Rozumiem, że ów sworzeń podczas dużych obciążeń układu zawieszenia niwelując drgania ulegał będzie ściskaniu razem ze zginaniem, które spowodowane będzie skrętem kół?
Przeguby wewnętrzne dziś były sprawdzane i są ok, myślę czy to może być coś od układu kierowniczego ?
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Odradzam ze szrotu. Nie ma żadnej gwarancji że przeguby są sprawne, a półoś jest prosta. Przegub nowy do tego samochodu to koszt około 150 zł plus robocizna. Wymiana nie jest skomplikowana, przy odrobinie wprawy można wymienić nawet w garażu jak się ktoś mocno uprze. Po pomyślnym zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu, polecam sprawdzenie i regulację...
Ten wyciek jest dość mały ponieważ nie mam ubytków płynu wspomagania a taki zachowanie kierownicy od pół roku obserwuję. Co do kąta wyprzedzenia to myślę że odpada ponieważ zawsze by mi nie wracała. A tu czasami kierownica wraca, czasami nie a czasami niepłynnymi ruchami. tzn. skacze co 1/4 obrotu kierownicy. Chyba ze się mylę ... ?? I tak się mi wydaję...
Ani drążki, ani też przekładnia nie były nigdy wymieniane. Po każdej wymianie wspornika była ustawiana zbieżność. Osobiście obwiniam, o krótkie życie wspornika, jakość obecnych materiałów - plastików i gum. Według mnie nie są najwyższej jakości ... przykładem niech będą osłonki przeciwkurzowe na tłoczkach cylinderków zacisków hamulcowych, które zmieniam...
Cóz chyba będzie musiała Pani sobie wymienić wspomaganie elektryczne układu kierowniczego które posiada Pani w swojej corsie B ,Takie właśnie drgania może już wywoływać podczas jazdy .....:idea::idea::cry: ,koszty wymiany to około na używanej 700 zł ale można taniej kupić ,w serwisie to może kosztować około 3 tyś ale dokładnie nie wiem kiedyś pytałem...
Nie ma możliwości jeśli ściąga to na pewno jakiś problem jest po pierwsze dokładnie sprawdzić ciśnienie w ogumieniu po drugie dokładnie sprawdzić zaciski czy się nie zacierają na prowadnicach i czy samo regulatory w zaciskach działają prawidłowo zakładam że oba koła hamują tylko auto ściąga,pomiar ciśnień roboczych na siłownikach czy nie ma różnicy,i...
Witam kolegę . Co do pytania powyższego to nie przeszkadza przedłużenie wiązki. Ja właśnie zrobiłem zabieg przełożenia do kabiny wewnątrz tego sterownika i wszystko jest ok. Użyłem przewodów o tym samym przekroju o długości przedłużenia około 75 cm. A co do masy to najmniejszy problem ponieważ jest zamontowany na karoserii . Troszkę jest nieporęczne...
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
Co to w załączniku?:) Jak w innym kierunku działa to raczej koła- opony . Przy jakich prędkosciach ? Jak z pozostałymi el. układu kierowniczego?
A koła masz wyważone? A może sama opona ma jakąś wewnętrzną wadę i wprawia układ kierowniczy w drgania?
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
ale chodzi mi o to czy nie oderwie mi się tam nic. Tego to nawet wróż Maurycy nie przewidzi... To jest układ kierowniczy, więc jeden z najważniejszych układów, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy...
Od zawieszenia silnika ew. innego ciężkiego elementu np układu kierowniczego... Ja bym jednak poprosił kolegę aby sprawdził inaczej, jadąc za Tobą i z pasażerem przed tobą w celu potwierdzenia, ze to jednak nie wina kół, opon i ich zawieszenia?
Ja pomimo wymiany całych kół nada "walczę" z tym problemem, co ciekawe najbardziej bicie, drgania są odczuwalne po dłuższym postoju auta na pierwszych kilometrach... mam taką teorię jak kolega "marszałekkom", ze przez jakieś luzy w zawieszeniu/ układzie kierowniczym minimalne niedoważenie kół powoduje te drgania/bicie, dlatego koła na maszynie mogą...
1200RPM podczas jazdy są skrajnie za niskie. Jesteś pewny że taki zakres? Te obroty nie są skrajnie za niskie. Zawieszenie i układ kierowniczy sprawdzone? Kiedy była ta wymiana opon? Na starych też był ten sam problem?
Witam. Mam problem jak w temacie. Po wymianie kompletu półosi z przegubami na 2 i 3 przy przyspieszeniu telepie budą. Na innych biegach jest ok. Czasami drgania znikają, ale teraz coraz rzadziej. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Żadnych innych luzów nie ma. Ani w układzie kierowniczym ani na poduszkach. Proszę o pomoc bo pomysły mi się skończyły.
Co do pierwszego pytania to bardzo możliwe, że zapowietrza ci się układ kierowniczy. Do sprawdzenia szczelność połączeń na przewodach do wspomagania zarówno gumowych jak i metalowych.
Witam wszystkich, mam problem ze swoja Skoda Felicia. (1,3 1996). Podczas jady tak przy 90-100 km/h samochód wyje. Objawia się to tez jakby lekkimi drganiami w kierownicy. Przypuszczalnie dźwięk pochodzi od układu kierowniczego. Prawdopodobnie wycie zaczęło się po zmianie kół z zima na lato. Gdy zacznie wyć dodam gazu lub ujmę gazu, bądź skręcę kierownicą...
Kolo pasowe na wale korbowym chyba jest z tlumikiem drgań, moze być ten tłumik z gumy zurzyty, pompa wspomagania układu kierowniczego hmm w niej jest zawór przelewowy, do sprawdzenia
Witaj! Drgania pedału gazu w skodzie występowały z powodu poduszek.Po wymianie kompletu, wszystko wracało do normy. Drgania kierownicy przeważnie były luzy w układzie kierowniczym i nie wyważone koła. Jak ci będzie ktoś wyważał koła to poproś go,żeby po wyważeniu zdjęciu koła z wyważarki jeszcze raz założył i zobaczysz czy jest dobrze czy musiał jeszcze...
Witam, auto z 2017 r., przebieg 70 tys., pompa wspomagania elektryczna. Problem jest taki, że na postoju i w czasie jazdy czuć wibracje kierownicy. Wibracje pojawiają się, gdy zaczynamy skręcać kierownicą (jak kierownica jest w położeniu z godz. 12 na 14 lub z 12 na 10). Zauważyłem, że gdy jazda jest dłuższa, drgania są coraz słabsze, aż zanikają całkowicie....
Czy mogę do niego podłączyć 9V lub 12V aby sprawdzić czy kierownica się kręci lżej ? NIE Czy ktoś może powiedzieć gdzie ten zawór powinien być podłączony? To nie jest zawór, a czujnik, który prawdopodobnie odpowiada za drgania dochodzące z magla. Zawór jest niepodłączony i nie ma do niego okablowania. Nie ma kabla, bo nie masz zapisane w opcji w module....
Mogą być zapowietrzone hamulce? Nie bardzo rozumiem sens tego pytania... Pytasz, czy mogą, czy można dopuścić samochód do ruchu z zapowietrzonym układem hamulcowym? Odpowiedź brzmi - Nie. Pytasz, czy mogą, mając na myśli, czy mogły się zapowietrzyć? Odpowiedź brzmi - Tak. Na domiar złego, płyn hamulcowy podlega regularnej wymianie (podobnie jak olej...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
okopie temat, Wymieniłem maglownice, koncowki drążkow i dalej słyszę stukanie, czy problem tkwi w kolumnie kierowniczej czy może pompa mi nie wydaje bo ją dość słychać. Jeszcze nie wymieniałem dolnych swoszni wahacza i odczuwam dziwne pływanie auto, np jak jadę po lekkich koleinach to wyrywa kierownicę, a czasami lekko czuć jakby jedno z kół ciągło...
Drgania mogą oczywiście pochodzić od luzów na drążkach kierowniczych, przy jakimś doświadczeniu takie luzy się potrafi znaleźć, ale też mogą być skrzywione tarcze hamulcowe. Odgłosy przy naciskaniu hamulca mogą być spowodowane np. zapowietrzeniem układu hamulcowego. Spadek obrotów silnika przy włączaniu świateł, to wynik zwiększonego obciążenia alternatora.
Kolego zacznij od wizyty u wulkanizatora i wyważenia kół - przy okazji powiedzą Ci, czy felgi są proste. Jeżeli będą pogięte, mimo prawidłowego wyważenia będą generować drgania. Na 99% wizyta u dobrego speca od kół przynajmniej da diagnozę problemu, jeśli nie jego rozwiązanie. Istnieją oczywiście inne opcje: luz w układzie kierowniczym, pierścienie...
Mam problem z Toyotą Auris Hybrid 2013. Przy małych prędkościach kanguruje, jakby hamował. Przy 70 km/h słychać stuki z lewej strony, a przy 120-140 km/h tak tłucze, że całym autem trzęsie. Byłem na diagnostyce, wszystko ok. W ASO powiedział mi chłop, że EGR, jeszcze nie zrobiłem. Ale czy ktoś spotkał się z takim problemem? I jeszcze delikatnie ściąga...
Krzywe tarcze hamulcowe z przodu, albo luz w układzie zawieszenia lub układzie kierowniczym np: sworzeń wahacza, końcówka drążka, drążek kierowniczy i tuleje metalowo-gumowe na wahaczach a w ostatniej kolejności sprawdzałbym wyważenia kół!!! Wyważenie kół nie ma generalnie wpływu drania koła kierownicy przy hamowaniu!!! Jeśli nie są wyważone to drga...
Kupa wodotrysków, na co, po co dlaczego? W dodatku funkcje mało, a wręcz wcale nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego: Układ kierowniczy - twardy, bez elementów kompensujących drgania, nieprecyzyjny, bez wspomagania, co przy ładowaczu czołowym ma b. duże znaczenie. Dalej - przydało by się uproszczenie mechanizmu zmiany biegów jazda przód/tył, najlepiej z...
Jeśli masz na myśli belkę zawieszenia, to ona nie może wydawać żadnych odgłosów. Chyba, że jej mocowanie. Jest to element nośny, przykręcony do karoserii, do którego montowane jest kompletne zawieszenie. Hałasy mogą dochodzić tylko z ruchomych części i połączeń. „Pukanie” jest na pewno powiązane ze skrzywieniem koła. Teraz pytanie, co znaczy,...
Oczywiście, że pomysł bardzo dobry. Z założenia producentów części ilość włożonego smaru w sworzeń czy końcówkę układu kierowniczego powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji części. I pewnie było by tak na autostradzie i drogach równych jak stół. Na naszych wertepach amplituda i częstotliwość drgań elementów zawieszenia powodują zużycie w ekspresowym...
Pio art , czyli jedyny powód tarcia i bicia to coś krzywego?chłopie dowiedziałeś sie od kumpla ? A jeżeli jest huczenie i bicie idące od łożysk lub tulejek wachacza to też są krzywe ? Prosze Cie , nie słuchaj rad kolegów , uwierz mi że pomimo tego że dopiero sie ucze mam w tym doświadczenie i znam sie na tym zaufaj mi. Po za tym to nie jest temat na...
Witam wszystkich fachowców:). Szukam czegoś na forum i ogólnie w necie ale nic konkretnego znaleźć nie moge niestety poza:,,Niewyważenie kół przednich spowoduje drgania odczuwalne na kierownicy. Będą się wówczas szybciej zużywały opony, amortyzatory, przeguby, sworznie układu kierowniczego, łożyska kół." i tym podobne, nie ma nic konkretnego na temat...
Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny... że aż tak długo grał! Po tym koledze co "podkręcał" lasem już mam złe zdanie, nie ma nic błędniejszego niż kręcenie na oślep potencjometrami na laserze. Czasem to daje niewielką i krótką popawę a w rzeczywistości tylko powoduje zużycie lasera. To tak jakby Ci ktoś powiedział że jak więcej napompujesz powietrza do...
Raczej od drgań przy dużych prędkościach i luzów w serwie i układzie drążków, zwrotnic itp. przemieszcza się układ kierowniczy. Odkręć popychacz od serwa i zobacz na samej dźwigni serwa czy są luzy i co się dzieje przy max wciśnięciu gazu. Jeśli elektronika funkcjonuje prawidłowo to serwo powinno być w położeniu na zero, neutralnym po naciśnięciu dźwigni...
oj jednak to hamowanie jeszcze nie całkiem dobre.. ucieszyłem się po próbie ale teraz jak wieczór jechałem to jednak troche jeszcze się tłucze ;/ a te luzy i skakanie czyje wszystko na kierownicy i słychać takie "puste" stuki jak się jedzie.. niby w układzie kierowniczym nie czuje żwielkich luzów na postoju ale coś mi się wydaje że to jednak to będzie.....
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Kierownica na środku A cos z tym muszę zrobi Kierownica musi być na środku ustawiona obowiązkowo. Złe ustawienie zazwyczaj świadczy ze ktoś coś robił. Drżenie zaczelo się po jakims czasie . Strach jechać +140 kręcę jakby z 2 cm A on nie skręca, i w drogę troszkę mniej Kolejna ważna wskazówka. jakiś rok dwa temu miałem maglownice wymienianą po tym była...
Założyłem alu felgi firmy Artec do Corolli i po wyważeniu okazało sie że powyżej 120 drży kierownica. Wykluczyłem już luzy w układzie kierowniczym i gałki.Sugerowano mi że do fel aluminiowych stosuje się na śruby mocujące tulejki ustalajace.Czy ich brak (przecież skosy na nakrętkach muszą ustalić koło)może być przyczyną drgań.Gdzie takie tulejki można...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Witam wszystkich. Mam nadzieję, że znajdzie się tutaj ktoś, kto pomoże rozwiązać mój problem. A dotyczy on delikatnych drgań na kierownicy. Pół roku temu kupiłem samochód - 1000% bezwypadkowy, bezkolizyjny, bezstłuczkowy itp, oryginalny przebieg 70kkm. Podczas jazdy próbnej czułem lekkie drganie na kierownicy zaczynające się tak od 120km/h (lekko wyczuwalne),...
Młody człowieku....chylę Ci czoła za pomysłowość, wytrwałość, a przede wszystkim znajomość zagadnień machaniki. Mam siedemnastoletniego syna, który nie ma pojęcia w którą stronę odkręcają się śruby, a w jego simsonie gdy odłączy się kabelek to jest problem na skalę EU. Ja od kilku lat noszę się z zamiarem zbudowania małego traktorka, ale z czasem krucho,...
Jeżeli koła będą ok to zostają tarcze, mogą być niewyważone lub zamontowane nie w osi. Miałem podobny problem, pomimo kilkukrotnego wyważania całych kół ciągle drżała kierownica. Z racji tego że nie miałem w pobliżu zakładu wyważającego koła na samochodzie a planowałem w niedługim czasie rozstać się z samochodem to poradziłem sobie z problemem trochę...
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
U góry pierścienie dystansowe pod sprężyny, twarde lub miękkie zawieszenie. Koło zębate atakujące na silnik. Podkładki na słupki tłumiące drgania karoserii, taśma klejąca z pianką pod na przykład odbiornik. W amortyzatorach sprawdź co z olejem, nad sprężyny dodaj pierścienie dystansowe widać że zawieszenie jest miękkie. Amortyzatory są rozbieralne,...
układu kierowniczego schemat układu kierowniczego sterownik układu kierowniczego
biała napis czarny ekran dmuchać ciepłym powietrzem webasto zasilanie
fluktuacja sygnału regulator ciągu odkurzacza
Standby Light Behavior on Modern TVs: Vestel, Sony, Samsung, LG, Philips Fault Diagnosis Toyota Corolla Verso 2007 – zablokowana elektryka po rozładowaniu akumulatora do zera