Cześć ,w tym załączniku powinieneś znaleźć wszystkie dane.Pozdrawiam.[/tex]
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć z jaką siła dokręcać wałek rozrządu w 1,5 dci. Ewentualnie z jaką siłą i w jakiej kolejności dokręcać głowicę.
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Napinaczami się reguluje napięcie paska a nie pompę, pompę ustawia się na zegar zakłada pasek napina i dokręca wałek. Cała filozofia.
Luzujesz śruby, ustawiasz wałek w pozycji maksymalnego naciśnięcia danej pompki, dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o 180°, przytrzymujesz i kontrujesz nakrętką
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Witam panowie. Mam pytanko, z jakim momentem dokręca się wałek rozrządu i kolejność jak i wałek klawiatury, jakie luzy zaworowe a i z jaką siłą pompowtrysk dokręcić. Może ktoś pomoże, muszę wymienić wałek.
Korbowody 30Nm + 90°. Wałek 20Nm.
Panowie mam prośbę może ktoś mi powiedzieć z jakim momentem dokręcać głowice wałek rozrzadu koło zębate walka koło pompy i napinacz paska rozrządu
Czy ktoś wie może jeszcze z jaką siłą dokręcać śruby olejowe trzymające wałek z klawiaturą?
Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
koledzy a ma ktoś info jakim momentem dokręcać walki i napinacz?
No fajnie... A gdzie tablice pozostałych 13 typów gwintów? ;) Ludzkość w tej materii okazuje się być nader pomysłowa - jak nawinąć równię pochyłą na wałek...
Dzięki BARDZO! Mam vep. Właśnie zabieram się za wyciąganie klawiatury(muszę wymienić pompowtrysk). Może ktoś podpowie jakim momentem dokręca się klawiaturę/wałek rozrządu i łapki pompowtrysku?
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Wyciągasz, wyjmujesz bęben OPC. Odkręcasz listwę czyszczącą, wysypujesz zużyty toner ze śmietniczki. Czyścisz listwę i posypujesz, dokręcasz, zakładasz wałek i po robocie.
Glowica jak i sam wałek rozrządu jest dokręcany osobno. Najpierw przychodzi głowica a później wałek rozrządu na głowice w obudowie. Zupełnie inaczej niz w vw.
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Żeby obniżyć tłoki 1,4 przed dokręcaniem wałków bo często wałek podczas dokręcania lubi sobie przeskoczyć, nawet jak to zrobi to nie ma ryzyka, że zawór oprze się o tłok. Po dokręceniu wałków i zamontowaniu blokady śmiało można ustawiać wał bo wiesz, że górę masz ok. a wałem nie kręcisz duzo bo wiesz ile cofnąłeś go przed montażem wałków.
Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
Musisz odkręcić pokrywę zaworów i ustawić wałek np. wg. czujnika zegarowego. To oznacza, że na czwartym cylindrze krzywki muszą "się mijać", tzn. muszą mieć identyczną odległość od zaworów. Koło rozrządu ma być zablokowane (chyba śrubka 6mm pasuje) w tym momencie i kiedy już ustawisz/wyregulujesz wałek - dokręcasz koło rozrządu.
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Kiedyś w warunkach domowych , garażowych robiło się tak , że przed dokręcaniem sprzęgła centrowało się tarcze cierną wałkiem sprzęgłowym wyjętym ze starej skrzyni biegów lub podtaczało kawałek wałka pod wymiar . Po takim zabiegu skrzynka wskakiwała bez problemu . :|
Jak oddajesz głowicę do planowania, to zaworów, uszczelniaczy i prowadnic nie dotykaj, zrobi to za Ciebie warsztat. Szklanki wkładasz posmarowane olejem. Tak samo zwilżone mają być łoża wałka rozrządu. Czystość i suchość otworów śrub głowicy jest bardzo ważna. Głowicę skręcasz zgodnie z procedurą. Odkręcanie i dokręcanie wałka - chodzi o to, że wałek...
Wymiana pompy jest banalnie prosta. Śruba blokady zaznaczona na zdjęciu, a zdjęcie zapożyczone z internetu. Najpierw ja luzujesz wyciągasz blaszkę spod niej i dokręcasz ją do oporu. W tym momencie wałek Ci się już nie obróci. Pamiętaj że w obydwóch silnikach musisz mieć zablokowany wał. I dopiero wyciągać jak i zakładać pompę. Pompa nie ma fasolek więc...
Raul11. Piasta niektórych samochodów się nie nadają ponieważ nie mają w środku otworu na kabel. A lozyska z tych piast trzeba jakoś skręcić. Tak jak jest to zrobione w samochodzie. Ale jak? Ja mam łożysko dwu rzędowe z piastą,dotoczona oś jest przyspawana do masztu - moja jest akurat bez otworu ale to kwestia wyboru,szczotki czy sam kabel.Łożysko jest...
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
A łożysko jak jest osadzone na wale. Ściśle, bez nadmiernego luzu? Za pomocą śrub blokujących? Ile ich jest. Może to w nich tkwi problem. Krzywy wał, to by bicia miała cała maszyna. Połóż wałek z łożyskami na ramie. Wszystkie śruby luźne. Nawet te na sześciokąt. Przykręć najpierw śruby do ramy. Pokręć wałkiem. Obstukaj obudowy łożyska. Równomiernie...
Sprawdź czy olej nie przechodzi przez wielofrez, środkiem piasty. W starszym modelu był uszczelniacz którego środek ciasno wchodził na wałek atakujący i ciasno do obudowy mostu. Uszczelnienie było wewnątrz a jego szczelność zależała od poprawnego montażu. Luz na łożyskach wałka atakującego był regulowany podkładkami. Zanim odkręcisz nakrętkę sprawdź...
Witam. Poratuje ktoś, jakim momentem (i w jakiej kolejności) powinien być dokręcony wałek rozrządu w silniku 2.2 CRDi (D4EB) Hyundai.
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Podoba mi się to mniej więcej. Ustawiasz wałek na najniższym punkcie pompowtrysku dokręcasz śrubę regulacyjną aż zniknie luz i napinasz wstępnie od 180 stopni do 270 na śrubie regulacyjnej
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
kolega czarny8 miał rację flansza z tym wałkiem jest dokręcana na śrubce na imbus dokupiłem półośkę z tym wałkiem i wymieniłem. Temat zamykam.
Ten klucz do blokowania to nie chodzi o blokadę wałka tylko samego kółka. Jak będziesz dokręcać z zablokowanym wałkiem to go połamiesz.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Wg autodata: wałek rozrządu - 8 Nm + 90° wałek pompowtrysków - 20 Nm + 90° pompowtrysk - 12Nm + 270°
480Nm...o jasny gwint... W tym rzecz - to ma prawie puścić sok przy dokręcaniu - dlatego ta śruba ma cechę 12.9-13. Kolega np. dokręca je pneumatykiem 1350Nm. Ja mam zdrową nasadkę 3/4", blokadę wału i masywną rurę do tego celu.
Witam. Proszę o podpowiedz z jaką siłą dokręcamy w 1.9 tdi 110 afn: głowice wałek rozrządu koło pompy wtryskowej koło rozrządu na wałku na wale stopki korbowodowe napinacz koło zamachowe Z góry serdeczne dzięki
Jesteś pewien poprawnego założenia wodzików??? Nie zostały skrzywione przy montażu? eśli chodzi o wałek pośredni na którym jest problematyczna przesuwka 2 i 4, to wałek ma być dosunięty na maksa do lewego łożyska, które oparte jest na segerze i tu się nic fabrycznie nie regulowało (nawet gdybym pchnął wałek w prawo, to po dokręcaniu największego koła...
Witam, jak mocno się dokręca we wladku wałek łącznika skrzyni biegów są na nim dwie nakrętki, które się kontruje wymieniałem cały wałek gdyż miałem już zużyty tryb tylko jest jeden problem nie wiem jak mocno dokręcić te nakrętki i mam także wyrobione w obudowie skrzyni biegów tam co siedzi ten wałek łącznika jest luz nawet jak założyłem nowe łożysko...
Witam , mam pytanko z jaka sila dokrecac walki rozrzadu jak i dekla zaworow w 2.0 dci
Dokręcanie tutaj nic nie da. Prawdopodobnie jest uszkodzone połączenie wałka silnika z wałkiem tarczy. Nie wiedząc co to za model to więcej nie wymyślimy tutaj. Pisaliśmy równocześnie. Nazwa pilarka z Tesco nic nam nie da. Zapodaj może jakieś dane i zdjęcie.
stare łożyska musiałem nacinać flexem żeby zeszły, nowe trzeba było nabijać, weszły ciasno . Nie wiem skąd teoria o walku, poza tym na łożysku są śruby do dokręcania do walka
Nawet na luzie powinna dojść. Pokręć kołami, żeby łatwiej zazębić wałek ze sprzęgłem. Skrzynia powinna dojść do końca. Dokręcanie pomimo całkowitego złączenia skrzyni z silnikiem może skutkować zniszczeniem tarczy sprzęgłowej.
Z boku p-py jest śrubka na kluczyk 10. Luzujesz tą śrubkę, wyciągasz z pod niej blaszkę, ustawiasz na silniku koło pompy na znaki /jak się nie mylę są gdzieś na godz. 8/ dokręcasz śrubkę przez co blokujesz wałek pompy. Dopiero wtedy zdejmujesz koło pasowe. Przekładasz do drugiego silnika i w odwrotnej kolejności składasz i ustawiasz na zegar.
Witam Jak prawidłowo skasować luz w tym silniku?? Mam taki opis: http://obrazki.elektroda.pl/9689235300_1... Jak ten mimośród naciągnąć 0.5Nm?? Wyczytałem także na tym forum że najpierw dociągamy koło wałka rozrządu a potem kasujemy luz: "1 zablokuj wal 2 ustaw znak na kole z foto 3 wsadź koło napinacza 4 wsadź koło wałka 3.4 nie dokręcaj...
W instrukcji skf napinacz paska rozrządu dokręca się niby 25 nm. Jakim momentem powinno się dokręcić śruby pompy wodnej ?
zablokuj wal i ustaw tak zębatki by ta z foty sie zgadzała załóż koło z napinaczem nie dokręcaj naciągnij koło walka 70n.m chyba w lewo. i skasuj napinaczem na pewno w lewo luz 7n.m dokręć napinacz i wałek po robocie
Mierzyć zawsze, planować tylko wg potrzeb. Jak się splanuje głowicę wygiętą jak banan, co jest zazwyczaj skutkiem nieprawidłowego demontażu, to wałek potem będzie "wygięty" pracował, a jak się ją zostawi w spokoju to się wyprostuje pry dokręcaniu.
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
Dobra już sobie poradziłem 65 Nm wałek i 90 Nm + 90st. wał
Kolego bardzo prosto zakładasz docisk z tarczami na wałek skrzyni i zjeżdżasz to razem.Przez otwór z boku dokręcasz i regulujesz .Dla 1 stopnia luz między łożyskiem i dźwigienkami wyłączającymi napęd ciągnika powinien wynosić 4mm,co odpowiada 35mm skoku pedału sprzęgła.Dla 2 stopnia wału odbioru mocy wynosi 10mm.
Prosze o informację. Wymieniam wałek rozrządu i popychacze w Sharan 1.9 TDI PD AUY, jakim momentem dokręcać śrubę główną koła pasowego wałka rozrządu ? Nie mogę tego znaleźć. Jacek
No wystarczy nie dokręcać do oporu docisku tak by utrzymywał tarcze na środku ale tak by w razie potrzeby mogły się lekko przesunąć.
Wentylator na 100% schodzi razem z wirnikiem, sprzęgła żadnego nie ma bo wałek jest w całości ze ślimakiem a wirnik się po prostu nasuwa i dokręca śrubą. Numerów do 140VAT niestety nie pamiętam, pamiętam do 13VTR bo niedawno remontowałem 3 takie :) Jak jest dobry sklep z łożyskami i mają na miejscu to generalnie można samemu rozebrać i poskładać to...
Raczej oryginał, co do dokręcania to tylko nakręciłem trochę na wałek a resztę pracy wykonał silnik (ręką nie mogłem więcej nakręcić gdyż gwinty nie były w idealnym stanie). Po odpaleniu auta widać wyraźnie było dokręcanie się sprzęgła do końca. Po odpaleniu kazałem gostkowi włączyć wszystkie możliwe odbiorniki celem silniejszego dokręcenia. Co do kleju,...
włącz3 bieg i dokręcaj, odkręcaj, przekręcaj tarczę łożyskową, aż będzie miał najwyzsze obroty
Właśnie o to chodzi żebyś mógł poluzować gdy jest zablokowane i skorygować. Tak jak napisałeś, blokujesz wałek nie wieniec. Składasz wszystko napinasz rozrząd, wszystkie blokady założone i kółko zwolnione, wtedy dokręcasz te śrubki i rozrząd jest tak jak ma być.
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
Miska- 15Nm;wałek- koło 45Nm; obudowy 20Nm;pokrywa- 10Nm.
Tak to są szklanki... Na zimnym będą klekotać ale na ciepłym silniku powinny przestać. Ale jak u Cb klepie to powiedziałbym, że nawet nie ma sensu wymieniać na nowe... Ja bym na twoim miejscu bym ściągnął głowicę splanował dał do regeneracji wymienił, zawory, uszczelniacze sprawdził szczelność oraz wałek rozrządu sprawdził czy nie ma bicia... Być może,...
Mam problem z do kręceniem głowicy w Oplu Astra 1.7 tdi 8-mio zaworowym i później z jaką siła (Nm) dokręcić wałek rozrządu. Z góry dzięki za pomoc.
Ślizgi czyli dźwigienki, tak? Rano odkręciłem pokrywy łożysk wałka, przy odrobinie wprawy da się wyjąć dźwigienki bo wałem można lekko uchylić w bok. Masz jakiś pomysł skąd tam tyle nagaru olejowego na śrubach i innych elementach? Olej syntetyk pełny. Zaglądałem do innej Corsy 1.0 która jest eksploatowana na półsyntetycznym a był lany nawet minerał...
Blokujesz wałek w miejscu czujnika położenia wałka, (blokady wałka ssącego i wydechowego są nie symetryczne), zakładasz koło zmiennych faz, dokręcasz lekko śrubę (ręką) i ustawiasz kółko na znaki kręcąc w prawo (tak, jak kręci się silnik). "Fasolki" mają być ustawione na środku. Przed odpaleniem ręcznie kręcisz kilkakrotnie silnikiem.
Pompę wtryskową czy to vp30 czy vp44 blokujesz przez dokręcenie śruby od strony napędu pompy. A dokładniej to najpierw to śrubę odkręcasz, jest na niej taka podkładka, sciągasz ta podkładkę a następnie dokręcasz śrubę. Bez podkładki wkręci się głębiej i zablokuje wałek pompy. przy okazji wymień oring na tej śrubie - często przyczynę zapowietrzania tych...
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
DLA WSZYSTKICH Wstawiam wiadomość dla jednego z kolegów Wariator ma 1 ustawienie lecz czytałem iż może być z cięty bolec który ustala położenie wariatora w stosunku do wałka. Ustawi się to bez blokady na suwmiarkę lecz ja myślałem że źle ustawiam i kupiłem blokady a tu u mnie był niesprawny nastawnik hydrauliczny wariatora (silikonowy paproch w nastawniku)....
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Problem rozwiązany, mianowicie kosz sprzęgłowy był rozwarty(jak dokręcałem zbierak to zaparłem kluczem o łopatki koszyczka i się rozgięły) i obcierał o wałek startera.
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Trochę boje się tego ruszać bo trzeba rozebrać pasek rozrządu. Ale chyba będę musiał. Słyszałem że trzeba też wymienić tryba na wałkach, ale z tego co widziałem to są chyba częścią wałka i nie da się wymienić samych tryb, znajomy mechanik powiedział że jeśli wymienia się łańcuch trzeba wymienić też tryba, czy to prawda? Może ktoś napisać jakim momentem...
Witam, Samochód Lancia Y z 2001 roku, silnik 188A4000, 1,2 8V. Przebieg u mnie to jakieś 235 000, czy autentyczny? Nie mam pojęcia. Samochód oryginalnie pochodził z Włoch gdzie jakaś baba nie wiedziała co to zmiana oleju. Początkowo konsumował około 1L oleju na 1000km. Po wymianie połamanych pierścieni, wymiany gumek zaworowych, profilaktycznie panewek...
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Dla starych śrub 20Nm+90°+90°. Dla nowych wg instrukcji: 64 Nm, poluzować, 20Nm+90°+90°; wg autodaty 30Nm, 33Nm, poluzować o 360°, 20Nm+90°+90°. Jak widzisz ostatni etap jest taki sam, więc nie ma wielkiego znaczenia którą metodę wybierzesz. Heh, ten co kolega wyżej podesłał ma to samo oznaczenie, ale jeden wałek rozrządu, i już jest inna procedura,...
Czas na uszczelnienie pompowtrysków. Co jest potrzebne do uszczelnienia pompowtryskiwaczy? 1 Zastaw uszczelek -czy wystarczy ten bez śruby regulacyjnej w zestawie? 2 Śruby do mocowania pompowtryskiwaczy 4 szt. 038103385A. 3. Czy jeszcze potrzebne śruby do "wałka" (chodzi mi że przed wyjęciem pompowtrysków będę musiał odkręcić mocowania tych wałków )...
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Ma być zgodnie ze sztuką. Czyli wał na "0" w okienku, pompa blokada 16mm, wałek zablokowany od strony wakupompy, kółko wałka poluzowane. Zakłada się pasek, naciąga napinacz na znaczek i dopiero dokręca koło rozrządu.
Tak , wszystko pięknie i książkowo lecz sztuka polega na współpracy owych kół stożkowych. Aby zapewnić dobrą współpracę trzeba zastosować tuszowanie zębów , maja się stykać na środkowej części współpracujących zębów. Owe nakrętki służą do wyznaczenia grubości podkładek regulacyjnych , mierzymy długość wystającego wałka z obudowy , poprzez pomiar suwmiarką...
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Jak silnik kolizyjny a zakładasz z wałkiem rozrządu.... Dodano po 59 Dobrze by było abyś podał kod silnika. Dodano po 1 W mojej instrukcji piszą o wkręcaniu śrub na olej. Tu mam niezbyt kompletne materiały. W pracy mogę zerknąć jak być powinno.
Silnik jednofazowy od hydroforu 0,5 kw Potrzebuję zrobić przejściówkę (tulejkę z gwintem zewnętrznym 14x2) na której będzie dokręcana tarcza szlifierska kubełkowa. Więc zastanawiam się czy zrobić nasadkę (tulejkę) fi 12 z gwintem na końcu M14, czy nagwintować wałek i tę redukcję nakręcać. Dzięki wszystkim za podpowiedzi
A może listwa bębna Ci się zawinęła? Jest umiejscowiona w pojemniku na zużyty toner (śmietniczce) dokręcanym od góry wkladu. druga możliwość to listwa dr.blade'a nad wałkiem magnetycznym (dozującym toner).Jak ją ustawisz prosto i przykręcisz za mocno, to wpija się w wałek magnetyczny - efekt taki sam. C.
Tarcza do wymiany. Albo kupiłeś krzywą, albo skrzywiłeś przy 'zjeżdżaniu'. Efekt to właśnie takie szarpanie. Zamówię nową i zobaczę jak będzie się obracała. Bo wątpię w to żeby wałek ze skrzyni był ukrzywiony. Dodano po 41 Jak kolega dokręcał docisk. W sensie jak? Włożyłem tarczę I stopnia, bolca w środek i założyłem docisk i go dokręciłem.
Oba koła można założyć tylko w jednym położeniu. Ważne jak są ustawione względem siebie przy zakładaniu łańcucha. Duże koło mogło być dokładnie dopasowane do kołnierza wałka i stąd mógł być problem dokręcenia tej śrubki-trzeba równo każdą dokręcać. Tak żeby koło dochodziło całą płaszczyzną do kołnierza wałka. Pompie trzeba było się przyglądnąć-rozebrać.
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem). Wałek rozrządu był przesunięty delikatnie żeby udrożnić kanał olejowy a potem było wszystko wyczyszczone i przedmuchane. Przed zgaśnięciem nie chodził jak by był obciążony. To się robi nagle. Odpowiedź masz źle złożony silnik 90% że łapie na panewkach...
Dzięki za odp, tu koł rozrządu się nie dokręca. W wariatorze jest taki kołek z żółta zatyczką, ale jak przyszedł nowy wałek razem z wariatorem w całości tak włożyliśmy i wariatora nowego nie rozbieraliśmy, nie zaglądaliśmy do nowego. Jedynie ten stary rozkręciliśmy. Nie wiem jak sprawdzić w nowym bez rozbierania czy ten sworzen tam siedzi, ale no skoro...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
20Ncm to spora siła jak na 600g. Wszystko zależy od wielkości kół. Takie kilkucentymetrowe powinny spokojnie chodzić. W kilku postach o podobnej tematyce podawałem dokładne wzory i obliczenia (było to ok. rok temu) - poszukaj w dziale AiR Co do wału, większość silników ma ten wał na końcu ściety troche z jednej strony. Najprostsza metoda to wcisnąć...
Takie moje przemyślenia bo nie grzebię w wózkach. 1. Nakrętkę trzeba mocno dokręcić i ma się to uszczelnić na STALOWEJ podkładce pod nakrętką i gwincie. 2. Jeśli warunek 1 jest spełniony tzn że czoło tarczy od str nakrętki może być nierówne lub sama podkładka i czoło nakrętki ma nierówność. W zasadzie uważam że nie brakuje tam części tylko za słabo...
Tak jak w linku http://serwismaszyn.republika.pl/chwyt.h... na pierwszej fotce, czyli ostra końcówka przechodząca obok igły. Teraz na chłopski rozum; z kosza w którym zamocowany jest chwytacz wychodzi wałek w kierunku koła pasowego. Na jego końcu jest umieszczona prostopadle krótka wajcha z kostką chodzącą w widełkach. Ten element jest zamocowany śrubą....
I jeszcze jedno bez pokrywy (nie zwracajcie uwagi na brud ;) Okej więc koło stożkowe poziome jest do wymiany, bo widzę, wykruszyły się ząbki, i dlatego igła na pewno się blokuje ponieważ zaczepia o chwytacz :) Dodaje zdjęcie co musisz zdemontować : http://obrazki.elektroda.pl/9573676700_1... 1. Koło stożkowe wałka pionowego (chwytacza,...
No tak. Pod schodkami masz przekładnie - dwa koła pasowe obok siebie, osadzone na osi wału gardzieli i zasprzęglone z nim sprzęgłem kłowym. Całość ściśnięta sprężyną dokręcaną wielką nakrętką. I prawdopodobnie jak się zrobi ciaśniej na hederze, gardziel zwyczajnie staje - przestaje się wałek obracać. Jeśli dymią przy tym paski, to popatrz czy zabierak...
Pytałem po co dokręcałeś śruby głowicy? Co wykręciłeś? Jak rozrząd przeskoczył to wałka nie trzeba wyciągać. I głowicy nie trzeba ściągać żeby wyciągnąć wałek (chyba). Przy połamanych dźwigniach masz pogięte trzonki zaworów i może popękane denka tłoków.
Nie kąt wtrysku tylko synchronizacje 4 grupa 4 pole ma być 0.0 chociaż są zwolennicy na -1. Jeśli poznaczysz przed ściągnięciem to masz pewne że bedzie ok ale procedura ma się tak że blokujesz wałek rozrządu (bolec 6mm,wiertło itp) potem znaczysz ładnie kółko na wale korbowym tylko idealnie (nie farbką, najepsza wg mnie ryska) potem zwalasz pasek nowe...
moment dokręcać wałek dokręcać wałek rozrządu dokręcać wałek rozrząd
zabezpieczenie skoda enkoder położenie sygnalizator przekroczenia temperatury
royal saeco vestel firmware 17mb211
Długość kapilary do lodówki Polar P Max 189/1 Amica ZZM 436l - Mrugający program, brak zmiany