Witam. Przeguby do weryfikacji. W pierwszej kolejności wewnętrzne ale i też na zewnętrzne popatrzeć. Jeżeli luzu jeszcze nie widać. Rada starego mechanika. A pomogła nie raz. Doładować 100% więcej smaru w podejrzany przegub. Po około 100km sprawdzić czy wywala pod gumami smar. Jak tak to ten winny. Stosowane nie raz i zawsze trafiało w diagnozę. Pozdrawiam.
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
Pojeździj po parkingu slalomem ze skręconymi kolami raz w prawo i w lewo bo być może zaraz się rozleci przegub i szkoda jechać na trasę. A jak nic się nie stanie to wracaj z prędkością 60km/h.
Jeżeli koła będą ok to zostają tarcze, mogą być niewyważone lub zamontowane nie w osi. Miałem podobny problem, pomimo kilkukrotnego wyważania całych kół ciągle drżała kierownica. Z racji tego że nie miałem w pobliżu zakładu wyważającego koła na samochodzie a planowałem w niedługim czasie rozstać się z samochodem to poradziłem sobie z problemem trochę...
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
No i jest jeszcze taki drobny element, jak sprawdzenie grubości tarczy przed założeniem nowych klocków. Jeżeli tego nie robiłeś, to faktycznie mogłeś przecholować.
Mogą też być zyżyte tuleje na wachaczach. Miałęm taki problem i po wymianie pomogło.
Po obu stronach mocowanie drążka powinno wyglądać identycznie. A jak wygląda zbieżność.? Ciacha opony? Czy auto bite? Prawdopodobnie widać też, że koło kierownicy jest założone jakby niedokładnie na frezach ( czytaj krzywo )
Sachs czy LUK Ja bym brał SACHS.
avireus i co było przyczyną tych drgań bo mam tak samo?
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Ktoś ogarnął ten temat bo mam to samo
Bardzo możliwe że masz bicie na tarczach hamulcowych.
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Sworznie, łożyska amortyzatorów, poduszki silnika do sprawdzenia. Jezeli przy przytrzymaniu kierownicy w skrajnym skręcie drgania po chwili ustają ,przyjrzyj się poduszką silnika.
Witam, kolego czy udało się ustali przyczynę drgań kierownicy mam ten sam problem, nowe tarcze drugi komplet kół i jest to samo, koła wyważanie po dwa razy i nic...
Hej, mam ten sam objaw, jak naprawisz to daj znać na forum lub na priv co było przyczyną
Po co zakładasz i w dodatku prowadzisz dwa takie same tematy. Masz do sprawdzenia centrowanie kół. Mówiłeś wcześniej że zaglądałeś tylko przez kapsla i jest dopasowana do piasty. Słuchaj no: nigdy w życiu więcej tak nie rób.
Witam. Posiadam kierownice Thrustmaster T80 Ferrari 488 GTB i mam z nią problem. Kierownica podczas skręcania czy to w lewo czy prawo lub jak nie ruszam kierownicy dostaje drgania widoczne na filmie. Wymieniłem potencjometr na taki sam nowy i nadal jest tak samo. Nie raz drgania są małe jak na filmie a nie raz kierownica mocno skacze i wraca do momentu...
tak, koła proste, wyważone na nowo
Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione. Oba przeguby również. Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże.
Jeśli opony dobre to najczęściej winne są tarcze hamulcowe. Wentylowane tarcze hamulcowe po mocnym hamowaniu np. przy zjeździe z góry i wjechaniu do kałuży wody ulegają powolnemu pękaniu na żebrach. Po pewnym czasie tarcza się rozwarstwia ,Staje się w jednym miejscu minimalnie grubsza i ociera przy każdym obrocie koła o klocki - stąd te drgania. Po...
Co do pierwszego pytania to bardzo możliwe, że zapowietrza ci się układ kierowniczy. Do sprawdzenia szczelność połączeń na przewodach do wspomagania zarówno gumowych jak i metalowych.
Z Twoją wiedzą to nic z tego nie będzie, ewentualnie serial na 40 repostów. Co sam robisz w tym samochodzie? Pytasz o porady ale które z nich sam będziesz wprowadzał w życie? P.S. Nie o luzach na piastach tu mowa kolego...
Witam. Długo nie pisałem, byłem na długim urlopie. Udało mi się naprawić drgania. Kupiłem zestaw naprawczy do tłoczków i płyn hamulcowy . Tłoczek z prawej strony był "zasyfiały" , po wyczyszczeniu i wymianie płynu hamulcowego moje problemy znikły . Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
Mały update, wpadły letnie koła na 17 calach, założone 2 nowe opony, wszystkie koła na nowo wyważone, są proste. Jest gorzej niż na 16 calowych zimówkach, kierownica drży znacznie bardziej, drgania nadwozia też są bardziej odczuwalne. Nakłania mnie to do sprawdzenia łożysk i piast.
Tak na zakończenie dyskusji, tarcze i klocki budżetowe, zabiegi przy montażu rodem z ruskiego szpitala (tarcza listkowa????????) Szereg błędów przy montażu, które niestety uniemożliwiają wydanie sensownej opinii. Pytania, trzeba było zadawać przed montażem i zakupem części.
A poduszki silnika nie przyszło ci to do głowy ? poduszki skrzyni biegów .
Opony mogą (ale nie muszą) mieć wpływ na drgania kierownicy. Na pewno odczujesz na kole kierownicy takie objawy jeśli: - koła są źle wyważone, - opony są nierównomiernie wytarte (np. ostrym awaryjnym hamowaniem) - warstwa z bieżnikiem nie jest równa (to typowe dla opon bieżnikowanych, tzw. "nalewek") - doszło do uszkodzenia jednej z opon (np. jeśli...
W momencie kiedy drży ci ta kierownica wyczuwasz lekkie pulsowanie pedału hamulca ?
Jak masz alufelgi i tuleje plastikowe to centrowanie koła na piaście , wymień tuleje centrującą alufelgę.
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
Ja np.przy kazdej zmianie tarcz na nowe,udaje sie do dobrego tokarza w celu sprawdzenia ich w tokarni.Luzy w ukladzie jezdnym nie moga wplywac na drgania podczas hamowania.Gdyby mialy by wplyw drgalo by non stop.
Witam, potrzebuje pomocy może ktoś będzie coś wiedział bo ja i mechanik nie mamy już pomysłów na ten problem. Problem dotyczy tylko i wyłącznie drgania kierownicy w zakresie 85- 98km/h, samochód to opla omega sedan 99r, które jest już stare ale bardzo zadbane i mocno dofinansowane. Odkąd mam ten samochód (12 lat) praktycznie od początku towarzyszyły...
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie moim tematem :) Powiem tak Koncowki z drazkami mam nowe,wahacze dolny prawy nowy,w lewym wymieniona tuleja. Tarcze przetoczone przez goscia ktoremu ufam,toczyl w innych autach i bylo idealnie. Wal sprawdzony ,zbierznosc zrobiona . Opony z felgami wywarzone na hunter z testem drogowym . Felgi mam oryginalne od e39...
Spróbuj firmware update mode. Odłącz usb, trzymaj guzik żółty i xbox i wtedy podłącz usb. Wykonaj zalecenia z instrukcji aktualizujac firmware. EDIT Tutaj opis usterki jednego z mosfetów: https://www.reddit.com/r/simracing/comme... Może to być fizyczne uszkodzenie. Sprawdź kierownicę w innym pc.
Płyn sprawdzałem, pompa nie wyje. Jedno co znalazłem to masa wyrównoważająca na półosi latała. Wywaliłem ją jak była drgało cały czas teraz 70% drga 30%ok
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
Koła na próbę podmienione, ale jeśli nie były dawno wyważane to też mogą powodować drgania przy prędkości około 80-90km. na godzinę. Jeżeli drgania są przy mniejszych prędkościach to wina kół odpada.
Witam podczas skrętu lewo prawo mam drgania kierownicy . Dodam że olej od wspomagania był wymieniony A problem dalej jest miał ktoś podobne objawy ? Czyżby pompa padała ? Passat b5 fl .2.0 benzyna .
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
Problem rozwiązałem oddając produkt na gwarancję. Zamykam.
A czy one nie skaczą do góry, i na dół. Na wyważarce. Wtedy żadne wyważanie nie pomoże. Bo z jednej strony opona jest wyższa niż z drugiej.Można podnieść koło na lewarku włączyć bieg i zobaczyć co się dzieje, po jednej, potem po drugiej stronie.
Usterka naprawiona. Znów mieliście racje, opona była wybrzuszona
Pomierzy mi jeśli ten czujnik jeśli mam tarcze nacinane
100% bezwypadek, spróbuje tak zrobić... Dodano po 4 jak by to były poduszki to wydaje mi się że drgania przechodziły by na cały samochód, a ty drży tylko kierownica...
Może - jeśli przez to co po niej zostało tarcza nierówno przylega do piasty. A sprawdź luzy na kołach?
witam, mam podobny problem z arosą silnik AER 1,0 L 50 KM 11.1997 pierwszy właściciel,aktualnie przebieg 150 tys , problemy zaczęly się ok. 1,5 roku temu w zimie dni im zimniej tym gorzej: pali bez problemu, obroty ok. 1000 po chwili ok 20-30 sekund gdy obroty zaczynają spadać ok. 800 wyraźnie przestaje palić na któryś cylinder szarpie całym autem z...
]Dodam na koniec jedną ważną rzecz, zauważyłem, że te drgania zaczynają występować w raz z nagrzewaniem się silnika Może, chociażby wtryski które na zimnym pracują na ssaniu czyli dostaje ciut większa dawkę paliwa. Po nagrzaniu obroty spadają i być może któryś wtrysk się przywiesza. Są to oczywiście tylko teorie bo u siebie mam a raczej miałem to samo....
kierownicy drgania wibracje drgania kierownicy drgania kierownicy jazdy
przednia klapa pompa wodna schemat zestaw mieszający podłogówki
TypeError: Nie można odczytać właściwości undefined w JavaScript Ciśnienie wstępne w naczyniu przeponowym dla pieca węglowego 10kW