Da się, z tego co pamiętam, to te silniki się tylko tym szczegółem różniły i to nieznacznie, inna była tez długość wydechu, co w dwusuwie ma znaczenie.
Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
Panowie. Wolnego! W silnikach dwusuwowych o mocy silnika w dużej mierze decyduje tłumik, który jest optymalnie dobierany do danego typu silnika, gdyż wpływa na ruch falowy spalin występujący w układzie wydechowym. Jest mozliwy tuning poprawiający osiągi ilnika i inne jego parametry ale z reguły wiąże sie to ze wzrostem głośności układu. Szeroko na ten...
czy ta scieta strona w strone wydechu czy w stronę gaźnika Jeśli to dwusuw to w stronę kolektora ssącego.
Na drugie pytani. Wykręć świecę wlej przez otwór strzykawką 2ml mieszanki, pociągnij delikatnie kilka razy by paliwo się rozprowadziło, wkręć świecę i próbuj odpalić. Sprawdź kilka razy. Jeżeli silnik się nie odezwie może być zużyty. Jeżeli silnik jest poziomy to przy wlewaniu mieszanki ustaw go w pionie by paliwo dostało się do skrzyni korbowej bo...
W zależności od cylindra dobierasz gaźnik. Natomiast pod wielokanałowy cylinder musi być odpowiedni wydech. To są kolego serdeczny podstawy podkręcenia mocy w dwusuwie.
Kolego w wydechu zachodzi rezonans spalin. Z uwagi, iż skuter jest dwusuwem, nie ma takiej częstotliwości odświeżania jak była na oryginalnym wydechu. Inny wydech pomoże w silniku czterosuwowym a nie w takim dwusuwie
jasfasola80 , zębatkę masz mniejszą niż ja, ale: Nie wiem co myśleć o Twoim wydechu. W moim wypadku: miałem przerabiany wydech, od chińczyka.Musiałem dodać element łączący silnik z wydechem. Za pierwszym razem połączenie miało około 10cm bo rama mi przeszkadzała. Osiągi około 50/h. Teraz ten kawałek odpadł i okazuje się że mam stratę na prędkości około...
Źle dokręcony raczej wytworzy dużo hałasu niż wpłynie jakkolwiek na moc silnika. I tu sie mylisz. To jest dwusuw i wydech ma kapitalne znaczenie dla napelniania cylindra, szczegolnie przy posredniej predkosci obrotowej.
zazwyczaj przy zwiekszaniu pojemnosci nalezy dostosować cały silnik,od gaznika zaczynając a koncząc na odpowiednio dopasowanym wydechu,szczególnie to juz dotyczy dwusuwów,własciwie cała regulacja i geometria musi byc dopasowana,w przeciwnym wypadku efekt moze byc odwrotny,pytanie jeszcze o jakosc i dokładnosc wykonania /okna czyli fazy rozrządu/takiego...
Kolego, zmieniajac wydech w dwusuwie wiecej zmienisz na gorsze niz na lepsze, m.in. moc, osiagi i zuzycie paliwa wiec zastanow sie czy na pewno o to ci chodzi
nie wiem czy juz rozwiazałes ten problem ale miałem tak samo , problem tkwił w rozszczelniekiu komory gdzie jest wał i podsysał mi olej ze skrzyni biegów trzeba rozebrać silnik i wymienić uszczelnienie, najlepiej składać na silikonie... czerwonym oczywiscie..
To dwusuw czy czterosuw?
Musisz mieć mechanizm odporny na wysokie ciśnienia. Wysokie stosunkowo ciśnienia występują w agregatach chłodzących. Bardzo prosto: Zaślepić zawór wydechowy. wydech jak w dwusuwie okna na dole cylindra zawór dolotowy sprężarki ma szansę napełniać powietrzem jeśli nie samoczynnie to z zewnętrznej dmuchawy/turbosprężarki. Wtrysk to już łatwa sprawa -garbik...
Witajcie, pytanie jest następujące, czy silnik mz ts 125 dużo straci na wymianie wydechu na starszy, wzorowany na SHL m04, czy MZ RT 125? Czy między tymi silnikami jest aż tak duży skok technologiczny, że tłumik typu rybka od dwusuwowej 125ki, albo 100ki zdusi jednostkę, albo spowoduje niekontrolowany wzrost spalania? Zanim zaczniecie mnie odsyłać,...
Sprawdziłeś dokładnie czy wszystko jest całe ?Gaźnik i dolot, wydech. W dwusuwie wszelkie nieszczelności w tłumiku są bardzo szkodliwe i mogą powodować problemy z odpaleniem. Tak samo nieszczelność pomiędzy filtrem a gaźnikiem chociaż tu już mniejszy wpływ. Do gaźnika paliwo dociera ? Po minucie kręcenia jak nie odpali to świece może być zalana. Jak...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
mam 50ccm ale mam też drugi (niezłażony 60ccm i 80 ale ten 80 to ma popsuty gwint na wydechu) Więc który do którego? myśle że na 60ccm to 11
Konstrukcja ciekawa, aczkolwiek trzeba zauważyć, że owszem nie ma rozrządu ale za to jest bardziej skomplikowany układ korbowy. Pozatym jak w każdym dwusuwie brak pełnego suwu ssania i wydechu. Zasilanie powietrzem musi posiadać sprężarkę. Ale trzeba śledzić czy rzeczywiście jest to takie fajne jak się chwalą.
Mam pomysł, byś do czasu zapoznania się z regułami poprawy pracy i tuningu silników dwusuwowych, z bardzo daleka trzymał ręce od cylindra i bor narzędzi. Dla twojego dobra. I silnika. I twojego portfela. Zacznij od lektury serii artykułów Pana Sałka, które były prezentowane lata temu w "Świecie Motocykli". Bez trudu znajdziesz je też w sieci. Bez tych...
Nie zapominaj o bardzo ważnym w dwusuwach, dopasowaniu wydechu.
Mam problem z moim simkiem ponieważ cieknie mi paliwo (w postaci ciemnego oleju) na kolanku i na końcu wydechu, wiem wiem dwusuw więc to normalne ale nie w tak dużych ilościach a to nie koniec, ciężko pali a gdy zapali po krótkim czasie gaśnie. Z góry dzięki. Pozdrawiam Sławek ;)
Ten skuter to dwusuw więc problem może leżeć właśnie w nieoryginalnym wydechu, który w przypadku tych silników powinien być jak najbardziej dedykowany. Polecam trochę poczytać o dyfozorach w wydechach silników dwusuwowych. Oprócz tego można pokombinować coś z gaźnikiem, ewentualnie wyprzedzeniem zapłonu.
Najpierw sprawdź, czy jest to tłumik dedykowany do tego simsona. W dwusuwach zastosowanie niededykowanego wydechu doprowadzi do spadku mocy i zwiększeniu zużycia paliwa. A ten silniczek był przez „tych lepszych” Niemców bardzo dobrze zaprojektowany.
No dobra, czyli skłaniamy się ku sondzie, to już coś. A z tym wydechem- to jeżeli jest szczelny- a jest, to przecież to mierzy skład spalin wychodzących z cylindra. Jest to odcinek około 30-40 cm i nawet dziurawa rura -zwłaszcza za katalizatorem nie sprawi żeby się tam dostało więcej tlenu atmosferycznego- to nie dwusuw żeby aż taką rolę odgrywały rezonanse...
Generalnie tak powinno być. Ale - ekologia-kat, hałas - tłumiki. Dragstery mają krótką rurkę. Każdy ułamek konia mech. się liczy. No i najwazniejsze - ekonomika procesu produkcji nie jest nam przyjazna. Liczenie - nie za bardzo jest co i jak w warunkach amatorskich. Raczej strojenie - "tuning". Bardziej krytyczna sprawa występuje przy dolocie = zdudnienia...
Spokojnie, sprawdziłem drzewiej.Syrena, dwusuw, brak paliwa.Mieszanina 2 litrów rozpuszczalnika ftalowego i mixolu.Starczyło na kilka km przy dość atrakcyjnym smrodzie z wydechu.
Wymontowanie tłumika silnika nie uszkodzi. Może jedynie pogorszyć parametry, bo w dwusuwach tłumik pełni ważną rolę - nie pozwala na ucieczkę świeżej mieszanki w wydech. Dodano po 1 Jeśli to jest (mocno) używany silnik to czasem wyczyszczenie tłumika od środka (przepłukanie go naftą czy dieslem) poprawi parametry silnika.
Strato (Zenoah), 2-Mix (Stihl), X-Torq (Husqvarna) to określenie ładunku uwarstwionego, a raczej idea wstępnego przepłukania cylindra czystym powietrzem celem zminimalizowania strat paliwa uciekającego do wydechu w standardowym dwusuwie. Ta Husqvarna miała pojemność 94 cm³, bardzo stary model z lat '90. Ja bym się nie bawił w przeróbki. Chińskie...
O turbo zapomnij,pomijajac wielkosc samej sprezarki pozostaje jeszcze jej smarowanie a w cwajtakcie( <-hehe,zawsze podobalo mi sie to okreslenie) jest z tym problem. Kilka lat temu byl artykul w "Swiat motocykli" dotyczacy zwiekszania mocy w dwusuwach,z komarka mozna bylo wycisnac cos kolo 5KM,z Wartburga 100KM i z Trabanta 50-60KM. Ogolonie jw....
Założenie tłoków odwrotnie ma wpływ w dwusuwie , ponieważ zamek pierścieni moze trafić na kanał ssania lub wydechu. W czterosuwie jeżeli denka tłoków są płaskie wydaje mi się,że chyba nie ma, chociaż są zalecenia aby montować strzałką do przodu. Może wypowie się jakiś silnikowiec. Pozdrawiam:)
Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
A więc kolego, zdejmij gaźnik i ukaże się tłok skoro to dwusuw, sprawdź czy nie jest uszkodzony, to samo zrób od strony wydechu. Jeśli silnik pracował na starym paliwie istnieje możliwość zatarcia czego nie chcemy.
Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny Czyli sama zmiana czasu otwarcia okien nie spowoduje zmiany maksymalnych obrotów i mam rozumieć ze jeśli okienkami nastroje cylinder jak podaje to książka...
Co do dwusuwów - zgoda ! ale czy tylko?? W końcu czterosów też ma wydech a rezonans jest zawsze rezonansem, tylko tutaj trochę się różni ale czy tu nie było by warto spróbować? W końcu i to silnik i tamto silnik , może coś się da uzyskać, jak nie zrobisz eksperymentu nie będziesz wiedział. Pozdrawiam ! :)) Ciekaw jestem jak to się ma do Wankla ?
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
Cały pic wtrysku bezpośredniego w dwusuwie kryje się w oszczędności paliwa - część ładunku cylindra, zawierającego paliwo nie zostaje wyrzucona do wydechu. Skoro kolega tak się uparł na ten wtrysk i ma mierne pojęcie na ten temat, to proponuję zacząć od pośredniego - jeszcze niedawno był w sieci projekt silnika "malucha" z wtryskiem - można by się na...
Sprężanie 6 atm. to stanowczo za mało jak na dwusuw tym bardziej, że jest nowy cylinder i tłok, pewnie to jest powodem niepalenia. Trójkąt na tłoku w stronę wydechu.
Gaźnik w tym modelu (Zama) posiada pompkę przyśpieszającą? Zdjęcia w internecie sugerują istnienie pompki ukrytej pod zaślepką. Jeśli zaciąga lewe powietrze, to pojawiają się różne dziwne problemy z pracą silnika. Poza tym potrzebna jest regulacja gaźnika jeśli gaśnięcie jest spowodowane pracą silnika na bogatej mieszance (przegazówki pozwalają ustabilizować...
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Nie obrażaj mnie i innych,może ty znasz się na teori ale my na praktyce!!I może to zrobimy!! Niestety ale Lechowi przyznaję rację. Może i zrobicie ale turbosprężarka w dwusuwie to dodatkowy opór, a chyba jest wiadome że na moc dwusuwa wydech ma główny wpływ, gdyż spaliny nie są wypychane bezpośrednio tłokiem jak w czterosuwie, lecz mieszanką. Jak chcecie...
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Tak, strzałka na tłoku ma być skierowana w stronę wydechu. Tłok, jest w dobrym stanie.
Tak, otwiera się. Dodano po 3 Gaźnik i wydech jest wymontowany oraz świeca, więc chodzi luźno, przerywacz ustawiłem bo się nie otwierał a zapłon nie, bo sprawdzam najpierw iskrę. Miernikiem od cewki do świecy sprawdzałem jest ok. Dodano po 31 Nie dawało mi to spokoju i poszedłem pokręcić jeszcze raz kręciłem długo i co jakiś czas bardzo mała iskra się...
Co do tego to się zgadzam z Pfemkiem. Kanałów dolotowych nie powinno się polerować na lustro z prostych powodów.Kiedy kanał jast gładkico prawda nie ma oporów w zasysanej mieszance ale mieszanka się nie osadza i nie odparowywuje tak dobrze. Tak więc często dochodzi do sytuacji (prawie zawsze przy niskich temp) że silnik "się zaleje". A wtedy klucz do...
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu...
Splanować głowicę, wypolerować doloty , dopasować kartery, głowicę, gażnik, pobawić się z dyszami od gaźnika, zamontować inny gaźnik, popracowaćnad dolotem, przeczyscić wydech lub zamontować o więkzej średnicy, dobrze ustaw zapłon - ogólnie zrób podstawowe rzeczy, które robi się w przypadku dwusuwów
Wydech w silniku dwusuwowym pełni bardzo ważną rolę i jest do niego fabrycznie dopasowany. Chodzi o zjawisko rezonansu. Jak założysz inny, to moc spadnie.
Jak można mówić o typowym zestawie klimatyzacyjnym w Trabancie (typowym)? Po pierwsze brak chłodnicy oraz odmienna dmuchawa chłodzenia. Po drugie brak nagrzewnicy i także dmuchawy. Czyli niestety wszystko musi być nietypowe jak dla samochodu. Natomiast pomysł wykorzystania ciepła z kolektora wydechowego teoretycznie możliwy.
Nowej kosy stihl z klasycznym dwusuwem w Polsce już nie kupisz. Możesz tylko kupić z silnikiem 2-mix lub 4-mix. Przy zakupie kosy radzę zapoznać się z cennikiem części zamiennych, aby w razie awarii nie być rozczarowanym. Często jest tak, że byle "pierduta" kosztuje pół kosy, bo sprzedawana jest tylko w zestawie. Prosty przykład. Chcesz kupić do koła...
Akurat w dwusuwie tłumik ma dość istotny wpływ na ogólną sprawność silnika. Związane to jest z procesem przepłukiwania cylindra. Mieszanka nie tylko musi wypełnić cylinder ale także wypłukać spaliny. Myślę że jedyną metodą to próba praktyczna, po czym należy zwrócić uwagę na moc i zużycie paliwa.
Jeżeli posiadasz multimetr to możesz dokonać pomiaru pojemności kondensatora albo załóż nowy.Jeszcze jedno,czy zaglądałeś do filtra powietrza.Jeśli to nie pomorze zdejmij tłumik i zrób jazde próbną jak masz gdzie.W dwusuwach często zapycha się wydech od nagaru jak wlewasz zbyt dużo oleju do paliwa.
Pamiętaj, że jeżdżenie wolne to nie na najwyższym biegu i duszenie, silnik ma grać wesoło. Prędkość jest potrzebna do chłodzenia cylindra. Tym razem trzeba było wlać olej najdroższy (najlepszy), grzanie dwusuwu na dotarciu jest czymś normalnym. Kolor świec masz dobry, tak sobie myślę, czy przypadkiem nie ciągnie ze skrzyni biegów oleju, przez zużyte...
Pomysł bardzo ciekawy, Można by spróbować wtryskiwacz od diesla sterowany elektrycznie np z HDI, do tego mechaniczną pompę oleju np. z fiata 125. Wtrysk proponuję wkomponować do skrzyni korbowej, dlatego że w dwusówie najbardziej awaryjne są łożyska to je głównie musi posmarować olej, jak już ten olej dostanie się do skrzyni korbowej przeciąg tam panujący...
Witam. Na allegro są mierniki AFR (air to fuel ratio ). Sondę montuje się w wydechu , mierzy ona temperaturę spalin i pokazuje nam na liczniku stosunek powietrza do paliwa. Moje pytanie brzmi : czy taki miernik może być użyty w silniku dwusuwowym ? Proszę moderatorów o nieusuwanie postu , ponieważ nigdzie w internecie nie ma odpowiedzi na to pytanie.Szukałem...
Niekoniecznie 'naprawa glowna', czasem wystarczy wymienic tlok z pierscieniami, usunac z gladzi cylindra 'smugi aluminium' [ tylko skrobiac delikatnie kawalkiem sprezystej blaszki, np. nierdzewnej - 'szpachelka' lub ostrym nozem, ale patrzec przez lupe / zeby nie porysowac gladzi, a tylko zeskrobac resztki aluminium z zeliwnej gladzi / nigdy nie szlifowac...
Ciągła iskra to taka, która skacze cały czas gdy kręcisz wałem silnika. Z tymi rozbiórkami i grubymi zakupami to się wstrzymaj! Musisz być pewien że jest to bezwzględnie konieczne i nie wprowadza dodatkowego zamieszania. Wygląda na to, że silnikowi brakuje paliwa w stosunku do powietrza. Potwierdzają to Twoje informacje i wyniki zaleconych przeze mnie...
"]Stefanek1 możesz opisać mi jak zrobiłeś ten wydech do etki ?? i czy był jakaś zmiana w pracy silnika po jego załorzeniu ?? Witam. W ten prosty sposób, ciach, porozcinałem stary i zrobiłem taki sam nowy, /pracowałem w firmie z nieograniczonym dostępem do kwasówki/, z tą tylko różnicą, że wywierciłem dodatkowo 8 lub 10 otworów fi 10 mm w końcowym denku,...
Dzięki za info :D .Mam jeszcze jedno pytanie (trochę z innej beczki ale nie chcę zakładać nowego tematu) : Czy w dwusuwach jest możliwy montaż turbodoładowania / sprężarki mechanicznej? Bo w małych 4-suwach widziałem np.peugeot jet-force, a w 2t nigdy...
Skoro i tak już robicie OT, to może ktoś mi powie czym się różni Jawa zablokowana od odblokowanej ? I na czym polega ta blokada. Pozdrawiam Więc w Jawach przystosowanych na rynek Polski było poblokowane: 1.Zmniejszony przelot króćca gaźnika (kolektora ssącego) 2.Dysza główna gaźnika mniejszej przepustowośc 3.Zablokowany tłumik, tłumik zablokowany dławikiem...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
W dwusuwie uklad wydechowy odgrywa bardzo istotna role w napelnianiu cylindra, wiec ma duzy wplyw na charakterystyke silnika. Nie szukaj wiec cudow i zaloz tlumik oryginalny. Zachowasz w ten sposob pelna (nie za wielka przeciez) moc silnika. Wszelkie "ulepszenia" przez roznych czarodziei mechaniki moga sie skonczyc wielkim zawodem.
Bezsens, przecież to jest silnik z pionowym wałem, chcesz śmigłowiec z tego zrobić?! na boku to w ogóle od razu się rozleci bo brak smarowania, poza tym Briggs to są dziadowskie silniki, chcesz się zabić jak korba bokiem wyjdzie, jeszcze Cie zarzyga gorącym olejem i odłamkami metalu, (albo na koniec jeszcze ten olej się zapali od gorącego wydechu)?...
Na ogłoszenia w lokalnej prasie, czy nie ma jakiegoś serwisu dwusuwów w okolicy. Skoro nawet po podlaniu pod świecę nie zapala, to możliwości są dwie - albo brak sprężania, co można wykluczyć, bo podobno silnik po remoncie, albo brak iskry - czyli albo świeca zalana/uszkodzona, albo brak prądu w układzie zapłonowym. Więcej możliwości nie ma. No może...
Witam No nie źle ale troche źle zrobili że zamieścili schemacik na stronie www . A z drugiej stronu to podziw :) prototyp a już ma sportowy wydech (chromowa końcówka hehehe :) ) Pozdrawiam
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
Kolega zechce doprecyzować, jaki silnik jest odpalany. Bo tylko wiadomo, że Hondy. Jest to silnik dwu czy czterosuwowy? Zamiast gaźnika, lepiej użyć samostartu niż lać paliwo do dolotu (w dwusuwie lepszy będzie plak, ze względu na smarowanie). Stary sposób motocyklistów, gąbka nasączona paliwem/mieszanką, przytknięta do dolotu. Najlepiej przez metalową...
W czterosuwach odprężnik uchylał zawory wydechowe (po co robić skoki ciśnienia w kanale ssącym - szczególnie w benzyniaku?) - tak było w junaku. W dwusuwowym iżu odprężnik to był właśnie rodzaj zaworu wstawiony w głowicę i otwierany za pomocą cięgna Bowdena. Nie twierdzę, ze montaż odprężników i dynastartera, to optymalne rozwiązanie. Na pewno było...
No właśnie nie "cyka" na trzecim rowku. Co z tego, że mi odpala od pierwszego razu jak silnik nie ma mocy, kopie mocno w wydech, a świeca nie jest jak kawa z mlekiem. Właśnie tu jest problem, że jedyne dobre ustawienie jeżeli chodzi o moc silnika (dużo mocy) i ładny kolor świecy to pierwszy rowek. Ale odpalić go zimnego na pierwszym rowku jest strasznie...
Ja ustaliłem sobie GMP i sprawdzałem / lampom stroboskopową / kiedy zapłon następuje w jednym przypadku następował około 10 stopni przed a po zamianie przewodów odwrotnie może jakieś 110 stopni. W pierwszym przypadku odpala jak wyżej opisałem a w drugim nie zapala i wali w rurę wydechową. Też zmniejszyłem przerwę na świecy ale to nic wiele nie dało....
Chodzi mi o to aby mz nie straciła na sile i ten tumnik (lub sam dyfuzor) był pod siedzeniem aa nie tak jak w tych nowszych crossach zacznał się już od cylindra. Takie rzeczy to tylko w Erze... Doucz się kolego o projektowaniu układów wydechowych w dwusuwach (na początek np. "Silniki dwusuwowe pojazdów" T. Rychtera, Artykuły T. Sałka w "Świecie Motocykli")....
Tak. Obnizona moc silnika oraz zwiększone spalanie przy prawidłowych innych parametrach silnika oraz sprawnosci mechanizmu najczęściej jest wynikiem uszkodzonego wydechu. Uszkodzenie może być spowodowane naturalnym zużyciem lub nieudanymi przeróbkami. Uzasadnienie.:Przy zwrotnym napełnianiu cylindra w silniku dwusuwowym wydech działa jak swoista pompa...
Niestety nie jest to możliwe do wykonania. Otwory w gładzi cylindra (okna przelotowe lub wydechowe) sprawiają, że nie da się odseparować skrzyni korbowej z osobnym smarowaniem. Nawet stosując długie tłoki, gdzie pierścień olejowy nie dochodziłby do okien, to pierścienie kompresyjne musiałyby mieć smarowanie mieszankowe, a zwiększanie długości tłoka...
Droga jest przetarta. Szukaj gotowych, kartingowych rozwiązań. Tak jak pisał Art.B - seria artykułów w Świecie motocykli o przeróbkach dwusuwów. Kiedyś miałem w rękach książkę : ,,Karting". Tam też były opisy przeróbek silników. Istotne jest żeby nie robić nic ,,na pałę". W cylindrze ropiłowuje się okna, ale tam każdy mm ma znaczenie. W świecie motocykli...
Środek cylindra, to zależy jak patrzeć - czy jako środek wysokości rzeczywistej cylindra, czy środek odcinka w którym porusza się tłok - czyli połowa wysokości stanowiącej pojemność skokową. Generalnie jedno nie kłoci się z drugim, tj to co pisze w/w kolega z moim zdaniem, różnica jest tylko w przyczynie tego zjawiska. Zauważ że prędkość tłoka i przerwanie...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
Silnik dwusuwowy (zresztą cztero- też) potrzebuje odpowiedniego wydechu, a nie byle jakiego. Zamontowanie tłumika o innych parametrach niż fabryczny może spowodowac zwiększenie zuzycia paliwa, zatarcie silnika, ale na 100% spadek mocy i momentu obrotowego. No chyba że wyliczysz sobie specjalny tłumik który w pewnym zakresie obrotów zwiekszy jego sprawność....
(at)wkus57810 Co sprawdziłeś do tej pory ? Gaźnik? Układ zapłonowy? Od tego się zaczyna, bo tu wrózek nie ma. Czy jest jakaś przepustnica w wydechu, która mogła się zaciąć? A do czego ona tam potrzebna? Prosty silnik dwusuwowy.
Sam popylam DT125 i... Dwusuw zawsze będzie rzygał olejem i puszczał chmury. Mniej lub bardziej, ale zawsze, więc trzeba dać mu to wypalić :) No i ja leję 1:25 normalnie lub nawet poniżej 1:20, jak planuję pałowanko - dobre smarowanie i nic z cylindrem nie robiłem od wielu lat. A skoro u Ciebie aż wypycha uszczelnienia, to najpewniej masz zapchany dyfuzor...
Dwusuwowego silnika nie zbudujesz ze względu na niespełnienie zależności: długość płaszcza tłok > skok tłoka. Płaszcz musi zamykać okno wydechowe. No, chyba że silnik dwusuwowy z zaworem wydechowym (grzybkowym) w głowicy jak przy silniku ZS. Tłok o takiej wysokości to dość małe oparcie dla sił bocznych i ryzyko przekaszania się w cylindrze. Raczej silnik...
Kup sobie trabanta dwusuwa w nim wystarczy tylko sanie zaciagnac i podpalic rure zapalniczka efekt murowany http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...
Zanim zaczniesz zakładać przypadkowe tłumiki, to najpierw sobie poczytaj, co to jest ruch falowy w układzie wydechowym, pulsacja spalin. I dlaczego dobranie właściwego tłumika do silnika dwusuwowego jest tak strasznie TRUDNYM zadaniem. Polecam archiwalne numery miesięcznika "Świat Motocykli" w których pisali jeszcze coś ciekawego. Była tam seria artykułów...
Wyjaśnij, dlaczego silnik czterosuwowy motocykla brytyjskiej produkcji Triumph TR25W ma większą moc (16kW) niż dwusuwowy od MZ ES-250 (14kW) produkcji NRD? Czy jakość materiałów miała tutaj znaczenie? Różnica w mocy silników motocykli Triumph TR25W i MZ ES-250 może wynikać z kilku czynników, w tym różnic konstrukcyjnych, zastosowania technologii i...
Witam. Problem jak na zdjęciu. Stosowana mieszanka z olejem Motul 510 2T 1:40. Wydech czysty, filtr powietrza czysty, a coś takiego się stało. Po cięciu chwile chodziła na wolnych obrotach, aż zgasła. Cylinder i tłok wymieniony. Jak na przyszłość tego uniknąć. Pokaż jak wygląda zdjęcie świecy zapłonowej. Przyczyn tego typu usterek może być szereg....
Ten oscylator ze sprężyną też nie będzie pracował bez zasilania. Jak koło zamachowe. Ten układ jeśli zadziała, to raczej przez przypadek, w wyniku właśnie nieszczelności. Mógłby zadziałać układ z bezpośrednio połączonymi tłokami (przesunięcie 0), jeśli te nieszczelności wywołają zmiany ciśnienia w skrajnych położeniach tłoka. Może rura "wydechowa" z...
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Witam Kupiłem niedawno używana kosiarkę dwusuwową IBEA Country 4707. Posiada ona silnik SACHS 3,5km. Mam z nią pewne problemy. pomimo dźwigni regulacji obrotów chodzi tylko w jednym zakresie (na wysokich), za żółwiu gaśnie, a milimetr dalej są już wysokie. Na ssaniu też gaśnie. Dodatkowo wydaje mi się, że mieszanka jest kiepska bo dymi z rury. Tak więc...
Znowu temat o gdybaniu o dupie Maryny. Kształt charakterystyki kąta wyprzedzenia zapłonu został już wyżej przedstawiony. W sportowych 2T kąt wyprzedzenia na niskich obrotach (poniżej rezonansu, czyli zazwyczaj 6000-7000 RPM dla 125 i 250 dwucylindrowych) jest maksymalnie duży lub ma charakterystykę narastającą (np. w Kawasaki KIPS). Przy wysokich obrotach...
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Praktycznie nie ma to większego znaczenia. W takim razie proszę poczytac o zjawiskach falowych w układzie wydechowym oraz o tym jak istotne są parametry układu wydechowego w silniku dwusuwowym.
witam, posiadam prądotwórczy generator yamaha ET900, latem spisywał się doskonale, teraz zimą odpaliłem go za pierwszym razem i działał przez 8 godzin na dworze na ośmio stopniowym mrozie, powinien działać dłużej ale ponownie nie udało mi się go uruchomić, jest dwusuwem więc wyjąłem tłok z cylindra zdjąłem nagar z tłoka, przeczyściłem świecę, sprawdziłem...
Silnikowi Rometa czy WSK-i 125 wystarczy olej w klasie API TC, taki jak Orlen Semisynthetic, zwany też "czerwonym mixolem". Obecnie klasę API TC uważa się za nieważną. Najniższa obecnie klasa to JASO FB, do którego można zaliczyć np. mineralny Castrol 2T przeznaczony do starych niewysilonych dwusuwów smarowanych w stosunku 1:50. Oleje mineralne tej...
Jakie DKW? NZ miały po dwie rury wydechowe. Port wydechu jest tu umieszczony centralnie, zazwyczaj nawet jeśli jest jeden, jest przesunięty w bok by nie kolidował z ramą. Sterowanie sprzęgłem za pomocą popychacza przechodzącego przez wał łączący sprzęgło z zębatką zdawczą, rzeczywiście jak w dwusuwach DKW lub radzeckich.
Oto i cała przyczyna, w silniku dwusuwowym nie ma zaworów, tylko okna w cylindrze. To wyszczerbione wycięcie to właśnie okno. Jeżeli jest wyszczerbione to część zassanej mieszanki ucieka do wydechu, lub jest cofana do gaźnika. Niestety cylinder do wymiany. :( Przy zakładaniu nowego cylindra zablokuj wał w położeniu GMP,ponieważ obrócenie wału podczas...
ok zgadzam sie ze tłoki pracują równo jeden z drugim ale w silniku 4 cylindrowym tak jak piszesz jest naprzemiennie lecz nadal dwa tłoki chodzą równo ze sobą a w maluszku 2 ale razem golf jest chłodzony cieczą co o ile sie nie myle zresztą tez nie wiem dokładnie o jaki model silnika i z jakiego modelu golfa wam chodzi ale jest prawdopodobnie na pasku...
Ogólnie stwierdzenia odnośnie większej mocy i mniejszego spalania, prawdziwe są tylko w odniesieniu do silników dolnozaworowych. Nie do końca jest to prawdą. Zauważ, że w silniku z rozrządem tulejowym (bo tak to się w sumie powinno nazywać), można zaprojektować zdecydowanie bardziej zwartą komorę spalania (np. półkulistą ze "squish area", jak w wyczynowym...
Silnik czterosuwowy jest bardziej skomplikowany od dwusuwowego, przy tej samej pojemności waży na pewno więcej niż dwusuw. Poza tym, silniki czterosuwowe stają się coraz popularniejsze w sprzętach typu kosiarki, motorowery, gdyż są bardziej ekologiczne i osiągają większą wydajność z litra paliwa. Natomiast silniki dwusuwowe osiągają większą moc z pojemności,...
1. Zapoznać się z budowa i działaniem silnika spalinowego czterosuwowego. 2. Sprawdzić elementy odpowiedzialne za przetwarzanie chemicznej energii paliwa na energię cieplną i dalej na mechaniczną. 3. Sprawdzić układ przeniesienia napędu i hamulce. Bardzo rzadko może się tam pojawić usterka. Tak dokładniej to do sprawdzenia czy silnika wytwarza dość...
wydech dwusuw agregat dwusuw dwusuw obroty
tranzystor ostrzowy skrzynka przekaźników instrukcja seata altea
serwis audio kraków viessmann szkoła
Reset głowicy Canon PF-04 w ploterze iPF 750 Matryca LCD V236BJ1-P01: Specyfikacja i Zakup