Bo kluczowe znaczenia ma tu prędkość , dlatego większość motocykli się w to ubiera.
Miejsca w których dolatuje powietrze przez airbox w silnikach motocyklowych są różnie rozwiązywane . W zależności od konstrukcji , gaźniki są zbudowane i dobrane parametrami dysz i konstrukcyjnie do danego modelu . Nie możesz wymuszać zwiększonego dolotu bo wstawiłeś gaźniki z moto który ma dynamiczne doładowanie ( przy zwiększaniu prędkości ciśnienie...
Witam. Dzisiaj odebrałem auto z tego warszatu. Powiedzieli tak: zero błędów na komputerze, sprawdzili wszystkie podciśnienia i wg nich jest ok. Logów dynamicznych nie przeprowadzali. Szef powiedział ze jak dla niego auto jest ok, moze nie tak dynamiczne jak powinno byc ale nie widzi problemu, tylko troche male doładowanie :P Powiedzieli tak ze ciśnienie...
Jak jesteście tacy ambitni i przerabiacie odkurzacze to już lepiej liczyć doładowanie dynamiczne (przy dobrym dostrojeniu skuteczność większa niż turbo)
Takie sterowanie ukł. rozrządu to przyszłość. Zwiększa sprawność silnika przez zmniejszenie strat dolotu i wylotu i umożliwia doładowanie dynamiczne dzięki całkowicie niezależnym i dowolnym fazą rozrządu! Genialny projekt!
Ludzie co wy opowiadacie? Do tego auta obowiązkowo sekwencja i koniec!!! Tam jest plastik a wymiana na inny dolot wiąże sie z jeszcze większymi problemami niż założenie 1 generacji gazu(zmiana pojemności kolektora, doładowanie dynamiczne zawirowania powietrza itp.) a wtryski gazu włoskie nierużnią się aż tak bardzo od siebie.Problem leż raczej po stronie...
Zrobisz logi to ci je opisze :) Wiesz takie przeganianie auta nic nie da. Turbo jest brudne i chwile załapie i zaraz znów się zatnie i odetnie doładowanie. edit : Dobra tutaj masz moje stare przykładowe logi z grupy 011 dynamiczne czyli sprawdzanie doładowania turbiny : http://vaglog.pl/log_107716.html pierwsza kolumna : czas druga : obroty silnika...
To auto jest po programie? Bo w sumie turbo seria czy K03s, to żadna różnica, poza może ciut lepszym wstawaniem, ale program jest programem i doładowanie w serii to max bodajże 0,6 bara. Generalnie uwalony DV i parskanie to coś takiego: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Zrób może logi dynamiczne to będzie wiadomo czy to...
1.9 TDI 90km do rozwinięcia skrzydeł potrzebuje 850mg/hub powietrza, ty masz spory zapas. Doładowanie też masz 0,9 bara, trochę późno ale jest, limitery też w porządku. Zloguj inne grupy, na przykład 001 i 004. Tam jest rzeczywista dawka paliwa i kąt wtrysku. Sprawne 90km powinno się bujnąć do tych 180-190. Hamulce możesz mieć żyleta, ale jak lekko...
Wrzuć logi dynamiczne to będzie wiadomo.
Tak to nie działa. Jeżeli program ma już w sobie odpowiednie funkcje, np Twoje draw(), to dynamiczne doładowanie mu biblioteki z funkcjami o tych samych nazwach wcale nie podmieni funkcji używanych w programie. Do funkcji w bibliotece ładowanej przez LoadLibrary program musi odwołać sie jawnie, przez odpytanie się o adres tej fukcji i wywołanie funkcji...
Musisz sprawdzić jeśli z opiętym zaworem dalej na VAGu za duże doładowanie to turbina raczej nie dobra...
Zrób jeszcze raz logi dynamiczne w poprzednich nie widać przeładowania tylko nie doładowanie z dołu, ale przed tem sprawdź sztangę turbiny jak pisze robert199.
Poszukam kogoś może ktoś mi to z czyta i się porówna wtedy będzie pewne. Jutro zrobię logi dynamiczne przepływki to będzie coś wiadomo czy seria czy dłubany, dodam ze doładowanie powyżej 5 tys. kończy się na 0.5 bara chyba że zegar oszukuje.
Dzień dobry, zacząłem się bawić EDC15 na swojej Octavii AXR, spotkałem się z następującą zagwostką. Oczywiście w EDC15 istnieje coś takiego, co nazywa się Smoke Limiter, który limituje dawkę paliwa w stosunku do masy zassanego powietrza (MAF). Wszystko pięknie, natomiast przyjmijmy pewien algorytm. Wszystko w dużym przybliżeniu. Pojemność jednego cylindra...
Mnie strasznie siępodobają dynamiczne doładowania falowe !! Niedodaja tak duzo mocy jak zwykłe turbo ale za to doładowanie jest równomierne na całym zakresie obrotów !! Druga sparawa która mni niepokoji to satrsznie lubicie się bawić komputerem pokładowym :) Pewnie lubicie czeste wizyty u mechanika :) i zwiekszone spalanie.
Witam serdecznie! Auto jak w temacie. Przeczytałem wiele tematów na tym forum związanych z podobnym problemem ale żadna nie pasuje do mojego przypadku. Otóż w aucie sprawdziłem wszystko praktycznie związane z układem dolotowym/doładowaniem. Podciśnienia ok, zaworki ok turbo - kierownice byly robione, sztanga pracuje bardzo ładnie, doładowanie ok ładuje...
Witam, mam taki problem - auto Audi A3 8L 2000 rok, 1,8 turbo silnik, moc fabryczna 150 koni po lekkim wirusie/zmianie oprogramowania na 176 i prawie 300 Nm o co chodzi? Jadąc na II biegu, małych prędkościach przy nagłym przyspieszeniu jak turbo wstaje i zaczyna się doładowanie, lekko zawsze ściągnie na bok, zdaje się na prawo. Teraz mam kilka opcji...
Jutro z samego rana ogarnę to i zobaczymy co będzie Będzie uśmiech na twarzy. Nie wiem czy dobrze z rysunku zinterpretowałeś wężyk z nr 20 - ten ma oczywiście iść do gruchy siłownika ciśnieniowego uchylającego zawór upustowy.
Jeszcze nie słyszałem żeby silnik doładowany spalał mniej od nie doładowanego. Chyba coś koledze się pomyliło. Doładowanie stosujemy po to aby przy tej samej pojemności silnika uzyskać większą moc (o około 30%) przy NIEWIELKIM wzroście jednostkowej dawki wtryskiwanego paliwa. A więc twierdzenie, że silnik doładowany spala mniej paliwa jest twierdzeniem...
Witam wszystkich , mam problem z samochodem , jakiś czas temu nie mogłem uporać się z notlauf'em . Wymieniłem zawór N75 , węże podciśnieniowe , przepływomierz na końcu zdecydowałem się na czyszczenie turbo . Efekt jest , bo zamiast przeładowania jest nie doładowanie ( jak na moje oko ) Czy mógłby ktoś upewnić mnie w mojej racji i ewentualnie doradzić...
Do stworzenia dobrego silnika od podstaw to za mało. Odkuwanie, odlewanie, obróbka cieplna, chemiczna — nie wyobrażam sobie tego w warunkach domowych. Nawet obróbka mechaniczna z zachowaniem wszystkich współosiowości, pasowań i wyważenia to jest konieczność użycia niezłego parku maszynowego. Zrobisz, to odpali i pojedzie, ale ile będzie palić, jakie...
Przepływomierz podmień i daj loga dynamicznego.
Na trzecim biegu.
Trzeba jeszcze tylko uwzględnić opory przepływu, czasy otwarcia i współotwarcia zaworów ewentualnie doładowanie dynamiczne, podciśnienie w kolektorze,zmiany temperatury i parę innych czynników i zasadniczo mamy wynik. :D Ale powiedzmy, że jest to maksymalna ilość powietrza, jaką może ten silnik przepuścić przez siebie.
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Turbo nie pompuje od dołu dopiero przy 2400 RPM osiągnęło zadane doładowanie.
Mam pytanie Jaki przyrost mocy,momentu obrotowego można by uzyskać na silniku benzynowym 2.0 16V 150 KM przy takich przeróbkach i czy to wogóle ma sens???. Zastosować 4 przepustnice zamiast jednej-przepustnice sterowane linką. *Dorobić kolektor ssący z 4 oddzielnymi kanałami dla każdego cylindra *Każdy cylinder zyskuje swoją przepustnice+filtr *Przepustnice...
Niestety jest jeden problem Tomasz. Budujac dolot z nierdzewki musisz miec dokładnie obliczona jego długość. Krótki dolot podnosi moc a dłuższy moment. Jeśli natomiast bedzie on zbyt krótki albo zbyt długi to mozemy stracic na mocy i to bardzo duzo. Dlatego IC powietrza na pewno wpłynie na wydlużenie budowy układu dolotowego co moze niestety pogorszyc...
Wydłużając sztangę, czyli popuszczam kontrę, i zgodnie ze wskazówką zegara jeden obrót tak ? I na bieżąco log dynamiczny.
oczko85 niestety to co napisałeś nie jest prawdą, ponieważ silniki wysokoobrotowe mają długie doloty, po to żeby wykożystać doładowanie dynamiczne, natomiast krótkie i o stosunkowo dużej średnicy kanały dolotowe mają silniki niskoobrotowe - co można zauważyć w silnikach V8 - i właśnie m.in. dlatego mają one moment i moc w dolnym zakresie obrotów, a...
sprawdz w grupie 10 jakie masz ciśnienie atmosferyczne podczas testu dynamicznego i daj znać
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Może być N75, wężyki owszem ale ciśnieniowe, nieszczelność dolotu, uszkodzenie MAP sensora, nieszczelność siłownika zaworu wastegate na turbinie itd. Przede wszystkim należałoby zVagować samochód i stwierdzić z czym mamy do czynienia - czy z przeładowaniem czy niedoładowaniem - czyli logi dynamiczne i odczytać ewentualne błędy.
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Nie masz nieszczelności w dolocie. Wartość MAF actual wzrasta tylko wtedy jeśli turbo ma pierwszego overboosta czyli pierwsza reakcja N75 na przeładowanie, tu akurat wszystko jest OK. Turbo faktycznie ciężko się zbiera bo potrzebuje około 3-4 sekund na prawidłowe doładowanie więc w takich przypadkach wywala się katalizator (zwłaszcza przy dużych przebiegach...
podaj kod błędu N75 jaki pokazał sterownik podczas diagnostyki, na jakiej podstawie stwierdzono słabe doładowanie - była robiona diagnoza dynamiczna ? jeśli tak to jakie były wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 a jakie wartości pokazywała przepływka w grupie 03 - wklej logi w tym temacie.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Tryb awaryjny zawsze wystąpi jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania będzie odbiegać od zadanego (w znacznej odchyłce) dłużej niż 5 sekund a jeśli chodzi o jego sygnalizowanie to niejednokrotnie jest również i tak, że sterownik silnika nie pokaże żadnego błędu związanego z przeładowaniem bądź niedoładowaniem mimo, iż takowe występuje a zwłaszcza nie...
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Turbo się wysrało? Daj błędy z vaga... I jak da rade zrobić to logi szczególnie doładowanie... ja wysralo sie turbo to logi dynamiczne nie sa najlepszym rozwiazaniem ...
Brak doładowania , turbina pomiar ciśnienia doładowania, lub dziura w dolocie , pompa nie, jakie ma wskazania na tych wolnych i podczas przyspieszania , zrób diagnoze dynamiczną , ale stawiam na doładowanie, powodzenia.
Kolejne śliczne hasło-"pełny wtrysk"... Niedługo pojawi się tekst o poldku wyciągającym "na oko" 150KM...po małym planowanku, na gazie z magnetyzerkiem. Silnik Poldolota w wydaniu Daewoo różni się zasadniczo tylko innym wałkiem rozrządu, hydraulicznymi popychaczami, dodatkowym kanałem olejowym w kadłubie, mocniejszym paskiem rozrządu i odlewanymi, zamiast...
Jakie logi? Ustawiasz tak, aby z dołu było w maksie. Jak nie rozumiesz to logi nie pomogą. Dzięki za informację, dużo pomogło, teraz już prawie wszystko wiem, więc pozostaje ten zderzak, im wyżej podciągnie tym bardziej ma doładować ?
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Mam calibre z tym silnikiem i spalanie średnie po przejechaniu ok 550-600km wychodzi 8,3 lane pod korek przed i po jezdzie.Predkości różne od 100-180, z reguly trzymam 120, po miescie max 3500-4000obr/min. Przy jednorazowym przejedzie na drodze mieszanej tzn ok 80km trasa i 20 miasto wyszlo ok 7l/100 ale predkosc 90 max 100 bez butowania,wydaje mi sie...
Poniżej 2000 obr. trochę za małe doładowanie, ale raczej problemów nie doszukiwałbym się w układzie doprowadzania powietrza. Być może jest coś nie tak z doprowadzaniem paliwa, co nie jest mierzone w bezpośredni sposób. Może o tym pośrednio świadczyć ta duża różnica w kącie wyprzedzenia zapłonu, bo jest to parametr regulowany hydraulicznie, wewnętrznym...
Byłem u mechanika, stwierdził że nie ma nieszczelności, niestety nie umiał ustalić przyczyny. Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne, pewnie nie idealnie bo droga na której je robiłem nie pozwalała wkręcić się do 4500, zresztą jak mi koło 80-90km/h odcinało doładowanie to zeby dojść do 4500 na 3 biegu potrzebowałbym kilka kilometrów prostej :). Tylko przy...
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
volvo doładowanie doładowanie silników doładowanie punkty
diody spawarce konwerter satelitarny emisja rejestrator jazdy zasilanie
piekarnik whirlpool fxvm6 delonghi alarm
Wymiary pasków do Technics RS-TR265 - szczegóły i porady Pin czujnika koła prawego przedniego ABS Ford Ka 2009