Dymienie na czarno to bardziej bym stawiał na zbyt niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym. Sprawdz czy nie ma gdzieś nieszczelności miedzy turbosprężarką , intercoolerem i dolotem. Co do lejących wtryskiwaczy to ie słuchaj tego. Lejący wtryskiwacz będzie kopcił na siwo bo nie dopali paliwa. Proponuje zacząć od prostych rzeczy. Diagnostyka komputarowa...
Podgląd parametrów pracy pod obciążeniem ( masa powietrza, ciśnienie doładowania, masa paliwa, ciśnienie paliwa). Na podstawie analizy danych parametrów, należy się z orientować, czego brakuje w momencie kiedy auto nie ma mocy.
To chyba nie jest aż tak proste. To znaczy zamontować turbinę to pikuś tylko co dalej. Jakie ciśnienie doładowania , odprężenie silnika , dawki paliwa.
Turbo ma czujnik położenia gruszki czy tam geometrii. Położenie chodzi równo z żądanym nic się nie przycina i wszystko jest drożne. Sprawdzałem to dokładnie myśląc że właśnie nadmiar ciśnienia powoduje ten podniesiony przepływ. Narazie nie mam auta, ale jeśli dobrze pamiętam to ciśnienie doładowania też równo idzie i równo spada. Wróci powalczę jeszcze.
Raczej nie. Ale miałem podobny przypadek tylko u mnie wyglądało to tak, że włączał od razu 3 bieg i lekko szarpał bo było dużo obciążenie. W takim razie parametry ciśnienia na Listwie, przepływ z przepływki, ciśnienie doładowania podczas występowania problemu do analizy.
ile wynosi ciśnienie w kolektorze dolotowym? objawy wskazują na brak doładowania . pozdrawiam
diagnostyka zrobiona zero błedów Sprawdzenie błędów nie jest żadną diagnostyką. Ciśnienie doładowania - wymagane/osiągnięte, przepływ powietrza wymagany/osiągnięty itd.
Więc sprawdź układ doładowania, i ciśnienie w kolektorze jakie jest w momencie występowania usterki. To wszystko jest ze sobą powiązane.
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Podpięcie do komputera za pomocą programu FiatECUscan ... dodatkowo w parametrach silnika ciśnienie doładowania stoi w miejscu tak jakby turbo nie pompowało, solenoid doładowania cały czas no active. Sprawdziłem organoleptycznie, po dodaniu gazu węże twardnieją. Podmień na próbę czujnik ciśnienia doładowania , ale najpierw obejrzyj dokładnie kabelki...
(Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym) (montowane opcjonalnie). Podzespół <Czujnik ciśn./temp. w kolektorze ssącym> znajduje się przy kadłubie silnika, od strony zasysania. Według bosch esitronic.
Ducato JTD 3.0 '08 W sterowniku silnika błędy P0104 i P0105 czyli "przepływomierz wysoki sygnał" i "czujnik ciśnienia doładowania wysoki sygnał". Czytane CDIFem. Błędy stałe, po wykasowanie pojawiają się zaraz po przekręceniu kluczyka, bez odpalania silnika - dziwne. Czek się NIE świeci. Lampka sprawna, bo zaświeca się przy spowodowaniu innych błędów....
Pacjent ducato 3.0 180KM , 2013r. Problemy zaczęły się po zalaniu zaświnionego paliwa przez pracownika. Padły wtryski, pompa, regulator wydatku na listwie, wszystko wymienione na nowe. Od tego czasu auto zaczęło palić 13 litrów w trasie, przedtem 8-9. Ciężko odpala tylko na ciepłym silniku trzeba kręcić ok 7 sekund żeby zapalił, zimny pali po 2 obrotach...
Następny problem z tym autem, tym razem zgasł w drodze i niestety już nie odpalił. Po zholowaniu próbowałem odpalić go na plaka, kilka razy auto odpaliło i pracowało normalnie, ale po dodaniu raptownie gazu gasło i znów trzeba odpalać na plaka. Oddałem samochód do mechanika, były błędy które usunął, błąd czujnika powietrza doładowanego i przepływomierza....
Panowie wielka prośba jeśli ktoś jest w posiadaniu lub wie gdzie mógłbym znaleźć rozpiskę pinów w komputerze do Ducato 2,3 jtd 2003 rok to bardzo proszę o podesłanie. Jeśli ktoś mógłby mi również podesłać zdjęcie wtyczki czujnika ciśnienia doładowania lub tylko rozpiskę 4 przewodów w tej wtyczce po kolorach to będę bardzo wdzięczny. Czujnik znajduje...
Witam, posiadam Fiata Ducato 2.3 2016 r. 130 kM. Zaczęło się od sporadycznego wypadania błędu P0238, potem dodatkowo zaczął wypadać P0401 i P0402. DPF się nie chce wypalić. Mechanik z czwartego warsztatu rozkłada ręce, do tej pory wymienione 2x EGR, turbo, czujnik ciśnienia doładowania, chłodnica spalin, intercooler, przepływka, olej, filtry, wtryski...
Fiat ducato 3.0 177 km 2016 rok . Czasami idzie super , czasem wyskoczy błąd i tryb awaryjny. Wymieniono gruszkę turbiny , zawór podciśnienia , przepływke powietrza , czujnik doładowania . Dodam że po podpięciu cisnienie doładowania wariuje . Samochód stoi wolne obroty a komputer pokazuje raz -7 raz +10 , obroty wolne . Kotos miał przypadek bije błąd...
Wtryskiwacze sprawdzone- ile przejechały?. Końcówka wtrysku Bosch- Iveco, Dukato kosztuje 180 zł. Auto ma jeździć i zarabiać czy mieć zatrzymany dowód i rozszerzony przegląd? Chyba sam kolega udzieli odpowiedzi czy warto oszczędzać. Wtryskiwacze nowe Iveco od założenia około 120tys km. Sprawdzane na maszynie , trzymają dawki jedynie przelewy ciut większe...
GPS jest dokładny, a liczniki zawsze przekłamują w dół i chyba nie wiele z tym zrobisz. A p0238 to błąd związany z doładowaniem. Sprawdzamy zatem dolot na szczelność, odczyty przepływu i ciśnienia podczas jazdy. Szczelność i poprawność działania pneumatyki (zaworu, przewodów, vacum, gruszki). Jeżeli wszystko będzie cacy, to zostanie turbo do weryfikacji....
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
1) czujnik ciśnienia paliwa 2) zawór regulacji ciśnienia doładowania 3) świece żarowe 4) trzeci cylinder - dezaktywacja (nie wiem po co to bo chodzi na wszystkie gary :D, może błąd od świecy?) (at)up: masz schematy do tego auta?
Witam. Auto: Fiat Ducato 2.3 150KM rocznik 2012. Problem: Co jakiś czas wywala błąd czujnika ciśnienia na turbinie. Raz jest to 2km po ruszeniu a raz po przejechaniu ponad 100km, bywa różnie. Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Chciałem przejrzeć instalację, ale przydałby się schemat z którym mam problem bo nie mogę go znaleźć. Pozdrawiam.
Witam , kupiłem silnik cały kompletny wraz z całym osprzętem i okablowaniem 3.0 160 km z 2010 roku . Zamontowałem go w Ducato z 2007 roku który wcześniej posiadał taki sam silnik , silnik który kupiłem stał dosyć długo w aucie po wypadku , na początek gdy już wszystko poskładałem odpalał i gasł , okazało się ze regulator ciśnienia paliwa na pompie ,...
Witam wszystkich.od tygodnia może lepiej walczę z Hyundai sonata 2.0 crdi silnik kia.klient przyprowadził że silnik nie ma mocy i nie wchodzi na obroty.a mieli wyjęte turbo ale wszystko ok.myslalem że to tylko to bo źle podłączyli podciśnienia kierownicy turba,na komp.blad ciśnienia doładowania i błąd p0489 egr za niskie napięcie -staly.zrobilem porządek...
ducato ciśnienie volvo ciśnienie doładowania ciśnienie doładowania 17958
paski ekranie cienkie niski ciśnienie oleju silnika panasonic radio reset
skrzynia schemat skrzynia schemat
Klejenie szczotki węglowej - czy to możliwe? Instrukcja serwisowa Bosch SGV55M03EU/46 - dostęp i porady