To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Witam. Chciałbym zrobić jakąś przystawkę pod miernik częstotliwości by mierzyć obroty silników dwusuwowych. Jeżeli dobrze rozumiem dwusuw obejmuje cykl pracy na dwa suwy tłoka, czyli jeden pełen obrót wału, czyli jedną iskrę świecy zapłonowej. Dlatego chciałbym mierzyć częstotliwość pracy świecy zapłonowej przez co wiedziałbym po znanej częstotliwości...
w benzynowym silniku na kazdy obrot silnika przypadaja cztery impulsy zaplonowe po jednym dla kazdej swiecy i inaczej nie da rady Cztery impulsy na obrót wystąpią tylko w przypadku silnika np 4 cylindry dwusuw ponieważ dwusuw ma jeden zapłon na cykl a cykl to jest jeden obrót a 4 cylindry to 4 zapłony na obrót lub silnik 8 cylindrowy czterosuw ponieważ...
Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Innego wyjścia niema , trzeba zdejmować obudowę, potem przykręcić tłumik.
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
dodać jeszcze należy, że dwusuwy w ogóle nie lubią delikatnej jazdy (niskich obrotów), bo mają wtedy zbyt słabe smarowanie i to im szkodzi (przycierają się), tak jak i wały nie lubią wolnych obrotów bo rozbijają się łożyska igiełkowe, dwusuwy po prostu lubią "pałowanie" ;) zupełnie odwrotnie niż czterosuwy
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Ja zawsze ustawiam 14000. To są maksymalne obroty bez obciążenia. Maksymalna moc jest przy 10 000. Jak dasz niższe to może nie osiągać zadanej maksymalnej mocy. Od pilarza już zależy na jakich obrotach będzie ciąć. To od niego i siły nacisku będzie zależeć na jakich obrotach z gazem w opór (w dwusuwie taka praca jest zalecana) będzie pracować. Dwusuw...
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
tutaj jest link jak wygląda ten ,,sprzęt'' http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Z moich notatek wynika, że podstawowe dane silnika, to: - pojemność skokowa 130,7 ccm; - średnica cylindra 63,5 mm; - zapłon stykowy (wyprzedzenie 4,4 mm, rozwarcie styków przerywacza 0,5 mm); - paliwo może być nasza 95, producent robił jakieś ograniczenia dla paliw o dużej (powyżej 10 %) zawartości różnych dodatków; - mieszanka 3/4 pinty na galon US...
Seryjnemu nie przerabianemu silnikowi nie potrzeba mapy a dzięki temu układzikowi RC lekko powinna się poprawić góra obrotów. Większość prostych fabrycznych CDI opiera się na takim schemacie. Moduły od 4t nie nadają sie do 2t i było o tym pisane wyżej. W dwusuwie kąt zapłonu ma spadać po przekroczeniu pewnej wartości obrotów a w 4t masz na odwrót i...
Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Dwusuwy w kosiarkach pracują przy wyższych obrotach niż czterosuwy, Jesteś tego pewny ? Jedno cylindrowy silnik 2T ma zapłon co jeden obrót a 4T co dwa obroty wału dla tego wydaje się że silnik 2T pracuje na dwa razy większych obrotach . Przecież napisałem, że dwusuwy pracują na wyższych obrotach.
Panowie jak ją się rozkręca ??
Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. 🤣🤣 Chyba dwusuwy. 🤭
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Takim sposobem to samochody powinny pracować na 500obr/min i termostat powinien gasić silnik jak temperatura nadmiernie wzrośnie . Wan to żadna sprężarka typowy grzmot którego nawet ciężko przestawić .Jakby obroty były powodem usterek to samochody nie mówiąc o motocyklach też tak by były wykonane a tak nie jest .W dwusuwach olej jest rozcieńczony w...
]Dla dwusuwów można było modyfikować zapłon dopiero powyżej 2000-2500 obr./min ze względu na nierównomierną pracę silnika. "Modyfikować" - mam rozumieć, że działał on poniżej tych 2000-2500 obr./min, tylko nie można było modyfikować krzywej? Modyfikować można, jak się chce, tylko układ nie działał, bo - powtarzam po raz kolejny - dwusuwy mają bardzo...
Mam takie pytanko: Czy ten moduł można zastosować do czterosuwów. To co się znam, to w dwusuwach zapłon jest podczas każdego obrotu wału korbowego, w czterosuwach jest do drugi obrót wału. Jak można rozwiązać przeróbki tego układu do czterosuwów. Dzięki z góry.
to trzeba pokroić silnik z motocykla 2 suwowego, dwusuwy skręcą się nawet ponad 10tyś obrotów więc jego skrzynia to na pewno wytrzyma
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Ale iskra jest tak jak w dwusuwie.
Nikt nie odpowiada o silnikach benzynowych. Może pomoże jak opisze moje doświadczenia z dieslem. Zamontowałem taki silnik gdyż wychodziły też oryginalne MF70 z takim silnikiem - KAMA model 178F oznaczenie MF70/60. Silnik ten ma moc 4 kW przy 3600 obr. - oryginał 5,1 kW przy 4500 obr. Wady, silnik diesel nie wkręca się na takie obroty jak oryginalny...
Tylko nie rozreguluj wszystkich dwusuwów jakie masz w domu...
no umnie sa 3 pokretla sa wolne obroty, wysokie obroty no i skład mieszanki. Owszem jest sprzeglo odsrodkowe. CO do ustalenia wolnych obrotów to nie ma problemu tak samo z mieszanka, ptroblem juz mam z wyoskimi obrotami
Mam dwa agregaty dwusuwy (780/950W) - tanie chińczyki Jeden jak obciążę 200W-500W - ładnie trzyma obroty i napięcie niewiele spada. Drugi przy takich samych obciążeniach mocno schodzi na obrotach a napięcia spada 160W i "buja go na obrotach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Co mogę pomierzyć w prądnicy i porównać w obu?
Tam jest chyba dwusuw a takich nie wolno stosować a samochodach.
Dwusuw? Przewody do pompy paliwa podpięte? Króćce szczelne?
Na początku lat 90-tych czytałem w "AUTO- tech. i motor.", ze Ferrari próbowało skonstrułować jakiś nowy silnik 2- sówowy, który jest bardziej wydajny od 4- taktu- praca następuje co 1 obrót wału. Na razie jednak nic o tym ni słychać.
To dwusuw czy czterosuw?
Sprawdź też tłumik, czy nie jest "zabity" (odkręć go na próbę). Istotna sprawa w dwusuwach.
ja tez mam 16N3-4 ale jest troche inny i u mnie wkreca sie na max sróbkę i wykręca ok 3 obroty
Jakaś nieszczelność, połączenie gaźnika z cylindrem lub uszczelniacze wału. Co masz na myśli pisząc, że odma jest ok, w dwusuwach nie ma czegoś takiego. Jak ustawiłeś dźwigienkę zaworka iglicowego? Zmniejszałeś obroty śrubą przepustnicy? http://obrazki.elektroda.pl/4501360600_1...
Silnik 4T ma sprężanie co drugi obrót wału, a w jawie co pół obrotu, a wałek rozrządu nie stawia dużych oporów, inaczej co jakiś czas były by na nim łożyska lub tuleje do wymiany. Ale wszystko okaże się w praniu. Przed skonstruowaniem całości należało wszystko odpowiednio wcześniej zaplanować, to teraz nie wynikły by problemy, po to się robi szkic maszyny...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
Ten cylinder pracował tylko na wysokich obrotach. Dziś dam znać jak pozbędę się nieszczelności.
Nie wiem, czy wiesz, ale syrena ma TRZY niezależne układy zapłonowe. Są trzy przerywacze i trzy cewki. Ty możesz podłączyć się w ten sposób, że przystosujesz obrotomierz do wersji do malucha i podłączysz się pod jeden obrotomierz. W maluchu tez wypada jeden zapłon na jeden obrót wału. Jak w jednocylindrowym dwusuwie.
Dla pewności, masz silnik TJ27E z systemem strato (gaźnik ma dwie gardziele), czy silnik TJ27D zwykły dwusuwowy? Powinna gdzieś być naklejka/tabliczka z kodem typu silnika. Na stronie Kawasaki Engines są udostępnione katalogi części, było produkowanych parę odmian tego silnika, warto byłoby sprawdzić numer katalogowy cewkomodułu żeby się nie okazało,...
Doszedłem do wiosku, że masz racje. Jest to 4T. Pytalem też o gaźnik, nowy kosztuje 400 zł, a kosiarka jest z 87 roku. To jaką swiece zastosować do 4T ? Stwierdziłem że to 2T, bo jeden obrót wału, to była iskra, ale się myliłem.
Hmm silnik 5,5KM, co prawda czterosuw, no ale mocniejszy niż w temacie, przy obrotach jałowych da się zatrzymać ręką... Dwusuw przy 1000rpm niby już działa z jakąś siłą, no ale... W twoim układzie może brakować regulacji obrotów w zależności od obciążenia silnika... Dodano po 1 Może kolega opisały dokładniej instalację dołączoną do alternatora i jego...
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
Sputnik8 - gratuluje wykonania własnego CDI i uruchomienia silnika ;) Jak już wcześniej wspominałem charakterystyka oryginalnego CDI to krzywa pnąca się do góry wraz ze wzrostem obrotów , natomiast w Jag CDI krzywa pnie sie do góry ostro przy niskich obrotach, potem przysiada a następnie powoli opada wraz ze zwiększającymi się obrotami. Charakterystyka...
"Na wolnych obrotach ok ~20V na wysokich dochodzi do ~80V." To 250 w dwusuwie.
Olej leję motul outboard synth 2t w proporcji 1:100 . Skład mieszanki regulujesz pod pracę na wolnych obrotach. Tylko. Na ciepłym silniku powoli wkręcasz śrubę składu aż do pogorszenia się pracy silnika. Odkręcasz śrubę o 1/5-1/4 obrotu i już. Dwusuwy są bardzo wrażliwe na szczelność skrzyni korbowej. Czy pod gaźnikiem masz zupełnie sucho, czy tłusto?...
:ninja14 - po co mieszasz silniki czterosuwowe z dwusuwowymi? :pachnies - bzdury piszesz. W silniku dwusuwowym przypada jeden zapłon na jeden OWK - 360'. Czyli jeden obrót - jeden cykl pracy. Jak to dwusuw. W jawie masz da cylindry przestawione o 180 stopni, czyli na jeden OWK przypadają dwa zapłony, co pół pełnego OWK. :Qiupherum - możesz tak zrobić....
Witam.Tak sobie gdybam czy jest mozliwosc zrobienia odciecia zapłonu w motocyklu aprilia rs 125 jest to dwusuw ktory kreci wysokie obroty i poprostu chcialbym sobie sprawić takie odciecie zapłonu ,przy okazji efekt murowany jak ktoś nie wie ze to taka mała pojemnosc :) .Sorki jak nie ten dział to moj pierwszy temat na tym forum wiec w razie czego prosze...
dałem 33n i śmiga, w każdym zakresie obrotów, nawet przy 12000rpm
Dokładnie tak. Głowica z żyłką musi mieć max obroty, wtedy nie zużywa się żyłka ani nie wkręca i nie zrywa. Jak brakuje mocy to trzeba dać cieńszą żyłkę, albo kosić mniej agresywnie pilnując żeby nie spadały obroty. Większa i cięższa głowica robi tu istotną różnicę. Z dwusuwami nie ma się co martwić, one lubią pracę na max obrotach. Z czasem zauważysz,...
Tłoki pracowały by na przemian w dwusuwie - tutaj masz cykl czterosuwowy, czyli przesunięty o 360 stopni na każdym tłoku. na jeden obrót wału przypada jeden suw pracy, przy pracy na przemian, dwa suwy pracy przypadały by na jeden obrót, natomiast następny obrót wału były by w ogóle bez suwu pracy któregokolwiek cylindra. Czaisz?
Te sprzęty mają tak chodzić. Obroty max na prawidłowo wyregulowanym gaźniku są bezpieczne wg producenta. Na połowie obrotów silnik nie ma mocy i łatwo go przeciążyć. Na takim pyrkaniu dwusuw też nie ma właściwego smarowania, a sam zauważyłeś że z olejem na łańcuch kiepsko, choć to też może być wina chińskiej jakości. Szczędząc na obrotach nie oszczędzasz...
Powiem tak, sporo czytałem i wszystko sprawdziłem co było na forum. Jest tak jak piszesz. Przepustnica otwarta, po odpaleniu regulator stara się ją zamknąć. Kiedy sprężynka była we właściwym miejscu silnik się dusił, aż do zgaszenia. Jeżeli pociągnę za regulator silnik normalnie wchodzi na obroty. Nigdzie nie ociera, sprawdziłem to już wcześniej. Możliwe...
Silnik czterosuwowy jest bardziej skomplikowany od dwusuwowego, przy tej samej pojemności waży na pewno więcej niż dwusuw. Poza tym, silniki czterosuwowe stają się coraz popularniejsze w sprzętach typu kosiarki, motorowery, gdyż są bardziej ekologiczne i osiągają większą wydajność z litra paliwa. Natomiast silniki dwusuwowe osiągają większą moc z pojemności,...
To że kopci na niebiesko to, prawdopodobnie wina byt dużej ilości oleju w paliwie, poza tym to dwusuw (chiński) i zawsze będzie kopcił.
Jak wyczyścisz cały układ paliwowy to sam zobaczysz zmainę. Ja dodatkowao od około roku leję do paliwa olej do dwusuwów ( semi 2T) w ilości 200 ml na pełny zbiornik 70-75 litrów lub podzielność tego . Daje to poprawę smarności polskiego, kiepskiego, odsiarczonego paliwa. Szcególnie regulator WC w pompie tego potrzebuje. Zawiesza ci się lub blokuje w...
Szkoda słów na tłumaczenie niektórych kwesti-np jesli chodzi o ilość iskr na 1 obrót wału w maluchu-spoójrzcie na konstrukcje silnika:http://img182.imageshack.us/my.p... No właśnie :) Dwa tłoki poruszające się "razem". Gdy w jednym jest suw pracy (iskra), wtedy w drugim jest ssanie. Dlatego na każdy obrót wału korbowego jest jeden...
Kolego (at)dmirek62 czy mozna bardziej po polsku i do tego technicznie? Jakie-sprzęgło? Sprzęgło "jednokierunkowe" zwane wolnobiegiem jak w rowerze czy np dwusuwy miały takie bo tam hamowanie silnikiem prowadziło do zatarcia (brak paliwa to brak smarowania). doładowania wirnika B jego obrót wzrósłby Jak już to wrosły by obroty a popranie to wzrosłaby...
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Posiadam kosę spalinową firmy NAC. Niestety nie mogę podać modelu bo nigdzie go nie ma a kosę kupiłem dawno i nie pamiętam jaki to model. Ale nie w tym rzecz. Kosa zapala na ssaniu przyzwoicie, odczekam parę minut, wyłączam ssanie i mogę kosić jednak jest problem z wejściem na wyższe obroty. Wolne obroty sobie podregulowakem ale składu powietrza do...
Sprawdź jeszcze drożność tłumika. W dwusuwach jest to częsta dolegliwość silników (uruchom silnik bez tłumika). Sprawdź dokładnie ustawienie zapłonu.
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Chyba ze masz na mysli 2-suw, ale 2l. 2-suwa nie widzialem nigdy. Ja też nie ale raczej jeździ się przy dwukrotnie wyższych obrotach. Na marginesie: Okrętowe wolnoobrotowe dwusuwy z fabryki Cegielskiego ( 120-180 RPM) mają średnicę tłoków do 600 mm i skok 1000-2000 mm w zależności od wersji.
Raczej powinna być robiona bo gaźniki czyścili w serwisie motorowodnym. A co do pompy to czy jest możliwość jej sprawdzenia powiedzmy przez "amatora" czy pozostaje tylko serwis? Czy mogła się przyczynić do tego zachowania silnika niewielka ilość oleju do dwusuwów w paliwie jakieś 1do150?
Poza tym na zbiorniku paliwa jest naklejka mówiąca nalaniu oleju. A nie potrafię znaleźć wlewu. Czyżby do tak prostej czynności trzeba było zdejmować zbiornik paliwa? A to nie jest aby dwusuw - to samo co NuTool NPEGG780? Jeśli tak to zarzynasz silnik czystą benzyną...
Dwusuw z opóźnionym zapłonem lubi "odbić" i kręci się wtedy w drugą stronę :D W sportowych silnikach 4T z turbodoładowaniem są specjalne mapy z opóźnieniem zapłonu do podtrzymania obrotów turbiny
dzik dobra rzecz (ja to mówie tak "pomysł dobry tylko wykonanie chu...we") sprawuje się z tego co mi wiadomo, elegancko przyspiesza zapłon w funkcji obrotów (tylko denerwujące jest odcięcie zapłonu przy 7tys.-bo układ w dwusuwie chodzi) co do tego wykonania to problem właśnie jest na płytce z tym czujnikiem koledzy zastosowali tam gniazdko do którego...
Patrząc na tłok to nie jest on od dwusuwa.Napisz jaki jest w kosiarce wał-pionowy,czy poziomy.Przypuszczam,że to wycięcie pozwala na "minięcie" się tłoka z przeciwwagą wału czyli odwrotne założenie tłoka nie pozwoli na obrót wału.
niveasoft Nie zrozumiałem ciebie. Niewiem o co ci chodzi z dwiema iskrami ale ok. Dodam że to dwusuw. To co mi napisałeś niżej troche mnie zdziwiło. Od początku był zamiar zmierzenia ile trwa obrót. Jak napisałeś że wystarczy policzyć ile jest obrotów w ciągu sekundy to lekka bzdura. Dlaczego? Bo jeżeli obrót będzie trwał 0.26 sekundy to mi wyjdzie...
Silniki tłokowe na pewno nie mają większej mocy i sprawności niż turbina parowa, bo mnóstwo traci się w układzie korbowo-tłokowym. Gdyby tak było, to każda elektrownia miała by silnik tłokowy, a nie turbinę. Także silnik elektryczny wg tego pomysłu nie będzie miał dużej mocy i sprawności, gdyż na jeden obrót wypadnie jeden impuls siłowy. Przecież np....
Witam Mam w swojej łodzi silnik zaburtowy Johnsona 60 KM , dwusuw . Problem polega na tym , że po kilku chwilach silnik traci moc i spada z obrotów. Po odpaleniu obroty sięgają nawet 6000, a później ledwo dochodzi do 4000. co może być powodem spadku mocy i dlaczego tak się dzieje, że na początku jest duży zapas mocy a po "kilkudziesięciu" sekundach...
(at)78db78 Już Ci napisałem. Mam powtórzyć? Wszystkie obrotomierze np. w skuterach tak działają. W silnikach dwusuwowych 1 impuls na jeden obrót wału.
Inne ciśnienie w gardzielu = inne rozdrobnienie mieszanki = gorsze spalanie i ryzyko przydławiania iskry = czwórkowanie = mniej mocy. Tak tak, wiem o dwusuwach więcej niż ci się wydaje :) Tutaj nie pomoże ustawianie iglicy czy regulacja paliwem wolnych obrotów. Trzeba dobrać nową dyszę do innych warunków pracy, a to nie jest takie łatwe...
Ma wpływ na pracę silnika, w szczególności na ustawienie wolnych obrotów. W tej chwili nie pamiętam, czy Twój skuter to 2T czy 4T, jednak zarówno w czterosuwie jak i dwusuwie istotna jest szczelność podłączenia gaźnika do silnika. Nadto w dwusuwie niezbędna jest szczelność skrzyni korbowej tj. uszczelnienie wału korbowego, co ma też wpływ m.in. na uruchomienie...
Nie dwusuw. Niestety dwusuw także najwyżej nie będzie mieć niskich obrotów ale chodzić będzie. Objawem niskiej kompresji będzie zduszenie silnika przy próbie ruszenia pomimo dodania gazu silnik nie będzie mieć mocy. Autor niech spróbuje na pych odpalić. Silnik MZ raczej jest mało awaryjny ale są problemy z elektryką wiec tu może też to być np. cewka,...
Dwusuw nie dwusuw - od obciążenia jak dasz korekcję to będzie ekonomiczniejszy. Chyba, że to jakiś do łodzi albo śmigła - wtedy obciążenie jest funkcją obrotów i można je po prostu wyliczyć. Zanim dodasz dodatkowy czujnik to sprawdź jak to będzie na jednym - kłopoty mogą być ale nie muszą. Zależy jak ciężkie masz koło zamachowe, i jaki sposób rozruchu...
Tylko że w syrence chodziło o coś innego jeśli dobrze pamiętam. To był dwusuw i jazda z hamowaniem silnikiem mogła zakończyć się zatarciem go. Zamiast haldexa można wstawić sprzęgło jednokierunkowe. Efekt ten sam, a jeden element do sterowania mniej. Ale z drugiej strony, mając haldexa można by wykorzystać silnik elektryczny do hamowania regeneracyjnego....
Witam. Jako sygnal nalezy wlaczyc nie mase lub plus ale sygnal z przerywacz zaplonu,wtedy sprawdzisz czy jest sprawny. Beda tez trudnosci ze wskazaniami obrotow <zafalszowane>, w simsonie- to jest dwusuw i jednocylindrowy, potrzebna kalibracja tego zabytku.Pozdrawiam.
Panowie z pierwszych postów wiedzą co to hamowanie silnikiem??? Jak obroty mogą zawiesić się podczas tego stadium jak obroty silnika są wtedy ściśle zależne od prędkości auta i wrzuconego biegu w skrzyni??? Wtedy silnik jest napędzany poprzez koła, Takie rzeczy działy się w dwusuwach-np. w Trabancie, Syrenie czy Wartburgu a tylko dlatego, że było tam...
etz 251 jest na ramie 150 tki Gówno prawda. Kształtem może są identyczne, ale nie są takie same. Radzę zajrzeć do Reparaturanleitung, tam jest dokładnie wyjaśnione jak rozpoznać ramę. co najwyżej bezstykowy zapłon z protezą przyspieszacza w funkcji obrotów To nie czterosuw. W dwusuwach jest inna charakterystyka, jednak w silniku kręcącym 8000 RPM nie...
Witajcie! Od chwili zakupu pojawiał się błąd antipollution fault i check engine. Jednak samochód jechał normalnie i tematem tym zająłem się dopiero od początku tego roku, gdyż w czasie zimy błąd pojawiał się bardzo rzadko (temp. poniżej 0 st. C). Zatem wymieniłem: - katalizator, - 2 sondy lambda. W pewnym momencie po wykasowaniu innych błędów związanych...
Tłoka po zatarciu się nie poleruje. Tłok w dwusuwie pełni funkcję rozrządu i jeżeli jest luźny to ucieka spod niego wstępnie sprezona mieszanka. Wymień tłok ma nowy i dopiero kombinuj dalej
Źle dokręcony raczej wytworzy dużo hałasu niż wpłynie jakkolwiek na moc silnika. I tu sie mylisz. To jest dwusuw i wydech ma kapitalne znaczenie dla napelniania cylindra, szczegolnie przy posredniej predkosci obrotowej.
Odkręć od gaźnika filtr powietrza, na wysokich obrotach zatkaj na moment ,szybko ręką wlot powietrza do gaźnika. Zrób tak kilka razy. Jak silnik dwusuw to przez zimę mógł olej zakitować otwory, można dodać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Silnik na ubogiej mieszance powinien strzelać w gaźnik. Odłącz elektrozawór od ssania i sprawdź czy...
Rozumiem że to dwusuw. Dobrze było by sprawdzać z nową świecą, ale jeśli nie chcesz tracić na nią kasy to weź starą dobrze oczyść, wypal z niej nagar i benzynę, rozgrzaną (100-200st.C) świecę wkręć szybko wcześniej wstrzykując około 1cm3 benzyny bezpośrednio do cylindra. Odpalaj bezzwłocznie po dokręceniu świecy i założeniu fajki. Jeśli po 1-5 kopnięciach...
Mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 40KM dwusuwowym. Podczas pracy na wolnych obrotach na wodzie pojawiają się plamki paliwa ,tak jakby wylatywały z wydechu. Usłyszałem ,że może być to wina jakiejś uszczelki ,ale pod pokrywą silnika jest sucho bez wycieków ,pocenia itp. Nie wiem jaka może być tego przyczyna? Ktoś ma pomysł od czego powinienem...
Urządzenie przydatne choć w prostych dwusuwach nie potrzeba takiej precyzji (0.1mm wystarczy). Zapłon jest statyczny także punkt zapłonu jest ustawiony idealnie dla tylko jednej wartości obrotów i obciążenia. Coś jak ze spieszącym/opóźniającym się zegarkiem - raz na jakiś czas wskaże z dokładnością absolutną ;-).
Za kosę 1,3 KM 1749 zł. to żart, poza tym silnik czterosuwowy ma niższe obroty przez co spada wydajność, w kosie tylko dwusuw i nic innego, silnik prosty i zapierdziela jak dynamit a czterosuwem możesz się podrapać po pleckach a jak troszkę pierścienie się podjadą to oleju będziesz lać tyle co paliwa. Ponadto nie przechylisz jej po zalewa ci się olejem...
Witam. Nie koniecznie musi być to wina wydechu,ale zmiana na inny bez dostrojenia gaznika i zapłonu pod dany dyfuzor ZAWSZE pogarsza osiągi.Nie wiem czy mogłoby to w tym przypadku aż tak wpłynąć na zachowanie silnika jak opisujesz ale różnica bedzie zawsze.Poczytaj sobie o zjawiskach falowych w dwusuwach,bo można o tym książkę napisać.
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Na wolnych obrotach układ strato powodowałby zakłócenia w spalaniu, dlatego przepustnice powietrza powinny być zamknięte i otwierać się później. Przy zamkniętych przepustnicach powietrza silnik pracuje jak normalny dwusuw. Pilarki Partner, ale tylko te z literką „s” na końcu, to były te same konstrukcje. Tyle że nie wszystkie pilarki były wyposażane...
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Nic chyba nie "przeskoczy" rozwiazania ktore było stosowane w Syrenie, tzw. "wolne koło", ktore można bylo włączyć sobie na żądanie. Tylko to rozwiązanie było stosowane w silnikach dwusuwowych aby zapobiegać ich zatarciu (na pewno miał też Wartburg) - dla przypomnienia klasyczny dwusuw jest smarowany olejem zmieszanym z paliwem, hamowanie silnikiem...
agregat dwusuw dwusuw obroty wydech dwusuw
oporność głośnik max038 schemat naprawa formatera
miele wentylator miernik analogowy szkolny
Zmywarka Hotpoint Ariston LTF 11M132 C EU nie uruchamia się Zakup i serwis pralki Daewoo DWF-5590 DP