Ewentualnie w instalacji,ale najpierw dokładny pomiar części alternatora.
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Witam sprawdź przede wszystkim czy są masy ! i klemy czyste, oraz ładowanie które powinno być 14,3-14,7V wygląda mi to na wstępie alternator ,ale trzeba zrobić dokładny pomiar żeby wykluczyć
jeżeli pojawi się znacząca różnica w napięciach na zaciskach alternatora i akumulatora to będzie oznaczało jakąś inną usterkę ? Dokładnie tak. Dla pewności - pomiar przy alternatorze - masa z obudowy alternatora, plus z zacisku śrubowego na alternatorze (B+). Przy akumulatorze - plus i masa ze "słupków" akumulatora.
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
Zgadza się - alternator mokry. Przemierz dokładnie cewki - najlepiej metodą techniczną - pomiar omomierzem mało dokładny. Mierzysz same cewki, bez okablowania, wyjęte z silnika.
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają, jakie są teraz błędy, wcześniejsze wykasować, poczekać...
Zrób pomiar napięcia na śrubie alternatora,Sprawdź dokładnie przewód prądowy alternatora a nie tylko czyszczenie.Albo słabe połączenie albo spaprany a nie zregenerowany.A jak włączysz np tylną szybę to to samo?
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Jeden film za tysiąc słów :-) Musisz zmierzyć dokładnie wszystkie przewody przy klemie "-" i przy klemie "+". Włącznie z tymi cienkimi. Pomiar najlepiej wykonać ~30 minut po zamknięciu drzwi samochodu i po uzbrojeniu alarmu (jak jest). Jeżeli jest czujnik otwarcia pokrywy silnika to najlepiej go zablokować w takiej pozycji, jakby klapa była zamknięta....
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Brakuje tutaj pomiaru spadku napięcia na głównym przewodzie plusowym i masowym. Do tego ta skrzyneczka na aku się przypalała a dokładnie przewód alternatora w niej.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Dokładnie o tym pisałem na początku. Z tego pomiaru widać że jest za słabe ładowanie. Najlepiej pojechać pod sklep niech mierzą. Można by też ewentualnie zmierzyć na wyjściu z alternatora żeby wyeliminować ewentualną ustarke na przewodach... Ale jak autor nie jest za bardzo rozeznany w temacie to nasza pomoc zdalna się powoli kończy
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Oj 40 A to tylko do malucha. I aby sprawdzić ile dokładnie amper ładuje musiał by być całkowićie rozładowany aku. Ale do pomiaru sprawności alternatora wystarczy woltomierz. POZDRAWIAM
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
witam Kupiłem na aukcji stary woltomierz zza wschodniej granicy, ma tak dziwne nakrętki, że nie mogę go rozkręcić w celu zmiany tarczy :) to tak na marginesie... Nie mam zasilacza, który zszedłby tak nisko z napięciem (mój tylko 3V), ale multimetr na najmniejszym zakresie pomiaru rezystancji (200) uderza wskazówką o koniec zakresu. Dopiero na następnym...
Czy te 1,37A to pobór prądu na postoju? Nie sugeruj się. Zobacz powyżej metodologię pomiaru, to się za głowę złapiesz. Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie....
Sprawdź dokładnie ten gruby przewód łączący akumulator z alternatorem, słabe styki, rdza no i oczywiście pomiar napięcia ładowania na wolnych obrotach, pomiar na samym alternatorze i na akumulatorze.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Miernik za 300zl prawie... Więc pomiar dokładny... Wpiolem miernik pomiędzy klemę a aku... I na mierniku wpiętym zamknolem dopiero auto... Po pół godz nadal ponad 4A poboru... Alternator też już miałem wypięty... I to samo... Dodano po 18 Z dodatków nic niema... Rejestrator itd poodlaczany...
To do dokładnego pomiaru też się średnio nadaje, bo zależy od zużycia paska klinowego itp...
To nic nie da - musisz pomierzyć napięcie i najlepiej jeszcze prąd ładowania przy włączonych odbiornikach.Jeżeli będzie "głupiała" dioda wzbudzenia (jedna z trzech) w alternatorze,to będzie taki efekt.Uwaga alternator nie może chodzić bez podpiętego obciążenia (przy pomiarze prądu ładowania) albo dokładny miernik cęgowy albo metoda "luźnej klemy".
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
Wszystko jasne metoda metrowego ramienia jest dokładniejsza do pomiaru oporów samej prądnicy . Ja wykorzystałem pomiar elektryczny , napęd silnik 145W/230V 1400obr/min przełożenie 1-1 . Pierwszy pomiar amperomierzem sam silnik , drugi pomiar z alternatorem . Różnica odczytów dała siłę potrzebną do pracy samego alternatora . W moim przypadku jest to...
Alternator potrafi podać około 100 A (nie wiem jaki masz dokładnie model, nieistotne). Alternator 90A. Tak, podmieniałem akumulator, mój jest jeszcze na gwarancji, był obciążany 200A, 400A i wychodzi , że oki.
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Jak ładuje alternator w samochodzie?...
jeśli głośnik, zeby wydobyć z siebie dobry bas potrzebuje 350W to to jest g.głośnik, a przynajmniej ma fatalna efektywność, nie radzie mierzyć amperomierzem, da to zaniżony wynik, wzmacniacze pobierają prąd impulsowo, tylko oscyliskop zapewni dokładny pomiar! Acha i jeszcze jedno, ciekawe czy w tym samochodzie, który ma nagłosnienie o mocy 1000W jest...
Tak. Moja pomyłka z pospiechu. :cry: Poprawiłem. Ale pomiar rezystancji uzwojenia należy wykonać porządnym miernikiem i to dokładnie. Mają być takie same. Max 5% różnicy.
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Jak mierze jedną cewkę ohm to ma 1.0 i tak każda. A jak łącze je ze sobą to nie sumuje się 1+1+1...tylko maleje. Np. 2 cewki 1.6. 3 cewki 2.4.. itd. orientacyjne wartości Tak powinno być czy suma każdej powinna się zgadzać czyli 1+1+1+1..... No tutaj to kłania się miernictwo elektryczne/elektroniczne - też były takie wykłady. Jaki jest przyrząd pomiarowy?...
Ja uważam że prostownik ma być przede wszystkim do ładowania akumulatorów i nie nadaje się do innych celów np. zasilania żarówki. Z tym się zgadzam 7 lat akumulator , obecnie produkowane akumulatory powszechnego użytku nie wytrzymają nawet połowy tego czasu z prostej przyczyny tak są konstruowane . Bzdura! Mój rekord użytkowania współczesnego akumulatora...
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
Sprawdż dokładnie diody nisko napięiowe. Najlepiej wymień je na nowe. Pomiar w kierunku przewodzenia i zaporowy miernikiem nie zawsze jest dokładne. Problem z diodami niskonapięciowymi miałem przy naprawie komperatora w telewizorze. Diody mierzyły prawidłowo, a pod napięciem dostawały napięcie"wsteczne".
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Źle myślisz. To jest układ trójfazowy. Trzeba wpinać się zasilaniem kolejno między dwa przewody fazowe. Mało tego, trzeba dla każdego podłączenia zmieniać plus z minusem. Razem 6 prób! Żarówka, najlepiej max 5W wpięta zamiast aku. Ale najważniejsze jest to co olewasz... :cry: Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja....
Witam najpierw zmierzyłbym zewnętrznym obrotomierzem jakie są obroty faktycznie a potem sprawdzał które urządzenie przekłamuje. Jak masz pojęcie i oscyloskop sprawdź czujnik obrotów wału i po odczytaniu znacznika oblicz jakie są obroty.Taki pomiar będzie też dokładny. Vag zależnie od producenta może pokazywać z przekłamaniem . W poniedziałek w pracy...
zakupilem taki woltomierz pod zapalniczke i podczas jazdy napiecie sie wacha 14,2-13,6.po zjechaniu do domu napiecie jest 12,8v,rano gdy odpalam jest 11,7v co jest grane. Dobry pomysł, taki woltomierz może nie jest zbyt dokładny jeżeli chodzi o wartość bezwzględną pomiaru ale daje powtarzalne wyniki. Rozumiem, że 11,7V masz przed przekręceniem klucza...
Nie wiem dokładnie jaki to typ alternatora i ile ma diód, ale sprawdza się to zawsze w podobny sposób: znajdujesz wyprowadzenia przewodów ze stojana, przykładasz do końca takiego wyprowadzenia jedną końcówkę miernika a drugą do wyjścia +. Ustawiasz miernik na sprawdzanie diód ("piszczałka"), sprawdzasz wynik pomiaru a następnie zamieniasz końcówki miernika....
tak idzie do kontrolki tylko dziwne jest to że po przekręceniu kluczyka na tym przewodzie przy pomiarze są 3V. W samochodzie jak sprawdzałem dla porównania jest prawie 12v. Wiem że to prosta instalacja ale już zgłupiałem...stąd moje pytania bo chce wiedzieć dokładnie o co w tym chodzi.
Przecież 0,02 A to idealnie jest w dolnej granicy normy. Nic nie kombinuj, skoro aku przy tak dużym napięciu ładowania przyjmuje tylko niecały amper prądu to znaczy że jest szmelc. A po drugie to skończcie te głupie porady że nie wolno odłączać klemy od aku gdy silnik pracuje, to zależy od konstrukcji alternatora (dokładnie chodzi o napięcie odniesienia),...
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu. Do akumulatora używam miernika do pomiaru akumulatora...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać, najprawdopodobniej zbieg okoliczności, bo to w Yarisach...
Witam. To że aku jest nowy(!?) nie świadczy o jego sprawności ,wystarczy że nie jest doładowywany sukcesywnie przez alternator i kłopot gotowy.Podczas zimowego startowania silnika pobór prądu jest o wiele większy to też czas regeneracji dłuższy.Zaraz po uruchomieniu alternator generuje prąd nawet do 50-60A w zależności od stanu akumulatora i alternatora.co...
Najnowsze wieści. Otóż tak panowie. Sonda zmierzona dokładnie i sprawna. czujnik przepustnicy jak i otwarcie przepustnicy zmierzone także i jest perfekt. Alternator mam do wymiany bo mało daje. Ale uwaga. Spec stwierdził po oględzinach autka że wypada mi cylinder przy pierwszej świecy. stąd tez mogło być spalanie większe. I uwaga. Na kablach WN Boscha...
Witam. Mam problem z alternatorem w astrze f 1.7 TD z silnikiem isuzu. Alternator nie doładowuje, napięcie wynosi 12.5V(pomiar przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oraz po rozłączeniu świec). Cała instalacja została sprawdzona i wszystkie styki przeczyszczone.Akumulator jest nowy. Problem musi leżeć w alternatorze. W alternatorze wymieniłem regulator...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
Też jestem podobnego zdania, bo ciekawe jak on to stwierdził, że alternator cierpi. Trzeba by znać dokładną wartość obrotów, przy których sprawny egzemplarz podejmuje prace i porównać do badanego. Sprawa komplikuje się już nawet nie o sposoby tego pomiaru, co można by przemyśleć i zrobić nie tylko w ten sposób, a różnorodność alternatorów i samochodów,...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Niech pan poda tylko jeden przykład dlaczego ten 1 mm nie spowodował usterki. Bo jak żeście ten milimetr tam zmierzyli to ja nie wiem. A może to było 0,8 albo 1,2? O, 1,2 to już coś. Zmierzcie to dokładnie, a jak dalej nie wyjdzie to naciągnijcie ten pomiar jakoś, wtedy z trudem, ale jednak ułożymy jakąś teorię. Może o alergicznej reakcji paska? Pasek...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Zauważcie, że kształt napięcia jest taki sam jak prądu więc do pomiaru porównawczej kompresji w cylindrach wystarczy pomiar napięcia np z zapalniczki 🙂 Podobno tak mierzą choć nie wiem jak dokładnie wg mnie wyjdzie tylko kompletny brak kompresji czy np niedokręcona swieca. Na upartego możnaby to nagrać smartfonem jak sygnał z mikrofonu 🙂...
Napięcie 14,1, akumulator 450 Ah a przy pomiarze wyszło nawet 522 Ah, więc alternator ok i akumulator również ok ale odpukać od miesiąca nic się nie dzieje i nie wiem co mam robić bo nie uśmiecha mi się wydać kupę kasy bez przekonania, że pomoże. W tej sytuacji jedynie staranna diagnostyka skrzyni. Niczego innego tu nie wymyślisz, chyba że znajdziesz...
Panowie nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli mierzycie prąd cęgami to pomiar jest bardzo niedokładny bo ten miernik jest zbudowany do pomiaru prądu przemiennego. Prąd z alternatora jest bardzo zbliżony do prądu stałego (nie duże wachania prądu) i miernik cęgowy pokazuje bzdety. Proponuje zmierzyć amperomierzem na prąd stały z odpowiednim bocznikiem....
Alternator? Powiem, ze gra to w hondzie civic 94r 1.3 v16, alternator oryginalny. Co do spadków to jutro zmierzę. Pomiar wykonać przy sygnale testowym 50 hz? Bo przy muzyce nie pomierzę bo miernik będzie szalał w rytm muzyki :D Akumulator chyba 75Ah, jutro sprawdzę dokładnie i dam znac Kable są bardzo grube (jutro powiem jak grube bo już nie pamiętam...
Zawsze możesz kupić alternator używany i o ile ci się chce zrobić jego regeneracje (szczotki, łożyska). Co do sprawdzania prądu - wszystko zależy od samochodu ale wiele z nich posiada różne tryby "czuwania" wiec zaleca się pomiar po ok 30 - 60 minutach minimum - niektóre samochody potrafią dopiero po dwóch tygodniach wyłączyć elektronikę tak by nie...
Witam serdecznie. Mam pewien problem gdy ostatni raz jechałem moją fiestą nagle zgasła i nie chciała odpalić. okazało się, że akumulator jest wyładowany do zera. Podłączyłem na chwilkę akumulator od mojego drugiego samochodu. Okazało się, że samochód nie ładuje akumulatora. Wykonałem pierwszy pomiar na zgaszonym silniku i wyszło 12,7v po odpaleniu nadal...
VC-595, w których psuje się wszystko: wyświetlacz się wypala, wrażliwy na ESD i nigdzie niedostępny przetwornik ADC nieodwracalnie uszkadza, psują się cegi, pamieć, obrywają się ścieżki przy gniazdach na kable. Rzadka opcja jak połączenie blutu ze smartfonem działa niezawodnie, ale aplikacja dataloggera ma chore wymagania sprzętowe i jest infantylnie...
Rozrusznik wymieniony został na nowy i jest na gwarancji. Dokonałem przełomowego odkrycia w naprawie mojej lokomotywy, który być możne przyczyni się do zażegnania istniejącego problemu. Chodzi o ładowanie. Ta kwestie nie brałem pod uwagę ze względu na to iż kontrolka nie świeciła się, a podczas dokonywania pomiaru ładowania było ono jak najbardziej...
Pomiarów dokładnych niewiem bo zajmował się tym mechanik .ale przed wymianą alternatora i akumulatora było 11.4 i z tego co mechanik mówił po wymianie było ok ale po dodaniu gazu skakało ...
Piesu300, zacząć trzeba od naładowania akumulatora poza samochodem po odłączeniu klem, porządnym prostownikiem a nie doładowarką typu marketowego (która działa podobnie jak ładowanie alternatorem w samochodzie). Akumulator powinien być doładowany poza samochodem co kilka miesięcy, a w zimie nawet częściej, jeśli miałby mieć to napięcie spoczynkowe powyżej...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
podór prądu waha się między 0.02 a 0.03 mA Niemożliwe albo pomyliłeś jednostki, zmierz dokładnie albo napisz po ludzku. Pomiaru dokonuj po pewnym czasie od wyłączenia silnika (15 min. lub więcej), zamknij centralnym itd. tak jak go zostawiasz. Jeśli pobór będzie znikomy (poniżej 50mA) do sprawdzenia akumulator i alternator. pozdrawiam Z.
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Kilka drobnych uwag ... 1. Żeby dokładnie sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego należy wykonać oscyloskopowy pomiar napięcia generowanego przez ten czujnik w fazie nagrzewania i koniecznie z wykorzystaniem opcji rysowania odpowiedniej krzywej . Pomiar rezystancji w określonych temperaturach jest obarczony dużym błędem , wynikającym...
Podobno da sie sprawdzić. Ja osobiscie nigdy nie próbowałem. Zawsze gdy nie byłem pewny lub szczotki nie były juz zbyt wspaniałe to poprostu wymieniałem na nowy i po problemie czy jest dobry czy nie, oczywiscie uprzednio sprawdzajac cały alternator a nie rozrusznik jak to napisałeś ( oczywiscie uznaję to za pomyłkę ) :) Oczywiście sprawdziłeś też stojan...
Witam ponownie :) Miałem dzisiaj mało czasu na "potężne" testy, ale uważam, że i tak wiele zrobiłem... dodaj do swego kabla odcinek ok.32cm, chocbyś miał go na okrętkę bez lutowania skręcić, JESTEś BLISKO, skręcić Tak więc: 1. Wpiąłem reflektometr przez beczkę (frania kosztowała 8 zł.) w radio, a do reflektometru jeden odcinek 5-cio metrowego kabla...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
owik mistrzu, posługiwanie się miernikiem w tym przypadku nie jest jakoś szczególnie skomplikowane, żeby ustawić odpowiedni zakres i przyłożyć końcówki pomiarowe do akumulatora tak, żeby był styk. Na 10 prób zawsze wskazania były identyczne i zawsze starałem się wykonywać pomiar dokładnie. Poza tym sprawdzając w Passacie B4 (o którym wspominałem) 1.9TDI...
Po czym wnosisz że jest brak ładowania? Wedle napięcia? Mierzyłeś cęgami jaki prąd płynie z alternatora? Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu alternator może po prostu nie wyrabiać, akumulator pobiera kilkadziesiąt amper do tego dodaj resztę odbiorników i na wolnych obrotach to tak średnio będzie ładował. Tyle że kilkadziesiąt sekund to nie powód...
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=http://forum.octaviaclub.pl/files/... Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo...
Rozmiar szczotek do alternatora to 5mmx7mm przerobione z BX204 ( Bosch) 5mmx8mm. A Pomiar napięcia bez włączania urządzeń B Pomiar z włączonymi urządzeniami światła długie,ogrzewanie dwóch szyb,dwa nawiewy,oświetlenie wewnętrzne,światło przeciwmgielne radio. rpm A 800-14,15V 1500-14,30V 2000-14,33V 3000-14,40V 4000-14,43-14,81V B 800-12,23V 1500-13,50V...
Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece. Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym grzaniu o wartości 32A, lecz kto ma w szufladzie...
Jak masz inne pomysły to proszę podziel się. A jakie mogą być inne , pomiar czasu jazdy? Trochę nie dokładne. Po drugie zastanów się jak chcesz kosić czy dojeżdżasz kosiarką do murku cofasz skręcasz jedziesz do przodu, prostujesz, cofasz skręcasz, czy cały czas sieczesz po okręgu tylko skręcając, od tego zależy pokrycie i konstrukcja kosiarki w ty...
https://obrazki.elektroda.pl/6831333000_... No to jak wsadzisz tam 2 żarówki 21W równolegle, gdzie przez każdą przy 12V płynie jakieś 1,5A (mierzyłem wczoraj) to nawet jak podłączysz pusty aku (0V) to nie pobierze więcej niż 3A. Żarówki zaświecą pełnym światłem i prąd będzie ~3A. Potem w miarę podnoszenia się napięcia na aku, prąd...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego teraz ładuje się akumulatory "do 14,72V", ja zawsze ładuję,...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
Witam, Rodzina w Trójmieście ma problem z rozładowującym się akumulatorem w Lexusie mk3 IS250 rocznik 2013. Po kilkudniowym przestoju (powiedzmy 4-7 dni wzwyż) nie odpala. Teoretycznie prosta sprawa, albo nie ładuje, albo za duży pobór (prawdopodobnie w spoczynku). Pod "opieką" ASO przez 6 lat zjadło 4 akumulatory a oprócz tego wielokrotnie wymagało...
Jesteś pewien, że masz dokładnie tą wersje elektryki? Instalacje na USA i Kanadę odbiegają od wersji europejskich właśnie częścią oświetleniową. Są bardziej rozbudowane. Jakoś nie do końca ogarniam ideę tych twoich pomiarów. Coś tam mierzyłeś, ale jak i po co... Mierzysz sobie napięcie na fazach względem masy. Mierzysz napięcie miedzyfazowe. Mierzysz,...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Toteż nie radziłem budowy całego prostownika "od podstaw", natomiast różne sposoby pomiaru napięcia akumulatora i przerywania ładowania po uzyskaniu żądanego napięcia opisane są w tych tematach. Trudno wskazać ten "jedynie słuszny" układ :D , są mniej lub bardziej dokładne, o większym stopniu komplikacji lub całkiem proste, itd. Wybór należy do Ciebie...
Na wstępie dodam że temat stary ale pragnę go odświeżyć. Szukam dobrego multimetra do garażu, mam zamiar większość pomiarów przeprowadzać na instalacji motocykla, aktualnie posiadam Mastecha M830B ale nie podobają mi się wartości jakie mierzy, napięcia ok, ale rezystancje już są wątpliwe, dodatkowo przy pomiarze prądu do 10A iskrzą końcówki do pomiarów....
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Kolego majsterek12345 zacytowałeś cały post na pół strony, łącznie ze zdjęciami, a dopisałeś do tego trzy linijki - i to niekoniecznie z sensem. Bo jaki wpływ na niedoładowanie akumulatora ma starter? Jaki wpływ na napięcie ładowania ma zamontowanie akumulatora start-stop? gdzie szukać przyczyny czy w regulatorze napięcia alternatora / ponownie akumulatorze...
buehehehe... rozbrajacie mnie tym: "kupuj carpowera a nie jakiegos buszmena" 828 ATX jest ZDECYDOWANIE o klase wyżej od carpowera z seri HPB. Mam ten wzmacniacz, przy oporze stałym wynoszącym 3,5ohm - bo tyle przecietnie mają glosniki 4ohm. osiągnał na akumulatorze i prostowniku [ok 14,5V] aż 36V... ze spadkiem napiecia do okolo 36V... to jest 370W......
Dziś, przy średniej temeraturze na dworze 14-15 C (czyli dość ciepło) dokonałem pomiaru dość dokładnym termometrem z sondą na przwodzie. Miejsce podłączenia sony to wolna dziurka w tym podgrzewaczu. Przy jeździe autostradą, nagrzany silnik i układ gazowy, temperatura podgrzewacza z trudem dochodzi od 30 C. Wentylacja komory silnika, przepływ gazu przez...
Powiedz mi Grzegorz740 jak mam wpiąc ten miernik to o czym ty mówiłeś rozkręciłem obudowę i co dalej http://obrazki.elektroda.pl/3089846200_1... Nic nie rozkręcaj, Miernik (woltomierz) podłączaj na zaciskach akumulatora. Będzie najdokładniejszy pomiar, pozbawiony błędu od spadku napięcia na przewodach. Dodano po 16 Ze zdjęcia wynika,...
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
dokładny pomiar próżnia pomiar temperatury dokładny dokładny pomiar rezystora
ariston płyta błąd schemat zasilacz antenowy dźwięk jednej słuchawce lenovo
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
Kody błędów 3L 11 Ac w Sony SLV-E810EE Automat do bramy Tousek - jedno skrzydło nie domyka się