Powedz czy nie ścina Ci opon z przodu
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Koła nie jajowate? Co z tyłem? Zaciśnij wężyki z tyłu i się przejedź. Luzy w zawieszeniu nie powodują pulsowania pedału, najwyżej auto lata po drodze jak stara .....
Ale zaraz po założeniu nowych gum pojadę ustawiś geometrie kół przód i tył. Najpierw trzeba znalezc przyczyne tego "rozregulowania" i ja usunac. Geometria sama sie nie rozjechala. Masz w zawieszeniu zuzyte lub odksztalcone w wypadku czesci i trzeba je najpierw wymienic.
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
Co to jest ? Jakiś zatrzask transportowy? W jakiej pozycji powinien być podczas odtwarzania? Tak, to wygląda na blokadę mechanizmu na czas transportu. Mechanizm prawdopodobnie jest na zawieszeniu (sprężynach) żeby tłumic drgania zewnętrzne z podłogi/szafki na której stoi gramofon przy odtwarzaniu (igła wtedy nie przeskakuje), do odtwarzania powinien...
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Ja mam ten sam problem, od dwóch lat (auto mam niecałe 3). Silnik AHF 1.9TDI 110KM. Przechodziłem czyszczenie turbosprężarki w związku z utratą mocy pow. 130/h (jest na forum mój opis z fotkami z resztą, z którego korzysta sporo osób z tego co widzę :) ) i w tym czasie wymieniałem też przepływomierz (całkowita utrata sporej części mocy). Wszelkie gumy...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Drgania poziome czyli prawo, lewo na boki. Czytając to co zrobiłeś to tak naprawdę nie bardzo wiadomo w czym Ci jeszcze pomóc. Zatrudnij znajomego/kolegę aby chwycił za ramię lusterka i rozbujał kabinę a Ty popatrz gdzie są luzy w zawieszeniu kabiny.
Witam, mam takie małe pytanko do mądrzejszych głów ode mnie... problem mam taki, że przy prędkościach 80+ drga kierownica, fotelem pasażera no i w sumie całą karoserią, czuć to i słychać, nie mocno ale czuć... dodatkowo słychać, czy czuć takie jakby "dudnienie" coś na wzór luźnej osłony silnika spodniej. Koła sprawdzałem w dwóch warsztatach, oraz zamieniałem...
O co spór ? Przecież gwint zostaje ten sam nie zmienia się materiał i zastosowana obróbka cieplna śruby i bezpośrednio jej wytrzymałość. Śruba 10.9 ma granicę wytrzymałości na rozciąganie na poziomie 1000MPa, umowną granicę plastyczności około 900MPa. Zamiast niej można powkręcać śruby A4-90 o wytrzymałości na rozciąganie 1030-1100MPa, umowna granica...
Problem: zanikające i pojawiające się wibracje nadwozia i kierownicy, najmocniej odczuwalne powyżej 110km/h do 140km/h Opony sprawdzone i wyważone, zresztą na innym komplecie jest to samo. Poza tym gdyby przyczyną były opony raczej drgania występowałyby cały czas. W zawieszeniu nic nie ma niepokojącego. Geometria również ustawiona. Możliwe że to przegub...
Witam Wibracje mogą powodować tylko i wyłącznie półosie. Żaden z reszty wymienionych elementów nie spowoduje drgań. Przy odkręcaniu wózka mogły się przestawić poduszki sinika (nie pamiętam jak jest w corsie, jedna na pewno jest do wózka przykręcona). Trzecia opcja to źle ustawiona zbieżność. Pozdrawiam. Hmm, półosie zupełnie nowe, z nowymi przegubami...
z tym basem gd16/10 to............. Praw fizyki pan nie zmienisz... Zamknięta obudowa o tak niewielkiej pojemności może się sprawdzić pod względem uzyskania akceptowalnego poziomu basu tylko w wypadku głośnika o niezwykle niskiej częstotliwości rezonansowej. Niestety, ale GD16/10 do takich nie należy i zamknięte wewnątrz obudowy powietrze skutecznie...
Witam mam mały problem w passacie b6 gdy cofam powoli lekko skrecajac i hamuje słychać takie strzelenie pukniece w zawieszeniu druga sprawa to gdy wpadnę prawa strona w głęboką nierówność w drodze też słychać pukniecie jakby coś dobijalo i jest odczucie jakby to było pod fotelem pasażera nadmienię że żadnych luzow w zawieszeniu dodam że występują też...
Wymieniłem poduszkę skrzyni. Nie pomogło. Potem przegub wewnętrzny i drgania ustaly. Uszkodzone było łożysko w krzyżaku przegubu. Jeździłem prawie rok zrobiłem 20tys km i jazda była przyjemnością a ostatnio podczas trasy 400km w połowie zacząłem odczuwać identyczne drgania przy przyspieszeniu. Wymontowalem polosie i żadnych luzow. W zawieszeniu też...
Witam! Ja również dołączam się do tematu . Wymieniłem kompletne sprzęgło na nowe luka , wszystkie poduszki oprócz tej dolnej ale wygląda na dobrą na dodatek skrzynie biegów bo myślałem że w niej jest problem . Niestety dalej to sam przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu jest mocne przesunięcie silnika wręcz uderzenia , przy wymianie sprzęgła wszystko było...
Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie. Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu...
Masz luzy w zawieszeniu to Ci "lata" na koleinach, a po części to taka uroda małych samochodów.
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów łożyska oba nowe podejrzewałem na początku że one mogą być powodem bicia tarcze sprawdzane i też podobno proste, nawet płyn był wymieniony dla pewności, nowe opony założone w kwietniu i wywarzone. Auto nic nie ściąga ani przy jeździe ani przy hamowaniu.
Przyspieszam (ewentualnie zwiększam obroty) jest ciszej Szukaj usterki w zawieszeniu silnika/skrzyni.
Może ma takie drgania gdyż któreś koło jest nieodpowiednio wyważone a przy już wytyranym zawieszeniu (polskie drogi) mogą występować takie drgania ,miałem tak przy escorcie
Zacznijmy od tego, że każdy głośnik podczas pracy emituje dwie fale dźwiękowe. Główną - przednią częścią membrany i drugą - tylną stroną. Jak można się domyślić są to fale o odwrotnej polaryzacji - czyli w przeciwfazie. A takie fale - jak liczby w prostym działaniu matematycznym - dodają się do siebie gdy mają zgodne fazy i odejmują gdy mają przeciwne....
Może być sprzęgło, mogą być poduszki, mogą być ogólne luzy w zawieszeniu napisz nam co sprawdziłeś i jakie masz możliwości ku temu (szarpaki, kanał, podnośnik?) bo jeśli tylko parking to będzie ciężko. pozdr.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Może najpierw posprawdzaj luzy na zawieszeniu , poduszki silnika , przeguby.
Witam, i proszę o wszelkie info dotyczące mojego zapytania 🤔🤔🤔 Od jakiegoś czasu ( AUDI A4 B5 1,9 TDI 130 kucy ) przy przyspieszeniu przeważnie na 3-4-5 biegu 1800-2400 obrotów strasznie zaczyna szarpać kierownicą i budą wcześniej dziwne pukania przy zmianie biegów odgłosy dochodziły z prawej strony ... Na trzepakach w zawieszeniu...
a co z tym stukotem w zawieszeniu po zmianie ustawień kierownicy i przypominam że drgania po tym się nasiliły
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, każdy mechanik co innego mówi. Na wolnych obrotach wyczywa się duże drgania na kierownicy, ale nei we wszystkich położeniach, jak trochę ją przekręcę lub przycisnę do góry to ustają. Jak jadę szybciej niż 10,15 km/h to problem ustaje. Coś też czasem stuknie z przodu w zawieszeniu na wybojach. Jeden mechanik...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Pisałem u mnie drgania uszkodzona poduszka silnika dolna, a w szczególności tuleje tylne wahacza przedniego. Po wymianie tulei wahacza przedniego mniej odczuwalne prawie wcale. Nie lubie oszustów w zakładach naprawczych, dlatego jedz do diagnosty tam gdzie przeglądy robią -za cały przegląd coś koło 100PLN. To może być wszystko w zawieszeniu łącznie...
Witam, potrzebuje pomocy może ktoś będzie coś wiedział bo ja i mechanik nie mamy już pomysłów na ten problem. Problem dotyczy tylko i wyłącznie drgania kierownicy w zakresie 85- 98km/h, samochód to opla omega sedan 99r, które jest już stare ale bardzo zadbane i mocno dofinansowane. Odkąd mam ten samochód (12 lat) praktycznie od początku towarzyszyły...
Wymieniłem tarcze i... po 1000km jest to samo. Odnoszę też wrażenie (w zasadzie ja to tylko słyszę, ale takie rzeczy łatwo idzie wychwycić, jeżeli kiedyś nie było takich dźwięków i nagle coś słychać nowego), że coś "chrobocze" i nasila się głównie przy ostrych łukach zarówno w prawo i w lewo. Myślałem właśnie o łożyskach, ale nie ma kompletnie żadnego...
Auto mam od nowości. Ostatni wypust z lutego 2015. 2.0 tdi 170km, skrzynia dsg 6cio biegowa. aktualny przebieg 80.000km Przy przebiegu 65.000 pojawiły się drgania przy prędkościach autostradowych najbardziej wyczuwalne przy gwałtownym dodawaniu gazu. Odczuwalne na kierownicy i podłodze kierowcy. Przy 75000km wymieniono 4 przeguby firmy Lobro. 2 zew....
Witam, przyczyn może być parę, felgi nie oryginalne z innym otworem centrującym tzn felga ma siąść na piastę bez bez luzu, jeśli jest luz to zakładamy pierścienie centrujące - jest to jedna z najczęstszych usterek . Druga sprawa to bicie felgi, możesz sprawdzić zakładając inny komplet kół lub podnieść auto do góry , wrzucić 4bieg troszkę gazu i patrzeć...
Wg moich danych obroty wyglądają poprawnie 770-970 RPM. Ja bym szukał usterki w zawieszeniu silnika, być może elementy metalowo gumowe w których stwardniała guma nie tłumią drgań.
A próbowałeś podmienić kompletne koła na inne? Zakładam również, że w zawieszeniu samochodu wszystko jest ok., brak luzów, itp.
Witam. Czy te 20 cm amplitudy wiążą się z deformacją rury (wygięcie) czy też z ruchami punktów mocowania (jeśli zrozumiałem - kołki plastikowe). Jeżeli przy wietrze nieodczuwalnym ("zero") wpada w drgania to po prostu wpada w rezonans mechaniczny. Po zawieszeniu anteny zmniejszy sie częstotliwość własna drgań i moga ustąpić. Może też, przy silniejszym...
Przy 100 na godzinę drgania wracają, dosyć wyczuwalne, Koła wyważone? hamując samochód drga, bez względu na prędkość, Do sprawdzenia krzywizna piast za pomocą czujnika zegarowego. Może dostały "strzała" i się zgięły. chciałem wymienić drążki kierownicy, ale nie wiem czy to w nich tkwi problem Skoro nie mają luzu to nie są krzywe to nie ma sensu ich...
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Nie znam tych silników ale z reguły żeby wymienić rozrząd trzeba zdemontować co najmniej jedną z poduszek silnika .Ponowny jej montaż nie koniecznie na tym samym miejscu mógł by wprowadzić naprężenia w zawieszeniu silnika i skrzyni . Tłumaczyło by to objawy z opisu .
Z tego co mnie uczą w szkole i na praktyce w serwisie fiata to wynika że amortyzatory gazowe a raczej gazowo olejowe są leprze. Sa bardziej wytrzymałe i komfort jazdy jest leprzy. Mój ojciec ma passata B5 na zawieszeniu własnie takim. Bardzo dobrze tłumi drgania ogólnie same plusy. Jednak takie amortyzatory są droższe
Wibracje z silnika, może być luźny pedał, czy na zakręcie też drży?, tu mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem skrzynią oraz temu podobnego osprzętu (drążek reakcyjny może też, jak taki jest) tylko tu problem, poduszki zamienniki potrafią być dużo mniej żywotne niż te z którymi auto z fabryki wyjedzie (do tego stopnia, że się czasem wymiana mija...
Do artur04c , nadzieja jest zawsze, choć gwarancji dać nie mogę. Tą tulejkę o której kolega pisze należy bezwzględnie wymienić na nową. Tulejkę w końcówce wału korbowego widoczną na zamieszczonym wcześniej zdjęciu też należy bezwzględnie wymienić. Jak pisałem wcześniej, wałek sprzęgłowy nie może mieć żadnych luzów promieniowych (na boki), żadnego lepiarstwa...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Witam. Jeep cherokee KJ 2.8 CRD 2006r. Przy szybkości 35-45 km/h drży kierownica i słychać hałas z przodu. Przy wyższych prędkościach drgania ustają ale hałas przypominający "brumienie" jest słyszalny. Byłem w warsztacie i mechanik nie stwierdził niepokojących luzów w zawieszeniu i układzie napędowym. Koła wyważone i zamienione na próbę przód z tyłem-bez...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Łącze anodę z S2 kondensatorem 1,5nF. Wzbudzania brak na w cz. Łączę anodę z S2 kondensatorem 1nF wzbudzanie jest . Ale jak dodam do kondensatora 1nF w szeregu rezystor 1K wzbudzania brak . Czy może mi ktoś wytłumaczyć co się dzieje ?? Z definicji na rezystorze masz straty - energia elektryczna zmienia sie na ciepło. Ów rezystor działa wiec jak amortyzator...
niestety nie zawsze - katowałem auto które stało kilka miesięcy (zardzewiałe tarcze) i po pierwszej jeździe hamulce do kitu (skuteczność i reakcja na pedał) jazda dalsza jak tarcze się przetarły niby wszystko ok ale mocne hamowanie ze 110km/h wprawiało w drgania całą budę a pod pedałem tego się nie czuło oczywiście luzy w zawieszeniu też swoje czynią...
Witam. Mam bardzo niecodzienny problem. Byłem już u mechaników, na stacji kontroli pojazdów na szarpakach - nie wykazali niczego. Otóż coś zaczyna stukać z przodu, z prawej strony, po dłuższej jeździe (pewnie ma to jakiś związek z temperaturą, albo rozruszaniem się zawieszenia). Załóżmy, że samochód stoi przez noc, rano odpalam i przez pierwszych 15...
Witam Mam skode superb 1.8t AWt. Mam maly problem z moim autem i nie moge znaleźć przyczyny tego problemu. Sprawa wyglada następująco: - w trakcie hamowania silnikiem cos wyje - w trakcie przyspieszania czuć drgania - na 2 i na 4 biegu drży lewarek zmiany biegów - gdy zmieniam biegi i puszczam sprzęgło słychać jakieś puknięcie - w trakcie jazdy po puszczeniu...
Witam co do audi to sprawdz gumy na zawieszeniu i wachacze wszystkie, ,zbieznosc( geometria), wywaz kola lub zmien, jesli trzesie na kierownicy, a jak na silniku-skrzyni sprawdz poduszki wszystkie, jak nie wiesz jak to jedz do warsztatu, bo jesli to lozysko to napisz, ze myslisz jakie? PS Sprawdz polosie, czy nie sa krzywe "linialem" I WYMIEN OLEJ....
jak na brak zwrotnicy, to bass bardzo duży Jaki brak zwrotnicy? A kondensator nie jest częścią zwrotnicy 6 dB/oct? A...- co to jest ten cały "bass" - szukałem, ale wszędzie jest tylko coś o basie. Przez jedno "s". Może zastosować jednak obudowe otwartą, co o tym myślicie? Myślę, że w ten sposób szybko "wyłopoczesz" głośnik. Co prawda jest na Forum...
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Nie musi być bity tudzież obtarty aby ktoś kiedyś wymieniał którąś z poduch silnika/skrzyni i został zamontowany kiepskiej jakości zamiennik. Wszak VW montuje jakieś poduszki silnika olejowe. Jeśli nawet na postoju drży to w zawieszeniu zespołu napędowego bym szukał przyczyny, i zimowe koła nic konkretnego nie wniosą do...
Ja z kolei czytałem o urządzeniu co przysysało się je do szyby np. szklanej lub samochodowej klejonej za pomocą wielkiej przyssawki (fi 10 cm) i to coś wywoływało drgania szyby w pasmie akustycznym... Podobno nawet dawało niskie i infradzwięki, niskośc częstotliwości nie zależy od wychyłu głosnika. Głośnik z bardzo małym wychyłem też może wytworzyć...
Witam wszystkich zgromadzonych przed moim bardzo niepokojącym mnie problemem... Mój samochód to Renia Megane I phII z silnikiem 1.9dci 102KM. Mój problem polega na drżeniu poprzecznym (na boki) całego przodu samochodu podczas przyśpieszania w każdym zakresie obrotów, ale wraz ze zwiększaniem prędkości drgania rosną... Jeżeli w czasie jazdy nacisnę sprzęgło...
obudowa ma duże jak nie zasadnicze znaczenie mam rozumieć. Należy sobie uzmysłowić, że głośnik (każdy) zagra dobrze w odpowiedniej dla niego obudowie. Obudowa więc jest co najmniej równie ważna jak i głośnik, a raczej nie powinno się brać pod uwagę tylko parametrów głośnika, jego brzmienia, ale całość. Głośnik zagra dobrze dopiero gdy obudowa będzie...
Spoko to najpierw sprawdzę przeguby co sie z nimi dzieje jak bedą dobre to ok, a jak nie to pobawię się z mechanizmem może coś z niego wyjdzie, a jak nie to przeszczep skrzyni z kadeta nawet bedzię lepiej na niej bo ma krótką 1-kę i lepiej siś rusza bo w mojej F20 jest długa i ciężko jest ruszyć np. bez dodawania gazu:). Dzięki wszystkim za odpowiedzi....
Nie będę z tobą polemizował, ponieważ pokazałeś poziom dyskusji w tym temacie i w tematach o twoich "zwrotnicach". Pozwolę sobie wytłumaczyć jeszcze autorowi tematu podstawową różnicę pomiędzy głośnikami estradowymi a domowymi. Do domu stosuje się zupełnie inne konstrukcje nie tyle samych paczek co głośników, stosuje się małe średnice głośników, na...
witam ... mam malenkie zapytanko ..robilem juz tuby basowe na podstawie rur PCV i VSGceramicznych.. wpadBem na pomysl zeby umiescic rure w wuyscielanym tunelu o sciankach o orpfilu szesciokata..chcialbym wiedziec jak to bedzie sie mialo do rezonansu na te scianki...czy drgania beda sie poprawnei przenosily przy odpowiedniej glebokosci glosnika..zastanawia...
Witam Na wstępie napisze że to moja 3 konstrukcja tego typu (pierwsza do samochodu). Przyczyna: W samochodzie jest tak że jak masz w miarę dobre fabryczne głośniki to w czasie postoju odsłuch jest dobry, ale gdy jedziesz drastycznie spada słyszalność niskich tonów - właśnie dlatego naszło mnie na subwoofer. Skutek: Subwoofer do samochodu na głośniku...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Oto wszystko co powinieneś wiedzieć zanim przystąpisz do budowy kolumn. Zebrane w stosunkowo czytelnej formie :) W czerwonej ramce jest zakres skali sześciennej skrzyni. Poczytaj po czym zacznij zadawać pytania jeśli to nie rozwieje wszystkich niejasności. Cewka głośnikowa Cewka jest częścią układu napędowego głośnika elektrodynamicznego. Jest ona wykonana...
witam Mam podobny problem
Nie znam samochodu, a ta generacja miała trzy liftingi. Który to rocznik? Czy instalacja elektryczna jest wyposażona w inteligentne ładowanie (alternator sterowany po LIN, czujnik na klemie akumulatora)? Jeśli tak, to przy hamowaniu silnikiem może wzrastać napięcie na instalacji, do poziomu którego żarówki nie lubią, ale miałbyś problemy także z przepalaniem...
W astrze II są cztery poduszki zawieszenia silnika,po jednej sztuce przy prawym i lewym nadkolu od góry oraz od dołu z przodu i z tyłu silnika. Popękane poduszki mogą powodować szarpanie podczas ruszania lub zmiany biegu.Objawy te będą również występować przy pękniętych sprężynach tłumika drgań tarczy sprzęgłowej. Poduszki dolne zawieszenia silnika:...
Aluminium da się trwale zaspawać, ale to wyższa szkoła jazdy. Pamiętaj że jak wciśniesz tuleję i zaczniesz dokręcać tuleję, to oś zacznie działać jak ściągacz. Lewa laga w końcu zacznie drgać, a potem nie odkręcisz osi, bo tuleja się w aluminium wyrobi. Człowieku. Oś ma gwint M12 i na części gładkiej (bez gwintu) ma 12mm średnicy. Jeśli objechałeś gwint...
Pierwsze to sprawdzić poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
Taki urok trafa :) buczenie niweluje się jedynie poprzez odpowiednie podkładki gumowe lub też inne niwelujące drgania zawieszenie... często to nie trafo tak gra ale wzbudzone drganiami podłoże, metalowe bądz drewniane ścianki obudowy itp pozdr KN
Witam, jesli paliwo cieknie tylko w czasie jazdy z gaznika, to by znaczylo - ze gaznik moze sie 'telepac / byc za luzny', slabo skrecony na kolektorze przy cylindrze...Byc moze - w czasie jazdy wpada w rezonans z drganiami zawieszenia / na wybojach, a przy zapalaniu i 'gazowaniu' na postoju - nie dzieje sie nic takiego ? Najlepiej wlasnie sprawdzic...
A gdzie znajduje się ten amortyzator drgań,zawieszenie sprawdzałem trzyma się kupy. Dodano po 1 Czy to jest ten krzyżaczek który wchodzi w skrzynie biegów,
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Czujnik możesz sprawdzić omomierzem, ale weź pod uwagę, iż często następuje w nich uszkodzenie przewodu połączeniowego, które objawia się sporadycznymi przerwami obwodu podczas drgań, pracy zawieszenia, skrętów kierownicą. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie diagnostyki komputerowej układu ABS, a w następnej kolejności zbadanie złącz i samego czujnika.
W obydwóch głośnikach pianka - rozerwana przez zbyt duże amplitudy drgań (za dużo basu i mocy)*. Po klejeniu będzie tylko gorzej - utwardzi w miejscu klejenia zawieszenie co doprowadzi do kolejnych uszkodzeń. Chcesz mieć bas - dołóż subwoofer, a nie katuj tych głośniczków. * Być może do uszkodzeń przyczynił się też wiek głośników - pianka z czasem parcieje.
Rozumiem, że ów sworzeń podczas dużych obciążeń układu zawieszenia niwelując drgania ulegał będzie ściskaniu razem ze zginaniem, które spowodowane będzie skrętem kół?
Panowie, co polecacie do zabezpieczania urządzeń elektronicznych przed wilgocią? Znany jest mi RTV162 ale niestety cena powala, czy zna ktoś jakieś tańsze alternatywy? Głównie chodzi mi o zalewy "ala silikonowe" żeby tłumiły też dobrze drgania (cienkie aluminiowe przewody zawieszone w tejże substancji).
Może od jakiegoś średnio tonowego? Na pewno nie. Jeśli ma to być subwoofer (mimo że tak małej średnicy to jednak...) powinien mieć duży skok membrany a duży skok membrany resor od średniotonowego by skutecznie ograniczał - średniotonowy głośnik nie ma nigdy dużych amplitud drgań. gdzie tego szukać Może na Aliexpress?
Może być wiele rzeczy. masz x-drive czy tylko tył? kiedyś miałem e61, też miałem drgania i okazało się, że wymieniłem prawie wszystko łącznie z kołami, zawieszeniem, tylnymi półosiami a padnięte było sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni. łatwo to zweryfikować, czy drgania masz również jak się auto toczy, czy tylko przy przyspieszaniu? w drugiej e61 poliftowej...
Na początek niech sprawdzi na kanale mocowanie silnika i zawieszenie. Dodano po 31 Nie wspomniałem że np. chwilowe drgania mogą być spowodowane załączaniem wentylatora z oberwaną jedną z łopatek i jeszcze wiele innych rzeczy, wiele poważniejszych, tarcza sprzęgła, docisk itp.
czy nie zawiesił się microswich od pływaka Te microswitche są bardzo marnej jakości - wystarczą drgania wywolane przez pompę i mikrowyłącznik zaczyna przerywać - skutek: elektronika "durnieje" . Zdejmij przewody z mikrowyłcznika, zewrzyj porządnie i zobacz jaki będzie skutek tej operacji.
Od zawieszenia silnika ew. innego ciężkiego elementu np układu kierowniczego... Ja bym jednak poprosił kolegę aby sprawdził inaczej, jadąc za Tobą i z pasażerem przed tobą w celu potwierdzenia, ze to jednak nie wina kół, opon i ich zawieszenia?
Mechanizm zmieniarki jest zawieszony na dwóch sprężynach i podparty na czterech gumowo żelowych tłumikach drgań. Sprężyny zaczepione są na tych właśnie regulatorach o które pytałeś, kręcąc nimi ustawiasz sprężynę w położeniu pionowym – tzn. żeby nie ciągnęła mechanizmu na bok tylko żeby mechanizm na nich wisiał.
jescze jest jedna mozliwosc. Przypuszczam ze jest tam zasilanie symetryczne i mogla wystapic lekka niesymetria w zasilaniu i dlatego jest niewielkie stale na wyjsciu. Sprawdz napiecie zasilania przy odlaczonych glosnikach czy mas rowne +/- woltow po dwoch stronach? Dodano po 1 a odnosnie membrany to jak sie wybrzusza w jednym kierunku to faktycznie...
Sprawdź krzyżak na wale, ale to tylko strzał, za mało informacji podałeś. Drgania od kół, silnika, zawieszenia, napędu?
Nowe tarcze mogą być złe. Mieć za duże bicie. Dodano po 53 Trzeba sprawdzić tez końcówki drążków i tuleje przedniego zawieszenia.
Nie umieścili tam ''Zderzaka Łągiewki'' chroniącego przed skutkami zderzenia, lecz wykorzystali jako jeden z podzespołów tłumienia drgań zawieszenia- wirnik z elementem przekazującym mu ruch. A w swojej pracy opisali analizę układu zawieszenia pojazdu nawiązując do budowy filtrów elektrycznych zbudowanych z elementów RLC. Analiza przedstawiona w tej...
Też wymieniłem tylną na pełną oponę ale te problemy pojawiły się 2 miesiące później a dodatkowo jest dołożone zawieszenie monorimwiec są mniejsze drgania mimo wymiany opony
Ok więc dzisiaj sprawdziłem piasty według mnie są w stanie idealnym, brak oznak brudu rdzy itp. luzu na łożyskach również nie wyczułem. Nie chciałbym wymieniać części bezpodstawnie, gdzie dalej szukać? Kolega pisał wcześniej o przegubach wewnętrznych i półosiach, jakie mogą być oznaki ich zużycia? (nic nie puka i nie stuka w zawieszeniu)
Jak założysz do niego cięższe koło zamachowe to troche ciszej bedzie pracował.Musisz jedynie zrobić pewność że koło jest dobrze wyważone. Do tego zeliwny wymiennik na kolektorze wydechowym też wytłumi sporo pozostałych drgań, a resztę załatwią gumowe poduszki zawieszenia i obudowa z izolacją. Starsze typy kotłów gazowych "Potterton" miały-mają idealny...
a co sie dzieje jak jedziesz dana prędkością????
Też nie spotkałem ale np. w silniku termo-akustycznym takiego przesunięcia nie ma. Ale tam nie ma tłoków tylko fala akustyczna która ma różne ciśnienia w danej chwili w różnych miejscach. Tak, że tutaj wypornik korzystając z czasu na nagrzanie gazu jakby teoretycznie prędzej się przemieszcza.To powinno gwarantować drgania. No nie wiem - wydaje mi się,...
Swego czasu używałem żyroskopów [url=http://www.analog.com/static/import... jak i [url=http://www.st.com/internet/com/TECH... nic mi nie wiadomo o tym, aby występował wpływ przyspieszeń na odczyty prędkości kątowych. Żyra, które używałem, były...
Witam. Nie powinno być żadnego luzu w tym miejscu. Nawet jeśli byś podniósł moto do góry i złapał za amortyzator, to powinien on siedzieć sztywno w mocowaniu. Podejrzewam, że wyrobiła się guma, w którą wprasowana jest tuleja. Wykręć amortyzator i sprawdź w jakim są stanie. Patrząc na foto, są dwie przyczyny. Jeśli amortyzator miał kołnierz gumowy w...
sprawdź zawieszenie całkiem możliwe że drgania z tamtą, ja bym szedł raczej w kierunku zawieszenia niż silnika.
Jeżeli głośniki są na tej samej powierzchni co wieża to jak słuchasz głośno i jest dużo basu wtedy są duże drgania i zawieszenie lasera nie wyrabia i gubi ścieżkę, dlatego się przycina. Jak jest brudny laser/słaby to szybciej się to stanie.
Ewentualnie krzywe tarcze hamulcowe, jeśli przy hamowaniu. W ekstremalnych przypadkach krzywe tarcze plus nie wyważone koła plus jakiś luz na zawieszeniu. pozdr
Witam,a sprawdzałeś zawieszenie?
Mechanizm optyczny CD/DVD jest elektromagnetycznie regulowany. Dlatego soczewka znajduje się na zawieszeniu, sprężynach z brązu. Ława optyczna to nie LHC. Potrzebna jest stalowa blacha z dospawanymi dla poprawienia sztywności ceownikami. Aby przeciwdziałać zmianom geometrii na skutek zmian temperatury można zastosować niewielkie podgrzewanie np. sznurem...
zawieszeniu ducato stukanie zawieszeniu stuki zawieszeniu
transit pompa zapamiętaj wyświetlac drukarka brother drukuje białe kartki
nauczanie atego nauczanie atego
Viessmann agregat chłodniczy – nie uruchamia się, diagnostyka, typowe usterki, kody błędów Vaillant, Junkers – wzrost ciśnienia 0,1 bar w c.o. przy podgrzaniu wody z 20°C do 50°C