Jeżeli to jest ten czujnik przy silniku to w jaki sposób go sprawdzić, bo dzisiaj mu się przyjrzałem odpiałem pin i zapiąłem ponownie ,wygląda ok https://obrazki.elektroda.pl/6623344100_... Może coś jest nie tak z odległością tego czujnik do tej tarczy https://obrazki.elektroda.pl/7729130800_... Może powinien być bliżej....
na tym dolnym radiatorze są tranzystory sterujące silnikiem bieżni oraz mostek prostowniczy,wszystko odizolowane, chodzi o to,ze tranzystor kluczujący odparowal w wyniku usterki razem ze sciezkami, polami lut. od radiatora i wszystko mam posztukowane na kabelkach.. z uwagi na duze drgania konstrukcji musi to jakos sie trzymac i dzialać..przetrwornica...
Jak trudne (dla większości) jest poprawne złożenie urządzenia z łożyskowaniem łożyskami tocznymi niech zobrazuje autentyczna historyjka z przeszłości: Znajomu stolarz wymieniał łożyska w strugarce. Dwurzędowe wahliwe (trochę trudniejsze do montażu niż zwykłe kulkowe) "nabijał" młotkiem z użyciem jakiś rur. Nieważne... Po przykręceniu opraw do korpusu...
Ten laminat, to teraz wypaliło ? czy tak już było wcześniej ? może brakuje jakiegoś połączenia. Do sprawdzenia w obwodzie Drenu czy nie jest walnięta dioda oraz profilaktycznie bym wymienił kondensator który jest w obwodzie drgania, bo może on dostawać zwarcie co jakiś czas i w tym momencie leci ten układ. Do sprawdzenia, czy przypadkiem nie jest zwarta...
Na pusto przy v-max również bez błędu. Zauważ , że błąd występuje przy wstrząsach wywołanych bieganiem . Sprawdź wszystkie wtyczki czy nie są obluzowane . Nie bez przyczyny są zabezpieczane klejem na gorąco . Ja miałem przypadek , że gniazdo od czujnika prędkości na płycie głównej miało "zimny lut" . Przy małych prędkościach bieżnia działała prawidłowo...
A czy one nie skaczą do góry, i na dół. Na wyważarce. Wtedy żadne wyważanie nie pomoże. Bo z jednej strony opona jest wyższa niż z drugiej.Można podnieść koło na lewarku włączyć bieg i zobaczyć co się dzieje, po jednej, potem po drugiej stronie.
Nie można. Łożysko i piasta do wymiany. A w bębnie nie jest za luźno? Wybijał bieżnie z bębna czy wkładał łożysko na starą? Poza tym napisz czy zjawisko występuje tylko czy przyśpieszasz, czy jak toczysz się na luzie przy tej prędkości też wibruje? Poza tym, luz luzem, ale żeby wibrowało od tego łożyska aż tak bardzo to nie sądzę. Szybciej postawił...
Witam kupiłem auto w którym poprzedni właściciel założył opony bieżnikowane firmy Eco opony 205x55x16 sport hp auto przy 80 km/h wypadało w drgania przy próbie wyważenia 3 opony się wyważyły dobrze natomiast jednej nie dało rady miała bicie po obwodzie.przy 100 km/h bardzo hałasują gość przed sprzedażą wymienił łożyska w piastach myśląc że to one hałasują....
No to teraz pytanie co się stało z tym zmienionym łożyskiem... Czy po zdemontowaniu jest wyczuwalny "luz" - łapiąc za zewnętrzną bieżnię i próbując ruszać na boki? Czy "szumi/świszczy" przy rozpędzeniu? Zmieniałem w dmuchawach minebea nie jeden raz łożyska (6000 i 608), generalnie SKF lub NSK, bo z TME. Nigdy nie było tak, że urządzenie wróciło po kilku...
Przeguby napędowe od strony skrzyni. Można w mak rozebrać, umyć i sprawdzić czy bieżnie w porządku.
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Bardzo ciekawe info :) kolejny + Moja wina... Moja bardzo wielka wina, że polemizuje z Kolegą. To niedopuszczalne i obraźliwe i godzi w Twoją Osobę... Ale ja wyszlifuje karter - nie łańcuch - to tylko o.4 mm w aluminium. Nie planuje chyba rozpoławiać, luz jest OK, to po co, chyba żeby wymienić wał pod 49cc bo mi się mażą niskie drgania! Gdy był zalany,...
Opony mogą (ale nie muszą) mieć wpływ na drgania kierownicy. Na pewno odczujesz na kole kierownicy takie objawy jeśli: - koła są źle wyważone, - opony są nierównomiernie wytarte (np. ostrym awaryjnym hamowaniem) - warstwa z bieżnikiem nie jest równa (to typowe dla opon bieżnikowanych, tzw. "nalewek") - doszło do uszkodzenia jednej z opon (np. jeśli...
Witam chciałbym podzielić się ciężką usterką do wykrycia przy silnikach bieżni . Bieżnia Proform 500 po załączeniu starcie silnika wybijała zabezpieczenie w rozdz. 16 A . Stwierdziłem uszkodzenie w sterowniku MC 2100 tranzystora G4PC40K sterujący silnikiem. po wymianie i sprawdzeniu wszystkich ważniejszych części wraz z kondensatorami podłączyłem bieżnię...
W sobotę wyjąłem lewą półoś. Przegub wewnętrzny - krzyżak - jest ok. Bieżnie na swoim miejscu, podobnie jak igiełki. Zresztą jak obejrzałem tripod, bez igiełek w łożysku bieżnie nie miałyby prawa się trzymać na miejscu. Oczywiście trzymałyby się siedząc w skrzyni, ale miałoby to luz i z pewnością nie obyłoby się bez drgań w czasie jazdy, również na...
Felgi będą ok bo jak założe zwykłe zimowki to nie bije kierownicą ostatnio tak zmieniłem że te bieżnikowane do tyłu dałem ale strasznie mi zażucalo tyłem po zakrętach. No na tych bieżnikowanych są strzałki
Witam Wymieniam całkiem dobity przegub zewnętrzny z dużym luzem - całe osiedle słyszało że się jedzie na zakrętach. Trafiłem na używkę OEM, zawsze lepsze niż zamiennik tak mnie się wydaje. W zeszłym roku założyłem nowy Metelli i guma się już rozpada. Używkę wyczyściłem i stwierdziłem jeden większy wżer jak na foto plus kilka minimalnych. Przegub nie...
Wspomniałeś, że obraz faluje. Taki efekt występuje przy zwiększonych drganiach taśmy na skutek wadliwej pracy jednego z elementów toru prowadzenia taśmy. Może to być: - rolka tłumiąca między dźwignią hamulca taśmy a głowicą kasującą(zatarcie na styku metal-tworzywo) - rolki zabieraków(lewego i prawego zwanych również"kłami") - gumowa rolka dociskowa(łożyskowanie)...
Tak więc czekamy na kogoś z Twoich okolic. Ja niestety z Warszawy, daleko będzie, nie będę więc nikomu krypto-reklamy robić ;) Jest jeszcze jedna rzecz i możesz zrobić to sam! Zamień komplet, który masz na przedzie z tyłem. Luzujesz jeden bok auta na śrubach, podnosisz cały bok (pożycz od kumpla drugi podnośnik) i zamieniasz koła miejscami. Potem drugi...
Co do wspomagania to jak zaglądałem to płynu to był cały czarny właśnie, czarny ze zniszczonych uszczelnień układu. Oczywiście go musisz wymienić, ale zdaje się, że to już za pózno. Może poprzedni właściciel samochodu miał z tym kłopoty i dodał jakiejś mikstury, która zniszczyła gumę. Dodano po 3 mogą mieć wpływ na takie zachowywanie się kierownicy...
Nic nowego. Proponuję na początek lekturę: 1. [url=http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA... 2. [url=http://prema.com.pl/serwis-technicz... 3. [url=https://komag.eu/files/MG/2006/2/MG... Ogólnie: Metoda polega na analizie widma akustycznego dźwięku łożyska i wydzieleniu harmonicznych...
Dziękuję za rady.Temat ten kiedyś poruszałem.Wracam do niego z tego powodu,że nowe paski 6pk925,a wymieniłem ich 4 sztuki w ciągu 8 lat,w tym samym aucie,po miesiącu zaczęły piskać przez czas grzania świec żarowych.W zimie z natury rzeczy jest to czas dłuższy.W tej chwili po nagrzaniu silnika luz paska,na wolnych obrotach,widać w postaci drgań pionowych...
Czy problem wciąż jest aktualny? Nie bardzo rozumiem: drgania styków powodują gubienie impulsów? Spodziewałbym się, że wygenerują dodatkowe. Tak problem jest aktualny. Być może wszystko liczy się dobrze. Więc tak: zmierzyłem dokładnie ile impulsów przypada na metr bieżący bieżni. Wyliczam wszystko w programie i efekt jest taki że prędkość pływa. Sprawdzałem...
Witam. Kupiłem autko i jeździłem z 2 tygodnie i było ok. Kupiłem używane oponki z ładnym bieżnikiem, odprowadziłem auto na instalacje lpg i dziś jak wracałem słychać takie ciche "łup" "łup" tak jakby z koła prawego przedniego i delikatne drgania na pedale gazu. Kierownica nie ma drgań. Ktoś się orientuje co to może być?
Sprawdził bym czy nie ma bicia na obwodzie koła . Na podniesionym aucie kręcąc kołem sprawdź czy w którymś miejscu nie ma "uskoku" . Można coś przystawić blisko bieżnika to będzie widać. Jak jest 2,3 mm dołka to wyważanie tego nie naprawi. Od jakiegoś czasu jeżdżę bez ciężarków pilnuję tylko by felgi były idealne oraz opony i jest dobrze. Jak miałem...
że powinny one posiadać koszyk na kulki z polimeru/poliamidu? Żeby w razie uszkodzenia łożyska koszyk rozpadł się na drobne kawałki dzięki czemu nie uszkodzi tłoka.... Czy to prawda? Jakie jest oznaczenie tego łożyska? Jak napisał ojdyr, "urban legends" są nie do pokonania... :cry: Czy ten pan sobie wyobraża co się stanie jak taki koszyk (poliamidowy)...
Hej, mam dziwne objawy.. Jak jest ciepło, chyba to wszystko się dzieje.. Samochód zachowuje się dziwnie, jakbym miał źle wyważone koła, ale to nie to, bo sprawdzałem, krzywe felgi też nie, opony w normie, jeśli chodzi o bieżnik i napompowanie. Dziś jechałem samochodem i przy hamowaniu lekkim z 90/h do 40 to samochód zachowywał się, jakbym złapał gumę...
nawet najbardziej jajowate ósemkowate czy kwadratwe koło można wyważyć. przedewszystkim koło powinno być okrągłe, a niezawsze jest.często Wystarczy popatrzyć jak koło jest na wyważarce czy obrys bieżnika nie wykazuje bicia, zwłaszcza w płaszczyźnie prostopadłej do osi . Ja zawsze zwracam na to uwage,i niewiem dlaczego wulkanizatorzy - nigdy ??
Ja pomimo wymiany całych kół nada "walczę" z tym problemem, co ciekawe najbardziej bicie, drgania są odczuwalne po dłuższym postoju auta na pierwszych kilometrach... mam taką teorię jak kolega "marszałekkom", ze przez jakieś luzy w zawieszeniu/ układzie kierowniczym minimalne niedoważenie kół powoduje te drgania/bicie, dlatego koła na maszynie mogą...
Niestety ale to nie pierwszy i ostatni raz. Wielokrotnie się spotkałem że Polskie opony (kormoran i dębica) nie wytrzymały nawet do połowy bieżnika.
Witam. Na początek napisze jak to się zaczęło, a wiec: kupiony samochód, zbliża się zima, nowe opony, ale przy zmianie na letnie pokazali mi te nowe zimowe opony i od wewnętrznej strony nie było już bieżnika, wiec mi powiedzieli że zbieżność muszę ustawić, a że pieniążków nie było to się trochę jeszcze na letnich jeździło i tak samo się prawie stało...
Cześć koledzy, potrzebuję Waszej pomocy z następującym problemem. Auto Peugeot 508 z silnikiem 1.6 HDi i przebiegiem 90 000 km. W czasie jazdy w przedziale prędkości 80-90km/h odczuwalne lekkie wibracje/drgania na kierownicy, które po przekroczeniu mijają. Im bardziej nagłe jest przyśpieszenie tym wibracje są bardziej odczuwalne, przy powolnym przyśpieszaniu...
guza widać gołym okiem. Guz = opona do kasacji (moze wystrzelić w czasie jazdy z wiadomym skutkiem). 400 zł = trochę podejrzanie tanio. 1. Obejrzyj dokładnie opony - czy są równomiernie zużyte? czy bieżnik na całej powierzchni ma jednakową głębokość? czy boczne powierzchnie są gładkie (tzn bez jakichś pagórków) 2. Wyważ je - przy wyważaniu wychodzą...
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Ja bym kombinował w kierunku pomiaru naprężeń w zawieszeniu, przy pomocy czujników tensometrycznych. W zasadzie niewykonalne, gdyż do systemu pomiarowego należałoby wcześniej wprowadzić takie dane, jak balans koła, dane o nierówności bieżnika, a wszystko zepsułby choć mały kamyczek w nim. Idealne warunki do pomiaru w tym wypadku musiałyby być posunięte...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Witam, zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy : - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu. - stukanie i ogólne drgania...
Jeśli bieżnik zużywa się bardziej po bokach, to może to być wina niskiego ciśnienia w oponach. Jeśli opona zużywa się w tytułowe ząbki, to jest to wina amortyzatorów, a właściwie tłumików drgań. Nie stawiają oporu i resor odbija koło od nawierzchni jak Jordan piłkę do koszykówki..
Witam -oponki ? czy sa nowe? moze kos troszkę zaszalał lub ostro chamował i koło jest wywazone ale jest nie równy bieznik i to przyy duzej pretkosci moze wychodzić, [url=http://www.oponeo.pl]tutaj masz spory wybor i tanie opony. geometria kół moze tez byc przyczyna, byc moze sa jakies bardzo małe odchylenia(wada fabryczna)
A ja bym nic nie słuchała tylko od razu na to pojechała: https://obrazki.elektroda.pl/5100689500_... Ten test w SKP kosztuje grosze 20-30zł i na upartego da się nawet dość mocno skręcić kołami przy bardzo małej prędkości. U mnie w taki sposób w 2min zdiagnozowali uszkodzenie tłumika drgań skrętnych na półośce i przy okazji poduszke...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
wyświetlacz bieżni silnik bieżni moduł bieżni
zablokowany młynek krups piecyk termet aero2 udostępnianie
Strojenie zera detektora FM w radiu Menuet UKF Jak przywrócić historię połączeń na iPhone i Android?