Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Czyli dyletant jesteś kompletny i nie gniewaj się, ale z takim podejściem nie powinieneś prosić o pomoc na forum tym bardziej, że jak sam twierdzisz masz zacięcie do dłubania.Gdybyś trochę czytał forum to byś wiedział, że ta pralka przeżyje niejedną współczesną konstrukcję. Szczotki za 30- 40 zł kupisz tak zwane uniwersalne a jak masz zacięcie techniczne...
Nadmierne iskrzenie i brak mocy - być może szczotki się skończyły, lub były wymienione na nowe i są zbyt sztywno osadzone w szczotkotrzymaczu. Szczotki muszą mieć trochę luzu, aby sprężyny mogły je swobodnie dociskać do komutatora. Po ewentualnej wymianie szczotek, silnik powinien popracować trochę bez obciążenia - pozwoli to na dotarcie szczotek bez...
Ale ta część która się łączy z komutatorem nie jest gładka tylko ma jeszcze jakby małe prążki czyżby na dotarcie? Te prążki nie są na dotarcie , tylko tak widać styki komutatora które podczas pracy silnika przełączają uzwojenia w wirniku.
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Niektórzy się bardzo mocno uparli na tego tokarza ale jak ktoś chce to do gaszenia świeczki może używać maszyny parowej. Toczenie i owszem ale tylko przy "poważniejszych" komutatorach. W przypadku KN4 bo myślę że o taki silnik chodzi dotarcie szczotek i komutatora za pomocą pumeksu w zupełności wystarcza. Pisałem też kilka postów wyżej że w ogóle zabawa...
Jeśli wszystko dobrze zakupiłeś i złożyłeś to pozostaje dotarcie szczotek do profilu komutatora (docierałeś?) Pozdrawiam
Szczotki ok rok po wymianie ??? Czas szybko leci :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... czy wymiana szczotek coś da wymiana i dotarcie szczotek i komutatora do oczekiwany efekt.
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Wszystkie "nowoczesne" pralki posiadają takie podzespoły mechaniczne (większość klasy popularnej, a do takiej zalicza się PA), że muszą mieć w programie wyważenie wsadu, inaczej rozlecą się... Jak chcesz oszukać takie cudo, to na nic Ci się to nie zda (typu- zmiana parametrów elektroniki). A zresztą,... Wsadź wiązkę od takiej trzydziestoletniej pralki...
Ja bym naprawiał silnik. jak kolega mnie ma doświadczenia to zlecił bym to komuś kto się na tym zna i ma odpowiednie narzędzia bo szczotki trzeba dobrze dotrzeć a komutator silnika też marto przeszlifować. Trzeba też zobaczyć jaki jest pozostały stan pralki.
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
A może dopieszczenia drobniutkim papierem ściernym wymaga tylko komutator i później dokładnego oczyszczenia cel aby resztki pyłu ze szczotek nie robiły zwarcia ? Komutator wygląda słabo. Pokusić się można o wymianę i dotarcie nowych szczotek lub uwolnienia starych (może się któraś zawiesiła) ? Autor tematu zamilkł..
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
ponieważ silnik się jara po kilku minutach Raczej przegrzewa. Jeśli chodzi o ten model 1:10 Maverick Strada XB ( i pozostałe z silnikami szczotkowymi ) http://obrazki.elektroda.pl/5214911500_1... z silnikiem szczotkowym zalecam założenie wentylatora 5V wysokoobrotowego na silnik i regulator oraz prawidłowe docieranie szczotek silnika...
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Mogłeś kupić te szczotki trochę większe (jeżeli nie było pasujących) i dotrzeć na papierze ściernym do wymiaru. Niedopasowana szczotka - źle. Zawęglony komutator wirnika - źle Pójdź do pani ze sklepu i weź takie na dotarcie do wymiaru ( tak swoją drogą dlaczego nie maja wymiaru w sklepie????) Przed założeniem szczotek przetrzyj iglaczkiem szczotkotrzymacz...
Szczotki powinny być dokładnie dotarte do kształtu komutatora, nie dotarte szczotki mogą spowodować uszkodzenie silnika.
Silnik przed wymianą szczotek należy wydmuchać sprężonym powietrzem by pozbyć się pyłu węglowego ze zużytych szczotek oraz oczyścić komutator. Nowe szczotki powinno się dotrzeć pumeksem naturalnym by się ułożyły. Szczotki są niedotarte i stąd ten dźwięk. Jeśli dźwięk nie zniknie po kilku cyklach prania to czeka kolegę ponowny demontaż silnika i dotarcie...
Szczotki dociera się pumeksem Papier ścierny nie wchodzi w grę. Tylko pumeks jak pisał kolega Gobro. https://youtu.be/ftkJ0tDF Co Obaj macie teoretycznie rację. Dlaczego teoretycznie? bo coś słyszeliście, ale nie do końca. Pumeksem, jak widać na filmie to dociera się komutator. Szczotki te powinny być fabrycznie podszlifowane. Dotarcie szczotek (prostych...
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy? Silnik stary szotki stare. Nie wyczuwał luzów na łożyskach. Nie słuchać pierdzenia. To silnik od odkurzacza do którego syn wciągnął wodę. Silnik cały...
Witam, mam nadzieję, że do dobrego działu się dopisałem. Próbuję naprawić zelmera meteora 2 z płynną regulacją ciągu. Trafił do mnie bardzo zabrudzony, bo pracował trochę bez worka. Na turbince nalepione pyłu, co powodowało głośne buczenie i drgania. Komutator ciemny, jakby przypalony ale bez wytartych śladów przez szczotki, szczotki na brzegach fioletowe....
Witam, mam TK76K573, ale bebechy prawie te same co EQ6. Problem o brakujących ziarnach pojawił się po zmianie szczotek w młynku, więc raz jeszcze wyczyściłem komutator i dotarłem szczotki, dopinając wkrętarkę do osi silnika i ruszyło.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Znalazłem :). Kąt był już dość OK fabrycznie. Dokładniejsze dotarcie spróbuję rano. Dotarcie przez włączenie pralki niestety odpada - od razu staje. Wcześniej bywało tak, że pralka stawała tylko przy starcie wirowania, teraz start zwykłych obrotów przy praniu też ją zatrzymuje (jeszcze przed wymianą szczotek). Dodano po 6 Wyczyszczę jeszcze komutator(?)...
Dla porządku - podsumowanie: Skończyły się szczotki, popalił się komutator (niekoniecznie od szczotek, może z racji wieku - pralka rocznik 1999), popaliła się elektronika (płytka, moduł na dole pralki schowany pod pokrowcem z tworzywa). Koszty naprawy: - oryginalny komplet szczotek w szczotkotrzymaczasz Electrolux - 45 zł (samodzielna wymiana) - wymiana...
Jeżeli Masz jakie takie pojęcie o elektromechanice to wymiana stojana wirnika,szczotek czy łożysk nie stanowi najmniejszego problemu.Dobrze byłoby dokładne /dotarcie/ nowych szczotek do komutatora,najlepiej to robić na obniżonym napięciu przy mniejszych obrotach i stopniowo zwiększać napięcie do maksymalnego.Obserwować iskrzenie i doprowadzić do minimum.Przy...
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Oczywiście, że można wymienić same wkłady, ale daj zdjęcia oryginalnych szczotek bo niektóre miały już sprężynki zakończone blaszką. Może jednak uda Ci się coś dobrać do Twojej pralki: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Tu sposób wymiany: https://youtu.be/R3uW749C2JI pamiętaj również...
Przyjąłem, że szczotki muszą się ułożyć, Po wymianie szczotki trzeba dotrzeć do obwodu komutatora .
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Nie tyle co przesunięcie momentów załączania, co styk. Gdy zmieniasz szczotki musisz je dotrzeć do krzywizny komutatora. Jak już są dotarte, ale się skrzywią, słabo przylegają do pól komutatora przez to ten się wypala.
Szczotki do silnika kupisz wszędzie; najwyżej, jak nie będą pasować , to sobie dotrzesz (najpierw na wymiar przy pomocy np. papieru ściernego, później pumexu, żeby pasowały do komutatora). Pozdrawiam. PS. Np: www.tme.pl
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Najważniejszy wymiar znasz. Długość tak jak piszesz trzeba dobrać tak by sprężyna nie była ściśnięta na max a tak na 80-90 %. Tak prąd przekazywany jest przez szczotko-trzymacz dlatego jest metalowy. Jest to popularne rozwiązanie w silnikach które mają mały prąd znamionowy (około 1A lub niżej). Szczotki same się dotrą do komutatora. Jedynie to można...
Jeśli silnik bardzo iskrzy, to może być uszkodzony. Delikatne iskrzenie jest akceptowalne. Sprawdź szczotki i jeśli są krótsze (węgiel) niż 1.5 cm, to wymień je. Wyczyść komutator i dotrzyj szczotki.
Pumeksem to można wyrównać komutator. Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i poczekać aż się dopasują.
Sprawdź czy pompa odpływowa nie jest zatkana, gorąca po buczeniu. Może ona jest do wymiany? Wodę odkręciłeś? Może to elektrozawór buczy? Silnik: Silnik przedmuchałeś? Komutator wyczyściłeś? Szczotki dotarte? Normalne że silnik iskrzy, szczególnie po wymianie szczotek. No chyba że iskrzy tak że mógłby służyć za światło w ciemnej piwnicy... To wtedy trzeba...
Wyczyść dokładnie komutator silnika .Szczotki muszą byc dotarte i dokładnie przylegać do komutatora.Jeżeli tego nie zrobileś to moga się zawieszać .Pozdrawiam.
Odpada, silnik sprawdzony i sprawny 100%, a szczotki nowe dotarte, komutator zeszlifowany.
10pF raczej do modelarskich silniczków, małej mocy kilkanaście wat. Tutaj raczej 47pF a nawet 0,1nF spokojnie może być. Iskrzenie pewnie od razu nie zniknie po przetoczeniu, Teraz szczotki muszą pochodzić żeby się dotarły do komutatora, kilka minut powinno wystarczyć.
Urządzenie zbudowane, przetestowane, kierunek obrotów silnika zmieniony poprzez zamianę szczotek miejscami. Urządzenie pracuje z 50-80% maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Silnik jest dość mocno obciążony (ale na pewno mniej niż w urządzeniu w którym był zamontowany pierwotnie). Urządzenie ogólnie przepracowało już kilka godzin w cyklu 15-25min....
ja napiszę od siebie że u mnie był 4 razy przezwajany silnik 63kW DC po przyśpieszeniu jego pracy ( praca tego silnika polegała na szybkim rozpędzeniu i wykonaniu np. 400 obrotów, zachamowaniu i kręceniu w drugą stronę, i tak tysiące razy na dobę) średnio wytrzymywał 1 miesiąc. Problem rozwiązany po wymianie silnika na 100kW, teraz śmiga i nie przegrzewa...
Wydmuchaj silnik napędowy z pyłu węglowego i dotrzyj komutator ze starymi szczotkami o ile naprawdę jeszcze są długie. Jeżeli nie będzie efektu to uczep się paska napędowego pralki. Przede wszystkim czy pralka wchodzi w ogóle na wysokie obroty gdy włączysz wirówkę na pusto bez wsadu?
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
Kolega pytał o komutator a nie o uzwojenie. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Jak wyżej - zamień przewody szczotkotrzymacza i sprawdź.
Ten silnik pracuje tragicznie. Koniecznie trzeba zweryfikować stan szczotek węglowych i dotrzeć je do komutatora.
Witam, na początek dotrzyj szczotki ręcznie drobnym papierem owijając go na komutatorze. Nie włączaj silnika bez turbiny!
czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje. Nie wiem co masz na myśli pisząc "prostopadle". Zdecydowanie równolegle do siebie (a ściśle w jednej osi), po przeciwnych stronach komutatora. Szczotki powinny ślizgać się po komutatorze bez szurania i klekotania....
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Szczotki powinno się dotrzeć i dopasować do komutatora przed ich ostatecznym montażem w silniku pralki. Mam nadzieję, że szczotki nie powodują teraz iskrzenia i nie doprowadzą do kolejnej awarii. Pozdrawiam.
Szczotki wymieniłem bo jedna była po prostu przepalona i rozpadła sie w rekach, silnik sprawdzany poza pralka chodzi bez zarzutów tylko w pralce cuda sie dzieją. Co może byc tego przyczyna? A szczotki i komutator dotarłeś pumeksem?
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
Witam Gdy pompa wypompuje wodę zaczyna pracować jak to wspomniałeś ,,pulsacyjnie,, , jest to normalny odgłos. Należy zacząć od wymiany paska, dotarciu -oczyszczeniu komutatora(pumeksem!) , jeśli to nie pomoże to niestety silnik do wymiany.
Przecież pisał, że wymiana szczotek była. Dokładnie jak kolega wyżej nie dotarty komutator :P
Poniżej długości szczotki 15 mm powinno się już ją wymienić. Po wymianie szczotek dotrzyj szczotki do komutatora a w tym celu będziesz musiał uruchomić silnik na krótko poza pralką co pozwoli Ci stwierdzić czy silnik jest sprawny w 100%. Skąd zamówiłeś szczotki? Jest sporo zamienników w przystępnych cenach, ale nie należy kupować tych najtańszych ze...
Witam. Pralka próbuje wejść na obroty wirowania ale po kilku sek. zatrzymuje się i słychać tylko pracującą pompkę. Czasem jest tylko jedna próba wejścia na obroty, a czasem kilka ale wciąż bezskutecznie. Zauważyłem dżwięk takiego suchego tarcia podczas pracy silnika więc wyjąłem silnik i widzę, że co drugi wycinek komutatora jest minimalnie wyższy niż...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
Jeżeli jeden z wycinków komutatora wygląda inaczej niż pozostałe oznacza to, że masz uszkodzony wirnik. Charakterystyczny dźwięk wytwarza podniesiony wycinek komutatora, który haczy szczotkę. Wirnik do przewinięcia lub wymiana całego silnika. Należy zauważyć że w takim przypadku silnik na pewno by iskrzył, a autor wcześniej napisał że to zjawisko nie...
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem? Niestety nie ! Bo widziałam ... możesz mi objaśnić mniej więcej jak to sie robi? I czemu pumeksem ? I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Mówił jedynie że jak po 5 latach to w dobrym stanie silnik i komutator . Wyczyścił ciut :)
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Wymień szczotki, dotrzyj je tak żeby były dopasowane do kształtu komutatora
Nie miałem regulatora 320A innego jak Hsp tam dźwignia gazu działała bezpośrednio przejście z przodu do tyłu. Obserwuj jak z temperaturą regulatora, jak silnik nowy to wymaga spokojnej jazdy w celu dotarcia szczotek do komutatora. Polecam zamontowanie wentylator ślizgowy 30x10 5v 7000rpm 2 przewody (5663853940)
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Wyjmij wirnik, przeszlifuj na tokarce i wypoleruj komutator. Połóż na komutatorze pasek papieru ściernego piaskiem do szczotki i dotrzyj szczotki. I zobaczymy.
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Witam. Przed montażem nowych szczotek miał kolega sprawdzić stan komutatora i go oczyścić o czym pisalli koledzy wyżej. Szczotki również powinno się dotrzeć do powierzchni komutatora . Zazwyczaj nadmierne iskrzenie wskazuje na zwarcia w wirniku silnika, ale to należy potwierdzić pomiarami. Niech kolega sprawdzi dokładnie silnik bo w takim przypadku...
Witam. Na ten temat jest kilka postów, przeanalizowałem wszystkie, proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki. Wygląda to tak. Pralka stopniowo słabła, źle wirowała itd...na sam koniec silnik zaczął wykonywać takie ruchy jak na filmie w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Sprawdziłem prądniczkę, rezystor 2,7K i triak wymieniłem...
Kolego Robo-technikal moim celem nie było to by autor tematu robił krok po kroku wszystko co jest przedstawione na filmie a tym bardziej podłączał silnika bezpośrednio pod 230V. Moim celem było to by pokazać, że jest alternatywa dla szczotek węglowych dedykowanych do danego modelu pralki. Oczywiście ma kolega rację, że podczas wymiany szczotek należy...
Dziękuję wszystkim za porady, jak wielu zauważyło problemem były szczotki - zanim dotarły przeczyściłem komutator i to też pomogło na chwilę, silnik znów miał swoją dawną moc. Prawdopodobnie bylo zbyt duzo pyłu a z kolei docisk szczotek zbyt mały. Wczoraj wymieniłem szczotki bo obecne już całkowicie się starły i wszystko działa. Tak więc w moim przypadku...
Kolego Kreślarz do tej pory żyłem w nieświadomości ,że w silniku jest kolektor.Dzięki za uświadomienie mi mojej niewiedzy.Poza tym mnie uczono ,że szczotki przed włożeniem należy dotrzec do komutatora lub pierścienia. Odnośnie kolektora w silniku - zapewniam Cię, że jest, jak najbardziej, tyle, że w spalinowym. Właśnie dyskutowaliśmy na ten temat,...
szczotki są ok - były dotarte silnik pracuje nierówno i nie ma pełnej mocy dodatkowo na komutatorze kilka blaszek zmieniło delikatnie kolor prawdopodobnie od temperatury dodam że po pierwszym uruchomieniu z tym wirnikiem (nowym) silnik pracował poprawnie iskrzenie, smrodek i nierówna praca :D pojawiła sie po jakimś czasie - kilka minut sprawdziłem wirnik...
W prawdzie nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie tych szczotek w pralce, ale z moich obserwacji wynika, że to właśnie brak dotarcia szczotek właśnie był przyczyną "fiksowania" panelu sterowania. Teraz, jak sądzę po samoczynnym dotarciu się szczotek (dostosowaniu czół roboczych szczotek do kształtu komutatora silnika), pralka jakby przestała cudowac z...
Dotrzyj szczotki by się ułożyły ładnie i pomoże to też wyrównać komutator i jeżeli nie będzie poprawy to łożyska silnika do wymiany: https://youtu.be/P3bokh-OjBg
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Jeżeli nie wymieniłeś szczotek to nie szalej z wirowaniem bo może dojść do uszkodzenia wirnika w silniku. Po wymianie szczotek również przej jakiś czas zanim szczotki nie dotrą się będzie słyszalna ich praca, ale to minie. Nie można też zapominać o oczyszczeniu komutatora przy ich wymianie.
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Mała powierzchnia styku na niedotartych szczotkach /quote] Możliwe. (at)haskinalaski Przed założeniem szczotek spróbuj je wyprofilować do kształtu komutatora. Jest też możliwe podawanie zbyt dużego napięcia na silnik. Skąd on jest zasilany?
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
W nowym sprzęcie takie iskrzenie było by niedopuszczalne, ale w w twoim przepadku nie jest to nic niezwykłego. Gdyby do mnie trafił taki silnik próbowałbym przetoczyć lekko komutator lub wymienić albo po prostu dotrzeć szczotki. Natomiast otrząsacz w tym modelu wydaje właśnie taki dźwięk.
Napewno dostanie drgań i tym podobnych po zamontowaniu do narzędzia. Czasami istnieje konieczność ( w dużych szlifierkach Bosch'a GWS, PWS między innymi, młotach udarowych czy frezarkach ) toczenia komutatora, może warto o tym pomyśleć na następny raz? Nie zawsze da się dotrzeć komutator papierem ściernym, czy nawet ostrzałkami, które można kupić. Pozdrawiam
dotarcie silnika przetaczanie komutatora silnika silnik dotarcie
technik elektryk skaner viaken zablokować moduł sterować silnik
epson pompa zestaw komputerowy
Paski informacyjne na telewizorze: EPG i OSD GRUNDIG 50 GUB 7022 - Biały ekran po wyświetleniu paska