przeważnie 25-30Nm,te cienkie (alfa romeo TS i inne) 16-19Nm
Co do zerwanego gwintu to stało się przy dokręcaniu świec, po prostu za mocno ktoś dokręcał i urwał gwint. A co do naprawy gwintu to jedź do innego mechanika. Dziś trudno o prawdziwą naprawę - pomoc, tak nazwę. Dziś się wymienia. I nie staram się o obrażanie tu branży... Takie czasy, że czas tylko i pieniądze się liczą. A miejsca w głowicy jest dużo,...
Pierwsze słyszę, że moment dokręcania świecy to 10 Nm max. http://obrazki.elektroda.pl/2615203400_1...
A może istotny jest moment dokręcania świec ?
Jeszcze nigdy i nigdzie nie widziałem aby ktoś lub jakaś firma/producent zalecała smarowanie gwintów świec zapłonowych. Świece dokręca się odpowiednim momentem, dla świec z uszczelkami to około 25 Nm, dla świec bez uszczelek około 15 Nm. Wystarczy wejść na stronę producenta i jest tego pełno z jakimi momentami dokręcamy odpowiednie śruby. Jest niska...
Jonnesway ci wystarczy, potrzebujesz o zakresie do 30Nm, więc na pierdoły typu dokręcanie świec bądź inne drobne roboty, rozważ zatem jeszcze: http://www.kingtony.com.pl/klucz_dynamom... sam mam taki jako jeden z wielu i jestem zachwycony.
Przy wymianie kleiłem śruby, ale sprawdzę. A tak na przyszłość to mocniej je dokręcać, czy zaszkodzi? NIE dokręcać, świece leciutko ze 20-30Nm (z łokcia ;p), przecież to drobny gwint i jak zerwiesz to dopiero będziesz miał zabawę. Może inny błąd, brak podkładki miedzianej czy inna głupota. Jednakowoż coś mi się nie wydaje, słyszał byś sykanie nawet...
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale jak kiedyś wkładałem taką tulejkę (helicoil) to ona jeśli dobrze pamiętam wykręcała się w przeciwną stronę niż świeca i był problem, że przy dokręcaniu świecy wykręcała się tulejka.
Ten temat sprzed 10 lat można zamknąć - przedstawia tylko stan niewiedzy technicznej z tamtego okresu. Świece żarowe należy wykręcać na rozgrzanym silniku. Nawet kilka aktualnych artykułów z prasy motoryzacyjnej o tym pisze. Rozszerzalność aluminium powoduje zawsze powiększenie otworów - na tyle, że zimne łożyska montuje się w gorące aluminium bez użycia...
A świece dokręcasz na czuja? Stopy korbowodów też?
Zauważ że gwint świecy jest stalowy W oryginalnych świecach owszem, natomiast Kolega pewnie kupił towar podrobiony wykonany z plasteliny. Wywal te świece zanim rozpadną się i kawałki powpadają do silnika. Druga opcja, gwint w świecy jest dobry, tylko wygląda na uszkodzony, bo "oblepiają" go aluminiowe wióry z reszty gwintu głowicy. Typowe, przy zbyt...
Wszystkie cztery grzeją tylko na jednej pojawia się olej To jest albo niedokręcona, albo - gorzej - zerwany jest gwint. Spróbuj ją wykręcić, a potem po oczyszczeniu gwintu z oleju sprawdź jego stan, nałóż pastę ceramiczną przeciwko zapiekaniu (nie miedzianą!) i wkręć z powrotem. Jeżeli jest dobry gwint, to moment dokręcania świec w tym silniku wynosi...
Właśnie oglądałem film na Youtube i coś ciekawego tam usłyszałem. Jak szukałem informacji o dokręcaniu świec znalazłem wzmiankę aby gwintu posmarować lekko smarem miedziowym. Tak zrobiłem, podobno łatwiej odkręcić w przyszłości. Na wspomnianym YouTube ktoś wkręcał świece i zrezygnował z tego smaru miedziowego bo podobno miedź wchodzi w reakcję z aluminium...
nie wiem jakim momentem je dokręcić ? Świece zapłonowe dokręcamy siłą 20-25 Nm
Jak najbliżej aby nie tarło o zęby. Podkładasz kartkę myślę ,że 0,5mm wystarczy o dokręcasz.
Przy ręcznym sterowaniu obawiał bym sie o trwałość świec. Tu niech wypowiedzą sie lepiej znający temat koledzy, szczególne, że tu świece są grzane jeszcze po rozruchu. Kilka dodatkowych informacji: Wymienić świecę, jeżeli oporność nie wynosi 0,6 Ω ± 0,1 przy +20 °C. Ciężko taki pomiar zwykłym miernikiem wykonać. Łatwiej zrobić tak: za pomocą...
Witam, po mrozach kiedy to nie mogłem odpalić auta postanowiłem wymienić świece. Niby prosta rzecz, ale mam pewien dylemat. Nowe świece wkręciłem w blok - tu nie ma problemu. Potem zacząłem dokręcać przewody do świec. No i ku mojemu zdziwieniu przy użycie małej siły (dokręcić w końcu trzeba ) zaczął się ruszać trzpień (na rys Be) - ruchy w prawo w lewo....
No muszę napisać sprostowanie. trustno1 - już się nie masz czego czepić? Świece mają znormalizowane gwinty i rozmiary. Gdybyś od razu napisał w liczbie mnogiej to bym się nie czepił. Ale że napisałeś w pierwszym Swoim poście w tym temacie: A akurat gwint i rozmiar klucza jest standardowy i wspólny dla świec. To stwierdzenie nie pozostawiło żadnych wątpliwości,...
Do świec zapłonowych to nie ten zakres. Poszukaj klucza w zakresie 5-50 Nm. Witaj, Dlaczego nie ten zakres? W linku który podałem piszą że moment dokręcania świecy mam 14mm dla głowicy aluminiowej to 25 do 30Nm. Wiec klucz np. klucz 19-110Nm go pokrywa. Wyczytałem też że Yato ma świadectwo kalibracji fabrycznej. [url=https://toya24.pl/product-pol-10007...
Fakt, wydmucham kompresorem brud z gniazd, przerwa 0,7 mm, a co do tego 27 Nm, mam co prawda klucz dynamometryczny taki jak się głowice dokręca, ale to nie przesada dokręcać nim świece?
Z reguły świece sie dokręca momentem 28Nm. Jeśli masz klucz dynamometryczny to napewno nie zaszkodzi.
Dokręcam tak jak inne świece
Oba filmy widziałem, niestety nie mam takiego klucza dynamometrycznego za 1 tys. Nie wiem jak to kiedyś odkręcali i przykręcali świece żarowe, nie było takich dynamometrów jak teraz. Świece zapłonowe też odpowiednim momentem teraz dokręcają.
Tak na szybkiego to w workshopie jest napisane, żeby wpierw sprawdzić: - wtryskiwacz, - świece, - cewkę. Ja miałem tak, że wsadziłem nowe świece ale jedna mi pękła przy dokręcaniu bo miałem kiepski klucz. Pewien byłem że to nie świece bo przecież nowe wsadziłem. Dopiero jak wykręciłem je sprawdzić to się okazało, że jedna ma pęknięcie, po wymianie na...
Świece to Denso IK22, wkręcam chyba normalnie, tzn nakładam na klucz 16 z gumka, wkładam w gniazdo i dokręcam kluczem dynamometrycznym.
Batigol66, a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby? zamontowanie glowicy Sprawdzić, czy w kadłubie silnika znajdują się dwie tulejki środkujące. Położyć na kadłub silnika nową uszczelkę głowicy w stanie suchym stroną z napisem „TOP/OBEN" skierowaną do góry (do głowicy). Uwaga. Grubość uszczelki głowicy jest oznaczana...
Zapomniałem jeszcze dodać żeby do odkręcania i dokręcania używać klucza dynamometrycznego !!! O ile dobrze pamiętam moment gięcia tych świec to 35 Nm, czyli bardzo mało, dlatego należy podczas odkręcania podchodzić do sprawy delikatnie. Zaleca się zgrzać silnik i podczas jego stygnięcia aplikowanie środka ułatwiającego odkręcenie np. WD40 ale poleca...
Olej usuń ,kable przemyj i wysusz . Zalecam nową uszczelkę. Pokrywę zaworów dokręcaj na przemian śruby z wyczuciem. Sprawdz prace silnika i ocenisz czy pracuje prawidłowo. Powodzenia
Wymian swiec u mechnika 100 za komplet O curwa, tyle to jeszcze nie brałem, no chyba że ze świecami. Świece zawsze dokręcam dynamometrycznym kluczem (Facom 10 - 50 Nm), kupuj i nie zastanawiaj się.
Koledze chodzi o koło rozrządu na wale. Stawiam że nie ma napięcia na świecach. Auto chodziło dokręcaliście coś pewnie w ich okolicy i zjarało bezpiecznik od świec. Zanim je wymienisz sprawdz czy dostają napięcie.
Dokręca sie 15-20 NM
Lub za mocno dokręcane.
Witam. W zał. Dane dotyczące regulacji NISSAN 350Z (Z33) 3.5 V6 (VQ35DE), a tam ustawienia momentu obrotowego: 1. Śruby głowicy cylindrów 2. Świece zapłonowe 3. Korek oleju 4. Czujnik tlenu
Ze świecy wystaje trzpień gwintowany na który zakładamy przewód prądowy i dokręcamy nakrętką, w czasie dokręcania ten trzpień nie może się obrócić tak samo w czasie odkręcania.
świece dokręcac obowiązkowo kluczem dynanonetrycznym!!! hm o ile dobrze wiem to jest to klucz który ma regulacje siły dokręcania, więc jaki najlepszy zakrs siły wkręcenia byl by dla świecy i czy jest niezbędne użycie takiego klucza?
Nie raczej nie jest uszkodzona. Ale membrana znajduje się chyba po drugiej stronie gaźnika. A tak po za tym to mam problem z ustawieniem tego gaźnika raz mi zalewa świece to dokręcam na max źróbki wtedy odpala ale zaraz gaśnie. Drugim razem znów jest świec sucha tak jak by paliwo nie dopływało rozkręcę jeszcze raz ten gaźnik i zobaczę czy te podkładki...
Witam, mam zapytanie może ktoś spotkał podobny problem i chciałby się podzielić rozwiązaniem, przechodząc do sedna mam zakrętarkę Milwaukee M18 ONEFHIWF34 i po włączeniu świecą się wszystkie 4 kontrolki (dotyczące siły dokręcania) i nie można tego zmienić. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania albo co trzeba zrobić by się pozbyć tego...
Typowa usterka - zły klucz, połamałeś je przy dokręcaniu. Nawet najgorsze podróbki nie pękają na zewnątrz.
A czy jeśli wrzucę inne używane wałki z mojej głowicy to czy osiowość nie będzie inna? Nie, wałki są zawsze ok. a stopy są surowe dokręcane do głowicy i dopiero w ów czas są obrabiane na gotowo...
Dzięki. Sprawdzę wszystkie, tak jak radzicie. Niepokoi mnie jeszcze pierwszy wtrysk, na którym korekcja wynosi 2,1 mg a to chyba trochę dużo. Zobaczymy jak będzie wyglądać sytuacja po ogarnięciu świec. Słyszałem też, że w tych silnikach co jakiś czas trzeba dokręcać wtryski, więc też sprawdzę.
Te które wykręciłem (nie wiem czy fabryczne) nie były nasmarowane niczym, gwint był bardzo czysty a główny opór przy wykręcaniu prawdopodobnie stawiał nagar na samym końcu świecy. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego momentu dokręcania, a niestety nie posiadam klucza dynomometrycznego :cry: .
Nie wiem czy jest na świecie jakikolwiek warsztat w którym koła dokręca się kluczem dynamometrycznym. 99,9% warsztatów dowala pneumatem i tyle. Ja zawsze dokręcam dynamometrycznym na 120 Nm, oraz świece wg norm producenta, około 25 Nm. Przez to biorę więcej kasy, jakość kosztuje.
Dobre świece,dobrze przepala,ta z prawej ma uszkodzona jedną elektrodę. Ty-dokręcaj no je kluczem dynamometrycznym,pierścionek uszczelniający jest mocno sfatygowany.
Założyłem największe dysze jakie miałem główna 90 Wolnych obrotów 48 I ssania 50 Skuter wkręca się lepiej na obroty. Z tym że zamontowałem klin z wyprzedzeniem zapłonu. Skuter jeszcze lepiej się wkręca na obroty z tym że gorzej odpala. Teraz kwestią ustawienia gaźnika. Ustawiłem iglicę o jeden poziom niżej środka, bo świeca była mokra i kąpało z wydechu....
Porządne świece to raz a dwa odpowiedni moment dokręcania świec.W TD bodajże 30Nm ,większy skraca znacząco żywotność poprzez zmniejszenie szczeliny między korpusem świecy a częścią grzejna która rozgrzewając rozszerza sie.
Witam Mam problem w postaci skutera Malaguti f 12 phantom o pojemności 100. Kilka miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą wczyściłem gaźnik i wszystko było ok. Następnie po kilku tygodniach skuter zaczął przerywać i nie może się rozpędzić do wcześniejszej prędkości maksymalnej. Myślałem, że to świeca zmieniłem świecę wraz z fajką natomiast nic...
:prez8s - może ja się postaram Ci odpowiedzieć. Po pierwsze, są wkręcane na sucho. Po drugie - są bardzo długie. Po trzecie, są zbyt mocno DOKRĘCANE w większości warsztatów. Czwarte, świecę się wymienia od razu po spaleniu, nie czeka się aż nawali tam nagaru. Czekam na wymianę doświadczeń.
Witam chciałbym skonsultować się w sprawie ww samochodu jego głównym problemem jest to iż po całej nocy trzeba 10 12 razy zakręcić rozrusznikiem żeby zagadal silnik 1.6 bodajże benzyna samochód 2012r chyba to nie moje tylko znajomego mechanik stwierdził że immobiliser nie łączy teraz tak samochód po całej nocy nie pali ale kiedy wpsykac plak do filtra...
Moim zdaniem niesłusznie. Trochę skromności , nie lepiej by brzmiało "moim skromnym zdaniem niesłusznie", mało tego , należałoby wyjaśnić dlaczego niesłusznie. Tylko proszę nie pisać "niesłusznie bo tak uważam". Koła, świece i jeszcze parę rzeczy dokręcam kluczem dynamometrycznym, ale zwykłą rajbetkę lub sprzęgiełko alternatora to jadę pneumatykiem....
Mógłbyś wytłumaczyć co ma wspólnego siła dokręcania z porcelanką, Nic nie ma, kręcił dziadowską nasadką która się gibała na świecy i ułamał trzonek
Ford Galaxy 2,3 benzyna przy wykręcaniu świecy , na wykręconej świecy na jej gwincie została tulejka w którą była wkręcona świeca , nie wiem czy te tulejki są orginalnie na wszystkich gniazdach .na innych wychodzi sama świeca Nie ściągałem jej ze świecy bo nie wiem jak bym ją później wkręcił w głowice tylko z powrotem zakreciłem w głowice bez wymiany...
Proszę o podpowiedź w jakiej kolejności dokręcać głowicę i z jaką siła
Są już dostępne narzędzia do wyciągania urwanych świec żarowych, samych elektrod które zostały w głowicy, do zafrezowania gniazda żeby nie było przedmuchów i naprawy gwintu jeżeli stary został uszkodzony. Wszystko robi się bezpośrednio na silniku bez demontażu głowicy. Zajmuje się tego typu naprawami, sprzedaję takie narzędzia i wykonuje praktyczne...
Akumulator - można wsadzić jakiś nowoczesny akumulator w bakelitową puszkę. Są nawet takie do kupienia w sklepach z gratami do zabytkowych motocykli. Zdaje się, że do dkw i iża. Wbrew pozorom starodawne świece i przewody zapłonowe dokręcane śrubką, bez fajki, są dostępne. Jak wyżej. Choć łatwiej chyba będzie na zachodzie. Są też radzieckie świece zapłonowe...
A co robisz aby ponownie odpaliła? Wymieniasz świecę? czy ponownie ustawiasz platynki? Może po prostu za słabo je dokręcasz po regulacji i od wibracji same się przesuwają?
Odpowiednia chemia i ruszy i nie ma co gdybać, jak fizol co poprzednio dokręcał przesadził to zdaj sobie sprawę że nawet 80 NM użyjesz żeby wykręcić lub się urwie. Dlatego lej chemie nie żałuj -nic innego nie wymyślisz -nie masz wprawy zdaj się na warsztat mechaniczny. "Rzeczy niemożliwe od ręki na cuda trzeba poczekać". Tyle wiem i nie zamierzam więcej...
Dziękuję za pomoc. Tak. Śrubka jest nietypowa jak większość rzeczy, aby utrudnić naprawę w samochodach. Znalazłem ją wg numeru w katalogu Renault. Dostępna jest tylko w ASO. Więc zamówiłem w sklepie śruby 10.9, prawie trzydziestokrotnie tańsze, ocynkowane płatkowo M6-16mm i na wszelki wypadek M6-12mm. Nawet do wymiany oleju musiałem kupić specjalny...
Do czasu kiedy ktoś nie zrobi badań i nie wykupi patentu na świece strumieniowe pewnie się o tym oficjalnie nie dowiemy. Nikt nie będzie inwestować dużych pieniędzy w badania na których zyska ktoś inny. :D Cokolwiek powyżej 5...10% może wynikać jedynie ze zmian termodynamiki czyli podniesienia poziomu sprężania mieszanki, lepszego odbioru ciepła w...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Ja nie rozumiem totalnie opisu tych pomiarów… Wykręć kolego świece, wsadź ją do cewki, przyłóż świece gdzieś do masy (na przykład głowica, blok silnika) i w tym momencie ktoś musi zakręcić silnikiem,a ty obserwuj czy pojawia się iskra między elektrodami świecy. W ten sposób jednoznacznie określisz czy masz iskrę i nic więcej nie musisz mierzyć. I uważaj...
Witam wszystkich! Jakiś czas temu siostra oddała samochód do warsztatu na wymianę rozrządu, filtrów,oleju i świec. Po kliku tyg auto zaczęło poszarpywać , więc zacząłem sprawdziłem czy to nie WN. Przy wykręcaniu jednej świecy okazało się , że jakoś ciężko. Wziąłem nową bo jakby gwint był zjechany ( stożek gwintu ), wkręciła się luźna, ale już przy dokręcaniu...
to narazie możesz wykręcić całkiem termostat spod obudowy (kominka) i nie dokręcać korka zbiorniczka, to jeszcze się tak zwykle daje ze 2 miesiące jeździć ;)
Siwce dokręcać kluczem dynamometrycznym z momentem 25-30 Nm. Rzecz istotna w samochodach o aluminiowej glowicy
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Do dan1974 - jeżeli ktoś pisze "normalnie ręką" zamiast napisać "normalnym kluczem" to ja rozumie samą ręką, tak jak dokręca się filtr olejowy, wstępnie śruby, nakrętki. W słownictwie mechanicznym istnieje takie pojęcie "ręką" tzn bez użycia żadnych narzędzi. A może gość jest jakimś tytanem i rwie gołą ręką 18. Co do używania klucza dyn. to używam go...
Kupiłem klucz dynamometryczny do wymiany świec zapłonowych. F36 b48b20 Pytanie dla was jak wygląda sprawa z innymi śrubami z jakim momentem dokręcic rozpórke ? Ktoś ma Tabele wartości momentów dokręcania śrub?
Tylko tak, jak Robokop pisze- TORX i nic poza tym jej nie ruszy. A przyczyną tego jest, niewłaściwy moment dokręcenia świec (to bardzo ważne). Jeśli wymieniasz świece na "gorącym" silniku, to po jakimś czasie możesz zapomnieć, że uda ci się ją wykręcić na "zimnym" silniku. Miałem już kilka takich przypadków (ostatnio Fiat Bravo 1.8 16V, 113 KM) i w...
Beru, albo Boscha zawsze montuje i generalnie nie ma z tym kłopotów. I nie dokręcaj zbyt mocno ich, one mają (chyba) 15Nm tylko, tak więc to jest lekko.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Korbowód przecież można sprawdzić odkręcając miskę olejową (spuść olej za nim to zrobisz :] ) i mozna obejrzeć czy korbowód jest w całości. aha ale będziesz później musiał się zaopatrzyć w nową uszczelkę pod miskę olejową (bo stara nie bedzie się do niczego nadawać- groszowe sprawy), a co do tego jak sie okazało to musiało poprzedniemu właścicielowi...
Witam, zabieram się do dużego przeglądu auta Mercedes CLK 320 1998 rok Potrzebuje informacji z jakimi momentami dokręca się śruby w tym wozie, żeby niczego nie uszkodzić. Planuję wymianę oleju w silniku plus filtr, świece zapłonowe, olej w skrzyni biegów (automat), olej w tylnym moście. Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam.
Ja muszę zrobić to samo w swoim Audi A2, bo też mam ciągle mokro w dwóch świecach. Silnik 1.4 16 AUA, to praktycznie ta sama jednostka. Z jakim momentem dokręcałeś śruby w pokrywie? Dokręcanie jak typowej w głowicy - tzn od środka do brzegów w spiralę? Wymieniałeś przy okazji rozrząd, czy sam pasek? Czy złożyłeś wszystko na starych częściach? Bo czytałem,...
Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny. Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny. Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem. Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym...
Sprawdź plastikowy łącznik gaźnika z cylindrem, lubi pęknąć przy zbyt mocnym dokręcaniu śrub. Kanał podciśnienia, nie jest zatkany?
Ford Focus mk1 - 1,8 Tdci 100 KM, 74 kW, po wymianie świec nie działa turbo. Ostatnio mechanik wymienił mi świece. Bo ciężko odpalał. Wszystkie były spalone. Teraz pali na widok kluczyka. Ale po wyjeździe z warsztatu przestało działać turbo. Wcześniej jak przycisnąłem bałwanki przy intercoolerze napełniały się a właściwie puchły. Teraz jak przycisnę...
Daewoo Lublin 1997 Jak włączę grzanie świec to się załączają wycieraczki Wymieniłem klemy na aku, naładowałem aku i ładnie pali, świece grzeję 2 razy i jest ok Ale od czasu do czasu, jak kluczykiem przekręcę na grzanie świec to cała tablica gaśnie. Innym razem, gdy podgrzeję świece i chcę uruchomić silnik to zaczyna klikać przekaźnik po stronie pasażera...
Witaj kolego , skoro świeca i gażnik były ruszone to zacznij od tego {szczelinomierze musiał byś mieć dwa} lecz jest inny sposób przetnij żyletkę wzdłuż na dwa wąskie paski poluzuj dwa wkręty mocujące cewkę wsadzasz te paski w skrajnych położeniach pomiędzy cewkę a koło gdzie jest magnes dociskasz cewkę dokręcasz śruby powinno zadziałać , masz wtedy...
ja bym sprawdził jeszcze raz układ zapłonowy cewki bo lubiły padać w tych motorach,wykręć świecę i obejrzyj porcelanę czy nie popękał przy dokręcaniu. Spróbuj jeszcze podczas jazdy wyłączać poszczególne wtryski gazowe jeżeli ma taką możliwość program,wtedy określisz na którym cylindrze jest problem .
Sprzedawca raczej bez zarzutu Ehh,znam ten sklep a i opinię o nim mam bardzo złą... Jakieś sugestie jak odróżnić - na oko wyglądają bardzo podobnie. Może pomoże: https://www.ngkntk.com/pl/newsroom/press... Dzięki za link. Wymontowałem świece i w/g tej stronki wyglądają na oryginały. Wygląda na to, że winna była...
Co z oryginalnym gaźnikiem? Czemu gotowałeś gaźnik? Jaki masz zapłon? Jaki moduł i inne elementy? Czy sprawdzałeś iskrę i w jaki sposób? Co z simmeringami na wale? Coś robiłeś, zmienaiłeś? Zdjęcia świec niczego istotnego nie wnoszą. Bardziej potrzebne były by zdjęcia gaźnika. Czy naprawiłeś głowicę? Szpilki się same nie urywają! Musiałeś zbyt mocno...
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Witam Kupiłem żyrandol sufitowy z wentylatorem, wygląda on tak jak poniżej . Po jego podłączeniu do kostki wiatrak działa bez zarzutu, zaś żarówki ledwo się świecą. Nie wiem, co może być tego przyczyną. Dodam jeszcze, że ledwo świecą tylko dwie, gdy dokręcam kolejne, żyrandol całkowicie nie świeci. Co może być tego przyczyną? Wspomnę jeszcze, że gdy...
W kolektorze dolotowym? To się na wyczucie dokręca kolego, według mnie. Ale niech inni wypowiedzą. Jak montowałem w swojej C-328 kilka lat temu to dokręcone na wyczucie i do dziś działa.
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Nie będzie git. Proszę nie wprowadzać zamieszania w tych udręczonych złym kształceniem głowach Trudno nie przyznać ci racji, ale użycie klucza z chociażby przybliżoną wartością będzie o wiele lepsze od dokręcenia na oko. Znajomek dawno temu miał malucha. Pierwszego dnia chciał wyczyścić świece. Byłoby OK, ale nie wiedział, że nie można ich dokręcać...
W takim skuterze jest tylko jedna dysza - nie wierzę. Po opisie usterki należy przypuszczać, iż gaźnik jest wewnątrz zabrudzony. Każdy ma swoją metodę udrażniania dysz, ja czynię to ostrożnie stalowymi drucikami o średnicy zależnej od otworów w dyszach, w każdym razie uważam, aby je nie rozkalibrować. Dyszę uważam za udrożnioną, jeśli widzę "światło"...
GMP jest w momencie maksymalnego wychylenia zegara, kilka razy minimalny ruch koła pasowego w jedną i drugą stronę aby to położenie ustalić. Będziesz miał zegar i przyrząd aby go zamocować w otworze świecy to zrozumiesz to. Ci co robią na śrubokręt czy pręt zawsze mają z MAP i równą pracą silnika problem. Ci co tak robią każą wymieniać świece, czujniki,...
Tanie nie są ;-) ale do porsze to troche mu daleko ;-) a tak na poważnie to mowisz ze przyczyna takich pęknięć są za póżno wymieniane świece ?? mi sie wydawało, że nieumiejętny montaż tak jakby kroś przesadził z dokręcaniem śrub mocujących. Na razie przebicie jest tylko w jednym miejscu i tak sobie wymyśliłem żeby tam oczyścić i pomalować żywicą taką...
Śrub do kół nie smarujemy żadnym smarem. Mi bardziej chodzi o śruby tak "ogólnie" wszystkie np. nakrętka od magneta,dzwonu,świeca Bez klucza istnieje opcja dokręcenia głowicy, jednak wymaga ona doświadczenia oraz "wyczucia" w dłoni. Jakbyś określił to dokręcanie na "wyczucie" ? ,bo moim zdaniem to chyba najlepiej było by dokręcać w taki sposób aby...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
... przed odpaleniem ( aby zaoszczędzić nerwów i szarpania) wymień membranę gaźnika ( koszt 10- 15 PLN za oryginał BS) - TAEN KOSZT CIEBIE NIE OMINIE , wyczyść środek zbiornika , przedmuchaj gaźnik , wyczyść świece- sprawdź iskrę. Sprężynki to raczej tez wypada dać nowe . Uważaj na to aby wszystkie osłony od dołu szarpaka były założone no i na to aby...
Można wykręcić świece i kręcić kołem, ew. zapiąć bieg i przepchnąć. ew. klucz odgięty oczkowy i kręcisz, wałem. Dokręcasz do oporu i cofasz 180 st. Ale można nawet i 360 st cofnąć, silnik też jakoś będzie pracować.
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Podstawowymi rzeczami przy odpaleniu tego silnika jest po dokręcanie wszystkich śrub łącznie z nakrętkami głowicy. Ciśnienie wystarczy sprawdzić palcem jeśli nie dasz rady go utrzymać przy wejściu świecy to znaczy że jest kompresja sprawdź czy masz wszystkie uszczelki lub czy chociaż miejsca łączeń elementów są łączone na silikon lub farbę kiedyś tak...
Witaj, Ostatnio robiłem remont silnika Kadeta, ale miał nieco inny gaźnik. Niemniej zasada jest podobna: Wkręcasz 1 do oporu i wykręcasz ok 1 obrotu, odpalasz motor trzymając manetkę gazu aby nie zgasł. Drugą śrubę dokręcasz aż oprze się o przepustnicę - poznasz po tym, że podwyższą się obroty a pomimo puszczenia ręką manetki nie będą maleć. Teraz wykręcasz...
Kolego założyłeś nowy tłok, więc musi się dopasować do cylindra (dotrzeć). Czy ustawiłeś rozrząd wg instrukcji (materiały poglądowe w internecie) oraz luzy zaworowe. Gaźnik dokładnie przeglądnij i starannie zamontuj, podobnie należało postąpić przy dokręcaniu głowicy (z nową uszczelką). Gaźnik reguluj na ciepłym silniku, w razie konieczności podmień...
Przy ponownym montażu przedniej pokrywy należy zwrócić uwagę aby suwaki potencjometrów poziomu zapisu trafiły w swoje miejsca.W przeciwnym wypadku przy dokręcaniu pokrywy potencjometry ulegają uszkodzeniu.Teraz ciężko będzie znaleźć coś na wymianę..
Witam szanownych forumowiczów. Problem z Chevroletem Cruze, 2013 r, 2.0 VCDI, 163KM. Po wymianie kolektora ssącego auto nie odpala. Po odpowietrzeniu CR wywaliło błąd niskiego ciśnienia w rampie. Kolejne odpowietrzenie i nic. Brak kodów błędów poza sprzężeniem zwrotnym w sterowniku świec żarowych. Odpowietrzanie wg schematu: odpięcie wtyczek wtrysków,...
Sprawdź, czy pompka paliwa podaje i czy podpięty jest wężyk (ciśnienie-podciśnienie) od gaźnika do pompki. Kranika w tych skuterkach (zakładam, że to chińczyk) nie ma. Nie ma możliwości ustawienia dysz dokręca się i tyle. Czasem zalanie gaźnika paliwem i jego odpowietrzenie długo trwa i trzeba sporo cierpliwości na kopanie kopniakiem.
dokręcanie nowych świec dokręcanie świec zapłonowych dokręcanie mazda
wzmacniacz sygnału wizji arduino mcp2515 oznaczenie głośnik cyfra
dioda sr506 generator infradźwięków
Jak sprawdzić, kto dzwonił z numeru prywatnego? Jak sprawdzić wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej?