W tym przypadku części raczej będą tak tanie że się nie opłaci za przesyłkę płacić. Jak masz wymieniać tuleje drążka reakcyjnego to wymieniaj od razu komplet. W linku co podałem na rysunku drążek to numer 6, a do wymiany nr 2 sztuk 2, nr 14 sztuk 4.
Gumę w rurkę scisło w rurce podkładkę dopasować i pchać.
Zamieść zdjęcie całego zawieszenia a szczególnie drążka reakcyjnego.
Drążek poprzeczny, reakcyjny czy Panharda... to samo, nazwy inne. Wymienisz sam pod blokiem, kup kompletny z tulejami i 15 minut roboty.
Najprawdopodobniej uszkodzony korektor prześwitu (przy drążku reakcyjnym) z tyłu nadwozia,ale jak kolega Robert napisał sam sobie z tym nie poradzisz. Sugeruję diagnostykę komputerową.
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było...
Tak, to tzw. kamień z końcówki drążka kierowniczego/reakcyjnego
Okej dowiedziałem się , że do elementu https://tiny.pl/twllb o numerze 55543 potrzeba tulei https://tiny.pl/twllz i pytanie nie wiem ile tych tulei kupić one łącznie pasują 4 do tego wahacza ? gdyż przy części 55543 widocznej na stornie jednej tulei nie oznaczono ...
Może to poduszki. Sprawdził bym ten trop.Poduszkami steruje ECAS. Czasem zdarza się (to nie jest częsty przypadek) ,że powietrze wędruje z lewej strony na prawą i odwrotnie dając wrażenie niestabilności. Trudno w tedy pokonywać zakręty bo wóz się przechyla. Do sprawdzenia miał byś jeszcze drążki reakcyjne tzw. "cukierki" te na dole przy moście napędowym...
Do wymiany ten drążek reakcyjny to raz, a dwa sprawdź główne poduszki gumowe pod silnikiem. Jeżeli są wybite, tuleje metalogumowe w drążku wybijają się natychmiast.
Tak jeszcze wtrącę co do zawieszenia. Nie prawda że wszędzie sprężyny takie same, bo różnice w wadze różnych silników są spore. Jednak akurat w przypadku ABD mimo że silnik mały to swoje waży i pewnie nie znacznie się różni wagowo od diesla. Najlżejsze są benzynowe 1.8, 2.0 i stare 1.6, taki silnik sam rekami podnosiłem, a do tego 1.4 to sam bym się...
Przy rozpoczęciu hamowania i odpuszczaniu to bardziej drążki reakcyjne, ale to luźna uwaga. Sam doskonale wiem, jak złudne bywają źródła hałasów w podwoziu. Myślisz sobie, że to z prawej strony, z przodu, a na kanale wychodzi lewy tył :) Rady są tylko dwie: 1. Jak masz słabe pojęcie o mechanice, to odwiedzić tylu mechaników, ilu potrzeba. W końcu trafisz...
Jest to drążek reakcyjny. Ale bezpiecznie jest pokazać zdjęcie tak jak zrobiłeś to w poście i dodać numer VIN.
Tylko że matiz ma bardzo niedorobiony przedni wachacz, którego częścią integralną jest drążek reakcyjny. Nie wiem jak długo to by wytrzymało.
Przez drążek reakcyjny szarpie autem w trakcie ruszania? A Tigra ma drążki reakcyjne? Możesz mi kolego pokazać, jak wyglądają owe drążki w tym samochodzie?
Wymień łączniki drążków reakcyjnych. Skrzypią na przegubach.
do sprawdzenia tuleje które są na połączeniu sanek silnika - karoserii i gumy na drążku reakcyjnym (zamocowane do sanek silnika)
Witam serdecznie i mam kolejne pytanko co do Mojego MAN-ika ma ktoś może dane jakim momentem dokrecać śruby drążków reakcyjnych?? chodzi o sierżanta i dolne drążki? i czy da radę to zrobić samemu czy trzeba pneumatem ??
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Taki luz jak na filmiku w przypadku kolumny kierowniczej nie jest duży powiedział bym nawet ,że w granicach normy więc trzeba szukać gdzie indziej tak sugeruje Alibaba. Od siebie dodam abyś sprawdził stabilizator, amortyzatory czy nie są mokre i stan resorów jeśli są zamontowane a jeśli są poduszki to stan drążków reakcyjnych.
Drążki kierownicze sprawdzane.Podłużny nawet wymieniony na nowy.W serwisie patrzyli na te drążki reakcyjne i niby ok.W Volvie te reakcyjne podłużne to takie płetwy są z grubej blachy.
Sprawdź to co napisał kolega wyżej czyli luzy na "sierżancie" oraz na dolnych drążkach reakcyjnych. Baaaardzo częsta przyczyna myszkowania na koleinach.
Witam, Jak w tytule od pewnego czasu mam stuki w zawieszeniu przednim a ostatnio coś z tyłu puka przy nierównościach. Wymieniałem jakiś czas temu drążki reakcyjne. Obecnie mechanik przy wymianie drążków kierowniczych stwierdził że trzeba wymienić poduszki w tylniej belce koszt 500 zł od strony ponownie drążki reakcyjne. po ok 100 zł za stronę. Pytanie...
Może to wina drążka reakcyjnego silnika?
Ja bym obstawiał drążki reakcyjne na osiach napędowych. Nie wiem jak te luzy sprawdzali, ale" na oko" może nie być luzu, a przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu osie będą się przestawiały, stąd "zarzucanie" tyłu.
A drążki reakcyjne sprawdzałeś ...?
Rozłącz drążek reakcyjny i naciskaj całe wachacze na dół. Sprężyny są oryginalne?
A nie masz czasami pękniętego wzmocnienia przedniego obok drążka reakcyjnego(pionowe pęknięcie)
Pocięta i pospawana na nowo oś od "kaczaka" -c-328/325 - widać nawet dziury po charakterystycznych wzdłużnych drążkach reakcyjnych.
To jest drążek reakcyjny i jego działanie polega na zmniejszaniu przechyłów auta na zakrętach.
Pewnie ma wybite gumy na drążkach reakcyjnych i wahacz goni jak chce. Dodatkowo pewnie luzy na wsporniku drążków kierowniczych.
Piszesz oczywiście o drążku reakcyjnym? Tuleje gumowe nowe? Nic nie pęka, nie jest wygięte? Ogólnie podłoga "zdrowa"?
Poduszki silnika to by chyba telepało najbardziej na postoju bo na obrotach poduszki mniej pracują. A drążek reakcyjny (lizak, choć nie mam pewności czy tu jest akurat) to najbardziej pracuje,.jak moment obrotowy próbuje silnik obrócić w nadwoziu.
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
Jednym z problemów i to dośc poważnych będą rozrywające się podłużnice w miejscu mocowania przedniego wózka. Cała siła hamowania skierowana jest przez drążek reakcyjny, przecież na 10cm mocowania belki do podłóżnicy nie wytrzyma siły skręcającej, rzędu setek kN. Jak być odkręcił drążek reakcyjny z pewnością od razu wyrwałoby z podłóżnicy belke. Inną...
Ja wymieniałem łączniki drążka reakcyjnego gdyż były wybite. Trochę to pomogło ale okazało się, że musiałem jeszcze wymienić gumowe elementy mocowania samego drążka, dopiero to załatwiło sprawę. Pozdrawiam
Zobacz drążek reakcyjny z lewej strony silnika (patrząc na silnik z przodu),często jest wybity na tulejach gumowych.
Dziękuję za odzew, sprawdzę to wszystko w najbliższym czasie jak tylko będę miał czas podjechać na kanał do znajomego. Jeszcze tylko dopytam, drążki reakcyjne to inaczej lączniki stabilizatora? Proszę sprawdź PW
Co do silników cc, to wiem że półosie będą pasować bez problemów, ale czy z Uno Fire również? Sądzę że będę zmuszony do zmiany długości półosi lub/oraz drążka reakcyjnego z drążkiem zmiany biegów. Nie wspominam o chłodnicy, bo z cc700 jest niewydajna.
Lepiej wrzuć fotkę tego "cuś" co chcesz naprawiać, z opisem rodzaju auta. Znam drążki reakcyjne, stabilizatory, wahacze resorów przednich... Ale tylne wahacze w Actrosie?
Czy przednie zawieszenie jest kompletne. Sprawdź, może poprzedni właściciel zdemontował (usunął) np. drążek reakcyjny (jeśli ten model posiadał). Wymiana sprężyn na sztywniejsze, (dedykowane do tego modelu) może poprawić prowadzenie auta.
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Robku, przy złej pracy stabilizatora rzucać będzie, zauważ że stabilizator tam też pełni poniekąd rolę drążka reakcyjnego. Bicie felg będzie odczuwał i bez hamowania. Zresztą z tym bicie felg to taka trochę przesada, większy ambaras się robi jak najdzie rdzy pomiędzy tarcze a piastę.
Witam podepnę się pod temat. Atego 1223 03r tył na poduszkach bez drążka reakcyjnego, w prawej poduszce jest mniejsze ciśnienie . Auto stoi równo nie jest przechylone na prawo ale czuć podczas jazdy że buja na prawą stronę nawet macając poduszki czuć że w tej prawie jest mniej wiatru. Zawór rozdzielający powietrze na poduszki zamieniony z drugiego auto...
Co wysokość zawieszenia ma do kąta na kole. Podnosząc auto na miechach belka pozostaje w nie zmienionej pozycji... A to ciekawe. Drążki reakcyjne 1 osi/na miechach/ masz gumowe? :) Na pewno zmienia się kąt sworznia w zależności od wysokości. Niewielkie skręcenie belki osi po jakiejś dziurze, niewielki luz jednego z drążków reakcyjnych i będziesz miał...
Samemu metodą prób i błędów w zależności od bogactwa pomysłów jak sobie poradzić. :) Ale w tym autku radzę sprawdzić wszystkie przeguby zawieszenia osi i drążki reakcyjne. Jak wybite były końcówki drążków to sworznie wahaczy już pewnie latają w każdą stronę. Wtedy żadne ustawianie nic Ci nie da, po ruszeniu wszystko się przestawi.
Nie o to zdjęcie z tym spawem mi chodziło :) .Te uchwyty powinny być przyspawane pod mostem ,tak jak ten (od drążka reakcyjnego) zaznaczony zieloną strzałką tylko bliżej środka mostu .Do takiego spawania to najlepiej wyjąć most i obrócić ,aby można było porządnie pospawać a nie posmarkać. Tam są ogromne siły. http://obrazki.elektroda.pl/2063603500_1...
Przedni most i skrzynka rozdzielcza z Tarpana Honkera. lepiej jest włożyć jakieś 3 tys w ten napęd No właśnie tyle za przedni most zapłacisz w dobrym stanie. A gdzie reszta? Wały napędowe reduktor/rozdzielacz? Cała przeróbka podłogi pod drążki reakcyjne mostu i do podwieszenia podpór wałów i skrzynki rozdzielcze?
Ale przy jezdzie zaczyna ci drżeć kierownica? jak tak to przy jakiej prędkościjeżeli tak od 40 czy nawet mniej to radziłabym zmienić opony ale prędzej sporawdzić końcówki drążka reakcyjnego (stabilizatora) Ajeśli chodzi o obroty to jedz do innego mechanika niech sam zadecyduje
Witam zrobił mi się problem przy actrosie mp4 2016 r dziś przy przepinaniu naczep zauważyłem że przy drążku reakcyjnym tzw sierżancie z lewej strony zabezpiecienie lata sobie luźno. Niestety nie jest to zwykły zeger lecz wygląda na coś w rodzaju zakretki czy mial ktoś z tym styczność? Czy trzeba wyciągnąć sierżant żeby to zabezpieczyć znów ? Proszę...
Witam, mam problem ze Scania 114 z roku 2004 w której to znajduje się skrzynia GR900( bez połówek, pełzający, 4 dół, 4 góra). Kabina jest niska, typ CP. Wyskakuje bieg wsteczny przy puszczaniu sprzęgła, inne biegi wchodzą dobrze. Lewarek jest tak jakby wyciągany, przytrzymanie go na siłę nic nie daje, kończy się co najwyżej zgrzytem. W zależności od...
Jeśli układ kierowniczy jest sprawny to przyczyny trzeba szukać np. w zwrotnicach może tam być przyczyna lub wieszakach resorów na osi kierowanej ( jeśli są zamontowane), tuleje stabilizatora, drążki reakcyjne. Kolumny kierowniczej nie radzę samemu naprawiać bo może się to skończyć tragicznie, jeśli uważasz ,że z nią jest coś nie tak to wymontuj i oddaj...
Witam, Mam mana l2000 98 rok 12:224, tylne zawieszenie na poduszkach i jest problem, ponieważ nie pompuje poduszek z prawej strony, a lewa jest napompowana na maxa aż nie można ugiąc i opierają się o drążek reakcyjny. Wymienione oba poziomaki przy kołach i nic to nie dało, pilot podmieniony. Na desce wyświetla się czerwona kontrolka. Proszę o pomoc....
a jeżeli nawet to to będzie wymagało nie dużej siły . Większym problemem jest to by tuleje drążka reakcyjnego się nie wysuwały po montażu więc zwróć uwagę na ich położenie w trakcie montażu i po Dodano po 1 końcówki nie stanowią problemu
Byłem u mechanika. Uszczelka wymieniona niestety nie taka jak we wczesniejszych postach. Niestety dokładnie nie wiem jaka, na pewno mniejsza. Dalej cieknie. Jeszcze wiecej. Dzis byłem u mechanika po szybkich ogledzinach podejrzewa ze pokrywa tylna jest pęknięta. Dokładnie na gwincie, tam gdzie jest przykręcony drążek reakcyjny. Nic pewnego. W czwartek...
A może drążek reakcyjny od Stara 660 byłby odpowiedni. Na pewno jest bardzo wytrzymały i jest to materiał który daje się bez problemu spawać. Już 15 lat testuję coś takiego w dość dużym obciążeniu i nie widać śladów zużycia. http://obrazki.elektroda.net/24_12790286...
Niestety myli się kolega może piszczeć stukać, pukać i wytwarzać mniej lub bardziej zidentyfikowane dźwięki. Tylna belka to całość z drążkami reakcyjnymi wahaczami itd. No i klapa. Założyłem, że belka wygląda podobnie jak w Puncie I, bo to ta sama epoka motoryzacji. Okazuje się jednak, że Peugeot, technologicznie wyprzedził Fiata.
W zasadzie wszystko już chyba zostało powiedziane. Jeśli ktoś będzie miał jakieś konkretne pytania zapraszam na PW. Z najnowszych obserwacji: Pojawił się znowu problem opisany komunikatem "Awaria systemu ELEC". Już wiedziałem, że to niedoładowanie akumulatora 12V, wiem już też, że nie jest on doładowywany (nie wiem czemu) podczas ładowania baterii trakcyjnej....
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Zastanawia mnie to, że po prostej auto prowadzi się dobrze, natomiast na wybojach "pływa itd.", (chociaż jest to normalne, że wówczas autem "buja") pomimo, iż wymieniłeś już tyle podzespołów. Nadal uważam, ze coś nie tak z zawieszeniem. Udaj się do dobrego mechanika, aby rzetelnie sprawdził zawieszenie tj. amortyzatory, sprężyny, drążki reakcyjne, przekładnię...
Kolego w tym aucie alternator wyciągasz od spodu. Musisz rozkręcić wydech a konkretniej rurę wydechową za katalizatorem i trochę ją odsunąć.Następnie odkręcasz drążek reakcyjny od silnika - to taki stalowo gumowy lizak co stabilizuje silnik od spodu.Odchylasz lekko silnik i wyciągasz alternator.W razie problemów podlewaruj auto z tej strony co alternator...
Mój palił 10.5-11 lpg przy normalnej jeździe, tzn. do 120km/h. To był 1.6GLIna boschu. Wybite panewki wałka i wycierający się sam wałek to norma. Jak pałowałem go powyżej 120 w trasie, to puszczała uszczelka między trzecim a czwartym garnkiem :-). Kiedy poszedł do piekła, na liczniku było 366 tysięcy,przy czym progu na cylindrach nie było prawie, ale...
Co to za auto? Niektóre terenówki mają skrzynie biegów i reduktor oddzielnie, połączone wałem. W takim wypadku często można wyrzucić reduktor na luz. Wtedy mógłbyś wziąć napęd z wałka pomiędzy reduktorem a skrzynią. Montujesz jakąś tarczę pomiędzy krzyżak a skrzynie redukcyjna, lub pomiędzy krzyżak a skrzynię biegów i od tego możesz napędzać pompę np...
Wracam do tematu tak by przypomnieć wszędzie na przeglądach nie chcieli mi zrobić bez butli przeglądu każdy mówił że całą instalacje mam wypruć tak by jej nie było widać i wtedy mi gaz by z dowodu wypisali tak więc kupiłem za 200zł czyli 1/4 wartości auta używkę walec, w Leroy merlin kupiłem pręty gwintowane i nakrętki z uszczelką by przedłużyć długość...
Nie trzeba go wyważać.Orginalny wał jest fabrycznie wyważany dynamicznie.Ma nabite i opisane korektory.Wal sie nie da zgiąć,a wgniecenia na jego rurze nie powodują znaczących wibracji. Niestety nie piszesz jaki to dzwięk.Może to dzwięk ze skrzyni przenoszący sie z najwyższego przełożenia.Często skrzynie słychac dopiero przy szybkiej jezdzie po otwarciu...
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
Poduszka skrzyni biegów , poduszki silnika lub przednie poduszki kabiny i jeszcze krzyżaki wału napędowego.Nie wykluczone koło dwómasowe Dodano po 6 Jeszcze tuleje drążków skrętnych, jeżeli są w tym modelu no i oczywiście swoźnie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych
wachowców ???????? a pytanie poza konkursem - co spawales w poldku ?? pytam bo mam do pospawanie wlasnie to wspaniałe auto od spodu i zastanawiam sie jakiej grubości są tam podłuznice - i czy powinien być tam pełen przetop czy moze lepiej nie przetapiać tlenku metalu i spawać gęsto po obwodzie punktowo a potem pociągnąć całym Witam Podłużnice też spawałem...
Przymierzam się do kupna samochodu rodzinnego. Wśród różnych opcji ostatnio pojawiła się Mazda MPV 2.0 CDVI/CITD . Będę wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące tego auta. Mam mazde MPV 2,0d z 2005, od marca 2008 przejechaŁem 100 KKm jak do tej chwili to tylko drążki reakcyjne i sinenbloki pionowe z przodu, amortyzatory z tyłu. filtry itp - to normalne...
Witam Forumowiczów Miałem swego czasu identyczny problem. Remont alternatora (mostek prost.) ,przy okazji wymiana automatu załączającego rozrusznik i wymiana szczotkotrzymacza na nowy; poprzedni - elektryk polepił rok wcześniej, ale mi się to nie podobało zbytnio. Przy okazji: koledzy nie wierzcie, że wymontowanie alternatora to kupa czasu i mitręgi-...
Wibracje z silnika, może być luźny pedał, czy na zakręcie też drży?, tu mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem skrzynią oraz temu podobnego osprzętu (drążek reakcyjny może też, jak taki jest) tylko tu problem, poduszki zamienniki potrafią być dużo mniej żywotne niż te z którymi auto z fabryki wyjedzie (do tego stopnia, że się czasem wymiana mija...
Wszyscy się oburzają na COFANIE LICZNIKÓW. Jak idziesz do sklepu i kupujesz szynkę co ma 70% wody i 10% chemii w sobie to jakoś się nie oburzasz. Jak jedziesz drogą i widzisz 10 chłopa ( pseudo drogowców) z łopatami jak przyglądają się czy walec jedzie prosto to się nie oburzasz. Jak mechanik wali w huja i zamiast gumy na drążku reakcyjnym wymienić...
Cześć, Zakupiłem C30, 1.6 d - 109. Rok produkcji 2007. Przed zakupem pojechałem do ASO - aby sprawdzili czy wszystko jest z autem w porządku (swoją drogą to nie wiem, czy było warto udawać się do ASO). Wypunktowali mi kilka rzeczy, które warto zrobić. Ogólny stan auta ocenili na całkiem dobry i bez większych zastrzeżeń. Aczkolwiek miałem wrażenie, że...
...walki ciąg dalszy. Auto w ogóle "przestało jechać" poniżej 2500rpm (w mieście, pod byle wzniesienie jest problem podjechać na 4 biegu przy 50km/h bo auto zwalnia), wymieniony został zawór EGR i przez pierwsze ~300km auto jeździło rewelacyjnie (pięknie przyspieszało nawet na 6 biegu z 80-90km/h, czyli ok 1600rpm), po czym problem powrócił. Jeśli na...
Panowie pozwolicie, że podepnę sie pod temat, ale w kwestii łańcucha pompy oleju. Problem z łańcuchami nie wynika z powodu wady napinacza, tylko z dość dziwacznej konstrukcji silnika i napędu pompy olejowej oraz wałków balansowych. Stare napinacze Tsubaki posiadały zębatkę która spełniała rolę samoregulatora, ale niestety wałki balansowe są bardzo ciężkie...
Szukaj luzu ma poduszkach reakcyjnych. Czy objawy wystąpiły się lub nasiliły po zmianie rozrządu?
Jak chcesz zrobić to w miarę prosto, można polecić silniki FIAT 1800/2000 z Fiatów 132 / Argenta - pasują do Poloneza na zasadzie wyjmij i wsadź (ale warunek: silniki wraz ze skrzyniami biegów). Do zmiany będzie potrzebne, o ile dobrze pamiętam: - przy wszystkich kombinacjach środkowy drążek kierowniczy (pasuje od wersji Diesel/Rover) - przy silnikach...
Witam po wymianie sprzęgła w Hondzie Civic 4gen 1.6 16v d16a9 90r i wybiciu kołka sprężystego z drążka reakcyjneg zmiany biegów przy skrzyni, po złożeniu wszystkiego lewarek biegów chodzi bardzo luźno .Dzisiaj byłem u mechanika i powiedział że jest coś ze skrzynią ,wrzucam 1 bieg i lewarek strasznie chodzi na boki jak się go przesunie na bok to tak...
reakcyjny odbiornik detektor reakcyjny cewka reakcyjny
napełnianie kartridży canon wykorzystać wyświetlacz radia medion internetowy
instrukcja obsługi megane klimatyzacja
Sterownik Eurostar 2006 nie uruchamia pompy - przyczyny i rozwiązania Datasheet dla układu scalonego IC202 - jak znaleźć?