Fiat Ducato 2003 2.8jtd. Po wymianie filtra paliwa oraz powietrza zapalił się czerwony check oraz żółta chłodnica. Po wymianie filtrów na samochód początku nie chciał współpracować, mechanik odpalił na plaka. Silnik pracuje normalnie. Ma ktoś z szanownego grona pomysł o co chodzi?
A wiesz czemu faluje? A to dlatego że myśli iż otwiera egr, to przymyka przepustnicę, i tak koło się zamyka. Według mnie doprowadzić do sprawności egr i problem zniknie. Sprawdż czy chłodnica egr nie zawalona.
Witam rozebrałem całą instalacje pod maską i znalazłem uszkodzony przewód wychodzący z kabiny (zgnity) teraz sytuacja się zmieniła auto odpala na 1-2 sekundy gaśnie i włączają się wiatraki od chłodnic. Miał ktoś taki przypadek możecie pomóc ?
problem tkwił w kostce łączącej kable od świec żarowych (ta pod chłodnicą) zaśniedziały miedziane końcówki
Zielonkawy płyn, taki jak w chłodnicy.
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
Witam, otóż w ducato brakuje czujnika poziomu płynu chłodniczego. Dosyć często w ducato ucieka płyn a to przewód a to chłodnica itd. Znalazłem czujnik z golfa 2 który idealnie mi pasuje pod zbiorniczek. Wygląda on tak: https://obrazki.elektroda.pl/6688545500_... Co dokładnie potrzebowałbym aby podłączyć ten czujnik. Chciałbym jakieś...
Witam, posiadam Fiata Ducato 2.3 2016 r. 130 kM. Zaczęło się od sporadycznego wypadania błędu P0238, potem dodatkowo zaczął wypadać P0401 i P0402. DPF się nie chce wypalić. Mechanik z czwartego warsztatu rozkłada ręce, do tej pory wymienione 2x EGR, turbo, czujnik ciśnienia doładowania, chłodnica spalin, intercooler, przepływka, olej, filtry, wtryski...
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
Wtryski sprawdzone jeden przelewał został wymieniony na nowy . Ale problem nadal został zauważyłem że błąd zapala się dokładnie zaraz po odpaleniu wentylatorów chłodnicy
Niemniej zamknięty EGR powinien wywołać błąd w sterowniku, nie powinien natomiast negatywnie wpływać na pracę silnika. TZOKu, tam jest problem tego rodzaju, że zawór EGR otwiera się, a chłodnica spalin jest tak zawalona sadzą, że fizycznie nie przelatują tamtędy spaliny. Sterownik jest na tyle głupi, że i tak usilnie chce przymykać przepustnicę, i...
gdzie są te podgrzewacze???? Jeden nad silnikiem że ślepy by zobaczył, a drugi przy chłodnicy pod przewodem wodnym.pozdr.
O przestawieniu się wałków tylko słyszałem,ze przestawiają się części w której się je blokuje ?,w moim silniku blokady na wałkach są o,k jest tylko przestawienie względem wału tam blokada nie pasuje Dodano po 30 Myślałem też o tym że nie mogę wyjąć pokrywy bo wyczepiłem tylko przednią poduszkę , a może silnik by poszedł niżej jakbym wyczepił środkową...
Wentylator na chłodnicy z klimatyzacji działa, włącza się?
Właśnie odpaliłem, dolałem płynu i zostawiłem otwarty zbiornik wyrównawczy, a to też może się dziać przez EGR lub przez którąś chłodnicę? Dodano po 37 Powiem że odpaliłem dolałem płynu i zbiornik zostawiłem otwarty i dalej dmucha zimnym powietrzem chyba będzie lepiej jak jak wszystko rozbiorę i poczyszczę Dodano po 1 A teraz wyskoczył check endzi i...
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
A wentylator chłodnicy sprawny?
witam, robie aktualnie taka przekładke w signum 3litrowy silnik wybuchnał :D bo sie zasilał olejem z turbiny, silnik na zamiane tym razem 1,9 cdti 150km dostarcza klient + wszystkie inne pierdoły ,chłodnice bo inne, płyny, itp, ja zarobote + adaptacje 1500zł, mysle ze za dwa dni fachowej pracy to dobra cena, powodzenia
Fiat Ducato 2021r. 2.3 Automat Zf 9hp. Witam mam problem z dostawczym jak w tytule. Po kolizji przestał widzieć pozycję wybieraka skrzyni biegów (PRND). Wiązki sprawdzone, wydają się ok. Bezpieczniki sprawdzone ok. Jest komunikacja z sterownikiem skrzyni. Pokazuje dwa błędy P0708 oraz u1465. Oba zdają się wskazywać na płytkę wybieraka selektora (PRND)....
Witam serdecznie ile jest właścicieli tyle opinii moi Drodzy mam dwa busy T4 2,4 D i Ducato 2.0 jtd (czyli poprzednik 1,9).T4 bije Fiata na głowę kultura pracy, spalanie przy 0,5 tony T4 nie czuje różnicy tj ok 8l/100 km, Fiat pali o 1,5 litra od razu więcej. Wszystko jest ok jeśli się nic nie psuje w T4 przegniła mi chłodnica filtra oleju- efekt olej...
Witam nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem ducato 2,8 jtd 2001 samochod zostawilem w warsztacie cel: remont kapitalny powód: panewki, wał uszkodzony noi padla turbina wycieki oleju i inne wiec wal poszedl do szlifu. nowe panewki. regeneracja wtrysków(wymienione koncówki) wymieniony rozrząd wraz z pompą wody, uszczelniacze i uszczelki, ojej...
Do rocznika 2010 nie ma problemu z klimą.Wymieniam nagrzewnice zakładam sprężarkę przewody i chłodnicę czasami trzeba wymienić skrzynkę bezpiecznikową. Sprawdzam szczelność potem gaz i działa na 100%.Modele po lifcie i z tego co zauważyłem wersje euro 5 potrzebują aktywacji w BSI . W tych modelach bsi nie puszcza sygnału na przekazniki
Jeszcze uwaga co do temperatury grzania... Na zimę standardowo zasłoniłem chłodnicę, żeby auto szybciej się grzało i trzymało temperaturę. Normalna temperatura, jaka utrzymuje się na wskaźniku, to 1 kreska poniżej połowy. Po zasłonięciu chłodnicy, wskaźnik podniósł się o niecały 1mm ponad w/w kropkę, a znacząco zmieniła się temperatura grzania, jest...
Co prawda Fiata nie mam, ale z tego co mi wiadomo, to częsta przypadłość i żaden kłopot. One po prostu tak mają :D Te samochody mają wielką chłodnicę i prawdopodobnie dlatego właśnie tak jest. Jeśli ogrzewanie działa poprawnie, to ja nie szukałbym nic, po prostu bym się przyzwyczaił :) Co do samego pomiaru rezystancji, to musisz mieć bardzo dokładne...
Poszukuję schematu zasilania wentylatorów chłodnicy do fiata ducato '96 1,9D.
Obstawiam czujnik załączania wentylatora , przeważnie na chłodnicy ale jak to rozwiązano w ducato to nie mam pojęcia. A dlaczego wymieniałeś , wcześniej też były takie problemy. Przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
witam serdecznie i błagam o pomoc otóż mam fiata ducato z silnikiem 2,5 TDi 115- 116 KM (świeca promieniowa) problemów związanych z tym silnikiem mam 3 tj 1. Jak jest zimny nie chce zapalać, problem rozwiazany 2. Drugi problem to już po uruchomieniu silnik podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej trzyma w okolicach 65-70 stopni (termostat...
Witam Mam chwilę, to dokończę temat. Usterką okazał się uszkodzony kolektor dolotowy, który jest chłodzony płynem. Wygląda na to, że plastikowe elementy w Ducato mają tendencję do kruszenia się w sytuacji, kiedy silnik się zagotuje z powodu utraty płynu. Podobne uszkodzenie znalazłem też na chłodnicy EGR, ale powodem utraty płynu był kolektor. Około...
Witam i juz odpowiadam :) 1. Na wylocie turbosprężarki zamontowałem termoparę typu K do pomiaru temperatury spalin. Pochodzi ona z silnika GTD-350 montowanego na smiglowcach Mi-2. 2. Jak pisałem, wirnik turbiny napędowej pochodzi z turbogeneratora. 3. Tak, dysponuje kamerą termowizyjną. 4. Projekt powstał, a teraz szukam zastosowania :) Myśle jednak,...
Witam wszystkich. Niestety mam zagwostkę. Do swojego ducato załozyłem, dolożyłem orginalna klimatyzacje. Jest juz kompresor chlodnica węże na mniejscu teraz tylko w srodku musze wymienic cale bebechy i dorobić instalacje do panelu klimatyzacji (to najmniejszy problem). A teraz Panowie i Panie moj problem Jest ktos w stanie opisac jak i gdzie rowniez...
Małe Fiaty (CC,SC) wlew płynu do spryskiwaczy - konieczny lejek z przedłużką 20 cm. Dorzucam do koszyczka k..Fiatów - Doblo (I) - taki sam patent - małej średnicy wlew i to umieszczony koło dużego wlewu zbiorniczka wspomagania... Ciekawe jak często serwisy czyszczą ten układ z płynu? - Ducato - też maleńki wlew umieszczony w niedostępnym narożniku...
zapomniałem dodać że wentylatory chłodnicy też się nie włanczają czy ten czujnik może miec coś wspólnego? dzięki za rade coś będe działał.
Nie ma śladów po wodzie. a aucie cały czas błąd. P0481-13 Wentylator chłodnicy obwód 2 otwarty Czy ten błąd tyczy się pierwszego wentylatora i jego drugiego biegu, czy drugiego wentylatora?
Mam dziwny przypadek z chłodnią w Fiacie Ducato. Schładza do każdej temperatury jaką nastawię, ale wciśnięcie (nawet lekkie) hamulca nożnego powoduje wyłączenie programatora i w konsekwencji samej chłodni. Przejrzałem kabel LAN od programatora - do momentu w którym wchodzi w ścianę wszystko jest ok: nie jest nigdzie przygnieciony ani skaleczony. Gdzie...
Najłatwiej to będzie odkręcić któreś kółko pasowe
Witam ma problem z chłodnią tzn. na fiacie ducato mam zamontowany agragat Carriera VIENTO 200 wszystko działało bez problemu i jakiś miesiąc temu przestało działać wszystko, agregat się nie włancza i nic się nie wyświetla na sterowniku nawet żadna kontrolka się nie pali. kiedyś mieliśmy podobny problem i kierowca pojechał na servis i niby jakiś bezpiecznik...
Płyn chłodniczy nie ubywa? Jeśli nie to zły kont ustawienia wtrysku. Dwa pompa do regeneraci. Trzy pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Może jakieś dodatkowe szczegóły lub opis Twoich oczekiwań. Budowałem kiedyś "agregat" do Fiata Ducato, zastosowałem typową sprężarkę, a pozostałe elementy robiłem od zera. Działało fajnie nawet sterownik był na desce rozdzielczej. Misiek
Miałem sprężarkę od agregatu chłodniczego i jako sprężarka pracowała dobrze ale jako pompa próżniowa szybko się popsuła, tak samo od lodówki Siemens. Używałem jej co prawda w modelarstwie do laminatów ale zasada ta sama. Pompy próżniowe są drogie więc kupiłem pompkę wspomagania (vacum), chyba ad samochodu Fiat Ducato. Jest od razy z szajbką, do tego...
Zasada działania jedna z kilku którą znam, automatyczny- działają pod wpływem temp. W środku jest bimetal. Jak zgasisz auto po wystygnięciu bimetalu poniżej 30 stopni powoli naciąga linkę, czym zimniej tym mocniej ją naciąga. Zanim odpalisz linka jest naciągnięta i przyśpieszacz naciągnięty- kat przyspieszony. Po odpaleniu silnika moduł stopniowo dostarcza...
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
Skoro bierze olej, to silnik do naprawy W wielu przypadkach nie koniecznie naprawa. Polecam zmienić na DOBRY olej silnikowy. Zbędne generowanie kosztów, skoro oleju zaczęło ubywać, to już żadne gusła nie pomogą. I proszę nie argumentować o żadnych cudownych regeneracyjnych właściwościach olejów, czy dodatków do nich. Zużytej mechaniki żadna chemia...
No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje. Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote? Właśnie na wolnych obrotach chodzi...
ducato sterownik ducato ducato ducato przełącznik ducato ducato przełączniki
śmiała teoria konsola nintendo sekcja próbnik
satel perfecta wybór lutownicy
KRUPS: komunikat błędu "włóż dwa zbiorniki" mimo ich obecności Rozładowywanie ogniw 18650 w latarce - przyczyny