Czy mógłby ktoś podpowiedzieć z jaką siła dokręcać wałek rozrządu w 1,5 dci. Ewentualnie z jaką siłą i w jakiej kolejności dokręcać głowicę.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Cześć ,w tym załączniku powinieneś znaleźć wszystkie dane.Pozdrawiam.[/tex]
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
Hej, Wrzucam aktualizację ponieważ obiecałem założycielowi tematu, a należy mu się za Jego ogrom pracy. Po ok 2 tygodniach użytkowania samochodu, uznaję naprawę za udaną :). W moim przypadku naprawa polegała na wymianie termistora oraz uszczelnieniu pompy. Wszystkie inne elementy okazały się sprawne. Kupiłem zwykły termistor 10kohm. Po odcięciu obwodu...
Czy ktoś wie może jeszcze z jaką siłą dokręcać śruby olejowe trzymające wałek z klawiaturą?
Panowie mam prośbę może ktoś mi powiedzieć z jakim momentem dokręcać głowice wałek rozrzadu koło zębate walka koło pompy i napinacz paska rozrządu
Witam potrzebuje wiedzieć z jakim momentem i w ilu etapach dokręcać w Hondzie Civic 1993 silnik 1.6 v-tec (d16z6) 125 KM: - głowice - wałek rozrządu - panewki korbowodowe
Trochę boje się tego ruszać bo trzeba rozebrać pasek rozrządu. Ale chyba będę musiał. Słyszałem że trzeba też wymienić tryba na wałkach, ale z tego co widziałem to są chyba częścią wałka i nie da się wymienić samych tryb, znajomy mechanik powiedział że jeśli wymienia się łańcuch trzeba wymienić też tryba, czy to prawda? Może ktoś napisać jakim momentem...
Prosze o informację. Wymieniam wałek rozrządu i popychacze w Sharan 1.9 TDI PD AUY, jakim momentem dokręcać śrubę główną koła pasowego wałka rozrządu ? Nie mogę tego znaleźć. Jacek
No wystarczy nie dokręcać do oporu docisku tak by utrzymywał tarcze na środku ale tak by w razie potrzeby mogły się lekko przesunąć.
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
Tak , wszystko pięknie i książkowo lecz sztuka polega na współpracy owych kół stożkowych. Aby zapewnić dobrą współpracę trzeba zastosować tuszowanie zębów , maja się stykać na środkowej części współpracujących zębów. Owe nakrętki służą do wyznaczenia grubości podkładek regulacyjnych , mierzymy długość wystającego wałka z obudowy , poprzez pomiar suwmiarką...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Mam problem z do kręceniem głowicy w Oplu Astra 1.7 tdi 8-mio zaworowym i później z jaką siła (Nm) dokręcić wałek rozrządu. Z góry dzięki za pomoc.
koledzy a ma ktoś info jakim momentem dokręcać walki i napinacz?
Do artur04c , nadzieja jest zawsze, choć gwarancji dać nie mogę. Tą tulejkę o której kolega pisze należy bezwzględnie wymienić na nową. Tulejkę w końcówce wału korbowego widoczną na zamieszczonym wcześniej zdjęciu też należy bezwzględnie wymienić. Jak pisałem wcześniej, wałek sprzęgłowy nie może mieć żadnych luzów promieniowych (na boki), żadnego lepiarstwa...
Witam. To wcale nie tak. Zębatka jest nakręcana na wałek wirnika, gwint prawy, jednak wskutek eksploatacji szlifierki samoistnie się ona tak potrafi dokręcić, że trudno ją ruszyć. Ja najpierw owinąłem wirnik grubą tekturą i zacisnąłem w imadle, następnie dorobionym przecinaczkiem z niezbyt twardej stali ( by nie uszkodzić ząbków ) pukałem kilogramowym...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Hm. Pozdrawiam na początek obecnych kolegów. Dołączając do tematu powiem jak ja z tym walczę. Otóż otwory każdej wiekszej średnicy wiercę po obwodzie, wiertarką na stojaku i wiertełkiem 1,5-2,0 mm dziurkę koło dziurki jak najgęściej i narówniej można. Później piłką do metalu (bo drobniutki ząbek i dobrze tnie wszystkie twarde płyty) nacinam jakby szprychy,...
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Klucz udarowy i po problemie.
Luzujesz śruby, ustawiasz wałek w pozycji maksymalnego naciśnięcia danej pompki, dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o 180°, przytrzymujesz i kontrujesz nakrętką
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
Napinaczami się reguluje napięcie paska a nie pompę, pompę ustawia się na zegar zakłada pasek napina i dokręca wałek. Cała filozofia.
Koło rozrządu wału rozrządu dokręcamy siłą 85 Nm. Pozdrawiam!
stare łożyska musiałem nacinać flexem żeby zeszły, nowe trzeba było nabijać, weszły ciasno . Nie wiem skąd teoria o walku, poza tym na łożysku są śruby do dokręcania do walka
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Witam panowie. Mam pytanko, z jakim momentem dokręca się wałek rozrządu i kolejność jak i wałek klawiatury, jakie luzy zaworowe a i z jaką siłą pompowtrysk dokręcić. Może ktoś pomoże, muszę wymienić wałek.
Witam , mam pytanko z jaka sila dokrecac walki rozrzadu jak i dekla zaworow w 2.0 dci
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
No fajnie... A gdzie tablice pozostałych 13 typów gwintów? ;) Ludzkość w tej materii okazuje się być nader pomysłowa - jak nawinąć równię pochyłą na wałek...
Sprawdź czy olej nie przechodzi przez wielofrez, środkiem piasty. W starszym modelu był uszczelniacz którego środek ciasno wchodził na wałek atakujący i ciasno do obudowy mostu. Uszczelnienie było wewnątrz a jego szczelność zależała od poprawnego montażu. Luz na łożyskach wałka atakującego był regulowany podkładkami. Zanim odkręcisz nakrętkę sprawdź...
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Glowica jak i sam wałek rozrządu jest dokręcany osobno. Najpierw przychodzi głowica a później wałek rozrządu na głowice w obudowie. Zupełnie inaczej niz w vw.
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
Wyciągasz, wyjmujesz bęben OPC. Odkręcasz listwę czyszczącą, wysypujesz zużyty toner ze śmietniczki. Czyścisz listwę i posypujesz, dokręcasz, zakładasz wałek i po robocie.
Żeby obniżyć tłoki 1,4 przed dokręcaniem wałków bo często wałek podczas dokręcania lubi sobie przeskoczyć, nawet jak to zrobi to nie ma ryzyka, że zawór oprze się o tłok. Po dokręceniu wałków i zamontowaniu blokady śmiało można ustawiać wał bo wiesz, że górę masz ok. a wałem nie kręcisz duzo bo wiesz ile cofnąłeś go przed montażem wałków.
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
Zaraz ci zerkne. Z ciekawości wtryski wyszły ci czy był młot Dodano po 12 15Nm Dodano po 1 15Nm dla łożysk walka rozrządu 10Nm pokrywa rozrządu Dodano po 59 Dokręcamy od środka
Musisz odkręcić pokrywę zaworów i ustawić wałek np. wg. czujnika zegarowego. To oznacza, że na czwartym cylindrze krzywki muszą "się mijać", tzn. muszą mieć identyczną odległość od zaworów. Koło rozrządu ma być zablokowane (chyba śrubka 6mm pasuje) w tym momencie i kiedy już ustawisz/wyregulujesz wałek - dokręcasz koło rozrządu.
Wymiana pompy jest banalnie prosta. Śruba blokady zaznaczona na zdjęciu, a zdjęcie zapożyczone z internetu. Najpierw ja luzujesz wyciągasz blaszkę spod niej i dokręcasz ją do oporu. W tym momencie wałek Ci się już nie obróci. Pamiętaj że w obydwóch silnikach musisz mieć zablokowany wał. I dopiero wyciągać jak i zakładać pompę. Pompa nie ma fasolek więc...
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Jak oddajesz głowicę do planowania, to zaworów, uszczelniaczy i prowadnic nie dotykaj, zrobi to za Ciebie warsztat. Szklanki wkładasz posmarowane olejem. Tak samo zwilżone mają być łoża wałka rozrządu. Czystość i suchość otworów śrub głowicy jest bardzo ważna. Głowicę skręcasz zgodnie z procedurą. Odkręcanie i dokręcanie wałka - chodzi o to, że wałek...
Kupiłem lidlowego Parksajda na kablu.Koła odkręca.Z zakręceniem jest tak, że po opuszczeniu auta dokręcam kluczem bagażnikowym tylko ręcznie, ile mam siły.Od wielu lat. Nigdy nic nie odpadło, gwinty całe.Kiedyś jak dokręcałem nogą to potem toczyłem walkę z felgami stalowymi po zimie.
moment dokręcać wałek dokręcać wałek rozrządu dokręcać wałek rozrząd
wymiana grzałki synchro pilot canon czarny ekran
cyfral cosmo bateria parkside styki
Odblokowanie wirtualnego portu COM w Windows 11 Aktualizacja radia Premium w Scania S: instrukcje i porady