Auto jak w temacie. Czy wie może ktoś do jakiej temperatury świece dogrzewają ten silnik? Po zapaleniu zimnego silnika świece dogrzewają do osiągnięcia pewnej temperatury, do jakiej powinny go dogrzewać?
Przykładowa astra po rozruchu włączała impulsowo świece żarowe dopóki silnik nie osiągnął temp 50 czy 60 stopni stąd aku znajomemu zdychał. W silniku TC4EE1 (X17DT) był ten system. Całkiem nowatorski jak na owe czasy. Z przekaźnika świec wystarczyło odłączyć jeden z kabli, aby wyłączyć dogrzewanie świec już po uruchomieniu silnika. W ten sposób łatwo...
Tam jest o ile pamiętam dogrzewanie świecami silnika i tak może się zachowywać.
dogrzewanie w tym silniku jest potrzebne do prawidłowej pracy.nie sądze aby ono rozładowywało akunulator bo zasilanie świec przy dogrzewaniu jest na 6V i wtym czasie prąd brany jest z alternatora.dogrzewanie trwa do 30 st.C latem to są 2 min.a zimą przy dużych mrozach może to być ok 7 min.
Strumieniu wiadomości..... kilkanaście dni temu zakładałem nowe świece żarowe do tego silnika tj. DTL. Klientowi założyłem CHAMPIONY CH68. Tego typu świece występują w wielu autach. Bardzo wątpię czy ta konstrukcja świec jest przystosowana do przedłużonej pracy tj. do dogrzewania . Również biorąc pod uwagę to ze astra z tym silnikiem ma normę czystości...
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
Witam Po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka ładowania. Sprawdziłem przekaźnik i jest ok. Napięcie dochodzące do przekaźnika jest zbyt niskie żeby go załączyć(3V). Zauważyłem także ,że ktoś coś grzebał w instalacji. Podłączył 11 pin sterownika przez diodę prostownicza z plusem przekaźnika ładowania. Może wiecie dlaczego ktoś mógł tak zrobić i...
Radku a jak z bieżniami szczotek w alternatorze (mogą być już starte i wtedy regulator nie ma jak regulować ). Kolejna sprawa ze nawet nowy regulator może być uszkodzony , następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator. czy masz tez dogrzewanie świec żarowych i płynu?
Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
kolego winę za niedoładowanie akumlatora w tych silnikach ponosi dogrzewanie silnika, świece żarowe pracują do temperatury ok 60 c płynu chłodzacego to nie żart jeżeli jezdzisz na krótkich odcinkach to altek nie doładuje akumlatora ,albo doładowywać akumlator albo dogrzewanie zrobić na przycisk w tym śilniku kompa nie ma jest tylko sterownik świec żarowych...
Zagadzam się z przedmówcą,. Możo to żadna pomoc ale w tym silniku jest stosowane dogrzewanie silnika świacami po rozruchu.
Kolego deaktywuj sobie dogrzewanie i będzie to z zyskiem dla ''nas'' i dla Twojej kieszeni i nerwów.
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Witam. Dogrzewanie świec , zbyt mocno obciąża alternator przez zbyt długi czas, przez co kończy się to tak jak u Ciebie. Pozdrawiam Artur. Dobre warsztaty znają temat doskonale .
Jeśli chodzi o Isuzu to wiem że jest dogrzewanie silnika do momentu osiągnięcia przez silnik 60°C a temperaturę mierzy właśnie ten czujnik(jest on z jednym kabelkiem)a to nie w tym tkwi problem.Chodzi o to że przekaźnik nie trzyma przez cały czas tylko robi "dyskotekę" na świecach.
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Takim cudem że są 2 przekaźniki jeden od grzania zimnego silnika (Trwa ok 15 sek.)a drugi włącza się zaraz potem .Napięcie 6V bierze się ztego że przy dogrzewaniu bierze udział grzałka kóra znajduje się w kolektorze ssącym i jest ona włączona w szereg ze świecami żarowymi stąd ten spadek napięcia .A to dogrzewanie trwa czasem nawet 10 minut.steruje...
No i zrobilem nieco inny szacher-macher :) Przesledziłem kiedys schemat elektryki i wynikało z niego że ten moduł sterowania swiecami żarowymi po zapaleniu łączy swiece żarowe szeregowo z grzałką w kolektorze i to jest własnie to dogrzewanie. Więc wypiąłem wtyczke tej grzałki (czerwona za kolektorem w okolicach samej grzałki) i automatycznie obroty...
Witam. Mam podobny problem z Astrą II DTI. Podczas ładowania napięcie 13,6V na akumulatorze (nowym). Jak można sprawdzić co jest niesprawne: alternator czy regulator napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź. rano jak go zapalisz podłącz miernik do akumlatora powinieneś mieć słabe ładowanie 12,60 ,76 gdzieś koło tego a po5,6,7 minutach powinno ci wskoczyć...
a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak...
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
Witam.Zrób porządek z tym co masz.To służy nietylko do grzania świec do rozruchu ale też pużniej do dogrzewania silnika,nawet do pięciu minut.Jest dobierany do konkretnych świec i śilnika.
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Co do przekaźnika no to był wymieniony na nowy jak pisałem wyżej. Co do alternatora no to pisałem wyżej, że jak świece przestają być dogrzewane to światła dalej mrugają.
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia. Tam jest samonapinacz panie kolego,to raz,po drugie pasek jest Micro-V. A może by się kto zapytał jakiego producenta jest alternator? tak, ale gdy pasek wyciągnięty, albo uwalony napinacz to paska nie naciągnie. Ale nie ważne bo post już dawno nie ważny. Dodano po 2 Witam. Mam taki...
Mam konkretne pytanie do kogoś kto zna zasadę działania podgrzewacza w filtrze paliwa w Astrze II diesel. Wkład filtra jest wymienny obudowa plastikowa a podgrzewacz jest na górze obudowy. Z tego co obczaiłem, to chyba tą sprężynką przy górze obudowy dotykając do części metalowej wkładu filtra następuje rozgrzewanie, chyba że się mylę? Ale zależy mi...
czyli generalnie nie ma takiego zjawiska jak "niedogrzewanie" itp ?
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Zamontowałem regulator typu ARE2032. Jest znacznie lepiej, na zimnym na wolnych obrotach ma 13,85 V, może być błąd pomiarowy miernika +- 0,1 V, bo dogrzewają świece żarowe do czasu rozgrzania silnika takimi impulsami, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga. Pomiar przy włączonych światłach mijania.
Kolego to jest 15min roboty. Jak nie ogarnia? Jak rozpitoli silnik? Setki opli jeździ z odpiętym dogrzewaniem i nikt nie płacze. Odepnij kabelek niebiesko-biały z przekaźnika świec nad nogami pasażera i finito.Ładowanie powróci .
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
Tak.Ten kabelek podaje plusa po rozruchu i sterownik świec wie że auto chodzi,ładuje i dogrzewa świece.Taki sam motyw jest w Astrach,Vectrach A i B,Combo itp.
A czy ten model nie ma podgrzewacza płynu w układzie nagrzewnicy? Tu nie istotne, nie ten przekaźnik. Uwierz że nie wielu o tym wie, że tdi dogrzewa sobie świecami po mocniejszym dociśnięciu gazu. Wielu nie wie, część wie, że dogrzewa, niemniej myśli że tak jak w Astrze 1,7 czasowo a nie po dodaniu gazu... Ja sam wiem o tym przez przypadek.
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
1,7 DTI czyli to będzie kod silnika Y17DT, silnik isuzu pompa denso, wtryski delphi. Z Twojego opisu wynika że niby wszystko ok. Sprawdź dokładnie układ podgrzewania świec, przy tej temp kontrolka świec żarowych powinna w tym silniku zaświecić się na sekundę lub dużej, ale to nie jest wyznacznik. Niech Ci ktoś sprawdzi czy napewno grzeją. Y17DT jak...
I własnie to jest przyczyną że mostki lecą. Po naprawie alternatora zawsze tak modyfikuję instalację że nie ma dogrzewania komory wstępnej. Każda świeca zarowa pobiera około 15A.W sumie razem 60. Do tego dojdzie jeszcze z 25 akumulator,światła, i inne odbiorniki.Wiesz co się dzieje przy takim poborze prądu?
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik. Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start. Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową. Drugą dość częstą przyczyną jest...
Ja bym się jeszcze upierał przy świecach, jeżeli grzeją to napięcie dochodzi, ale to są świece szybko-grzejne, jeśli ich nie wymieniałeś na nowe to mogą być już zużyte i nie dogrzewają, więc wykręć je i sprawdź na nich rezystancje powinno być od 0,2-0,4 om. W przeciwnym razie do sprawdzenia kąt wtrysku i pompa w zbiorniku o ile taką posiadasz może w...
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
astra dogrzewanie świec dogrzewanie świec astra isuzu dogrzewanie świec
lodówki bosch opinie nokia 6500s napis nokia forma drewniana
przepływomierz carisma przepływomierz carisma
Tuya LSPA2 (CB2S, OpenBK 1.18.141) Wi-Fi Backlog Command Fails, Only Web UI Works Zamiennik akumulatora LG BL-42D1F do LG G5 lub Q-Smart MB5015 – kompatybilność i parametry