Po pierwsze należy podać model pralki z której pochodzi silnik o który pytasz a po drugie silnik to już złom po takich perypetiach. Zamontowałeś proste szczotki czyli nie profilowane pod komutator? Po wymianie szczotek należy dokonać takiego zabiegu: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Powiadasz, że nie jest Ci żal pralki, która pracowała niezawodnie przez...
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Dokładnie jak Nares napisał, 10-20 prań i winna się uciszyć, swoją drogą obciach, by wypuszczać nowe pralki z niedotartymi szczotkami silnika. Druga możliwość jest taka, że mieli partię słabych jakościowo szczotek i sie nie uspokoi, ale reklamować coś takiego też będzie ciężko.
Całkiem niedawno jeden użytkownik zabił silnik w Bosch Maxx szczotkami z Allegro za 15 zł. Jakie szczotki kupiłeś? Chcesz żeby Ci pralka jeszcze posłużyła to kup te i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Dotrzyj komutator używając pumexu lub tego: https://szczotkiweglowe.pl/aktualnosci/n...
Szczotki należy koniecznie dotrzeć, w przeciwnym razie grozi uszkodzeniem silnika.
Szczotki należy dotrzeć po ich montażu w silniku: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=dkdcjYzu...
Dotrzyj szczotki węglowe przed montażem silnika do pralki i mam nadzieję że wydmuchałeś silnik sprężonym powietrzem przed montażem nowych szczotek: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=YISTzQNJ...
Witam! 5mm to bardzo dużo na szczotce. Masz teraz taki docisk, jak byś zamiast sprężyny, dokręcił ją śrubą. Nie można tak robić. Skoro ktoś tak zaprojektował szczotkotrzymacz ,to do niego są odpowiedniej długości szczotki. Jeżeli czujesz się na siłach, to skróć i dotrzyj te szczotki.
Nie, przylegają tylko częścią powierzchni. Dodam, że błyska tylko lewa i ona była bardziej zużyta. Jak dotrzeć? Kręcąc bębnem? Poza pralką raczej nie dam rady zrobić tego dokładnie. Użyj funkcji szukaj temat wielokrotnie opisywany na forum :wink:
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
A czy ten silnik (szczotki) nie muszą się jakoś dotrzeć? To cię nie powinno obchodzić. Z silnikiem jest coś nie tak. Gdyby to była tania chińska pralka, to można by przymknąć oko, ale ta Twoja, do tanich nie należy.
Po wymianie szczotek wszystko działa, ale iskrzy przy silniku. Czy to normalne przy nowych szczotkach? Nowe szczotki dotarłeś do wirnika?
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Zalecane jest wstępne dotarcie szczotek w silniku. Poszukaj tematu na tym forum, było opisywane wielokrotnie.
Czy przyczyną spalenia silnika może być złe uprzednio ustawienie szczotek? Pewnie że tak, a tym bardziej gdy nie były odpowiednio wyprofilowane i dotarte.
Gdzie zakupione szczotki? Silnik został wyczyszczony z pyłu węglowego i nowe szczotki zostały dotarte do komutatora? Po Twoim opisie nożna wywnioskować że silnik zakończył żywot: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-3...
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Po wymianie szczotek to normalne, bo chyba nie dotarte.
Szczotki powinny być dokładnie dotarte do kształtu komutatora, nie dotarte szczotki mogą spowodować uszkodzenie silnika.
Spróbujesz tańsze by zabić silnik? Ciekawie podchodzisz do tematu, ale kto bogatemu zabroni. Silnik trzeba wyjąć, porządnie wydmuchać sprężonym powietrzem, zainstalować dobre szczotki i dotrzeć komutator. Bez tych czynności bardzo łatwo uśmiercić silnik w pralkach BSH. Co do kabelka to kolega doda zdjęcie i będzie można powiedzieć coś więcej co to za...
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Oczywiście, że można wymienić same wkłady, ale daj zdjęcia oryginalnych szczotek bo niektóre miały już sprężynki zakończone blaszką. Może jednak uda Ci się coś dobrać do Twojej pralki: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Tu sposób wymiany: https://youtu.be/R3uW749C2JI pamiętaj również...
Czyli dyletant jesteś kompletny i nie gniewaj się, ale z takim podejściem nie powinieneś prosić o pomoc na forum tym bardziej, że jak sam twierdzisz masz zacięcie do dłubania.Gdybyś trochę czytał forum to byś wiedział, że ta pralka przeżyje niejedną współczesną konstrukcję. Szczotki za 30- 40 zł kupisz tak zwane uniwersalne a jak masz zacięcie techniczne...
A ja myślę że można je zdemontować bez odkręcania szczotkotrzymacza.To będą tego typu szczotki oczywiście nie koniecznie o tych wymiarach ale w taki sposób montowane: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Silnik i tak trzeba zdemontować z pralki, wydmuchać go sprężonym powietrzem z pyłu po szczotkach,...
Dotarłem do zużytych łożysk i szczotek w silniku. Dzięki wszystkim za konsultacje.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Trzeba było włączyć na 600 obrotów wirowanie w celu docierania szczotek. Niebieskie światło jest oznaką niedotartych szczotek. Podczas wymiany należy przyłożyć starą szczotkę do nowej bo nie zawsze kąt na czole szczotki nowej zgadza się się z kątem na szczotce starej i trzeba to wyrównać przed założeniem. Na koniec docieramy pumeksem podczas obrotów...
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
Tak, to jest normalny objaw. Po dotarciu szczotek w silniku _trochę_ się wyciszy.
szczotki wymienione i dotarte przed uruchomieniem, pralka śmiga jak nowa ;]
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Niedotarte szczotki.
Poniżej długości szczotki 15 mm powinno się już ją wymienić. Po wymianie szczotek dotrzyj szczotki do komutatora a w tym celu będziesz musiał uruchomić silnik na krótko poza pralką co pozwoli Ci stwierdzić czy silnik jest sprawny w 100%. Skąd zamówiłeś szczotki? Jest sporo zamienników w przystępnych cenach, ale nie należy kupować tych najtańszych ze...
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
(at)Kenworth 18 Panowie, nie zajmuję się silnikami na co dzień. Zanim wymienię pralkę — gdzie Waszym zdaniem mam kupić nowe szczotki? Nie sądzę, abym miał możliwości techniczne podłączenia silnika do regulowanego źródła napięcia przemiennego — dotrzeć mogę je jedynie mechanicznie przed montażem :( (at)Kenworth 18 Dziękuję. W sklepie north.pl są też...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Wyjmij wirnik, przeszlifuj na tokarce i wypoleruj komutator. Połóż na komutatorze pasek papieru ściernego piaskiem do szczotki i dotrzyj szczotki. I zobaczymy.
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Wymień te szczotki i nie kombinuj jak koń pod górę . Może się okazać że po wymianie i dotarciu szczotek stary silnik będzie pracował aż miło.
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
W prawdzie nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie tych szczotek w pralce, ale z moich obserwacji wynika, że to właśnie brak dotarcia szczotek właśnie był przyczyną "fiksowania" panelu sterowania. Teraz, jak sądzę po samoczynnym dotarciu się szczotek (dostosowaniu czół roboczych szczotek do kształtu komutatora silnika), pralka jakby przestała cudowac z...
dotrzeć szczotka pralka dotrzeć silnik silnik dotrzeć
miernik nacisk przecieka pralka przebieg napięcia przetwornica
Lokalizacja sterownika silnika w Ford Galaxy 2.3 Mk1 2002 Wideorejestrator wyłącza się podczas jazdy - przyczyny i rozwiązania