Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
Ma za ciężko więc nie obija. Masz żużyte, zatarte elementy w układzie kierowniczym.
A koła masz wyważone? A może sama opona ma jakąś wewnętrzną wadę i wprawia układ kierowniczy w drgania?
Co to w załączniku?:) Jak w innym kierunku działa to raczej koła- opony . Przy jakich prędkosciach ? Jak z pozostałymi el. układu kierowniczego?
ale chodzi mi o to czy nie oderwie mi się tam nic. Tego to nawet wróż Maurycy nie przewidzi... To jest układ kierowniczy, więc jeden z najważniejszych układów, który ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy...
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
Ja pomimo wymiany całych kół nada "walczę" z tym problemem, co ciekawe najbardziej bicie, drgania są odczuwalne po dłuższym postoju auta na pierwszych kilometrach... mam taką teorię jak kolega "marszałekkom", ze przez jakieś luzy w zawieszeniu/ układzie kierowniczym minimalne niedoważenie kół powoduje te drgania/bicie, dlatego koła na maszynie mogą...
Przeguby wewnętrzne dziś były sprawdzane i są ok, myślę czy to może być coś od układu kierowniczego ?
Witam. Mam problem jak w temacie. Po wymianie kompletu półosi z przegubami na 2 i 3 przy przyspieszeniu telepie budą. Na innych biegach jest ok. Czasami drgania znikają, ale teraz coraz rzadziej. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Żadnych innych luzów nie ma. Ani w układzie kierowniczym ani na poduszkach. Proszę o pomoc bo pomysły mi się skończyły.
Rozumiem, że ów sworzeń podczas dużych obciążeń układu zawieszenia niwelując drgania ulegał będzie ściskaniu razem ze zginaniem, które spowodowane będzie skrętem kół?
1200RPM podczas jazdy są skrajnie za niskie. Jesteś pewny że taki zakres? Te obroty nie są skrajnie za niskie. Zawieszenie i układ kierowniczy sprawdzone? Kiedy była ta wymiana opon? Na starych też był ten sam problem?
Kolo pasowe na wale korbowym chyba jest z tlumikiem drgań, moze być ten tłumik z gumy zurzyty, pompa wspomagania układu kierowniczego hmm w niej jest zawór przelewowy, do sprawdzenia
Co do pierwszego pytania to bardzo możliwe, że zapowietrza ci się układ kierowniczy. Do sprawdzenia szczelność połączeń na przewodach do wspomagania zarówno gumowych jak i metalowych.
Witaj! Drgania pedału gazu w skodzie występowały z powodu poduszek.Po wymianie kompletu, wszystko wracało do normy. Drgania kierownicy przeważnie były luzy w układzie kierowniczym i nie wyważone koła. Jak ci będzie ktoś wyważał koła to poproś go,żeby po wyważeniu zdjęciu koła z wyważarki jeszcze raz założył i zobaczysz czy jest dobrze czy musiał jeszcze...
Witam , auto z 2017r przebieg 70tyś pompa wspomagania elektryczna, problem jest gdy na postoju i w czasie jazdy czuć wibracje kierownicy. Wibracje czuć gdy zaczynamy skręcać kierownicą(jak kierownica jest w położeniu z godz 12 na 14 lub z 12 na 10). Zauważyłem że jak jazda jest dłuższa to drgania są coraz słabsze aż zanikają całkowicie, nadmienię że...
Czy mogę do niego podłączyć 9V lub 12V aby sprawdzić czy kierownica się kręci lżej ? NIE Czy ktoś może powiedzieć gdzie ten zawór powinien być podłączony? To nie jest zawór, a czujnik, który prawdopodobnie odpowiada za drgania dochodzące z magla. Zawór jest niepodłączony i nie ma do niego okablowania. Nie ma kabla, bo nie masz zapisane w opcji w module....
Witam wszystkich, mam problem ze swoja Skoda Felicia. (1,3 1996). Podczas jady tak przy 90-100 km/h samochód wyje. Objawia się to tez jakby lekkimi drganiami w kierownicy. Przypuszczalnie dźwięk pochodzi od układu kierowniczego. Prawdopodobnie wycie zaczęło się po zmianie kół z zima na lato. Gdy zacznie wyć dodam gazu lub ujmę gazu, bądź skręcę kierownicą...
Mogą być zapowietrzone hamulce? Nie bardzo rozumiem sens tego pytania... Pytasz, czy mogą, czy można dopuścić samochód do ruchu z zapowietrzonym układem hamulcowym? Odpowiedź brzmi - Nie. Pytasz, czy mogą, mając na myśli, czy mogły się zapowietrzyć? Odpowiedź brzmi - Tak. Na domiar złego, płyn hamulcowy podlega regularnej wymianie (podobnie jak olej...
okopie temat, Wymieniłem maglownice, koncowki drążkow i dalej słyszę stukanie, czy problem tkwi w kolumnie kierowniczej czy może pompa mi nie wydaje bo ją dość słychać. Jeszcze nie wymieniałem dolnych swoszni wahacza i odczuwam dziwne pływanie auto, np jak jadę po lekkich koleinach to wyrywa kierownicę, a czasami lekko czuć jakby jedno z kół ciągło...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny... że aż tak długo grał! Po tym koledze co "podkręcał" lasem już mam złe zdanie, nie ma nic błędniejszego niż kręcenie na oślep potencjometrami na laserze. Czasem to daje niewielką i krótką popawę a w rzeczywistości tylko powoduje zużycie lasera. To tak jakby Ci ktoś powiedział że jak więcej napompujesz powietrza do...
Odradzam ze szrotu. Nie ma żadnej gwarancji że przeguby są sprawne, a półoś jest prosta. Przegub nowy do tego samochodu to koszt około 150 zł plus robocizna. Wymiana nie jest skomplikowana, przy odrobinie wprawy można wymienić nawet w garażu jak się ktoś mocno uprze. Po pomyślnym zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu, polecam sprawdzenie i regulację...
Cóz chyba będzie musiała Pani sobie wymienić wspomaganie elektryczne układu kierowniczego które posiada Pani w swojej corsie B ,Takie właśnie drgania może już wywoływać podczas jazdy .....:idea::idea::cry: ,koszty wymiany to około na używanej 700 zł ale można taniej kupić ,w serwisie to może kosztować około 3 tyś ale dokładnie nie wiem kiedyś pytałem...
Mam problem z Toyotą Auris Hybrid 2013. Przy małych prędkościach kanguruje, jakby hamował. Przy 70 km/h słychać stuki z lewej strony, a przy 120-140 km/h tak tłucze, że całym autem trzęsie. Byłem na diagnostyce, wszystko ok. W ASO powiedział mi chłop, że EGR, jeszcze nie zrobiłem. Ale czy ktoś spotkał się z takim problemem? I jeszcze delikatnie ściąga...
Drgania mogą oczywiście pochodzić od luzów na drążkach kierowniczych, przy jakimś doświadczeniu takie luzy się potrafi znaleźć, ale też mogą być skrzywione tarcze hamulcowe. Odgłosy przy naciskaniu hamulca mogą być spowodowane np. zapowietrzeniem układu hamulcowego. Spadek obrotów silnika przy włączaniu świateł, to wynik zwiększonego obciążenia alternatora.
Kolego zacznij od wizyty u wulkanizatora i wyważenia kół - przy okazji powiedzą Ci, czy felgi są proste. Jeżeli będą pogięte, mimo prawidłowego wyważenia będą generować drgania. Na 99% wizyta u dobrego speca od kół przynajmniej da diagnozę problemu, jeśli nie jego rozwiązanie. Istnieją oczywiście inne opcje: luz w układzie kierowniczym, pierścienie...
Kupa wodotrysków, na co, po co dlaczego? W dodatku funkcje mało, a wręcz wcale nie potrzebne. Dlaczego? Dlatego: Układ kierowniczy - twardy, bez elementów kompensujących drgania, nieprecyzyjny, bez wspomagania, co przy ładowaczu czołowym ma b. duże znaczenie. Dalej - przydało by się uproszczenie mechanizmu zmiany biegów jazda przód/tył, najlepiej z...
Oczywiście, że pomysł bardzo dobry. Z założenia producentów części ilość włożonego smaru w sworzeń czy końcówkę układu kierowniczego powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji części. I pewnie było by tak na autostradzie i drogach równych jak stół. Na naszych wertepach amplituda i częstotliwość drgań elementów zawieszenia powodują zużycie w ekspresowym...
Raczej od drgań przy dużych prędkościach i luzów w serwie i układzie drążków, zwrotnic itp. przemieszcza się układ kierowniczy. Odkręć popychacz od serwa i zobacz na samej dźwigni serwa czy są luzy i co się dzieje przy max wciśnięciu gazu. Jeśli elektronika funkcjonuje prawidłowo to serwo powinno być w położeniu na zero, neutralnym po naciśnięciu dźwigni...
Jeśli masz na myśli belkę zawieszenia, to ona nie może wydawać żadnych odgłosów. Chyba, że jej mocowanie. Jest to element nośny, przykręcony do karoserii, do którego montowane jest kompletne zawieszenie. Hałasy mogą dochodzić tylko z ruchomych części i połączeń. „Pukanie” jest na pewno powiązane ze skrzywieniem koła. Teraz pytanie, co znaczy,...
Pio art , czyli jedyny powód tarcia i bicia to coś krzywego?chłopie dowiedziałeś sie od kumpla ? A jeżeli jest huczenie i bicie idące od łożysk lub tulejek wachacza to też są krzywe ? Prosze Cie , nie słuchaj rad kolegów , uwierz mi że pomimo tego że dopiero sie ucze mam w tym doświadczenie i znam sie na tym zaufaj mi. Po za tym to nie jest temat na...
Kierownica na środku A cos z tym muszę zrobi Kierownica musi być na środku ustawiona obowiązkowo. Złe ustawienie zazwyczaj świadczy ze ktoś coś robił. Drżenie zaczelo się po jakims czasie . Strach jechać +140 kręcę jakby z 2 cm A on nie skręca, i w drogę troszkę mniej Kolejna ważna wskazówka. jakiś rok dwa temu miałem maglownice wymienianą po tym była...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Krzywe tarcze hamulcowe z przodu, albo luz w układzie zawieszenia lub układzie kierowniczym np: sworzeń wahacza, końcówka drążka, drążek kierowniczy i tuleje metalowo-gumowe na wahaczach a w ostatniej kolejności sprawdzałbym wyważenia kół!!! Wyważenie kół nie ma generalnie wpływu drania koła kierownicy przy hamowaniu!!! Jeśli nie są wyważone to drga...
oj jednak to hamowanie jeszcze nie całkiem dobre.. ucieszyłem się po próbie ale teraz jak wieczór jechałem to jednak troche jeszcze się tłucze ;/ a te luzy i skakanie czyje wszystko na kierownicy i słychać takie "puste" stuki jak się jedzie.. niby w układzie kierowniczym nie czuje żwielkich luzów na postoju ale coś mi się wydaje że to jednak to będzie.....
Witam Dzisiaj zauważyłem że moim [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/seat/... Ibiza rok 94 z przodu szczególnie od strony pasażera strasznie wytarły się po wewnętrznej stronie opony. Autko ma luzy w układzie kierowniczym na dróżkach raczej jest ok myślę że winą jest maglownica ( i tu też mam pytanie czy da się wyeliminować luzy przez dokręcenia...
Witam! Posiadam escorta z 96 roku z silnikiem 1.3 i od długiego już czasu podczas hamowania w czasie jazdy powyżej 60km/h strasznie drga przód auta i kierownica...po prostu niemiłosierne bicie. Podczas zmian kół na letnie widzę już, że tarcze raczej nadają się do wymiany i podjechałem na stację diagnostyczną i posprawdzali mi wszystko i miałem do wymiany...
Założyłem alu felgi firmy Artec do Corolli i po wyważeniu okazało sie że powyżej 120 drży kierownica. Wykluczyłem już luzy w układzie kierowniczym i gałki.Sugerowano mi że do fel aluminiowych stosuje się na śruby mocujące tulejki ustalajace.Czy ich brak (przecież skosy na nakrętkach muszą ustalić koło)może być przyczyną drgań.Gdzie takie tulejki można...
Witam wszystkich fachowców:). Szukam czegoś na forum i ogólnie w necie ale nic konkretnego znaleźć nie moge niestety poza:,,Niewyważenie kół przednich spowoduje drgania odczuwalne na kierownicy. Będą się wówczas szybciej zużywały opony, amortyzatory, przeguby, sworznie układu kierowniczego, łożyska kół." i tym podobne, nie ma nic konkretnego na temat...
Nie ma możliwości jeśli ściąga to na pewno jakiś problem jest po pierwsze dokładnie sprawdzić ciśnienie w ogumieniu po drugie dokładnie sprawdzić zaciski czy się nie zacierają na prowadnicach i czy samo regulatory w zaciskach działają prawidłowo zakładam że oba koła hamują tylko auto ściąga,pomiar ciśnień roboczych na siłownikach czy nie ma różnicy,i...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
A jak z luzami w układzie kierowniczym?
Ani drążki, ani też przekładnia nie były nigdy wymieniane. Po każdej wymianie wspornika była ustawiana zbieżność. Osobiście obwiniam, o krótkie życie wspornika, jakość obecnych materiałów - plastików i gum. Według mnie nie są najwyższej jakości ... przykładem niech będą osłonki przeciwkurzowe na tłoczkach cylinderków zacisków hamulcowych, które zmieniam...
Zaraz zaraz, to silnik którego moc przypuszczalna do wagi na obecną chwilę 250W a sterownik o mocy 500W ma pracować z przekładnią ślimakową 1 : 40 i ma przenosić 12 kg ładunku który przy około 50 kg ma zwolnić z uwięzi kotwicę i sugerujesz że nie da rady po takim przełożeniu 1 : 40. Aż mi się nie chce wierzyć że taki słaby silnik o takiej wielkości...
Sprawdź jeszcze wały napędowe, krzyżaki czy luzu nie maja lub nie chodzi zbyt ciężko, czy czasem nie drga reduktor. Sprawdź czy przedni napęd jest odłączony, czy w układzie kierowniczym od drążków, przekładnię do zwrotnic nie ma luzy.
Witam wszystkich. Mam nadzieję, że znajdzie się tutaj ktoś, kto pomoże rozwiązać mój problem. A dotyczy on delikatnych drgań na kierownicy. Pół roku temu kupiłem samochód - 1000% bezwypadkowy, bezkolizyjny, bezstłuczkowy itp, oryginalny przebieg 70kkm. Podczas jazdy próbnej czułem lekkie drganie na kierownicy zaczynające się tak od 120km/h (lekko wyczuwalne),...
Witam kolegę . Co do pytania powyższego to nie przeszkadza przedłużenie wiązki. Ja właśnie zrobiłem zabieg przełożenia do kabiny wewnątrz tego sterownika i wszystko jest ok. Użyłem przewodów o tym samym przekroju o długości przedłużenia około 75 cm. A co do masy to najmniejszy problem ponieważ jest zamontowany na karoserii . Troszkę jest nieporęczne...
Młody człowieku....chylę Ci czoła za pomysłowość, wytrwałość, a przede wszystkim znajomość zagadnień machaniki. Mam siedemnastoletniego syna, który nie ma pojęcia w którą stronę odkręcają się śruby, a w jego simsonie gdy odłączy się kabelek to jest problem na skalę EU. Ja od kilku lat noszę się z zamiarem zbudowania małego traktorka, ale z czasem krucho,...
witam Od pewnego czasu słychać dziwne stukanie w układzie kierowniczym podczas wolnej jazdy po nierównościach, po stuknięciu w kierownicę słychać drganie, gdy jedzie się szybciej na nierównościach mam wrażenie że auto jest niestabilne. Diagnosta stwierdził drobny luz na maglownicy(z tego co pamiętam :) ). Czy da radę to w domu na kanale jakoś sprawdzić...
U góry pierścienie dystansowe pod sprężyny, twarde lub miękkie zawieszenie. Koło zębate atakujące na silnik. Podkładki na słupki tłumiące drgania karoserii, taśma klejąca z pianką pod na przykład odbiornik. W amortyzatorach sprawdź co z olejem, nad sprężyny dodaj pierścienie dystansowe widać że zawieszenie jest miękkie. Amortyzatory są rozbieralne,...
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Wymieniłem łożyska z mocowaniami na amortyzatorze oraz wymieniłem płyn wspomagania ===> problem zniknął Ale za nic nie mogę odpowietrzyć układu teraz po wlaniu nowego płynu , ciągle bulgocze w zbiorniczku kręcenie kierownicą w miejscu nic nie daje
Dziś zrobiłem trasę ponad 40km i podczas jazdy kierownica czasem potrafiła drgać, nie wiem czemu. Druga sprawa, zbiorniczek jest cały zarzygany olejem co oznacza że musi wywalać go przez odpowietrznik. Czyżby w układzie było jeszcze powietrze? Ale kurde, przez tyle godzin jeszcze by się nie odpowietrzył? chyba że ciągnie gdzieś jakieś lewe powietrze.
ad.1 pytanie czy dalsza część układów elektryki w siemensie nie będzie taka sama jak w Delphi? Rozumiem, że wyprowadzenia będą miały inne oznaczenia w Siemensie niż w Delphi ale elementy zewnętrzne muszą być takie same, tak samo sterowane, czy się mylę? ad.2 czyli problem rozumiem że tkwi w samej poduszce tej w kokpicie, po prostu dostaje przerwy co...
Witam. Jeep cherokee KJ 2.8 CRD 2006r. Przy szybkości 35-45 km/h drży kierownica i słychać hałas z przodu. Przy wyższych prędkościach drgania ustają ale hałas przypominający "brumienie" jest słyszalny. Byłem w warsztacie i mechanik nie stwierdził niepokojących luzów w zawieszeniu i układzie napędowym. Koła wyważone i zamienione na próbę przód z tyłem-bez...
Witam, Wymieniałem płyn w pompie wspomagania elektryczno - hydraulicznej. Pompa głośniej chodziła, przynajmniej tak mi się wydawało. Jeździłem na minimum płynu, może to było powodem, innych objawów nie było. Stwierdziłem, że wymienię płyn. Po zalaniu i odpowietrzeniu okazało się, że z 1 litr płynu to mało, brakło ok 100ml. Płyn było widać w zbiorniczku...
Dlaczego nie napisałeś, że drgała na postoju? Potem napisałeś, że drgania ustały, czyli zapewne układ się odpowietrzył. To po co piszesz że drga, więc drga, czy nie drga? takie drżenie, (buczenie) ewidentnie zapowietrzenie, coś z w rodzaju kawitacji, lub zbyt mała ilość oleju, nawet zapchany filtr. Jeśli jest nieszczelność po stronie ssącej pompy, to...
Witam, kolejnym podzespołem w mojej maszynie który naprawiałem było serwomechanizm skrętu. Od razu po zakupie okazało się że serwo nie działa z powodu pękniętej rurki hydraulicznej na wyjściu z pompy NSZ-10 i braku oleju w układzie. Rurka została pospawana olej nalany i nic to nie dało. Wymieniłem więc pompę na nową i przez pewien czas było jakby lepiej...
Powiedzmy to tak: obniżenie napięcia zasilania normalnej żarówki zwiększa jej trwałość Zwykłej tak, ale samochodowej, która na 90% będzie żarówką halogenową, już wcale nie. Poczytaj sobie o halogenowym cyklu regeneracyjnym i jakie są jego parametry pracy, jak osiągane. Chcesz powiedzieć kolego, że Twoja Octavia, samochód z lat 2000 jest bez przekaźników...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
dziugi oto instrukcja robienia logowania silnika: Diagnostyka silnika właściwa. Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. poprzez odczyt błędów; 2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika...
Witam, Jest to mój pierwszy temat, więc proszę o wyrozumiałość. W zeszłym roku postanowiłem zrobić reflektory soczewkowe do swojego samochodu. Plan zrealizowałem w 100%, lampy świecą bez żadnych problemów do dnia dzisiejszego. Chcąc iść dalej wpadł mi do głowy pomysł zrobienia kolejnego kompletu reflektorów, tym razem bi-halogenowych. Żeby nie iść na...
https://obrazki.elektroda.pl/1095713600_... Wcześniejsze losy bohaterów można znaleźć tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... ® Wszelkie prawa zastrzeżone ****************************************... Stefan pewną ręką prowadził samochód, trochę nawet przesadzając z prędkością. Cóż, tak jeździł...
układ kierowniczy układ drgać drgać układ
schemat kuchni mastercook router talktalk dorobienie kluczyka peugeot
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Trzecie światło stop nie działa w Seacie Leon 2000 Wireshark nie wyświetla interfejsów sieciowych - przyczyny i rozwiązania