[url=http://www.specjalistycznenarzedzia...
Koło główne 40Nm + 110stopni koło wałka 60 Nm koło pompy 70Nm
110 - 120Nm
Jak najbardziej tak - dobrze to zrozumiałeś.
https://rozmiary.com.pl/moment-dokrecani...
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
35Nm plus 30 stopni plus 15 stopni To jest aveo 1,4 2005 rok nie wiem czy to opel czy chevrolet
Należy dokręcić z siłą 310 +/- 40Nm
Jakim momentem dokręcić kolo zębate na wale silnik AFN galaxy 81KW 99rok. 90 Nm+90° czy na powierzchnię styku koła do wału też smarnąć?. Nie.
Kół samochodowych? Jak dużych? Do 800zł to raczej trudno będzie kupić klucz, który będzie odkręcał koła nawet w osobówkach. Nierzadko klucze z momentami zrywającymi nawet powyżej 1000Nm nie dają rady. Na co zwrócić uwagę? Na moment obrotowy zrywający. 1500Nm to naprawdę minimum. Następnie na to jak często będzie używany ten klucz. Jeżeli dość często...
Nie odłączaj akumulatora, nie ma takiej potrzeby. Nie musisz blokować koła bo dokręcisz na kołku i będzie OK. Pasek dopiero wymieniałeś więc możesz go zostawić. Nawet Ford nie przyznał by nowego. Kołek, listwa na wałki, nowe koła + "pająk" skręcasz i jedziesz. Jak odłączysz aku to wygeneruje litanie kodów bo spadnie napięcie. Nie dokręcaj/dokręcaj kół...
GMP jest w momencie maksymalnego wychylenia zegara, kilka razy minimalny ruch koła pasowego w jedną i drugą stronę aby to położenie ustalić. Będziesz miał zegar i przyrząd aby go zamocować w otworze świecy to zrozumiesz to. Ci co robią na śrubokręt czy pręt zawsze mają z MAP i równą pracą silnika problem. Ci co tak robią każą wymieniać świece, czujniki,...
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Witaj podam ci wszystkie https://obrazki.elektroda.pl/8104417200_...
Dokręcanie koła zamachowego 1 faza nasmarować śruby olejem silnikowym i dokręcić momentem 120 Nm , 2 i 3 faza dokręcić kont 60 stopni i plus kont 30 stopni. Docisk sprzęgła dokręcamy na krzyż momentem 49 Nm.
Witam kolegów. Mam problem. W piątek mechanik wymienił mi łożyska w tylnych piastach. Zdecydowałem się na wymianę, gdyż mam dłuższą trasę w poniedziałek. Na starych łożyskach strach byłoby jechać tak wyły. Problem jest w tym że bardzo mocno grzeją się śruby kól. Felgi są chłodne czyli jest Ok. Szczęki hamulców nie blokują. Wróciłem do mechanika i powiedział...
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
Kolo zamachowe 60nm i 90 stopni Docisk sprzęgła albo 13 nm jak sruby 6mm albo 20nm jeżeli sruba ma 7mm średnicy
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Moment dokręcania koła dwumasowego masz poniżej w tabeli: https://obrazki.elektroda.pl/9345954000_...
Nie ma takiego auta jak "reno", temat poprawiłem. Dwumas: Śruby na pastę. 25Nm + 45° ± 6° Sprzęgło: 20Nm
Temat ogarnięty, udało się pożyczyć blokadę i dokręcić.
No to może lepszy będzie klucz zasilany sieciowo ? Zastanawia mnie cały czas pewna sprawa, jeśli klucz ma 400nm a ja dokręcam koło i przekroczę to ile powinno być to jestem w stanie cos uszkodzić lub ukręcić śrubę ? Jeżeli chodzi o komfort pracy to zdecydowanie nie. Do dokręcania kół wystarczy ci byle co. Bo ja nie wyobrażam sobie dokręcić samym kluczem...
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
1047592 100Nm.
... 48V do 7-9kW ... to jest prąd prawie 190A - tyle ma spawarka, to 2 razy więcej, niż bierze rozrusznik! A jakie obroty? Jeśli "ulubione" 200/min, to dla 9kW moment jest prawie 450Nm - 4 ... 5 razy więcej, niż wymaga dokręcanie kół w samochodzie. Całe szczęście, ze przy 200 obr/min prądnica o wielkości "9kW" przetworzy tylko 1,3kW, będzie lżej ......
Tak czułem, że to socket 775. To pospolite w tym gnieździe. Starannie ściągnij chłodzenie (bardzo łatwo połamać te zatrzaski) przekręcając je w lewo i podciągając do góry i załóż jeszcze raz porządnie dociskając te cztery zatrzaski, przekręcając je w prawo. Dociskaj na zasadzie dokręcania koła (zatrzaski po skosie).
Jeżeli kod silnika dałeś poprawny to prosze. radze nie ruszac kół.
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Ten klucz nie nadaje się nawet do dokręcania kół w samochodzie. Fabrycznie jest bez kalibracji. Totalny kibel na który szkoda pieniędzy. Z tego co pamiętam przekłamuje o jakieś 12 % a i nie ma tam w ogóle powtarzalności pomiaru. Czyli klika jak mu się podoba. Jeżeli chcesz mieć spokój ducha, kup coś używanego z kalibracją lub już nawet najtańszy Jonessway...
Jeszcze nigdy i nigdzie nie widziałem aby ktoś lub jakaś firma/producent zalecała smarowanie gwintów świec zapłonowych. Świece dokręca się odpowiednim momentem, dla świec z uszczelkami to około 25 Nm, dla świec bez uszczelek około 15 Nm. Wystarczy wejść na stronę producenta i jest tego pełno z jakimi momentami dokręcamy odpowiednie śruby. Jest niska...
Moment dokręcania koła zmiennych faz rozrządu znajdziesz poniżej w tabeli: https://obrazki.elektroda.pl/8783246200_...
Witam Master 2 2,5 dCi potrzebuje moment dokręcania kół zębatych rozrządu oraz pokryw rozrządu.
Koła zębate luzuje się od wałków, te ustawia na blokady, napina łańcuch i dopiero dokręca koła
Ja napiszę tak. Kupiłem Hamrona w Juli. Ma on moc 400 Nm, według nadruku ma pudełku. Nie zdarzyło się abym nie odkręcił śrub w moim aucie. Mam go już ok. 3 lata. Z jego pomocą pracowałem już z zawieszeniem z przodu i też dawał radę. Kosztował 129 zł. Oczywiście posiadam klucz dynamometryczny i korzystam z niego przy dokręcaniu kół. I tyle w temacie....
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
a w jakim celu mają być zablokowane skoro z drugiej strony jest blokada 7? Bo blokada na wałki jest za słaba do odkręcania/dokręcania kół rozrządu.
Tutaj masz mój temat sprzed kilku lat. Znajdziesz tam schemat rozrządu i momenty dokręcania poszczególnych kół. Pamiętaj, że śruba koła pompy oleju ma lewy gwint. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Może Vivid WorkshopData , zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta.
. Ja się tam nie szczypię z dokręcaniem kół i mocno je dociągam. mocno to nie znaczy dobrze! Chcesz mieć pewność to używaj klucza dynamometrycznego!
Witam. Potrzebuję wartości momentów dokręcania łożysk kół przód / tył. Pozdrawiam. Artur
Pytanie podstawowe, czy ma to być tokarka manualna, czy CNC. Jeśli manualna, to najwygodniej i najtaniej założyć koło pasowe o zmiennej średnicy z kołem napinającym do zmiany przełożenia. Masz wtedy większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach, a regulacja jest prosta poprzez dokręcanie koła napinającego. Widzę że mieszkasz w UK, wiec pewnie słyszałeś...
Tego akurat nie, ale z jakąś inna nazwą, też 2000 W i 800 Nm (tyle pisze), ale z regulacją siły odkręcania/dokręcania. I jest to potrzebne, właśnie przy dokręcaniu (choćby koła). A z nasadkami i przejściówkami pewnie warto, bo zwykłe nasadki mogą pękać przy udarze.
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Ustaw tłok w pierwszym cylindrze w GMP( najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego),zdejmij osłony wałków, i przy pomocy blokady sprawdź ponownie ustawienie rozrządu. Może uległ przestawieniu przy dokręcaniu śrub kół zębatych.
Tzn mam na myśli informację takie jak np: z jaką siłą dokręcać poszczególne elementy.
60 Nm + 90* nowe śruby.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Jako analogia może posłużyć przykład dokręcania kół w samochodzie. Owszem, trzeba dokręcić dobrze żeby się nie poluzowały. Ale krew mnie zalewa gdy widzę jak mechanicy czy wulkanizatorzy dokręcają kluczem pneumatycznym. Na maksa, ile fabryka dała! A jak, a co tam! Potem w trasie złapiesz kapcia i masz tylko standardowy klucz. Nie masz rurki-przedłużki...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Witam. Może to prymitywne pytanie ale nie znalazłem na forum. Potrzebuję momenty dokręcania koła pasowego, kół wałków rozrządu oraz pokrywy wałków oraz ewentualnie dokręcenie głowicy. Za konkretne informacje oddam punkty . Pozdrawiam i proszę MODA o nie usuwanie posta :-)
Cześć, poszukuję momentów dokręcania śruby koła pasowego, śrub wałków rozrządu (centralnych, mocujących piasty do których potem na 3 śruby dokręca się koła rozrządu), oraz nakrętki ośki pompy wody do Mastera 2,5 DCi 2005rok silnik G9U
Kiedyś widzę, gość na wulkanizacji dokręca mi koła pistoletem, już miałem robić aferę, a on bierze klucz dynamometryczny, ustawia na właściwą wartość i dociąga. Każdą śrubę dokręca. Myślę, ok pistolet miał na jedynce jest super ok. Postanowiłem Go pochwalić, że profesjonalnie dokręca kola. W odpowiedzi usłyszałem; Panie, bo pistolet się zj...ł i nie...
Mimo wszystko gwint się nadciąga. Osobiście nie zlecam dokręcania kół wulkanizatorom kluczem pneumatycznym. Wożę swój klucz którym jestem wstanie to uczynić. Nigdy nie było sprzeciwu ze strony pracownika:)
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
A przypuszczałbyś że ktoś wpadnie na pomysł dokręcania koła pasowego wału korbowego kluczem udarowym? Producent podaje momenty dokręcania śrub nie dlatego że nie ma co robić. Ale przecież w SKR-ach zawsze młotkiem dopier.....śmy i traktory chodziły.
Tył 175 Nm
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Mam problem mój samochód to astra g 1.6 16v przeskoczył mi pasek podczas dokręcania kół rozrządu o jeden ząbek przestawić niemogę bo śruba od napinacza jest zniszczona czy jak odpale to sie nic nie stanie z zaworami ?
Np. w Renówkach są koła pływające, luzuje się je przed zamontowaniem paska żeby wałki z wałem były prawidłowo ustawione, naciąga się napinacz i wtedy dokręca koła, po usunięciu blokad bo bez nich nie zrobisz go prawidłowo . Bez poluzowania kół zrobisz tam rozrząd ale nie ustawisz go idealne a to jest czuły silnik Ja mam zasadę-zawodowo biorę się za...
48Nm, ale nowe śruby.
Po pierwsze zmień mechanika na elektronika, mechanik jest dobry przy dokręcaniu kół, pokrywy zaworów, wymiany sworzni itp. Schemat nic Ci nie pomoże nawet najdokładniejszy, wystarczy że masz blokadę od SRS (po stłuczce) i już go nie odpalisz, a schemat tego nie powie. Co "mówi" komputer, czy jest iskra, czy wtryski leją paliwem itd.
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Trzeba blokować jakoś silnik przy dokręcaniu tego koła tej śruby? Czy auto można odpalać bez tego koła na chwilę?
Koła w samochodach dokręca się momentem od ok 80Nm do nawet 180Nm w zależności od modelu i marki auta, rodzaju felg i użytych szpilek. Z drugiej strony dane katalogowe sobie a dokręca się i tak po swojemu, wiec w niektórych przypadkach ten klucz może być za słaby.
Dokręcasz siłą 27Nm.
Dwa smarki migomatem nie pokrzywią piasty. Chyba że poleje dookoła. Ale po co. Nauczka na przyszłość. Do dokręcania kół jest klucz ręczny. Optymalnie dynamometryczny. Ten co jest na wyposażeniu auta w zupełności wystarczy. Nawet wątły chłopina jak koga dociśnie to wystarczy. Szpilki z piasty się nie wykręcą. Jakkolwiek by nie były przykręcone. Gorzej...
Po obu bokach kolumny masz śruby z nakrętkami kontrującymi , służą one właśnie do ustawiania kół.Po ich częściowym wykręceniu możesz wysunąć ramiona do zewnątrz co powoduje odsunięcie znajdujących się w środku półksiężyców zębatych i rozsprzęglenie mechanizmu.Po ustawieniu kół śruby dokręcamy ale nie za mocno i kontrujemy.Prawdopodobnie masz zbyt mocno...
... jak powinna być dokręcona podpórka koła zamachowego? Czym mocniej dokręcam to prędkość przesuwu taśmy spada. Powinna być tak "dokręcona", aby luz wzdłużny koła zamachowego wynosił ułamek milimetra. Z reguły jest to ok. 0,2mm. Nie możesz dokręcać wkręta regulacyjnego do oporu. GM
Witam. W zał. schemat ustawienie rozrządu w VOLVO S60 2.5 20V Turbo (B 5254 T2) rysunki, opis po polsku (Ustawienia momentu obrotowego kół pasowych).
Czy jak naciągam pasek na 15 nm to w takiej pozycji dokręcać koła, czy puścić klucz i dopiero dociągać?
Heh, chyba nie jedną przedłużkę, co? I nie taką zwykłą. Szczególnie z prawej strony. Jak blokujesz żeby dokręcić określonym momentem? Albo masz z przegubem albo przedłużki ze ścięciem, całe te obliczenia w Nm można sobie wtedy wsadzić. Jak dokręcasz z prawej strony, stojąc przy kole czy grzebiąc przy samej skrzyni? Pytanie=odpowiedź, tak?
Rzecz w tym że oni jedno naprawiają a drugie psują. To takie drobne "babole", nie założona z powrotem gumka na odpowietrzniku, elementy przykręcone na nie wszystkie śruby itp. Ostatnio na przykład, zmieniając koła na zimowe, odkryłem że któryś łachudra źle podłożył podnośnik i wgiął mi progi, skracając żywotność owych progów pewnie o kilka lat. A przecież...
W moim przypadku sprawdziłem nacisk jednej ręce na wadze osobowej i dźwignia 1 m i trochę więcej wychodzi niż u Ciebie. Tak też dokręcam koła, standardowy klucz do kół o dźwigni około 0,3 m i nacisk jednej ręki.
Witam. Poszukuje elektrycznego klucza udarowego głównie do odkręcania/dokręcania kół samochodowych i ogólnego zastosowania w motoryzacji samochodów osobowych. Cena do 850zł. Nie oczekuje za tą kwotę technologii NASA w kluczu ale oczekuje żywotnego akumulatora i urządzenia ze sprawdzonej firmy (głównie dlatego pytam na elektrodzie ponieważ ja znam i...
Nie wiem o jakiej procedurze mówisz, w autodacie nie ma nic o dokręcaniu koła pompy.
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
Czy koło małe czarne w kole pasowym czarnym dokręca się do końca?? Czy kręcąc tym czarnym kołem, części w maszynie ruszają się?
kolejność w gwiazdę ? dociąganie wstępne seria 50nM druga seria ? rok produkcji auta to 2004 koniec. Silnik to k9k 702
Mam problem z łożyskiem tylnym citroen c3 ll dwurzędowym nie wytrzymuje 2500 km zminiałem już trzy razy i to z górnej półki i zakażdym razem dokręcałem z całą siłą bez klucza dynamometrycznego czy to błąd bo nie mam pojęcia w czym problem może ktoś wie z jaką siłą ma być dokręcone lub jaka może być przyczyna?
Witam jakim momentem dokręcić łożysko w kole tylnym?
Tak,mają podkładki. Wszystko po to żeby nie niszczyć koła przy dokręcaniu i uzyskać zawsze wiarygodny moment. Nakrętka zawsze będzie się kręciła po podkładce,a nie raz po kole pomalowanym a raz obdartym ,albo z dołkiem czy rdzą.
0,7 bo mu ucieknie przy dokręcaniu koła na wałku ;)
Witam.Dziwni są ci goście ze stacji diagnostycznej,bo problem leży w tulejach.Zaciągnij ręczny załóż klucz do kół na szpilkę i rusz na dokręcanie i odkręcanie i zobacz czy koło nie przesuwa się w przód i tył.
WIELKIE DZIĘKI SZYMON198312, a potrafił byś wskazać jakiś przydatny link do demontażu wszystkich podzespołów żeby móc się dostać do paska? Jakie są momenty dokręcania wszystkich kół itp.?
Po prostu siła reakcji przekręca Ci oś koła/silnika doprowadzając do odkręcania/dokręcania nakrętek osi koła (zależy z której strony). Jak tak dalej będziesz używał silnika to w końcu ukręci Ci przewody od statora. Poza tym podkładki miedziane to nie podkładki dystansowe — ulegają odkształceniu plastycznemu od siły dociągu śrub. Nie wiem jaka...
Możesz jeszcze zamienić koła tył z przodem.
Podczas wymiany rozrządu nie trzeba odkręcać śruby centralnej, tylko te 4 małe, które dokręca się momentem 20-25 Nm.
Za te pieniądze warto kupić, zwłaszcza że DeWalt jest dobrą firmą. Myślę, że z tym osprzętem warto dać te pieniądze i poradzi sobie ten klucz z kołami i innymi pracami amatorskimi, a i z profesjonalnymi raczej też. Ja za 129 zeta kupiłem w Juli Hamrona z trzema nasadkami i przy kołach daje radę. A moment dokręcania i odkręcania ma 320 Nm. Dla mnie wystarczy....
więc czy to jest wina zbieżności, czy jednak to coś innego ? Ogólnie cała geometria kół do sprawdzenia.
Podepnę się do tematu. Potrzebuję momenty dokręcania piast/łożysk kół tylnych i przednich do Peugeota Partnera 1,9d 51kW, 2004 rok wersja nadwozie pełne - ciężarowy. Bardzo proszę o pomoc....
Witam poszukuję jakim momentem jest dokręcane koło na wałku rozrzadu oraz koło pośrednie. Może ktoś posiada schemat ustawienia na punkty bo chciałbym się upewnić czy dobrze ustawiłem rozrzad
Moment obrotowy dokręcania koła zamachowego oraz docisku , oraz innych śrub jak ktoś wie niech da znać.
Witam. Mam pytanie z jakim momentem dokręcić sprzęgło w samochodzie Peugeot 508 2.0 hdi 140 km 2012 rok. Sprzęgło to Sachs 2290601186. Chodzi o moment dokręcenia koła dwumasowego do wału silnika i docisku tarczy do koła dwumasowego. Z kompletem sprzęgła nie było żadnej dokumentacji a w Internecie są bardzo różne dane. Jak ktoś coś wie to bardzo proszę...
Według workshopdata dokręcasz 90Nm.
Jak się zastanawiasz czy partacz czy nie - odpowiedz sobie na pytanie jakim momentem dokręcał koła ? Miał w ręce klucz dynamometryczny ? Nasadki na pnuematyk ograniczające moment ? Partacz,
Coś nie mogę się doszukać, potrzebuję moment dokręcania nakrętki piasty koła przedniego oraz tylnego.
Witam, potrzebuje momenty i kolejność dokręcania śrub panewek głównych i korbowych w silniku 1.6td 1989r. jx I jak możecie to jeszcze moment dokręcania koła rozrządu na wał, kólko jest nowe i śruba również.
moment dokręcać kół zbieżności kół wyważanie kół
schemat zasilania klimatyzacji przełącznik oscylator pomiar prądu upływu
odblokowanie hulajnogi odblokowanie hulajnogi
VW LT 2.5 TDI: Powrót paliwa i zawór zwrotny Oznaczenie RT01 na płytce drukowanej - termistor