Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
Źle dokręcony raczej wytworzy dużo hałasu niż wpłynie jakkolwiek na moc silnika. I tu sie mylisz. To jest dwusuw i wydech ma kapitalne znaczenie dla napelniania cylindra, szczegolnie przy posredniej predkosci obrotowej.
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu...
To dwusuw czy czterosuw?
Ale dwusuw wymaga szczelnej skrzyni korbowej w której tłok spręża mieszankę swoją "spodnią" częścią i kanałów przelotowych doprowadzających sprężoną mieszankę do cylindra. Gdzie zrobić otwory ? Tłok w DMP, okno wylotowe na wysokości górnej krawędzi tłoka, okna kanałów przelotowych ciut wyżej, po bokach. dolot najprościej do skrzyni korbowej i zainstalować...
Da się, z tego co pamiętam, to te silniki się tylko tym szczegółem różniły i to nieznacznie, inna była tez długość wydechu, co w dwusuwie ma znaczenie.
Panowie. Wolnego! W silnikach dwusuwowych o mocy silnika w dużej mierze decyduje tłumik, który jest optymalnie dobierany do danego typu silnika, gdyż wpływa na ruch falowy spalin występujący w układzie wydechowym. Jest mozliwy tuning poprawiający osiągi ilnika i inne jego parametry ale z reguły wiąże sie to ze wzrostem głośności układu. Szeroko na ten...
W zależności od cylindra dobierasz gaźnik. Natomiast pod wielokanałowy cylinder musi być odpowiedni wydech. To są kolego serdeczny podstawy podkręcenia mocy w dwusuwie.
Wymontowanie tłumika silnika nie uszkodzi. Może jedynie pogorszyć parametry, bo w dwusuwach tłumik pełni ważną rolę - nie pozwala na ucieczkę świeżej mieszanki w wydech. Dodano po 1 Jeśli to jest (mocno) używany silnik to czasem wyczyszczenie tłumika od środka (przepłukanie go naftą czy dieslem) poprawi parametry silnika.
Na drugie pytani. Wykręć świecę wlej przez otwór strzykawką 2ml mieszanki, pociągnij delikatnie kilka razy by paliwo się rozprowadziło, wkręć świecę i próbuj odpalić. Sprawdź kilka razy. Jeżeli silnik się nie odezwie może być zużyty. Jeżeli silnik jest poziomy to przy wlewaniu mieszanki ustaw go w pionie by paliwo dostało się do skrzyni korbowej bo...
czy ta scieta strona w strone wydechu czy w stronę gaźnika Jeśli to dwusuw to w stronę kolektora ssącego.
nie wiem czy juz rozwiazałes ten problem ale miałem tak samo , problem tkwił w rozszczelniekiu komory gdzie jest wał i podsysał mi olej ze skrzyni biegów trzeba rozebrać silnik i wymienić uszczelnienie, najlepiej składać na silikonie... czerwonym oczywiscie..
Kolego w wydechu zachodzi rezonans spalin. Z uwagi, iż skuter jest dwusuwem, nie ma takiej częstotliwości odświeżania jak była na oryginalnym wydechu. Inny wydech pomoże w silniku czterosuwowym a nie w takim dwusuwie
zazwyczaj przy zwiekszaniu pojemnosci nalezy dostosować cały silnik,od gaznika zaczynając a koncząc na odpowiednio dopasowanym wydechu,szczególnie to juz dotyczy dwusuwów,własciwie cała regulacja i geometria musi byc dopasowana,w przeciwnym wypadku efekt moze byc odwrotny,pytanie jeszcze o jakosc i dokładnosc wykonania /okna czyli fazy rozrządu/takiego...
Nie zapominaj o bardzo ważnym w dwusuwach, dopasowaniu wydechu.
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
Najpierw sprawdź, czy jest to tłumik dedykowany do tego simsona. W dwusuwach zastosowanie niededykowanego wydechu doprowadzi do spadku mocy i zwiększeniu zużycia paliwa. A ten silniczek był przez „tych lepszych” Niemców bardzo dobrze zaprojektowany.
jasfasola80 , zębatkę masz mniejszą niż ja, ale: Nie wiem co myśleć o Twoim wydechu. W moim wypadku: miałem przerabiany wydech, od chińczyka.Musiałem dodać element łączący silnik z wydechem. Za pierwszym razem połączenie miało około 10cm bo rama mi przeszkadzała. Osiągi około 50/h. Teraz ten kawałek odpadł i okazuje się że mam stratę na prędkości około...
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
O turbo zapomnij,pomijajac wielkosc samej sprezarki pozostaje jeszcze jej smarowanie a w cwajtakcie( <-hehe,zawsze podobalo mi sie to okreslenie) jest z tym problem. Kilka lat temu byl artykul w "Swiat motocykli" dotyczacy zwiekszania mocy w dwusuwach,z komarka mozna bylo wycisnac cos kolo 5KM,z Wartburga 100KM i z Trabanta 50-60KM. Ogolonie jw....
Kolego, zmieniajac wydech w dwusuwie wiecej zmienisz na gorsze niz na lepsze, m.in. moc, osiagi i zuzycie paliwa wiec zastanow sie czy na pewno o to ci chodzi
Mam pomysł, byś do czasu zapoznania się z regułami poprawy pracy i tuningu silników dwusuwowych, z bardzo daleka trzymał ręce od cylindra i bor narzędzi. Dla twojego dobra. I silnika. I twojego portfela. Zacznij od lektury serii artykułów Pana Sałka, które były prezentowane lata temu w "Świecie Motocykli". Bez trudu znajdziesz je też w sieci. Bez tych...
Musisz mieć mechanizm odporny na wysokie ciśnienia. Wysokie stosunkowo ciśnienia występują w agregatach chłodzących. Bardzo prosto: Zaślepić zawór wydechowy. wydech jak w dwusuwie okna na dole cylindra zawór dolotowy sprężarki ma szansę napełniać powietrzem jeśli nie samoczynnie to z zewnętrznej dmuchawy/turbosprężarki. Wtrysk to już łatwa sprawa -garbik...
Witajcie, pytanie jest następujące, czy silnik mz ts 125 dużo straci na wymianie wydechu na starszy, wzorowany na SHL m04, czy MZ RT 125? Czy między tymi silnikami jest aż tak duży skok technologiczny, że tłumik typu rybka od dwusuwowej 125ki, albo 100ki zdusi jednostkę, albo spowoduje niekontrolowany wzrost spalania? Zanim zaczniecie mnie odsyłać,...
Ten skuter to dwusuw więc problem może leżeć właśnie w nieoryginalnym wydechu, który w przypadku tych silników powinien być jak najbardziej dedykowany. Polecam trochę poczytać o dyfozorach w wydechach silników dwusuwowych. Oprócz tego można pokombinować coś z gaźnikiem, ewentualnie wyprzedzeniem zapłonu.
mam 50ccm ale mam też drugi (niezłażony 60ccm i 80 ale ten 80 to ma popsuty gwint na wydechu) Więc który do którego? myśle że na 60ccm to 11
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Jeżeli posiadasz multimetr to możesz dokonać pomiaru pojemności kondensatora albo załóż nowy.Jeszcze jedno,czy zaglądałeś do filtra powietrza.Jeśli to nie pomorze zdejmij tłumik i zrób jazde próbną jak masz gdzie.W dwusuwach często zapycha się wydech od nagaru jak wlewasz zbyt dużo oleju do paliwa.
Witam No nie źle ale troche źle zrobili że zamieścili schemacik na stronie www . A z drugiej stronu to podziw :) prototyp a już ma sportowy wydech (chromowa końcówka hehehe :) ) Pozdrawiam
Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny Czyli sama zmiana czasu otwarcia okien nie spowoduje zmiany maksymalnych obrotów i mam rozumieć ze jeśli okienkami nastroje cylinder jak podaje to książka...
Wydech w silniku dwusuwowym pełni bardzo ważną rolę i jest do niego fabrycznie dopasowany. Chodzi o zjawisko rezonansu. Jak założysz inny, to moc spadnie.
Sprawdziłeś dokładnie czy wszystko jest całe ?Gaźnik i dolot, wydech. W dwusuwie wszelkie nieszczelności w tłumiku są bardzo szkodliwe i mogą powodować problemy z odpaleniem. Tak samo nieszczelność pomiędzy filtrem a gaźnikiem chociaż tu już mniejszy wpływ. Do gaźnika paliwo dociera ? Po minucie kręcenia jak nie odpali to świece może być zalana. Jak...
Generalnie tak powinno być. Ale - ekologia-kat, hałas - tłumiki. Dragstery mają krótką rurkę. Każdy ułamek konia mech. się liczy. No i najwazniejsze - ekonomika procesu produkcji nie jest nam przyjazna. Liczenie - nie za bardzo jest co i jak w warunkach amatorskich. Raczej strojenie - "tuning". Bardziej krytyczna sprawa występuje przy dolocie = zdudnienia...
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
Konstrukcja ciekawa, aczkolwiek trzeba zauważyć, że owszem nie ma rozrządu ale za to jest bardziej skomplikowany układ korbowy. Pozatym jak w każdym dwusuwie brak pełnego suwu ssania i wydechu. Zasilanie powietrzem musi posiadać sprężarkę. Ale trzeba śledzić czy rzeczywiście jest to takie fajne jak się chwalą.
Ale wy jesteście dziwni :/ Przecież WSK 125 ma silnik dwusuwowy, konia z rzedem dam temu kto mi wytłumaczy jak chcecie doładować taki dwusów turbosprężarką :lol: . Klasycznych dwusuwów z kanałmi przepłukującymi i "komorą wstepnego sprężania" w skrzyni korbowej nie da się doładować turbosprężarką. Jeżeli są jakieś doładowane dwusuwy to ewentualnie okrętowe...
No dobra, czyli skłaniamy się ku sondzie, to już coś. A z tym wydechem- to jeżeli jest szczelny- a jest, to przecież to mierzy skład spalin wychodzących z cylindra. Jest to odcinek około 30-40 cm i nawet dziurawa rura -zwłaszcza za katalizatorem nie sprawi żeby się tam dostało więcej tlenu atmosferycznego- to nie dwusuw żeby aż taką rolę odgrywały rezonanse...
Mam problem z moim simkiem ponieważ cieknie mi paliwo (w postaci ciemnego oleju) na kolanku i na końcu wydechu, wiem wiem dwusuw więc to normalne ale nie w tak dużych ilościach a to nie koniec, ciężko pali a gdy zapali po krótkim czasie gaśnie. Z góry dzięki. Pozdrawiam Sławek ;)
Spokojnie, sprawdziłem drzewiej.Syrena, dwusuw, brak paliwa.Mieszanina 2 litrów rozpuszczalnika ftalowego i mixolu.Starczyło na kilka km przy dość atrakcyjnym smrodzie z wydechu.
Proszę tu spokojnie i bez inwektyw. Wiem co piszę, gdyż niejednokrotnie uruchamiałem dwusuwy w drugą stronę. Jak im się przestawiło zapłon to nawet dość rześko chodziły. Co ma podawanie paliwa do rzeczy ? Normalnie, paliwo zasysa sie razem z powietrzem przez gaźnik ;) Z czterowsuwem oczywiście juz taki numer nie przejdzie, bo będzie zasysał wydechem...
Dwusuw na maksymalnych obrotach zdecydowanie korzysta z rezonansu wlot - cylinder - wylot, więc to (=regulacja gaźnika u profesjonalisty z talentem) może nie jest tylko "urban legend"
Tak, strzałka na tłoku ma być skierowana w stronę wydechu. Tłok, jest w dobrym stanie.
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Ano kierunek do wydechu. Ważna sprawa ze względu na konieczność utrzymania zamków pierścieni w ściśle określonym miejscu (w dwusuwie).
Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
Chodzi mi o to aby mz nie straciła na sile i ten tumnik (lub sam dyfuzor) był pod siedzeniem aa nie tak jak w tych nowszych crossach zacznał się już od cylindra. Takie rzeczy to tylko w Erze... Doucz się kolego o projektowaniu układów wydechowych w dwusuwach (na początek np. "Silniki dwusuwowe pojazdów" T. Rychtera, Artykuły T. Sałka w "Świecie Motocykli")....
Tak, otwiera się. Dodano po 3 Gaźnik i wydech jest wymontowany oraz świeca, więc chodzi luźno, przerywacz ustawiłem bo się nie otwierał a zapłon nie, bo sprawdzam najpierw iskrę. Miernikiem od cewki do świecy sprawdzałem jest ok. Dodano po 31 Nie dawało mi to spokoju i poszedłem pokręcić jeszcze raz kręciłem długo i co jakiś czas bardzo mała iskra się...
Silnik pracujący w przeciwnym kierunku będzie przekazywać boczny nacisk tłoka po stronie wydechu. Nie mam danych nt. offsetu cylindra, czyli odsunięcia osi cylindra względem osi wału korbowego. W dwusuwach i tak zużywa się właśnie najbardziej w okolicach okna wydechowego. Sprzęgom kłowym nie zaszkodzi zmieniony kierunek obrotów - są symetryczne. Jedynie...
Strato (Zenoah), 2-Mix (Stihl), X-Torq (Husqvarna) to określenie ładunku uwarstwionego, a raczej idea wstępnego przepłukania cylindra czystym powietrzem celem zminimalizowania strat paliwa uciekającego do wydechu w standardowym dwusuwie. Ta Husqvarna miała pojemność 94 cm³, bardzo stary model z lat '90. Ja bym się nie bawił w przeróbki. Chińskie...
Ten oscylator ze sprężyną też nie będzie pracował bez zasilania. Jak koło zamachowe. Ten układ jeśli zadziała, to raczej przez przypadek, w wyniku właśnie nieszczelności. Mógłby zadziałać układ z bezpośrednio połączonymi tłokami (przesunięcie 0), jeśli te nieszczelności wywołają zmiany ciśnienia w skrajnych położeniach tłoka. Może rura "wydechowa" z...
wydech dwusuw agregat dwusuw dwusuw obroty
wyłączenie podnapięciowy aero2 antena ves315wndl dioda
samsung matryca panel lancia voyager
Fiat Ducato AdBlue – czy OBDII code reader skasuje błąd kontrolki SCR? Hyundai i10 2010 – lokalizacja bezpiecznika spryskiwacza F15 15A, skrzynka pod deską kierowcy