Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Innego wyjścia niema , trzeba zdejmować obudowę, potem przykręcić tłumik.
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Ja zawsze ustawiam 14000. To są maksymalne obroty bez obciążenia. Maksymalna moc jest przy 10 000. Jak dasz niższe to może nie osiągać zadanej maksymalnej mocy. Od pilarza już zależy na jakich obrotach będzie ciąć. To od niego i siły nacisku będzie zależeć na jakich obrotach z gazem w opór (w dwusuwie taka praca jest zalecana) będzie pracować. Dwusuw...
tutaj jest link jak wygląda ten ,,sprzęt'' http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
Panowie jak ją się rozkręca ??
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Ale iskra jest tak jak w dwusuwie.
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
Tylko nie rozreguluj wszystkich dwusuwów jakie masz w domu...
Tam jest chyba dwusuw a takich nie wolno stosować a samochodach.
no umnie sa 3 pokretla sa wolne obroty, wysokie obroty no i skład mieszanki. Owszem jest sprzeglo odsrodkowe. CO do ustalenia wolnych obrotów to nie ma problemu tak samo z mieszanka, ptroblem juz mam z wyoskimi obrotami
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
Nikt nie odpowiada o silnikach benzynowych. Może pomoże jak opisze moje doświadczenia z dieslem. Zamontowałem taki silnik gdyż wychodziły też oryginalne MF70 z takim silnikiem - KAMA model 178F oznaczenie MF70/60. Silnik ten ma moc 4 kW przy 3600 obr. - oryginał 5,1 kW przy 4500 obr. Wady, silnik diesel nie wkręca się na takie obroty jak oryginalny...
ja tez mam 16N3-4 ale jest troche inny i u mnie wkreca sie na max sróbkę i wykręca ok 3 obroty
To dwusuw czy czterosuw?
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Dwusuw? Przewody do pompy paliwa podpięte? Króćce szczelne?
Witam.Tak sobie gdybam czy jest mozliwosc zrobienia odciecia zapłonu w motocyklu aprilia rs 125 jest to dwusuw ktory kreci wysokie obroty i poprostu chcialbym sobie sprawić takie odciecie zapłonu ,przy okazji efekt murowany jak ktoś nie wie ze to taka mała pojemnosc :) .Sorki jak nie ten dział to moj pierwszy temat na tym forum wiec w razie czego prosze...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
dodać jeszcze należy, że dwusuwy w ogóle nie lubią delikatnej jazdy (niskich obrotów), bo mają wtedy zbyt słabe smarowanie i to im szkodzi (przycierają się), tak jak i wały nie lubią wolnych obrotów bo rozbijają się łożyska igiełkowe, dwusuwy po prostu lubią "pałowanie" ;) zupełnie odwrotnie niż czterosuwy
Sputnik8 - gratuluje wykonania własnego CDI i uruchomienia silnika ;) Jak już wcześniej wspominałem charakterystyka oryginalnego CDI to krzywa pnąca się do góry wraz ze wzrostem obrotów , natomiast w Jag CDI krzywa pnie sie do góry ostro przy niskich obrotach, potem przysiada a następnie powoli opada wraz ze zwiększającymi się obrotami. Charakterystyka...
Hmm silnik 5,5KM, co prawda czterosuw, no ale mocniejszy niż w temacie, przy obrotach jałowych da się zatrzymać ręką... Dwusuw przy 1000rpm niby już działa z jakąś siłą, no ale... W twoim układzie może brakować regulacji obrotów w zależności od obciążenia silnika... Dodano po 1 Może kolega opisały dokładniej instalację dołączoną do alternatora i jego...
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
Nie wiem, czy wiesz, ale syrena ma TRZY niezależne układy zapłonowe. Są trzy przerywacze i trzy cewki. Ty możesz podłączyć się w ten sposób, że przystosujesz obrotomierz do wersji do malucha i podłączysz się pod jeden obrotomierz. W maluchu tez wypada jeden zapłon na jeden obrót wału. Jak w jednocylindrowym dwusuwie.
Ten cylinder pracował tylko na wysokich obrotach. Dziś dam znać jak pozbędę się nieszczelności.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
"Na wolnych obrotach ok ~20V na wysokich dochodzi do ~80V." To 250 w dwusuwie.
Te sprzęty mają tak chodzić. Obroty max na prawidłowo wyregulowanym gaźniku są bezpieczne wg producenta. Na połowie obrotów silnik nie ma mocy i łatwo go przeciążyć. Na takim pyrkaniu dwusuw też nie ma właściwego smarowania, a sam zauważyłeś że z olejem na łańcuch kiepsko, choć to też może być wina chińskiej jakości. Szczędząc na obrotach nie oszczędzasz...
dałem 33n i śmiga, w każdym zakresie obrotów, nawet przy 12000rpm
Mam dwa agregaty dwusuwy (780/950W) - tanie chińczyki Jeden jak obciążę 200W-500W - ładnie trzyma obroty i napięcie niewiele spada. Drugi przy takich samych obciążeniach mocno schodzi na obrotach a napięcia spada 160W i "buja go na obrotach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Co mogę pomierzyć w prądnicy i porównać w obu?
w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady Cztery impulsy na obrót wystąpią tylko w przypadku silnika np 4 cylindry dwusuw ponieważ dwusuw ma jeden zapłon na cykl a cykl to jest jeden obrót a 4 cylindry to 4 zapłony na obrót lub silnik 8 cylindrowy czterosuw ponieważ...
Doszedłem do wiosku, że masz racje. Jest to 4T. Pytalem też o gaźnik, nowy kosztuje 400 zł, a kosiarka jest z 87 roku. To jaką swiece zastosować do 4T ? Stwierdziłem że to 2T, bo jeden obrót wału, to była iskra, ale się myliłem.
]Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. "Modyfikować" - mam rozumieć, że działał on poniżej tych 2000-2500 obr./min, tylko nie można było modyfikować krzywej? Modyfikować można, jak się chce, tylko układ nie działał, bo - powtarzam po raz kolejny - dwusuwy mają bardzo...
Witam. Czy jest możliwe,żeby dwusuw (Jawa 350TS) pracowała stale na "lewych" obrotach? Muszę wyprowadzić z silnika obroty wsteczne i takie rozwiązanie było by łatwiejsze niż przerabianie skrzyni biegów. Czy ktoś już tego próbował? Ja myślę,że ze strony mechanicznej nie ma przeciwwskazań.Kwestia ustawienia zapłonu z drugiej strony GMP. Bardziej martwi...
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
To że kopci na niebiesko to, prawdopodobnie wina byt dużej ilości oleju w paliwie, poza tym to dwusuw (chiński) i zawsze będzie kopcił.
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
Tłoki pracowały by na przemian w dwusuwie - tutaj masz cykl czterosuwowy, czyli przesunięty o 360 stopni na każdym tłoku. na jeden obrót wału przypada jeden suw pracy, przy pracy na przemian, dwa suwy pracy przypadały by na jeden obrót, natomiast następny obrót wału były by w ogóle bez suwu pracy któregokolwiek cylindra. Czaisz?
Witajcie! Od chwili zakupu pojawiał się błąd antipollution fault i check engine. Jednak samochód jechał normalnie i tematem tym zająłem się dopiero od początku tego roku, gdyż w czasie zimy błąd pojawiał się bardzo rzadko (temp. poniżej 0 st. C). Zatem wymieniłem: - katalizator, - 2 sondy lambda. W pewnym momencie po wykasowaniu innych błędów związanych...
dzik dobra rzecz (ja to mówie tak "pomysł dobry tylko wykonanie chu...we") sprawuje się z tego co mi wiadomo, elegancko przyspiesza zapłon w funkcji obrotów (tylko denerwujące jest odcięcie zapłonu przy 7tys.-bo układ w dwusuwie chodzi) co do tego wykonania to problem właśnie jest na płytce z tym czujnikiem koledzy zastosowali tam gniazdko do którego...
Nie dwusuw. Niestety dwusuw także najwyżej nie będzie mieć niskich obrotów ale chodzić będzie. Objawem niskiej kompresji będzie zduszenie silnika przy próbie ruszenia pomimo dodania gazu silnik nie będzie mieć mocy. Autor niech spróbuje na pych odpalić. Silnik MZ raczej jest mało awaryjny ale są problemy z elektryką wiec tu może też to być np. cewka,...
Dwusuwy w kosiarkach pracują przy wyższych obrotach niż czterosuwy, Jesteś tego pewny ? Jedno cylindrowy silnik 2T ma zapłon co jeden obrót a 4T co dwa obroty wału dla tego wydaje się że silnik 2T pracuje na dwa razy większych obrotach . Przecież napisałem, że dwusuwy pracują na wyższych obrotach.
Raczej powinna być robiona bo gaźniki czyścili w serwisie motorowodnym. A co do pompy to czy jest możliwość jej sprawdzenia powiedzmy przez "amatora" czy pozostaje tylko serwis? Czy mogła się przyczynić do tego zachowania silnika niewielka ilość oleju do dwusuwów w paliwie jakieś 1do150?
W dwusuwie zapłon trzeba opóźnić po osiągnięciu odpowiedniej wartości obrotów proszę sobie sprawdzić mapy zapłonowe z wyścigowych motocykli Yamaha, Honda itd. Przykład http://www.bdkraceeng.co.uk/Images/TZR25... http://www.sp125racing.com/uploads/1/5/3... Wykrzesać można dużo tylko trzeba wyłożyć dużo pieniędzy , jedna...
Mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 40KM dwusuwowym. Podczas pracy na wolnych obrotach na wodzie pojawiają się plamki paliwa ,tak jakby wylatywały z wydechu. Usłyszałem ,że może być to wina jakiejś uszczelki ,ale pod pokrywą silnika jest sucho bez wycieków ,pocenia itp. Nie wiem jaka może być tego przyczyna? Ktoś ma pomysł od czego powinienem...
Posiadam kosę spalinową firmy NAC. Niestety nie mogę podać modelu bo nigdzie go nie ma a kosę kupiłem dawno i nie pamiętam jaki to model. Ale nie w tym rzecz. Kosa zapala na ssaniu przyzwoicie, odczekam parę minut, wyłączam ssanie i mogę kosić jednak jest problem z wejściem na wyższe obroty. Wolne obroty sobie podregulowakem ale składu powietrza do...
Rozumiem że to dwusuw. Dobrze było by sprawdzać z nową świecą, ale jeśli nie chcesz tracić na nią kasy to weź starą dobrze oczyść, wypal z niej nagar i benzynę, rozgrzaną (100-200st.C) świecę wkręć szybko wcześniej wstrzykując około 1cm3 benzyny bezpośrednio do cylindra. Odpalaj bezzwłocznie po dokręceniu świecy i założeniu fajki. Jeśli po 1-5 kopnięciach...
Poza tym na zbiorniku paliwa jest naklejka mówiąca nalaniu oleju. A nie potrafię znaleźć wlewu. Czyżby do tak prostej czynności trzeba było zdejmować zbiornik paliwa? A to nie jest aby dwusuw - to samo co NuTool NPEGG780? Jeśli tak to zarzynasz silnik czystą benzyną...
Witam Mam w swojej łodzi silnik zaburtowy Johnsona 60 KM , dwusuw . Problem polega na tym , że po kilku chwilach silnik traci moc i spada z obrotów. Po odpaleniu obroty sięgają nawet 6000, a później ledwo dochodzi do 4000. co może być powodem spadku mocy i dlaczego tak się dzieje, że na początku jest duży zapas mocy a po "kilkudziesięciu" sekundach...
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
Witam. Jako sygnal nalezy wlaczyc nie mase lub plus ale sygnal z przerywacz zaplonu,wtedy sprawdzisz czy jest sprawny. Beda tez trudnosci ze wskazaniami obrotow <zafalszowane>, w simsonie- to jest dwusuw i jednocylindrowy, potrzebna kalibracja tego zabytku.Pozdrawiam.
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Ma wpływ na pracę silnika, w szczególności na ustawienie wolnych obrotów. W tej chwili nie pamiętam, czy Twój skuter to 2T czy 4T, jednak zarówno w czterosuwie jak i dwusuwie istotna jest szczelność podłączenia gaźnika do silnika. Nadto w dwusuwie niezbędna jest szczelność skrzyni korbowej tj. uszczelnienie wału korbowego, co ma też wpływ m.in. na uruchomienie...
niveasoft Nie zrozumiałem ciebie. Niewiem o co ci chodzi z dwiema iskrami ale ok. Dodam że to dwusuw. To co mi napisałeś niżej troche mnie zdziwiło. Od początku był zamiar zmierzenia ile trwa obrót. Jak napisałeś że wystarczy policzyć ile jest obrotów w ciągu sekundy to lekka bzdura. Dlaczego? Bo jeżeli obrót będzie trwał 0.26 sekundy to mi wyjdzie...
Dwusuw nie dwusuw - od obciążenia jak dasz korekcję to będzie ekonomiczniejszy. Chyba, że to jakiś do łodzi albo śmigła - wtedy obciążenie jest funkcją obrotów i można je po prostu wyliczyć. Zanim dodasz dodatkowy czujnik to sprawdź jak to będzie na jednym - kłopoty mogą być ale nie muszą. Zależy jak ciężkie masz koło zamachowe, i jaki sposób rozruchu...
Za kosę 1,3 KM 1749 zł. to żart, poza tym silnik czterosuwowy ma niższe obroty przez co spada wydajność, w kosie tylko dwusuw i nic innego, silnik prosty i zapierdziela jak dynamit a czterosuwem możesz się podrapać po pleckach a jak troszkę pierścienie się podjadą to oleju będziesz lać tyle co paliwa. Ponadto nie przechylisz jej po zalewa ci się olejem...
Tłoka po zatarciu się nie poleruje. Tłok w dwusuwie pełni funkcję rozrządu i jeżeli jest luźny to ucieka spod niego wstępnie sprezona mieszanka. Wymień tłok ma nowy i dopiero kombinuj dalej
Źle dokręcony raczej wytworzy dużo hałasu niż wpłynie jakkolwiek na moc silnika. I tu sie mylisz. To jest dwusuw i wydech ma kapitalne znaczenie dla napelniania cylindra, szczegolnie przy posredniej predkosci obrotowej.
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
Nic chyba nie "przeskoczy" rozwiazania ktore było stosowane w Syrenie, tzw. "wolne koło", ktore można bylo włączyć sobie na żądanie. Tylko to rozwiązanie było stosowane w silnikach dwusuwowych aby zapobiegać ich zatarciu (na pewno miał też Wartburg) - dla przypomnienia klasyczny dwusuw jest smarowany olejem zmieszanym z paliwem, hamowanie silnikiem...
Odkręć od gaźnika filtr powietrza, na wysokich obrotach zatkaj na moment ,szybko ręką wlot powietrza do gaźnika. Zrób tak kilka razy. Jak silnik dwusuw to przez zimę mógł olej zakitować otwory, można dodać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Silnik na ubogiej mieszance powinien strzelać w gaźnik. Odłącz elektrozawór od ssania i sprawdź czy...
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Gotową mieszankę z olejem. Ulepszanie nie jest celem samym w sobie, ot dla zabawy. Tak jeszcze teraz (głośno) myślę że dobrze by było ograniczyć wydajność wtrysku do "minimum", podawać stałą porcję paliwa, ale po osiągnięciu określonej porcji powietrza- doszedł by MAP/MAF. W 4t jest jakieś okienko czasowe w której otwarty jest zawór. 2t z kolei ma to...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Silnik czterosuwowy jest bardziej skomplikowany od dwusuwowego, przy tej samej pojemności waży na pewno więcej niż dwusuw. Poza tym, silniki czterosuwowe stają się coraz popularniejsze w sprzętach typu kosiarki, motorowery, gdyż są bardziej ekologiczne i osiągają większą wydajność z litra paliwa. Natomiast silniki dwusuwowe osiągają większą moc z pojemności,...
Silnik odpala. Jeszcze została kwestia regulacji na zimnym gaśnie na małych obrotach jak zwiększe obroty i silnik się nagrzeje to są za wysokie i zgrzyta przy wrzucaniu biegu. Mam manetke zoddzielnym gazem to dam radę. Jutro próba na ciesninie Sund wyspa Vien. Mam nadzieję że pogoda dopisze Dodano po 8 Przyczyny braku iskry. 1 wyłącznik kapotażowy 2...
Na wolnych obrotach układ strato powodowałby zakłócenia w spalaniu, dlatego przepustnice powietrza powinny być zamknięte i otwierać się później. Przy zamkniętych przepustnicach powietrza silnik pracuje jak normalny dwusuw. Pilarki Partner, ale tylko te z literką „s” na końcu, to były te same konstrukcje. Tyle że nie wszystkie pilarki były wyposażane...
Silniki tłokowe na pewno nie mają większej mocy i sprawności niż turbina parowa, bo mnóstwo traci się w układzie korbowo-tłokowym. Gdyby tak było, to każda elektrownia miała by silnik tłokowy, a nie turbinę. Także silnik elektryczny wg tego pomysłu nie będzie miał dużej mocy i sprawności, gdyż na jeden obrót wypadnie jeden impuls siłowy. Przecież np....
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
Witam. Posiadam piaggio zip 2 50cm³. Jest to dwusuw którego nie mogę rozgryźć. Otóż odpala dopiero gdy przytkam mu gaźnik choć czasami odpala bez tej czynności. Następnie po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty a gdy chce dodać gazu to go muli i zgaśnie. Być może jest to wina gaźnika bo nie jestem pewny czy jest to oryginalny od tego skutera a jest...
cześć,moge ci podpowiedzieć że za 10zł kupiłem na szrocie deske od poloneza,gdzie był obrotomierz,zegar kwarcowy i tym podobne,wszystko było sprawne,używam obrotomierza do ustawiania wolnych obrotów w moim clio. Do silników dwusuwowych wymaga przeregulowania i jest tam nawet podkówka do tego,pozdrawiam. Miernik pokazuje wg zasady 4cylindry czterosuw=2cylindry...
natrafiłem na ten post wcześniej ale niestety jestem laikiem w tych sprawach. i trochę nie jest dla mnie zrozumiała ta regulacja. ustawiam pierwszą śrubę na 1,5 obrotu, drugą śrubą wykręcam aż silnik się dławi ,zapamiętuje ilość obrotów. a następnie ta sama śrubę wkręcam aż silnik się dławi. a teraz na ile obrotów mam ją zostawić? pierwsza śruba cały...
1. Max. napięcie 20V RMS, więc myślę, że nie będzie problemów. W indtrucji piszą, że można mierzyć (oprócz sinusoidy) także falę prostokątną o wypełnieniu 40-70%, więc właśnie wpadłem na pomysł wykorzystania go do pomiarów prędkości obrotowej. Boję się tylko, czy na przerywaczu nie pojawiają się jakieś przepięcia (przecież tam jest załączana i odłączana...
MS 181 ma zupełnie inny silnik. Jest to silnik z systemem 2mix. Posiada dodatkowe kanały powietrzne dzięki którym spaliny z cylindra są wypychane podczas tzw.przepłukiwania czystym powietrzem, a nie jak to się odbywa w typowym dwusuwie mieszanką paliwowo-powietrzną. Dzięki temu silnik spala mniej paliwa,a spaliny mniej toksyczne. Ale nic za darmo. Podczas...
to trzeba pokroić silnik z motocykla 2 suwowego, dwusuwy skręcą się nawet ponad 10tyś obrotów więc jego skrzynia to na pewno wytrzyma
Patrząc na tłok to nie jest on od dwusuwa.Napisz jaki jest w kosiarce wał-pionowy,czy poziomy.Przypuszczam,że to wycięcie pozwala na "minięcie" się tłoka z przeciwwagą wału czyli odwrotne założenie tłoka nie pozwoli na obrót wału.
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Jeżeli w serwisie powiedzieli że zatarta to szału nie będzie. Może i jest to prosty dwusuw bez turbo,komputera i innych wodotrysków ale może nie zdajesz sobie z tego sprawy ale osiąga nawet ok 16 000 obr/min. Jeżeli na cylindrze są rysy, to zwłaszcza przy tak niewielkiej średnicy kompresję będziesz miał szczątkową. Co do zbiornika to zaślepiając otwór...
Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. 🤣🤣 Chyba dwusuwy. 🤭
Na początku lat 90-tych czytałem w "AUTO- tech. i motor.", ze Ferrari próbowało skonstrułować jakiś nowy silnik 2- sówowy, który jest bardziej wydajny od 4- taktu- praca następuje co 1 obrót wału. Na razie jednak nic o tym ni słychać.
nie zapłacę za moduł tyle, hamowanie można rozbroić zębatką z zapadką na sprężynie, będzie to skomplikowana obsługa bo i przecież regulator obrotów dochodzi także trzy przyciski naraz, mam nadzieje że da się to opanować... za przekładnie spróbuję użyć przełożen od skutera gdzie w dwusuwie jest jakieś 12000rpm? . Dorwałem silnik komutatorowy 2400watt,...
Witam panowie zwracam się do was z takim problem . mowa o skuterze malaguti f10 silnik 50 dwusuw pali praktycznie od tyka z miejsca rusza żwawo wchodzi na wysokie obroty i przy około 30 km/h zaczyna go dusić zaczyna przygasać. Jeśli się odpuści gazu i następnie przekręci się manetkę na max znów silnik ciągnie do 30 km/h i go dusi. Robiłem próbę na podnośniku,...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
Witam, od jakiegoś czasu silnik nie osiąga wymaganych obrotów i tarci moc. Przy dodaniu gazu dochodzi do 26x100 obrotów, później traci moc do 20x100 obrotów. Dodaję dalej gaz dochodzi do max 30x100 obrotów. Dodam, że świece są lekko mokre.
Sprawdź też tłumik, czy nie jest "zabity" (odkręć go na próbę). Istotna sprawa w dwusuwach.
Takim sposobem to samochody powinny pracować na 500obr/min i termostat powinien gasić silnik jak temperatura nadmiernie wzrośnie . Wan to żadna sprężarka typowy grzmot którego nawet ciężko przestawić .Jakby obroty były powodem usterek to samochody nie mówiąc o motocyklach też tak by były wykonane a tak nie jest .W dwusuwach olej jest rozcieńczony w...
Chyba jednak dwusuwowy. ;) Wsrod takich staroci ciezko znalesc czterozuwowego jednocylindrowego diesla. A tak w ogole, to nie jest ani prawdziwy diesel, ani benzyniak, bo jak widac ma wtrysk i swiece. ;) To silnik na nafte. wtrysk rozpyla paliwo, a swieca wspomaga zaplon, daje wieksza pewnosc dzialania, ale nie jest glownym elementem zaplonu. Sluzy...
Ewidentnie wygląda na to że masz problem z gaźnikiem. Bo kopiąc bez zapłonu, zalewasz silnik. I jeśli po takim zalaniu paliwem jednak ci odpala, to znaczy że tego paliwa dostaje po prostu za mało. Druga sprawa czy masz szczelny układ dolotowy. Bo może ci gdzieś ciągnąć lewe powietrze. Może pęknięta głowica i spiernicza ciśnienie. Jeśli dobrze pamiętam,...
agregat dwusuw dwusuw obroty wydech dwusuw
akumulator tesco livebox router bezprzewodowo żarówka omnilux
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Parametry termostatu Danfoss 077B1335L Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100