Dopóki będziesz dolewał oleju, dopóty silnik będzie jeździł.
Nie dolewasz oleju do skraplacza, natomiast przy napełnianiu układu czynnikiem ustawiasz na maszynie 25-30ml oleju PAG
https://obrazki.elektroda.pl/6271183800_... Pod nr 5 na obrazku jest odpowietrznik i wlew oleju.
a nie wymieniałaś/dolewałaś oleju w skrzyni ostatnimi czasy?
Napęd jest hydrauliczny więc z tym dolewaniem oleju może być kłopot. Trzeba zobaczyć czy olej jest brany do napędu ten sam co w całej hydraulice czy jest osobny układ na to. Jeśli osobny to znajdziesz na pewno gdzieś jakiś zbiornik choć podejrzewam że jest to na jednym oleju. Co do wycieku to ciężko mi powiedzieć do czego ta śruba jest, nie spotkałem...
może serwis po montażu nowej sprężarki nie dolewa oleju do układu. W samej sprężarce mieści się 180ml winni dolać jeszcze 170ml by osiągnąć 350ml w układzie. dodatkowo trochę załączników
Witam, możliwe że jak dolewałeś oleju i sprawdzałeś poziom oleju, olej poprostu nie zdążył zlecieć do miski... A czasem olej nie jest rzadszy??? albo nie smierdzi benzyną??? bardzo w to wątpię.
(at)brathanki Napisz jak się to ma do kosztów wymiany, a w zasadzie dolewania oleju. W niektórych samochodach z lat 70-80 norma zużycia oleju była jak pamiętam 1 litr na 1000 km, co dawało wymianę poprzez dolewki dla tych co robili rocznie kilka tysięcy km, a to przecież nie jest wielkim przebiegiem.
A te 2 śruby?
Witajcie, Na dniach będę musiał dolać trochę oleju do BMW, do silnika M54. Na kartce od mechnika jest napisane 5W30, prawdopodobnie C3, bo taki jest dedykowany do tego silnika, ale nie jestem tego do końca pewien. Czy jesli w srodku bylby FST albo LL to dolanie C3 moze spowodowac jakies problemy? Pozdrawiam.
brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle. I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem Kolega chce psuć czy naprawiać? Ja polecam dobrać odpowiedniej średnicy długi kołek plastikowy by na śrubę regulacyjna nachodził na ścisk i po przekręceniu kręcił śrubę regulacyjną u mnie taki patent zdaje egzamin...
Silnik zaczyna brać olej, po rozgrzaniu się następuje uszczelnienie pierścieni i dymek znika lub się zmniejsza. Ile dolewasz oleju na 1000 km ?
Tu jest ten sam problem co z dolewaniem oleju. Zawsze ubywa. Tylko pytanie jaki poziom ubytku ,jakie koszty naprawy tego oraz jaki przewidywany czas użytkownia auta. Wtedy można kalkulować czy opłaca się uzupelniać czy dokonać naprawy.
Moim zdaniem jest to bezpieczniejszy "palnik" od patelni, nie wyobrażam sobie natomiast dolewania oleju z dodatkiem wody do pracującego :) Pytanie do Pablo: udało się koledze przerobić jakąkolwiek rakietówkę 20-40kW?
witam nie wiem jak z aku ale normalna 230 masz z tyłu zbiorniczek na olej i tam jest korek ja stawiałem pionowo dolewałem oleju zatykałem kila razy próbowałem aż nie było już powietrza i działa, olej dałem hl26 może ktoś inny coś innego doradzi
Zalewasz skrzynię olejem, wachlujesz dźwignią PRND, sprawdzasz stan oleju i dolewasz do wymaganego poziomu(całość na odpalonym silniku)
Jego agregat ten na filmie to nie dwusuw. Przecież pisał że dolewa oleju
Witam Miałem kiedyś Wołgę ,kalamitki były nawet w zawiasach drzwi.Był centralny układ smarowania układu kierowniczego,czyli przy lewej nodze była pompka która tłoczyła smar przez cały układ kierowniczy aż do gałek.W instrukcji było napisane żeby raz na 100 km nacisnąć na tą pompkę.W instrukcji było napisane żeby w razie braku nowego oleju ,stary przesączyć...
Dopóki odpala , chodzi w miarę równo i nie dolewasz oleju jak do dwusuwu to nie przejmował bym się . Tylko w dalsze podróże bym się nie wybierał.
Na 3 cylindrze kompresja rozumiem jest 10? Oleju ile dolewasz między wymianami?
Jak telepie całą budą, to świadczy o uszkodzeniu któregoś jedno lub dwóch wtryskiwaczy. (Pomocna w tych układach wtryskowy siemensa jest dolewanie oleju do paliwa 2T, co warto na początek spróbować przed demontażem.).
Najciekawsze jest to, że poza wyciekiem oleju żadnych innych problemów nie ma... Skrzynia nie zgłasza błędów, jak poziom oleju jest na tyle niski, że wyciek ustaje wtedy na zimnej skrzyni biegi przechodzą mniej płynnie... Chyba jedynym rozsądnym rozwiązaniem i najbardziej ekonomicznym będzie dolewanie oleju co kilka miesięcy???
Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
Co będzie lepsze - no i po co takie pytania. I tak jak ktoś za ciebie nie wybierze przy zakupie to kupisz złom na kółkach. Milard razy wałkowane - świeży kierowca = brak wiedzy. Fanatyków jakiejś konkretne marki Forda, BMW, Fiata, VW czy innych sobie odpuść. Dobre starsze auto = zadbane i serwisowane auto = marka bez znaczenia. Kupisz sobie jak kolega...
Ja pytam, jak często dolewasz oleju, w sensie ile go brakuje między wymianami, na to proszę odpowiedzieć. Twojego tematu o aucie nie ma, sprawdzałem. Warto, a nawet powinnaś założyć taki.
W tych silnikach padają panewki przez dlugie interwały wymiany oleju. U mnie obróciło panewki po 220 tys. Tylko olej był zmieniany nawet co 40 tys. km. Samych panewek nie wymienisz. Wał może ocalał, ale korbowód będzie uszkodzony. U siebie miałem tak że wał trzymał wymiar, wymieniłem korbowód, wyczyściłem rowki na pierścienie które zostały stare, zrobiłem...
Pozostaje dolewanie oleju. Wypije nadmiar.
Może ktoś powie w jakiej proporcji dolewac benzyne do ropy ? Na każde 10 litrów ropy, jeden litr benzyny? Dodano po 2 Myślę, że Audi z 2001r. w dieslu, będzie dobrze sobie radzić na mrozie ? (pomijawy sprawy akymulatora).
Czyli Pan nie radzi mi dolewać oleju 2T?? Czy zniszczę silnik po przez dolanie 100 ml płynu hamulcowego? To był przypadek i mój błąd
Pytanie dla speców do naprawy myjek. Mam spalinowego kranzle Profi jet B10/200 na silniku gx 200. Po sezonie zimowym przy pierwszym uruchomieniu nie było oleju 10w60 na pompie. Maszyna jest z miesiąca maj ubiegłego roku. Pracowała może 100-200rbg. 1. Czy to normalne i dolewać oleju - obecnie wezmę ją na obserwacje jaką ma konsumpcję oleju czy reklamować...
Witam, Posiadam Golfa IV 1.4 16V z 2002 r. Zastanawiam się nad płukanką silnika od firmy LM, aktualnie Golf jeździ na oleju Castrola 5W30, wymieniam regularnie co 10 tys. km, odziwo pomiędzy wymianami nie dolewam oleju. Moje pytanie, czy ta płukanka nie zaszkodzi, czy po zastosowaniu dalej lać olej 5W30, czy coś gęstszego.
Witam Wszystkich po długiej nieobecności. Pozdrowienia dla Kielc i Swidnicy Poniżej foty mojego palnika. Praktycznie wszystko z doświadczeń pablo1521 i trochę własnej weny twórczej. Dolewanie oleju do zbiornika podgrzewu nie przez pompkę lecz grawitacyjnie przez zawór kulowy zamykany siłownikiem pneumatycznym. Podgrzewanie oleju tylko do rozruchu, potem...
Sprawdzałeś jaki masz squish i stopień sprężania? Airsal moim zdaniem to są jedne z najgorzej zaprojektowanych cylindrów tuningowych na świecie. Jeśli masz wydech odblokowany lub tuningowy, to seryjny gaźnik na pewno daje za ubogą mieszankę. Seryjny dozownik ma za małą wydajność na odblokowany silnik, potrzebuje dolewania oleju do paliwa. Tak w ogóle...
Żeby było mało problemów to właśnie dolewałem oleju do innego TGX 2019 r 400 tyś przebiegu i po 4 tygodniach od ostatniego dolewania taki widok pod korkiem jak w załączniku, nie ma tego dużo ale już daje do myślenia od czego może być płyn w silniku
Nic nie płucz nic nie dolewaj wymień na 10W40.
Gdybym nie zrobił kilku takich eksperymentów to bym nie pisał. Zawsze brał po tym mniej oleju. Nawet jak tłok miał 0,5 mm luzu w cylindrze. Robione było po taniości bo to zawsze był eksperyment. Pobór oleju jak pisałem wcześniej spadał ale podstawą było ładne honowanie cylindra wkrętarką i brak naprawdę głębokich rys na cylindrze . Na te rok czy dwa...
U mnie jest równo czytałem ze te mineralne ciężko się rozchodzą ale jak silnik przez pierwsze 20 sekund działa normalnie to dlaczego przestaje się rozprowadzać boje się więcej dolewać oleju po pokazuje full a za dużo to też nie dobrze.
Jaka pojemność? Jaka marka? 2T z zasady dużo palą. Jeśli chodzi o cylinder, to byłby problem z odpalaniem i niska moc. Duże spalanie raczej zależy dużo od dyszy w gaźniku oraz od tego, jak jeździsz, czy przyśpieszasz co chwilę na pełnym gazie. Dodano po 1 Jakiego oleju do mieszanki używasz? Robisz mieszankę do zbiornika paliwa czy tylko dolewasz oleju...
Witam wszystkich. Mam pytanie zafira b 1.6 xep 105KM. Pije dużo oleju ok pół litra na 1k km. Przeprowadziłem odme do filtra powietrza aby nie zaciągała oleju, a przy gaźniku zaślepiłem czy to dobre rozwiązanie te zaślepienie? Dodam że po tym zabiegu nie musiałem jeszcze dolewać oleju, a przejechałem już 2k km
Witam. U mnie w pracy mamy m.in Fiata Doblo 1,9 JTD. Auto nie garażowane. To, że ledwo odpalał mimo 2 miesięcznego akumulatora to jedno, ale po odpaleniu chodził jakby silnik nie miał mocy. Pomogło dolewanie do oleju napędowego dodatku Castrol , zapobiegający wydzielanie się parafiny z oleju. Na razie, po zastosowaniu tego wynalazku jest wszystko dobrze....
Z tym dolewaniem oleju do diesla to legenda, która co jakiś czas powraca i zawsze znajduje zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Jak zadbasz o filtr paliwa i nie będziesz kupował ruskiego paliwa to nie musisz nic dolewać.
Dzięki za wyjaśnienie.Ciekawe zjawisko...tylko co ma to wspólnego z dolewaniem oleju do diesla? Pytanie było do kkknc-odnośnie znalezienia wspólnego mianownika dla kawitacji i smarowania olejem T2.
Nic się nie stało podejrzewam. Wiem z doświadczenia, że jeśli w manie bagnet się macza pomiędzy minimum a zero, to pompa jeszcze zasysa olej i ciśnienie w układzie będzie prawidłowe, jednak nie polecam tak jezdzić !! W manie, masz w komputerze możliwość sprawdzenia poziomu oleju. Każdemu z użytkowników zalecam zawsze tam zaglądać przed uruchomieniem...
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!).
Lejesz 5 W 30. A co do zaślepki, to tak jakby ktoś Ci koło zapasowe przyspawał.. Po podniesieniu kabiny dolewasz oleju poprzez korek w pokrywie zaworów.
Pytam o dolewanie oleju 2t,aby uniknac luszczenia sie pompy oraz miekszej pracy silnika pozdrawiam.
Nie trzeba. Tankuj na dobrych stacjach, a nie "budach" i nie będzie problemu.
Sprawdzałem rutynowo cały silnik. Cylinder i tłok były czyste, pierścienie nie zdarte/spękane, potwierdza się to tym że silnik ma niezłego kopa. Na razie tak to zostawię, najwyżej będę dolewał oleju. Dzięki za poradę.
(at)Bynak Dozownik to kwestia wygody i kosztu. W WSK by komplikował konstrukcje która była prosta i miała taka pozostać. Poza tym przy większym zbiorniku oleju nie dolewa się go tak często jak paliwa. Przy stałym składzie mieszanki oleju też pójdzie więcej bo na wyższych obrotach jest wyższe zużycie paliwa.
NIe wiem, nie słyszałem by ktoś kalibrował czujnik różnicowy poza fabryką. Dla mnie jest to nie normalne .Dolewanie oleju ?Rozumiem że to twój domowy eksperyment? A jak się mylę to proszę podać jakieś źródło że tak trzeba. A jak chcesz zobaczyć jakie ma być napięcie spoczynkowe to wejdź z parametry i zobacz co widzi ECM. Choć 2.5volta to połowa zakresu...
dla smarowania silnika i samego kompresora raz na jakiś czas dolewam oleju transformatorowego do silnika. Olej transformatorowy nie ma właściwości smarujących i nadaje się tylko do "smarowania" przekładni transformatora (jak sama nazwa wskazuje). Oczywiście, to żart, bo jak wiemy, przekładnia transformatora się nie porusza, więc nie musi być smarowana,...
Mógł być to wynik dolewania oleju zimą na mocno rozgrzanym silniku.
Jak robić remont to tylko we własnym zakresie. Bo w warsztacie raczej nie opłacalne. Magiczne płukanki przy zużytych pierścieniach i np stwardniałych uszczelniaczach na kamień nic nie pomogą. Tylko nowe pierścienie i uszczelniacze co i tak zależy od stanu tulei i tłoków. A wszystko wyjdzie po rozebraniu. Można też nie robić nic. Jak nie widać chmury...
jeśli masz w wężach niewielka ilość oleju to nic groźnego , groźne to się robi wtedy jak musisz dolewać oleju 1 Litr na 200 KM wtedy trzeba się martwić .
Audi a4 b6 czy b7 zadbane będzie ciężko, ale jak się trafi to będzie dobre. Napewno nie trafi 1.9 czy 1.8 które są w dobrym stanie. Jako drugie auto mam a4 b6 z 2.0 benzyna tą na którą wszyscy psy wieszają tymczasem poza dolewaniem oleju nic się nie dzieje. Dodano po 7 Osobiście to niekupiłbym tdi na pompowtryskach ze względu na kulture pracy która...
Nafta na tłoki na dobe Do herbaty sobie dolej tej nafty. o do Oleju że naprawa 400zl albo 1500 co się nie opłaca. Więc zezłomuj auto i będziesz miał problem z głowy. I jeszcze parę złotych dotaniesz. Nie ma żadnych cudownych chemicznych specyfików, które w trwały sposób zlikwidują zużycie oleju przez zużyty silnik. Pozostaje dolewać oleju i tyle.
Ta 10 lat ale chyba na złomie. Jedno porządne koszenie i będzie dolewanie oleju razem z benzyną.
Żadne "cudowne" środki mu nie pomogą. Szkoda pieniędzy. Dolewać oleju i jeździć. Na szczęście mały samochodzik i będzie go łatwo zholować na złom.
Punkt przelewowy może służyć jak miejsce dolewania oleju. Pompka do wlewania oleju, wężyk i ładnie wszystko wchodzi. Obok miejsca gdzie wchodzi lewa półoś jest taki punkt przelewowy, korek na klucz 13.
zapomniałem odkręcić i po paru sekundach było po agregacie delikatnie mówiąc lekko przesadziłeś, że trwało to kilka sekund. Agregaty mają zabezpieczenia termiczne od przeciążenia prądowego, jeżeli się tego pozbyłeś, poszukałeś kłopotu, który się znalazł. Silniki w agregatach maja dość mały moment rozruchowy, więc uruchamianie pod obciążeniem nie jest...
przebieg to 91tyś dodam też że ostatnio dolewałem oleju bo bagnet był suchy
Zauważyłem jedną rzecz. Gdy jadę delikatnie nic nie dymi. Na postoju gdy daję gazu do 3-4tyś nic nie dymi ani grama. A na większych obrotach tzn 5-6tyś wtedy jak wyprzedzam to wchodzi na takie obroty to wtedy jest ten ogromny taki dym. I dodatokwo gdy dam gazu na 5tyś i jak puszczę nogę z gazu dopiero ten cały dym się wydobywa. Na dodatek przy wlewie...
Czy podczas dolewania oleju nie został on gdzieś rozlany przypadkowo?
Oleju do skrzyni się nie "dolewa". Wymiana całości jest na tyle tania że to nie ma sensu. Chyba kolega kupił za drogie auto (2004 pełnoletnie) że nie ma na wymianę oleju.
wychodzi na to, że w tym silniku olej wymienia się cztery razy w ciągu 15 tyś, musi być niesamowicie zajeżdzony - powiedz włascicielowi, że jest zdolny - bowiem silniki grupy vw do olejożernych nie należą zresztą chyba w żadnym silniku taki "pobór" oleju nie jest normalny
Eeeee tam od razu kończy - jeśli to przyczyna to może jeszcze długo polatać ale trzeba się pogodzić z dolewaniem oleju.
Nie, dla mnie takie rady, to tak jakby pojechać do mechanika i na pytanie, co jest zepsute, czy na pewno jest zepsute i dlaczego się zepsuło, mechanik odpowiedział. Jestem tym mechanikiem. Diagnozuję uszkodzony silnik (router). Silnik kopci (jest podatny na ataki). Dodatkowo w tym samochodzie nie istnieją już tarcze i klocki, ogólnie brak hamulców...
Ja miałem kiedyś Fieste która miała tak zaolejoną świece. Przy normalnej jeździe nie było widać niebieskiego dymu, dopiero przy większym obciążeniu silnik zaczynał kopcić. Świece na jednym z cylindrów musiałem czyścić lub wymieniać co kilka tysięcy kilometrów. No i oleju nie wymieniałem tylko dolewałem, więc zawsze był świeży. :D
Oleju nie dolewa się nigdy, chyba że: układ rozszczelnił się, zwłaszcza gwałtownie, lub w przypadku wymiany węży, chłodnicy i innych podzespołów. Każdy wymieniany element, ma dość ściśle określoną wartość "dolewki" To nie jest zabawa dla amatora.
Post #4, 5 i 6. Skoro tylko rok to po co ruszać. Dolewaj oleju, upuszczając płynu. Czy raczej tego co tam będzie. Rok szybko mija.
Dymi na niebiesko Czyli silnik spala olej. Co ile musisz dolewać oleju? Przy wymianie oleju stosujesz płukankę do silnika? Jeśli nie, to przy kolejnym serwisie olejowym, zastosuj płukankę do silnika Forte lub TEC-2000. Na płukance Forte przejedź do 20km nie przekraczając 2500 obrotów, a jeśli kupisz TEC-2000 wzdłuż czas pracy silnika z zalaną płukanką...
tak też uczynie... a właściwie to trzeba spreżarke jakoś smarować? dolewać oleju czy coś
Ale masz jeszcze gwarancję,jak tylko pół roku wytrzymała.Ja jak zakładam pompy po regeneracji dolewam oleju Mixol do paliwa bo nasze paliwo to zbieranina wszystkiego.
Nie radziłbym dolewać oleju do dwusuwów a zwłaszcza Mixolu (rozpuszcza nagar) Jeśli już koniecznie coś dolewać to olej silnikowy najlepiej ten na którym jeździsz w ilości 100-200g na 50l.
Do Davvvi ja miałem na myśli zastosowanie silnika z piły łańcuchowej lub kosy spalinowej a przerzutki shimano nexus 7 w piaście ,a mocowanie można zrobić na przednim bagażniku ... A trzeba było się odrazu określić więc nie było by problemu. Tylko widzisz z tym rozwiązaniem i tak wiążą się dobre mocowania. Przystosowanie silnika.No i wymiana koła. A...
Nie koniecznie, w moim poprzednim samochodzie silnik 2,0 TFSI benzynza wg serwisu wymiana oleju po 15 tyś. od nowości przed 10 tyś. trzeba było dolewać oleju. Wg serwisu dla tego typu silników to standard.
a ile było na miarce przed zrobieniem tych 1000km? może już było na min więc zjadło z pół litra albo i mniej i miarka się nie macza, jeśli tylko tyle to niema co się przejmować, sprawdzać, dolewać dopiero branie oleju powyżej około litra na 500km jest problematyczne bo widać dymienie i zarzuca świece, mniejsze można spokojnie olać i po prostu sprawdzać...
Fakt Ople są olejożerne, ale samo dolewanie oleju go nie wymieni, trzeba spuścić i wymienić filtr, bo to co jest w silniku nie koniecznie jest jeszcze olejem. Jak dawno wymieniałeś?
Wyrazy podziwu za pomysł i realizację. Przypomniały mi się lata młodzieńcze, łażenie po zakamarkach organów kościoła Salezjanów w Przemyślu i szukanie który elektromagnes się zaciął i nie wyłącza piszczałki. Do tego wiązki przewodów grubsze od mojej nogi, czyszczenie styków przekaźników telefonicznych, wymienianie padających diod DZG... Dmuchawa z mocno...
Prowadnicę zaworu sprawdzisz tylko przy zdemontowanej sprężynie. No chyba że był mały luz zaworowy na wylotowym i puszczał. Inna sprawa związana z nagarem to pompujące pierścienie. Jeśli dolewa "oleju" do środka to możesz nie zauważyć ubytku:) Zdaje się że jeszcze nie rozbierałeś tylnego mostu:)
Wcale mi nie dymi, od 3 lat od kiedy go mam nie widziałem żadnego dymu. Na 20 tyś km ani razu nie dolewałem oleju a przy wymianie dolewam tak pomiedzy min a max. Na 1/2/3 biegu zdarza się przy szybkim wciśnięciu pedału gazu dławienie i szarpanie.
Nie chodzi mi o dolewaniu oleju poprzez porty pod które podłącza się maszynę. Bardziej myślałem o korku znajdującym się bezpośrednio na sprężarce (śruba z lewej strony) czyli miejsce gdzie chyba powinno wlewać się olej po regeneracji takiej sprężarki
Wg mnie najlepiej byłoby zamontować odstojnik oleju na króćcu wylotowym, zaraz przy samym agregacie, wtedy do zbiornika wyrównawczego nie będzie pluć olejem. Problem w tym, że sprężarka zasysa również wilgoć z powietrza i dolewanie oleju który zbierze się w odstojniku będzie kiepskim pomysłem, gdyż wilgoć ta będzie odkładać się razem z nim.
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem felicji 1,2, która wyżera mi olej, nie żre a wyżera. Obecnie jest Castrol 5w40 i taki też dolewam. Chodzi mi o to czy mogę dolewać jakiegoś tańszego zamiennika do obecnego 5w40? Dolewam oleju około2ll na miesiąc litr to 60zł tak że łatwo policzyć. Nie długo pewnie czeka go remont silnika ale nim to nadejdzie to...
Może i masz racje że tłok był wporządku ale wlała się woda na gorący silnik tzn podczas gdy zgasiłem silnik zalało tłoka i prawdopodobnie z pierścienieniami coś sie stało. Przedtem od wymiany do wymiany nie trzeba było dolewać oleju a teraz kopci i trzeba dolewać olej.
Czytając to, śmiem twierdzić, że nie masz pojęcia o dolewaniu oleju...
Oleju w skrzyni się nie wymienia tylko dolewa.
Narazie będę jeździł i dolewał oleju a przy następnej wymianie wleję mineralny.
Jeżeli ktoś chce dolewać oleju do agregatu niech weźmie pod uwagę że jest to gatunek oleju zwany olejem transformatorowym .(elektroizolacyjny) Izolacja uzwojenia silnika nie jest odporna na wszystkie gatunki oleju , zwykłe oleje do smarowania mogą spowodować powolne rozpuszczanie izolacji drutu nawojowego a w konsekwencji zwarcia między zwojowe i spalenie...
Jak dla mnie, to żadna wpadka (te silniki), po prostu "nowa" konstrukcja i gdzieś wszystko trza było umieścić/pomieścić! Zeimpuś elektryczne kotły w piekle to tyż nowoczesność? dla mnie to jest przerost formy nad treścią ,ten post żyje własnym życiem :D :D tzn. opisujecie własne żale i tak ma być Qrna fi, ponoć w niedalekiej przyszłości 45% ceny samochodu...
Coś za coś albo ciągłe dolewanie oleju, upaprany silnik, albo na odwrót O czym mowa nie rozumiem ,zobaczę czy są luzy na tych tulejach na osi jak są to wbiję nowe. :D mosiężne tulejki które się wybijają wraz ze sworzniem- To i tak czy siak będę te tuleje ruszał to dam nowe. :D
U mechanika nie byłem ponieważ problem sam sie rozwiązał. Nie mam pojecia jak to się stało, ale teraz nie musze już tak często dolewać oleju. Nic nie wymieniałem. Ostatni raz dolewałem olej jakieś półtorej miesiaca temu i wszystko gra (odpukać w nie malowane).
Witam, Płukanka - kupujesz preparat np.Liqui moly lub TEC 2000 te są najbardziej popularne. Dolewasz płukankę do oleju proporcjonalnie do tego ile wchodzi w Twoim samochodzie. Zostawisz samochód na biegu jałowym na ok 10min chyba że producent zaleca inaczej. Potem spuszczasz stary olej razem z płukanką a zalewasz świeży i filtr oleju też wymieniasz...
Mogą też występować zbyt duże luzy tłoka w cylindrze ( zużyty silnik) albo zużyte pierścienie tłokowe. Ile dolewasz oleju na 1000 km?
Szczerze mówiąc też myślałem po kupnie auta że mój elektroniczny pomiar źle działa ale ustabilizował się, poprostu dolewam oleju jak mówi że mało i tyle, też miałem wątpliwości czy nie będzie za dużo oleju.....ale wszystko działa, ale niedługo będę na serwisie to się dowiem czy można w tym silniku założyć bagnet. Mechanik mówił wstępnie że raczej można...
Jeśli się ślizga to do wymiany sprzęgło (Zużyte o ile nie dolewałeś oleju do wziernika koła zamachowego) odnośnie warczenia to raczej mechanik powinien określić bo może to być wiele rzeczy od przegubu po łożysko koła
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie mojego Passata. Od miesiąca zaczął głośno chodzić, odpala ładnie, równo pracuje, ale bardzo klekocze, na moje pompowtryski. Często dolewamy oleju, jakieś pół litra na dwa tysiące kilometrów, a co ciekawe, że kontrolka się zapala po dokonaniu kilku setek, od razu gaśnie, nie wiem jaki ma poziom, by puścić sygnał...
Stawiam na niewłaściwy olej w skrzyni. Zalej skrzynie pełnym syntetykiem 75w90. Masz prawdopodobnie zbyt gęsty olej bądź jest go za mało. Nie dolewaj oleju tylko wymień. Litr mobila kosztuje w granicach 40zł. Pozdrawiam
Jak masz tylko 2-3tys na auto to rób ten silnik bo za te pieniądze auta do jeżdżenia nie kupisz. Opcja 2 nie rób nic i dolewaj oleju, przez te 3 lata pewnie i tak taniej wyjdzie niż remont.
Rozrusznikiem ciezko szło, robił 3-4 obroty i nic, pozniej obracali wałem kluczem, dolewali oleju do filtra itp. Wszystko zrobione zgodnie ze sztuką jak przykazała firma regenerująca. Teraz już olej jest w magistrali, olej poszedł na turbo i walki oraz filtr, kreci bardzo ładnie. Mysle ze będzie ok.
dolewanie oleju skrzyni automat dolewanie elektrolitu junkers dolewanie
indesit zablokowany filtr elektrozaczep częstotliwość pralka uszczelni wirnik
74hc14 problem cyfral smart analogowy
Intel Core i7-3632QM - Specyfikacja i Wydajność Czy mogę podłączyć fotopułapkę TopHunt HC-300M do zasilacza 12V?