Powedz czy nie ścina Ci opon z przodu
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Koła nie jajowate? Co z tyłem? Zaciśnij wężyki z tyłu i się przejedź. Luzy w zawieszeniu nie powodują pulsowania pedału, najwyżej auto lata po drodze jak stara .....
Ale zaraz po założeniu nowych gum pojadę ustawiś geometrie kół przód i tył. Najpierw trzeba znalezc przyczyne tego "rozregulowania" i ja usunac. Geometria sama sie nie rozjechala. Masz w zawieszeniu zuzyte lub odksztalcone w wypadku czesci i trzeba je najpierw wymienic.
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
Co to jest ? Jakiś zatrzask transportowy? W jakiej pozycji powinien być podczas odtwarzania? Tak, to wygląda na blokadę mechanizmu na czas transportu. Mechanizm prawdopodobnie jest na zawieszeniu (sprężynach) żeby tłumic drgania zewnętrzne z podłogi/szafki na której stoi gramofon przy odtwarzaniu (igła wtedy nie przeskakuje), do odtwarzania powinien...
Ja mam ten sam problem, od dwóch lat (auto mam niecałe 3). Silnik AHF 1.9TDI 110KM. Przechodziłem czyszczenie turbosprężarki w związku z utratą mocy pow. 130/h (jest na forum mój opis z fotkami z resztą, z którego korzysta sporo osób z tego co widzę :) ) i w tym czasie wymieniałem też przepływomierz (całkowita utrata sporej części mocy). Wszelkie gumy...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Drgania poziome czyli prawo, lewo na boki. Czytając to co zrobiłeś to tak naprawdę nie bardzo wiadomo w czym Ci jeszcze pomóc. Zatrudnij znajomego/kolegę aby chwycił za ramię lusterka i rozbujał kabinę a Ty popatrz gdzie są luzy w zawieszeniu kabiny.
Witam, mam takie małe pytanko do mądrzejszych głów ode mnie... problem mam taki, że przy prędkościach 80+ drga kierownica, fotelem pasażera no i w sumie całą karoserią, czuć to i słychać, nie mocno ale czuć... dodatkowo słychać, czy czuć takie jakby "dudnienie" coś na wzór luźnej osłony silnika spodniej. Koła sprawdzałem w dwóch warsztatach, oraz zamieniałem...
O co spór ? Przecież gwint zostaje ten sam nie zmienia się materiał i zastosowana obróbka cieplna śruby i bezpośrednio jej wytrzymałość. Śruba 10.9 ma granicę wytrzymałości na rozciąganie na poziomie 1000MPa, umowną granicę plastyczności około 900MPa. Zamiast niej można powkręcać śruby A4-90 o wytrzymałości na rozciąganie 1030-1100MPa, umowna granica...
Problem: zanikające i pojawiające się wibracje nadwozia i kierownicy, najmocniej odczuwalne powyżej 110km/h do 140km/h Opony sprawdzone i wyważone, zresztą na innym komplecie jest to samo. Poza tym gdyby przyczyną były opony raczej drgania występowałyby cały czas. W zawieszeniu nic nie ma niepokojącego. Geometria również ustawiona. Możliwe że to przegub...
Witam Wibracje mogą powodować tylko i wyłącznie półosie. Żaden z reszty wymienionych elementów nie spowoduje drgań. Przy odkręcaniu wózka mogły się przestawić poduszki sinika (nie pamiętam jak jest w corsie, jedna na pewno jest do wózka przykręcona). Trzecia opcja to źle ustawiona zbieżność. Pozdrawiam. Hmm, półosie zupełnie nowe, z nowymi przegubami...
z tym basem gd16/10 to............. Praw fizyki pan nie zmienisz... Zamknięta obudowa o tak niewielkiej pojemności może się sprawdzić pod względem uzyskania akceptowalnego poziomu basu tylko w wypadku głośnika o niezwykle niskiej częstotliwości rezonansowej. Niestety, ale GD16/10 do takich nie należy i zamknięte wewnątrz obudowy powietrze skutecznie...
Witam mam mały problem w passacie b6 gdy cofam powoli lekko skrecajac i hamuje słychać takie strzelenie pukniece w zawieszeniu druga sprawa to gdy wpadnę prawa strona w głęboką nierówność w drodze też słychać pukniecie jakby coś dobijalo i jest odczucie jakby to było pod fotelem pasażera nadmienię że żadnych luzow w zawieszeniu dodam że występują też...
Wymieniłem poduszkę skrzyni. Nie pomogło. Potem przegub wewnętrzny i drgania ustaly. Uszkodzone było łożysko w krzyżaku przegubu. Jeździłem prawie rok zrobiłem 20tys km i jazda była przyjemnością a ostatnio podczas trasy 400km w połowie zacząłem odczuwać identyczne drgania przy przyspieszeniu. Wymontowalem polosie i żadnych luzow. W zawieszeniu też...
Witam! Ja również dołączam się do tematu . Wymieniłem kompletne sprzęgło na nowe luka , wszystkie poduszki oprócz tej dolnej ale wygląda na dobrą na dodatek skrzynie biegów bo myślałem że w niej jest problem . Niestety dalej to sam przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu jest mocne przesunięcie silnika wręcz uderzenia , przy wymianie sprzęgła wszystko było...
Masz luzy w zawieszeniu to Ci "lata" na koleinach, a po części to taka uroda małych samochodów.
Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie. Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu...
Przyspieszam (ewentualnie zwiększam obroty) jest ciszej Szukaj usterki w zawieszeniu silnika/skrzyni.
Może ma takie drgania gdyż któreś koło jest nieodpowiednio wyważone a przy już wytyranym zawieszeniu (polskie drogi) mogą występować takie drgania ,miałem tak przy escorcie
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów łożyska oba nowe podejrzewałem na początku że one mogą być powodem bicia tarcze sprawdzane i też podobno proste, nawet płyn był wymieniony dla pewności, nowe opony założone w kwietniu i wywarzone. Auto nic nie ściąga ani przy jeździe ani przy hamowaniu.
Zacznijmy od tego, że każdy głośnik podczas pracy emituje dwie fale dźwiękowe. Główną - przednią częścią membrany i drugą - tylną stroną. Jak można się domyślić są to fale o odwrotnej polaryzacji - czyli w przeciwfazie. A takie fale - jak liczby w prostym działaniu matematycznym - dodają się do siebie gdy mają zgodne fazy i odejmują gdy mają przeciwne....
Może być sprzęgło, mogą być poduszki, mogą być ogólne luzy w zawieszeniu napisz nam co sprawdziłeś i jakie masz możliwości ku temu (szarpaki, kanał, podnośnik?) bo jeśli tylko parking to będzie ciężko. pozdr.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Może najpierw posprawdzaj luzy na zawieszeniu , poduszki silnika , przeguby.
a co z tym stukotem w zawieszeniu po zmianie ustawień kierownicy i przypominam że drgania po tym się nasiliły
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, każdy mechanik co innego mówi. Na wolnych obrotach wyczywa się duże drgania na kierownicy, ale nei we wszystkich położeniach, jak trochę ją przekręcę lub przycisnę do góry to ustają. Jak jadę szybciej niż 10,15 km/h to problem ustaje. Coś też czasem stuknie z przodu w zawieszeniu na wybojach. Jeden mechanik...
Witam, i proszę o wszelkie info dotyczące mojego zapytania 🤔🤔🤔 Od jakiegoś czasu ( AUDI A4 B5 1,9 TDI 130 kucy ) przy przyspieszeniu przeważnie na 3-4-5 biegu 1800-2400 obrotów strasznie zaczyna szarpać kierownicą i budą wcześniej dziwne pukania przy zmianie biegów odgłosy dochodziły z prawej strony ... Na trzepakach w zawieszeniu...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Witam, potrzebuje pomocy może ktoś będzie coś wiedział bo ja i mechanik nie mamy już pomysłów na ten problem. Problem dotyczy tylko i wyłącznie drgania kierownicy w zakresie 85- 98km/h, samochód to opla omega sedan 99r, które jest już stare ale bardzo zadbane i mocno dofinansowane. Odkąd mam ten samochód (12 lat) praktycznie od początku towarzyszyły...
Pisałem u mnie drgania uszkodzona poduszka silnika dolna, a w szczególności tuleje tylne wahacza przedniego. Po wymianie tulei wahacza przedniego mniej odczuwalne prawie wcale. Nie lubie oszustów w zakładach naprawczych, dlatego jedz do diagnosty tam gdzie przeglądy robią -za cały przegląd coś koło 100PLN. To może być wszystko w zawieszeniu łącznie...
Wymieniłem tarcze i... po 1000km jest to samo. Odnoszę też wrażenie (w zasadzie ja to tylko słyszę, ale takie rzeczy łatwo idzie wychwycić, jeżeli kiedyś nie było takich dźwięków i nagle coś słychać nowego), że coś "chrobocze" i nasila się głównie przy ostrych łukach zarówno w prawo i w lewo. Myślałem właśnie o łożyskach, ale nie ma kompletnie żadnego...
Wg moich danych obroty wyglądają poprawnie 770-970 RPM. Ja bym szukał usterki w zawieszeniu silnika, być może elementy metalowo gumowe w których stwardniała guma nie tłumią drgań.
Auto mam od nowości. Ostatni wypust z lutego 2015. 2.0 tdi 170km, skrzynia dsg 6cio biegowa. aktualny przebieg 80.000km Przy przebiegu 65.000 pojawiły się drgania przy prędkościach autostradowych najbardziej wyczuwalne przy gwałtownym dodawaniu gazu. Odczuwalne na kierownicy i podłodze kierowcy. Przy 75000km wymieniono 4 przeguby firmy Lobro. 2 zew....
Witam, przyczyn może być parę, felgi nie oryginalne z innym otworem centrującym tzn felga ma siąść na piastę bez bez luzu, jeśli jest luz to zakładamy pierścienie centrujące - jest to jedna z najczęstszych usterek . Druga sprawa to bicie felgi, możesz sprawdzić zakładając inny komplet kół lub podnieść auto do góry , wrzucić 4bieg troszkę gazu i patrzeć...
A próbowałeś podmienić kompletne koła na inne? Zakładam również, że w zawieszeniu samochodu wszystko jest ok., brak luzów, itp.
Witam. Czy te 20 cm amplitudy wiążą się z deformacją rury (wygięcie) czy też z ruchami punktów mocowania (jeśli zrozumiałem - kołki plastikowe). Jeżeli przy wietrze nieodczuwalnym ("zero") wpada w drgania to po prostu wpada w rezonans mechaniczny. Po zawieszeniu anteny zmniejszy sie częstotliwość własna drgań i moga ustąpić. Może też, przy silniejszym...
Przy 100 na godzinę drgania wracają, dosyć wyczuwalne, Koła wyważone? hamując samochód drga, bez względu na prędkość, Do sprawdzenia krzywizna piast za pomocą czujnika zegarowego. Może dostały "strzała" i się zgięły. chciałem wymienić drążki kierownicy, ale nie wiem czy to w nich tkwi problem Skoro nie mają luzu to nie są krzywe to nie ma sensu ich...
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Nie znam tych silników ale z reguły żeby wymienić rozrząd trzeba zdemontować co najmniej jedną z poduszek silnika .Ponowny jej montaż nie koniecznie na tym samym miejscu mógł by wprowadzić naprężenia w zawieszeniu silnika i skrzyni . Tłumaczyło by to objawy z opisu .
Z tego co mnie uczą w szkole i na praktyce w serwisie fiata to wynika że amortyzatory gazowe a raczej gazowo olejowe są leprze. Sa bardziej wytrzymałe i komfort jazdy jest leprzy. Mój ojciec ma passata B5 na zawieszeniu własnie takim. Bardzo dobrze tłumi drgania ogólnie same plusy. Jednak takie amortyzatory są droższe
Wibracje z silnika, może być luźny pedał, czy na zakręcie też drży?, tu mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem skrzynią oraz temu podobnego osprzętu (drążek reakcyjny może też, jak taki jest) tylko tu problem, poduszki zamienniki potrafią być dużo mniej żywotne niż te z którymi auto z fabryki wyjedzie (do tego stopnia, że się czasem wymiana mija...
Do artur04c , nadzieja jest zawsze, choć gwarancji dać nie mogę. Tą tulejkę o której kolega pisze należy bezwzględnie wymienić na nową. Tulejkę w końcówce wału korbowego widoczną na zamieszczonym wcześniej zdjęciu też należy bezwzględnie wymienić. Jak pisałem wcześniej, wałek sprzęgłowy nie może mieć żadnych luzów promieniowych (na boki), żadnego lepiarstwa...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Witam. Jeep cherokee KJ 2.8 CRD 2006r. Przy szybkości 35-45 km/h drży kierownica i słychać hałas z przodu. Przy wyższych prędkościach drgania ustają ale hałas przypominający "brumienie" jest słyszalny. Byłem w warsztacie i mechanik nie stwierdził niepokojących luzów w zawieszeniu i układzie napędowym. Koła wyważone i zamienione na próbę przód z tyłem-bez...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Łącze anodę z S2 kondensatorem 1,5nF. Wzbudzania brak na w cz. Łączę anodę z S2 kondensatorem 1nF wzbudzanie jest . Ale jak dodam do kondensatora 1nF w szeregu rezystor 1K wzbudzania brak . Czy może mi ktoś wytłumaczyć co się dzieje ?? Z definicji na rezystorze masz straty - energia elektryczna zmienia sie na ciepło. Ów rezystor działa wiec jak amortyzator...
zawieszeniu ducato stukanie zawieszeniu stuki zawieszeniu
excel blokowanie komórek turbo przestaje działać przydomowy oczyszczalnia ściek
Jak sprawdzić sterownik hulajnogi elektrycznej miernikiem FAUN śmieciarka – cykl prasowania nie rusza po otwarciu łopaty, czujnik krańcowy, hydraulika