Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Proszę o pomoc w wymianie rozrządu w tym silniku schemat i siły dokręcania napinacza i rolki.
To w dwie osoby, napinasz te 2 mimośrody naraz a druga osoba dokręca śrube napinacza.
Zawsze w D serii napinało się przez obrócenie wałem o jakieś 2-3 ząbki i dokręcało się śrubę napinacza. Tego nie napina się ręcznie (D seria do 2000r na pewno). Na 90% źle napięty pasek. Poszukaj jakiegoś manuala do tego modelu.
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
koledzy a ma ktoś info jakim momentem dokręcać walki i napinacz?
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Witam, przymierzam się do wymiany napinacza paska alternatora. Jeszcze nie hałasuje ale zauważyłem że po zdjęciu paska na rolce jest spory luz na boki. Potrzebuję moment dokręcania śrub napinacza do bloku/poduszki silnika ale nie mogę nigdzie znaleźć w Internecie ani strony gdzie mogę takie informację znaleźć. Pomoże ktoś? :) Silnik 1.6 TDCI 115KM
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Wałki 9 NM Koła zebate 75NM Napinacz 20NM
A co Ci szkodzi ustawić ten znak? Dobrze kombinujesz, ale jest więc niech sobie będzie. Co do napinacza, tak cały czas napina tą rolkę, i tam nic się dokręca, rolka jest na "ramieniu". Po napięciu nie ruszysz jej rękoma bo z jednej strony napina pasek z drugiej napinacz.
Używałeś blokad wałków przy wymianie łańcucha? Jeżeli nie to masz odpowiedź na swoje pytanie. Przy wymianie blokujemy wałki i dopiero dokręcamy śrubę od regulatora po odpuszczeniu napinacza, ilość ogniwek to nie wszystko. Ustawienie paska też sprawdziłeś. Pozdrawiam.
Były montowane dwa rodzaje kół pasowych wałka rozrządu. Do napinacza sztywnego było koło z oznaczeniem AB a do napinacza automatycznego AC (OE XS4Q6A256AC). Napinacz naciągamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż ruchomy wskaźnik znajdzie się na godzinie 3, a otwór klucza imbusowego na godzinie 9, dokręcamy śrubę napinacza momentem 50...
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Brak wytycznych producenta - montaż musi wykonać odpowiednio przeszkolony mechanik/monter. Dokręcasz na tzw oko,
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Posiada ktoś może momenty dokręcania obudowy wałka rozrządu i napinacza.
Jakie są momenty dokręcania kół paska rozrządu (w tym napinacza) w silniku corsy 12SZ poj. 1,2 8V z 96 roku.
Witam. Posiada ktoś, jakim momentem dokręca się napinacz T1 i rolkę G? Jeszcze pytanie odnośnie napięcia paska. Auto Data mówi, żeby wsadzić wiertło 5 mm między ramię rolki a napinaczem, następnie napiąć prawą rolką 4 Nm, potem wyjąć wiertło, wyjąć zabezpieczenie napinacza i w punkcie 14 coś tu jest nie tak, bo pisze, żeby rolkę napinacza T1 obrócić...
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
Element z liczbą 35 pchasz w dół np płaskim wkrętakiem aż widełki na wierzchu napinacza pokryją się z małą dziurką, wtedy dokręcasz śrubę mocującą i sprawdzasz poprawność napięcia po wykonaniu kilku obrotów wałem
Witam . Mógł by mi ktoś napisać jaką siłą się dokręca koło pasowe wału , rolkę prowadzącą i napinacz . auto z roku 2005 .
Klucz 15 na śrubę rolki napinacza i ciągniesz tak jakbyś ją dokręcał, tylko z wyczuciem bo łatwo ją urwać.
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot
Witam Jak prawidłowo skasować luz w tym silniku?? Mam taki opis: http://obrazki.elektroda.pl/9689235300_1... Jak ten mimośród naciągnąć 0.5Nm?? Wyczytałem także na tym forum że najpierw dociągamy koło wałka rozrządu a potem kasujemy luz: "1 zablokuj wal 2 ustaw znak na kole z foto 3 wsadź koło napinacza 4 wsadź koło wałka 3.4 nie dokręcaj...
Normalnie, dokręcasz zgodnie ze wskazówkami zegarka.
Miałem kiedyś lagunę, i taka moja rada, chcesz tym jeździć naucz się naprawiać sam,fora ci pomogą,a z mechanizm zrezygnuj, bo wpędza cie w długi, co do kuł rozrządu masz 2 sprawdź kliny tak jak robokop pisał rozrząd prosty górne koło na 12 nastą dolne na 6tą . Wcale nie taki prosty. Proponuję dokształcić się nieco. Te silniki rozpadają się właśnie dzięki...
Tak SCHEMAT najważniejszy...Echhh przerabiał ktoś z was kolegów ten silnik/rozrząd, czy tylko doradzacie z teorii? Tam jest więcej zagadek, nie tylko zsynchronizowanie góry z dołem! Momenty dokręcania, wymiana niektórych śrub, gdyż niektóre mogą być użyte tylko jeden raz, prawidłowe ustawienie napinacza... a później płacz, że po miesiącu silnik szlag...
Więc tak. Sprawdziłem i tak naprawdę nic nie piszą odnośnie ustawiania specjalnego kół na wałkach. Ważne to ustawić wał (znak na dole) w GMP, następnie zablokować wałki (z tyłu blokada na płetwy), następnie założyć koła na wałki rozrządu (lużno nie dokręcać). Po prawidłowym ustawieniu wałków, koła mają znaki(nacięcia), które ustawiasz w kierunku nacięć...
Procedura jest taka sama jak dla nowego typu napinacza. Montujesz wszystko, luzujesz śrubę, cofasz wał o 60 stopni, dokręcasz śrubę 38 Nm.
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Witam wszystkich .Czy jest ktoś w stanie mi pomóc, mianowicie potrzebuje momenty dokręcania śrub w silniku n46 b20 BMW e90 2.0 150 km . Potrzebne mi momenty związane z rozrządem . Dokrecanie valve tronica , wałka rozrzadu wydechu, slizgów łańcucha, napinacza łańcucha, pokrywy zaworów. Wiem tylko tyle : Wał korbowy 300 nm Vanosy 20 nm +2×90 stopni każdy...
W instrukcji skf napinacz paska rozrządu dokręca się niby 25 nm. Jakim momentem powinno się dokręcić śruby pompy wodnej ?
Dzięki za oddzew, jakbyś mógł jeszcze dorzucić info na poniższe moje wątpliwości to byłoby super.... 1. u mnie jest skrzynia "zwykła" manualna to ta blokada ma wejść równo z płaszczyzną obudowy jak nr 2 czy ma wystawać poza obudowę jak nr 3? 2. po krótce procedura jest taka?: ustawiam GMP 1 cylindra blokuję wałki rozrządu + blokada koła zamachowego,...
Dla potomnych. Łańcuchy się wyciągają , napinacze uszkadzają maksymalnie można na fabrycznym zestawie przejechać około 60 000 km :) Pozdrawiam
Za głęboko włożony impul, napięcie niezgodne z kierunkiem strzałki, za mocno dokręcona rolka. Co się zdarza najczęściej bo w poprzedniku była dwa razy mocniej dokręcana.
Przy dokręcaniu się zerwała. No wlasnie w tym problem ze tam taki dostęp ze ciężko było nawiercic to idealnie w srodku
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Tzn w/g elsy najpierw dokręcamy koło z mimośrodem aby skasować luz a później naciągamy koło , ale to nie istotne ponieważ pół zęba to i tak za dużo aby nadrobić mimośrodem To jak skasować luz ??? jak koła kręcą sie w inną strone 1 zablokuj wal 2 ustaw znak na kole z foto 3 wsadź koło napinacza 4 wsadź koło wałka 3.4 nie dokręcaj 5 naciągnij koło walka...
Witam, Nie pamiętam w którą stronę, ale należy odciągnąć napinacz. Po odciągnięciu napinacza zobaczysz dwie nakładające się dziurki, włóż tam coś do zablokowania i możesz zakładać pasek. Z tego co pamiętam to napinacz odciągałem kluczem, "dokręcając" kółko napinacza. Pozdrawiam
Mam problem mój samochód to astra g 1.6 16v przeskoczył mi pasek podczas dokręcania kół rozrządu o jeden ząbek przestawić niemogę bo śruba od napinacza jest zniszczona czy jak odpale to sie nic nie stanie z zaworami ?
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Witam, Volkswagen T4 2.5 TDI 1998 r. kilka lat temu przestał palić, ale ktoś postanowił go ożywić. Niestety, napinacz paska na pompie się rozpadł, a pasek przeskoczył. Po zamontowaniu nowego zestawu i ustawieniu na znaki, nadal cisza i nie odpala, ale na placku odpala. Definitywnie problem z paliwem. W sterowniku nie ma błędów, wykluczam immo. Z tego,...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Śruby i nakrętki dokręca się z określonym momentem (siła x ramię). Wartości momentu z jakim dokręcane określone śruby w samochodzie podane są w instrukcji naprawy konkretnego modelu samochodu.
Haha to jest rolka do napinacza hydraulicznego tam zapewne był siłownik podobny do tego w klapie tylnej tylko że dużo mniejszy tą rolke dokręcasz z określonym momentem
Momenty dokręcania te same co w 1011f. Rozrząd też. Nawet prościej bo masz automatyczny napinacz i nie potrzeba tensometru.
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
A wiesz może jakim momentem dokręcać te 2 śruby trzymające napinacz? Ja mam tylko książkę "Sam naprawiam" w169/w245 i tam nie ma nic na ten temat. Czyli reasumując wyciągam napinacz, wkładam nowy, odpalam auto i powinno być ok?
Łańcuch do wymiany, to nie są tylko ślady po bicie, ale skrzywione ogniwa, jego napinacz pewnie będzie również zniszczony. Torx 12kątny 10, ktoś dokręcał głowicę i bit został w którejś ze śrub
https://obrazki.elektroda.pl/9474193600_... Tam jest napinacz automatyczny sprężynowy tz . konik co tam dokręcać? jest konik sprężyna idąca w górę i rolka
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Przecież pisałem w poście #2 sprubój bez cewki gaszenia.... To częsta przypadłość. Tak gwint 10x1, koła rozrząd nie ruszaj. Załuż nowy pasek nawet znacząc koła markerem, napnij napinacz do znacznika. Pokręcić 4 razy wałem korbowym, popraw w razie potrzeby napinacz. Napinacz dokręcasz na 22Nm.
Albo jest napinacz na sprężynie, albo rolka na prowadnicach dokręcana na dwie ósemki.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Zazwyczaj pomaga wymiana samego łańcucha ale powinno się wymienić go w komplecie z napinaczem i tak zrób. Momenty dokręcania 10Nm pokrywy wałków jak i nastawnik.
Czyli wszystkie koła luźne, puszczam napinacz następnie dokręcam koło pasowe 40Nm+90 stopni, a na samym końcu walki po 60 nm? ;) Tak koło pasowe na początek. Oczywiście blokada na wale. Potem koła wałków. A śruba pękła bo pewnie była stara albo za bardzo przeciągnięta.
Montaż jest denerwujący ale prosty.Zdejmujesz osłonę kątówki, odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz podkładkę tą od dołu.Na trzpień nasadzasz koło zębate - napędowe i nakręcasz na całość oryginalną nakrętkę.Aluminiowy korpus po zluzowaniu imbusowych śrub nasadzasz na kołnierz kątówki, na którym wcześniej była osłona.Musisz go odpowiednio spozycjonować. Potem...
Tak jak napisałem znajdź sobie instrukcję po kodzie silnika Twojego samochodu i przy wymianie rozrządu postępuj ściśle wg wskazówek. Jeżeli jest znacznik i jego położenie to tak ma być. W silnikach np. Isuzu te instrukcje są modyfikowane pod kątem części zamiennych dla rozrządu. Ulegają wtedy zmianie np. momenty dokręcania śrub. Nie wyobrażam sobie...
Dobry wieczor, szykuje się do wymiany rozrządu i mam 2 pytania: 1. Czy któryś z kolegów ma instrukcje w momentami dokręcania poszczególnych śrub. 2. Czy brać rozrząd VW czy INA? Czy może jeszcze jakaś inna firma? INA zakładałem w AR i nie mialem problemu jednak w przypadku vw w sklepie powiedzieli se INA ma słabe napinacze które potrafią wystrzelić.
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Np. w Renówkach są koła pływające, luzuje się je przed zamontowaniem paska żeby wałki z wałem były prawidłowo ustawione, naciąga się napinacz i wtedy dokręca koła, po usunięciu blokad bo bez nich nie zrobisz go prawidłowo . Bez poluzowania kół zrobisz tam rozrząd ale nie ustawisz go idealne a to jest czuły silnik Ja mam zasadę-zawodowo biorę się za...
Czyli luzuję te 3 śruby jak zdejmuję pasek . Następnie napinam napinaczem pasek i dokręcam już po napięciu te 3 śruby na kole wałka i kole pompy .
Tak do D5 jak i do 2,5 tdi jest blokada coby koło pasowe trzymać. Bo na sprzęgle jest dwumasa i nie zablokuje kołami i biegiem tego silnika . Kosztuje grosze a jak sam dłubiesz w D5 to pasuje mieć inaczej można sobie kuku zrobić. Zwłaszcza przy dokręcaniu. I nie kupuj napinaczy paska rozrządu lipnych firm..
Jakieś sensowne sugestie? Wczoraj ustawiłem wszystko od początku i dalej to samo. Napięty pasek na 15 Nm, dokręcam w takim położeniu koła wałków, wszystko niby ok. Tylko gdy po chwili napinacz w tym wypadku tłumik drgań, wraca do swojego punktu, koła lekko się cofają i blokada kół już tak lekko nie wchodzi. To jest normalne? Rozrząd się jeszcze w jakiś...
Witam wszystkich serdecznie . Temat może nie nowy , ale mam problem, mianowicie , pojazd WV passat 2,5 tdi 110kW. Zgasł podczas jazdy na drodze .Podłączenie komputera błąd czujnika obrotów pompy. Wiadomo pompa lub rozrząd . Ściągnięty ,rozebrany_urwany napinacz -śruba napinacza paska napędu pompy. Powód - tłuczone i skrzywione koło napędu pompy (to...
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
1.BLS, sprawdzenie turbospręzarki pod kątem luzów i czy zmienna pracuję bez zacięć. 2.Ja cofałem 180 i jest ok .Zdania są podzielone. Wiadomo nowe sruby, plus warto wyciagnąc pompki i zmienić uszczelnienia. Nowa uszczelka pokrywy zaworów(10Nm krecimy po przekątnej ) 3.Mocowania pompek od kilku lat dokręcam momentem 12 Nm 2x90 stopni, nigdy nie miałem...
Pętelkowanie to najczęściej objaw źle wyregulowanych nici,od tego trzeba zacząć . Naprężenie górnej nitki ustawiasz tak,aby przy pociągnięciu ręką nitki igła lekko się odchylała Naprężenie nitki z bębenka powinno dawać odczuwalny opór,coś w okolicy 1/2 naprężenia górnej nitki. Częstym problemem bębenków, jest brud pod blaszką dociskową nitki który...
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Ma być zgodnie ze sztuką. Czyli wał na "0" w okienku, pompa blokada 16mm, wałek zablokowany od strony wakupompy, kółko wałka poluzowane. Zakłada się pasek, naciąga napinacz na znaczek i dopiero dokręca koło rozrządu.
Sposób montażu jak i rodzaj zastosowanych śrub i ewentualnych klejów oraz momenty dokręcania śrub podane są w dokumentacji technicznej samochodu z którą serwis albo powinien się zapoznać lub posiadać taką wiedzę. Temat dość przykry jednak na naprawę również udzielana jest rękojmia lub gwarancja.
Góra na wiertło dół na wiertło i zdejmujesz. Napinacz ustawiasz na okienko kluczem ampulowym i dokręcasz. Jeżeli to mk3 to pompę ustaw. Masz tam takie uszy na kole i na pompie masz otwory.
Witam Potrzebuję informacji w jaki sposób napiąć napinacz od rozrządu w BMW e21 316. Również szukam informacji dotyczącej momentu dokręcania śrub silnika. z góry dziękuję za pomoc
Brakuje informacji np. o zamiennikach napinaczy lancuchow gdzie je montowac i z jaka sila dokrecac. Przeciez to silnik n62 czego więcej chcesz dokładnie? Masz nowy łańcuch z kołami i napinacze czy jak? Czy łańcuch się już urwał?
witam Znalazłem sprzeczne informacje 1 że 20Nm 2 ze 30Nm Chodzi o moment dokręcania ramki czyli stopek wałka rozrządu Jeszcze jak by ktoś miał informacje jakim momentem dokręcić koło wałka rozrządu, koło pasowe silnika oraz napinacz rozrządu . Z góry dziękuje i pozdrawiam
Nie wiem jak to jest zrobione w AVJ ale w starszym 1.8T z AGU który miałem w A3 na 100% i dam sobie rękę uciąć, że nie zdejmowaliśmy pokrywy z bratem. Z tego co się nie mylę to ja pilnowałem ustawienia na wale korbowym, ono jest zaślepione gumową zatyczką, tu masz zdjęcie o co mi chodzi: http://obrazki.elektroda.pl/3163695200_1... A...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Schematy nie do końca się zgadzają. Pomijam szczegóły w stylu dwa napinacze paska klinowego, konieczność demontażu rozrusznika, i tym podobne bzdety. Najważniejsza sprawa, w tym silniku który robiłem, nie wiem czy to szczególny przypadek czy reguła, ale nie było otworu w kole zamachowym do blokady. Tzn. było nawet kilka otworów, ale żaden nie zgrywał...
Witam czy możecie mi napisać z jaką siłą Nm dokręcamy następujące śruby w Mercedesie W211 E240 177KM silnik M112 rok 2002 -Śruby pompy wody -Śruby alternatora (Mocowanie) -Śruby napinacza paska -Śrubę rolki prowadzącej pasek -Koło pasowe pompy wody (Dekielek co przychodzi na pompę wody i na nim jest pasek klinowy 4 śruby) Dziękuję za informacje.
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Kodów usterek nie było, raz na jakiś czas poszarpywało przy większej prędkości obrotowej. Czasem pod odpaleniu zimnego silnika rzęziło a po zdjęciu obudowy, między kołami bardzo luźny łańcuch rozrządu. I tyle... Dodano po 2 Czy przy dokręcaniu VANOSA trzeba go jakoś ustawiać ??? Wracając do instrukcji : Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)...
Panowie mam prośbę może ktoś mi powiedzieć z jakim momentem dokręcać głowice wałek rozrzadu koło zębate walka koło pompy i napinacz paska rozrządu
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Witam, posiadam piłę łańcuchową, elektryczną, firmy Dolmar, stary model ES-36A (tabliczka znamionowa na zdjęciach). Problem jest taki, że jak najmocniej napnę napinacz i tak łańcuch jest luźny, byłem z tą piłą w serwisie i typek mi mówi, że to problem z napinaczem, tłumaczę mu że już na maxa napinacz dokręcam i już dalej nie da rady, bo przy końcu prowadnicy...
Witam. Proszę o podpowiedz z jaką siłą dokręcamy w 1.9 tdi 110 afn: głowice wałek rozrządu koło pompy wtryskowej koło rozrządu na wałku na wale stopki korbowodowe napinacz koło zamachowe Z góry serdeczne dzięki
ale z tego co pamiętam to w ubiegłej zimie przy -10 st. miał poważne problemy. Przy ciśnieniu na zimnym 20, 22, 28, 26 bar nie będzie po mroźnej nocy dobrze palił. Tylko trzeci cylinder coś tam zagada, reszta to już porażka... Ewidentnie potrzeba zrobić pierścienie, ale sprawdzić też trzeba prowadnice zaworów i gniazda, bo nadal na próbie olejowej...
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
To prawe koło może być bez klina, ale podkreślam pewności nie mam. Na lewym kole te 3 śruby luzujesz na zamontowanej blokadzie, zakładasz łańcuch odbezpieczasz napinacz i wtedy dopiero je dokręcasz, przeciwwaga na wale korbowym cały czas ma się opierać na blokadzie. Zwróć jeszcze uwagę na pozycję nr. 20 na jednym ze zdjęć które wstawiłem, linia nie...
Witam. Mam problem z moją peeską. Naciągam łańcuch śrubą napinająca, dokręcam śruby prowadnicy. Łańcuch lekko obraca się. Niby wszystko git a po odpaleniu i chwilowej pracy łańcuch jest bardzo mocno napięty, wszystko gorące aż nie da się dotknąć. Ręcznie łańcucha nie da się przesunąć po prowadnicy. Śruba napinająca jest wtedy luźna i mogę ją dokręcić...
Panowie zapomnijcie że uda wam się wycentrować idealnie zębatkę. Ja nie mam piasty stożkowej tylko zwykłą i delikatny luz . W ten luz włożyłem blachę żeby było na ciasno, dokręcałem śruby po przekątnej,albo po kolei ,na różne sposoby a i tak minimalne bicie zostało. A widać to po pracującym napinaczu (napinacz sprężynowy). Urok tego mocowania niestety.
ustawrozrząd na znaki a na kole pasowym od pompy wtryskowej masz trzy śrubki. poluzuj je, wał korbowy musi koniecznie być w pozycji OT "O" czyli w GMP. w piaście koła pasowego pompy wtryskowej masz nacięcie dodajże fi6 albo fi7mm teraz jak masz poluzowane koło pasowe pompy wtryskowej trzpieniem o odpowiedniej średnicy zablokuj pompę, ( będziesz miał...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
śruba napinacza rezystancja napinacza zapalnik napinacza
zawory ciągniki volvo klimy obliczanie tłumienia
ogniwo lifepo4 podłączenie żyrandola przewody
Lokalizacja katalizatora w Hyundai ix35 2.0 benzyna 2014 Kody do pilota uniwersalnego dla Manta 3902 LED