To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady Cztery impulsy na obrót wystąpią tylko w przypadku silnika np 4 cylindry dwusuw ponieważ dwusuw ma jeden zapłon na cykl a cykl to jest jeden obrót a 4 cylindry to 4 zapłony na obrót lub silnik 8 cylindrowy czterosuw ponieważ...
Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Innego wyjścia niema , trzeba zdejmować obudowę, potem przykręcić tłumik.
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
dodać jeszcze należy, że dwusuwy w ogóle nie lubią delikatnej jazdy (niskich obrotów), bo mają wtedy zbyt słabe smarowanie i to im szkodzi (przycierają się), tak jak i wały nie lubią wolnych obrotów bo rozbijają się łożyska igiełkowe, dwusuwy po prostu lubią "pałowanie" ;) zupełnie odwrotnie niż czterosuwy
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Ja zawsze ustawiam 14000. To są maksymalne obroty bez obciążenia. Maksymalna moc jest przy 10 000. Jak dasz niższe to może nie osiągać zadanej maksymalnej mocy. Od pilarza już zależy na jakich obrotach będzie ciąć. To od niego i siły nacisku będzie zależeć na jakich obrotach z gazem w opór (w dwusuwie taka praca jest zalecana) będzie pracować. Dwusuw...
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
tutaj jest link jak wygląda ten ,,sprzęt'' http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Dwusuwy w kosiarkach pracują przy wyższych obrotach niż czterosuwy, Jesteś tego pewny ? Jedno cylindrowy silnik 2T ma zapłon co jeden obrót a 4T co dwa obroty wału dla tego wydaje się że silnik 2T pracuje na dwa razy większych obrotach . Przecież napisałem, że dwusuwy pracują na wyższych obrotach.
Panowie jak ją się rozkręca ??
Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. 🤣🤣 Chyba dwusuwy. 🤭
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Takim sposobem to samochody powinny pracować na 500obr/min i termostat powinien gasić silnik jak temperatura nadmiernie wzrośnie . Wan to żadna sprężarka typowy grzmot którego nawet ciężko przestawić .Jakby obroty były powodem usterek to samochody nie mówiąc o motocyklach też tak by były wykonane a tak nie jest .W dwusuwach olej jest rozcieńczony w...
]Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. "Modyfikować" - mam rozumieć, że działał on poniżej tych 2000-2500 obr./min, tylko nie można było modyfikować krzywej? Modyfikować można, jak się chce, tylko układ nie działał, bo - powtarzam po raz kolejny - dwusuwy mają bardzo...
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
to trzeba pokroić silnik z motocykla 2 suwowego, dwusuwy skręcą się nawet ponad 10tyś obrotów więc jego skrzynia to na pewno wytrzyma
Ale iskra jest tak jak w dwusuwie.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Nikt nie odpowiada o silnikach benzynowych. Może pomoże jak opisze moje doświadczenia z dieslem. Zamontowałem taki silnik gdyż wychodziły też oryginalne MF70 z takim silnikiem - KAMA model 178F oznaczenie MF70/60. Silnik ten ma moc 4 kW przy 3600 obr. - oryginał 5,1 kW przy 4500 obr. Wady, silnik diesel nie wkręca się na takie obroty jak oryginalny...
Tylko nie rozreguluj wszystkich dwusuwów jakie masz w domu...
no umnie sa 3 pokretla sa wolne obroty, wysokie obroty no i skład mieszanki. Owszem jest sprzeglo odsrodkowe. CO do ustalenia wolnych obrotów to nie ma problemu tak samo z mieszanka, ptroblem juz mam z wyoskimi obrotami
Mam dwa agregaty dwusuwy (780/950W) - tanie chińczyki Jeden jak obciążę 200W-500W - ładnie trzyma obroty i napięcie niewiele spada. Drugi przy takich samych obciążeniach mocno schodzi na obrotach a napięcia spada 160W i "buja go na obrotach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Co mogę pomierzyć w prądnicy i porównać w obu?
Tam jest chyba dwusuw a takich nie wolno stosować a samochodach.
Dwusuw? Przewody do pompy paliwa podpięte? Króćce szczelne?
Na początku lat 90-tych czytałem w "AUTO- tech. i motor.", ze Ferrari próbowało skonstrułować jakiś nowy silnik 2- sówowy, który jest bardziej wydajny od 4- taktu- praca następuje co 1 obrót wału. Na razie jednak nic o tym ni słychać.
To dwusuw czy czterosuw?
Sprawdź też tłumik, czy nie jest "zabity" (odkręć go na próbę). Istotna sprawa w dwusuwach.
ja tez mam 16N3-4 ale jest troche inny i u mnie wkreca sie na max sróbkę i wykręca ok 3 obroty
Jakaś nieszczelność, połączenie gaźnika z cylindrem lub uszczelniacze wału. Co masz na myśli pisząc, że odma jest ok, w dwusuwach nie ma czegoś takiego. Jak ustawiłeś dźwigienkę zaworka iglicowego? Zmniejszałeś obroty śrubą przepustnicy? http://obrazki.elektroda.pl/4501360600_1...
Silnik 4T ma sprężanie co drugi obrót wału, a w jawie co pół obrotu, a wałek rozrządu nie stawia dużych oporów, inaczej co jakiś czas były by na nim łożyska lub tuleje do wymiany. Ale wszystko okaże się w praniu. Przed skonstruowaniem całości należało wszystko odpowiednio wcześniej zaplanować, to teraz nie wynikły by problemy, po to się robi szkic maszyny...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
Ten cylinder pracował tylko na wysokich obrotach. Dziś dam znać jak pozbędę się nieszczelności.
Nie wiem, czy wiesz, ale syrena ma TRZY niezależne układy zapłonowe. Są trzy przerywacze i trzy cewki. Ty możesz podłączyć się w ten sposób, że przystosujesz obrotomierz do wersji do malucha i podłączysz się pod jeden obrotomierz. W maluchu tez wypada jeden zapłon na jeden obrót wału. Jak w jednocylindrowym dwusuwie.
Doszedłem do wiosku, że masz racje. Jest to 4T. Pytalem też o gaźnik, nowy kosztuje 400 zł, a kosiarka jest z 87 roku. To jaką swiece zastosować do 4T ? Stwierdziłem że to 2T, bo jeden obrót wału, to była iskra, ale się myliłem.
Hmm silnik 5,5KM, co prawda czterosuw, no ale mocniejszy niż w temacie, przy obrotach jałowych da się zatrzymać ręką... Dwusuw przy 1000rpm niby już działa z jakąś siłą, no ale... W twoim układzie może brakować regulacji obrotów w zależności od obciążenia silnika... Dodano po 1 Może kolega opisały dokładniej instalację dołączoną do alternatora i jego...
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
Dla pewności, masz silnik TJ27E z systemem strato (gaźnik ma dwie gardziele), czy silnik TJ27D zwykły dwusuwowy? Powinna gdzieś być naklejka/tabliczka z kodem typu silnika. Na stronie Kawasaki Engines są udostępnione katalogi części, było produkowanych parę odmian tego silnika, warto byłoby sprawdzić numer katalogowy cewkomodułu żeby się nie okazało,...
agregat dwusuw dwusuw obroty wydech dwusuw
telewizor szumy linux kompilacja reballing mostek południowy
Jak sprawdzić dwubramkowy MOSFET - testy i diagnostyka New Holland T4 – napięcie czujnika fotela, 12V czy 5V, modele T4.55-T4.115, T4S, T4 LP