Momenty dla Renault 103-54 R7822 TD226-4 4.2D Turbo 1990-99 https://obrazki.elektroda.pl/1896659300_...
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/7314977300_... https://obrazki.elektroda.pl/7137475000_... https://obrazki.elektroda.pl/2967275700_...
https://fermer.ru/files/v2/forum/132049/...
na poczatku 110 nm , potem stopnie.
Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Witam. Szukam programu serwisowego do CITROENA Berlingo 2016 r. Chodzi mi o momenty dokręcania śrub, specyfikację. Dzięki z gory . Których śrub i jaka specyfikacja?
Serwisówka w załączniku.
Między tymi etapami jest pewnie podany odstęp czasowy. To musi odpowiednio "usiąść".
Instrukcja naprawy silników Perkins serii 1OO
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Pokrywa zaworów.
Witam proszę bardzo .
Mam CTBA w A84H kod silnika niby ten sam .
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Znajdź sobie w tabeli.
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Luzy : ssący 0.15 wydech 0.2 Podają różnie te luzy, ale te są optymalne dla każdego typu silnika ko-siarkowego. Momenty dokręcenia śrub, he he. Miska około 12 NM, głowica 18 Nm, korbowód 10Nm. Te dane z książki serwisowej są tak śmieszne że nikt ich nie stosuje, kręć z wyczuciem i będzie git. Dodano po 2 Kolejność dokręcania głowicy, zaczynasz od środka,...
Ciężko cokolwiek znaleźć, spróbuj poszukać serwisówki Haynes, dużo ich jest, ale trzeba po opisach posprawdzać, czy będzie pasowała do tego silnika.
Proszę bardzo .
Ciężko mi się do tej sytuacji odnieść. Kilka głowic zdarzyło mi się przykręcić, ale nie robi to ze mnie żadnego eksperta. Zawsze dobrze używać nowych śrub, takie mam zdanie. Dbałem o to, aby otwory gwintów były dobrze wydmuchane np. od spływającego oleju. Jedne głowice przykręcało się płynnie bez trzasków czy zgrzytów, no a w innych odgłosy dokręcanych...
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
powinno pasować n57d30A
To i to jest dobre. Juz poprawilem posta,zebys nie mial dylematu.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
W załączniku jest wycinek z instrukcji serwisowej od tego modelu.
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Mam taki silnik więc nazbierałem trochę "serwisówek" ale dla "mojego" mechanika- ja osobiście nic nie podpowiem bo dla mnie to czarna magia. 1229151
To chyba żależy jakie cyfry masz nabyte na główce ataku i na korpusie mostu.ale sprawdzę wieczorem.
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Według autodaty, jarzmo wtryskiwacza 8Nm+180 topni, a kolektora nie znalazłem.
Jest tam 11 śrub M6-15mm. Co to za śruba M6 15mm bom taki jeszcze nie widzioł? Śrubki m6 dokręcasz przeważnie 8-10 nm albo normalnie dokręć "małą grzechotką" i tyle.
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Może to okaże się pomocne: https://obrazki.elektroda.pl/9617471500_...
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
Tu masz wszystko
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Główne: 56Nm następnie 112Nm Korby: 20Nm następnie 85 stopni
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Wybierz co Ci potrzeba.
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8686158400_1...
Jesli dobrze pamietam: Wał-główne 203Nm korbowodowe 75Nm i dokręcamy jeszcze o 90 stopni.(powinny byc nowe śruby) Koło zamachowe 115NM Głowica- 142Nm/193Nm/224Nm.
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°. Przecież juz masz wszystko podane.
Moim zdaniem jeżeli skręcisz 120 Nm będzie dobrze. Oczywiście nowy gwint o większej średnicy i dłuższa śruba ( o ile cała długość jest w połączeniu gwintowym) aż korci aby "mocniej" dokręcić - tylko po co?
Podobnie jak poniżej.;
Po spirali, od środka.
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
-60Nm -60Nm -180°
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Pompki 12Nm i 270° dzwignie 20Nm i 90°, śruby powinny być nowe. Później regulujesz, na maksymalnym wciśnięciu pompki dokrecasz śrubę regulacyjna do oporu i odkrecasz o 180°, kontrujesz nakrętkę siła 30Nm
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
Dane serwisowe: * Etap 1.: 15 Nm. * Etap 2.: 70 stopni.
1 etap: 42Nm 2 etap: 80-90Nm
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
Tu masz te dane.
Witam. W zał. Dane dotyczące regulacji NISSAN 350Z (Z33) 3.5 V6 (VQ35DE), a tam ustawienia momentu obrotowego: 1. Śruby głowicy cylindrów 2. Świece zapłonowe 3. Korek oleju 4. Czujnik tlenu
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Jarzmo 25-28 Nm, przelewy 23 Nm.
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Witam. Potrzebuję informacji dotyczącej momentu oraz kolejności dokręcania śrub głowicy i klawiatury rozrządu (kod silnika D6A250 EC96 , rocznik 1997). Kolejna sprawa to sposób regulacji zaworów (widziałem kilka schematów, ale nie mogę znaleźć do FL6). Pozdrawiam. hello, a little late but I hope that helps you. regards
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
https://cardiagn.com/nissan-qashqai-mode... "Engine Mechanical" od strony 359 Głowica 443 Wał 454 Korbowody 457 Ewentualnie tutaj: https://zinref.ru/avtomobili/Nissan/004_... Głowica: https://zinref.ru/avtomobili/Nissan/004_... Wał:...
AutoData podaje 320Nm.
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Jeśli są śruby z łbem sześciokątnym to korby 20 Nm+90 stopni a główne 50 Nm+90stopni
1. Na ogół niczym się nie smaruje. 2. Nie mam danych konkretnego modelu, ale często się spotykam z informację, że śruby można wykorzystać dwukrotnie - osobiście kupuję nowe do głowicy, co by nie poprawiać własnej pracy. 3. Moja wina, zapomniałem dać drugą fotkę. Opis zostaje. Siła zależna od średnicy śrub. https://obrazki.elektroda.pl/7053481100_...
FORD Cargo silnik 7 AA momenty dokręcania śrub głowicy http://obrazki.elektroda.pl/4470888800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7779367000_1...
W/g autodaty 1.stop.20 Nm 2.stop.90stopni .Nakrętka powinna być nowa. Łożyska główne 1.25 Nm 2. 90 stopni. Również nowe nakrętki.
[url=https://stalmut.pl/informacje/tabel...
https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_... https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_...
Sworzeń 45 Nm, łożysko 180 Nm.
Witaj. Jeżeli nie znajdziesz oryginalnych wyliczeń NAC to posiłkuj się poniższą tabelą. Wszystkie wartości momentów podawane są dla śrub suchych. Pozdrawiam
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
Kolo zamachowe 60nm i 90 stopni Docisk sprzęgła albo 13 nm jak sruby 6mm albo 20nm jeżeli sruba ma 7mm średnicy
Wrzucam jeszcze raz bo MOD usunął. Nie moge wszystkiego wstawić na forum... Kto prosi ten dostaje.
Śruba febi na olej, 90 nM+90°.
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Z instrukcji: 11.1.5 Momenty dokręcania śrub Zaleca się następujące momenty do stosowania Wielkość gwintu Śruby mocujące urządzenia lub styki, druga wartość od M6 - Dokręcanie (do szyn bez smarowania) M3 0,5 ÷ 0,56 Nm M3* 0,8 ÷ 0,9 Nm M3,5 1,0 ÷ 1,1 Nm M4 1,4 ÷ 1,5 Nm M5 2,7 ÷ 3,0 Nm M6 5,4 ÷ 6,0 Nm ; 8 Nm ± 10% M8 14,0 ÷ 16,0 Nm ; 20 Nm ±...
Jakbyś rzeczywiście poczytał na forach to doczytałbyś się że najczęstszą przyczyną jest częstotliwość regeneracji filtra DPF. Podjedź do kogoś na diagnostykę, kto Ci rzetelnie sprawdzi DPF (rzetelnie to znaczy nie tylko błędy ale i parametry w blokach pomiarowych), bo tu nie ma co zgadywać. Nie wiem, co by miała mieć do tego pompa tandemowa.
https://obrazki.elektroda.pl/1614285300_... Dodano po 28 https://obrazki.elektroda.pl/9262528600_...
Witaj. W/g danych z TEXY, to śruby 25 Nm a korek 60 Nm.
Luzujesz śruby, ustawiasz wałek w pozycji maksymalnego naciśnięcia danej pompki, dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o 180°, przytrzymujesz i kontrujesz nakrętką
Tu masz momenty.
Przy dokręcaniu ważny jest też skok gwintu. Np. śruby M12, M12x1,5 , M12x1,25 przykręcamy różnym momentem.
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
Ogólnie jeżeli nie masz wytycznych od producenta to można trzymać się uniwersalnej tabeli: 1208032 Sprawdza się i zawsze głowa spokojna. Jak gwint brudny to dodaj 10% albo można wyczyścić gwintowniczkiem. Polecam tak dokręcać bo naprawy można wykonywać kilkukrotnie bez uszkodzeń gwintu.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W celu...
dokręcanie śruby skrzyni biegu dokręcanie mazda korbowody dokręcanie
pompa wspomagać renault laguna tda2030a zasilanie wkładki zaworowe
Gigaset A400 nie pokazuje numeru dzwoniącego i brak sygnału połączeń Wymiana gum przy lusterkach w Mercedesie W124 na zamienniki