W instrukcji montażu nie piszą? W serwisówce 1.5-1.7 kg-m. (14.7 - 16.7 Nm).
Na śrubie mocującej jest nacięcie na plaski wkrętak - dokręcasz kluczem rurkowym, a potem jeszcze wkrętakiem https://youtu.be/n-0PxwYC1fg?t=16
Nakrętka powinna być nowa w zestawie z łożyskiem, ja dokręcam kluczem chyba 27 na max. z przedłużką ok 1.5m. i to wystarcza.
110 - 120Nm
NIE i nawet nie próbuj odkręcać imbusem, zniszczysz śruby. Ponownie dokręcasz kluczem dynamometrycznym 45nm
Kolego korby dokręcamy kluczem dynamometrycznym na 35 Nm i kluczem kątowym dociągany o 150 stopni . A martwe to w zależności od średnicy szpilki , szpilki 14 dokręcamy na 80Nm i 180 stopni , a 16 dokręcamy na 100 Nm i 90 stopni
Może spróbuj tę śrubę od ściągacza dokręcać kluczem udarowym .
Zlecieli się skrajnie przewrażliwieni fachowcy, którzy koła w samochodzie pewnie dokręcają kluczem dynamometrycznym :D Ludzie, wrzućcie na luz, do tego nie potrzeba specjalnych umiejętności, a tym bardziej fachowca. Porównałbym to do wymiany żarówki - robota jest tak prosta, że aż głupio byłoby wzywać wachownika i mu za to płacić. Ucinasz rurę czymkolwiek,...
Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
Wpisz w google "Torque Meter Tester" - cena zaczyna się od niecałych 300zł. Przykład: https://www.aliexpress.com/item/10050028... Możesz też sprawdzić hasło "impact wrench tester" lub "impact driver tester". Nie bardzo się sprawdzi do testu udarowych kluczy - bezpośrednio. Tam nie ma stałej siły a uderzenia...
losowo jest bezsensu, lepiej jest ustalić jakąś sekwencje przykręcania i wtedy wszystkie problemy same się rozwiążą
Witam! Dręczy mnie pewna kwestia. Ostatnio dokręcałem kluczem dynamometrycznym nakrętkę półosi, jednak przez roztargnienie (tak to jest jak się kilka rzeczy na raz robi) nie ustawiłem go na dany moment (200Nm), tylko dokręcałem na maksymalnie poluzowanym kluczu - dopiero po chwili się zorientowałem że mam go ustawiony na 0Nm. Czy to mogło mu zaszkodzić?...
Przecież montaż nowej grzałki jest prosty ,palcami wciskasz śruby wszystkie na raz wkładasz w te większe otwory i lekko robisz całością obrót w prawo by łby śrub zazębiły o "fasolki" w bojlerze .Dokręcasz potem kluczem wszystkie śruby po kolei podłączasz przewody i musi śmigać to ustroistwo.Powodzenia.
Dodano po 3 pokrywę filtra oleju też trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym ! Dodano po 2 8Nm choć na czuja też można
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Wiem co napisałem. Dokręcając śruby czy nakrętki takim kluczem nie masz nigdy pewności, czy jest dokręcona właściwie. Więc albo gubisz koło, albo tracisz gwint w najgorszym przypadku. Wybór należy do ciebie. Zgodnie ze sztuką powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym i już. Pozdrawiam.
Mam akurat szpilkę wkręcaną w centrum na klucz hex allen czyli polski imbus. Nie mam w tym zestawie cell EVE by mieć konektory płaskie. O tym już pisałem wcześniej. ;) Dokręcam kluczem dynamometrycznym , nawet przy szpilkach zmniejszam trochę siłę, przy montażu śrubę i tak kontruje potem nakrętka od góry.
Wszyscy widzimy jak np. dokręcają koła, najpierw do...li kluczem udarowym aż soki idą z gwintu a potem, dla picu, bierze klucz dynamometryczny i udaje że dokręca tym kluczem ale śruba nawet nie drgnie bo jest już dawno przeciągnięta. Oj tam, czepiasz się tylko. Chłopak robi zgodnie z instrukcją. Napisali, żeby dokręcić kluczem dynamometrycznym to to...
A czy później trzeba to dokręcać kluczem dynamometrycznym czy wystarczy normalnie dokręcić z "wyczuciem"? Wymieniać od razu ta anodę? Ma 4 lata.
Debatowanie czy blokady są potrzebne czy nie są bez sensu, podobnie jak dokręcanie kluczem dynamo czy na wyczucie. Zrobisz bez blokad dla siebie to nikt cię nie oskarży o spartolenie roboty w razie "W". Mechanik raczej nie będzie ryzykował. To się nazywa minimalizowanie ryzyka.
Jak wyżej tych śrub nie kupuje się jako 8.8 czy innego oznaczenia zgodnego z normą PN. Te śruby są jako część zamienna do konkretnego zastosowania np silnika o oznaczaniu xxx i tylko jako śruba głowicy . To polinkowałeś jasno stwierdza że dokręcanie o kąt jest stosowane ale jest mniej precyzyjnego od dokręcania niż kluczem dynamometrycznym i stosowane...
Dziś używamy do żył sektorowych tzw. V-klem. To dobry wynalazek, ale też wymaga staranności montażu. Choćby z powodu ułożenia żyły sektorowej tak, aby jak największą powierzchnią przylegała do szczęk tego zacisku. Także dokręcania kluczem dynamometrycznym z odpowiednią końcówką imbusową. Niestety zauważyłem praktyki, że (pomijając dynamometr) te śruby...
Może jakiś mały klucz. Z dużych, o rozsądnej mocy, przynajmniej takich jak posiadam, to klucz "puka" ale nic nie odkręci - a śruby dokręcam kluczem dynamometrycznym, więc nie są dociągnięte ponad miarę.
Takie łożyska dokręca się z bardzo dużą siłą.Każdy producent podaje swoją wartość ale ja dokręcam momentem nie mniejszym jak 200Nm. Śmiało możesz dokręcać z całej siły kluczem którego długość ma 1 metr.
Backplate pod am4 na tej plycie glownej po montażu podstawki pod fere byl luzny, czytałem wiele osob miało ten sam problem przy innych plytach, śrubki trzeba dociagnac kluczem 6tka Osób, które nie umieją montować, tak. Nie trzeba dokręcać kluczem (choć taki jest w zestawie), wystarczą silne palce albo małe obcęgi, tylko z nimi ostrożnie.
Mało kto też dokręca kluczem dynamometrycznym a potem o kąt wg procedury.
Dokładnie tak. Wkładasz ponownie grzałkę następnie dokręcasz kluczem nakrętkę.
Dla uproszczenia można przyjąć 10N/kg. Więc działając siłą 1kg na ramieniu 1m mamy 10Nm. Skracając ramię do 10cm mamy przy 1kg - 1Nm. No tak w rzeczywistości działa klucz dynamometryczny, z tą jeno różnicą, że ma dodatkową zapadkę, która przeskoczy jak będziesz chciał za mocno pociągnąć. Przy metodzie z wagą, sam musisz robić za zapadkę i patrzeć czy...
Świece to Denso IK22, wkręcam chyba normalnie, tzn nakładam na klucz 16 z gumka, wkładam w gniazdo i dokręcam kluczem dynamometrycznym.
przy dociąganiu szpilek musze dokręcać kluczem dynamometrycznym czy moge zwykłą grzechotką ?
Takich rzeczy się nie dokręca kluczem pneumatycznym, to raz. Po drugie klucz udarowy który dałby radę te 160Nm + 180° na 99% by urwał tą śrubę. Robiłem niedawno rozrząd w ACV to wiem ile to siły potrzeba.
Dokręcasz daną śrubę lub nakrętkę 30 Nm a następnie dowolnie ustawionym kluczem dokręcasz jeszcze o kąt równy 90°. Tak przeważnie podają jak dokręcać głowicę 1. 20 Nm 2. 90° 3. 90° czyli najpierw kluczem dynam. 20 Nm a potem dwa razy po 90° (obowiązuje jeszcze kolejność).
Moim zdaniem niesłusznie. Trochę skromności , nie lepiej by brzmiało "moim skromnym zdaniem niesłusznie", mało tego , należałoby wyjaśnić dlaczego niesłusznie. Tylko proszę nie pisać "niesłusznie bo tak uważam". Koła, świece i jeszcze parę rzeczy dokręcam kluczem dynamometrycznym, ale zwykłą rajbetkę lub sprzęgiełko alternatora to jadę pneumatykiem....
Wzmacniacz momentu jest dobry do odkręcania, przy dokręcaniu kluczem dynamometrycznym duże ryzyko.
Siwce dokręcać kluczem dynamometrycznym z momentem 25-30 Nm. Rzecz istotna w samochodach o aluminiowej glowicy
Podstawowe "wymogi", to : - prawidłowo prowadzić przewody koncentryczne i nigdy nie zginać je pod kątem 90* (prostym) ani zgniatać - zadbać aby każdy wzmacniacz, rozgałęźnik był uziemiony - starannie wykonywać przewierty (wiertłem 8mm SDS) kablowe do klienta i je później uszczelnić (zagipsować) - dbać o prawidłowy poziom sygnału na kablu u klienta -...
którą dokręca się przecinakiem Te nakrętki dokręca kluczem, a nie przecinakiem. Co do przyczyny to tak jak pisze kolega powyżej zerwany gwint, lub puściło zabezpieczenie - trzeba zweryfikować. Poza tym ciągnik w ogóle nie umyty przed demontażem, bardzo źle to świadczy o "mechaniku".
Kolego lepiej patrz na tę wymianę, tak co by mechanik dokręcał kluczem dynamometrycznym SPRAWNYM, inaczej szybko usterka się powtórzy.
Tę śrubę dokręca się kluczem dynamometrycznym a potem kątowo.
Dokręcać kluczem przez rurke metrową :) a tak na powaznie to napisz co to są za szyny i co bedzie sie po nich poruszać. wtedy moze uda sie coś doradzić. Pozdrawiam! Filip
to blacha aluminiowa, 2 mm grubości, kondensatory dokręcałem kluczem, wiem że aluminium lubi "płynąć" :cry:, liczę na to, że kondensatory też się zgrzeją z płytą na której są zamocowane
Jako analogia może posłużyć przykład dokręcania kół w samochodzie. Owszem, trzeba dokręcić dobrze żeby się nie poluzowały. Ale krew mnie zalewa gdy widzę jak mechanicy czy wulkanizatorzy dokręcają kluczem pneumatycznym. Na maksa, ile fabryka dała! A jak, a co tam! Potem w trasie złapiesz kapcia i masz tylko standardowy klucz. Nie masz rurki-przedłużki...
Stabilizator może być wogóle urwany i trzepało nie będzie. A krzywo osadzone koła na piastach jak najbardziej. Szczególnie jak koła były x-razy dokręcane kluczem pneumatycznym z momentem ustawionym na ciężarówkę.
Moim zdaniem pobielanie (jednolitych) drutów nie ma sensu, co do zarobienia końcówki linki zgadzam się z (at)galad Natomiast ogólny problem elektryki jest taki, że ściśnięta miedź z czasem ulega ugięciu, po prostu się rozgniata na boki i siła docisku spada. Dlatego dobrze raz na jakiś czas, choćby przy pomiarach 5-letnich przelecieć się ze śrubokrętem...
Jak bym wszystko dynamometrycznym kręcił to rozrząd zmieniał bym 2 dni Idąc takim twoim tokiem rozumowania to np. śruby zamiast dokręcać kluczem, wbijaj młotkiem - będzie szybciej.
Te śruby dokręca się kluczem dynamometrycznym, wtedy na pewno się nie odkręcą.
Mój poprzednik napisał jk to zrobić.Użyj podkładek lub tulejki deko większej od oski następnie wkręć śrubę w ośkę i dokręcaj kluczem , a bęben wsunie się na swoje miejsce bez większego problemu .
dociągnięte nogą lub pneumatykiem w warsztacie raczej nie ruszy. Radzę Ci, zmień warsztat... Śruby kół mają ściśle określone momenty dokręcania i należy je dokręcać kluczem dynamometrycznym (zwykle max. 120 Nm), a nie "pneumatem". Ja mam elektryczny klucz, ale na 230 V (kupiony w Juli) i sobie radzi.
Jeżeli chodzi o knocksensory w tych fałkach to rzeczywiście zabawa jest przednia. Są dwa, jak wiadome, i wymiana prawego to holokaust. Nie ma dobrego dostępu do śruby, a jak wiadome czujnik ma być dokręcany kluczem dynamometrycznym, inaczej klops.
Zdajesz sobie sprawę, że ta pompa pracuje przy ciśnieniu dochodzącym do 1500bar ? W związku z tym uszczelkami dysponuje tylko serwis Bosch a głowice trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym, a jakim momentem, to tylko oni wiedzą
Obawiam się czy to fachowo zrobiłeś -miejsce na alternatorze do którego mocujesz mostek ma być zmyte do golego metalu i nałożona nowa warstwa pasty termoprzewodzącej -śruby mocujące dokręcać kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem.
Tak, te śruby, nasadka e10 czy e12, nie pamiętam, ale poczekaj, najpierw zdejmij pokrywę i sprawdź czy to to czy coś innego. W zasadzie pokrywę chcę ściągnąć tylko po to aby zobaczyć na te śruby. Przy okazji zobaczę czy jest luz na łańcuszku rozrządu. Te śruby dokręcałeś kluczem dynamometrycznym z siłą według instrukcji, czy po prostu do oporu?
Kolego mczapski nie unoś sie klucz podałem dlatego że z ciekawości z kolegą porównaliśmy momenty dokręcania kluczem z toyi i yato i przy tym samym ustawieniu yato dociągał śruby od 15 do 40 stopni dlatego używam tylko firmowych narzędzi.
Dokręcanie kluczem pneumatycznym wymuszone jest pośpiechem w sezonie przekładki opon. Zap...l jak u niemca. Ale zawsze dociągają śruby kluczem. Po prostu na dokręcaniu nie ustawia się dużycj wartości momentu. Dynamometrem dokręcać koła to sztuka dla sztuki. Trzeba ten klucz jeszcze co jakiś czas legalizować. Kogo na to stać. Jak kto ma dobry klucz dyna....
Kolega jeszcze pominął wcześniej wymieniając koszty zdjęcia czapki bardzo istotną rzecz, mianowicie nowe szpilki głowicy, które należy bezwzględnie wymienić montując głowicę - inaczej cała procedura dokręcania kluczem dynamometrycznym i kątomierzem nie ma najmniejszego sensu.
-Czy kodować to chyba tak. Jeżeli elektryk posiada tester to ogarnie przypisanie. -Podkładki nowe obowiązek? Głupie pytanie w zasadzie... zawsze zawsze nowe tak samo jak sruby które przykręca się wtryskiwacz do głowicy.. - są jakieś smary preparaty można ale nie trzeba. - jeżeli jest gniazdo wtryskiwacza nierówna to poprawić frezem, - zastosować moment...
Na domowe warunki to uda ci się dokręcić koła tym kluczem z tą sprężarką ciśnienie robocze to około 6,4bara (klucza). Sprężarka pompuje zapewne do 8 także masz około 2atmosfer. kluczem będziesz dokręcał krótko czyli pewnie jedno koło no i 5 lub 4 śruby to pociągnie. Następnie nim kolejne zaczniesz robić to sprężarka znów podładuje się do 8atm jak nie...
Chciał bym poruszyć temat dokręcania kluczem dynamometrycznym,a mianowicie jaki powinien być moment na śrubach nie mając dokumentacji.Bo np.moim zdaniem śruba m8 od 40 do 50nm,m10 około 70 m12 około 110nm.Ja tak dokręcam nie mając dokumentacji oczywiście ważne połączenia.A może to za dużo?Oczywiście że dokręci i bez dynamo ale człowiek ma to zboczenie...
Ja stosuje zawory INVENA, SCHLOSSER lub jeszcze lepsze ARCO dobre też są CALEFFI, HONEYWELL. Nie kupuj dziadostwa bo potem po kilku latach trzeba kupować na nowo (te których nie ruszasz), a te które używasz to padają dużo szybciej. W tanich zestawach twardnieją uszczelnienia od gorącej wody i są twarde jak plastik. Bardzo ważne jest też odpowiednie...
A przypuszczałbyś że ktoś wpadnie na pomysł dokręcania koła pasowego wału korbowego kluczem udarowym? Producent podaje momenty dokręcania śrub nie dlatego że nie ma co robić. Ale przecież w SKR-ach zawsze młotkiem dopier.....śmy i traktory chodziły.
Jeżeli zwoje sprężyny się stykają to trzeba coś z tym zrobić. Jak nowa głowica to reklamować. Na zdjęciach nie jest to oryginalna głowica, za jasny odlew. Perkins ma słabe gwinty w bloku pod śruby od głowicy dlatego obowiązkowo dokręcamy je kluczem dynamometrycznym.
Montaż jest denerwujący ale prosty.Zdejmujesz osłonę kątówki, odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz podkładkę tą od dołu.Na trzpień nasadzasz koło zębate - napędowe i nakręcasz na całość oryginalną nakrętkę.Aluminiowy korpus po zluzowaniu imbusowych śrub nasadzasz na kołnierz kątówki, na którym wcześniej była osłona.Musisz go odpowiednio spozycjonować. Potem...
Odkręcanie śrub to trzeba wykonać dynamicznie, a nie "przeciągać śrubę" tak to się szpilki urywa. Dokręca się kluczem dynamometrycznym. Czasami ludzie dokręca na max kluczem udarowym, a potem to i przedłużka klucza z rurą nie pomoże przy odkręcaniu. Wulkanizator i bez klucza dynamometrycznego dokręci z "wyczuciem" -lata praktyki -ja jednak polecam klucz...
Pytanko mam znalazłem taki diagram przykręcania głowicy Diagram sekwencji dokręcania głowicy Śruby mocujące: - Etap 1: wstępne dokręcanie kluczem dynamometrycznym śruby 1-2-3-4-5-6 momentem 100 ± 5 nm; śruby 7-8-9-10 momentem 50 ± 2,5 Nm. - 2. etap: zamykanie kąta śruby 1-2-3-4-5-6 90 ° ± 5 °; śruby 7-8-9-10 60 ° ± 3 °. -...
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Zakręca się tym czerwonym kapturkiem. 2 zdjęcie - tam się nic nie zakręca. Ten kapturek czerwony z 1 zdjęcia wciska ten dzyndzel do zaworu. 3 zdjęcie to zawór na powrocie - żeby zakręcić trzeba ten metalowy kapturek odkręcić. Pod nim jest zaworek który dokręca się kluczem imbusowym lub torxem (zależy co tam jest)
Cieszę się, że kolega jest z projektu zadowolony. Niestety jest to kolejny projekt bez schematu i kodu źródłowego a przecież sercem układu jest uC więc program odgrywa kluczową rolę. Jeśli jest z błędami to całe urządzenie może działać źle. Co mamy w tej sytuacji oceniać. Obudowę ? Nic innego nie pozostaje więc piszę: 1. Kartonowy front ( przynajmniej...
To mógł być niedokręcony śrubunek. Powinno się tę nakrętkę dokręcać dosyć mocno, ale z umiarem, gdyż (jeśli jest mosiężna) można zerwać gwint (gdyby dokręcać bardzo silnie, dużym kluczem). Jeśli sprawa rozwiązana, to dobrze. Może być też uszkodzony stożek śrubunku (na ogół te śrubunki mają uszczelnienie "na szlif", bez uszczelek, więc nie można uszkodzić...
Na trzecim, dolnym zdjęciu z pierwszego wpisu widać taki pierścień - wewnątrz nagwintowany - on trzyma/dociska głowicę przy grzejniku. Trzeba go odkręcić. U mnie w domu dokręcałem ręką/palcami ale jakiś hydraulik mógł to dokręcić kluczem i dlatego może być trudność z odkręceniem.
techsm Ad.1 Nie nie na tej zasadzie, po prostu dużo części zostaje po serwisie, niektóre są kupowane na zapas, a niektóre są rozpisywane na tzw. potrzeby własne. Presostat np. miał zerwany gwint w dwóch gniazdach ale od czego są gwintowniki, dla mnie to nie przeszkadza że jest regenerowany a klient chciał nowy. Ad.2 Tak wiem, dokręcałem kluczem dynamometrycznym...
Wtrącę swoje trzy zdania. Żaden klucz pneumatyczny(na powietrze) który testowałem nie odkręcił bardzo mocno zapieczonej śruby. Elektryczne czasami dawały sobie radę. Najlepszy jaki spotkałem to klucz udarowy GDS 30 Bosch'a. Max moment obrotowy to jak pamiętam ok 1000nM. Dobre używane można kupić za 900zł. Wszystkie inne są do szybkiego montażu i demontażu,...
Błażej: ciśnienie mierzone ciśnieniomierzem wkręcanym w gniazdo świecy, ciśnienie wyniosło na 1 cyl, 9 barów, na drugim 8.9 na trzecim 9 i na czwartym 9.1, dokręcałem kluczem dynamometrycznym śruby tak jak się prawidłowo dokręca, najpierw dokręcałem z momentem 30Nm każdą śrubę, następnie każdą 90 stopni a później jeszcze raz każdą 90 stopni. Swirek...
Przegub wewnętrzny dokręca się kluczem dynamometrycznym 45Nm, śruby muszą być specjalne o klasie 12,9 nie można zastosować innych, loctite nie jest potrzebny
A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Tuleje były wymieniane pół roku temu przy remoncie, teraz były sprawdzane, nie ma śladów uszkodzenia. Masz termostat, Mam, sprawny jest jeśli o to chodzi. było coś robione z głowicą, planowanie czy cokolwiek innego? Głowica była oddawana do regeneracji podczas remontu ciągnika. Było robione planowanie, regeneracja...
a co jeśli w momencie wystąpienia usterki, sterownik silnika stracił zasilanie, więc nie zapisał błędu A co jeśli przyczyną usterki jest właśnie niepewne połączenie styków "15", bądź "30" które jako brak zasilania nie generuje kodu w pamięci? W kostkach nic nie widać, zgniła wiązka tyle że nie wiadomo w którym miejscu? No to dokręcasz kluczem 10 nakrętkę...
Wymian swiec u mechnika 100 za komplet O curwa, tyle to jeszcze nie brałem, no chyba że ze świecami. Świece zawsze dokręcam dynamometrycznym kluczem (Facom 10 - 50 Nm), kupuj i nie zastanawiaj się.
Tak sam i nie planowałem głowicy. Silnik pracuje równo i przewody nie sa twarde, normalnie mozna go wcisnąc. Kompresji nie sprawdzałem ale czy zimny czy ciepły odpala bez problemu.Tylko to ze jak sie rozgrzeje to wysadza ten płyn. Wskaźnik pokazuje 90stopni ale jest taki odgłos jak by ta woda sie gotowała albo powietrze przez przewody przepływało.Dodam...
To co radzi kolega remik_l jest w zasadzie wykonalne. Ale te zaciski należy dokręcać z odpowiednim momentem (kluczem dynamometrycznym lub tzw. zrywalne) i moment ten jest przewidziany dla polietylenu (AsXSn). Kable mają przeważnie twardszą izolację i z tego co wiem nie jest zalecane łączenie ich "przebijającymi" zaciskami (po stronie kabla). Druga sprawa,...
Jeszcze jedna uwaga z mojej strony.Kluczem tarczę się tylko odkręca a po włożeniu nowej tarczy to wystarczy nakrętkę dokręcic ręką i lekko pociągnąc za tarczę w kierunku w którym zakręcałes nakrętkę po prostu lekko zacisnąc, tarcza dokręca się w czasie cięcia.Jeżeli dokręcisz ją kluczem możesz miec problem z wymianą tarczy czyli z odkręceniem.Pamiętaj...
Nie ma znaczenia, po prostu dokręcasz go ręką i jest dobrze, nie trzeba kluczem( odkręcić - możesz sobie pomóc kluczem). Dodano po 1 Powietrze raczej zeszło poniżej 0,5 bara niż ktoś dopompował więcej. Dodano po 54 Strzałki mówią jedynie o tym że tam się rozkręca na 2 części.
Kół samochodowych? Jak dużych? Do 800zł to raczej trudno będzie kupić klucz, który będzie odkręcał koła nawet w osobówkach. Nierzadko klucze z momentami zrywającymi nawet powyżej 1000Nm nie dają rady. Na co zwrócić uwagę? Na moment obrotowy zrywający. 1500Nm to naprawdę minimum. Następnie na to jak często będzie używany ten klucz. Jeżeli dość często...
Nie była planowana głowica?Jakim momentem i czy w ogóle dokręcałeś głowice kluczem dynanometrycznym? Ewidentnie masz krzywą głowice i płyn przedostaje się do komory spalania.Pewnie zaczniesz od nowa...
Zgodnie ze sztuką świece powinno się dokręcać właśnie kluczem dynamometrycznym. Problem w tym, że pewnie masz klucz to 200Nm, a te 27Nm leży blisko dolnego zakresu i zapewne jest bardzo niedokładne (w rzeczywistości może to być znacznie mniej).
30 Nm będziesz sprawdzał a później jednym krokiem ciągniesz 300 stopni? Kolego, nie ucz dziadka robić dzieci, dobrze? Jak już chcesz mędrkować, to byś się lepiej zastanowił np., czy nie lepiej te 300 stopni rozbić na 2 etapy... Wam jak w AutoDacie ktoś napisze, żeby się walnąc kluczem w głowę przed dokręcaniem to tak zrobicie. Co kolega powie na taką...
Panowie wróciłem od kolegi i rzeczywiście takiej prowizorki w kablach już dawno nie widziałem. Co nieco ogarnęliśmy lecz wciąż sporo zostało i oczywiście problem bo zanim przyszedłem kumpel porozpinał co się dało akurat nie problem było pospinać to s powrotem lecz powstał taki ze poodkręcał kable z listwy z przekaźnikami te kable które są dokręcane...
Dzięki Saskia za podpowiedź. Coś z tą rozszerzalnością może być. Tak sobie myślę ,że w sumie te odcinki rury przed złączkami są zazwyczaj krótkie (parę gięć od 10 do 30 cm giętarce ) . Z drugiej strony rury często do baniaka lecą przy samej ścianie - może rzeczywiście robi się im ciasno . Co do oliwek to w moje są dość wąskie i mają 2 frezy na zewnętrznej...
Tak, to odpowietrzanie, to nie wygląda na coś, co się robi przy gazie. Przy CO, to bym zrozumiał. Kluczem to mogli coś odkręcać/dokręcać.
W żadnym aucie z którym miałem do czynienia nie było żadnych podkładek. Nawet w S-klasie z 2007 mojego prezesa. Pierwszy raz o tym słyszę. Śruby do alufelg dokręca się kluczem dynamometrycznym i nigdy nie było problemu z ich odkręceniem.
Gość jak wymieniał to to uszczelkę przesmarował. Przylgnia była czysta, a dokręcał go kluczem dość mocno bo lekko porysował nowy filtr i powginał delikatnie. Od jakiegoś czasu nie mogę przetrwać na jednym filtrze od wymiany do wymiany.
Mnie poniosło i przyznam ze wstydem, że jechałem kluczem elektrycznym.. Tak ciupinkę, jeszcze trochę ..jeszcze trochę ... i osz q!(at)#$%%%^..:-/ Śruby dokręcamy zawsze ręcznym kluczem (może być dynamometryczny). Klucze elektryczne albo pneumatyczne nie dają informacji o sile dokręcenia w przeciwieństwie do ręki mechanika. ;)
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Po pierwsze to tylko papierem wodnym wyczysciłem stare pozostałosci po uszczelce,po drugie takim papierem baranie nie zbierzesz 1,5 mm.Chyba że byłbym taki durny jak ty, to rezałbym ze 3 miesiące,po trzecie stara uszczelka była za lekko dokręcona, a ja swoją dokręcałem kluczem dynamometrycznym.A po czwarte każdy chciał mi pomóc jakąś podpowiedzią,nakierować...
Na tej śrubie powinny być dwie podkładki miedziane. Śruba podkładka, oczko od rurki, podkładka i pompa. Śrubę dokręcasz z wyczuciem, gdyby paliwo jeszcze się pojawiło to puknij w śrubkę lekko młoteczkiem i ponownie dociągnij kluczem. Czasami przylgnia jest krzywa i podkładka musi się ułożyć.
To coś to się nazywa korba. Jeżeli się luzuje to znaczy, że nie jest ta korba odpowiednio mocno dokręcona. Jakim kluczem ją dokręcasz?
A może istotny jest moment dokręcania świec ? Nie. Jak za mocno dokręcisz najwyżej się urwie. Ma być 18Nm czyli "tylko tylko" :D. Bez żadnej grzechotki zwykłym kluczem trzpieniowym ręcznym - dokręcasz jedną ręką.
w załączniku zdjęcia pierwszej wersji. Cała konstrukcja już stoi :) trzeba jeszcze dorobić: - coś ciężkiego do włożenia w podstawe ( teraz jak kłade laptopa muszę dociskać nogę ciężarkiem, bo inaczej się wywraca), albo dłuższa rura - docięcie rur na wymiar - ładne zakończenia do rurek - dorobić 'motylki' na śrubach, bo teraz muszę wszystko dokręcać...
Corolla to nie Yaris,tam wytrzymuje dłużej.Napisz psooya ile godzin poświęciłeś na naprawy i jaki jest koszt całej zabawy.Warto było? Pierwsze rozbieranie tego bez manuala zeszło mi 2h ze zdjęciem wałków, szlif z dowozem 2,5h, składanie bez manuala 2h bo nie mogłem zakumać jak sobie poradzić z tym łańcuchem i kręceniem wałkiem. Teraz całość rozbiorę...
Posiadam klucz od wartości 40Nm-200Nm. Moment dokręcania znam to 22,5Nm +/-2Nm.jednak nie chcę kupować klucza o mniejszym momencie. Moje pytanie brzmi czy mogę dokręć do lekkiego oporu a następni o 90stopni, bo słyszałem, że do silników z bezpośrednim wtryskiem nie wolno tak dokręcać. Ponieważ można ustawić świece źle do wtrysku paliwa, co powoduje...
kontrolka kluczem alarm kluczem otwieranie kluczem
zafira odpalanie sprężarka danfoss router talktalk
Volvo V70 - Wentylator nagrzewnicy działa wolno Citroen C3 Picasso 1.4: Podłączenie czujnika wałka rozrządu