopię z arkusz1 - Liczba wierszy i dodać kolumnę z datami. Następnie zaimportować w Access. Można inaczej. Po każdym imprtcie (jak teraz) - UPDATE <table> SET data_od WITH <data z TextBox> WHERE data_od IS NULL kolumny data_od data_do musi już być w bazie danych przed tym
Super... ale do komórek, których nazwy się nie powtarzają dodaje "1" jak zrobić, żeby dodawał numeracje tylko do nazw, które się powtarzają ?
posortować dane żeby np. zasilacz nie pojawił się dwa razy, czy żeby automatycznie się dodawało? Bo sortowanie zrobiłem i bez zmian
W [syntax=vbscript]w = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1[/syntax] masz numer wiersza kolejnej wolnej komórki w kolumnie A, użyj go np. [syntax=vbscript]Cells(w, "A").Value = Date[/syntax]
Dzień dobry, Wydaje mi się, że sprawę załatwi nadanie zakresowi roboczemu nazwy, pod warunkiem, że nie będzie się usuwać ostatniego wiersza ani ostatniej kolumny, a dodawać nowe również przed ostatnim wierszem i przed ostatnią kolumną, a nie za nimi. Poza tym nagłówki kolumn też trzeba aktualizować ręcznie. Gdyby istotne było, żeby tabela się automatycznie...
Jak zmienić mu "For wrs = 1" na "For wrs = "zależne od ostatnio wczytanych danych - od ostatniej pozycji w kolumnie A Przez podstawienie Nr ostatniego wiersza do licznika pętli, 'For wrs = Range("A" & Rows.count).End(xlUp).Row to ....' Musiałbyś tylko sprawdzać, czy nie jest większy od drugiego argumentu (pętla pojedzie wstecz), lub dodawać stałą liczbę.
I jakiego rozwiązania oczekujesz na podstawie tych przykładowych danych? Co z czym ma się pokrywać, co do czego ma być dopasowane? Gdzie mają być dodawane te znalezione dane? To jest kompletnie niezrozumiałe.
Wrzuć jakiś przykład, bo w Excelu to co mówisz można zapisać na 5 sposobów. Jeśli dodajesz godziny do wartości sformatowanej jako Np "dd-mm-rr g:mm;(at)" to wystarczy dodać godziny podzielone przez 24 =A1+B1/24 Jeśli to ma być w tabelce, to można porównać daty wykorzystując Nr kolumny. Tylko co z tą niedzielą?
a jak niby inaczej? W obrębie formuł dodaje się np warunek typu czy.pusta
Witam Panowie potrzebuję pomocy przy stworzeniu makra które: Będzie wyszukiwało Komórkę w drugim arkuszu o takiej samej nazwie jak w komórce B18 w pierwszym arkuszu i dodawało do komórki przesuniętej o dwie kolumny w drugim arkuszu wartość komórki K18. Ktoś pomoże? Pozdrawiam
witam mam problem wydaje się dość prosty ale nie potrafie sobie z nim poradzić taka blokada mózgu :P. a więc tak mam 2 kolumny w jednej mam 1/1 lub 1/2 dla ścisłości dodam że w tej kolumnie też są puste miejsca lub daty ( nie jest to działanie tylko oznaczenie ilości pokoji ) w drugiej kolumnie mam liczby ale zawsze tylko jedną lub żadnej lub myślnik....
Ta formuła wyszła dość ciężka, może ktoś wymyśli jakieś uproszczenie. Przez wprowadzenie nazw można by było skrócić zapis, ale czas przeliczania się nie zmieni. W bloku dotyczącym dnia 27.04.2020 formuły zawierają odwołania do danych z kolumny F. Te formuły można kopiować w ramach tego bloku. Gdyby chcieć utworzyć z tego nowy blok, należałoby jedną...
wpisywane "ręcznie", a nie poprzez formuły - jak ogarnąć drugą część mojego problemu? Żeby wykorzystać makro zdarzeniowe :D to proponuję wykorzystać jednak inną kolumnę np. wolną obecnie kolumnę A :spoko: . W załączonym pliku proponuje w przedostatniej komórce kolumny A wprowadzić wartość 1 , a wówczas cały ten wiersz (od B do AH) zostanie wstawiony...
Szkoda, że nie dałaś swojego załącznika, bo szczegóły mogą być różnie rozwiązane. W załączniku w kol. E wykorzystanie mechanizmu tabel Excela i wierszy podsumowania. W tym wariancie każdy fragment, który chcemy podsumować musi być zadeklarowany jako osobna tabela Excela. Inny wariant w kolumnie L jest umieszczony w jednej tabeli Excela, ale może też...
dodaje załącznik, procedura ma zamienić tekst z kolumny C na formułę w kolumnie d ale tylko wtedy gdy w kolumnie f jest błąd #AGR!,#N/D!
Osobiście w takim przypadku dodaje kolumnę Wpisuje odwołanie do komórki z wcześniejszego wiersza kolumny z danymi Kopiuje w dół i już.
Są dwie funkcje, które "zauważają" użycie filtra zwykłego: SUMY.CZĘŚCIOWE i AGREGUJ. Żeby za bardzo nie komplikować wykorzystałem kolumnę F (tam były daty w formacie ogólnym, ale to nie jest do niczego potrzebne, bo można do dat odwoływać się wprost), żeby umieścić w niej informację, czy wiersz jest widoczny. Ta informacja jest dodawana jako dodatkowy...
Da się to zrobić w ten sposób: 1. wpisać dane kwota netto w kilka wierszy np od 2 do 5, 2. przeciągnąć formułę przeliczenia euro od wiersza 2 poza wiersz 5 o kilka (np 5) wierszy w dół. w miejscach gdzie nie było w wierszach danych kwot netto w kolumnie przeliczników pojawi się 0. 3. zaznaczyć obszar komórek z zerami i nacisnąć "del", nie poprzez usuń...
Super. Kliknąłem podziękowanie :D. Dzisiaj w pracy przetestuję (nocna zmiana). Czy te makro dodajemy jakoś specjalnie do skoroszytu czy też normalnie na zasadzie makro/wstaw nowe?
Problem wielkości znaków dla ZNAJDŹ() można ominąć dodając gdzieś argumentach, albo przy porównywaniu funkcję LITERY.MAŁE() albo LITERY.WIELKIE() odpowiednio do zapisanych wzorców.
Sprawdziłem spacje, są usunięte wszędzie tam gdzie nie są potrzebne. Usunąłem wszystkie spacje w dokumencie i też nic nie dało. Ale ogólnie rzecz biorąc nie chciałbym dodawać dodatkowej kolumny. Chyba że bez tego nijak. Czy istnieje jedna funkcja na to?
Zacznij od "surowych" funkcji, następnie dodawaj/odejmuj... Np dla startu od D7 trzeba odjąć 6 wierszy i 1 kolumnę: http://obrazki.elektroda.pl/9304772400_1... Edit: Zapomniałem o tym "WZ" :) ="WZ "&WIERSZ()-6&"/"&...
Pusty załącznik - bardzo śmieszne. ;) A to co chcesz zrobić - najlepiej zrobisz w tabeli przestawnej. Najpierw doprowadź 3 cenniki do jednej formy (takie same kolumny). Potem połącz - (cennik pod cennikiem) dodając dodatkową kolumnę - numer_arkusza (1 dla pierwszego, 2 dla drugiego i 3 dla trzeciego), lub po prostu numer wskazujący rok cennika. Potem...
Zmieniłem trochę. Punktem odniesienia dla działania całej funkcji jest teraz adres komórki z tekstem "Dni robocze". Function zapas(tydz, wiersz) Application.Volatile 'Excel 2k7 'Application.Volatile = True 'Excel 2k wt = Cells.Find(what:="Dni robocze", lookat:=xlWhole).Row wk = Cells.Find(what:="Dni robocze",...
i chciałbym go podzielić na mniejsze pliki według kolumny A Zacznij od znalezienia unikatowych wartości z kolumny A bo musisz mieć podstawę do sprawdzania [syntax=vb]Sub FindUniqInColumn(ByVal col As Byte, ByRef items As Collection) Dim i As Integer Dim cnt As Integer Excel.ActiveSheet.Columns(col).Copy Columns(250) Excel.ActiveSheet.Columns(250).RemoveDup...
Na przykład dodaj jeszcze jedną kolumnę przy wierszach które mają być liczone wpisz 1, w kodzie dodaj jeszcze jeden if który sprawdzi czy jest jeden jeśli jest to liczy jeśli nie to następny wiersz, lub po ostatnim Next do wartości p. K. i dodajesz tyle ile ma być pominiętych wierszy, np i =i +10 i jeszcze raz wklejasz swój kod który sprawdzi następny...
Super! Dziękuję Ci bardzo. A możesz powiedzieć na czym polega ten myk? Czy to wynika ze zmodyfikowania formuły w kolumnie F? I jeszcze jedno pytanie. W tej tabeli najpierw będą się pojawiać dane w kolumnie C. Dopiero potem w kolumnie F. Czy można to zrobić tak, żeby możliwość dodawania wiersza przypisana była również do kolumny C?
Masz tam dwa rodzaje makr - jedna grupa tylko zmienia kolor tła, druga grupa zmienia kolor tła i dodaje tekst. Nie wiem, czy chcesz ograniczyć działanie wszystkich makr do kolumn C i L, czy tylko tych, które wpisują tekst. W każdym razie do każdego z makr, które mają mieć ograniczony zakres dopisz na początku (pod nagłówkiem) takie 3 wiersze: [syntax=vbnet]...
W kwestii formalnej, czy chodzi tylko o termin przypadający w niedziele, czy również w soboty? Ja rozumiem, że wchodzą w grę tylko niedziele. Moja propozycja w Excelu jest w załączniku. Pana daty skopiowałem do kolumny O, którą później ukryłem. W kolumnie G są poprawione daty. Wzór uwzględnia tylko niedziele. Korektę ze względu na święta w tym przypadku...
Proszę o pomoc związana z ListBoxem i pobieraniem wybranej pozycji z listy do ustalonej komórki oraz wyświetlaniem tej pozycji również jako 4 kolumny, jak to jest w pierwszym. Mam stworzoną tabelę z 4 kolumnami, która jest wczytana do pierwszego ListBoxa. ListBox ustawiłem tak, aby wyświetlał 4 wczytane kolumny i wszystko gra. Problem pierwszy pojawia...
Logika mogłaby wyglądać następująco: w kolumnie masz kolejne numery raportów dotychczas wydrukowanych sprawdzasz ile kolejnych wierszy w tej kolumnie jest niepustych, dodajesz kolejny wpis w pierwszym wierszu pod spodem o wartości n_1
Jak dodajesz wiersze do tabeli, to zawartość wierszy pod spodem przesuwa się w dół, ale wysokości wierszy pozostają bez zmiany (nie przesuwają się). Jest tak dlatego, że poza obrębem tabeli (w innych kolumnach) może być inna zawartość wymagająca innej wysokości wierszy. Żeby przesunąć wszystko w dół wraz z wysokościami wierszy trzeba wstawiać całe wiersze....
Po Next dodać [syntax=vb] .Cells(w,1).value = .Cells(w-1,1).value + 1[/syntax] Powinno działać. Pamiętaj tylko, że gdy w = 1 dostaniesz error, bo spróbujesz się odnieść do Row = 0. Oraz, jeśli ta komórka nad nie będzie liczbą(bądź pusta), a spróbujesz do niej dodać 1. Można temu zapobiec dodając kilka If'ów. Jednakże myślę, że nie jest to takie znów...
Ja też tak to zrozumiałem, tylko zamiast operacji dodawania zaproponowałem użycie funkcji SUMA lub SUMA.ILOCZYNÓW. Ale autor pytania zamilkł, więc nie wiadomo, jak to miało naprawdę być.
Witam, Jeszcze jedno pytanko jakiego kodu użyć by podczas kliknięcia przycisku dodało nam dane do ostatniego wolnego arkusza względem kolumny A, oraz wypisało nam pozycje z kilku textboxów do osobnych kolumn w ty wierszu ?? Range("A1").End(xlUp).Offset(1, 0)
Jak masz nazwy ulicy - powiedzmy w kolumnie A, to w kolumnie B wstawiasz formułę np. ="ul."&A1 a potem przeciągasz formułę w dół i poźniej normalnie robisz łącza do komórek z poprawioną nazwą.
Dodajesz kolejny "moduł" do formuły wskazując co jeszcze ma być w warunku (jako formuła tablicowa): np.: SUMA(JEŻELI((MIESIĄC(Arkusz1!$H$3:$H$16)... (Arkusz1!$J$3:$J$16=D11) ;Arkusz1!$E$3:$E$16)) W Arkuszu 2 w komórce D11 musi być wpisany cały tekst do wyszukania w kolumnie J Arkusza 1. np. "403 maska górna" Jeżeli jest...
wiem ale ja nie chce sumy wszystkiego w jednej komórce tylko osobno!!!!czyli 345x654=225630 żeby wyliczył sumę komórki a nie kolumny!
Raczej w Excelu (tylko Excelu) z tego co wiem nie da rady zrobić. Trochę w Excelu siedzę i raczej nie spotkałem się z tym by z automatu Excel dodawał nowy wpis. Pewnie można było o to jakoś "obejść". Typu: Dać funkcję "Jeżeli" co całej kolumny, a nie do kilku pól. Wtedy jak dodasz w tej kolumnie coś, wtedy program uwzględni to po ponownym odpaleniu...
Potrzebuje odpowiedzi która ułatwi mi pracę, ale nie wiem jak to zrobić: Kolumna A jest pusta, w kolumnie załóżmy C mam linki do zdjęć i jest to 100 wersów, różnych zdjęć. Jak zrobić, czy jest to możliwe aby Excel 2007 dodawał automatycznie zdjęcia z linków do kolumny A. Nie chodzi o zdjęcie w komentarzu, tylko automatyczny wsad zdjęć do kolumny A....
Wybrałeś nie ten typ wykresu i druga rzecz: lepiej inaczej ułożyć dane wtedy jest to logiczniejsze (i dla excela i dla "człowieka") Na marginesie dodam że nie rozumiem twojego kombinowania z jedną kolumną danych. Na przyszłość dodawaj przykładowe dane w załączniku bo po co to przepisywać.
Jeśli chodzi o Zniżkę to owszem się zgadza, ale kolumnę "do zapłaty" nie da się normalnie zrobić poprzez sumę bo w niektórych wierszach nie ma wartości np. przy zaległościach i wtedy wyskakuje błąd... bo raz ma dodawać tą wartość co jest w kolumnie a raz nie bo nic nie ma i co wtedy??
otwiera się Arkusz 2 zaznaczając pustą komórkę kolumny B (ewentualnie dodaje nowy pusty wiersz) Patrząc na załączony plik nie mogę zrozumieć w jakim celu chcesz zrobić to makro :?: :cry: Jeśli chcesz szybko weryfikować odniesienia do arkusza 2 to najprościej proponuję makro w arkuszu 1 :spoko: : [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal...
A tak z ciekawości: co na to pracodawca? Ja bym się wkurzył na jego miejscu, że ktoś używa innych narzędzi niż te które otrzymał. Pomyślałbym, że coś kombinuje. :-) Oczywiście można napisać procedurę, która wykona np. coś takiego: Cells(wiersz, kolumna)=Cells(wiersz, kolumna)+Cells(wiersz, kolumna+1) i wykonywać to gdy zmienia się wartość w kolumnie...
Dziękuję, za odpowiedź Mam jeszcze pytanie. Widzę że VBA odwołuje się do arkusza 1 tak jak jest ustawiony kolejno. A jeżeli mam kilka arkuszy gdzie występuje wybieranie z listy i we wszystkich chciałbym aby się zmieniała nazwa i w różnych kolumnach?. Jest To wykonalne? Jak dodawać kolejne arkusze do VBA? Nie jestem za dobry w tym programowaniu, ale...
Ma i to duży. Ale my nadal nie wiemy jaki. Może zamiast dodawać dwie komórki sumuj (jeśli o to chodzi) od pierwszej do ostatniej niepustej w wierszu.
W załączniku dwie wersje rozwiązania. Łatwiejsza, z arkuszem pomocniczym (w przykładzie dla poniedziałku). Minusem jest arkusz (arkusze) pomocniczy. Trudniejsza (wtorek) dla, w przykładzie, dwóch pracowników z wykorzystaniem kolumny pomocniczej i dodatkową tabelką. Tu wystarczy dodawać kolejne JEŻELI. Minusem jest długość funkcji.
Nie do końca wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz aby po skopiowaniu komórek funkcje/wzory odnosiły się do nowych komórek ale w tym samym "ułożeniu" jak do komórki kopiowanej trzeba pozbyć się znaków $ (dolara) w funkcjach/wzorach (np: A10 + B10) [Znak $ wstrzymuje zmianę kolumny lub wiersza lub kolumny i wiersza przy kopiowaniu] Jeżeli chcesz zrobić...
W załączeniu prosty formularz z jednym z wariantów rozwiązań i wykorzystaniem formatowania warunkowego. Dodałem też autofiltr w którym, jeżeli przeglądanie całej listy jest uciążliwe) w polu "niestandardowy" trzeba zaznaczyć mniejsze niż i wprowadzić dzisiejszą datę i też będzie zbiór przeterminowanych odwiedzin. dodano po jakim czasie ----------------------------------------...
A orientujesz się może czy można zrobić tak żeby po zeskanowaniu zamiast potwierdzenia ENTER, przenosiło mnie do wskazanej komórki gdzie od razu mógłbym wpisać ilość, tzn. skan --> automatyczne przeniesienie do kolumny ilość --> ręczne wpisanie ilości i po naciśnięciu enter przejść od razu do kolumny kodu, wiersz niżej, tak żeby skanować kolejny produkt....
Ręcznie dodajesz serie danych. Pamiętaj że dane to dane a nazwa (kolumny) to nazwa bop przesunie ci dane. Poniżej przykład dane w arkusz1 i arkusz2:
Przy otwarciu formularza t1 ma wartość Null i stąd błąd. Wartość t1 obliczana jest w funkcji TekstEtykiety i tam wklej pętlę dodawania do listy (gdzieś za linią kodu przypisania t1).Np t1 = WorksheetFunction.VLookup(szukana, Sheets(nazwaArk).Range("... 2, 0) UserForm1.ComboBox1.Clear For i = 1 To t1 UserForm1.ComboBox1.AddItem...
Witam, No to chyba ostani post :) z prośbą o tylko sprawdzenie ewentualnych błędów dobrze? kolumn nie dodawałem (gdy zabrakło 30 września,gdyż cykl 7 dniowy i tak nie wlicza IV kwartału ani nie usuwałem). Pozdrawiam TomiVisca
excel dodawać kolumna dodawać kolumna dodawać excel
radio kondensator trzeszcz ustawić temperatura klimatyzacja magneto naprawa
teltonika konfiguracja sprzedam tp118
Łączenie równoległe dławików: zasady i wyzwania Luźno kręcący się korek w myjce parowej Kärcher SC1122