Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Dzień dobry Szukam momentów dokręcenia śruby wałka rozrządu, napinacza paska rozrządu., śruby wału, poduszki silnika w fordzie fiesta 1.4 TDCI z 2009 r. Vin: WF0GXXGAJG9P37556
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Bo sprężyny pompowtryskiwaczy stawiają dodatkowy opór. Ten wałek nie kręci się tak lekko jak w silniku bez pompowtryskiwaczy. A dobra bo źle zrozumiałem. Śruby osi dzwigienek pompowtryskiwaczy dociskają za mocno panewki na wałku.
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Akurat wpust na wycięcie w wałku rozrządu pasuje dość dobrze, wałek jest zablokowany po dokręceniu śrub do obudowy wałka rozrządu. Problem jest w tym, że otwory ustalające blokady w obudowach są zbyt duże tak, że nie wymuszają jednej konkretnej pozycji, po popuszczeniu śrub nawet o pół obrotu można blokadą wraz z wałkiem o niecały ząb obrócić. W blokadach...
Gość kupił auto i ujechał nim 10km, po czym silnik zaczął szarpać,dławić się itd, po zgaszeniu już nie odpalił. Trochę go piłował na rozruszniku ale w efekcie auto wylądowalo na lawecie i u mnie. Po zdjęciu dekla i zamontowaniu blokad wałek ssący przestawiony ale talerzyk nadawczy czujnika wałka na właściwym miejscu.Waritatory wyglądają na nowe a śruby...
Czyli turbo dobrze pompuje? synchronizacja, czyli poluzować trzy śrubki na kole od wałka rozrządu i delikatnie ruszyć tak? Dokładnie o to chodzi. Obracając wałek wałek w prawo, kąt synchro idzie na minus. Kręcąc w lewo leci na plus. Śruby mocujące koło powinny być dokręcone momentem 25Nm(o ile dobrze pamiętam).
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Jeden wałek rozrządu jest z wystającą śrubą i nakrętką a drugi ma wkręconą śrubę. Czy wał korbowy można dokręcić na blokadzie ?
zbychu1- no właśnie miałem taki przypadek że cud się zdarzył w dieslu tylko że to było tdi vw. Jest tam jedno koło rozrządu na jednym wałku a drugi wałek napędzany jest łańcuchem. Śruby były dokręcone. Jutro dobiore się do wałków i dam znać co i jak.
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Jak jej nie dokręcisz z odpowidnią silą to dopiero będzie kłopot. Wałek rozrządu nie ma klina. Koło siedzi na stożku i doręcone jest śrubą która ci się poluzowała.
U mnie zakołkowałem wał i popuściłem te wszystkie śruby na kołach przestawiłem wałek i pompę żeby dokładnie zakołkowac pompę i wałek rozrządu i dokręciłem ,ale skoro u ciebie wtryski leją to prawdopodobnie to będzie przyczyną,ale sprawdzic nie zaszkodzi.
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą...
Witam serdecznie Opiszę krótko problem. Mam Fiata 500 2007r silnik 1.28v. Po wymianie uszczelki pod głowicą podczas ustawiania rozrządu zauważyłem że pomiędzy wałkiem a kołem zębatym wałka jest luz tak ok 1 ml Śruba mocująca koło do wałka dokręcona według opisu 75Nm Czy trzeba to rozkręcić i sprawdzić czy jest to normalne. (Dodam że koło nie jest osadzone...
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
Tego już całkiem nie rozumiem niestety. Tylko polski żebym nie miał wątpliwości. Generalnie wiem o co chodzi bo z angielskiego coś tam rozumiem, tylko wysiadłem na tym czy śrubę regulacyjną pompki wkręcić do oporu czyli wcisnąć do końca pompkę i poluzować pół obrotu czy poluzować (zrobić luz na dźwigience), dokręcić na 5Nm i odkręcić te pół obrotu....
Jesli zablokujesz wał i wałek ,poluzujesz śruby widoczne na twoim zdjęciu ,napniesz zgodnie z instrukcją(często znajduje się wraz z nowym napinaczem),dokręcisz trzy śruby i wyjmiesz blokady to problem się nie pojawi.Celowo napisałem o flamastrze bo zastosowanie go jest do niczego nie potrzebne.W tym silniku musisz mieć blokady i nie ma dyskusji ,każdy...
Nie napisałeś o silniku nic więcej, to masz do VTi :D http://obrazki.elektroda.pl/2428824500_1... Ustawianie faz rozrządu: Włożyć trzpień blokujący koła zamachowego Fig.19431.1. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona wydechu Fig.19431.2. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona ssania Fig.19431.3. Ustawienie...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
ta obudowa niczego wielkiego nie robi. He, wydaje mi sie, ze jednak robi, trzyma wałek rozrządu:) To w niej ślizga się wałek, dlatego mam dylemat, czy kręcić na oko czy nie:/ Nie jest łatwo pożyczyć klucz który ma skalę od 10Nm :/ P.S. Obudowa wałka w tym silniku składa się z dwóch połówek, które należy skręcić momentem 10Nm...
Pewnie ktoś coś kiedyś grzebał i nie dokręcił. Podejrzewam, że dokręcenie z jednej z śrub dało radę na tyle docisnąć, że silnik normalnie pracował. Dziwne tylko, że łożyska wałka nie pękły ale cuda się zdarzają :) Co do tarcia jeśli wcześniej tego nie było a po dokręceniu usłyszałeś, mógł byś ustawić wałek tak, żeby nie napierał na dany mostek, odkręcić...
No więc dziś furkę odpaliłem. Założyłem nową śrubę kupiona w VW (10zł kosztowała więc by się wstydzili, że nie dają jej do kompletu z kołem). Dokręciłem śrubę 90Nm i później zaznaczyłem markerem punkt na kole i śrubie by obrócić jeszcze 90*. Poszło jednak tylko jakiś 1cmm czyli około 30*. Klucz ustawiłem na maxa 210Nm i nawet przekroczyłem tą siłę a...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Zdejmujesz górną osłonę rozrządu, (dwa zaczepy po bokach i ciągniesz do góry) luzujesz 3 śruby na kole klucz 13) i przekręć wałek śrubą centralną (klucz 18 chyba) lekko w prawo o jakiś 1mm, dokręć 3 śruby koła odpal auto i sprawdź grupę 004 2 parametr, teraz masz +0,67, jak przekręcisz będzie inaczej, nie przekraczaj +-3 Im więcej na minus silnik będzie...
Śrubę mam z zestawu Ruville, chyba nie będzie zła. Myślałem o kropelce średniego szczeliwa zamiast oleju, tylko nie wiem czy to dobry pomysł. Simering kupię dzisiaj nowy i osadzę go trochę płycej. Tamten dopchnąłem aż oparł się o wał. Edycja: Śrubę dokręciłem na olej, tylko w tej chwili napotkałem jeszcze jeden problem. Poprzedni "mechanik" zmieniał...
Panowie blokada na wale, blokada w pompie, brakuje mi tylko oryginalnej blokady na wałek, ale wchodzi płaskownik 5mm i jest równo z płaszczyzną. Dodano po 7 Nie ma cudów przecież wiem. łancuch naprężony śruba wałka dokręcona i potem wkręcany napinacz. Wszystko na blokadach "cychach" tak potocznie napisałem poprostu.
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
Początek wtrysku 24*-26* przed GMP, i ciśnienie wtryskiwaczy chyba 170 Dodano po 15 A zapłon ustawiasz tak- sposób książkowy :D 1. Odłączyć przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra i założyć na ten króciec momentoskop cieczowy (niewielka szklana rurka o średnicy wewnętrznej 1-1,5mm) 2.Powoli obracać wał korbowy silnika...
Nie zajmuję się naprawą w warsztacie, samochód mój. Nigdy nie zaglądałem w nim po pokrywę aż do teraz. Te śruby nie miały oznak jakiejś roboty wcześniejszej, zresztą nawet śruby pokrywy wyglądały tak jakby nigdy ich nikt nie odkręcał. Więc może to efekt "samo poluzowania" ciężko się domyślić a wątpię że w warsztacie lub w fabryce ktoś słabo dokręcił....
Mam następujący przypadek: Po trzech miesiącach i 6000 km po wymianie rozrządu podczas hamowania silnikiem na 5 biegu z dużej prędkości uszkodzeniu uległ rozrząd. Pasek nie zerwał się tylko spadł. Napinacz, rolki, pompa w tym ich śruby okey. W pierwszej chwili silnik zgasł - żadnych dźwięków poza natychmiastowym komunikatem z komputera o awarii silnika....
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
wedlug mnie wyglada na przestawiony zapłon. Na plaku odpala poniewaz kompresja jest i wałek, tłok zgrywaja sie , lecz pompa moze dawac paliwo za pozno i auto nie spali dawki tylko ja wyrzuci przez zawory. Moze niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie Nie trzeba nikogo bardziej doświadczonego :) Trafiłeś! Zdjąłem osłony rozrządu i okazało się, że...
I z jaka siłą powinno sie dokrecić wałek. Śruby mocujące pokrywy łożysk walków rozrządu (silnik 1.8) dokręcamy w 2 etapach w kolejności od 1 do 10. W 1 etapie siłą 7 Nm a następnie w 2 etapie siłą 16 Nm. Pozdrawiam!
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
Pompę rozebrałem i uszczelniłem - ciekło delikatnie spod tłokorozdzielacza, oring zaworka ciśnienia też już nie mógł być szczelny więc zaaplikowany kompletny zestaw naprawczy, poprawione zaciski na wężach, wymienione powroty z wtryskiwaczy - to prawdopodobnie było przyczyną problemów z zapaleniem przed awarią wynikłą z odpalania samochodu na krawat...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
Regulator jest napędzany przez wałek rozrządu, za pomocą gumowego sprzęgiełka. Sprawdź je. Tak to silnik S101M. Zaznaczona na czerwono śruba podczas pracy agregatu dość szybko się obraca. Rozumiem, że żeby dostać się do sprzęgiełka trzeba odkręcić pokrywę (zaznaczone 4 śruby strzałkami) ? Przepraszam za takie pytania, ale jeszcze nie demontowałem tego...
Witam, czy ktos ma serwisowke do tego silnika benzynowego Forda KA 2?? Potrzebna informacja z jaka sila docisku w Nm dokreca sie sroby walka rozrzadu. Za pomoc z gory dziekuje.
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. widziałem wał szlifowany przez fachowców...
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Witam . Po wymianie rozrządu nowego turbo auto odpaliło ładnie pracowało bez zarzutu ale okazało nie że padła sonda przed katem . Na następny dzień po dłuższej pracy silnika poluzowało się koło pasowe wraz ze śrubą i auto zgasło i po kilku prubach nie odpaliło już . Po zdjęciu obudowy rozrządu łańcuch na walkach zębatka była na tych samych znakach ....
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Jak silnik kolizyjny a zakładasz z wałkiem rozrządu.... Dodano po 59 Dobrze by było abyś podał kod silnika. Dodano po 1 W mojej instrukcji piszą o wkręcaniu śrub na olej. Tu mam niezbyt kompletne materiały. W pracy mogę zerknąć jak być powinno.
Wg autodata: wałek rozrządu - 8 Nm + 90° wałek pompowtrysków - 20 Nm + 90° pompowtrysk - 12Nm + 270°
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Witam Na boku pomp jest sruba z taką owalna podlkadka,na klucz o ile się nie mlę 15. Odkrecasz te śrubę i kręcisz wałkiem pompy aż w tym otworze zobaczysz odciśnięty ślad od końcówki tej sruby.ustawiasz otwór i znak centrycznie względem siebie. Zsuwasz podkładkę i wkręcasz srubę dość mocno i masz pompę ustawioną na zero. Cały rozdząd ustawiwasz na znaki....
Prosze o informację. Wymieniam wałek rozrządu i popychacze w Sharan 1.9 TDI PD AUY, jakim momentem dokręcać śrubę główną koła pasowego wałka rozrządu ? Nie mogę tego znaleźć. Jacek
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Dla starych śrub 20Nm+90°+90°. Dla nowych wg instrukcji: 64 Nm, poluzować, 20Nm+90°+90°; wg autodaty 30Nm, 33Nm, poluzować o 360°, 20Nm+90°+90°. Jak widzisz ostatni etap jest taki sam, więc nie ma wielkiego znaczenia którą metodę wybierzesz. Heh, ten co kolega wyżej podesłał ma to samo oznaczenie, ale jeden wałek rozrządu, i już jest inna procedura,...
Pytałem po co dokręcałeś śruby głowicy? Co wykręciłeś? Jak rozrząd przeskoczył to wałka nie trzeba wyciągać. I głowicy nie trzeba ściągać żeby wyciągnąć wałek (chyba). Przy połamanych dźwigniach masz pogięte trzonki zaworów i może popękane denka tłoków.
Błażej: ciśnienie mierzone ciśnieniomierzem wkręcanym w gniazdo świecy, ciśnienie wyniosło na 1 cyl, 9 barów, na drugim 8.9 na trzecim 9 i na czwartym 9.1, dokręcałem kluczem dynamometrycznym śruby tak jak się prawidłowo dokręca, najpierw dokręcałem z momentem 30Nm każdą śrubę, następnie każdą 90 stopni a później jeszcze raz każdą 90 stopni. Swirek...
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
Kolega może napisze trochę więcej ! ( czyt. jaśniej)! Nie rozumiem co to jest koło zębate głowicy? Chodzi o wałek Rozrządu? Nic innego nie ma "koła zebatego" na głowicy. Koła są osadzone na klinie i dokręcane śrubą. Pozdrawiam
Znowu Ty.... Podobno sobie poradziłeś? dzięki za pomocy - dałem sobie rade z wystruganymi narzędziami Koło zakładasz jak leci, paluszkami dokręcasz śrubę, zakładasz pasek, napinasz go, wtedy dokręcasz KZFR. Poczytaj jeszcze to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
To nie jest mój wymysł tylko programu, który nie ja pisałem, tylko skopiowałem i wkleiłem. To że jest tam wałek rozrządu to przez przypadek, bo tam był :) Okazał byś troszkę wdzięczności, że człowiek szuka informacji żeby Ci pomóc. heh ja szukałem na temat koła pasowego, a nie rozrządu. Koło rozrządu jest dokręcane 90Nm i 90 stopni i z tym olejem też...
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Witam. Blokada zakładana na wałki rozrządu od strony przepustnicy blokuje obydwa wałki bardzo skutecznie ( blokada wchodzi tylko w jednym punkcie na obydwa wałki także nie będzie miał Pan wątpliwości czy ją dobrze założył ) trzeba pamiętać że metalowo gumowe korki są jednorazowego użycia i trzeba mieć nowe na wymianę. Odkręcenie śruby na wale korbowym...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
dzięki wopor za zaangażowanie. wykonałem w 100% dokładny trzpień jak w książce SAM NAPRAWIAM FORD FIESTA 1.8d i już kiedy ustawiałem wał na GMP to nie dało się kręcić silnikiem w lewo tylko stał w miejscu. Jak wmontowywałem śrubę M10 47mm to kręcił się swobodnie w lewo. Potem ustawiłem wałek i pompe. Autko samo nie odpaliło. Dałem samostart i pali lecz...
Witam.A wiec sprawa ma sie tak,uszkodzone są 4 dzwigienki zaworowe ssące brakuje elementów od popychaczy hydraulicznych i powypadały takie igiełki na których zamocowane są rolki po których porusza się wałek rozrządu kanałami olejowymi poszły w miskę olejowa.Po zdjeciu miski i tego smoka z sitkiem przy pompie oleju część tego wszystkiego udało się wyciągnąć,ale...
zdejmujesz osłonę rozrządu luzujesz 3 śruby na kole rozrządu Ty masz -4 a powinienes miec blisko 0 więc przekręcasz srodkowa srobe czyli wałek przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. dokręczasz sróby włączasz grupę 4 i sprawdzaz co masz w ostatnim okienku. Jesli blisko 0 to wszystko ok jesli powyżej 2 na plusie lub na minusie regulujesz dalej. Bardzo...
Obiecałem że się wezmę, więc się wziąłem, potraktujmy to jako małą fotoporadę jak bez specjalistycznych narzędzi wymienić głowicę w passacie. Z uwagi wystąpienia zintegrowanej chłodnicy silnikowo-skrzyniowej oraz trudności ze zdjęciem węży wodnych zostawiłem przód w pozycji nazwijmy to "serwisowej" http://obrazki.elektroda.pl/1053080700_1...
Witajcie. Trochę trwało, zanim udało mi się znaleźć czas do dalszej pracy. Dziś poskładałem silnik, pozostanie jeszcze tylko jego osprzęt. Bardzo starannie podszedłem do tematu, bo ja nie z tzw."paproków" :) Głowica dokręcana momentem 20Nm, miska olejowa 15Nm, niestety zbyt późno przyniosłem klucze dyn. i korbowodu nie skręciłem za ich pomocą, zrobiłem...
Kolego , robisz tak jak w każdym maluchu {z aparatem}a więc, najpierw ustaw sobie przerwę na aparacie zapłonowym , kręć tak długo wałem korbowym za koło pasowe {przy wyłączonym zapłonie oczywiście} aż stwierdzisz że styki nie mogą sie już wiecej rozewrzeć {chodzi o to że musisz ustawić styki w maksymalnym możliwym rozwarciu }. Między styki aparatu powinien...
żeby to się nie podnosiło z przeciwnej strony musiałbyś zrobić porządne prowadnice działające prostopadle, do tych, które już masz. Ta część, którą podnosisz lewarkiem chodzi ściśle po dwóch płaskownikach i w związku z tym jest usztywniona w kierunku prostopadłym do osi wałków. Kiedy przystawiasz obciążenie na zewnątrz to te prowadnice nie dają rady...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Witam,jestem tu nowy ale może mi ktoś pomorze z transporterem t4 2.5 tdi acv 102 km,ponieważ składam głowice po poprzednim mechaniku i nie mam danych do momentu dokrecania śrub głowicy i problem jest z ustawieniem pompy wtryskowej bo na jej kole zębatym widze ścietego zęba od wewnątrz ale nie widze jakiegoś odnośnika gdzie to ma sie zgrywać, otwory...
dokręcić wałek rozrząd śruba wałek rozrząd moment dokręcić wałek rozrząd
schemat radmor czujniki wabco fibaro czujniki
Demontaż boczka drzwiowego Mercedes S W220 Pioneer F900BT - Obsługa i Podłączenie Kamery