Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
Mam podobny sterownik na czesci od focusa....
Da się wymienić ja robię to tak, delikatnie czyszczę z lakieru (jeżeli jest) nóżki i radiator. Pęsetą przytrzymuje nóżkę i delikatnie odcinam przy obudowie dremelem, delikatne podgrzanie i nóżka odlutowana potem kolejną. Z radiatorem jest troszkę gorzej aluminiowa blaszka pod płytką odbiera sporo ciepła, ja najpierw cynuje radiator tranzystora oczywiście...
Sprawdz ciągłość przewodu sterującego cewka-ecu jak ok, driver pewnie padł w ecu.
Jak w temacie, kupię układ 4651351, driver cewki zapłonowej w ECU silnika samochodu
Jeśli uszkadza się driver cewki zapłonowej, to przyczyny należy szukać w nieprawidłowym odbiorze wysokiego napięcia, często uszkadza się grafitowy rdzeń kabla (rozsypuje na proszek), przyczyną mogą być też stare, zużyte świece ze zbyt dużą przerwą
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Witam! Szukam jakichkolwiek informacji na temat tranzystora 14CL40 (obudowa TO220) pracującego jako driver cewki zapłonowej w komputerze z Renaulta. Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Driver na Ne555 tu muszą być impulsy choć nie wiem jak jest na tych tranzystorach które wymieniasz...
W niektórych samochodach ze sterownika silnika wychodzi tylko sygnał logiczny do sterowania wtryskiwaczami, same drivery (wzmacniacze prądowe lub/i napięciowe) to osobny moduł. Na przykład Opel/ Saab z silnikiem 3,0 (Y30DT, Z30DT), Toyota hilux. Podobnie jest to czasem rozwiązane w silnikach benzynowych jeśli chodzi o sterowanie cewką (cewkami) zapłonowymi....
Nie możesz znaleźć notki a chcesz znaleźć element :?: ... ER900=DB3I Diac 2A/25-36V DO35 Może to ci coś pomoże :lol: poszukaj innego drivera np. na 555 bo on daje prostokąt na wyjściu...
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
W tych silnikach problem to wiązka cewek Poczym pali się 1 z driverów cewki. EEC5.
Witam. Szukam tranzystora o numerze z obudowy 12n6le. Jest to część drivera od cewki zapłonowej w komputerze typu stand alone AEM EMS 1050. Gdzie to można kupić lub czy znane są jakieś zamienniki ? Pozdrawiam
Ale driverem na 555 zasilają zapłonowe cewki.... hm...
Na zielonych kablach impulsy sterujące driverami cewek 1-4 oraz 2-3 +5V
Wygląda na typową usterkę tego modelu - czyli uszkodzenie ECU. Migająca kontrolka oznacza wypadanie zapłonów. Skoro miga to muszą być błędy w sterowniku. Ten sterownik jest tak skonstruowany, że gdy zauważy wypadanie zapłonów na którymś cylindrze odcina mu wtrysk paliwa. Przy LPG II generacji nie ma to wpływu na pracę silnika (bo iskra zostaje). Typowo...
2N3055 PIĘKNIE znosi jedną cewkę zapłonową... więc nie widziałem potrzeby myślenia o mosfecie... z resztą mam driver do lampy plazmowej na IRF840 (reszta układu podobna) i z nim działa hmm gorzej :( może ktoś zaproponować coś na DWIE cewki na mosfecie ? rezystancje uzwojeń muszę znaleźć ... ale chodzi o cewki z poloneza...
Trzeba sprawdzić czy cewki są kluczowane,w sterownikach w tych bumach padają drivery sterujące cewką. Tam jest rozwiązanie typu "cewka na świecy",sporadycznie dochodzi do przebicia. Na który nie pracuje jest łatwo wyczaić,bo wystarczy zapalic zimny na około 15 sekund i dotykac odgałęzien kolektora,tam gdzie zdecydowanie chłodniejsze od pozostałych-tam...
powymieniałem wszystko, co mi i mechanikowi wydaje się na winowajcę, Spróbuj u innego mechanika takiego który wie jak działa silnik a nie wymieniacza bez pojęcia. Jak to błąd obwodu cewki, a zmiana nic nie dała to padł driver w sterowniku albo instalacja i tylko tyle.
Wpierw trzeba sprawdzić czy driver cewki dostaje impulsy zapłonowe z motorolki, jeżeli tak, to czy ten nie pracujący nie robi sie wyraźnie cieplejszy. No i zainteresuj się ofertą ST Microelectronics, szczególnie takimi elementami, jak to określają ignition coil driver. Myśle że tyle Ci wystarczy. Acha-bardzo ważna jest tam nóżka nr 7 (flag)
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
A to pewnie cewka ma zwarę i jak zamieniłes kanały uwaliłes 2 driver.
Możesz do transformatora z mikrofali dorobić sobie powielacz napięcia, jako że nie potrzebujesz dużej mocy "Trafko" sieciowe z mikrofali to moc około 700-2000W (zależnie od modelu) i napięcie strony wtórnej ~2000VAC (50Hz) a to już nie są przelewki, zwłaszcza przy prądzie osiągającym 1A. Do fotografii nie trzeba dużych mocy, jeden z prostszych driverów...
zapomnij, że kupisz tę kość. To driver kluczy cewek.
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Można by to zrobić tak : wyjscie generatora prostokąta podane na driver jednej cewki, na drugiej cewki driver ten sam sygnał, ale zanegowany bramką NOT, albo inwerterem, czyli obrócony w fazie o 180°. Tylko ta częstotliwość 500kHz dla cewek zapłonowych z samochodu....ogarnij się trochę, Konstruktorze :cry:
Odłącz cewkę, do wtyczki zamiast niej podłącz żarówkę 21W, zobacz czy na przewodzie sterującym masz stały + czy masę, odłącz wtyczki od sterownika silnika, jak problem zostanie, to szukaj w wiązce, jak nie, to uszkodzony driver w sterowniku
Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
Jeżeli cewka się grzeje to świadczy o zbyt długim czasie włączenia drivera końcowego. Trop znasz.
Hi, jestem tu nowy, w związku z tym proszę o wyrozumiałość jeśli moje pytanie jest "gupie" czy "jakieśtakieś". Mam taki problemik. W PCMie auta (dokładnie jest MAZDA 323) żywota dokonał tranzystorek-driver końcówki-klucza cewki zapłonowej (jednej z dwóch w tym aucie). Na tym tranzystorku (SMD obudowa SOT223) jest napis GA 04. Oczywiście nigdzie tego...
Trzeba naprawić ecu pewnie tranzystor siedzi albo driver...
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
pewnie pali na dwa gary, co oznacza że siadł driver cewki, norma. Albo się machnąłeś przy wymianie cewki z kablami...
Panowie sprawa rozwiązana spox247 i Driver MSG mieli rację miałem źle podłączone przewody zapłonowe chodź to dziwne bo na starej cewce i przewodach miałem podłączone dokładnie tak samo, cieszę się że sprawa rozwiązana dzięki wszystkim za pomoc
Musiałbyś sobie zrobić układ testowy, do plusa zasilania żarówka 12V, drugi koniec do kolektora, emiter do masy. Powinna się zapalić dopiero po podaniu plusa na bramkę (dla bezpieczeństwa przez rezystor), to wszystko oczywiście po wylucie. No chyba że będzie miał zwarcie na wszystkich nogach, wtedy szkoda zachodu. Co do przeróbki na zwykły IGBT musiałbym...
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
No ale w roverze driver cewki jest w sterowniku MEMS. Po co cewka ze wzmacniaczem z golfa? Wystarczy cewka Biazet od poloneza, mała; zwarta...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
trzeba zrobić odpowiedni generator przebiegu prostokątnego. Ciekawa strona. http://c4r0.skrzynka.org/_hv/index.php?p... można także zrobić driver na 555. taki driver wpisz w google.pl lampa plazmowa i tam ten układ zamiast pod trafopowielacz podłączamy pod cewkę
Dla cewki zapłonowej musisz zastosować tranzystor wysokonapięciowy, np. IRF840, ten co masz nie wytrzyma. Poza tym tranzystor powinien być sterowany z odpowiednio mocnego drivera - poszukaj w necie układów wydajnego sterowania prądowego mosfetów. Dodano po 27 Tu masz do poczytania o sterowaniu cewki zapłonowej mosfetem: http://www.irf.com/technical-info/appnot...
Czemu nie da się w domu ?, cewce z wbudowanym driverem trzeba podać zasilanie 12V, najlepiej z akumulatora lub innego wydajnego źródła oraz impuls wyzwalający +5V https://obrazki.elektroda.pl/7156491600_...
A dlaczego - "jakieś", jeśli można wiedzieć? Lampy plazmowe mają małą moc, ale powinna ona wystarczyć (do liftera trzeba ok. 20W). Zbudowałbym normalny generator, gdybym miał dostęp do części - niestety nie jest to możliwe i muszę kombinować... PS Faktycznie, moc dostępnych w sprzedaży lamp plazmowych dosłownie nie poraża. Pozostaje mi chyba tylko budowa...
(at)dzik9999 Tak, ale chyba z ,,chińskiej porcelany" :D . Dość trudno o cienkościenną rurke ceramiczną, nie sadzisz ? Ale fakt, na pewno była by trwalsza. Sam teraz też zabrałem się za budowe generatora ozonu, przy czym mam dwie opcje do wyladowań koronowych. Rura szklana z wyciorem kal. 12, wewnątrz, czyli taka walcowa szczotka mosiężna w szklanej...
Czesc KJ, czy moglbys podac, narysowac, prawidlowy uklad sterowania IRF-em? Mam zamiar cos takiego zrobic, a akurat to nie moja sfera wiedzy-zainteresowan. Nie chcialbym tez stracic za duzo IRF-ow na "doswiadczenia". Pozdrowienia Chociaż wywoływałeś kogoś innego odpowiem ja. ;) Otóż w tym układzie wystarczy użyć pary komplementarnej jak tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/3700236800_1...
Zrób tak jak napisał elektrit. Podłącz mase i zasilanie i podawaj impulsy na dwa środkowe. W środku driver na tranzystorach wiec z zewnatrz nie da sie go w miare dobrze sprawdzić (oprócz tego że nie działa jeden kanał albo dwa)
Dzięki emeryt2 za podanie mas, mam schemat tylko od 104 piny więc nie byłem pewien a sterownik mam jak pisałeś 60 pin, niestety ścieżki przelotki ok, kable też. Sprawdziłem miernikiem też jak kolega jacek79 radzi ścieżki i przeoltki. Mój sterownik nie ma cienkiej ścieżki od jednego z driverów. Nie ma też podciągniętych rezystorów od wyjść do plusa....
Te schematy z Radioelektronika to tylko wzmacniacz iskry współpracujący z tradycyjnym przerywaczem mechanicznym w samochodzie. Tu wystarczy multiwibrator na "nieśmiertelnym" NE555 i driver cewki w postaci mosfeta [url=https://www.google.com/search?q=ne5...
driver cewka cewka driver driver sterować cewka
suzuki swift drzwi matura polskiego otwierać skrzydło
lodówka liebherr instrukcja obsługi
Schematy elektryczne Audi A8 D3 - gdzie znaleźć? Laptop Lenovo włącza się, ale nie startuje - diagnostyka i rozwiązania