Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Pęknięta półoś w miejscu gumowego tłumika drgań.
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Witam mam problem z VW t5 2.5tdi. Wyczuwalne drgania na 5 i6 biegu przy prędkości 100-120 wymieniłem prawą półoś i nic nie po mogło. Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać
prawa półoś prawdopodobnie.
Miałem taki przypadek w Fordzie z 1998 roku. Lata temu. Powyżej 60 km/h i przyspieszaniu drgania niesamowite. Do 130, powyżej 130 zapewne były tak częste, że stały się mniej wyczuwalne. Prawa półoś, tj. po stronie pasażera. Co było przyczyną, to nie wiem, może wada, może gdzieś zahaczyłem, nie mam pojęcia. Dużo jazdy po mieście, to nie czułem. Ale jak...
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Wygląda to na przeguby bądź półoś. Pozdrawiam.
typowe dla sharana-prawa półoś
Lub półoś może być krzywa.
Przy pękniętym ( luźnym/wypracowanym) zabezpieczeniu na końcach obu przegubów wewn. (na rys. poz.10 RH) - wystarczy podczas jazdy niewielki dołek (przy skręconych kołach) i półoś wyczepia się. Wspomniany tłumik drgań (poz.3) - tu prawa półoś (na lewej, krótszej półosi nie występuje). https://obrazki.elektroda.pl/2206218700_... Zamiast...
Zapomniałem o drganiach przenoszonych na karoserię im szybciej tym większa częstotliwość. Czy to krzywa półoś też może być czy to raczej nie możliwe bo jak już to kupię cała półoś z przegubami i po sprawie będzie. Pozdrawiam
Przy 120km/h niezależnie od biegu? Może krzywa felga, tarcza lub półoś.
To powiedz mi co jest przyczyną skoro uważasz że to nie półoś.
Dzisiaj załatwiłem problem. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem fachurą z Opla przedstawiłem mu problem i on nasunął mi przypuszczalną przyczynę. A mianowicie przesunięcie się silnika na poduszce i zmniejszenie luzu na półosi skrzyni biegów która dociskając do elementów skrzyni biegów może powodować przenoszenie drgań z silnika na karoserię. Jeszcze...
Czy przypadkiem nie masz luzu na długiej półosi. Może masz wybity przegub wewnętrzny i półoś dostaje bicia
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
Skoro wyciągali amortyzator przegub wewnętrzny mógł się za daleko wysunąć. I mogła rozleciec się sprezyna w przegubie. Należało by to sprawdzić. Półoś z prawej strony.
Na moje półoś do wymiany, ewentualnie przegub wewnętrzny.
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Mój znajomy miał podobny problem w escorcie. Tylko u niego stukało tylko przy 80km/h. Przy 75km/h lub 85km/h problemu nie było. Przyczyną była krzywa półoś.
Sprawdź półoś bo może być delikatnie krzywa.
W sumie jest to dziwnie opisane przez autora. Pewnie z jego nie wiedzy mechaniki itd... To trzeba by samemu się tym wozem przejechać by coś odczuć. "Nam strzelać nie kazano"...😕 A czy powyżej tej prędkości także drgania? To może być wiele przypadłości. Koła straciły wyważenie, przegub, półoś.... A może sam silnik wariuje... Lewe powietrze...
Może byc jeszcze półoś krzywa,ale stawiam na wyważenie kół.
Witam. Czy wymiany półosi 1.6 i 1.6 fsi są takie same? Wymieniłem półoś prawą,ale na taką z 1.6 8v i są drgania przy skręcaniu. W fsi numer to 1j0407272gt,a ta ma 1j0407272en
W/g mnie to raczej nie, drga karoseria od mocowania silnika to silnik drgania powoduje -raczej ich przenoszenie przez mocowania silnika. Jak pisałem podłuż kawał gumy pod półoś na postoju i sprawdź czy dalej drży i tak aż wyeliminujesz te drgania. Poduchy mocowania, oraz mocowania elementów karoserii. U kolegi jak takie drgania mieliśmy to cięliśmy...
Półoś na stół, sprawdź przeguby zew i wew, a sam wałek na tokarkę.
Wydawać by się mogło , że silnik przesuwa się na zakrętach i naciska na półoś napędową , która ściśnięta na przegubie generuje drgania , więc sprawdź to , co napisał poprzednik i to co napisałem Ja...Samochód wiekowy , więc jest szansa , że po przejściach...
Mogła się wykrzywić półoś. Mogło się stać cokolwiek. Proponuję wizytę w warsztacie.
Dzień dobry, problem męczy mnie już pół roku, a mianowicie: podczas gwałtownego przyspieszania (choć nie zawsze) czuć drgania samochodu i drgania kierownicy. Zostało zrobione: - tarcze nowe - felga wyprostowana + wyważone na "0" (opony letnie 2013r) - zamienione na zimówki i wyważone na "0" (zimowe 2014) - półosie zregenerowane w jakimś zakładzie w...
Witam Forumowiczów!zwracam się z prośbą o wskazówki,problem dotyczy Sharana jak w tytule.Od pewnego czasu pojawiły się drgania nadwozia podczas przyspieszania,mechanik poradził mi wymianę wewnętrznego przegubu,tak też zrobiłem ale bez rezultatu:cry:.Następnie kupiłem całą półoś kompletną kilka dni temu załozyłem i co? drgania jak były tak są.Już nie...
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Hm zrobione .. i kosztowało to 10 zł. pojechałem na stację diagnostyki i okazało się że to zbieżność.. przestawioe koło o 7 mm.... masakra. ale półoś przydała się do passata :)
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Smar się "zgubił" z przegubu i rdza plus tarcie go zjadły. W zależności od wersji będziesz musiał kupić przegub albo całą półoś. PS Trzeba dbać osłony przegubów i smar w nich wtedy robią setki kkm.
tylko ze tu nie ma drgań i auto jeździ normalnie, jednie hałas sie pojawił. Jutro sprawdzę tłumik i może ponawiercam poduszkę - będzie mieksza
Witam Też miałem podobny problem i okazało się, że prawa półoś była do wymiany. Po wymianie nie to autko spoko, drgania jak ręką odjął, lepiej wymienić obie półosie, powinno się poprawić, lub drgania ustąpić. Pozdr.
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
Witam. Mam problem z Volvo V50 benzyna 2 .0 . Przy mocniejszym przyspieszeniu zauważyłem lekkie drgania w kierownicy. Wszedłem w kanał i rutynowo sprawdzałem przeguby. Prawa półoś wydawała mi się mieć luz więc mocniej pociągnąłem tak zdrowo w kierunku skrzyni i (zgodnie ze strzałka na zdjęciu) no i ku mojemu zdziwieniu półośka wypadła z prowadnicy (łożyska...
Półosie dobrze są osadzone? Pytam dlatego bo miałem już kilka przypadków takich. Jeden w zeszły piątek samochód przyciągnięty bo podobno sprzęgło nie rozłączyło. Biegi jak u Ciebie można było włączać bez sprzęgła samochód nawet nie drgnął. Samochód na podnośnik i okazuje się że prawa półoś wyskoczyła z mechanizmu różnicowego. Odwrotnie założona tarcza...
byłem u następnego mechanika i nie wie co to jest.Sprawdziłem półoś sam jak i również fachowiec, z tego co wychodzi to jest z nią wszystko ok
Panowie, piszecie coraz ciekawsze opowieści dziwnej treści, nie napiszę inaczej bo mi nie wypada. Drgania może wywołać tylko i wyłącznie masa wirująca, czyli koło, piasta, tarcza, półoś. Te elementy podlegają kontroli. Zamykam bo pisarstwo osiągnęło zenit.
drgania byly by wyczuwalne bez znaczenia czy przyspieszasz zwalniasz czy cos, waliloby bez przerwy. Mylisz się. Pod obciążeniem były by wyczuwalne - podczas przyśpieszania. Podczas toczenie już mogą być niewyczuwalne. A taki przegub potrafi ładnie telepać samochodem. Dokładnie, u kolegi w leonie ta półoś telepała autem tylko obciążona, na luzie praktycznie...
Jak rozleci się łożysko igiełkowe na trójkątnym zabieraku lewej półosi to tak będzie , zobacz czy ma luz .
Witam Mam problem i po wizycie w warsztacie nadal się nie rozwiązał, a mianowicie; Przy przyspieszaniu od ok 50 km/h do 85 km/h pojawiają się silne drgania z przodu po prawej stronie. Po włączeniu na luz przy powyższych prędkościach drgania ustają ( czyli kwestia felg,opon wyeliminowana ). Mechanik sprawdzał też półoś bo sam się autem przejechał i myślał,...
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
Witam. W moim scenicu przy prędkości od ok. 90km/h do 150km/h ( do tej prędkości sprawdzałem) występują silne drgania. Niezależnie czy na tempomacie , czy normalnie, czy droga idealnie gładka czy w trochę gorszym stanie. Zawsze objawia się to w taki sposób, że pierwsze 100-150 km trasy przebiega normalnie, żadnych drgań. W pewnym momencie począwszy...
Zgięta półoś, wybity przegub. Cudów ni ma , samochód nie miał dzwona albo czegoś w tym rodzaju ?. W jakich okolicznościach pojawiła się usterka?
Niestety mylisz się, uszkodzony przegub wewnętrzny - ten przy skrzyni podczas większej prędkości słychać i czuć, gdyż półoś nie jest ustawiona osiowo do przegubu. Czasem wystarczy jedno mocniejsze ruszenie z pod świateł i przegub siada.
Sprawdź czy półoś jest prosta. Na rozgrzanym silniku w miejscu wrzuć auto na luz, puść sprzęgło i wejdź na obroty odpowiadające prędkości 80km/h czyli około 3000obr. Czy drgania są wyczuwalne? jeśli tak to problem jest w tarczy sprzęgłowej, docisku lub skrzyni biegów. Jeśli nie to wstępnie skrzynię biegów można wykluczyć.
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Witam. Mam taki problem. W VW Sharan wibruje delikatnie (lecz odczuwalnie) podczas przyspieszania na drugim biegu. Wibracji nie ma na żadnym innym biegu w całej prędkości obrotowej. W aucie były wymieniane oba przeguby wewnętrzne, oraz krótka półoś z flanszą. Półoś oryginał VW, przeguby zamienniki. Przed wymianą auto całe się trzęsło. Po wymianie drgania...
Witam, Mam problem z wibracjami, drganiami całego podwozia podczas jazdy przy pewnych prędkościach. Mam nowe opony, nowe tarcze hamulcowe, koła wyważane, zamieniane też tył na przód. Auto powiedzmy przy niskich prędkościach jedzie normalnie, około 50-60km/h czuć jakieś drgania, potem około 70-70km/h jedzie płynnie i około 90km/h zaczynają się chyba...
Czy przegub zewnętrzny może mieć luz?Jak złapie za półoś mogę ruszać kołem ok 0.5 cm.Pacjent to passat 1.9 tdi 105 KM. 2006r.Są odczuwalne drgania na kierownicy lecz kierownica nie lata.Słychać także tłuczenie które zaczyna się od ok 80 km/h i wraz z prędkością wzrasta.Rano tłucze mocniej-po nocnym postoju -a po kilku godzinach stania tłucze dużo mniej.Tłuczenie...
Hej, jedna półoś z skf była w cenie około 700zł, nie mam już słów do tego samochodu, teraz wymieniłem skrzynie na inną stuki są dalej, wycie jakby się zmniejszyło pozostają tylko półosie. Jak masz drgania to zacząłbym od sprawdzenia opon i wyważenia kół no i oczywiście felgi muszą być proste. Jak to będzie OK to trzeba jeszcze sprawdzić czy w zawieszeniu...
Witam! usterkę zlikwidowałem przyczyną była za długa półoś ta od strony kierowcy, trochę to dziwne bo kupiłem ją od identycznej hondy a była dłuższa o jakieś 4-5 cm no i podczas wpadnięcia w załom nie było już żadnego luzu co powodowało owe drgania. Pozdrawiam
Cześć Mam problem z moją polówką 6R 1.4 Autko ma przejechane 80000km a prawy przegub wewnętrzny był wymieniany już 5x. Między wymianami mija średnio 12000km. Gdy kupowałem go, wiedziałem, że był stuknięty w prawe koło, ale podłużnice były całe, więc się na niego zdecydowałem. Niestety okazało się, że Polo dostało łomot bezpośrednio w prawe koło i to...
niestety nie jest to problem grzybków - zeszlifowanie nic nie daje. odkryłem jednak ciekawą rzecz. własnie wymieniłem łożyska igiełkowe na krzyżaku prawej półosi, bo był luz i przy zatrzymywaniu pukał (sworzeń krzyżaka miał luz i półoś już przy niskich obrotach spadała po każdym obrocie o 180st.) myślałem, że wymiana łożyska (igiełki, pierścienie, sworzeń...
Witam, od pewnego momentu podczas przyspieszania z 2 pierwszych biegów słychać jakieś drżenie z przodu od strony pasażera w okolicach 2-3k obrotów i pytanie czy to będą przeguby? auto na postoju nie ma drgań nawet jak przegaruje do odciny, najbardziej czuć to jak auto jest zimne i potem po przejechaniu kilku km drgania z przyspieszania z 1 biegu czy...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Dziś sprawdziłem poduchę i jest ok. Drążek zmiany biegów również nie drga podczas przyśpieszania,więc i półosie można wykluczyć także pozostaje skrzynia lub sprzęgło-łożysko oporowe? Dzwięk jest słyszalny również na luzie,gdy dojeżdżam do świateł i wciśnięcie sprzegła nic nie zmienia-słychać na wciśniętym jak i puszczonym sprzęgle. Jedynie pod obciążeniem...
Płyn sprawdzałem, pompa nie wyje. Jedno co znalazłem to masa wyrównoważająca na półosi latała. Wywaliłem ją jak była drgało cały czas teraz 70% drga 30%ok
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
W sobotę wyjąłem lewą półoś. Przegub wewnętrzny - krzyżak - jest ok. Bieżnie na swoim miejscu, podobnie jak igiełki. Zresztą jak obejrzałem tripod, bez igiełek w łożysku bieżnie nie miałyby prawa się trzymać na miejscu. Oczywiście trzymałyby się siedząc w skrzyni, ale miałoby to luz i z pewnością nie obyłoby się bez drgań w czasie jazdy, również na...
Witam! i ja mam podobny problem ,od jakiegoś czasu przy małej prędkości buja golfem jak by było coś scentrowane ? byłem na trzepaku do wymiany miałem prawą końcówkę drążka,drążek prawy,końcówki stabilizatora.No i oczywiście nic to nie dało! sprawdziłem opony ,tam też nic nie stwierdzono , po jakimś czasie padła mi maglownica, którą wymieniłem , no i...
witam. Na pewnym etapie przeróbek przekazywania napędu z wiatraka na prądnicę próbowałem zastosować przekładnię rowerową. Niestety bez powodzenia.łańcuch po prostu spadał przy wyższych obrotach. Nie pomogło ustawianie. Prawdopodobnie jest to spowodowane bliskością obu kół. Gdyby prądnica była odpowiednio daleko może by tak się nie działo.Co do przekazywania...
Wielu mechaników w warsztacie aby odkręcić półoś od tarczy hamulcowej na podnośniku wkłada w wycięcia do wentylowania tarczy duży wkrętak lub pręt. Gdy masz już wiekowe tarcze to mechanik je po prostu rozgiął w jednym, albo w kilku miejscach. Obawiam się, że czeka cię wymiana tarcz hamulcowych, albo przetoczenie jeśli jest z czego przetoczyć. Miałem...
(at)4495redberet - Nie zmieniłem jeszcze kół. Problem rozwiązany. Wyjąłem półoś od strony pasażera. Przegub wewnętrzny jest tam prawdopodobnie od nowości i ma już najechane chyba tyle co auto - 216k km a co ciekawe nie ma żadnych luzów. Po obejrzeniu go okazalo sie że to nie on jest przyczyną więc wyjąłem półoś od strony kierowcy. Wymieniałem ten przegub...
Cześć Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby...
Problem rozwiązany: był to przegub zewnętrzny prawy i przegub wewnętrzny prawy. Siłą rzeczy wymieniłem całą półoś, bo zamiennik ze średniej półki kosztował mnie 270zł, gdzie jest to część nowa z roczną gwarancją, a kupno przegubów osobno oscylowałoby w okolicach 600zł. Luzy były słabo wyczuwalne, a stukanie odczuwało się najbardziej po środku samochodu...
Witam! Mam problem z samochodem: Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM 2008r Silnik: Z17DTH Skrzynia : F23 (5 biegów) Przebieg: 260000km Podczas jazdy najczęściej z prędkością 100-120km/h przy "odpuszczaniu" gazu zaczyna strasznie wibrować kierownica jak i cały samochód, gdy trzymamy samochód tak żeby cały czas "ciągnął" nawet minimalnie, to wibracje ustępują,...
Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy). Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę...
Witam!!!Wymieniłem osłone przegubu wewnętrznego(tego od skrzyni) ponieważ wymieniałem sprzęgło to całą półoś wyciągnołem.Rozkręciłem ten przegub i po skrecenie machnołem sie i środek zamontowałem odwrotnie i przegub był "sztywny" i NIE SKRĘCAŁ SIĘ.Rozkręciłem odwróciłem środek "tam gdzie są wyżłobienia na kulki" zamontowałem i przgub bez problemu pracował...
Witam, Mam problem powyżej 130 km/h odczuwalne są drgania na całym samochodzie. Dodam ze przy przyspieszaniu w zakresie 80-120 czuc na kierownicy delikatne drganie. Dodam ze tarcze przod tył wymienine, drozek kierowniczy wymieniony, lożyska przod/tyl sprawdzone, opony nowe, koła wyważone, przegłuby sprawdzone, mam juz tak ze 2 lata i nic bardziej nic...
Witam wszystkich zgromadzonych przed moim bardzo niepokojącym mnie problemem... Mój samochód to Renia Megane I phII z silnikiem 1.9dci 102KM. Mój problem polega na drżeniu poprzecznym (na boki) całego przodu samochodu podczas przyśpieszania w każdym zakresie obrotów, ale wraz ze zwiększaniem prędkości drgania rosną... Jeżeli w czasie jazdy nacisnę sprzęgło...
Tak na szybko jeśli nic nie było sprawdzane to zalecałbym przyjrzeć się mocowaniom silnika do ramy pojazdu oraz jeśli masz taką możliwość to półosiom bo możliwe, że to jedna z nich drga. Pozdrawiam.
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
Witam wszystkich! to mój pierwszy post a więc proszę o wyrozumiałość.Mianowicie posiadam wv polo 1.4 TDI 2005 przed liftingowy silnik AMF 75KM. Problemem są wibracje/ buczenie od 1400 obrotów do 2000 tysięcy dzieje się tak na każdym biegu. Jadąc 90km/h na piątym biegu jest nie do zniesienia zjawisko to występuje przy przyspieszaniu jak i przy hamowaniu...
To jak im się mieści ta półoś? Dobijanie półosi to ciekawa metoda. Normalnie. Pewien jesteś że wbili ją do końca, a konkretnie flanszę przegubu? Niezauważalny dla laika centymetr daje taki efekt. Tarcza odwrotnie, opiera się na kołnierzu. Docisk dokręcisz, sprzęgło będzie niby działać. Gdybyś był zawodowym mechanikiem, a nie internetowym doradcą, to...
zaciski regenerowane ( tłoczki bez wad wymienione uszczelnienia ) klocki nowe jarzma czyszczone. zastanawiam się nad półosiami , czy uszkodzenie którejś mogło by dawać takie objawy
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
itajcie, od roku zmagam się z drganiami, które powstają przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu. (od 25 do 50km/h) -Wał był u specjalisty stwierdził ze nie wymaga wyważenia, krzyżaki super stan ale profilaktycznie wymieniłem podpory i gumowy tłumki drgań. -Mechanik stwierdził ze to wina skrzyni, skrzynię wymieniłem dałem nowe łożysko oporowe tak jaki i nowe...
Witam. Już od paru miesięcy walczę z tym autkiem. Na 1 2 3 biegu karoseria wpada w wibracje jakby po aucie skakały słonie szczególnie na tylny most , na biegu jałowym auto drga znośnie.Wymieniłem już: wałki, poduszki, rozrząd, półosie, skrzynię oraz podmieniałem na inny wał napędowy i wciąż bez zmian. Nie mam pojecia co to może być. Mechanik namówił...
Cześć. Wymienione zostały części zawieszenia w Oplu Corsie C, 2003r, (nowe części: wahacze L+P, końcówki, łączniki i gumy stabilizatora, obie półosie L+P). Po wymianie tych gratów na nowe odczuwalne jest drganie, lekkie wibracje na budzie od silnika. Przedtem tego nie było. Czy może być coś źle poskładane, naruszone? (dodam że zbieżność zrobiona) Odkręcane...
Nie tak Panowie, nie tak. W skrzyni biegów jest mechanizm różnicowy (dyferencjał). Dzięki niemu moment obrotowy przenosi się na drugą półoś kiedy pierwsza jest hamowana. Do momentu obrotowego jednej strony kół dodaje się moment hamujący zatem realnie na kołach strony hamującej moment spada i przenosi się na drugą stronę. Napęd jednej strony jest słabszy...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu usterki mojego samochodu. Mimo, iż wcześniej trochę dłubałem przy samochodach, nie jestem w stanie określić co jest przyczyną. Objawy są takie, że w przedziale 40-50km/h, samochód wpada w dość silne wibracje. Mógł bym to porównać do ruszania z wysokiego biegu(większa częstotliwość). Przy niższych prędkościach...
ZGG,nie z komelu za drogo by wyszło ;) zapłaciłem 3tyś a kupowałem od gościa z Ostrzeszowa: http://www.eurotrafik.republika.pl/ofert... Rozbroje to w weekend - porobię zdjęcia, pomierzę skosy ,policzę żłobki i wrzuce to wszystko tutaj... siano ten most jest od czegoś większego,coś typu żuk ale napewno nie od żuka i chcę właśnie go wykorzystać w swojej...
Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Jeśli jest tam podpora na półosi długiej od prawej strony, to jak najbardziej może powodować szarpania oraz drgania, płynnie nie przenosi napędu
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach. Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną?...
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Witam. Wszystki mam problem z volvo s40 z 2005r jak w temacie auto drga na boki na 1 biegu na wyższych obrotach i na 2 biegu jak praktycznie nie dodaje gazu na pozostałych biegach jest ok. Spotkał sie ktoś z taka przypadłością? Zastanawiałem sie nad półosiami ale one raczej nie wiedza na jakim biegu jestem :)
(at)jarekgol Rozmawiałem ze znajomym. Objawy powiedział jak przy wyekspolatowanej półosi. Jadę do niego na dniach i aby coś stwierdzić musi zdjąć koło itd. Jak coś będę wiedział więcej dam znać.
Na początek sprawdź koła, ewentualnie zamień przód z tyłem. Ale ja bym postawił na półosie. Konkretnie przeguby wewnętrzne. Zdemontuj półosie, zbij przeguby wewnętrzne i zamień stronami, lewy z prawym. Powinno pomóc.
Półosie przód, przeguby wewnętrzne.
Spróbuj półosie przejrzeć!!!
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
tłumik drgać półoś półoś półoś podpora półoś
listwa trzask ustawić rozrząd skoda octavia linux puppy
Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615 Audi A6 C6 2.7 TDI 2006: Żywotność paska wielorowkowego i napinacza