Witam. Mam pytanie czy podczas pracy silnika napinacz paska klinowego powinien drgać? Czy jest to normalne? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Witam wszystkich mam pytanie zmienilem w moim passacie napinacz i pasek z powodu takiego ze piszczał i mil drgania gora dol mam teraz nowy napinacz i nadal tak drży ale nie piszczy. Czy to drżenie gora dół jest normalne ? Passat b5 1.9 130km
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
INA TO Chyba dobra firma zresztą płace za towar i ma być ok a nie auto podskakiwać Dodano po 11 Od jakiego modelu mogę tutaj dobrać i zastosować sprzęgiełko na alternatorze żeby pasowało? Dodano po 10 Założyłem nowy tłumik drgań (napinacz) jest lepiej dużo ale jeszcze szarpie paskiem na odcinku alternator koło pasowe
Sprzęgło alternatora zostało jakiś czas temu wymienione, napinacz jest stabilny (nie drga) wspomaganie przy max obciążeniu już nie piszczy. Wiec przy takich objawach należy wymienić sprzęgiełko. Co do kosztów wymiany to dzwoniłem do około 10 warsztatów, ponieważ były długie terminy oczekiwania, a samemu ciężka robota z powodu specjalnego klucza... Co...
jest napinacz sprężynowy i tłumik drgań na wahadle No to pewnie musisz go wymienić i kup jeszcze dla pewności oryginalny pasek ze znaczkami Merca.
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Jak napinacz paska nie drga to nie tu problem.
Jeżeli śruba drga, dokręć ją kluczem 13, jeżeli jest dokręcona sprawdz działanie napinacza, czy lekko go jestes wstanie polużnić? Jeżeli tak, masz uszkodzony 6 miesięczny napinacz, twój silnik pod obciążeniem deneruje drgania, jeżeli napinacz ich nie tłumi jest uszkodzony, do tego sprawdz wszystkie koła po których poruszaja sie paski, wspo.kier. też,nie...
To prawdopodobnie sprzęgiełko alternatora. Jest zatarte i zachowuje się jak sztywne kółko, przez co drga napinacz a co za tym idzie piszczy pasek.
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Witam. Jest to mój pierwszy post. Jeśli jest to zły dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Mam samochód Audi A3 (silnik 1.9 TDI 90km) i mam problem który poniżej opisze. Więc problem jest w tym że na wolnych obrotach drga napinacz paska alternatora. W związku z tym mam pytanie a mianowicie jest to wina alternatora czy napinacza ? Dodam że...
Witam. Drgania może powodować napinacz taśmy. Jak jest zbudowany? W zaawansowanych konstrukcjach stosowany jest napinacz hydrauliczny z wskaźnikiem siły naciągu taśmy. Jeżeli mechaniczny przyjrzałbym się mechanizmowi napinacza pod względem luzów. Pozdrawiam
Po takim czasie wyszlo co było problemem drgań .Wczesniej uszkodzony napinacz mechanik przy jego wymianie żle założył pasek klinowy .Ludzie potrafią spartolić robote.Wczoraj przypadkiem przy innej robocie elektryk samochodowy zauważył to.
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
Tak fachowo to konstruktorzy chyba bardziej ten napinacz traktują jako "tłumik drgań" Samo położenie na nim łapy rolki (w pozycji jeszcze nie odbezpieczonej) tak napina pasek ze hoho ;)
Od jakiegos czasu zaczelo mi cos halasowac, czasami halasuje czasami nie przenosi drgania na auto, rano popiskuje pasek. Drga rowniez napinacz, moje pytanie jest nastepujace: Jak sie upewnic ze jest to wlasnie sprzegielko a nie np napinacz? Sciagnalem pasek, zablokowalem wirnik, kolo sie obraca do tyli do przodu nie. Po sciagnieciu klapki z tego kola...
Fajnie jest podebatować ciekawe bolączki wychodzą swoją drogą miałem z powodu drgań wymienić napinacz łańcuszka rozrządu ale jego stan jest idealny tzn. zadnych wytartych ślizgów wszystko sztywne ciekawi mnie w jakim przedziale działa obr/min i jak działa zmienna faza rozrządu kiedyś wyczytałem na forum,że ów napinacz ma za zadanie przytrzymać dłużej...
Mam pytanie, czy w astrze z 2 litrowym silnikiem wymiana napinacza jest skomplikowana??? czy aby wymnienic pasek trzeba odkręcic cały napinacz??? czy wystarczy tylko odkrecic tłumik drgań( spręzynę) ??? czy wystarczy tylko napiąc napinacz kluczem??? z góry dzięki za wskazówki:)
A na starym pasku nie grzały się? Obstawiam ze też się grzały, a skoro tak to łożyska w kołach mogą wymagać już wymiany, oczywiście jeśli naprawdę mocno się grzeją. Co do drgań paska, to mamy w pracy kilka modeli podobnych kosiarek i paski napędu noży też tak drgają, zaś w momencie obciążenia, pasek drga gdy schodzi z koła, zakładam że napinacz paska...
Witam Dzisiaj kiedy miał się zacząć fajny weekend na światłach usłyszałem krótkie tryttryt i zaświeciła się kontrolka akumulatora. I już wiedziałem co się stało bo tydzień wcześniej napinacz zaczął drgać i już rozpoznałem temat że trzeba wymienić napinacz wraz ze sprzęgiełkiem alternatora. Miałem to zrobić w najbliższym czasie.... ;) Proszę o spis elementów...
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
Gwint standard , odległość rowka paska można zmierzyć. Załóz i będzie spokój. Koło łagodzi w 99% wszelkie drgania .
To jest źle napięty lub napinacz hydrauliczny(tłumik drgań) uszkodzony.
Sprawdź pasek klinowy i napinacz- jeśli są OK to najprawdopodobniej uszkadza ci się tzw. sprzęgło jednokierunkowe (łożysko na alternatorze) zaobserwuj czy w momencie drgania silnikiem trzęsie się napinacz - jeśli tak to wymień sprzęgło jednokierunkowe a wszystko wróci do normy
Witam. Proponuje sprawdzić koło pasowe wielorowkowe ze sprzęgłem na alternatorze zacieranie jego powoduje drgania paska na napinaczu i być może też sam napinacz jest już do wymiany?
wcześniej jak coś robiłem przy odpalonym silniku pasek ładnie siedział i pracował, nie drgał itp, tak jak niektórzy opisują że napinacz skacze.
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
Czyli alternator bez sprzęgiełka. Przyjrzyj się kołu pasowemu na wale korbowym, możliwe że masz oberwany tłumik drgań
Witam. Mam A3 1.8T AGU. Potrzebuje informacje jakie części są potrzebne do wymiany rozrządu w tym aucie? Pasek na pewno, rolka napinacza, rolka prowadząca, pompa wody również na pewno. Tylko teraz mam pytanie o tłumik drgań tzn napinacz hydrauliczny czy w tym silniku jest i czy przy kazdej wymianie rozrządu się go wymienia? ostatnie pytanko, czy cena...
Koło pasowe w jakim stanie? Koło bez uszkodzeń ,kręci się normalnie nie ma bicia .inne koła tak samo kręcą Pasek dostaje drgań po napinaczu ,a napinacz chrobocze metalicznie ?? Chyba założę raz jeszcze dla sprawdzenia stary napinacz .
Jako to mój pierwszy post na tym forum,witam wszystkich serdecznie.Czytam ten wątek o dawna i oglądam Wasze wynalazki.Teraz jest taki ,,podtemat'' napinacz. Uważam ze pierwsza i najważniejsza sprawa to wypiąć tyle ogniw ile tylko można a potem dopiero przpasowac napinacz. Ja na swoim mowerku zrobiłem 1300 km (tylko w zeszłym roku) Mam taki napinacz...
To jest silnik 101KM i tam jest napinacz srężynowy.
Mam podobne objawy. Drgania na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym oraz szarpanie przy jeździe bez przyspieszania. Zauważyłem, że skacze napinacz i podczas uruchamiania pasek osprzętu piszczy. Wymieniłem praktycznie wszystkie rolki, poduszki, podmieniłem wtryskiwacze, filtry nowe. Wymienione świece. Parametry korekt w normie. Nie mam już pomysłu, co...
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Drgania napinacza, to często tylko skutek, a nie przyczyba problemu. Napinacz i pasek rozumuem, że zakładaleś nowe? Pasek nie za długi?
Sprawdź, czy nie rozwulkanizował się tłumik drgań w kole pasowym wału. Do sprawdzenia również napinacz paska i rolki.
Pasek wieloklinowy dla auta z klimatyzacją 6PK 1660, bez klimatyzacji 6PK 906, kompletny napinacz (rolka, tłumik drgań, element naciągu) np SKF VKM 31012, na Twoim miejscu sprawdziłbym w jakim stanie jest rolka zwrotna oraz koło pasowe alternatora i wału korbowego.
Szczelinę się ustawia na 4mm i ma być. Potem ta szczelina się minimalnie może zmieniać bo przecież trzpień jest ruchomy gdyż to ustrojstwo hydrauliczne a napinacz się opiera o tłoczek. A ten napinacz hydrauliczny czy też tłumik drgań dawałeś nowy, czy wpychałeś tłoczek starego?
Z rolka jest wszystko ok z reszta niedawno wymieniałem na nową. rolka moze byc dobra ale tam jest jeszcze taki amortyzatorek drgań sprawdż czy sie nagrzewa tak po ok.5 min.po odpaleniu i czy jest na nim ślad oleju jeśli tak to do wymiany,no i sprzegiełko alternatora tez ma wpływ na napinacz paska i drgania z tyrkotaniem.....powodzenia
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
Wiyam może się do tego przyczyniać też kompresor klimy,gdyż jak się sprzęgło zaciera kompresora to będzie stawiał opór i pasek będzie szalał. Może być tłumik drgań na kole wału, oraz sam napinacz skosował sie poprzez jego wytarcie między sprężyna a obudową napinacza. Z napinaczem miałem ostatnio taka usterkę.
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
Myślę, że z tą ramą to niezbędne minimum jest zapewnione, chyba się nie rozleci, ale jak bym miał to robić jeszcze raz to bym dał grubsze profile i jeszcze trochę inaczej rozwiązał tylne zawieszenie. Silnik jest amortyzowany tak samo jak w maluchu sam w sobie nie przenosi drgań na ramę, dopiero po załączeniu kosiska kiedy napinacz ten od głównego koła...
Przy dobrym napinaczu i dobrym sprzęgiełku na alternatorze, ma być dobrze i nie powinien drgać...
W WV Golf III TDI zauważyłem że bez wolnobieżki na alternatorze napinacz wpada w drgania . Niestety diesle mają pulsacje momentu napędowego duuzo większe niz benzyniaki. Co przy dużym obciążeniu moca daje szarpanie paskiem i widoczna prace napinacza hehehe.
Będę mieć chwilkę to zerknę teram mam tak myk ze odpale auto chodzi cicho jakieś 5s i drrgrrrr cos w tym stylu patrzyłem sprzęgło na alternatorze nowy pasek i dale tak napinacz skacze i są drgania.
Chcę kupić zestaw rozrządu, ale napotkałem problem. Posiadam Fabię z silnikiem ATD z 2001 roku. Wg ETKI do około 2003 roku występuje pompa 045121011B i tłumik drgań (napinacz) hydrauliczny współpracujący ze rolką napinacza (cały zestaw to 038198119). Potem już jest pompa 045121011H i brak tego elementu hydraulicznego i rolka napinacza jest z mechanizmem...
Cena z d... wzięta. Jedz do polecanego mechanika. Napinacz kpl.Febi 190zł pasek z 70 drugi moze 50. Więc ???
Co się okazało. Do wymiany napinacz łańcucha plus łańcuch i ślizgi. Przy rozruchu łańcuch wpada w drgania i wali po obudowie.
Witam. Od kilku dni na zimnym silniku słyszałem tępe stukanie, dziś zaglądam pod maskę a tam siłownik napinacza sobie swobodnie lata ( pękło górne mocowanie) Gdy przyjrzałem się dokładniej to widać że blok silnika drga jak szalony właśnie z lewej strony, tam gdzie jest ten cały napinacz. Pewnie sama wymiana napinacza nic nie pomoże bo od drgań znów...
Sprawdzić dokładnie napinacz hydrauliczny łańcucha. To jest pięta Achillesa w tym silniku.
Witam serdecznie. Autko jak w temacie z 2000 roku. Problem leży w hałasującym pasku wielorowkowym.Najbardziej odczywalne rano na zimnym silniku. Wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań ,napinacze i pasek. Nic to nie pomogło . Dziwi mnie napinacz który cały czas podskakuje. Może ktoś borykał sie z takim problemem ? Czekam na podpowiedzi Pozdrawiam
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Pompa się kończy ew. sprawdz pasek i napinacz łożyska na macpersonach. A co kolega powie na to że tam nie ma łożysk mcphersona? Następną taką poradę nagrodzę.
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Kruciec od pompy vakum podklejony, egr wyczyszczony, wstawiona blaszka pod egr, i dalej nic muł bagienny , a gdy odłączę rurkę od gruszki turbo to już wogóle ma problem ruszyć z miejsca. W sumie zostało mi jeszcze do zrobienia :sprawdzenie kompresji(nie mam czym więc będzie trzeba do jakiegoś mechanika poszukać), sprawdzenie czy katalizator nie jest...
Bez sondy i czujnika temperatury ten silnik powinien pracować względnie prawidlowo. Skoro tak nie jest problem leży gdzie indziej. Może się napinacz rozrządu rozleciał i łańcuch przeskoczył.
Po pierwsze SACHS nie produkuje napinaczy ani rolek. Wracając do tematu. Wysypał się tłumik drgań w tarczy sprzęgłowej lub wyrobił się wałek sprzęgłowy. Tak czy inaczej masz skrzynię do zdjęcia. Co dalej, to się okaże. Albo nastaw się na naprawę (500-2000zł), albo sprzedaj.
A więc sprawdziłem i tak jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie) poza tym wszystko się wydaje ok Małe drgania przyczynią się do szybszego zużycia łożysk kół prowadzących, łożyska alternatora, napinacza, obrywania po bokach paska, ale chyba raczej nie od tego Ci wygięło napinacz.
.. czy moze to byc wina sprzegiełka w alternatorze? Jeśli po dodaniu gazu 1500-2000 obr drgania ustają, jak najbardziej przyczyna może leżeć w sprzęgle alternatora.
Jakieś sensowne sugestie? Wczoraj ustawiłem wszystko od początku i dalej to samo. Napięty pasek na 15 Nm, dokręcam w takim położeniu koła wałków, wszystko niby ok. Tylko gdy po chwili napinacz w tym wypadku tłumik drgań, wraca do swojego punktu, koła lekko się cofają i blokada kół już tak lekko nie wchodzi. To jest normalne? Rozrząd się jeszcze w jakiś...
odwrotnie ci założyli napinacz paska wielorowkowego lub jest do wymiany.sprubuj go docisnąc srubokrętem gdy pracuje silnik to drżenie ustanie będziesz w tedy miał pewnośc
Nie kolego z salonu takie nie wychodziły ale jak przelatał 200 tys to jest główną wadą że tych drgań nie idzie usunąć mam nowe rolki , małą dwumase , pasek , napinacz i dalej się częsie moim zdaniem musze wymienić kółko alternatora . Objawy mam takie że jak silnik jest zimny to pasek skacze na boki wraz z napinaczem uspokoi się po 3,4 min. włączę światła...
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Auto ma 20 lat koszt wyeliminowania drgawek będzie większy od wartości samochodu. Ale jak chcesz przyczyn może być masa. Od dwumasy ,luzow w skrzyni ,różnicy w kompresji na poszczególnych cylindrach ,luzów na zaworach , lekko podtartych wałkach (to zmora TDI PD) samych pompwtryskach i ich uszczelnianiach , po napinacz paska alternatora i jego sprzęgło...
W naszej służbowej alhambrze chyba (piszę chyba , bo dawno już na "żyletki" przerobiona ) było tak samo lub podobne objawy . winny okazał się napinacz paska a w zasadzie gniazdo pręta na którym jest zamontowana rolka (nie wiem jak fachowo się to nazywa ) . Sprawdziłeś wyważenie kół ?
Witam Mam problem z paskiem klinowym (wielorowkowym) na wolnych obrotach, napinacz cały czas skacze i przenoszą sie drgania po kierownicy i całym Aucie. Pierwszym moim pomysłem była wymiana sprzęgiełka alternatora. Niestety w moim aucie nie ma sprzęgiełka alternatora! Okazuje sie ze sa dwie wersie silnika CAHA (2.0 TDI 170ps CR) 1. brak sprzęgiełka...
Jestem po odbiorze auta. Okazało się -mam nadzieję że usterka nie powróci- że przyczyną był luźny pasek na napinaczu który powodował drgania i rozregulował 2 wtryski. Mechanik ustawił rozrząd i kąt wtrysków. Czy możliwe jest, żeby śruba trzymająca napinacz sama się poluzowała czy raczej przy wcześniejszej wymianie rozrządu ktoś musiał uszkodzić gwint?
EGR jest zmieniony na nowy czy używany? Nie odpowiedziałeś na pytanie o gniazda PD, to pięta achillesowa głowic silników PD 8-zaworowych. Trop z korbowodem, też jest dobry, może wcześniej zaliczyły kolizję tłoki z zaworami. Jedyne co nie pasuje do tego, to trudności w uruchamianiu. To świadczy o problemach z dostawą paliwa do PD. Czyli tandem, pompa...
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
A teraz na poważnie :P wychodzi n na to że konstrukcja tego silnika ma bardzo słaby punkt mianowicie drgania skrętne wału korbowego. Drgania przenoszone są na łańcuszek który z kolei jest wyciągnięty przez niewłaściwe ciśnienie lub za słabe ciśnienie, nie napina wystarczająco elementów rozrządu. Stukotanie to wina łańcuszka który dosłownie nap...ala...
Witam. Mój problem polega na tym ,że wentylator rusza kilka sekund po włączeniu zapłonu (silnik zimny i wyłączony) komp pokazuje "engine cooling thermostat F 265 circuit P1292" kasuję błąd i wiatrak staje , zapalam silnik i po kilku sekundach wiatrak rusza (ten sam błąd) gaszę auto wiatrak staje , daję zapłon i znowu rusza... Ktoś mi powiedział ,że...
Ten napinacz łańcucha da się wymienić jest to dostepne co w takim przypadku zrobić?? Dodano po 1 moze to doprowadzić do jakiegoś uszkodzenia silnika ?
Witam Jak w temacie, borykam się z problemem dość częstej wymiany napinacza paska PK w mojej Renault Laguna II 1.9dci 88kw. Wymiana jest częsta bo co około 5 tyś km. Napinacz zaczyna stukać, petem pasek piszczeć i trzeba wymieniać, wymianiałem już sam napinacz jak rónież w zestawie z paskiem. Nawet po założeniu nowego napnacza i paska, rolka na napinaczu...
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
Witam Posiadam Scenica II z grudnia 2004 wersja grand i mam już dłuższy czas problem z hałasującym osprzętem silnika i potrzebuje informacji czy były modele alternatora bez sprzęgiełka? Wymieniałem 2 razy kolo pasowe (7rowkowe) na wale. Jest pewna różnica w dźwięku na każdym z nich, podejrzewam ze nowe to mało wyrobione ale przy ruszaniu czy obciążeniu...
A luknij czy napinacz paska alternatora mocno drga na jałowych obrotach
Mechanik dzwonil i mowil ze kopcenie z rury olejem napedowym moze tez byc spowodowane wtryskami, ze ktorys leje. Podmieni na wtryski sprawne zregenerowane i sie okaze. Ale zastanawiam sie nad jedna rzecza, moze ktos mi wyjasni. Auto trafilo do warsztatu aby zmienili napinacz lancucha i lancuch rozrzadu i auto nie kopcilo joc. Po zamontowaniu lancucha...
Tłumik drgań w kole pasowym w tym konkretnym modelu, jest dość solidny i samo koło to demontuje się bardzo łatwo, np. w przypadku wymiany paska rozrządu. Tak więc bardziej prawdopodobna przyczyna, to nie sprawny napinacz paska wielorowkowego. Jednak koło pasowe też do sprawdzenia, bo być może jakiś magik mógł mechanicznie i na siłę uszkodzić go...
Chciałem wymienić sobie zestaw rozrządu w Megane 1 F7R. Wszystko mam w książce podane, ale problem jest z napięciem paska. Jest tam zwykły napinacz na śrubę. Sam Naprawiam podaje 29 jednostek SEEM wg przyrządu Seem C Tronik 105.6. To jest związane z częstotliwością drgania paska jak struna od gitary, przyrząd kosztuje grubą kasę. Ja chciałem skorzystać...
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach (ok.850 obr/min) wibruje mi pasek napędu alternatora. Pasek rónocześnie napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania. Zostal wymieniony pasek rolka prowadząca oraz napinacz bo takie byly podejrzenia, ale jednak to nie to powoduje wibrację. Objawia się to tym że po uruchomieniu silnika do czasu rozgrzania slychać...
witam jak w temacie samochod nagle zaczal kopcic na szaro (bialo) i nie moge sobie poradzic z nim. samochod nie stracil mocy, przeplywka wymieniona w zeszlym roku. filtry rowniez zmieniam systematycznie. Kopcenie na biegu jalowym jak i w trakcie jazdy. Nie sa to swiece bo byly sprawdzane. Nie zauwazylem rowniez zwiekszonego apetytu na olej. Poziom plynu...
Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to...
a w warsztacie nie wiedzieli ? :) skoro nie wiedzieli to pomogę. Oznaczenie na kole pasowym wału korbowego zgadza się z oznaczenie na płycie osłony z tyłu (pozycja na godzinę 6). Oznaczenie na kole wałka rozrządu zgadza się z oznaczeniem na pokrywie zaworów (pozycja na godzinę 12). Oznaczenie na pasku musi być zgodne z oznaczeniami na kole pasowym....
Łańcuch i napinacz (z postu wyżej) po przebiegu ok 150-200 tyś km nadaje się na złom. Naciągnięty łańcuch plus wyrobione ślizgi napinacza dają efekt w postaci przestawionego wałka wyrównoważającego co prowadzi do drgań. W polo żony wymiana była przy 170 tyś km i po wymianie wibrację zmalały znacznie. W polo 9n z silnikiem diesla czasem też obudowa powietrza...
Aha i zapomnialem dodać. Jakieś dwa miesiące temu wszystkie węże ciśnieniowe tzn od sterowania itd zostały zmieniony wraz z N75. Występuje jeszcze jeden objaw z którym nie mogę się rozstać od jakiegoś czasu. A mianowicie przy zejściu z obrotów np jadąc hamując na światłach wyrzucając na Luz silnik się telepie przez sekunda dwie i jest normalnie. I jest...
Dziękuję za cenną wskazówkę Uf, jak pasuje to już połowa sukcesu , zawsze mogę dorobić dystans by odsunąć sprzęgięłko, zaletą wymiany na 180tkę jest także fakt iż większość posiada sprzęgło jednokierunkowe. U mnie wyrobił się tłumik drgań skrętnych na wale, przez to pasek drga o ponad 5cm od swojej pierwotnej pozycji powodując przy tym głośne buczenie...
Katalizator mam. Świece wymieniałem na nowe ngk, kable beru inna cewke zapłonową , przepływomierz, napinacz łancucha rozrzadu, sonde lambde. Nie mam wiecej pomysłu. Czasem mu się umyśli że przez 3 dni jeżdzi jakby miał nowy silnik a potem znów łapie muła. Dużo włąśnie tych silników ma ten sam problem i nikt nie może go rozwiązać.
Dziękuje za porady. Mam jeszcze jedno pytanie - podczas pracy silnika szczególnie jak się nagrzeje obroty są w granicach 800- 900 słychać takie dziwne "trrrrr" i lekkie drgania- nie jest to ciągle ale słychać wyraźnie. Byłem dziś u mechanika posłuchał i stwierdził iż może to być pompa wody lub napinacz - podczas "robienia" zaworów (luzy były mierzone...
Witajcie. Kilka dni temu wymieniałem zapobiegawczo rozrząd - łańcuchy, ślizgi, napinacz. Dodatkowo osprzęt - pompa wody, rolka, napinacz, pasek, koło pasowe. Wymieniamy był też kolektor ssący na OE regenerowany oraz nowy dwumas i sprzęgło LUK . Wymieniono też łącznik elastyczny wału. Wszystkie części z wyższej półki - IWIS, corteco, Ina, OE. Motor ma...
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Witam ... Mam problem ze swoim passat-em, wymieniłem napinacz, pasek od alternatora, rolkę jego (lecz była używana bo moja się rozsypała ) i cały czas się robi luźny pasek. Piszczy i cały czas silnik wchodzi mi na bardzo dziwne drgania i ma dziwne rotacje. Pasek ma odchyły do około 2 cm jak się patrzy na niego... nie wiem co jeszcze może być dlatego...
Witam. Problem dotyczy Mercedesa 124 250 Diesel 88 r. Silnik drga przy dodawaniu gazu, tzn. dodając gaz, puszczając go i znowu dodając, silnik zaczyna dziwnie drgać przez pół sekundy, potem to zanika. Jak pracuje na wolnych obrotach i wcisnę gaz w podłogę od razu, problemu nie ma. Natomiast dodając i puszczając gaz na przemian, przy dodawaniu gazu silnik...
Troche lakoniczny opis Otworzyłem od góry ta obudowę i zobaczyłem poszarpany pasek. I jakąś mała metalową rolkę a właściwie to który pasek?? Jak rozrząd to w AFN jest 1 napinacz (samonapinajacy po odpowiednim ustawieniu przy ustawianiu rozrządu) i 1 rolka prowadzaca u gory ( eliminuje raczej drgania paska) Wyciek oleju po zerwaniu paska to kaplica moim...
drgać napinacz pasek napinacz rozrzadu napinacz pirotechniczny
przekaźnik zakłócenia otwarcie drzwi uzbraja parametr maszynowy
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Mercedes Sprinter W213 – turbina nie załącza się, brak doładowania, diagnostyka usterki Klonowanie Windows 8.1 na SSD Samsung 870 EVO 2TB bez utraty danych – procedura i wskazówki