Albo za dużo czynnika, albo wtłoczony jakiś syf.
Masz za dużo czynnika, lub problem z zaworem rozprężnym.
Pewnie że prawda, w końcu LPG łatwo sprężyć do stanu ciekłego a jak się rozpręża zabiera dużo ciepła.
To w takim razie osuszacz jest zintegrowany ze skraplaczem. 850g czynnika to za dużo jak na ten układ. Należy skorygować napełnienie.
Witam w załączniku zdjęcie pracy klimatyzacji Rotenso na pełnej mocy chłodniczej. Szronią sie rurki przy jednostce i sprężarka co jakiś czas na chwilę się wylacza. Przy pracy na średnich parametrach jest ok. Moje pytanie za mało czy za dużo czynnika? https://obrazki.elektroda.pl/5272435200_...
A to nie tak bo czynnik jak zapewnia producent można stosować do uzupełniania klimatyzacji. Myślę ze za pierwszym razem dałem zbyt dużo czynnika stad te problemy a przedwczoraj klimatyzacja ruszyła nawet dość skutecznie. Niestety nie dysponuje stacja do klimatyzacji a nawet nie mam manometru do HP. Zobaczymy co będzie dalej
Są maszyny które odzyskują czynnik ale to już ponad 2tyś. Jak wpisze w Google to jest tego dużo.
To jedź na serwis klimatyzacji bo 18 to dużo za dużo.
Przecież i tak sam nabijać nie będziesz bo po takiej ingerencji w układ zrobienie próżni jest konieczne, więc żadne zestawy do domowego nabijania to nie jest dobry pomysł. W takim razie po co pytasz ile czynnika i oleju ?? Wskazanie czujnika można ocenić na diagnostyce i porównując z manometrami LP/HP na stacji, więc znowu nie ma co samemu zmieniać...
jak dam 101 to wysadzi Jak czynnika będzie za dużo to ryzyko uszkodzenia jest jedynie sprężarki.
Za dużo czynnika. Cieńka ma być ciepła gruba lodowata. Jak zamarza to ...
Może być za dużo barwnika/oleju.
Z przegrzania wynika że powino szronic sprężarkę gdy jest za dużo czynnika tu jest całkiem odwrotnie. I tak jest, ale tylko gdy za dużo czynnika trafia do parownika. A tego powinien pilnować zawór dławiący.
Jeden przewód ma być zimny a drugi ciepły. To wynika z zasady działania klimy. Tak jak wcześniej koledzy pisali: prawdopodobnie za dużo czynnika chłodzącego.
Za dużo czynnika. Upuść trochę i sprawdź.
Ogólnie to z żadnym ubytkiem nie można jeździć ponieważ ulatniający się freon powoduje po wieszanie dziury ozonowej, w zasadzie to uciekło Ci ok40% gazu przez rok to za dużo ubytek "standardowy to ok 10-20%. Odssysajac czynnik i wpuszczając hudroge do układu a później detektor sprawdzasz czy nie ma nieszczelnosci i a jak są to dokładnie wskaże gdzie...
Teraz to mnie całkiem zmieszaliście.. Czyli co wy nie nabijacie klimatyzacji?? Coś nie chce mi się wierzyć, że psilos1 jeździsz 12 lat i ani razu nie nabijałeś klimy... Przecież powinno się ją również odgrzybiać? Odgrzybianie (ozonowanie) nie ma nic wspólnego z ilością czynnika chłodzacego . Na klimatyzacji jezdze bardzo dużo i podejrzewam ze ma to...
Przy tak zdemontowanej klimie, dla prawidłowego jej działania, należałoby wymienić olej w sprężarce i osuszyć próżniowo obydwie jednostki (wewnętrzną i zewnętrzną). Wyjaśnię dlaczego. Po przecięciu rurek nożycami nastąpił gwałtowny wyciek czynnika z instalacji. Wskutek tego nastąpiło oziębienie a nawet miejscowe zamrożenie instalacji. Następstwem tegoż...
Witam !. Moim zdaniem jest za dużo czynnika chłodzącego ,następuje duże przeciążenie przy sprężaniu (duże opory) i to może być przyczyną tego stanu-spróbowałbym troszkę upuścić.Ja w swojej lodówce domowej miałem również dopuszczany czynnik chłodzący ,a że było go ciut za dużo to lodówka wyłączała mi się , po upuszczeniu wszystko wróciło do normy.
Troszeczkę dobiłem czynnika i teraz dużo lepiech chłodzi. Dziękuję za pomoc Temat do zamknięcia
Dużo kwestii zostało tutaj poruszonych. Niestety samochodowa klimatyzacja, to patologia zaczynając od samej fabryki. Dziwnym trafem Unia Europejska ma w poważaniu jakość instalacji występujących w samochodach... Wcale producenci nie są z krajów, wprowadzających obostrzenia w Unii. Chodzi mi tutaj o to, że w instalacjach domowych/przemysłowych, stacjonarnych,...
Jednak była bardzo mała nieszczelność która wyszła na hydrogenie Mając mniej więcej miejsce nie było wcale prosto ją znaleźć i generalnie wszystkie spreje, woda z płynem do naczyń się nie sprawdzają. Dopiero jak posmarowałem przezroczystym mydłem w płynie wyszedł jeden pęcherzyk po kilku minutach (miał jakieś pół milimetra albo mniej). Od tamtego czasu...
Witam, w razie problemów z klimatyzacjami postojowymi zapraszam. Jesteśmy autoryzowanym serwisem :) 538336373 SL-Truck Dodano po 2 uruchamia się zabezpieczenie sprężarek. Powód.. mało czynnika bądź za dużo czynnika w obu okładach, zamontowana pod złym kontem. 538-336-373 SL-Truck zapraszam
Nic nie rób, wysokie ciśnienie wynika z wysokiej temperatury zewnętrznej. Jeżeli ciśnienie było by zbyt wysokie presostat by wyłączył ci sprężarkę klimatyzacji. Jak dla mnie jest dobrze. Może być jeszcze trochę za dużo czynnika ale nic się nie stanie. Jeździj i ciesz się klimatyzacją.
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
Może masz za dużo czynnika nabite .
Dziś ciepło klima chodzi tylko na 4 biegu wentylatora już słabnie, na 3 jest dobrze. Czy te 1,5MPa w temperaturze otoczenia to nie troszkę za dużo ? Może troszkę za dużo czynnika ?
Witam, czy da się zrobić pomiar przegrzania lub dochlodzenia w funkcji grzania w klimatyzacji inwerter z kapilarą? Czy jest za dużo czynnika o 50 g albo za mało o 150 g według tabliczki 570 g przegrzanie po ustabilizowaniu wychodzi 0 k. Pomiar dochlodzenia wychodzi 8k. Pomiar przegrzania wykonywałem na zaworze serwisowym, a dochłodzenie zawór serwisowy...
Czujnik wysokiego ciśnienia to może warto sprawdzić ilość czynnika bo może jest za dużo?
Mam pytanie odnośnie kodów błyskowych w Volvo V70 '98r 2,5TDI. Problem dotyczy klimatyzacji, na panelu climatronica po włączeniu zapłonu migają jednocześnie diody na przyciskach obieg zamknięty oraz OFF, czy ktoś się już z tym spotkał? Klimatyzacja nie startuje, czynnika jest wystarczająco dużo.
Na pierwszy rzut oka to masz za dużo czynnika,bądź oleju.
Zapewnię jest za dużo oleju.
Jeśli klima chłodzi to znaczy że czynnik jest. Jeśli jest go mało, to zwykle w parowniku (w aucie) słychać szum - podobny do przelewania wody. Jeśli czynnika jest dużo, to szumu być nie powinno.
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Może jak kolega wspomniał nabili za dużo czynnika a po czasie wywaliło trochę zaworem bezpieczeństwa.
Może wentylator się nie włącza i nie wychładza gdy jedziesz szybciej? Czy ty jesteś użytkownikiem klimatyzacji??? Bo nie kumasz jak to działa. Jak była nabijana możliwe że za dużo czynnika, ale to by na wysokich obrotach też wyłączało klime.
Raczej masz za mało gazu i po chwili brakuje LP. Wszyscy piszą, że za dużo czynnika lub oleju. Pozdr
Możliwości jest kilka: -skraplacz zalany olejem - za dużo czynnika
Opcji moŻe byc kilka: - za dużo czynnika - za dużo oleju - element rozprężny LP jest zdecydowanie za wysokie (dla R134a)
A ile zlałeś ze sprężarki? Odseparowane 60ml sugeruje dalej za dużo oleju w układzie. Przy 15 st na dworze HP 16bar to trochę za dużo.Wskazuje to jeszcze na za dużą ilość oleju, bądź brak pierwszego biegu wentyla. Co będzie jak nastaną upały? Skraplacze we francuskich autach nie należą do trwałych. Więc, jak to jest 2007 rok to już raz powinien być...
Ciśnienie 3,3bar jest za wysokie. Fajnie jak byś podał ciśnienia na większych obrotach. A czynnika na pewno nie jest za dużo?
20 bar to za dużo. Powinno być coś koło 10-14bar maksymalnie. Z tego co opisujesz to wygląda albo na zbyt dużą ilość czynnika, albo zaolejony układ. Kiedy robiłeś ostatnio obsługę układu?
A to że za dużo czynnika może powodowąc takie obiawy że się wyłącza?
Cześć Kompresor w twoim samochodzie jest kompresorem którego wydajność jest sterowana zewnętrznie przy wykorzystaniu zaworu regulacyjnego . W tego typu kompresorach regulacja jest ciągła przez zmianę kąta wychylenia płytki ( swash plate) do której mocowane są tłoki . Im większy kąt pochylenia płytki tym większa wydajność kompresora . Dla płytki w pionie...
Witam po nabiciu i odgrzybieniu klimy nie załącza się kompresor ,ile trzeba nabić czynnika i oleju bo nabijący nie miał pewności ile nabić xara picasso 1.6 HDI 2007 rok .W diagnostyce wywala błąd ciśnienia więc może za dużo albo za mało nabili.
Jaki masz stan czynnika? Zbyt mało lub zbyt dużo będzie powodować taki efekt.
Ja bym sprawdził drożność skraplacza, pomiar ciśnienia ani manualny ani z testera nic nie da, czujnik ciśnienia jest za skraplaczem, wiec jak ten będzie zapchany, nie rozłączy klimatyzacji, a sprężarka od za dużego ciśnienia będzie się blokować, lub wystrzeli gumowy wąż z zacisku. Poleć majstrowi aby napełnił układ dużo mniejszą ilością czynnika, np...
Żeby coś naprawić to trzeba podpiąć pod komputer i zobaczyć w parametrach w czym jest problem. Bez diagnostyki to szukanie nie ma sensu. Jak się nie mylę to jest tam dwustrefowa klimatyzacja. Zbyt niski stan czynnika też może powodować cieplejsze powietrze od strony kierowcy. Opcji jest dużo.
Dużo napisałeś ja napisze krótko. Odzyskać cały czynnik z instalacji zrobić próżnię utzrzymać godzinę następnie napełnić suchym azotem do ciśnienia jeden bar. Spuścić azot próżnia tak aż do skutku. Wymiana oleju całego obowiązkowo a nawet po tygodniu ponowna wymiana oleju. Wymiana oleju ze względu że ten świeży zmiesza się ze starym. Napełnić czystym...
Sprawdzić cewkę,czujnik ciśnienia,sterowanie panel wewnątrz auta(włącznik)instalacje elektr.przekażnik jeśli jest,a jakie masz ciśnienia w układzie?bo jak będziesz miał za mało czynnika lub za dużo to tez ci nie załączy sie.
Czynnik spuścić u gościa co nabija klimę a potem będzie dużo taniej u niego nabijanie.
Sprawdź łożysko sprzęgiełka sprężarki, ale ono będzie hałasować przy wyłaczonej klimie. Za mało albo za dużo czynnika w układzie może również powodować hałas. Sprężarkę można rozebrać ale bez znajomości jej budowy i zasady działanie jest to bezsensowne. W większości sprężarek przy rozbieraniu zniszczymy uszczelnienia które i tak wymagają wymiany przy...
witam co do tego tematu powiem tak,chłodnictwo to nie zabawa.W układzie chłodzniczym klimy jest pare podzespołów które muszą sie zgrywać ze sobą.Czujnik wysokiego ciśnienia,niskiegio ciśnienia,elektromagnes,itd.Samemu to można w nosie.W układzie jest 750 gram freonu R 134,i tyle ma być,jeśli jest to zostają do sprawdzenia czujniki,jeśli uwalony jest...
tak zauważyłem, że cieknie . Dziwne, że za dużo bo w klimatyzacji w pracy się coś obladzało to było równoznaczne z zbyt małą ilością czynnika chłodniczego + jakiś wyciek
Nie zawsze jest wyższa. Mój dziesięcioletni klimatyzator stracił w wyniku UV już dawno temu ocieplenie z rurek miedzianych. Ptaki zapewne też pomogły. Kable są w dobrym stanie. Za to inne kable (internet, stacja pogodowa, fotowoltaika) idące na dachu czy na zewnątrz pękają i widać że tylko niektóre wytrzymują więcej niż 10 lat. Jaką taśmą owijać? Ostatnio...
Panowie bardzo przepraszam ze niefachowe określenia, nie znam się na mechanice zbyt dobrze napisałem tak jak stwierdził to Pan z serwisu - nazywał rzecz Parownikiem, jednak chodziło mu raczej o chłodnice (osuszacz?). Jeśli chodzi o ciśnienie to jedynie pokazał mi na urządzenie od klimatyzacji że było 4,6 i stwierdził że jest to za wysokie ciśnienie...
Problem rozwiązany. Tak jak powiedział gajdek419 , problemem był ścięty wielowypust na wałku kompresora. Wada fabryczna. Kompresor wymieniony na regenerowany z wałkiem z dużo twardszego materiału. Od prawie miesiąca klimatyzacja działa bez zarzutu.
Możesz mieć za dużo czynnika jak również zatartą sprężarkę jeżeli poprzednio wymieniałeś bo ci się zatarła i nie została układ wyczyszczony to właśnie już zebrała po tym roku te wszystkie syfy i zaczyna się dalej. Równie dobrze możesz mieć problem z alternatorem. Bez diagnozowania tylko pytanie co może być i hasło nie no jest dobre rok temu wymieniałem...
Witam, Mam problem odnośnie klimtyzacji typu SPLIT - klimatyzacja AUX Freedom 3,5 kW. Po włączeniu sprężarką, wentylatory skraplacza i parownika się załączają, ale nie chłodzi/grzeje. Po sprawdzeniu ciśnienia w układzie podczas pracy - próżnia -0,5 Bar. Czy może być to wynikiem np. załamania którejś z rurek ? Czy raczej zbyt mała ilość czynnika (FABRYCZNIE)...
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Powodem wysokiego ciśnienia nie może być zawór rozprężny bo wtedy po drugiej stronie miałbyś niskie. Może być za dużo czynnika w układzie, powietrze w układzie, słaby nadmuch na skraplacz. Jedź do serwisu klimatyzacji to Ci to zrobią, sam nie masz odpowiednich przyrządów aby to sprawdzić.
Witam Mam problem gdy uruchomię silnik w moim Sharanie wszystko jest ok. ale gdy włączę klimatyzacje strasznie coś piszczy czy to może być łożysko w sprężarce????? , czy dużo jest przy tym roboty, gdybym się za to sam zabrał i czy potrzebne jest spuszczenie czynnika chłodzącego z obwodu. Pozdrawiam i z góry dziękuje:)
Przy sdi nie ma za dużo węży podciśnienia. Pod maską starałem się coś znaleźć, ale bez rezultatu. Nie wiem na jakiej zasadzie działa klimatyzacja ,może faktycznie to brak czynnika ,tylko dlaczego słychać przy wyłączononej klimatyzacji.Nie umiem juz wziąć tego na logikę.
A po co błedy ECU ? Klima to cisnienia oraz czujnik ciśnienia i to wszystko. Przytkana kapilara , za duzo czynnika lub za mało , za duże ciśnienie robocze w trakcie pracy klimatyzacji ..... .Jest dużo możliwości .Bez dobrej maszyny i odrobinki wiedzy niewiele da sie zrobić.
Podjedź gdzie indziej i sprawdź stan czynnika, bo wygląda jak by go było za dużo. Sprawdź też kolor odzyskanego oleju, czy jest ciemny\szary czy klarowny i przejrzysty.
czynnniki oparte na CO2 tez nie są takie fajne bo wymagają sporo większych ciśnień w instalacji (ponad 5 bar) by czynnik był płynny i nie zapychał instalacji. plus jest szansa że podczas rozszczelnienia by automatycznie rozszadzał sprężarkę (bo CO przy niższych ciśnieniach resublimuje) Taki problem to nie problem. Zawór bezpieczeństwa w sprężarce a...
Ciśnienia nie ok. Z tego co pamiętam to jest zam zawór regulujacy wydajnością więc idealne ciśnienia to HP 10-12 a LP 2. Mi to wygląda na ciagle za dużo oleju albo przeładowany czynnikiem układ
Ja osobiście polecam: [url=http://www.safrano.pl]www.safrano.p... hurtownia części AGD, chłodnictwa, klimatyzacji i narzędzi chłodniczych. Posiadają bardzo duży asortyment produktów części AGD, części zamienne do pralek, lodówek,zmywarek kuchni itd. Narzędzia chłodnicze, czynniki chłodnicze, sprzęt i akcesoria do montażu klimatyzacji, klimatyzatory. Wszystko...
Za mało czynnika, zapchany filtr osuszacz lub zużyta sprężarka. Czynnik był uzupełniony w sobotę więc odpada. Dużo go nie brakowało bo 50gram. A jak z ciśnieniem, za wysokie wskazuje czujnik?
Zamykasz jak masz 10 bar Piszesz o wolnych obrotach silnika? A i to różnie w zależnośći od wielkości układu bo jak jest dużo rurek na niskim ciśnieniu to potem po przegazowaniu dłuższym potrafi i 20 bar przekroczyć.
w układzie klimatyzacji są 2 czujniki małego i dużego ciśnienia gdy w układzie będzie za mało lub za dużo czynnika chłodzącego komresor sje nie włączy
karolgolo słusznie pyta o ciśnienie na wysokim objawy pasują do 1. zatkany uklad freonowy /mokry lub brudny czynnik staje na filtrze lub zaworze rozprężnym 2. zła praca skraplacza / sprawdź wentylator skraplacza 3. za dużo czynnika w układzie
Chciałem założyć ZIBRO S1233, bo ma opcję grzania z zestawem zimowym, a ja bym z tego chętnie korzystał, bo mam ogrzewanie tylko kominkowe. W okresie przejściowym gdy na zewnątrz +5 do +10 stopni, to kominek daje za dużo ciepła, a bez niego jest za zimno. Czynnik R410A
może się zatarła.jeśli dasz kompres. po regeneracji do zatartego okładu to szlak ją trafi w rok bo zaciągnie opiłki wyprodukowane przez poprzednią.a załączanie się to na to składa się wiele czynników,-zabity skraplacz,sprzegło do regulacji ,za dużo czynnika,za mało,i wiele innych jak zbyt duże ciśnienie na hp
Możesz wypuścić w powietrze tyle że po założeniu nowego nie masz zbytnio dużo czasu na nabicie wiec lepiej żeby osoba która będzie nabijała klimatyzacje odzyskała stary czynnik - będziesz wiedział ile miałeś i może dasz taniej za nabicie.
1. za dużo czynnika chłodniczego- jeżeli był uzupełniany czynnik- zapiąć manometry i będzie widać 2 Kończąca się sprężarka- zaciera się 3. Ślizgające się sprzegło po kole pasowym
jeśli tylko dobijałeś to możesz mieć za dużo czynnika i czujnik nie pozwala włączyć spręzarki, należy obniżyć ciśnienie np. poprzez zapałke jak było opisywane wcześniej
Co by nie było, czujnik ciśnienia musi mieć dostęp do ciśnienia czynnika Prawda. co oznacza, że każda jego wymiana musi być poprzedzona opróżnieniem instalacji z czynnika Nieprawda. Zdecydowana większość pojazdów ma przed czujnikiem zawór Schredera, czyli popularny zaworek od opony/dętki. Ten czujnik z foto ma zewnętrzny gwint i przy jego wymianie...
takie urządzenie nie wymaga więcej żadnych dodatkowych prac ze strony serwisu, samemu sobie możesz wyczyścić skraplacz(chłodnice w agregacie) najlepiej odpowiednią chemia. oleju się nie wymienia ponieważ sprężarka ma budowę hermetyczną i wymiana oleju wiąże się z wyciągnięciem sprężarki i lutowaniem. podczas lutowania wytwarza się nagar który tylko...
Witam Posiadam samochód sharan 2002 r silnik auy 1.9 tdi z dwustrefową klimatyzacją, która odmówiła współpracy .Klimatronik nie pokazywał żadnej usterki. Po podłączeniu maszyny do klimy niby nie ma czynnika ale po naładowaniu 20 bar azoty w układ klimy wszystko szczelnie trzyma ciśnienie. Po wykonaniu próżni maszyną też wszystko w jak największym porządku....
Nie powinny chodzić cały czas, włączą się tylko wtedy, jak wzrośnie ciśnienie czynnika. I dziwne, że wywala czynnik, jak czujnik wysokiego ciśnienia powinien rozłączyć sprężarkę. Więc albo wali w czambuł czujnik ciśnienia, albo zalepiony olejem zawór rozpręzny, bo ktoś napchał za dużo oleju do układu klimatyzacji.
A ile ogólnie kosztuje cała papierkologia egzaminowa potrzebna do tego aby można było sobie samemu zamontować klimatyzację/PC? Szkolenie + egzamin kosztowało w moim przypadku 1750 zł, najpewniej przy większej ilości osób (zgłoszonych przeze mnie) byłoby to taniej. papierkologia egzaminowa No nie do końca, bo sam spodziewałem się czegoś w rodzaju SEP,...
To dlaczego tu dałeś dedykowaną do czynników chłodniczych? Nie rozumiem, zawsze taką daję. W poście nr 5 napisałem że daję gumową rurkę, w domyśle do klimatyzacji. Podobnie jak oringi, mówimy oring ale wiadomym jest że chodzi o oringi do klimatyzacji. Rurka to rurka nie chodzi mi o to czemu producenci aut tego nie robia bo wiem ze chodzi o kase i alu...
Udaj sie do zakładu, który zna się na tym, a nie tylko napełnia układy. Mogą być niedziałające wentylatory, brudny skraplacz, zbyt dużo oleju, zbyt dużo czynnika, uszkodzony presostat i jeszcze kilka rzeczy, chociażby zuzyty osuszacz. Przez internet nie zdiagnozuje usterki.
Miałem podobny problem było dużo oleju odciągnąć czynnik i odkręcić dolny przewód klimy powinno pomóc albo odciągnąć czynnik parę razy i napełnić bez dodawania oleju
Łożysko raczej ok. Może sprężarka stawia za duży opór -> uszkodzenie mechaniczne sprężarki, za dużo czynnika w układzie lub niedrożność w układzie ? A to się dzieje zaraz po właczeniu klimy czy po chwili ?
Zakładam że jest tam klimatyzacja manualna tylko z guzikiem AC. W zasadzie z tego co widzę po schemacie to dmuchawa w tym aucie ma niewiele do włączania kompresora klimatyzacji. Guzik AC podaje MASE do sterownika silnika o włączeniu, Sterownik ECU musi widzieć cisnienie czynnika i on steruja przekaźnikiem sprzęgła kompresora. Podstawa to diagnoza komputerowa...
Odkąd poj...li z różnymi olejami i różnymi czynnikami nie jest to takie proste Raptem dwa czynniki, R134a i R1234yf (na R22 widziałem raz w starym mercedesie) i dwa rodzaje oleju (olej jest dopasowany względem czynnika). Więc nie wiem o czym piszesz. Garażowi "nabijacze" klienta w butelkę już się wykruszają. A do obsługi i naprawy klimatyzacji w aucie...
Tylko teraz pytanie czy jak odkrecałem przewód nie uciekło za dużo czynnika wtedy się wentylator nie włączy z tego co wiem. Dodano po 1 sąsiad miał firme zakłądał pompy ciepła i pożyczył mi manometry po podpięciu na wysokim pokazywało nie całe 9 bar na niskim 3 bary ale nie wiem czy to ok jest. wentylator działa ale na krótko podłączyłem do akumulatora.najlepsze...
Jak by było ok to by działało kolego zeimp. Ale masz trochę racji, trza podłączyć manometry i popatrzeć co dzieje się z ciśnieniami jak klima szwankuje. Wyłączy ją zarówno za niskie ciśnienie jak i za wysokie, być może ktoś na pałę dobijał czynnika? i jest go za dużo? Kiedy był ostatnio robiony serwis klimy? Tylko taki rzetelny?
Witam Jestem tu nowy potrzebuje pomocy Mam fiata bravo 12 16V z 99 r. nie działa mi klimatyzacja Pojechałem do nabicia czynnika okazało się że nie było go za dużo. Sprawdzono szczelność nabito układ czynnikiem wszystko ok, jednak jak załączyłem klimę w samochodzie sprężarka dawała za duże ciśnienie ponad 23 bar, wiem bo był podłączony do maszyny nabijającej...
Witam. Nie wiem czy wątek jeszcze aktywny ale dorzucę swoje trzy grosze. Ja też mam Astre F, 1.6 8V. Klimatyzacja działała aż do zimy. Potem okresowo włączałem wg zaleceń (raz w miesiącu na kilka minut). Teraz na wiosnę dmucha ciepłem. Myślałem, że czynnik się skończył ale było zupełnie na odwrót. Poprzedni mechanik zamiast 900g czynnika nabił dużo...
witam znam bardzo dobrego fachowca w temacie klimatroników gościu jest z warszawy dokładnie z marek naprawiałem już u niego parę paneli z racji zawodu mam tego dużo- i gościu jest dobry- ogłasza się na allegro pozdrawiam
Witam. Trafił do mnie A4 B7 w którym ktoś kiedyś wymienił czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji z racji braku wskazań. Aktualnie sytuacja wygląda następująco : Przy temp zewnętrznej 5 stopni - cisnienie czynnika na komputerze 9 bar Po włączeniu klimy wysterowanie zaworu 52%, ciśnienie momentalnie idzie do okolic 30 bar ( skacze, nie rośnie plynnie)...
Jeżeli kompresor klimatyzacji włącza się i wyłącza bardzo często w pierwszej kolejności sprawdź czy jest właściwa ilość czynnika chłodzącego. Jeżeli jest go za dużo, za pompą będzie za wysokie ciśnienie i temperatura czynnika będzie za szybko wzrastać. Będzie to powodować - szczególnie w wyższych temperaturach częstsze rozłączanie kompresora. Najlepiej...
Wychodzi że sprężarka nie wyrabia, tak jak pisze (at)milejow . Przyczyn może być kilka -tłoczki mają luz -zawory nie trzymają -zły (oszukany) czynnik -zawór nie otwiera się w 100 % Zawór niepotrzebnie wymieniony. 11 stoni na parowniku to dużo za dużo. Przy sprawnej klimie temperatura z wylotów powinna być grubo poniżej 8 stopni. A jak było przed wymianą...
Zależy od której strony patrzy się na zagadnienie. Nie pracuję zawodowo przy klimatyzacji samochodowej, więc mogę niektóre kwestie ominąć, ale moje wnioski i uwagi są takie: Technicznie rzecz biorąc taka stacja jest rodzajem rozbudowanej w zawory sprężarki ze skraplaczem - jak znasz nieco teorii z chłodnictwa to możesz rozwikłać całą tajemnicę takiej...
jedź na manometry jak na dworze masz 20st to ciśnienie powinno byc ok 5bar. jak jest dużo mniej to na 100% mało czynnika. oczywiście jak będzie 0 to sprawdź pod kątem wycieku tylko porządnie a nie u papudraków jak jest ciśnienie ok to może presosta,t może cewka magnesu, może sterownik i może jeszcze różne rzeczy :)
Przeczytaj sobie ze zrozumieniem swoją wypowiedź o zamianie dyszy i odparowaniu , przecież to się nie trzyma kupy,a potem znów jesienią zmienisz na dysze 4 lub 5 bo 3 ci nie wyrobi (zapomniałeś już co się działo jesienią) hmmm, ponadto przy małej dyszy stracisz dużo nie wykorzystanej energii przez pierwsze kilkanaście min pracy pc, bo przy małym ciśnieniu...
A czy wie ktoś jaka jest wydajność wentylatora nawiewu np. w m3/h albo l/min? Bo od tego zależy, czy jest możliwe stężenie wybuchowe. Jak wentylator przetłacza dużo powietrza to i trzeba więcej LPG żeby zrobić coś niebezpiecznego z powietrzem, a wycieki z klimatyzacji są mizerne gramy na dobę, na godzinę - wyciek całości czynnika w kilka sekund to się...
lodówka dużo czynnika czynnika klimatyzacji lodówka dużo czynnika chłodzącego
pleśń zmywarka konwerter antenowy mercedes konsola
sharp 40bg5e elektronika studia
Husqvarna – wyciek paliwa przez wydech, gaźnik, iglica, naprawa, modele 55R, 242 XP Lenovo IdeaPad G710 – typy gniazd USB: USB 3.0 i USB 2.0, porty Type-A