Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Auto jak w temacie. Czy wie może ktoś do jakiej temperatury świece dogrzewają ten silnik? Po zapaleniu zimnego silnika świece dogrzewają do osiągnięcia pewnej temperatury, do jakiej powinny go dogrzewać?
moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Świece Ty popaliłeś. Po uruchomieniu zimnego świeczki jescze chwilę dogrzewają.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Tam jest o ile pamiętam dogrzewanie świecami silnika i tak może się zachowywać.
W/w przewód może właśnie byc podłączony do ster.św żarowych .( corsa,astra). Jeśli świece nie dogrzewają zbyt długo to przewód nie musi byc podłączony.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia. Tam jest samonapinacz panie kolego,to raz,po drugie pasek jest Micro-V. A może by się kto zapytał jakiego producenta jest alternator? tak, ale gdy pasek wyciągnięty, albo uwalony napinacz to paska nie naciągnie. Ale nie ważne bo post już dawno nie ważny. Dodano po 2 Witam. Mam taki...
Witam.Zrób porządek z tym co masz.To służy nietylko do grzania świec do rozruchu ale też pużniej do dogrzewania silnika,nawet do pięciu minut.Jest dobierany do konkretnych świec i śilnika.
Co do przekaźnika no to był wymieniony na nowy jak pisałem wyżej. Co do alternatora no to pisałem wyżej, że jak świece przestają być dogrzewane to światła dalej mrugają.
Strumieniu wiadomości..... kilkanaście dni temu zakładałem nowe świece żarowe do tego silnika tj. DTL. Klientowi założyłem CHAMPIONY CH68. Tego typu świece występują w wielu autach. Bardzo wątpię czy ta konstrukcja świec jest przystosowana do przedłużonej pracy tj. do dogrzewania . Również biorąc pod uwagę to ze astra z tym silnikiem ma normę czystości...
Zagadzam się z przedmówcą,. Możo to żadna pomoc ale w tym silniku jest stosowane dogrzewanie silnika świacami po rozruchu.
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
Mam konkretne pytanie do kogoś kto zna zasadę działania podgrzewacza w filtrze paliwa w Astrze II diesel. Wkład filtra jest wymienny obudowa plastikowa a podgrzewacz jest na górze obudowy. Z tego co obczaiłem, to chyba tą sprężynką przy górze obudowy dotykając do części metalowej wkładu filtra następuje rozgrzewanie, chyba że się mylę? Ale zależy mi...
Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.
Napięcie mierzyłem na akumulatorze. Jutro jeśli uda znaleźć mi się chwile to zmierzę na alternatorze. viper555 dogrzewanie świec jak najbardziej działało, jedyną zmianie jaką zauważyłem to świecenie kontrolki podczas kręcenia rozrusznikiem.
Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się...
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Kolego to jest 15min roboty. Jak nie ogarnia? Jak rozpitoli silnik? Setki opli jeździ z odpiętym dogrzewaniem i nikt nie płacze. Odepnij kabelek niebiesko-biały z przekaźnika świec nad nogami pasażera i finito.Ładowanie powróci .
Tak.Ten kabelek podaje plusa po rozruchu i sterownik świec wie że auto chodzi,ładuje i dogrzewa świece.Taki sam motyw jest w Astrach,Vectrach A i B,Combo itp.
Zamontowałem regulator typu ARE2032. Jest znacznie lepiej, na zimnym na wolnych obrotach ma 13,85 V, może być błąd pomiarowy miernika +- 0,1 V, bo dogrzewają świece żarowe do czasu rozgrzania silnika takimi impulsami, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga. Pomiar przy włączonych światłach mijania.
A czy ten model nie ma podgrzewacza płynu w układzie nagrzewnicy? Tu nie istotne, nie ten przekaźnik. Uwierz że nie wielu o tym wie, że tdi dogrzewa sobie świecami po mocniejszym dociśnięciu gazu. Wielu nie wie, część wie, że dogrzewa, niemniej myśli że tak jak w Astrze 1,7 czasowo a nie po dodaniu gazu... Ja sam wiem o tym przez przypadek.
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
tak, za każdym razem listwa była rozpinana i świece były każda z osobną sprawdzane probówką bądź przewodem ( na iskrzenie) Dodano po 11 a czy może być tak, ze któraś nie dogrzewa ? da się to sprawdzić ?
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
mozliwe ze rozłancza podgrzewanie swiec po 5 minutach jakis przekaznik moze byc nadpalony lub alternator regulator i szczotki czytaj dobrze nie rozłącza dogrzewa świece 5 minut a później ładuje 14,4 7zimą latem 2 do3 minut
Witam. Dogrzewanie świec , zbyt mocno obciąża alternator przez zbyt długi czas, przez co kończy się to tak jak u Ciebie. Pozdrawiam Artur. Dobre warsztaty znają temat doskonale .
Przykładowa astra po rozruchu włączała impulsowo świece żarowe dopóki silnik nie osiągnął temp 50 czy 60 stopni stąd aku znajomemu zdychał. W silniku TC4EE1 (X17DT) był ten system. Całkiem nowatorski jak na owe czasy. Z przekaźnika świec wystarczyło odłączyć jeden z kabli, aby wyłączyć dogrzewanie świec już po uruchomieniu silnika. W ten sposób łatwo...
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik. Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start. Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową. Drugą dość częstą przyczyną jest...
I własnie to jest przyczyną że mostki lecą. Po naprawie alternatora zawsze tak modyfikuję instalację że nie ma dogrzewania komory wstępnej. Każda świeca zarowa pobiera około 15A.W sumie razem 60. Do tego dojdzie jeszcze z 25 akumulator,światła, i inne odbiorniki.Wiesz co się dzieje przy takim poborze prądu?
1,7 DTI czyli to będzie kod silnika Y17DT, silnik isuzu pompa denso, wtryski delphi. Z Twojego opisu wynika że niby wszystko ok. Sprawdź dokładnie układ podgrzewania świec, przy tej temp kontrolka świec żarowych powinna w tym silniku zaświecić się na sekundę lub dużej, ale to nie jest wyznacznik. Niech Ci ktoś sprawdzi czy napewno grzeją. Y17DT jak...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak...
Ja bym się jeszcze upierał przy świecach, jeżeli grzeją to napięcie dochodzi, ale to są świece szybko-grzejne, jeśli ich nie wymieniałeś na nowe to mogą być już zużyte i nie dogrzewają, więc wykręć je i sprawdź na nich rezystancje powinno być od 0,2-0,4 om. W przeciwnym razie do sprawdzenia kąt wtrysku i pompa w zbiorniku o ile taką posiadasz może w...
No i zrobilem nieco inny szacher-macher :) Przesledziłem kiedys schemat elektryki i wynikało z niego że ten moduł sterowania swiecami żarowymi po zapaleniu łączy swiece żarowe szeregowo z grzałką w kolektorze i to jest własnie to dogrzewanie. Więc wypiąłem wtyczke tej grzałki (czerwona za kolektorem w okolicach samej grzałki) i automatycznie obroty...
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Witam, już mniej więcej wiem że martwy obrotomierz w moim isuzu to martwy altek ale: Po pyknięciu przekaźnika od ładowania ( u mnie gaśnie gdzieś tam po dotknięciu gazu w okolicach 900-1000 obr) wskazówka się podnosi na te 700/800 obr. ale po włączeniu światełek, ruszeniu, dodaniu więcej gazu spada na 400 -450. Wraca na te 600 -500 po puszczeniu gazu....
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
Na dniach spróbuję odpiąć od sieci auta kilka modułów komfortowych i zobaczę czy one generują zakłócenia. A po co , lubisz grzebać czy jak. Skup się na wspomaganiu , świecach silnika i dogrzewaczu opiekaczu, innej opcji nie ma.
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
dogrzewanie świec astra isuzu dogrzewanie świec dogrzewanie astra
chrysler instrukcja obsługi panel sterować nawiew mercedes pilot evobox
liebherr zamrażalnik drukarka laserowa poziome paski
Stroboskop LED czy palnik ksenonowy: co wybrać? Webasto w Ford Mondeo MK5 2.0 Diesel 2018