jeśli jeszcze nie znalazłeś przyczyny tych drgań sprawdz sobie czy łapa poduszki mocowania silnika ma dostateczny luz od np. obudowy kolumny amortyzatora może to być niewielki punkt styku z karoserią a trudny do zlokalizowania i męczący miałem coś takiego u siebie i mechanik już szukał winy nawet w skrzyni biegów gdy uprzednia wymiana półosi nic nie...
(at)rospier Nie do końca zrozumieliśmy się. Zbyt częste palenie się żarówek gdy napięcie jest w normie (przyjmijmy od 14,0 do 14,6) spowodowane jest zbyt dużymi drganiami. Drgania mogą powstawać od uszkodzeń mechanicznych rwefektora, uszkodzeń jego mocowań lub źle zaprojektowanego nadwozia (tu doskonałym przykładem jest i30). Kupowałem droższe, tańsze...
ale chodzi mi o to czy nie oderwie mi się tam nic. Tego to nawet wróż Maurycy nie przewidzi... To jest układ kierowniczy, więc jeden z najważniejszych układów, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy...
Koła wyważone. Mam dwa komplety kół zimówki i letnie. Oba komplety wyważone i na obydwu pojawiają się drgania.
skoro tak to mysle ze wymiana poduszek wystarczy a lekkie szarpniecia są normalne
Po co zakładasz i w dodatku prowadzisz dwa takie same tematy. Masz do sprawdzenia centrowanie kół. Mówiłeś wcześniej że zaglądałeś tylko przez kapsla i jest dopasowana do piasty. Słuchaj no: nigdy w życiu więcej tak nie rób.
typowe dla sharana-prawa półoś
Na początek niech sprawdzi na kanale mocowanie silnika i zawieszenie. Dodano po 31 Nie wspomniałem że np. chwilowe drgania mogą być spowodowane załączaniem wentylatora z oberwaną jedną z łopatek i jeszcze wiele innych rzeczy, wiele poważniejszych, tarcza sprzęgła, docisk itp.
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim Saabem 9-3 2.2TiD 2003rok, przy jeździe z prędkością około 90km/h i w góre, zaczynaja sie drgania przenoszace na nadwozie. Przy podniesionym samochodzie i bez koła z prawej strony sa wibracjie ktore sie przenoszą.. wymieniłem zarazie łożysko podpory i jest troszeczke lepiej ale nie mogę dość co ztwarza te drgania.....
Witam. Proszę o pomoc. Podczas dodawania gazu na 3,4 lub 5 biegu samochód wpada w jakieś dziwne drgania. Jeżeli puszczę gaz problem zanika. Opony są nowe i wyważone osie są sprawdzone. Przeguby także. Poduszki silnika i skrzyni także. Łapa długiej osi także. Jeżeli ktoś kiedyś miał taki problem proszę o radę bo jak na razie kilku mechaników nie dało...
zaczal bym od sprawdzenia rozrzadu, falowanie moze powodowac takze nastawnikw pompie, jaka ustawiona dawka?- komputerem mozna skorygowac, ale trzeba znalezdz przyczyne, drgania ingeruje silnik na postoju a nie zawieszenie-jezeli juz to lapy silnika. i najbardziej blache kiedy zmieniany byl filtr paliwa. pozdrawiam
Witam otóż mam problem z moją laguna 1 2.0 8V,gdyż podczas przyśpieszania czuję minimalne drgania kierownicy lewo, prawo także na postoju są wyczuwalne drgania nadwoziem. Byłem u mechanika i sprawdził mi koła,przeguby,półosie,poduszki silnika wymienił łożyska w kołach a drgania nadal występują. Bardzo proszę o pomoc
Mały update, wpadły letnie koła na 17 calach, założone 2 nowe opony, wszystkie koła na nowo wyważone, są proste. Jest gorzej niż na 16 calowych zimówkach, kierownica drży znacznie bardziej, drgania nadwozia też są bardziej odczuwalne. Nakłania mnie to do sprawdzenia łożysk i piast.
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
Ok. Jutro to posprawdzam. A czy moze to mieć zwiążek z pompo-wtryskami? np. ze któryś sie zacina albo cos?
Jedno zostało ustalone poduszki firmy FEBI BILSTEIN ("germany") to mega dziadostwo Niestety za poźno ale sobie obejrzałem komentarze oto one: Powoduje większe drgania i rezonans nadwozia niż stara 7 letnia poducha. FOCUS mk3 1.5 120 Km. Zwrócono Trochę twarda wyraźnie odczuwane drgania na kierownicy produkt dobry jednak orginał bardziej wytraca drgania...
Jak to drgania całego nadwozia to raczej dalej coś z napędem.A poduszki skrzyni,silnika jak?
Co ciekawe, zanim zaczęły się drgania na kierownicy to najpierw czułem delikatne drgania nadwozia (przy hamowaniu). Wszystko na przestrzeni jednej 50km trasy.
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Nie napisałeś jakie konkretniej są te niskie obroty. Obroty biegu jałowego mają przeciętnie wartość 600 obr/min dla silników gaźnikowych i 800-900 obr/min dla silników wtryskowych. Poniżej tych obrotów będzą odczuwalne drgania nadwozia wywołane za niskimi obrotami. Silnik nie musi mieć wypadających zapłonów, może po prostu mieć np.źle wyregulowany (...
Problem: zanikające i pojawiające się wibracje nadwozia i kierownicy, najmocniej odczuwalne powyżej 110km/h do 140km/h Opony sprawdzone i wyważone, zresztą na innym komplecie jest to samo. Poza tym gdyby przyczyną były opony raczej drgania występowałyby cały czas. W zawieszeniu nic nie ma niepokojącego. Geometria również ustawiona. Możliwe że to przegub...
Witam obecnych jest problem z moim autkiem .posiadam vw lupo1.4 44KW i mam problem z .wibracje nadwozia odczuwalne np. w trakcie gwałtownego przyspieszania na niskich obrotach (duże obciążenie silnika) drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów w trakcie postoju na biegu neutralnym („na luzie”) wyraźne szarpanie nadwoziem auta w momencie...
Nie musi być coś luźnego. Obejrzyj wydech od spodu może jaka część wydechu jest b. blisko jakiejś części nadwozia i ona w czasie jazdy styka się z autem stąd te drganie.
witam to jest ciężarek niwelujący drgania silnika ,zastosowano go aby zmniejszyć drgania na nadwozie ,myślę że można go kupić jedynie używany
Nikt nic? Zauważyłem że te skubniecia zdarzają się coraz częściej a ale zdarza się że nieraz nie ma wcale (rzadko kiedy)
Co do falowania auta Koła na wyważarkę. Niektóre warsztaty, oferują doważanie kół na samochodzie. Robi się to bez zdejmowania koła. Auto wystarczy unieść na podnośniku lub wjechać na specjalną rolkę. Niweluje to wibracje kierownicy i nadwozia spowodowane niedoskonałością półosi lub innego elementu, który obraca się podczas jazdy i może wywoływać drgania...
Posiadam dokładnie takie samo autko i z autopsji mogę CI powiedzieć, że problem jest w wyeksploatowanych poduszkach silnika i/lub skrzyni jak to kolega we wcześniejszym poście słusznie zauważył. Radzę nie lekceważyć problemu jeśli drążek zauważalnie lata przy dodawaniu i ujmowaniu gazu bo skończy się to wymianą nie tylko poduszki skrzyni ale i złącza...
Witam . Mój problem jest taki przy volvo v70 mk3 2008r 2.4 d5 185KM automat od 100km/h zaczyna wibrowac nadwozie . Przy przyspieszaniu zaczynaja sie wibracje i jak puszcze pedal gazu nasilaja sie , ponizej 100km/h drgania ustaja . Auto ma wymienione dwie polosie ,nowe zawieszenie przod ( koncowki drazkow +drazki kierownicze , nowe sworznie wahacza+tulejki...
zauwazylem ruszajac kolem do siebie i od siebie ze czuc luz na calym amorku takze mysle ze top moze byc lozysko amortyzatora Dodano po 43 zauwazylem ruszajac kolem do siebie i od siebie ze czuc luz na calym amorku takze mysle ze top moze byc lozysko amortyzatora i moze ono powodowac drgania i gluche odglosy?
A wiec tak. To bulgotanie to są drgania osłony termicznej nad tłumikiem. Osłona ta jest nitowana / przykręcania do nadwozia i jest jakościowo i wytrzymałościowo podobna do jednorazowej tacki od grilla. Wkurza, ale da sie jeździć. Jak chcesz naprawić to trzeba zrzucić tłumik i wymienić lub lepiej umocować daną osłonę. Po za tym widzę większy problem....
Dzięki wielkie - pukanie w klucz łącznie z obrotem pomogło - śruby puściły:D. Jednak problem pozostał. To lekkie drgania czy kołysania nadwozia na wolnych obrotach. Może to cecha Renault. Cewki są Denso obejrzałem i ich stan wygląda na idealny. Inaczej z jedną z wymienionych świec - same elektrody są zdrowe ale już jej górna część nosi ślady jakby rdzy(zdjęcie)....
Aż takie drgania kierownicy od tłumika?????! Cały układ ma zaledwie pół roku więc raczej bym go wykluczył. Zawieszenia gumowe tłumików na miejscu i całe, łączniki ok, wątpię by to był któryś z tłumików ale sprawdzę to jutro raz jeszcze. Dodano po 1 Przykładasz dwa palce do nadwozia blisko poduszki i czuć czy się wibracje przenoszą. Zerknę raz jeszcze...
Tak, ale zwróć uwagę na ilość miejsca. Obawiam się, że gdybym zrobił taką ,,kostkę z króćcem'', nie wkręcę jej w miejsce czujnika. A mocowanie jej na kolanku, jak ma kolega ze zdjęcia, to głupota. Kolanko jest przeciężone (dużo na nim wisi + drgania silnika + jazda po dziurach), jak pęknie to silnika nie ma. Myślałem też nad solidym przykręceniem kostki...
A jeśli pisze, że są na sprzedaż amortyzatory gazowe to mam myśleć, że one są gazowo-olejowe? np.: http://www.motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,p... Dodano po 9 Znalazłem ciekawy artykuł. Amortyzatory Opis Jednym z podstawowych elementów zawieszenia pojazdów...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Drgania nadwozia,deski przez koło alternatora?A może na trzy gary chodzi?
Bardzo często źle ustawiona rura wydechowa powoduje drgania nadwozia. Sprawdź wydech.
Najlepiej do stałych metalowych elementów nadwozia, bardzo dobrze przenoszą drgania. Przyczepiaj za pomocą opasek zaciskowych, dodatkowo żeby się nie ześlizgiwał można owinąć taśmą. Dwustronne tasmy klejące redukują drgania. W okolicach kolumny kierowniczej jest bardzo dobrze i działa bez zarzutu. Nie musi to być bespośrednio na kolumnie. Wstawiono...
Sprawdź czy lampka oświetlenia wnętrza również ma ochotę wtedy się zapalać? Oceń kąt otwarcia drzwi przy którym dochodzi do zapalenia lampki i czy możliwe jest by o taki kąt odchyliły się przy drganiach nadwozia.
Właśnie podobna historia rozkminiona : migająca kontrolka długich ,wskaźnik paliwa pracujący po wzbudzeniu puknięciem palca w deskę i kontrolka przegrzania migająca momentami w takt drgań nadwozia. Po rozebraniu licznika usunięcie (matowych ) i spękanych lutów -wszystko wróciło do normy. Szukać zacząłem oczywiście w tej niewłaściwej kolejności:D .
Czy podczas zmiany 2 poduszek wyregulowano położenie silnika, które podczas eksploatacji auta z uszkodzoną 1 z poduszek mogło się przestawić. Sprawdź stan pozostawionej "starej" poduszki skrzyni biegów. Czy jesteś pewien, że układ wydechowy np. oberwane wieszaki lub niewłaściwe ich zamienniki, nie są sprawcą drgań nadwozia. Czy silnik jest w dobrej...
Opony? mimo że wyważone pęknięty kort może powodować wibracje. Hamowanie nasila drgania?
Trudno określić poprawność pracy silnika, bez organoleptycznego zbadania tego zespołu. Głośna praca może wynikać nie tylko z niewłaściwych luzów zaworowych, ale również ze zużytego w dużym stopniu układu korbowego, dużych luzów tłok-cylinder. Przenoszenie drgań na nadwozie może być przyczyną zestarzenia się gumy w poduszkach, a może być spowodowane...
Bardzo proszę o pomoc posiadam Volkswagena Lupo 1,7 SDI niestety na wolnych obrotach bardzo mocno przenoszą się drgania silnika na nadwozie. Drgania są bardzo uciążliwe ponieważ w kabinie wytwarza się taki hałas, że aż głowa zaczyna boleć. Sprawdzony rozrząd, sprawdzone błędy - brak, układ wydechowy ok, poduszki silnika ok. W sytuacji gdy odkręcę od...
W samochodzie takie rzeczy sprawdzaj kontrolką / żaróweczką 1-5 Wat. Multimetr nie obciąża układu i mimo "słabego" przejścia pomiar może być dobry, co jest mylące. Zgadzam się z przedmówcami, a oprócz tego bywa w tych pojazdach, że przewody do włącznika dostają się między skrzynię biegów i nadwozie i ulegają przecięciu na skutek drgań zespołu napędowego.
Masz rację jednak spotkałem się kilka razy z tym iż przed tym jak pojawiają się drgania pojawiają się dziwne dźwięki.Dlatego warto sprawdzić także przeguby by nie obudzić się z ręką w nocniku lub raczej z samochodem na poboczu bez możliwości jazdy ;-)
Jeżeli problem wystąpił wraz z usunięciem DPF, to prawdopodobnie układ wydechowy został źle spasowany lub złożony, przez co przenosi drgania na nadwozie. Trzeba to obejrzeć, bo gdybać można długo i bezskutecznie.
dokładnie silnik ciężko zapalał były problemy z praca silnika na biegu jałowym oraz silnik się "telepał" a drgania były odczuwalne na nadwoziu
Napisz w jaki sposób się one przejawiają, czy rosną wraz z prędkością samochodu, czt w raz z obrotami silnika, czy drgania przenoszą się na nadwozie również na postoju.
modul nadwozia numer nadwozia naprawa nadwozia
ekspres zawór bezpieczeństwa przebieg passat uszkodzony rejestrator jazdy
Gazela Steyr – szary dym z wydechu, przyczyny, diagnostyka silnika diesel Volkswagen CC 2016 2.0 TDI – lokalizacja sterowania pompki spryskiwaczy, BCM J519, brak przekaźnika