35Nm plus 30 stopni plus 15 stopni To jest aveo 1,4 2005 rok nie wiem czy to opel czy chevrolet
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Dokręcanie koła zamachowego 1 faza nasmarować śruby olejem silnikowym i dokręcić momentem 120 Nm , 2 i 3 faza dokręcić kont 60 stopni i plus kont 30 stopni. Docisk sprzęgła dokręcamy na krzyż momentem 49 Nm.
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
Kolo zamachowe 60nm i 90 stopni Docisk sprzęgła albo 13 nm jak sruby 6mm albo 20nm jeżeli sruba ma 7mm średnicy
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Tzn mam na myśli informację takie jak np: z jaką siłą dokręcać poszczególne elementy.
60 Nm + 90* nowe śruby.
Man TGA wyposażony był w określony typ silnika i to określa konkretne dane.Dla przykładu silnik z serii D28...dokręcanie koła zamachowego siłą 250Nm +90°.
48Nm, ale nowe śruby.
... jak powinna być dokręcona podpórka koła zamachowego? Czym mocniej dokręcam to prędkość przesuwu taśmy spada. Powinna być tak "dokręcona", aby luz wzdłużny koła zamachowego wynosił ułamek milimetra. Z reguły jest to ok. 0,2mm. Nie możesz dokręcać wkręta regulacyjnego do oporu. GM
kolejność w gwiazdę ? dociąganie wstępne seria 50nM druga seria ? rok produkcji auta to 2004 koniec. Silnik to k9k 702
Moment obrotowy dokręcania koła zamachowego oraz docisku , oraz innych śrub jak ktoś wie niech da znać.
Koledzy Jaką siłą dokręcanie sprzęgła, koła zamachowe i dwu masę ???
cześć, znalazłeś może te wartości do dokręcania poszczególnych śrub? Jeżeli coś masz to podrzuć, z góry dziękuje, pozdro!
Według workshopdata dokręcasz 90Nm.
poczytałem archiwalne posty i postanowiłem sprawdzić jeszcze klin. Czy ma ktoś informację jakim momentem dokręcać śrubę koła zamachowego ?
Temat juz dawno nie aktualny. W ten sam dzień skręciłem ją u kolegi. Dokręciłem ją z momentem obu rąk plus przedłużka na klucz :D Tak z wyczuciem na siłe żeby się nie ślizgało sprzęgło.
Witam. Jak w temacie. Samochód Peugeot 207 CC 1.6 16V THP, silnik EP6DT 2007 rok 150KM. Interesują mnie momenty dokręcania podpór wału i korbowodów, koła zamachowego, koła pasowego wału, schemat rozrządu, schemat układu korbowo-tłokowego, instrukcja dokręcania głowicy. Ogólnie wszystkie dane potrzebne do złożenia silnika od podstaw. Z góry dziękuję.
Dzień dobry, Jakim momentem dokręcać docisk sprzęgła w skodzie fabi II 1,6 TDI 90km, jakim momentem skrzynie biegów i rozrusznik? Dodano po 1 jeszcze jedno pytanie, czy wymieniać śruby na nowe - te którymi dokręcam docisk do koła zamachowego?
Czy Ty na pewno odkręcałeś nakrętkę koła magnesowego? Na pewno, gwint jest tak zawsze "pasowany" (w większości przypadków), że obrót koła zamachowego powoduje dokręcanie nakrętki, czyli gwint "dokręca się" w przeciwnym kierunku do obrotów koła, a odkręca się zgodnie z obrotami koła...
Witam, mam pytanie, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś jakim momentem ma byc dokręcone koło zamachowe w prasie? Nakrętka znajduje się pod pierwszym sprzęgłem. Jest to nakrętka Arrow M36x1,5. Szerokość jej wynosi jakieś 10mm. Proszę o szybką odpowiedź.
Witam! Prosze o pomoc!!! Przeszukalem wszystko i nigdzie nie moge znalezc momentow dokrecania srub do Corsy C 1.3 CDTI. Intersuje mni glownie z jaka sila dokrecic: 1. Kolo zamachowe (dwumasa) 2. Docisk sprzegla 3. Momenty dokrecania zawieszenia przedniego(tj. Tuleje wahacza, Łacznik stabilizatora, Śruby ławy itp.) POMOCY!!!!
Witam mam do poskładania silnik John deere typ 6466 ae potrzebowałbym danych odnośnie siły dokręcania stóp głównych ,korbowodów , głowicy , koła zamachowego . Za wszelką pomoc z góry dziękuję .
witam potrzebuję momenty dokręcania śrub w mercedesie actros 2640 2000 rok 400 km 6 cylindrowy. moment dokręcania łożyska głównego korbowodowego, koła zamachowego, głowicy. i oczywiście wszystkiego co ma jakies momenty dokrecania. pozdrawiam
Mam jeszcze pytanie żeby nie zakładać nowego temat a mianowicie zna ktoś może momenty dokręcania panewek korbowodowych i koła zamachowego w tym silniku no i czy trzeba na te śróby dawać coś w stylu loctite? Pozdrawiam
Odnośnie blokowania koła zamachowego nigdy nie próbowałem nie było potrzeby A jak dokręcasz śrubę koła pasowego wału?
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę. No może, ale co ze śrubami np. na wale, kole zamachowym itp.? Gwinty są tak "przygotowane" i ich kierunek "zakręcania" jest taki że przy "przewidzianych" obrotach się dokręcają, obroty w kierunku przeciwnym do obrotów prawidłowych może luzować połączenia gwintowe i doprowadzić do...
Z innego źródła (Rycho T) dowiedziałem się, że w tym silniku nakrętkę dokręca się z siłą 175Nm.
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Ok dzięki.. tylko czy są znaki na kole zamachowym znaczące zapłon na danym cylindrze?
A ja wiem. :) Po przyłapaniu docisku pojechali ze śrubami po kolei do oporu, może nawet i pneumacikiem. Jak chcesz być pewien, że obudowa docisku się nie odkształci i nie rozwali koła zamachowego to dokręcaj po 1 gwincie, maksymalnie po dwa. Przy dokręcaniu po dwa gwinty już musisz sprawdzać co chwilę czy nie zapiera o krawędź. Kolejność przy dokręcaniu...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Ten talerz, razem z osią, jest założony na stożkową końcówkę wału korbowego i dokręcany tą długą śrubą. Wykręcić śrubę, popukać, postukać i powinien zejść. Ewentualnie dorobić przyrząd, taki o jakim pisałeś w swoim poście. Tulejka z dwoma gwintami, jeden na oś wariatora, drugi dla długiej śruby. Nakręcisz tulejkę na oś a potem wkręcasz długą śrubę tak...
Tak samo jak DC11 i DC12 Rozrzad na znaki, oznaczenia na kole zamachowym co 90st.
A może problem tkwi nie w sile dokręcania, a w sposobie blokowania. Jeżeli blokujesz nie samo koło, które dokręcasz /tutaj akurat z tego co kojarzę pasowe wału/ a np przez koło zamachowe, to znaczna część siły z samego dokręcania obraca już kołem pasowym tym dokręcanym. W tym momencie już ścina klin, bo śruba którą kręcisz obraca też kołem, które dokręca....
Mhm, ale jak najlepiej to zrobić, żeby nic się nie przestawiło przy odkrecaniu śruby, czy dokręcaniu. Jeszcze mówisz o blokadzie koła zamachowego poprzez otwór z rozrusznika. A nie można blokadą zablokować przez otwór w skrzyni? I z tego co mówisz jeśli się przestawi, to po prostu ustawić wał tak jak ma być, w lewo czy prawo na znak na wałku i na kole...
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Nie. Ta blokada służy tylko do ustalenia położenia wału korbowego a nie odkręcania/dokręcania śruby mocującej koła pasowe na wale korbowym. Chodziło mi o blokadę koła zamachowego!
Miałem kiedyś myk z Accordem 8, pani wjechała w zaspę i gramoląc się z niej spaliła sprzęgło. Biorę się za dokręcanie docisku po wymianie sprzęgła a tam wieniec kręci się luźno po kole zamachowym
szukam szukam i znaleźć nie mogę żadnego otworu ani zaślepki wokół koła zamachowego oczywiście chodzi o blokade wału Tak wiem żeby nie dokręcać lub odkręcać na blokadach
A docisk/kasowanie luzu koła zamachowego nie jest z byt silny? Tam koło było blokowane takim podłużnym plastikowym elementem dokręcanym do mechaniki za pomocą jednej śrubki. Silnik też jak radzi Marian. Jeżeli jest silma to trzeba wymienić silnik bo z tego nic nie będzie.
Korbowód, względem tłoka zakładamy tak jak na rysunku, zwróć uwagę na to wycięcie w denku tłoka, zaznaczone czerwoną strzałką. Następnie to wycięcie musi być od strony koła zamachowego. Najpierw dokręcamy śrubę zaznaczoną zieloną strzałka a potem niebieską. http://obrazki.elektroda.pl/5074137200_1... Jeżeli chodzi o blaszki, to jest silnik...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
płetwa na walki od tyłu. Wał wkręcana blokada od strony koła zamachowego(skrzyni biegów) na prawo od filtra oleju. Śruba typu E i w jej miejsce blokada.
hejka, niech ktoś powie jakim momentem dokręcamy koło zamachowe, sprzęgło w audi a3 8p 1.6 mpi bse. 2006 rok. ogólnie gdzie znajdę momenty dokręceń do tego auta???
Za bardzo nie ma zasady. Może dla pewności dokręcać na krzyż. A sprawdzałeś siedzenie koła czy nie jest uszkodzone a samo koło leży dokładnie?
Musisz zblokować albo na wieńcu koła zamachowego albo specjalna blokada przykręcana do małego kółka rozrzadu na 4 śruby i blokowana o coś. Ja to zazwyczaj jakąś rurka 1.5 metrowa odkręcam i dokręcam żeby było tak jak serwisowka przykazuje.
Witam. Jak w temacie potrzebuję rozpiskę do silnika Perkins D-3900, zamontowanego w wózku widłowym Balkancar dv 1792. Miedzy innymi śruby: korbowodów, stop wału korbowego,koła zamachowego itp. Z góry dziękuję za info.
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
Szukam informacji nt. kolejności i momentów dokręcania śrub silnika 1,9 TDI AJM: - łożysk wału korbowego, - pokrywy łożysk głównych, - łożysk stóp korbowodów, - śrub koła zamachowego, - łożysk wału rozrządu,
Witam, domowym sposobem będzie ciężko chyba że masz w zapasie oba wałki wychodzące ze skrzyni, możesz też dotoczyć sobie przyrząd na pewno jeszcze kiedyś Ci się przyda, słyszałem też że można to zmontować nie dokręcając sprzęgła do koła zamachowego tak żeby tarcze były luźne i po zmontowaniu dokręcić. I nic na siłę bo skrzywisz tarcze.
Cześć wszystkim. Potrzebuję pomocy w sprawie siły dokręcania śrub przy pracach związanych z wymianą uszczelniacza wału korbowego w samochodzie Peugeot 5008 2.0 HDi 150 km 2010 rok, skrzynia manualna. Ostatnio demontowałem maglownicę i przy okazji zauważyłem spore zapocenie na połączeniu silnik-skrzynia. Mam zdjęte "sanki", dlatego postanowiłem zrobić...
Witam, Trochę czasu minęło. Udało mi się rozwiązać problem falowania dźwięku i chciałbym podzielić się swoim rozwiązaniem, aby nie pozostawić otwartego wątku. Do naprawy tego sprzętu podszedłem z pełnym zaangażowaniem, bo sentyment do niego mam wielki. Jestem amatorem, ale praca nad tym radyjkiem przysporzyła mi sporo radości :D Przesmarowałem mechanizm...
Fabrycznie zmontowane sprzęgło nie wymaga regulacji. Przy samodzielnym rozmontowaniu i wymianie tarcz musisz te klocki ustawić. Po zmontowaniu całego sprzęgła do koła zamachowego dociskasz poluzowane przed montażem klocki do okucia sprężyn i dokręcasz śrubę blokującą. Luzu żadnego nie ustawiasz, ma być zerowy. I ważne byś je wszystkie docisnął z jednakową...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Jak nie będzie innego rozwiązania to rozwiercić pod gwint M10. Przy gwincie M8 będzie za mała wysokość gwintu. Żeby utrzymać masę trzeba zrobić szpilkę M10/M7+nakrętka M7 twardość min 8,8. Do sprawdzenia w tabeli gwintów jakie wiertło pod gwint M10. Przy dokręcaniu docisku nie dokręcać jednej strony "do oporu" bo to jest zwykle przyczyną urwania śruby....
Dzięki za oddzew, jakbyś mógł jeszcze dorzucić info na poniższe moje wątpliwości to byłoby super.... 1. u mnie jest skrzynia "zwykła" manualna to ta blokada ma wejść równo z płaszczyzną obudowy jak nr 2 czy ma wystawać poza obudowę jak nr 3? 2. po krótce procedura jest taka?: ustawiam GMP 1 cylindra blokuję wałki rozrządu + blokada koła zamachowego,...
Witam, Pisze ten temat z powodu pracy w moim F30. Chodzi dokladniej o F30 316D, 2014 mod (tak, jest to silnik Diesel - N47). Auto ma przejechane okolo 230kkm, oraz postanowilem zabrac sie do roboty rozrzadu. Blokada w drodze, silnik rozebrany przed soba, oraz teraz tylko czekac. Potrzebuje dokladniej momenty dokręcania: 1: śrub łoża wałków rozrządu...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Np: krzywy wał korbowy. Nawet na pewno nie. Z różnych powodów. Albo koło jest gięte przy dokręcaniu konwertera, albo zły zamiennik - nie pasuje kształtem w obudowę. Na główce rozrusznika nie widać żadnych uszkodzeń?
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Witam, Szukam dokumentacji do silnika D2876LF12 Common Rail z TGA 480. Trafil mi sie taki motor na wymiane bloku. Chodzi mi glownie o momenty dokrecania (stopy, korby, koła rozrzadu, koło zamachowe itd) ale generalnie cala serwisowka sie przyda. Pomoze ktos w temacie?? Pozdrawiam
Bez ścięgacza ani rusz ale to nie musi być oryginalny zwykłym także dasz rady tylko trochę więcej pracy będzie. Mam również mz ts i robię to tak: - musisz rozkręcić cale sprzęgło będące na stożku. Koniecznie jednak zaznacz wodoodpornym flamastrem położenie tej dużej tarczy, która siedzi na stożku względem zewnętrznego zabieraka. To bardzo istotne bo...
Schematy nie do końca się zgadzają. Pomijam szczegóły w stylu dwa napinacze paska klinowego, konieczność demontażu rozrusznika, i tym podobne bzdety. Najważniejsza sprawa, w tym silniku który robiłem, nie wiem czy to szczególny przypadek czy reguła, ale nie było otworu w kole zamachowym do blokady. Tzn. było nawet kilka otworów, ale żaden nie zgrywał...
A czy wiadomo w jakiej pozycji są zawory, przy takim ustawieniu? Nie mam pojęcia, nie myślałem o tym i lepiej się tym zajmować - bo po co? I zdaje się na kółku dolnym wału nie ma oznaczeń do ustawiania rozrządu? Fabrycznych oznaczeń nie ma, ale jest sporo filmików w sieci w których autorzy pokazują jak ustawić wał patrząc na jego kółko zębate i śruby...
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
kris8888 na dwóch paskach: INA i SKF jest to samo – paski się różnią jakością (kolorem i wykonaniem), więc zakładam, że są różnej produkcji. Parametrami i znakami te same. Nie wiem też, czy doczytałeś, są stuki w głowicy przy obu sposobach montażu, bo już to próbowałem i odpalałem auto – chodzi na dwóch ustawieniach rozrządu. Tak jak pisałem, przy wymianie...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Witam, mam problem z pralką ARDO AE833, który polega na tym, że podczas prania (dokładnie wirowania co drugie lub trzecie pranie) odkręca się śruba mocująca koło zamachowe bębna. Jak napisałem wyżej po dwóch lub trzech praniach muszę dokręcać śrubę mocująca bo koło się luzuje i spada pasek. Kompletnie nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Może ktoś...
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać po wymianie sprzęgła to dobrze by było sprawdzić , czy czasem nie jest uszkodzona tarcza impulsowa na wale korbowym...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Witam Sprężarka z silnika f126 moim zadniem jest nienajlepszym pomysłem. Po pierwsze obydwa tłoki pracują jednocześnie, czyli obydwa przesuwają się razem do GZP i odwrotnie. Powodować to będzie nierówne obciążenie silnika napędowego. Po drugie przy zastosowaniu oryginalnej głowicy nie uzyska się dużego ciśnienia, zwłaszcza w częściowo złużytym silniku....
Pytanko mam znalazłem taki diagram przykręcania głowicy Diagram sekwencji dokręcania głowicy Śruby mocujące: - Etap 1: wstępne dokręcanie kluczem dynamometrycznym śruby 1-2-3-4-5-6 momentem 100 ± 5 nm; śruby 7-8-9-10 momentem 50 ± 2,5 Nm. - 2. etap: zamykanie kąta śruby 1-2-3-4-5-6 90 ° ± 5 °; śruby 7-8-9-10 60 ° ± 3 °. -...
Pompę wtryskową ustawia się na początek wtrysku, a nie na znak 0 na piaście pompy. W moim C330M silnik i pompa wtryskowa nie była ruszana od wyjazdu ciągnika z fabryki, zdziwił byś się jak koło zębate jest przestawione od punktu „0” prawie do końca fasolek regulacyjnych. W typowym C330 (a nie przejściówce z C328 czy pierwszych C330 które miały inną...
Przy okazji pytanie bo nie znalazłem tego w literaturze płatnej . Chodzi o kolejność cylindrów jestem ,,prawie pewien że 1 cylinder to ten od koła zamachowego lub sprzęgła https://obrazki.elektroda.pl/7505527100_... Dodano po 1 W załączniku kompletne instrukcja do roku 2007
Nie miałem jeszcze takiego przypadku przy uszkodzonym simeringu by koło zamachowe było mokre. Po kole to czasem leci z pod śrub jak ktoś je wkręci bez uszczelniacza do gwintów. Co do uszczelki podstawowa sprawa to dokładne odtłuszczenie, zwłaszcza w przypadku gumowej, żeby się ściskała przy dokręcaniu a nie rozjeżdżała na boki. No i moment dokręcania,...
Problem z maszyną do przykręcania/odkręcania nakrętek kół w ciężarówkach. Silnik jak w temacie : Besel 1,5kW, 400V, Y. Silnik napędza za pomocą przekładni pasowej koło zamachowe. Na nim zamontowane jest sprzęgło kłowe z napędem ręcznym (dźwignia). Na wałku z którym zasprzęgla się koło zamachowe montowana jest nasadka klucza. Silnik zostaje załączony...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Witam serdecznie. Czy ktoś posiada wiedzę lub dostęp do autodaty jakie są momenty dokrecania srub wszystkich w rozrzadzie, koła zamachowego, docisku sprzegła, kolektora sącego, wydechowego i wszystkich innych momentów w silniki od Hyundaia 2.0 16v CVVT https://obrazki.elektroda.pl/7306013600_... kod silnika G4GC.
Klin koła zamachowego się ściął. Mówisz o tym klinie co jest przy magnecie??? A olej to nie wie jaki jest ale jakiś na pewno do 2T, ja nie robię mieszanki od tego mam pompkę co sama dozuje olej. Jakoś nigdy jak przykręcałem to szpilek na chama nie dokręcałem. A kompresji to nie mam jak sprawdzić. Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie kompresji???
jeśli ktoś nie dysponuje sprzętem pomiarowym można inaczej: -najpierw sprawdż czy szpule są w jednakowej odległości od płyty głównej -jeśli któraś jest wyżej musisz je ustawić na równo( pod rolkami masz takie plastykowe kliny dokręcane każdy jedną śrubką M3,5. -później musisz mieć idealnie prostopadle do płyty głównej ustawioną ośke koła zamachowego(na...
... Już nie wiem gdzie szukać Witam. Z opisu domniemam, że oprócz czujników nic nie było sprawdzane. Jak napisane jest wcześniej, stało się to nagle czyli, pomijamy koło zamachowe i błędne dokręcanie jego, pozostaje więc instalacja od kostki czujnika na kolektorze do wtyku na kasecie EDC. Jeśli czujnik został wymieniony a styki były łączone lub wypinane...
Kiedyś w warunkach domowych , garażowych robiło się tak , że przed dokręcaniem sprzęgła centrowało się tarcze cierną wałkiem sprzęgłowym wyjętym ze starej skrzyni biegów lub podtaczało kawałek wałka pod wymiar . Po takim zabiegu skrzynka wskakiwała bez problemu . :| Post trochę stary ale podpowiem :) Dobrze centruje się też tarczę fabrycznym kluczem...
to dupa zbita bo silnik mam na stole :D, wiec z blokowania biegami nici. Będę musiał zrobić łapkę na koło zamachowe czy coś, albo klucz którym wcisnę do wnętrza koła i oprę się na jego żeberkach. co do rozrządu będą jaja jak nie znajdę tego znacznika na dole albo co gorsza tam go nie ma. Głowice mam tylko położoną na bloku, nie dokręcałem bo nie załatwiłem...
Witam http://obrazki.elektroda.pl/2822904200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6844025500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1063204700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6780813300_1... , Konstruuję obecnie awaryjny agregat prądotwórczy złożony m.in z silnika od Opla Omegi – 3.0 V6 (X30XE)...
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
D...pa nie specjalistyczne. Specjalistyczne to do wariatorów. Chyba, że specjalistycznym można nazwać kawałek pręta zestopniowanego średnicą i dwie zespawane ze sobą blachy. Za rozrusznikiem /ciężki dostęp/ jest otwór na blokadę koła zamachowego. Wałek rozrządu pomiędzy 3 i 4 cylindrem licząc od rozrządu na nacięcia /jak na wałkach BMW/ i tam zakładasz...
Koło dwumasowe wymieniasz jak zwykłe koło zamachowe z tym, że nie myj go z oleju konserwacyjnego w wannie :D przed montażem. Już po montażu, przetrzyj jakąś benz. ekstrakcyją przylgnię tarczy i zachowaj moment dokręcania śrub + klej do gwintów (powinny być nowe śruby w opakowaniu razem z kołem). Co do wymiany oleju, to też podobnie, jak w starych skrzyniach......
ustawienie koła zamachowego ściągacz koła zamachowego blokada koła zamachowego
amplituner pioneer gramofon interfejs optyczny licznika odpowietrzyć hydrostatu
Volkswagen Passat 2016 1.6 TDI: Optymalny rozmiar opon Zmywarka Bosch SCI59T15EU - Specyfikacja i Serwis