Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
Momenty i luzy zaworowe podałem przy okazji silnika 912 który mechanicznie jest taki sam jak 913 ( średnica cylindra inna ) tu masz linka www.elektroda.pl/rtvforum/topic2056800.h...
Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe. Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8....
40nm 79nm 90*
Tam były montowane silniki Hanomag D 964 T. Mam wolny net i więcej nie mogę wyszukać póki co. Wstawiam tylko PDF z danymi Hanomaga 60e.
Chyba nie masz pełnych danych autobusów. Bo modelu nie ma.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Momenty dokręcania głowic masz poniżej w tabelce: https://obrazki.elektroda.pl/3948555000_...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
To, najlepiej zaznacz głowice, a przy składaniu nie dokręcaj głowic, a załóż kolektor wydechowy, i dopiero dokręcaj głowice - bo Ci strzeli.
ja mysle ze nic sie nie zmieniło wzgledem hpi i pde a tam było 1/ 60 nm 2/150nm 3/250 nm i na koniec+90 STOPNI sróby powinny byc dokrecane na przeciw siebie
50Nm + 210°
http://obrazki.elektroda.pl/5637359600_1... momenty dokręcania w trzech etapach: 1.20 Nm 2.49 Nm 3.67 Nm
Strona 31 prawa kolumna.
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
dokręć na 30Nm.
Witam! Szukam informacji serwisowej na temat silnika w samochodzie MAN F2000 z silnikiem D2840LF21. Chodzi mi o kolejnosc zaplonu, luzy zaworowe, dokrecanie glowic oraz ustawienie pompy wtryskowej. Dostalem taki silnik w czesciach a nigdy wczesniej manowskiej valki nie skladalem. Kazda informacja mile widziana. Pozdrawiam
3 etapy 30nm 120nm 200-210nm dane wg producenta uszczelek
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
Witam. Potrzebuję momentów dokręcania głowic MAN F2000 jak w tytule oraz kolejność cylindrów i ich ustawienia do regulacji. Z góry dziękuję.
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Witam kolegów, czy ma ktoś z was może momenty dokręcania głowic i panewek do Man 26.464 z 2000r
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
30 Nm będziesz sprawdzał a później jednym krokiem ciągniesz 300 stopni? Kolego, nie ucz dziadka robić dzieci, dobrze? Jak już chcesz mędrkować, to byś się lepiej zastanowił np., czy nie lepiej te 300 stopni rozbić na 2 etapy... Wam jak w AutoDacie ktoś napisze, żeby się walnąc kluczem w głowę przed dokręcaniem to tak zrobicie. Co kolega powie na taką...
Ups całkiem zapomniałem ale tak jak pisałem pierwsze 3 etapy ok a ostatni to właśnie 90stopni.
Witam Poszukuje dane nt momentu dokręcania nakrętek głowic dla Airpol N50 Wie ktoś może ile wynosi?
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Dzisiaj kupiłem taką uszczelkę i była w opakowaniu ulotka, kolejność ,momenty. Do pioart, szczęściarz jesteś, mnie tylko i zostało.
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
Jeśli jeszcze aktualne, to proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8329846200_1...
Zerknij czy to będzie to, bardzo możliwe że mają te same silniki.
10 18 29 kilo w ślimaku
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
1 etap 24 Nm 2 etap 49 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap śruba M10 58 Nm
Witam Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6567143100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9920547800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2502387000_1...
Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
Ciężko mi się do tej sytuacji odnieść. Kilka głowic zdarzyło mi się przykręcić, ale nie robi to ze mnie żadnego eksperta. Zawsze dobrze używać nowych śrub, takie mam zdanie. Dbałem o to, aby otwory gwintów były dobrze wydmuchane np. od spływającego oleju. Jedne głowice przykręcało się płynnie bez trzasków czy zgrzytów, no a w innych odgłosy dokręcanych...
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Panowie wiem że temat zabytkowy , ale wielka prośba . Napiszcie jakim momentem dokręcić głowice w tym dziadku . Motor to S359.
http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1...
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/55_12898527... To chyba to.
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
1:50nm 2:90° 3:90°
W załączniku jest wycinek z instrukcji serwisowej od tego modelu.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam a czy te momenty tez dotycza silnika audi 1.8 AEB bardzo bym prosil o podpowiedz
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Hmm czy coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/4639040400_...
witam do kolegi Artur.heise taką instrukcję kupiłem na allegro i dalej do końca nie wiem gdzie jest 1 cylinder zakładam z rys. dołączonego do momentów dokręcania śrub głowicy że.... od sprzęgła . Za wszystkie informacje bardzo To w sumie tylko skomplikowanie brzmi na papierze. :) Najważniejsze jest ustawienie krzywki jak na rysunku i tyle- w takiej...
Jak ustawić kąt wtrysku w Lamborghini R654, 654dt? I jakie momenty dokręcania głowic, wału, korbowodów i luzów zaworowych.
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
Proszę momenty obrotowe dokręcania.
Problem rozwiązany, powodem nadmiernego luzu są panewki w klawiaturach które sie wytarły. Potrzebował bym jeszcze momenty dokręcania głowic i klawiatur.
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
Wróciłbym do sklepu,każdy producent jest zobowiązany podać potrzebne dane do montażu.A już napewno dla" porsche" kraju kwitnącej wiśni. Będziesz miał dalsze pytania pisz na PW.
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Tak samo jak DC11 i DC12 Rozrzad na znaki, oznaczenia na kole zamachowym co 90st.
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Który rok?
http://obrazki.elektroda.net/46_12274330... Powinno pomóc.P
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Renault master 2.3 euro6 biturbo 2020 Witam, potrzebuje momenty dokręcenie wału korbowego, korbowodow oraz głowic
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Podawałem na forum, skorzystaj z wyszukiwarki.
Ktoś posiada.
Potrzebuję kolejność i momenty dokręcania głowic w samochodzie Iveco TurboStar 190-36 (13,8l, 377KM). Rocznik 1990 jeśli ma to znaczenie.
Podczas dokręcania głowic najważniejszą zasadą jest stopniowe dokręcanie, a w wielu silnikach wielocylindrowych dokręca się głowice właśnie od środka. W wielu to nie znaczy że we wszystkich a dałem Ci prosty przykład z ciągnika w którym miski oleju czy głowicy się nie dokręca według twojej "praktyki" bo ta praktyka kończy się prędzej czy później sporymi...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
Na forum. Podawałem.
Zróbmy tak: Silnik PSA 2.2 16V 158KM benzyna. Potrzebuję schematu, kolejności dokręcenia śrub głowicy. Potrzebny także momaet z jakim trzeba dokręcić owe śruby. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o schemat dokręcania śrub głowicy oraz momenty dokręcania dla silnika PSA 2.2 16V 158 KM benzyna. Jest to kluczowa operacja, która wymaga...
Ssący - 0,20-0.30 Wydech - 0,45-0,55 1) Śruby wewnętrzne - 55 plus minus 5 Nm 2) Śruby żewnętrzne - 35 plus minus 5 Nm 3) Wszystkie śruby - 90 plus minus 5 stopni 4) Wszystkie śruby - 90 plus minus 5 stopni http://obrazki.elektroda.pl/2094101700_1...
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
Witam. Ja w swojej katanie dokręcałem głowicę z siłą 32-34 Nm ( wymieniałem pęknięty pierścień), tak informacje odnośnie dokręcania głowicy w tym skuterze podał mi kiedyś zajmy holender który prowadził serwis japońskich motocykli i skuterów w Den Hag.
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Dokręcanie głowicy dla silnika OM.366 http://obrazki.elektroda.pl/3033076300_1... Moment dokręcania Dla silników do numeru 071683 Długość śruby L = 112mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120 Nm 4) po odczekaniu 15 min ponownie powtarzamy 3 5) 120 Nm Dla silników od numeru 071684 Długość śruby L = 113mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120...
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
Witam, czy ma ktoś informację, z jakim momentem dokręcić głowicę w silniku HATZ 1B30-6? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dokręcanie głowicy 5 etapów: 1. 30Nm 2. 70Nm 3. 90° 4. 90° 5. 90° https://obrazki.elektroda.pl/6001959000_...
temat który podwiesiłeś dotyczy silnika 1,6... a to niekoniecznie musi być to samo... REINZ, ELRING podają momenty dokręcania jak i kolejność... nie warto się "posiłkować" podobnymi silnikami... czasem są duże różnice w budowie jak i użytych materiałach, aby myśleć, że powinno być tak samo... wieczorem postaram się sprawdzić w "ELSIE" jeśli autor tematu...
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Są na forum. Sam podawałem.
Po spirali, od środka.
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Moze to bedzie pomocne.
skuter dokręcanie głowic dokręcanie mazda korbowody dokręcanie
wiercenie betonie wymiana tablicy elektrycznej sonda paliwa wyłączenie
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Zastosowanie superkondensatora Kyocera 15F 5,5V w Harman Kardon AVR 660 Lokalizacja zaworu upustowego i węża turbo w Mercedes Viano 3.0 CDI